Kirjoittaja Aihe: Funny James K-11, drama, slash  (Luettu 1717 kertaa)

VallettaHelsinki

  • ***
  • Viestejä: 8
Funny James K-11, drama, slash
« : 23.04.2010 20:37:23 »
Ficin nimi:  Funny James
Kirjoittaja: VallettaHelsinki
Tyylilaji: drama, slash
Ikäraja: Kk-11
Yhteenveto: Lyhyt kertomus yhden pojan ihastuksesta toiseen poikaan. Ai joo, tämän ei sitten ole tarkoituskaan olla pitkä tai paljoa kuvailtu, ideana oli kirjoittaa ihan vain lyhyt novellinrääpäle. Mutta siis kommentit ovat suotavia ja ilahduttaisivat minua paljon. :)



~~*~~



Funny James


Kaikki tiesivät Funny Jamesin. Se oli se outo poika, jolla oli erikoiset silmälasit ja vanhanaikaisen näköinen kampaus. Se ei koskaan pukeutunut normaaleihin H&M-kuteisiin, vaan sillä oli aina omaperäisiä vaatteita, varmaan kirppikseltä hankittuja. Se oli kaikkien mielestä vähän friikki, varsinkin silloin, kun se ei liikkunut välitunneilla missään porukoissa vaan luki penkillä jotain kirjaa, jonka nimi viittasi uhkaavasti talouselämään tai tähtitieteisiin.

Funny James sai nimensä ysiluokan ensimmäisenä päivänä, jolloin se tuli meidän luokalle. Luokanvalvoja käski sen esitellä itsensä, jolloin se vain totesi: “No mä oon Jani.” “Ai mikä?” joku lissu, joka oli bilettänyt niin paljon, ettei enää kuullut mitään, kysyi. “Joku vitun James”, Rami puuskahti siihen. En tiedä, oliko se läppä vai mikä, en oikein ollut koskaan saanut parhaasta kaveristani selvää. “Ai Funny James?” se samainen mummokuulon omaava lissu kysyi. Koko luokka repesi, ja juttu jäi elämään, koska se oli ilmeisesti kaikista niin hauska.

Funny Jamesilla ei ollut kavereita. Kukaan ei uskaltanut liikkua sen seurassa, ettei olisi itse joutunut syrjityn asemaan. Ei sillä, että se jätkä olisi näyttänyt kavereita kaipaavankaan. Se vaikutti sellaiselta tyypiltä, joka viihtyi omissa oloissaan. Mua se itse asiassa kiinnosti. Se oli niin omanlaisensa, että mä olisin halunnut tietää siitä lisää. Mutta ei puhettakaan, että olisin maininnut frendeilleni tästä kiinnostuksestani tai yrittänyt tehdä jotain tutustuakseni Jamesiin. Oli mullakin sentään jotain itsesuojeluvaistoa.

Pikkuhiljaa kävi ilmi, että Funny Jamesilla oli jätkäkaveri. Joku oli nähnyt sen puistossa halailemassa toista jätkää ja toinen kahvilassa hempeissä tunnelmissa. James myönsi, että kyseessä oli sen poikaystävä, eikä edes hävennyt sitä pätkääkään. Se jätkäkaveri tuli jopa kerran hakemaan sitä koulusta. Mä näin sen, se oli sellainen emo. Jostain syystä se vitutti mua ihan kauheasti. Ehkä siksi, että se oli uskaltanut tutustua jätkään, josta mä vain haaveilin.

Mä olin tosiaan alkanut kelata Funny Jamesia enemmän kuin oli sallittua. Sillä oli nätit silmät ja kivat huulet. Mä olin ihan paniikissa mun ajatusteni kanssa, kun mietin, että mitä jos kaverit saisivat tietää. Mutta yhä useampana aamuna mä heräsin siihen ihanaan uneen, jossa mä panin Jamesia ja kovaa. Ja sen jälkeen mä aina ihmettelin, mitä mä elämältä oikein halusin.

Yhtenä päivänä Rami huusi Funny Jamesille välitunnilla taas urpouksia, jotain se homotteli, ja kaikki lähtivät siihen mukaan. James näytti ottavan sen ihan chillisti, mutta mua ahdisti, miten tyhmiä frendejä mulla oli. Aikansa Funny James oli kuin ei olisi kuullutkaan, mutta sitten se nosti kasvonsa kirjastaan ja totesi: “Mä oon mieluummin vitun homo kuin saatanan tyhmä”. Rami suuttui siitä ja heitti Jamesia ruotsin kirjalla. Mä en nähnyt kunnolla, mitä tapahtui, mutta tämän kasvoista näytti alkavan vuotaa verta. Funny James nousi ylös ja lähti, mutta Rami ja muut vain nauroivat. Mulla paloi siinä vaiheessa pinna. “Mitä vitun idiootteja te oikeesti ootte? Hankkikaa elämä!” mä onnistuin vihdoin karjaisemaan sen, mitä olin miettinyt jo kauan, ja lähdin Jamesin perään. Jätkien katseet seurasivat mua kuin hullua.

Löysin Funny Jamesin vessasta, jossa se yritti pestä verta naamastaan. “Sori”, mä ynähdin, kun se vilkaisi mua. “Ei se ollu sun vika”, James mutisi niin välinpitämättömästi, että mä aloin miettiä, kiinnostiko sitä ollenkaan, että mä olin siinä ylpeyteni nielleenä ja mahdollisesti kaverisuhteeni uhranneena vain, koska halusin pyytää siltä anteeksi. “Mä oon katellu sua”, mä ähkäisin, kun halusin herättää sen huomion edes jotenkin. Funny James sulki vesihanan ja kääntyi katsomaan mua. “Kyllä mä oon sen huomannut. Ja sori, mutta mua ei oikein kiinnosta sun seura. Mä tykkään enemmän jätkistä, joilla on pokkaa ajatella omilla aivoillaan.” Mä katsoin sitä varmaan suu auki. Siis enkö mä kelvannut sille? Mähän tässä olin uhrautunut, ja ihan vain sen takia, että suostuin ottamaan sen itselleni. James tuhahti mun yllättyneelle ilmeelle, katsoi mua kylmästi ja marssi ulos vessasta.

Mä jäin yksin seisomaan sinne vessaan ja kelasin, kenen seuraan mä tunkisin kansikuvapojannaamani nyt.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2016 21:39:11 kirjoittanut Ingrid »

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Funny James
« Vastaus #1 : 23.04.2010 21:00:28 »
voi ei, mä luulin että lopussa tulee suutelukohtaus... :'(

poikaparka :'(

mä pidin tästä :)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Nathaniel

  • ***
  • Viestejä: 18
  • neitihaamu
Vs: Funny James
« Vastaus #2 : 23.04.2010 21:55:53 »
Oo, tykkäsin kovasti tällaisesta lyhyestä ja ytimekkäästä. Eikä nättipoika saanutkaan sitä kaikkea! Kerrankin näin päin. Toisaalta jäi hiukan harmittamaan, etteikö nyt voisi kuitenki antaa vähän arvoa toisen puolustusyritykselle oman maineensa kustannuksella. Mutta olen hyvin tyytyväinen (vaikka hirveästi romancea kannatan) tuohon loppuun. 
Lainaus
James tuhahti mun yllättyneelle ilmeelle
Ha :D

Toi nimi oli johdateltu kivasti ja sopi mainiosti otsikkoon. Se on hauska kuinka nuo lempinimet jää elämään melkeimpä ihan tyhjästä. Funny Jamesin itsevarmuudelle olen todella kateellinen. Ei se tartte noita tyhjänjauhia ja purkanpoksuttajia. Elämä on kovaa, ole kova sen mukana. :)
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Funny James
« Vastaus #3 : 24.04.2010 17:15:16 »
Alkoi säälittää ihan hirvästi tuo kertojapoika lopussa, kun se kylmästi hylättiin. Fanny Jamesin kommentti oli kuitenkin mun mielestä hulvatonta luettavaa ja kyllä kertojapoika näpäytyksen ansaitsi. ;D Mulle ei tullut FJ:stä mitään surkuttelukohtausta, sillä se osasi pitää puoliaan. Aika cool hahmo.

Tää oli tosi hyvin kirjoitettu ja toimii loistavasti vain lyhyenä pätkänä. Mielestäni ikäraja oli ihan nappiin, sillä olihan tässä jopa lievää väkivaltaa ja viittauksia seksiin. En kyllä ole varma, missä ne rajat menevät, mutta itsekin laskisin tämän K-15-kamaksi.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
Vs: Funny James
« Vastaus #4 : 25.04.2010 15:15:35 »
Lyhyt ja ytimekäs.
Toimii tällaisenaan, tilannenovellina.
Hauskasti keksityt henkilöhahmot ja sopivasti kuvailtu.
Pidin. (:
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

VallettaHelsinki

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Funny James
« Vastaus #5 : 28.04.2010 20:39:08 »
Jee, kommentteja!

Resonanssi, ei mitään suutelukohtauksia loppuun, pilaisi koko jutun. :D Mutta kiitos kommentista!

Nathaniel, kiitos paljon kommentista! Hyvä, että tuo nimi oli mielestäsi johdateltu kivasti. Minulla oli siinä ensin ihan toinen johdattelutapa, mutta se kuulosti niin epäuskottavalta, että muutin sitä. Kiva, että pidit lopusta. :)

Snouk, kiva, että pidit Funny Jamesin hahmosta ja että ikäraja oli mielestäsi ihan oikein, koska minulla oli tosiaan ongelmia sen asettamisen kanssa. Kiitos kommentista! Hienoa, että tämä oli mielestäsi hyvin kirjoitettu! <:

April, kiitokset kommestista ja kehuista! :D Mukava kuulla, että pidit henkilöhahmoista ja että kuvailua oli mielestäsi tarpeeksi. Pelkäsin, että kaikki tulevat valittamaan kuvailun vähyyttä.