Kirjoittaja Aihe: Elämä ilman Potteria ?  (Luettu 13560 kertaa)

Maanmatonen.

Elämä ilman Potteria ?
« : 03.08.2007 12:44:25 »
Minun päätäni on nyt ruvennut vaivaamaan kysymys, että olisivatko elämämme muuttuneen jotenkin järkyttävästi jos J.K. Rowling ei olisikaan silloin aikoinaan kirjoittanut Potter-kirjojen ensimmäistä osaa. Ja että miten se olisi muuttunut.
Mikä olisi nyt se ylisuosittu kirja-sarja, jolta odotetaan kärsimättömästi(tai odotettiin) jatkoa, vai olisiko sellaista?
Olisiko Finfanfunia?
Jos olisi, niin mikä täällä olisi se 'pääaihe'?
Olisiko, joku muu sarja noussut Harry Potterin tämänhetkiseen asemaan?

Minun on aika vaikea kuvitella elämäni ilman Potteria, siitä kun niin kovasti pidän, ja muutenkin olen tottunut jo sen 'olemassaoloon' niin hyvin. Kuitenkaan tuskin elämäni suuresti olisi vääristynyt erilaiseksi, jos Potteria ei olisi ollutkaan. Menettänyt olisin kyllä hyvän kirjasarjan. Osan aikaani kyllä varmaan käyttäisin toisin, koska täällä en varmaan sitten niin useastikaan hengaisi.

Minä nyt en jaksa itsestäni selittää, mutta varmaan tajusitte idean. Elikkä miten luulette elämienne muuttuneen jos HPtä ei olisi, tai olisivatko ne muuttuneet ollenkaan ? Ja minkälaista olisi elämä ilman Potteria ?
(Ja jos modet pitävät turhana/asiattomana/loukkaavana niin lukottakaa kaikin mokomin.)
Fuck her. She is famous.
"STRAIGHTSEX!?! IY!" says Kaede.

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
Re: Elämä ilman Potteria ?
« Vastaus #1 : 03.08.2007 14:37:30 »
Kyllä, elämä olisi hyvin erilaista jos Pottereita ei olisi.
Luultavasti en olisi ikinä innostunut lukemisesta samalla tavalla kuin nyt, ennen Pottereita luin lähinnä pelkästään sarjakuvalehtiä.
Lisäksi englannin kielitaitoni tuskin olisi yhtä hyvä, enkä olisi niinkään innostunut fantasiasta. Luultavasti kuitenkin tykkäisin kirjoittamisesta, ja vakiokirjoitelmiini kuuluisivat varmaan Star wars ficit, Animorphs-ficit Artemis Fowl-ficit, Siskoni on noita-ficit ja mahdollisesti olisin suurempiTSH-fani kuin nyt olen.
Sitten saattaa olla, että jos Finiäkään ei olisi, slash olisi jäänyt minulle täysin tuntemattomaksi ilmiöksi samoin kuin shonen ai anime.
Joten luojan kiitos ei ole tarvinnut elää ilman Pottereita ja finiä, vaikka silloin saattaisinkin viettää huomattavasti vähemmän aikaa koneella...
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Tällipajun kosto

« Vastaus #2 : 03.08.2007 15:38:10 »
Elämä oli tylsää ilman Pottereita  .
En usko, että olisin innostunut/innostuisin mistään muusta kirjasarjasta laisinkaan. Kirjallisuuden lukemiseni rajoittuu muutenkin vain Pottereihin ja muutamiin dekkareihin. Ehkä TSH-kirjan olisin lukenut elokuvien katselun lisäksi.
Mitä olisikaan maailma ilman ficcejä ja finiä? Ööh, melkoisen erilaista juu. Mielikuvitukseni pääsee fan fictionin parissa oikeuksiinsa. Ilman tätä Rowlingin luomaa mahtavaa maailmaa en olisi minäkään alkanut lukea minkäänsortin ficcejä saati sitten alkant itse kirjoittelemaan. Englanninkieleiset ficit saattavat parantaa olematonta kielitaitoani (jos niitä vaivaudun joskus lukemaan), samoin tämän seiska kirjan lukeminen. Samoin äidinkieli harjaantuu sekä lukiessa, että kirjoittaessa. Todennäköisesti viettäisin melkein yhtä paljon aikaa netissä kuin nytkin, mutta hieman eri sivuilla.
"Pessimismi on aivan turhaa, ei se kuitenkaan auta mitään."

minoru

« Vastaus #3 : 03.08.2007 17:07:38 »
Hmm, jos Pottereita ei olisi, yksi "aikakausi" elämässäni puuttuisi kokonaan. >DD Jos nyt voin sanoa sitä "aikakaudeksi", kun fanitin Pottereita. >D Mutta olisi se ollut aika menetys. Pottereita kumminkin kun on lukenut tässä jo seitsemän vuotta ja on tavallaan kasvanut niiden kirjojen mukana, joten olisi se aika menetys, jos Pottereita ei olisi koskaan ollutkaan. Ei olisi sitä hyvin tuttua maailmaa olemassa, mikä Potter-kirjoissa on, ei olisi sitä maailmaa mihin paeta välillä enemmän tai vähemmän.

Ilman Pottereita multa olisi varmaan menneet kaikki ficit kokonaan ohitse, koska en usko että esim. TSH:sta ja sen fanfictionista olisin innostunut yhtä paljon kuin Pottereista. Olisin varmaan kiinnostunut aikaisemmin siitä maailmasta missä nyt elän, jos Row ei olisi koskaan Pottereita kirjoittanutkaan. Potterit kun ovat jääneet nyt melkein kokonaan pois elämästäni, mutta silti hengaan edelleen täällä Finissä, joten kyllä se HP-maailma mulle on edelleen olemassa enemmän tai vähemmän - vaikka sitten vaan täällä Finissä välillä, mutta silti. ^^

Toki voisi olla, että olisin innostunut yhtä paljon jostain toisestakin kirjasarjasta. Who knows.

sugar

• http://
« Vastaus #4 : 03.08.2007 17:15:17 »
Minä en osaisi kuvitellakkaan elämääni ilman Pottereita! Ne ovat kuitenkin olleet elämässäni hyvin suuri osa (kiitos kuuluu tädilleni) ja ilman niitä en varmasti lukisi niin paljon kuin luen nykyään. Myös olen parempi englannissa, kun olen lukenut kaikki myös alkuperäiskielellä.  ;).

Ihmettelen kovasti, miten joku voi inhota Pottereita. Ne ovat kuitenkin niin ihastuttavia ja mukaansatempaisevia.
I'll tell a tale for you
'Cause I'm just trying to make
All my
dreams come true

soppa

« Vastaus #5 : 05.08.2007 16:16:30 »
Elämä ilman Pottereita. Hmm, tylsää? Jotenkin niistä on tullut sellainen jokapäiväinen juttu. Olisihan se melko spooky, jos Pottereita ei olisi, tuskin lukisin koskaan mitään kirjoja, Potterit nääs innostivat minut lukemaan. Ei olisi finiä. En usko, että olisin koskaan aloittanut kirjoittamaan mitään juttuja, edes  omaksi ilokseni, jos Pottereita ei olisi. Ne innostavat kirjoittamaan fanfictionia sun muita novelleja, koska ne ovat jotenkin niin mahtavaa kirjallisuutta. Niin erilaista kun kaikki muut hevotarinat sun muut tylsistyttävät kirjoitukset.

Ja olen Danielin kanssa samaa mieltä siitä, että en osaisi englantia yhtään näin hyvin ilman Pottereja. Muita kirjoja en koskaan lue englanniksi, mutta tämä on vain jotain poikkeusta, minkä avulla olen menestynyt englannintunneilla paremmin kuin ennen, kun en tehnyt mitään englantiin liittyvääkään. Ja onhan sen kiva kun  esimerkiksi ulkomailla osaa sitten kommunikoida.

Tälläinen lyhyt ja tylsä viesti, missä on vain sitä samaa mikä on mainittu jo aijemmin : D
[size=85]kun yössä yksin vaeltaa
voi kaltaisensa kohdata[/size]

Fairy tale

« Vastaus #6 : 05.08.2007 18:37:08 »
minoru sanoi että elämästä puuttuisi yksi "aikakausi" jos Pottereita ei olisi ollut. Tuo oli aika kivasti oivallettu. Kaipa sitä ilman Pottereita olisi hurahtanut johonkin toiseen ilmiöön. Ilmiöitä tulee ja niitä menee. Jotkut niistä kestävät hetken ja toiset kauemmin, jotkut jopa koko eliniän. Tietysti ilmiö, joka kestää koko eliniän, vaikuttaa välillä voimakkaammin ja laimenee välillä. Minusta on ollut erityisen hauskaa ajatella kuuluneensa johonkin maailmanlaajuiseen porukkaan, joka odottaa yhdessä tiettyjä päivämääriä.

Kuinka monen vanhemmat ovat eläneet vauhdikasta nuoruuttaan 70-luvulla? Silloin osa hurahti Star Wars -trilogiaan ja jotkuthan fanittavat sitä edelleen. Ja Star Wars kerää edelleen uusia faneja ympärilleen, yhtenä syynä tietysti kolmen muun elokuvan filmatisointi avaruustarusta. Tolkien-faneja löytyy jo mummoista ja vaareistakin. Miksei sitten Potter-ilmiö voisi olla yksi niitä, jotka jatkavat elämäänsä sukupolvelta toiselle.

Selmartini

• Vieras
« Vastaus #7 : 05.08.2007 19:54:44 »
Jos Pottereita ei olisi niin minä en lukisi mitään muuta kuin C.C:tä ja Cosmopolitania. Tiedän, kuulostaa tosi pinnalliselta. Mutta en lue kirjoja juuri ollenkaan. Ne kirjat mitä viime aikoina olen lukenut on ollu niitä, joita finiläiset on suositellut (yleensä olen kaivanut käsiini ne jossa on homoseksuaalisuutta).

Jos Pottereita ja Fanfictionia ei olisi niin minä olisin paljon hoikempi, koska ei tarvitsisi koko aikaa istua koneella ja mässätä samalla jotain.

Jos Pottereita ei olisi seurustelisin varmaan onnellisesti. Kuulostaa pahalta, mutta olen huomannut, että monet ikäiseni menevät perjantai ja lauantai iltana ulos tuulettumaan. Mitä minä teen? Istun koneella ja surffaan Potter-sivustoilla.

Jos Pottereita ei olisi niin englannista olisin kirjoittanut B:n. Kuulostaa tyhmältä, mutta jujuna oli englannin kielinen fanfiction. Toimii!

Jos Pottereita ei olisi, en kirjoittaisi mitään. Enkä olisi tutustunut betaani.

Jos Pottereita ei olisi, en olisi koskaan tutustunut Youtuben ihmeelliseen maailmaan.

Lista jatkuu ja jatkuu.

Minä en ainakaa juuri nyt keksi mitään kirjasarjaa, joka korvaisi Potterin. Johtuupi siitä, että luen olemattoman vähän. Sitten tuo kysymys, että jos fini olisi niin mikä olisi pääaihe. Jostain kumman syystä vastaisin, että Jrock, koska sitä tuntuu olevan paljon. Jos näin olisi, minä en olisi finissä.

Mutta onneksi on Potterit, niin meidän ei tarvitse jossitella. :)

Araminta Meliflua

• http://
« Vastaus #8 : 06.08.2007 01:03:01 »
Suurin muutos potterittomassa maailmassa olisi se, että elämäni keskittyisi ihan eri asioihin - en olisi koskaan välttämättä törmännyt ficceihin (joista on ollut ja on vieläkin paljon iloa, ja luulenpa, että englantinikin on kehittynyt niiden ansiosta, vaikka pääasiassa suomenkielisiä Potter-ficcejä olenkin lukenut), addiktoitunut nettiin (mistä olisi kyllä seurannut hyviäkin asioita - kouluni olisi varmasti mennyt paremmin, olisin nukkunut ja nukkuisin enemmän ja pelkkien ex-koulukaverien sijaan muutamasta tyypistä olisi voinut tulla ihan kavereita - tosin tätä epäilen kyllä), päätynyt useille eri foorumeille (niitä on tässä aikojen saatossa ollut muutamankymmentä, joissa olen jonkin aikaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti käynyt...), ruvennut juttelemaan niitä näitä ulkomaalaistenkin ihmisten kanssa (mikä taas vaikuttanee positiivisesti englannin kielen taitoihini, plus se on aina hauskaa), minulla ei välttämättä olisi vieläkään omaa tietokonetta, olisin missannut monta kivaa miittikokemusta ja, mikä oikeastaan tärkeintä, en olisi koskaan tavannut kaikkia niitä mukavia ihmisiä, jotka olen miittien kautta tavannut. :) En ole netin ulkopuolella (miitit mukaan luettuna) missään tavannut yhtä suvaitsevaista ja samanmielistä porukkaa! Fini on myös aivan loistava suvaitsevaisuuskasvattaja, ja luulenpa muutenkin oikeasti oppineeni foorumien kautta asioita, joita en muuten olisi tullut ajatelleeksi (esimerkkejä ei tietenkään tule mieleeni).

Toisin kuin varmaan useimmilla, ilman Potteria tod.näk. lukisin kirjoja - olin yläasteella ihan hirveä lukutoukka, mutta sitten lukiossa sitten addiktoiduin nettiin Potterin takia enkä ole opiskelukirjoja lukuun ottamatta lukenut varmaan yhtäkään romaania (paitsi kaksi Potteria) loppuun asti koko lukioaikanani ja sen jälkeen. x) Hyvin mahdollisesti olisin myös hoikempi ja minulla saattaisi olla "elämä". Mutta mistäs sen tietää, on myös ihan mahdollista, että olisin jatkanut yläasteaikaista lukutoukkaisuuttani ja ficcien, mesekeskustelujen ym. sijasta olisin lukenut Dostojevskin Rikoksen ja rangaistuksen jo aikapäiviä sitten, eikä minulla silloinkaan olisi "elämää".

Livejournal ja mese saattaisivat olla myös asioita, joita en käyttäisi jos Potteria ei olisi, mutta foorumeille ja YouTubeen olisin jossain vaiheessa todennäköisesti eksynyt kuitenkin. Sitä en tiedä, olisinko löytänyt muutamaa kivaa yhteisöä livestä tai mitään, mutta... no, olen löytänyt, joten eipä sen väliä. :) Fandomina kun tuo Potter alkaa olla, tai on ollutkin jo tässä vuoden, parin ajan, hyvin taka-alalla elämässäni, nykyhetken tilanteeni olisi ilman Potteria huomattavan erilainen vain sen takia, mihin Potterin googlettaminen joskus keväällä 2004 johti, ei itse Potterin puuttumisen takia.

Kaiken kaikkiaan elämäni saattaisi siis olla huomattavasti parempaa ilman Potterin vaikutusta, mutta mieluummin näin, koska olisin missannut paljon enkä minä muista nauraneeni missään yhtä paljon kuin olen miiteissä nauranut. :D
Well there's somethin' missing in this God Almighty stew
And it's your goddamn mother you dirty little git,
now get in there and wash yer ears!

Those who suppose, suppose it only fancy, fluttering and sweeping with the sands in the desert wind.

Oh my towering Texan

Kao

« Vastaus #9 : 16.08.2007 22:27:05 »
Musta tuntuu, että jos en koskaan olisi törmännyt Pottereihin, mun elämä voisi olla todella erilaista. Ensinnäkään en tuskin kirjoittaisi tai lukisi kirjojakaan, sillä Potterit aloitti sen kaiken. Sen jälkeen aloin vasta lukemaan muita kirjoja ja kirjoittamaan ficcejä.

Ilman Pottereita en olisi varmaan koskaan tajunnut, mitä on fanfiction. Ja sitä kun lähdin kirjoittamaan, aloin kirjoittamaan muutakin.

Jos ei olisi Pottereita, ei olisi Finiä ja jos ei olisi Finiä, minulla ei olisi paria ihanaa ystävää, enkä olisi aloittanut kirjoittamisharrastustani. Kuten joku sanoikin jossain, mä olen vähän kuin kasvanut Pottereiden kanssa ja nyt kun ne loppuvat, tuntuu ontolta. Tai ei vielä tunnu, vasta kun olen saanut DH:n päätökseen.

Sekä jos ei olisi Pottereita, eikä Finiä, en olisi lukenut koskaan slashia ja femmeä, enkä olisi se minä, joka nyt olen.
They were kids I once knew

Spookie

« Vastaus #10 : 17.08.2007 20:09:45 »
Kyllä Potterit ovat niin suuri osa elämääni, etten oikein tiedä, mitä tekisin, ellen olisi koskaan tutustunut niihin. Olen kasvanut sekä fyysisesti että henkisesti koko sinä aikana kun olen lukenut ko. kirjoja, ja koko ajan Potterit ovat kummitelleet mielessä ja olleet aina siellä jossain mukana ajatuksissa. Varmaankin elämäni ei olisi aivan tällaista kuin se nyt on, ellei Pottereita sattuisikaan olemaan.

Luultavasti lukisin paljon kirjoja (niin kuin teen nytkin), ja ehkäpä olisin napannut jostain jonkun toisen kirjan tai -sarjan, joka olisi minulle yhtä tärkeä kuin Potterit. En vain osaa kuvitella mitään sellaista kirjaa, sillä Pottereissa on ehdottomasti sitä jotain.
En olisi myöskään koskaan varmasti löytänyt fantasiakirjallisuutta, sillä Pottereiden ansioista päätin tutustua muihinkin samantyylisiin kirjoihin.

Vaikea tässä nyt on tämän enempää spekuloida, Potterit kun yksinkertaisesti ovat lähes elämäni.

Izanai

• saippuakuplakone
  • vaikka kuinka kovaa sattui
« Vastaus #11 : 19.08.2007 00:17:57 »
[size=87]Minä en olisi oma itseni, en samanlainen kuin nyt.

Voi olla että olisin löytänyt jonkun urheiluharrastuksen kirjoittamisen sijasta.
En notkuisi jok'ikistä päivää koneella tai miettien sitä, milloin pääsee Finiin.
En lukisi öisin omalle koneelleni tallentamiani ficcejä kun en saa unta. Ei minulla olisi varmaan mielikuvitustakaan. En varmasti tietäisi niin paljoa asioista. Ihastuksenikin olisivat varmasti olleet aivan toisenlaisia.

Pidän elämästäni enemmän näin, on ihanaa lukea ja kirjoittaa ficcejä, ihastua Potter-hahmomaisiin ihmisiin ja on ihanaa tietää joistakin asioista hiukan enemmän kuin muut.
En varmaan lukisi oikein mitään. En varmaan edes koulukirjoja, voi olla etten oikein olisi löytänyt otetta siihen lukemiseen. Nyt kun siitä on kokemusta, lukee paljon mielekkäämmin.

Ja jos Pottereita ei olisi, en tuntisi teitä rakkaat Finiläiset.[/size][size=60]<3[/size][/b]

huksi

• Vieras
« Vastaus #12 : 19.08.2007 10:49:13 »
Mun elämästä puuttuisi ala- ja yläasteen vaihtokohtaan sijoittuva vaihe, jolloin en tehnyt muuta kuin istuin nenä kiinni Pottereissa. Luultavasti en myöskään koskaan olisi tarttunut Taruun, enkä muihinkaan suuriin fantasiateoksiin. Potterit toimi mulle johdatuksena fantasiamaailmaan, vaikka en ihan osaakaan niitä fantasiakirjoiksi mieltää.

Ficit olisin luultavasti löytänyt, en luultavasti minkään yhtä ison fandomin parista, mutta kuitenkin. Ennen Pottereita ja varsinaista fanfiction-buumiani kirjoitin nimittäin itse joidenkin lempikirjojeni hahmoista. En tietenkään tajunnut silloin, että niin luultavasti tekee miljoona muutakin ihmistä ja paljon suuremmissa mittakaavoissa :---D

Yhtä kaikki - tyhjempää olisi silti. Ainakin kirjahyllyssä. Luultavasti myös mielessä ja elämän pikkujutuissa. Kirjoja lukisin niin kuin nytkin - olen aina lukenut - mutta niiden laatu voisi olla hieman, hm, erilainen. Tai mistäs sitä tietää, ehkä olisin kiinnostunut tiiliskivisistä historiallisista romaaneista fantasiakirjojen sijaan :--D

Hazandra

« Vastaus #13 : 19.08.2007 11:50:29 »
En tiedä, olisinko nyt tässä ilman Pottereita... siis jo lukemassa fanfictionia ja Finissä, mutta tarkoitan ihan tosissani mietin, olisinko enää hengissäkään ilman pottereiden tuloa elämääni joskus 7.luokalla syksyllä 2001...olin juuri mennyt uuteen kouluun ja olin aika yksinäinen...olin arka ja hiljainen, sillä edellisessä koulussani olin kiusattu ja uudessa koulussa ihan loppu, kun tuntui, ettei sielläkään päässyt porukoihin mukaan.

Sitten tuli se kaunis äidinkielentunti, jolloin opettaja antoi valittavaksi kahdesta kirjasta: toinen niistä oli ensimmäinen Potteri ja toinen joku Me kolme ja jengi. Olin tosi, tosi skeptinen Potterin suhteen, olin kyllä kuullut siitä ja ollut vain, että 'mikäs niissä on? Lasten kirjojahan ne ja ihan älyttömiä muutenkin. Ei ne voi olla niin hyviä'... Jostain syystä otin riskin ja valitsin silti potterin (ei se toinen kirjakaan houkutellut ja ajattelin, että katsotan nyt, onko tämä kirja mikään...)

Halusin ensimmäisen kirjan jälkeen lukea toisenkin...ja silloin jäin koukkuun. Luin kaikki neljä ilmestynyttä kirjaa ja rakastuin niiden maailmaan. Ei ollut enää päivää, etten olisi ajatellut pottereita ja kehitin itsekseni jonkinlaisen rinnakkaismaailman, jossa saatoin olla hetken paossa todellisuutta. Voi kuulostaa omituiselta ja pöhköltä, mutta uskon, että sen avulla pysyin kasassa yläasteen...ehkä jopa hengissä. (Ja vasta lukiossa hajosin totaalisesti ja silloin oli hengenlähtö lähellä, mutta silloin potterien maailma ei enää vaikuttanut minuun niin vahvasti.)

Sanoisin, että olen elämäni velkaa potter-kirjoille ja sille maailmalle, johon niiden kautta olen saanut tutustua. Tästä syystä minulle ei konkreettisesti ehkä olisi elämää ilman pottereita, sillä yläasteella en ehkä olisi ollut tarpeeksi kypsä käsittelemään asioitani ja hakemaan niihin apua, kuin olin lukiossa. Potterien maailma antoi minulle lisäaikaa.

Okei, tuli aika pitkä ja hiukan ohi menevä selitys, miksi Pottereilla on minulle niin tärkeä osa elämässäni. Toki se johtuu myös siitä, että ne vain ovat niin hyviä, ihania ja nerokkaita. Lisäksi ne ovat olleet kirjoja, joiden kannustamana ryhdyin lukemaan paljon muutakin. Aikaisemmin en juuri kirjoja lueskellut kuin pakon edessä.

Kamala ajatus, ettei Rowling olisikaan koskaan kirjoittanut tai saanut julkaistua Pottereita.
Olit kuin et edes olisi tästä harmaasta maailmasta.
Enkelit hakivat sinut takaisin kotiin liian pian.
Ja niin enkeli palasi omiensa luo...

L (1988-2007)

Hazandran tarinat

Bootstrap

• Vieras
« Vastaus #14 : 22.08.2007 12:11:57 »
Elämä ilman Potteria olisi kyllä aika tyhjää.
Ilman Pottereita en paljoa kirjoja lukisi koska minulla on tapana lukea vain Pottereita (aina kun kutonen loppuu aloitetaan alusta). Kyllä niitä yksittäisiä kirjoja tulee siellä välissä aina luettua, mutta todella vähän, Potterit vie kaiken ajan muuten.
Ehkä Sormusten Herra olisi suositumpi, onhan se kuitenkin aikalailla samanlainen, mitä nyt vaan paljon tylsempi (kirja siis, ei leffat).
Mutta mutta, enpä usko, että olisi toista yhtä suosittua sarjaa johon sitä jatkoa odotettaisiin koska olisihan se sama sarja nyt kuitenkin ihan suosittu nytkin (paitsi kun jotkut eivät tietysti nyt lue kuin Pottereita).

Finiä ei ainakaan minun elämässä olisi.
Aloin lukemaan ficcejä silloin kun Pottereitakin ja tokaan Finiin liityin voidakseni jutella Pottereista ja lukeakseni niitä ficcejä (kiitos boogieman, joka minulle paikkaa mainosti), joten enpä kai täällä olisi jos ei kirjojakaan olisi.

pikkuinen

• Kahta en vaihda; toinen on Fred
« Vastaus #15 : 25.08.2007 21:41:04 »
Ilman Potteria en olisi itkenyt niin paljon. T_T Ja olisin varmasti lukenut paljon enemmän eri kirjoja, kun nyt taas selaan Potterit läpi vähintään kerran kolmessa kuukaudessa. Enkä olisi välttämättä löytänyt slashia, en dataisi niin paljon... Onneksi Potterit ovat olemassa. Miten muuten olisin tutustunut kahteen maailman ihanimpaan hahmoon (krhm avani krhm) ?

Luultavasti sikailisin... krhm anteeksi siis seikkailisin loftiksessa huomattavasti enemmän, jos Pottereita ja sitä myöten finiä ei olisi. Tuskinpa Pottereiden puuttuminen ihan hirveästi elämääni muuttaisi, mutta mistä sitä tietää.
If you like slash, clap your hands.

willa

« Vastaus #16 : 01.09.2007 23:35:13 »
elämä ilman potteria? Onhan tota tullu mietittyä.. Sitä on kyllä vaikea kuvitella kun on fanittanut kyseistä kirjasarjaa jo 7 vuotta. Luulisin että jos en sillon "pienenä" olisi kiinnostunut pottereista olisi se muukin lukeminen sitten jäänyt. Lukemisesta innostuin itseasiassa vasta pottereiden myötä joten siitä kiitos! Ja kun on potterit, oli ollu aina jotain odotettavaa, seuraavaa potteria joka vuosi (nyt se odottaminen tosin loppu). Ja nyt ei ole mitään odotettavaa, tylsä elämä :o . Tuskin olisin kiinnostunut yhtä paljon jostain muusta kirjasarjasta.. jaa, kuka tietää.

Ilman potteria olisin luultavasti huonompi kirjoittamaan kirjoituksia äikässä : D eli mielikuvitus on luultavasti kehittynyt. Pottereiden myötä olen oppinut olemaan myös enemmän oma itseni enkä välitä muiden haukuista niin paljon....

Lansu

• Hihhulikyylä
    • Lupterikorvat
« Vastaus #17 : 02.09.2007 00:04:25 »
Emmä muuten tiiä muutakun et mä tuskin kirjoittaisin näitä sanoja jotka vilistävät silmien alla, juuri nyt. Jaömm, mimmostakohan se sitten olisikaan enää. Tuskin lukisin mitään kirjoja, tuskin omistaisin kahta Potterjulistetta ja tuskin fanittaisin Roniakaan. Ehkäpä niiden tilalla olisi sitten jotain muuta, vaikkapa Gary Sheephead jotka asuvat jossain maansisässä, Kingseggsissä taikka joku juomapullojen vallankumous. Mistä sitä koskaan tietää n_n.

Eli suomeksi sanottuna, minulla tuskin olisi elämää.

Dreamer

« Vastaus #18 : 02.09.2007 19:04:16 »
Kaverini aikoinaan tutustutti Pottereihin.
Mä olisin varmaakin niinsanotusti "normaali", enkä alkais aina innostumman, kun jossain näkyy H/D "merkki"/teksti tai joku muu vastaava parituksen "merkki", josta pidän
Olen ficcien myötä tullut paljon pervommaksi ja alkanut viettää paljon netissä aikaa (Jopa öitäni 8D)
Parittelen poikia aina toisilleen ja sillein.
Olen aikas het vastainen ihminen. Slashia tai femmeä sen olla pitää!

Lainaus
Ilman Pottereita mie en olis se outo jumi, joka alkaa kikattamaan kun TV:ssä mainostetaan H/D-valmiita televisioita
Sama täällä.
Isän kanssa on aina kauheat väittelyt onko se Harry/draco vai Harlei Davidson?
Se on kivaa.

Potterit ovat vähentäneet lukemistani (Kolukirjat ja muut) ja tehneet minusta tälläisen vähälyisen tyypin ja sen ansiosta olen päätynyt jopa erityisluokalle.
Seiskalla koulussa mä vain kirjotin vihkoihin kaikkia Potter juttuja, enkä seurannut tunnilla ollenkaan :D
Se siis selittää kaiken.

Olen myös tullut paljon avarammaksi mieleltäni ja uskaltanut olla aidosti oma itseni. (Miten se muka liittyy tähän?)
No kuitenkin.
En keksi enää muuta.
Muoksin sitten tai laitan uutta viestiä kun tulee jotain mieleen.

*Poks*
Falling and falling and falling and falling
I look around but no one care for me
Falling and falling and falling and falling
I look hard but I’m alone, I’m alone here

Willy

• virhepainos
  • high above the clouds somewhere
« Vastaus #19 : 09.09.2007 01:03:29 »
Ilman Potteria en olisi tässä nyt postaamassa tätä viestiä. Mitä olisin tehnyt kaiken sen ajan, jonka olen käyttänyt Pottereita ja ficcejä lukien, kirjoittaen, elokuvia katsellen tai aina kun olen tavalla tai toisella kuluttanut aikaani jotenkin Potteria sivuten. Olisin varmasti aika erilainen ihminen, olisin jättänyt monet eri itkut itkemättä ja naurut nauramatta ja joidenkin kavereiden kanssa keskustelut olisivat ihan erilaisia. En voisi samaistua Potter hahmoihin, enkä olisi lukenut mitään kirjaa useaan otteeseen (paitsi TSH:n, mutta se ei nyt kuulu tähän).

Lisäksi olisin nykyistäkin epävarmempi ja hiljaisempi sekä masentunut, sillä Pottereiden ansiosta tutustuin muutama vuosi sitten parii ihanaan ihmiseen, jotka tukivat ja auttoivat huonoina päivinä. Vaikka nyt välit ovatkin vähän viilenneet, niin silti olen heille kiitollisuuden velassa ja sitä kautta myös Pottereille. Enkä varmastikaan olisi läheskään niin pervo kuin mitä nyt olen, ellei Pottereita olisi.  :D

Koneella tuskin viettäisin vähemmän aikaa, mutta tekemisenkohteet olisivat aivan erit. Kirjoihin ja elokuviin ym. sälään käytetyt rahat olivat menneet johonkin muuhun, ehkä täysin turhaan roinaan. Tai sitten sitä rahaa olisi nyt enemmän, mutta en oikein osaa pitää sitä minkäänlaisena plussana. Potter on niin suuri osa lähes jokapäiväistä elämää, että tuntuu mahdottomalta edes ajatella sitä ja millaista se olisi. Voin vain arvailla.

Hassua miten paljon yksi kirjasarja voi vaikuttaa elämään.

bannu © Auroora

Go well traveler on your journeys into the south. Take your memories with you and unpack them fondly remembering this place.