Kirjoittaja Aihe: Twilight: Ikuisesti ilman häntä K-11 [6. LUKU OSA 1 ILMESTYNYT 25.12!] | B/E, angst, drama, AU  (Luettu 34932 kertaa)

Ombra

  • ***
  • Viestejä: 29
Nimi: Ikuisesti ilman häntä
Author: Ombra
Beta: Unicorn 4. luvusta lähtien
Genre: angst, drama, AU
Pairing: Bella/Edward
Rating: K-11
Fandom: Twilight
Disclaimer: Kaikki tutut hahmot ja paikat kuuluvat Stephenie Meyerille, muut minulle itselleni.
Warnings: WIP (keskeneräinen)
Summary: Mitä jos Laurent olisikin ehtinyt purra Bellaa ennen kuin sudet ehtivät väliin? Entä mitä tapahtuu kun Bella ja Cullenit kohtaavat yli kaksisataa vuotta myöhemmin, kun Bellalla on jo uusi perhe ja uusi elämä?

A/N: Ihka ensimmäinen ficcini koskaan. Tarinassa ei ole betaa, joten pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä ja muita mahdollisia epäselvyyksiä. Olen kuitenkin yrittänyt karsia sellaiset kohdat mahdollisimman hyvin pois. Kaikenlainen kommentti on tervetullutta, mutta toivoisin perusteluja. Ficci on myös nähtävillä Vampirelove.netin foorumissa.

1. Muistot, jotka eivät koskaan katoa

”Sinä…et…halua minua?”
”En.”


Hänen sanansa kaikuivat selkeinä ja aina yhtä tuskallisina päässäni. Muistin sanat ja niiden tuoman kadotuksen kuin se kaikki olisi tapahtunut minulle vasta eilen. Tosiasiassa tapahtumasta oli jo yli kaksisataa vuotta. Siinä ajassa minulle oli ehtinyt tapahtua paljon. Liian paljon. 

Samalla kun vuodet olivat vierineet, maailma muuttunut, olin myös minä uusiutunut. Minusta oli muovautunut uusi Bella. Ei tosin kovinkaan paljon erilainen kuin entinen, mutta muuttunut kuitenkin. Ne ketkä tunsivat vanhan Bellan sanoisivat minulle kenties nyt kuten aikuiset sanovat lapselle, jota eivät ole nähneet pitkään, pitkään aikaan: ”Oletpa sinä muuttunut!” Tällä kertaa he eivät kuitenkaan tarkoittaisi ulkoisia muutoksia vaan jotain aivan muuta. He tuskin edes tunnistaisivat minua siksi Isabella Swaniksi, joka kerran kompuroi maan päällä. Mutta tunnistamisen pelko luultavasti saikin minut näkemään sen kaiken vaivan, josta olen saanut nauttia – ja murehtia - viimeiset kaksisataakolmekymmentäkuusi vuotta.

Kaikki tapahtui kuitenkin niin nopeasti, etten vieläkään ole aivan varma tapahtuiko se minulle vai jollekulle muulle ihmiselle, joka sattui vain olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Yhtäkkiä Laurent oli vain seisonut edessäni niityllä puoli vuotta hänen lähtönsä jälkeen. Laurentin ei ollut ollut tarkoitus muuttaa minua vaan tappaa, imeä vereni kuiviin. Jättiläissusien täpärä väliintulo pelasti kuitenkin henkeni, mutta ei ehtinyt estää muutoksen käynnistymistä. Laurent oli purrut minua ennen kuin sudet olivat ehtineet estää. Luulin, että sudet olisivat tappaneet minut siihen paikkaan, mutta ne olivatkin lähteneet kummallisen pelästyneen näköisen Laurentin perään. En vieläkään käsittänyt mistä kaikki oli oikein johtunut, miksi sudet – olivatpa kuinka luonnottoman kokoisia tahansa lähtisivät vampyyrin perään? En kuitenkaan ollut vaivannut sillä sen enempää päätäni. En ollut nähnyt susia tai Laurentia enää koskaan sen päivän jälkeen. Joskus toivon, että sudet olisivat tappaneet minut sen sijaan, että olisivat lähteneet Laurentin perään. Silloin olisin jäänyt kaikesta tästä paitsi, mistä olisin ollut enemmän kuin hyvilläni. Oli sietämätöntä tietää elävänsä kuolemattomana ikuisuuden loppuun saakka tietäen ettei hän rakastanut minua. Ettei hän ollut vierelläni.

Olin jättänyt menneisyyden taakseni. Minusta oli tullut vampyyri, olin hyvästellyt Charlien, Reneen, Philin, Jacobin ja kaikki muut keitä olin rakastunut. Kaikki he olivat jo aikoja sitten kuolleet ja lepäsivät levollisina haudoissaan, joihin heidät oli laskettu viimeiseen lepoon – matkalle tuntemattomaan, jonne minä en koskaan olisi oikeutettu saapumaan. Kuten ei kukaan vampyyreistä.

Olin muuttanut nimeni Renesmee Carlie Reameriksi. Nimi muistuttaisi minua aina kaikesta mistä olin joutunut luopumaan. Se sai ihmiselämäni tapahtumat tuntumaan kuin ne olisivat tapahtuneet jollekulle muulle. Muistoni eivät olleet haalistuneet Forksissa viettämäni ajan osalta. Ne näin kirkkaina ja selkeinä, vaikka kaikkein mieluiten olisin halunnut unohtaa. Kaikki muu olikin sitten pelkkää usvaa, tuskin havaittavaa. Valitsin nimen, jonka olisin antanut omalle tyttärelleni, jos sellaisen olisin joskus saanut, mutta nyt kun nimi ei koskaan pääsisi kenenkään pienen tytön turvaksi, otin sen omakseni.

Olin hankkinut perheen, jonka seurassa viihdyin, mutta joilla ei ollut mitään tietoja menneisyydestäni. Olin sanonut heille, etten muistanut mitään muutostani edeltävältä ajalta. Olin omaksunut Alicen tarinan aina kun toiset vampyyrit kysyivät kuinka olin muuttunut. Tunsin syyllisyyttä valehdellessani vampyyreille, joista oli tullut kahdessasadassa vuodessa perheeni – tukeni, turvani. Toisaalta minusta tuntui, että he näkivät aina välillä lävitseni. Minusta ei ollut tullut kummoistakaan valehtelijaa edes vampyyrinä, ja perheeni taisi vaistota, että salasin heiltä jotain. En kuitenkaan koskaan kertoisi heille oikeaa henkilöllisyyttäni ellei se olisi ehdottoman välttämätöntä. 

Kaiken tämän lisäksi olin muuttanut ulkonäköni, mikä oli perheeni toiseksi uusimman tulokkaan (minä olin uusin), italialaisen vampyyrin nimeltä Falco, ansiota. Hän pystyi muuttamaan niin ihmisten kuin vampyyrienkin ulkonäköä pelkällä tahdonvoimalla. Olin pyytänyt häntä tummentamaan hiusteni punaisuutta, muuttamaan silmieni väriä ja kasvattamaan sekä nenälleni että poskilleni muutamia pisamia. Saada itseni näyttämään enemmän ihmiseltä, jotta minun olisi helpompi sopeutua kuolevaisten joukkoon. Tai niin ainakin olin perheelleni väittänyt, kun he olivat vaatineet pyyntööni selitystä, ja tyytyneet onneksi lopulta siihen. Minusta oli tullut vihreäsilmäinen punapää, jolla oli pisamaiset kasvot. Todellinen syy haluamaani muutokseen oli kuitenkin se, etten halunnut ottaa riskiä tunnistamisesta. Vampyyrin luonnottoman kauniit kasvot eivät olisi pystyneet hämäämään ketään, joka minut ihmisenä tunsi kauan aikaa, mutta uskoin silmien ja hiusten värin vaihdoksen auttaneen asiaa.

Eniten minua kuitenkin huolestuttivat Cullenit. Tiesin, etten pystyisi välttelemään heitä iäti. Joskus tiemme kohtaisivat uudelleen. Amerikka oli pieni maa, jos joutui muuttamaan joka kolmas tai neljäs vuosi. En ollut koskaan käynyt Amerikan ulkopuolella, enkä sinne halunnutkaan, joten Falcon kyky muuttaa ulkonäköä oli erittäin hyödyllinen kasvissyöjävampyyriperheelle. Se antoi meille mahdollisuuden käydä samaa lukiota aina kolmenkymmenen vuoden välein.

Katsahdin kirkkaaseen tähtitaivaaseen, ja erotin sieltä helposti Pienen - ja Ison Koiran, Andromedan, Otavan, Joutsenen ja Lyyran tähdistöt. Taivas oli ainoa asia, joka ei ollut muuttunut sitten ihmiselämäni. Sen miljardit tähdet loistivat kirkkaina ja valaisivat pimeää maata tarpeettoman kirkkaasti. Vampyyreilla oli loistava näkö, joten olisin nähnyt eteeni ilman tähtien valoisuuttakin. Olin kuitenkin kiitollinen niiden olemassaolosta. Ne saivat tämän maailman, tämän elämän, tuntumaan todellisemmalta kuin se olikaan. Se sai minut muistamaan, että vaikka kaikki ympärillä muuttaisi muotoaan, se pysyisi koko ajan pohjimmiltaan samana. Kuten eläimet, joiden evoluutio muutti niitä ulkonäöltä vuosi vuoden jälkeen, mutta jotka kuitenkin pysyivät samoina olentoina syvällä sisimmässään. Lihansyöjät eivät muuttuneet kasvissyöjiksi eivätkä kasvissyöjät lihansyöjiksi. Luonnonkiertokulku pysyi samana, vaikka sitä ylläpitävät oliot vaihtuivatkin.

Nousin huokaisten pystyyn, ja samassa jo kiidin kovaa vauhtia ilman halki kaukana sijaitsevaa määränpäätäni kohti. Olin metsästänyt vain hetkeä aikaisemmin, joten pohjaton jano, joka raivosi kurkussani oli hellittänyt joksikin aikaa. Tunsin silti voimakasta vetoa sadan metrin päässä ohi ajavaan ihmiseen, jonka herkullinen tuoksu korvensi kurkkuani. Voi, kuinka olisi ihanaa upottaa hampaat sen kurkkuun ja… lopetin ajatuksen ennen kuin se ehti edes kunnolla alkaa. En ollut koskaan tappanut ihmistä enkä koskaan tappaisikaan, vaikka tuoksu olisi kuinka herkullinen. Olin päättänyt sen jo kauan sitten ja pysynyt päätöksessäni.

Kaikki muut perheeni jäsenet olivat tappaneet ainakin yhden ihmisen, eivätkä he pystyneet ymmärtämään miten olin pystynyt olemaan tappamatta ihmistä elämäni alkuvuosina, kun olin vaellellut yksinäni ilman vanhemman vampyyrin opastusta ympäri Amerikan metsiä yrittäen hillitä raivoisaa janoani. Olin liittynyt Reamereiden perheeseen vasta kolmekymmentäkuusi vuotta muuttumiseni jälkeen. He uskoivat minulla olevan uskomattoman hyvä itsehillintä, mutta itse olin sitä mieltä, että kaikki johtui vain siitä, että olin heti tiennyt mikä minusta oli tullut, ja mitkä vaihtoehtoni olivat ruokailemisen suhteen. Olin valinnut eläinten veren kuten Cullenit ja Reamerit, joiden joukkoon nyt itsekin kuuluin. Kavahdin pelkkää ajatusta, että olisin valinnut ihmisveren nautinnon. Alkuaikoina se oli tuntunut suorastaan pelottavan houkuttelevalta, mutta olin saanut sen estetyksi palauttamalla kaikkien entisten ihmisystävieni kasvot mieleeni.

Havaitsin valtavan kartanon kaukana edessäni ja lisäsin vauhtia. Juuri ennen kuin olin lähtenyt metsästämään Zachary, perheeni vanhin vampyyri ja johtaja, oli ilmoittanut meidän muuttavan pian. Se oli ollut odotettavissa jo pitkän aikaa. Olimme ylittäneet sallitun asumisvuosien määrän jo puoli vuotta sitten, mutta me kaikki olimme viihtyneet Alaskassa niin hyvin, ettei kenenkään ollut tehnyt mieli lähteä. Nyt asia oli muuttumassa. Halusin tietää minne olisimme seuraavaksi lähdössä. En odottanut sitä innolla, mutta tiesin muuton olevan välttämätön. Oli ollut turvallisuusriski jäädä näinkin pitkäksi aikaa.

Hiljensin vauhtiani saapuessani kartanon edustalle. Sitä ympäröi laaja sähköllä suojattu muuri, jonka voima esti jopa vampyyria kiipeämästä muurin toiselle puolelle. Oli ärsyttävää joutua pysähtymään muurin portin eteen joka kerta kun halusi päästä sisään.

Huokaisin syvään, painoin metallisen portin vasemmalla puolella olevaa painiketta ja jäin odottamaan. Minun ei tarvinnut odottaa pitkään, korkeintaan muutama sekuntti ennen kuin kuulin Zacharyn syvän äänen kysyvän: ”Kuka siellä?”
 
Häntä sainkin kiittää muurista ja kotiinpääsyn hitaudesta. Vampyyriksi hän oli aivan liian vainoharhainen. Yleensä hän valitsi helposti puolustettavia asuntoja aina kun muutimme paikasta toiseen ikään kuin sota vampyyrien tai ihmisten välillä voisi syttyä koska tahansa, mutta niin kai ensimmäisessä ja toisessa maailmansodassa taistelleelta sotilaalta saattoi odottaakin. Tämä kartano oli kuitenkin mennyt hieman liian pitkälle, kuten olimme Falcon kanssa muutaman kerran yrittäneet hienovaraisesti vihjailla. Zachary ei kuitenkaan ollut ottanut vihjailuja kuuleviin korviinsa, eikä ollut suostunut poistamaan muurin sähkövarausta. Vainoharhaisuudestaan huolimatta Zachary oli kunnon kaveri.

”Se olen minä. Renesmee”, minä vastasin. Nimi poistui huuliltani ilman epäröintiä. Täysin luontevasti.

Odotin kunnes portti oli avautunut ennen kuin kävelin vampyyreille ominaisella nopeudella kartanon ovelle. Ovi aukesi ennen kuin ehdin edes koskettaa sitä ja näin tummien kiharoiden peittämän pään kurkistavan ovenraosta.

”Vihdoinkin sinä olet täällä. Zach ei suostu kertomaan minne olemme lähdössä ennen kuin kaikki ovat paikalla. Olemmekin sitten odotelleet sinua viimeiset puoli tuntia”, Falco sanoi ja kärsimättömyys paistoi ikuisesti kuusitoista vuotiaaksi jääneen vampyyrin kasvoilla. Hän tarkasteli minua hetken silmät viiruilla ennen kuin astui oven edestä ja päästi minut sisään.

Kartanon aula oli valtava. Sen sisään olisi mahtunut ainakin kolmen keskikokoisen talon suuret olohuoneet. Kristallinen, ainakin kaksikymmentä metriä yläpuolellani roikkuva kattolappu toi aavemaisen hehkun huoneen vitivalkoisille seinille. Egyptiläisillä symboleilla koristeltu matto peitti koko lattian ääriään myöten. Aulan keskellä olevat suuret kierreportaat johtivat yläkertaan. Talo muistutti kaikin puolin oikeaa keskiaikaista linnaa, mutta ei päässyt lähellekään kunnon linnan oikeita mittasuhteita. Siihen kartano oli liian pieni.

”Falco, olen pahoillani, että jouduitte odottamaan. En osannut odottaa, että Zach kieltäytyisi kertomasta paikkaa teille ennen kuin minä saavun. Jos olisin tiennyt, olisin pitänyt kiirettä tai mennyt vasta myöhemmin,” minä pahoittelin.

Falco käänsi selkänsä minulle. ”Se ei ole sinun syysi, Ness. Et voinut tietää.” Nessie oli Falcon ja Corinin, kolmannen perheeni miespuolisen vampyyrin keksimä typerä lempinimi, jota kaikki muut paitsi minä käyttivät. Olin monta kertaa yrittänyt saada heidät luopumaan siitä, tuloksetta.

Perheeseen kuului minun lisäkseni vain yksi naispuolinen vampyyri, Andrea, Zacharyn sielunkumppani. Sen puoleen minä, Corin kuin Falcokaan emme olleet löytäneet omaa kumppaniamme. Itse en sellaista halunnut löytääkään, koska tiesin, etten enää koskaan pystyisi rakastumaan samalla tavalla kuin olin rakastunut Ed – häneen. Tunne ei tulisi koskaan olemaan yhtä vilpitön ja syvä.

Kaikki muut odottivat meitä jo. He istuivat ringissä olohuoneen lukusilla sohvilla ja tapittivat meitä kahta kukin erivärisillä silmillään – kiitos Falcon kyvyn. Falcon ja minun lisäkseni perheessämme ei ollut ketään muuta jolla olisi ollut jonkinlainen lahja. Minulla oli henkinen kilpi, jonka sain itseni lisäksi kierrettyä kunkin perheenjäseneni ympärille. Kilpi suojasi heitä henkisiltä hyökkäyksiltä. Sain myös tarvittaessa kilven poistumaan itseni ympäriltä, mutta en tehnyt sitä usein. Tunsin oloni hirveän suojattomaksi ilman sitä.

Istuin Falcon viereen ruskean väriselle sohvalle, ja katsoin odottavasti Zacharyyn. Vampyyrilla oli voimakkaat kasvonpiirteet, harmaat silmät ja mustat hiukset. Häntä olisi pitänyt automaattisesti pelottavana ihmisenä ilman vampyyrin luonnotonta kalpeutta ja kaunettakin, joka sai hänet näyttämään suorastaan vaaralliselta. Zachilla oli kuitenkin lämmin sydän, minkä kertoi jo miehen valitsema elämäntapa sekä äärimmäisen ”kuiva” huumorintaju.

Zacharyn vierellä istui hänen vaimonsa. Andrea näytti pieneltä ja täysin vaarattomalta miehensä jykevän kehon varjossa. Hän oli miehensä täydellinen vastakohta. Lyhyet, tuhkanvaaleat hiukset myötäilivät naisen pehmeitä piirteitä ja ruskeita silmiä eikä häntä olisi uskonut vampyyriksi saati vaaralliseksi, mutta sitä hän oli. Andreassa oli lujuutta, jota ei olisi pystynyt uskomaan niin hennossa naisessa olevankaan. Hän oli tuskin metri viittäkymmentä pidempi. Andrea saattoi olla häikäilemätön tarpeen vaatiessa ja halutessaan jotain hän yleensä myös sai haluamansa, sillä voimakkaan tahtonsa ansiosta hän pystyi itse toteuttamaan toiveensa. Mutta kuten Zacharylla Andreallakin oli hyvä ja oikeudenmukainen sydän.

Corin istui minua vastapäätä, joten pääsin tarkastelemaan seitsemäntoistavuotiaaksi jäänyttä vampyyria estottomasti. Corinilla oli ruskeat hiukset ja taivaansiniset silmät. Vampyyrin ruumista koristivat lukuisat puolikuun muotoiset arvet, jotka muistuttivat hänen raa’asta menneisyydestään Etelän vampyyrisodissa. Hän oli tarkkaavainen ja hiljainen, mutta erittäin huolehtiva. Corinissa oli myös hilpeyttä ja ilkikurisuutta, minkä todisti kaikista selvemmin Falcon ja hänen minulle keksimä lempinimi: Nessie, Lock Nessin hirviö. Hänenlaistaan isoveljeä olin joskus toivonut.

Sipaisin ohimennen hiusteni punaisia suortuvia, ja kaipasin omaa kastanjanruskeaani ja ruskeita silmiä. Kaikki muut olivat halunneet itselleen entiset silmänsä takaisin. Muuta he eivät olleet halunneet muuttaa toisin kuin minä, joka olin valinnut aivan väärät värit.

Falco taas oli perheemme ilopilleri, ja hän toi monessa suhteessa mieleeni Emmetin, mutta erojakin löytyi. Ruumiinrakenne ei ollut sama, mutta luonne kylläkin. Tiesin, että he olisivat tulleet hyvin toimeen jos olisivat joskus tavanneet. Hänessä oli samaa lapsellisuutta kuin Emmetissäkin, mutta hän ajatteli enemmän. Oli varovaisempi ja näki asioissa niiden molemmat puolet. Emmett kun ei koskaan tuntunut näkevän asioista kuin valoisat puolet, ja jos sellaisia ei löytynyt hän keksi ne itse. Lopetin samassa Emmetin ajattelun, koska Culleneiden ajatteleminen teki liian kipeää. Se ei ollut yhtä tuskallista kuin alkuaikoina, mutta sydämessäni ruveksi ryvettynyt haava ei ollut poistunut. En uskonut sen koskaan häviävän täysin. Kaipasin heitä kaikkia liikaa. Jopa Rosalieta.

Käänsin katseeni Zacharyyn, jonka kasvot eivät heijastaneet mitään tunteita, mutta silmien huvittunut katse paljasti hänet. Hän tiesi kuinka malttamattomina odotimme hänen sanovan jotain. Tiesin hänen nauttivan tilanteesta. Saman hän teki aina. Piti meidät tiedottomina kunnes olimme melkein valmiita hyppäämään hänen kurkkuunsa kiinni ennen kuin paljasti paikan. Irvistin ja rykäisin kuuluvasti kurkkuani ennen kuin mulkaisin vampyyria häijysti.

”No?”

Zacharyn huulilla leikitteli vieno hymy ja hän avasi suunsa paljastaen terävät, kiiltävän valkoiset hampaansa. ”Paikka sijaitsee Washingtonin osavaltiossa.”

Me kaikki katsoimme häneen tuikeasti. Lause ei ollut paljastanut mitään. Washington oli laaja alue. Olin kuitenkin sitä mieltä, että parempi Zachary kuin kumpikaan kahdesta muusta miespuolisesta perheenjäsenestä. Muuten olisimme joutuneet odottamaan, vaikka kuinka kauan kun he olisivat ladelleet satoja merkityksettömiä lauseita, jotka eivät auttaneet yhtään enempää kuin Zacharyn äskeiset sanat. He olisivat tosin saattaneet aloittaa sanoilla: ”Se sijaitsee paikassa nimeltä Maa.” Tosi ärsyttäviä tyyppejä kumpainenkin.

Zacharyn huulilla oli leveä hymy, kunhan viimein tokaisi: ”Se sijaitsee Olympian niemimaalla –”

Jähmetyin patsaaksi. Ei. Ei. Ei. Ei. EI! Tämä ei voinut olla totta. En koskaan ollut kuvitellut, että joutuisin vielä joskus palaamaan paikkaan missä kaikki oli alkanut ja päättynyt. Minun oli täytynyt kuulla väärin. Minun oli täytynyt kuulla väärin. Mutta minä en voinut kuulla väärin.

”- tunnin ajomatkan päässä Port Angelesista. Pikkukaupunki tunnetaan nimellä Forks.”

Haava jo kauan sitten kuolleessa sydämessäni repesi ensimmäistä kertaa moneen sataan vuoteen, ja olin hukkua sen tuottaman kivun ja tuskan alle. Tuhannet muistikuvat täyttivät pääni; Edwardin kasvojen jokainen rakas yksityiskohta, hänen samettisen äänensä sointi, hänen huuliensa tuntu omillani, hänen vino hymynsä jota niin rakastin. Kaikki mitä välillämme oli ehtinyt tapahtua sen lyhyen puolenvuoden aikana, jonka olimme ehtineet tuntea täytti ajatukseni niin täydellisesti etten havainnut enää mitään muuta. En huonetta tai kasvoja ympärilläni, en hajuja tai huolestuneita ääniä, kun toiset huomasivat oudon liikkumattomuuteni, en mitään muuta kuin tuskalliset muistot siitä ajasta, jolloin kaikki oli ollut täydellistä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:21:17 kirjoittanut Kuura »
Young or old or brave or shy
A true friend will never lie
Black or white or plump or thin
Friendship is a strange old thing
Quick or slow or calm or loud
Rich or poor or sad or proud
The main point is that they're your friend
And with some luck - until the end

SeekBrit

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #1 : 23.02.2010 21:24:34 »
Jännää,sitte ku se "Renesmee" näkee sen Edwardin♥Ihanainen ficci!Oot tosi hyvä kirjottaja!
Jatkoo,eikä rakentavaa totally ole!

E_Bella

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #2 : 23.02.2010 22:00:19 »
kiinnostavaa! Toi loppu oli kuvailtu hyvin ja sillein. Tosi hyvä ekaksi ficiksi. :)
Siistii, kun "Renesmee" näkee Edin again. tunnistaako edi nessietä?? o.O
Mutta juu, jatkoa toivon! ;)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #3 : 23.02.2010 22:08:19 »
Kirjoitat huisin hyvin!  :)

En malta odottaa että Bella ja Ed tapaavat toisensa jälleen...

Eli jatkoa, jatkoa, jatkoa ja mielellään pian!  ;)
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Ombra

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #4 : 24.02.2010 14:15:30 »
A/N: Kiitos kaikille kommentoijille. Tässä nyt sitten jatkoa.

2. Taistelu

Forks-niminen pikkukaupunki sijaitsee Washingtonin osavaltion luoteisosassa, Olympian niemimaalla, ja se on kaikkein sateisin paikka Yhdysvalloissa. Taivas on siellä melkein aina pilvessä, ja aurinko näyttäytyy vain harvoin. Forks on ihanteellinen asuinpaikka vampyyreille. Aurinkoa tuskin lainkaan ja metsää silmän kantamattomiin. Sinne me olimme matkalla.

Kaikki muut pursuivat intoa, kun saivat kuulla Zacharylta kaupungin aurinkoisten päivien pienuudesta, jota kutsuimme lyhyemmin aurinkotilastoksi, mutta minä en ollut yhtä innoissani. Totta puhuen menetin elämänhaluni kokonaan. Se pieni liekki, joka oli lepattanut jossain syvällä kuolleen sydämeni sopukoissa, sammui, ja muutuin samanlaiseksi ihmisen irvikuvaksi kuin Cullenien lähdön alkukuukausina. Minusta tuli tyhjä. Minulla oli tyhjä katse, mitään näkemättömät silmät, eikä mikään tuntunut pääsevän tunteideni muodostaman muurin yli.

Toiset tietysti huomasivat minussa tapahtuneen muutoksen, mutta he olivat niin tottuneita muuttuviin mielentiloihini ja sitä seuraavaan outoon käytökseen, etteivät kiinnittäneet tähänkään kovin paljon huomiota. Ne kaikkosivat kuitenkin aina aikanaan, joten syytä raskaampaan huoleen ei ollut. Huomasin kuitenkin Andrean ja Corinin silmäilevän minua kasvot huolestuneessa kurtussa silloin tällöin, kun onnistuin kiinnittämään jotain huomiota ympäristööni. Kummankin huolenpito liikutti minua, mutta en saanut vedettyä itseäni takaisin todelliseen maailmaan, vaikka minä kuinka yritin. Yritin todella.

Vampyyrina olemisen hienouksia oli se, että ajatuskammio laajeni. Silloin pystyi ajattelemaan monia eri asioita samaan aikaan, vaikka ne eivät muistuttaisi lainkaan toisiaan. Tällä hetkellä koin sen kuitenkin pelkäksi ansaksi – ansaksi, johon olin tyhmyyttäni langennut ja josta en kyennyt pääsemään irti. Oli helpompaa taistella näkymätöntä vihollista kuin itseään vastaan. Tällä kertaa kyse oli kummastakin. Oma mieleni kävi taistoa muistojen virtaa vastaan. Edessäni oli näkymätön vihollinen, jota en löytänyt. Vihollinen, jonka olemassaoloa en havainnut millään lailla. Pystyin vain vaistoamaan sen ja sen näkymättömät iskut, jotka heikensivät vastustuskykyäni koko ajan enemmän ja enemmän. Ja, kun lepäsin taistelun jäljiltä uupuneena, se kävi yhä suuremmalla voimalla kimppuuni tehden voittamisen mahdottomaksi. Olin ansassa oman mieleni ja todellisuuden välirajoilla.

Samassa tajusin. Tajusin mikä se näkymätön voima oli. Ei ollutkaan näkymätöntä vihollista. Oli vain minä, oma mieleni, omat muistoni. Muistot, jotka pitivät minua kahlehdittuna ajattomiin kahleisiin suostumatta päästämään irti. Kaipuu entiseen elämään oli suurempi kuin omasta hyvinvoinnistani huolehtiminen. Se teki minut henkisesti sairaaksi.

Kamppailin hetken keksiäkseni oikean sanan kuvaamaan tilaani. Masennus. Se, se oli. Masennus. Muistin hämärästi tyhjyyden tunteen, joka oli vallannut minut Cullenien lähdön jälkeen. Ymmärsin vasta nyt mikä sen oli aiheuttanut. Tämä sama petollinen sairaus. Olin luullut, etteivät vampyyrit pystyneet sairastumaan, mutta vasta nyt ymmärsin täysin mitä se oli kokonaisuudessaan tarkoittanut. Vampyyrit eivät pystyneet sairastamaan ruumiillisia sairauksia. Henkiset olivatkin sitten aivan toinen asia. Ne olivat pahempia kuin ihmisillä. Ne eivät kaikonneet lääkkeillä tai ajan kanssa. Ne pysyivät aina mukana, jos eivät pinnalla niin sitten hyvin, hyvin syvällä, mutta silti mukana.

Aloin taistella masennusta vastaan. Nyt se oli mahdollista, ei helpompaa, mutta mahdollista. Nyt tiesin kuka ja mikä viholliseni oli. Se oli oma kaipuuni, rakkauteni Culleneihin. Minun pitäisi jo antaa heidän mennä. Lähteä jatkamaan matkaa, unohtaa ihanat hetket, jotka olin heidän kanssaan kokenut ja alkaa nauttia elämästä. Ymmärsin, etten koskaan ollut täysin pystynyt nauttimaan elämästäni ennen tätä – niin ikuista kuin se olikin. Olin pitänyt liiakseni kiinni menneestä. Nyt piti vain päästää irti. Cullenit eivät enää koskaan kuuluisi elämääni. He eivät tarvitse minua, he eivät kaipaa minua. Bella Swan oli kuollut. Renesmee Reamer, punatukka, oli syntynyt hänen tilalleen.

Mutta se oli vaikeaa. Jokaisen Cullenin kasvot välähtivät salamannopeasti silmieni edessä ennen kuin päästin jokaisesta irti, ja annoin heidän painua unholaan: Esme, Carlisle, Rosalie, Jasper, Emmett, Alice… ja viimeiseksi hän, jonka näin kaikkein selvimmin. Hän, joka oli varastanut sydämeni. Sallin itseni ajatella häntä nimeltä. Edward. Minun rakkaani. Hänestä pidin kaikista lujiten kiinni. Olisin vain halunnut hukuttaa hänen kasvojensa muiston suudelmiin ja olla päästämättä koskaan irti. Päättäväisyyteni horjui, ja masennus uhkasi tulla takaisin. En kuitenkaan antanut vaistojeni voittaa. Tällä kertaa minä olisin oman itseni herra. Loppuun asti. Kuiskasin ajatuksissani heille kaikille hyvästit ja annoin kasvojen kadota.

Todellisuus rynnisti silmieni eteen niin äkkiä, että jouduin räpyttelemään kuivettuneita silmiäni oikein kunnolla nähdäkseni mitään. Jos olisin yhä ihminen, silmäni olisivat nyt aivan varmasti märät ja kyyneleiden virta lakkaamaton. Hiljainen nyyhkäisy kumpusi rinnastani, mutta en antanut itselleni mahdollisuutta muistella tuskan syytä. Tönäisin minussa vallitsevan surun ja menetyksen tunteen vihaisesti syrjään, ja tajusin istuvani Corinin vieressä, Zacharyn sinisen Jaguarin kyydissä, auton takapenkillä.

Jaguarin omistaja istui auton ohjaamossa, jonka viereiseltä istuimelta Andrea seurasi silmä tarkkana konetaulun nopeusmittaria, joka osoitti sillä hetkellä sadankahdenkymmenen kohdalle. Me kaikki rakastimme ajaa lujaa, mutta Andrea, joka oli erityisen tarkka ajonopeuden suhteen, oli kerran määrännyt, että satakaksikymmentä oli ehdoton raja yleisesti käytetyillä teillä. Muuten se oli vain sataneljäkymmentä. Tiesin kuitenkin kaikkien luistavan tästä säännöstä aina kun Andrean haukan silmät eivät olleet vahtimassa. Totta puhuen tein niin joskus itsekin, mutta vain jos minulla oli todella kiire jonnekin. En ollut yhtä ihastunut autoihin ja nopeuteen kuin muut perheeni jäsenet.

Falco ajoi automme takana omalla Porche Panamerallaan.

Autossa soiva musiikki saavutti äkkiä jälleen kuulevat korvani ja tunnistin kappaleen Carole Kingin You’ve got a friendiksi. Kappale ei kuulunut siihen musiikkityyliin, jota yleensä kuuntelin, mutta sen hidas sävel ja sanat veivät mukanaan.

When you’re down and troubled and you need some loving care
And nothing, nothing is going right
Close your eyes and think of me and soon I will be there
To brighten up even your darkest night


Kertosäkeen alkaessa juuri äsken antamani lupaus, että antaisin Cullenien mennä uhkasi antaa periksi. En kuitenkaan tajunnut repiä itseäni irti musiikin pyörteistä ennen kuin oli liian myöhäistä.

You just call out my name, and you know wherever I am
I’ll come running to see you again


Balettisalissa kokemani kauhut, ja Edwardin kauhistuneen äänen muisto täyttivät pääni.

If the sky above you grows dark and full of clouds
And that old north wind begins to blow


James, Victoria ja Laurent astuivat metsän uumenista kentälle, jolla Cullenit olivat pelaamassa baseballia.

When people can be so cold, they’ll hurt you, yes and desert you

Makasin metsässä. Edward oli juuri jättänyt minut.

…and I’ll be there, yes I will
Now, ain’t it good to know that you’ve got a friend


Onnistuin riuhtaisemaan itseni todellisuuteen, pois kiellettyjen muistojen luota. Löin kädet korvilleni siinä toivossa, että se olisi sulkenut kappaleen sanat tajunnastani, mutta eihän siinä niin tietenkään käynyt. Sanat tuntuivat vain lujenevan ja pureutuvan koko ajan syvemmälle kuolleen sydämeni jähmettyneisiin sopukoihin. Tuska alkoi uudelleen ja tein kaikkeni estääkseni sen. Olin kamppaillut kaksi kertaa masennusta vastaan – ihmisenä ja vampyyrinä - ja voittanut. En jaksaisi sitä enää toista kertaa.

"Sammuttakaa se!" huusin niin lujaa, että kaikki jähmettyivät. "Sammuttakaa radio!" Ja ennen kuin kukaan ehti reagoida, olin jo aukaissut turhan turvavyöni, noussut istuimelta, kurottanut eteenpäin ja sammuttanut sen hirveän vekottimen, joka vain jatkoi lauluaan. Lysähdin takaisin Corinin viereen ja huoahdin helpotuksesta. Vaara ohi.

En heti huomannut toisten minuun luomia outoja katseita. Ja pelästyin hieman niistä heijastuvaa pelkoa. Minusta tuntui siltä kuin he olivat pelänneet minun hyökkäävän millä hetkellä hyvänsä heidän kimppuunsa. Corinin silmät olivat vaarallisesti viiruilla ja niissä oli varovaisuutta jota en vielä koskaan ollut niissä nähnyt. En edes silloin, kun saavuin ensimmäisen kerran Reamereiden talolle hiukset sotkussa ja kasvot likaisina. Andrea ja Zachary näyttivät huolestuneilta, mutta heidänkin ilmeensä oli kummallisen varautunut. En ymmärtänyt mistä oli kyse. Minuako he pelkäsivät?

Äkkiä näin asiat heidän näkökulmastaan katsottuna. Olisin itsekin ollut varautunut, jos joku muu tuntemani vampyyri olisi käyttäytynyt samoin kuin minä nämä viime päivät. Koko viikon, Zacharyn ilmoituksesta asti olin käyttäytynyt kuin zombi, ei tunteva olento. Katseeni oli ollut tyhjä kuin en havaitsisi mitään ympärilläni. Liikkeeni olivat olleet robottimaiset, ja olin liikkunut kuin kömpelö ihminen jopa silloin kun ihmisiä ei ollut ollut monen kilometrin etäisyydellä. Silmäni olivat tummuneet päivä päivältä, mutta en ollut mennyt metsästämään toisten pyynnöistä huolimatta vaan jäänyt seisomaan liikkumatta paikoilleni tyhjyyteen tuijottaen. Ja nyt olin äkkiä huutanut kuin mielipuoli täysin tavallisesta asiasta. Kuka tahansa olisi alkanut pelätä mielenterveyteni puolesta varsinkin silloin kun ei pystynyt keksimään tällaiseen käyttäytymiseen mitään järkevää selitystä. Totta kai he pelkäisivät minua.

Halusin korjata tilanteen. Antaa heille jonkinlaisen todisteen siitä etten ollut menettänyt järkeäni, että olin yhtä selväjärkinen kuin kuka tahansa heistä, vain vähän… masentunut. En kuitenkaan keksinyt mitään järkevää sanottavaa, mikä olisi todistanut haluamani puolesta, joten tyydyin vain toteamaan: ”Anteeksi. Se vain oli ihan hirveä kappale,” ja näyttämään mahdollisimman anteeksipyytävältä.

Zacharyn ja Andrean katse pehmeni hieman, ja he palasivat omien puuhiensa pariin. Zach kiinnitti katseensa takaisin tiehen, Andrea nopeusmittariin ja Corin, no Corin piti katseensa minussa. Hänen silmiensä ilme ei ollut muuttunut, mutta ne eivät olleet enää yhtä varovaiset kuin hetkeä aikaisemmin. Vampyyrin silmät mittailivat minua, ja kätkivät sisäänsä tarkastuksen tulokset.

Hymyilin varovasti kertoakseni kaiken olevan kunnossa, mutta arvioiva katse ei hellittänyt. Hermostuneena toisen katseesta käänsin päätäni ja jäin tuijottamaan auton ikkunasta ulos.

Loppumatka kului painostavan hiljaisuuden vallitessa. Kukaan ei kääntänyt radiota uudelleen päälle, mistä tiesin heidän pelkäävän uutta hyökkäystä. Sitä pelkäsin itsekin. Miten minä selviytyisin, kun näkisin kaikki tutut paikat aivan silmieni edessä? Muistoja oli aivan tarpeeksi vaikea torjua, mutta entä sitten itse kaiken näkeminen? Se olisi varmasti vielä vaikeampaa.

Ruskea maaperä alkoi vähitellen muuttua yhä vihreämmäksi. Puut muuttivat muotoaan. Pian kaikki ympärillä oli vihreää. Liian vihreää. Tiesin, että kolmas taistelu mieleni ja tahdonvoimani välillä alkaisi pian. Sitä en pystynyt estämään. Ainoa asia, johon kykenisin, olisi vastaan taisteleminen, ja mahdollisesti voitto.

Olimme saapuneet Forksiin.


A/N:  Luvun laulun tekijänoikeudet kuuluvat Carole Kingille.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2010 16:38:19 kirjoittanut Ombra »
Young or old or brave or shy
A true friend will never lie
Black or white or plump or thin
Friendship is a strange old thing
Quick or slow or calm or loud
Rich or poor or sad or proud
The main point is that they're your friend
And with some luck - until the end

En-nu

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #5 : 24.02.2010 15:53:57 »
Ihana odotan innolla lisää ;D

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #6 : 24.02.2010 16:55:57 »
Aivan ihana ficci!!!
Toivottavasti tulee jatkoa piakkoin..
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #7 : 24.02.2010 17:22:03 »
Luin tän jo aiemmin mutta pääsin kommentoimaan tätä vasta nyt...

Tää on aivan ihana. Eikä pelkästään siksi että Bellan uusi ulkomuoto muistuttaa niin kovasti itseäni, vaan ennen kaikkea kuvailun ja idean takia. Ihan uskomaton. Veti hiljaiseksi.

En oikein osaa sanoa mikä tässä eniten viehättää. Varmaan just se idea. Vaikka toki tällaisia ficcejä on jo aika paljon, mutta tää on ensimmäinen mun lukema missä Bella rakastaa yhä Culleneita. Tiedä sitten onko mulla vaan menny ohi... Joka tapauksessa mä haluan sun tietävän että mä rakastan tätä.  :-*

Jatkon kuvioita odotellessa...  ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #8 : 24.02.2010 17:23:14 »
Kolme sanaa riittää kertomaan mitä mieltä olen tästä ficcistä: Minä Rakastan Tätä!
 Jatkoa vain nopeasti -täällä on yksi innokas lukija!  ;)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #9 : 24.02.2010 18:11:39 »
Nyt en tosiaan valehtele jos sanon että tämä on koukuttavin, ammattitaitoisin ja ihanin lukemani ficci. Kirjotat niin hyvin että jo senkin takia tätä on pakko lukea. Mutta tuo juoni, ficin idea on sitten toinen asia erikseen. Haluan vain että Bella ja Ed palaavat yhteen mahdollisimman pian! :) Ja ei Bella saa unohtaa Culleneita!

Luultavasti jokainen viestini tulee vastaisuudessa olemaan hehkutusta, ja tietysti jatkon ruinaamista. Eli JATKOA kiitos!  :D
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #10 : 25.02.2010 14:27:24 »
Vau, kerta kaikkiaan uskomaton ficci! Minusta tuntuu, että olen lukenut joskus vähän samankaltaista ficciä - siinä Bellasta oli tullut vampyyri Volturien toimesta ja hän kuului Voltureihin, kun tapasi sitten Cullenit muutaman sadan vuoden päästä. Tämä juoni tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta - tai sitten toteutus on vain parempi, kirjoitat nimittäin todella hyvää ja helppolukuista tekstiä.
  Tykkään tästä ideasta, kuten jo sanoin. Olet luonut Bellalle mielenkiintoisen perheen, kaikki hahmot ovat hyvin kiinnostavia ja haluaisin todella kuulla heistä lisää. Arvostan myös sitä, että olet selkeästi panostanut perheenjäsenten historian miettimiseen, et heittänyt heitä tarinaan pelkästään niminä, vaan kaikilla hahmoilla tuntuu olevan oma merkityksensä ja historiansa.
  Minusta oli ihanaa, että Bella kutsuu itseään Renesmeeksi, vähän niin kuin muistona Edwardista ja siitä elämästä, minkä he olisivat voineet yhdessä rakentaa. Nokkelaa. Bella hahmona on erittäin onnistunut ja tuntuu luontevalta, vaikka onkin selkeästi lujittanut selkärankaansa entisestään. Hänen tuskansa niin kovin monen vuoden jälkeenkin on hyvin koskettavaa ja uskottavaa.
  Kirjoitat virheetöntä tekstiä, mikä oli minulle pieni yllätys. Kovin monet täällä ficcaavista ihmisistä eivät tunnu edes tietävän, miten dialogit kirjoitetaan ja on ihana lukea välillä tällaista tarinaa, jossa voi itse asiassa keskittyä juoneen häiriintymättä ärsyttävistä kielioppivirheistä. Pidän myös tavastasi kuvailla, esimerkiksi se pieni kohta, missä Bella ajatteli, että näkymätöntä vihollista vastaan on helpompi taistella kuin omaa itseään säväytti minua jostakin kummallisesta syystä.
  Kirjoitusintoa sinulle ja kiitos ihanasta tarinasta! Tätä lukee mielellään :)
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #11 : 25.02.2010 18:30:34 »
I like! Tää on todella mielenkiintoinen ja kirjoitat hyvin. En bongannut yhtään virhettä.
Jatkoa odotellessa..

~Virheellinen

aurore

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #12 : 25.02.2010 18:33:38 »
Joo-o.
Kiva idea, odotan jatkoa.
Toivon, että eddie-palikka sit tajuu "Nessien" Bellaks =))
uu,  ootan jo innolla jatkoa ♥'
♥: aurore

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #13 : 25.02.2010 19:42:38 »
Ihana! :)
Rakstan tämmösii, missä joku muu kun Cullenit muuttaa Bellan, Bella asuu niiden kaa ja sit jonku sadan vuoden pääst se tapaa Edwardin. :)
Innolla ootan JAATKOAA! :)
 :)Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

minnamoi

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Kwop kilawtley
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #14 : 25.02.2010 21:13:34 »
Upee fic! :) Kirjotat todella hyvin, varsinki jos tää on sun eka ficci! :) osaat kuvailla bellan ajatuksia ja tunteita mun mielestä täydellisesti! ihan oikeesti, en käsitä miten ootkaa saanu kuvailtuu niit nii hyvin! Yhtäkään virhettä en myöskään löytäny! :) tykkään tästä ideasta, mutta koska ite oon nii malttamaton ni toi autokohta oli mulle vähän liian tylsä, vaikkakin seki oli upeesti kirjotettu ja kuvailtu hyvin... tai sitte oon nyt vaa nii tylsistyny et oisin kaivannu jotai actionii :D

mutta jatkoa pian! (= ja kannattaa kirjottaa aina ku uus luku on tullu, ja et millo se on tullu... vaik siihe ekaan viestiin, ku painat siit muokkaa-nappulasta ni siin Aihe-kentän alapuolel on se toinen kenttä (se mis onki jo toi B/E)ni siihe vaik kirjotat et millon on uus luku tullu ja myös genret! (: ellei ne sit jo ollu siinä, ite en ainakaa huomannu

jatkoa pyydellen,

minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

E_Bella

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #15 : 25.02.2010 21:34:10 »
On Ihana <3
En saa mitään järkevää aikaseksi.. ;D
menee tosi hyvin noi "kohtaukset" ja muutenkin hyvin kuvailtu. ;)
en sitten varmaan paljon tule tätä kommentoimaan, kun tulisi aina samaa toistoa..
Paitsi jos ei nyt mitään erityistä tule mieleen, tai muuten ollut erityinen luku. <3  :)
Mutta jatkoa tulen varmasti seuraamaan! :D

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #16 : 02.03.2010 15:58:56 »
tämä on hyvä ficti. Siinä on vain yksi pulma jATKOO! ;)
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Smile^

  • Vieras
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #17 : 02.03.2010 16:17:51 »
Ei VOI olla sun eka fic! :D aivan tajuttoman hyvää tekstiä, mahtavaa kuvailua! Tykkään sun tyylistäs kirjottaa ja siitä miten kuvailet Bellan ajatuksia ja tunteita. Vaikuttaa niin aidolta! Tässähän rupeaa ihan ihailemaan ja kateelliseksi tulee :)
JATKOA!
kiitos :)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #18 : 12.03.2010 12:36:57 »
Millon jatkoa? .____.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Ombra

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Ikuisesti ilman häntä K-11
« Vastaus #19 : 12.03.2010 15:22:47 »
Olen saanut kolmannen luvun jo miltei loppuun. Jatkoa ilmaantuu siis viimeistään jossain kohtaa seuraavalla viikolla ellei sitten käy niin hyvä tuuri, että saan luvun lähetettyä jo viikonlopun aikana. Ei siis mene enää kovinkaan kauaa!  ;D
Young or old or brave or shy
A true friend will never lie
Black or white or plump or thin
Friendship is a strange old thing
Quick or slow or calm or loud
Rich or poor or sad or proud
The main point is that they're your friend
And with some luck - until the end