Kirjoittaja Aihe: Elämä ilman Potteria ?  (Luettu 13437 kertaa)

vaniliakastike

Re: Elämä ilman Potteria ?
« Vastaus #20 : 20.09.2007 17:16:19 »
elämä ilman potteria!!?? en voisi kyllä kuvitellakkaan,
Harry Potterit ovat vaikuttaneet elämääni tosi paljon :) ....hui! aika kamalaa ajatella ettei sitä koskaan olisi ollutkaan  :o ! elämä olisi jotenkin tyhjä ja jopa tylsä... en olisi varmaan koskaan aloittanut lukemaan ficcejä tai ylipäätään lukemaan niin paljoa kirjoja.... kuka tietää....!? On aina ihana odottaa seuraavan kirjan valmistumista ( vaikka tämä odotus päättyykin) ja ruveta lukemaan uutta kirjaa. Vanhojen kirjojen kertaaminenkin on ihanaa.....

mutta onneksi harry pottereita kuminkin on olemassa!! kiitokset siitä J.K Rowlingille!!!
Eläinten ylösnousemuksen päivänä turkiksenne raatelevat teidät ^^

LD-

« Vastaus #21 : 23.09.2007 17:07:15 »
Ilman Pottereita... mä varmaan istuisin tässä mutta en tällä sivustolla kirjoittamassa tälle nimenomaiselle tekstikentälle juuri tätä tekstiä.

Ilman Pottereita mä olisin eri ihminen. En ehkä yhtä nettiaddikti, mulla saattais olla enemmän muuta elämää, saattaisin olla suosittu, saattaisin olla hoikempi. Itsetuntoni olisi taatusti parempi.

Mutta ei se mua haittaa. Mä en kadu hetkeäkään sitä, kun kakkosluokalla tartuin ensimmäiseen Potter-kirjaani. Mä en ole koskaan katunut sitä. Pottereiden myötä mulle aukeni aivan kokonainen uusi maailma ja se on asia, josta en olisi valmis luopumaan. Potterit oli varsinainen ensimmäinen asia johon mä addiktoiduin. Jäin riippuvaiseksi tähän sarjaan. Ensimmäinen asia mitä mä koskaan olen fanittanut, on Potterit. Tässä on kuitenkin jo seitsemän vuotta takana, voin kertoa että suhteemme voi mainiosti.

Mä kirjoittaisin vaikka en lukisi Pottereita. Mutta mitä mä kirjoittaisin... kyllä, slashia ja femmea. Niitä kirjottaisin. Enemmän varmaan kuitenkin originaalitekstejä. Ja ficcejä jostakin muista fandomeista. Mutta en niin antaumuksella ficcejä, miten kirjotan kun Potterit on olemassa.

Mä olisin huonompi koulussa ilman Pottereita. Kiitos Pottereiden mä luen paljon kirjoja jopa ficcaamisen ohella ja se taas tekee kokeisiin lukemisesta helppoa. Olisin turhamaisempi ilman Pottereita. Nyt jopa käytän oikeasti aivojani.

Tää on hankala juttu. Jos on niin kasvanut jonkun asian kanssa, kuten mä Pottereiden, niin pitää olla aika ennustaja et tietäis millaista olisi ilman ko. asiaa.

Ilman Pottereita mä olisin tehnyt monta asiaa, mutta Pottereiden kanssa mä olen saanut niin paljon että en välitä, vaikka menetänkin jotain muuta.

Äh. Tämä on vaikea asia.

Sen sanon, että nyt kun tiedän millasta elämä on feat. Potterit, elämä ilman niitä ei olis mitään.

LD
[size=75]will you shut up your mouth if i'll cut your tongue ?[/size]

eniale

• conquistador
« Vastaus #22 : 25.09.2007 04:12:32 »
Lainaus käyttäjältä: "wannabenerd"
Lainaus käyttäjältä: "Araminta Meliflua"
Toisin kuin varmaan useimmilla, ilman Potteria tod.näk. lukisin kirjoja - olin yläasteella ihan hirveä lukutoukka, mutta sitten lukiossa sitten addiktoiduin nettiin Potterin takia enkä ole opiskelukirjoja lukuun ottamatta lukenut varmaan yhtäkään romaania (paitsi kaksi Potteria) loppuun asti koko lukioaikanani ja sen jälkeen. x) Hyvin mahdollisesti olisin myös hoikempi ja minulla saattaisi olla "elämä". Mutta mistäs sen tietää, on myös ihan mahdollista, että olisin jatkanut yläasteaikaista lukutoukkaisuuttani ja ficcien, mesekeskustelujen ym. sijasta olisin lukenut Dostojevskin Rikoksen ja rangaistuksen jo aikapäiviä sitten, eikä minulla silloinkaan olisi "elämää".

Mitä tämä on? Oletko lukenut henkistä päiväkirjaani?

Minä ennen luin ihan hitosti kirjoja, helposti yhden päivässä, melkein mitä tahansa. Sitten löysin ja luin Potterit ja [...]

Tähän tyyliin myös minä. Uskottelen itselleni löytäneeni Potterit ennen suurta hulabaloota, tai ainakin ennen kuin se hässäkkä rantautui pieneen käpykyläämme. Olin silloin 11- tai 12-vuotias, ja jo sitä ennen olin aina lukenut paljon. Toki sen jälkeenkin, mutta kun muutaman vuoden kuluttua päädyin suomi24:n novellipalstojen kautta zsanyan sivuille (mikä muutos!) ja lopulta Finiin, kirjojen lukeminen väheni aika rajusti, ficcien taas nousi arvoon arvaamattomaan. Nyttemmin olen tajunnut olevani itse asiassa nettiaddikti, ja koetan vähentää tätä ei-niin-hyödyllistä harrastustani (vaihtelevalla menestyksellä, nytkin kello neljä ja huomenna ei todellakaan ole vapaapäivä...)

Potterit sinänsä eivät ole muuttaneet juurikaan elämääni muuten kuin Finiin tutustumisen merkeissä. Fini merkitsee minulle nykyisin lähinnä keskustelufoorumia, ja vasta sen jälkeen kirjallisuusfoorumia. En ole kehittänyt järjetöntä fanittamista (en taida olla äärimmäisyysihminen), mutta kirjoittamisen kliseet ja konventiot ovat paremmin hallussa, kun olen lukenut aloittelevien kirjoittajien hyviä ja huonoja tekstejä. En ole itse kirjoittanut paljon, mutta näemmä tarkkailemallakin oppii. Yritän paraikaa todistaa sitä itselleni. Kirjoittaminen olisi varmaan minulle tärkeää ilman mustatukkaista pörröpäätäkin, ja lukeminen samaten. Tosin englannin kielen taitoni ei varmaankaan olisi yhtä hyvissä kantimissa, enkä ehkä olisi innostunut lähtemään opiskelemaan kääntämistä, ellei minulla olisi ollut jonkinasteista myönteistä kokemusta Potter-kääntämisestä. Myöskään miehisen anatomian tuntemukseni olisi varmaankin hiukan erilaatuista... :P
On illanpaisto, ja silkavat saijat
luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
surheisna kaikk' kirjuvat lorokaijat
ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.

jaina

• pokemon-kouluttaja
Vs: Elämä ilman Potteria ?
« Vastaus #23 : 04.07.2009 00:08:44 »
Elämä ilman Potteria.

Finiä tuskin olisi. Ja en olisi ehkä ikinä tehnyt sitä minun taikakouluani, mikä minulla oli muutama vuosi sitten. :D Joten en varmaankaan ikinä kiinnostunut tietokoneistakaan niin paljao.. tai no, eihän tiedä..

Muutenkin elämä ilman Potteria voisi olla hieman tylsä, ehkäpä. En oikein tiedä. Potteriin taisin hurahtaa siinä 7-8-vuotiaana, silloin kun näin ensimmäisen kerran Viisasten kiven serkuilla. Ja sitten lainasin sen filmin ja sitten kun Salaisuuksien Kammio tuli niin lainasin senkin heiltä. JA kun Azkabanin vanki tuli, menin katsomaan sen elokuviin (olin silloin.. odottakaas, 9-10-vuotias, 9 kai...?) isän uuden naisystävän kanssa (hän oli ihana, harmi kun on nykyään ex..). Liekehtivä Pikarin menin myös katsomaan leffateatteriin, ystävän kanssa ja samaisen frendin kanssa mentiin katsomaan Feeniksin Kiltakin..

Enkä olisi varmaankaan ikinä hurahtanut kirjoittamiseen niin paljoa. Tarinoita sepustelin ala-asteella äikäntuntenneilla, kun oli pakko, mutta se oli kivaa. En kuitenkaan usko että olisin niin koukussa kirjoittamiseen, ellei Potter-ficit olisivat löytäneet minua (enkä olisi ikinä varmaankaan lukenut kaikenmaailman nainen/lapanen tai mies/pulkka -ficcejä.. pitäisin niitä ihan hulluina, anteeksi nyt vain, vaikka ne eivät hulluja olekaan).

Joo, ja en hihittelisi miellessäni, itsekseni kun eteen sattuu merkki HD. Niin joo, ja ostin joskus viime syksynä kait Onlysta sellaisen tavallisen kangaskassin jossa on HP ja iso, keltainen sydän. Ei mitään Harry Potter-tekstejä tai muita kuvia. En tiedä edes, että mitä se HP meinaa, mutta itse tulkitsen sen Harry Potteriksi tai HPn tulostimekseni.

Nykyään Potter-into on jo laskenut ja olen jo alkanut miettimään onko TWILIGHT parempi. Luoja paratkoon. En kuitenkaan halua luopua Harry Pottereista. Ne ovat minulle kuitenkin tärkeitä, vaikka en niitä niinkään enää fanita.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

syysmyrsky

« Vastaus #24 : 04.07.2009 02:00:47 »
Kun tätä topicia lukee läpi, valkenee minullekin etten olisi välttämättä sama ihminen nyt, jos Pottereita ei olisi koskaan ollutkaan olemassa. Kuulostaa dramaattiselta, mutta se taitaa olla ihan totta.

En tiedä, olisinko innostunut fantasiakirjallisuudesta yhtä paljon ilman Pottereita. Kyllä minä olen aina tykännyt lukemisesta, ala-asteella varsinkin, mutta niin, olisinko löytänyt fantasian genrenä samalla tavalla?

Minä olen kasvanut näiden kirjojen kanssa läpi koko peruskoulun, mikä taitaa olla aika ainutlaatuista, ellen väärin luule. Potterit ovat toimineet lohtuna, ilona, hyvänä viihteenä, jännityksen tuojana ja tuoneet paikoin lohdullista pakoa tästä maailmasta. Seuraavaa kirjaa olen odotellut aina jännityksellä (tulin itse mukaan Pottereiden pariin ennen LP:n ilmestymistä, joten onhan noita muutamaa kirjaa innolla odotettu!) ja ahmaissut uudet vähintään parissa päivässä.

Ja peruskoulu on pitkä aika. Mistäköhän olisin innostunut sinä aikana, jos olisin elänyt elämää ilman Pottereita?

Ei yksikään Potterin kanssa vietetty tunti, minuutti tai sekunti ole mennyt hukkaan. Ei koskaan. Oli se sitten itse kirjojen lukemista, HP-leffojen katsomista (vaikken niistä enää pahemmin pidäkään), leffojen soundtrackien kuuntelua (olisinkohan muuten ilman Pottereita tykästynyt yhtä paljon elokuvamusiikin kuunteluun?), Pottereista puhumista kavereiden kanssa, ficcien lukemista tai Potter-aiheisella foorumilla oleskelua, ei se ole koskaan ollut ajanhaaskausta.

En usko, että innostun mistään yhtä pahasti kuin Pottereista. Mieleni saataa toki muuttua tässä vuosien aikana, mutta juuri nyt, tällä hetkellä, sanoisin, ettei tätä parempaa ole eikä tule.

En osaa enää olla ilmankaan.

Riiku Aminta

• Kapitány
  • riisunut siivet enkelin
« Vastaus #25 : 04.07.2009 02:16:42 »
Hmm. Mun elämä olisi paljon erilaista. Oikeastaan, ilman pottereita, en usko että olisin finissä - jos sitä edes olisi. Sen seurauksena minulla olisi ehkä elämä... Mutta ei näitä ihania ihmisiä jotka olen finin kautta tavannut <3 Jotenkin... en pysty edes kuvittelemaan sitä. Potterit tavallaan on tehnyt minusta sen mitä nyt olen. Se on varmaan vähään aikaa suurin asia joka on mun elämään vaikuttanut.

Ekan kerran olin kosketuksissa Potterien kanssa, kun sain lahjaksi VK elokuvan. Silloin olin..9v. Pian sen jälkeen sain ensimmäisen kirjan, ja lopulta kaikki. Elokuvat on nähty.

Mutta ilman Pottereita olisin jotain ihan muuta. Koko elämä ois erilainen. Kuulostaa aika isolta, mutta näin se vain on : D
Suurimpana asiana pitäisin ehkä sitä, että en olisi ikinä tavannut näitä ihania ihmisiä <3
Hei sisko lähde mun mukaan,
voidaan kiertää koko maailma
¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨¸„ø¤º°"¨ ¨"°º¤ø„¸¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨

life is never easy for those who dream big

Ansku-Ransku

• aurinkoaddikti
« Vastaus #26 : 04.07.2009 11:55:54 »
Siis, mistä aloitetaan? Okei, ei Harry Pottereita. Ei FinFanFunia. Ja silti pitäisi kyetä elämään? Ei, ei onnistu. Ilman Harry Pottereita ja Finiä olisin mahdollisesti ilman elämää ja ilman epäelämää. Mä olisin kuollut, koska en olisi voinut paeta todellista elämää HP-kirjoihin tai Finiin.

Tietenkin mahdollista olisi, että ilman Pottereita minä(kin) olisin seurallisempi, olisin tietämättömämpi ja viihtyisin enemmän ihmisten seurassa. Ja kaikki olisi hyvin. Mutta en tiedä - en se olisi mä. Se olisi se mun yksi mahdollisuus, tyttö, joka dissaa seksuaalivähemmistöjä, joka jaksaisi yhä ottaa hiljaisesti sitä kuraa niskaan eikä osaisi pätkääkään englantia. Joka lukisi, muttei samanlaista kirjallisuutta kuin nyt.

Mutta mä olen mä. Ja ne haitat, joita on tullut tämän mukana, no, Finin ja Pottereiden ansiosta selviän taas niistäkin. Mulle tulee oikeasti mielettömän hyvä olo joskus Finissä, olkoonkin sen ilmapiiri saastunut menneisyyteen verrattuna kuinka pahasti vaan. Siis, tulee semmonen hyvänolon tunne, joka tuntuu rinnassa ihan pakahduttavan hyvältä.

Pottereiden ja Finin ansiosta mulla on yhä mukana muruset itsetunnostani ja kunnioituksesta itseäni kohtaan. Ilman Pottereita ja Finiä ne olisi joko kuolleet kokonaan, tai vaihtoehtoisesti paisuneet yli, ja mä olisin idiootti.

Ilman Pottereita mulla olisi elämä, mutta se, olisiko se parempi kuin nykyinen epäelämäni, onkin eri juttu.

Ei olisi.
Ava by raitakarkki.

mikaelish

• Vieras
« Vastaus #27 : 30.08.2009 10:39:49 »
En usko että olisin ficcari ilman Pottereita. Niiden avulla tutustuin joskus vuonna nakki ja keppi ficcailuun yms. ;o Olisi elämä kyllä erilaista ilman Pottereita.. Jotenkin tyhjää varmastikin. Sitä on vähän hankala kuvitella. Ja HP-kirjoihin oli kiva paeta joskus muinoin. Edelleenkin.

anso

• Vieras
« Vastaus #28 : 31.08.2009 18:24:58 »
Hmmm... Kissallamme olisi eri nimi (Sirius), tosin nytkin kutsumme sitä yleensä Killeksi.

En varmaan lukisi yhtä paljon fantasiakirjoja, tai kirjoista ylipäänsä.. En olisi varmaan yhtä kiinnostunut kaikenlaisesta yliluonnollisesta, saatikka uskoisi sellaiseen jonkun verran!  Enkä välttämättä lukisi fanfictioneja. Enkä olisi yhtä paljon koneella...

En omaisi minkäänlaista kiinnostusta tähtitieteeseen ja astrologiaan (Harry Potterissa esiintyvät nimet)..

No onneksi Harry Potterit kuuluvat elämääni!  :D

night eagle

• Imperfect
« Vastaus #29 : 09.09.2009 00:32:54 »
Niin, onneksi Potterit on olemassa!! Lukisin luultavasti vieläkin jotain Aku Ankkaa, sillä Potterit olivat ensimmäisiä kirjoja, joita olen ikinä alkanut lukemaan. Potterit on syypäitä mun rakkaudesta kirjoihin ja itse Potteriin...! Kiito! <3

Mutta uskoisin, ettei finiä olisi lainkaan, enkä lukisi ficcejä ja kyllästyisin hengiltä joka päivä, kun ei ole tätä aivotonta ajan vietettä  ;D ja nyt kun olen kipeä, Harry ja muut ja ehdottomasti fini ja sen kirjoittajat, ovat auttaneet minua jaksamaan tämän tylsän kärsimyksen yli! Kiitos jälleen. <3  :-*

Siis suomeksi: elämää ei olisi! Piste! Kiitos rakas Rowling, että annoit meille meidän elämän tärkeimmän asian: Potterit! <3<3 

Olen puhunut...

-night eagle-
"Olen unohtanut mistä tähän kuljin,
verhoudun unohduksen kaapuun."

neww

• Vieras
« Vastaus #30 : 24.02.2011 20:06:35 »
Ää, hyi kamala, elämä ilman Potteria! Potterit on semmonen turvasatama johon aina palata ; melkein kaikki tuntee sen ees jotenki & siitähän voi sitten kehkeyttää jos jonkinmoista keskustelua. Oon varmaan elämästäni viettänyt 50 tuntia pelkästään Pottereista puhumalla. Kavereiden kanssa on niin helppo vaihtaa siitä ajatuksia ja kaikkee!

Löysin Potterit joskus ala-asteella, kakkosella, kun mentii koko luokan kanssa koulun kirjastoon ja bongasin sieltä hyllyjen välistä Salaisuuksien kammion. Se oli päätynyt väärään hyllyyn - oikeesti sen olisi pitänyt olla ns. "vanhempien" puolella, mutta minä tyytyväisenä kiikutin sen opelle ja ilmotin että tässäpä on mun uus pulpettikirja! Ope ei kyllä antanut mun lainata sitä pulpettikirjaksi, mutta myöntyi siihen, että sain lainaisin sen ja veisin sen kotiin luettavaksi. Ihan onnessani kiikutin kirjan kotiin ja muistin kuinka kaikki katto mua tosi ihailevasti ku mulla oli NIIN PAKSU KIRJA :--------D !

No mmhh, mulla tais mennä jotain vähän päälle kuukausi sen lukemiseen, ja ymmärsin juuri ja juuri puolet koko tarinasta, mutta siihen sitten jäin koukkuun. Sen jälkeen lainasin muitaki Pottereita koulun suppeasta valikoimasta, kunnes olin kaikki tarjolla olevat lukenut. En muistaakseni lainannut niitä missään järjestyksessä. Ja siitä lähtien sitten oon lukenut potterit pari kertaa vuodessa. Taisi olla kolmosella kun mä ekan kerran ymmärsin juonen ihan kokonaan. =DD mutta mmh voi nuita aikoja ! ♥

Tieteenkään kukaan muu ei tykännyt Potterista sillon ku mä rakastuin koko stooriin. Tuntuu, että nyt yläasteella ihmiset ovat vasta löytäneet ne ja ihan innoissaan tulevat mulle niistä selittämään jotain ja mä saan olla sillei " no voi lol, mä luin jo noi kakkosella, hei daaaa. " >:----D mutta on toki kivaa, että mulla on kerrankin ihmisiä joiden kanssa jaan tajuttoman rakkauteni Severuks- höm, kirjasarjaan.

joo, saitte nyt kuulla erittäin liikuttavan tarinan siitä kun mä tutustuin Potterinmaailmaan, eikä tää oikeen kerro millasta mulla olis ilman potteria, mutta voin sanoa että PALJON erillaista. :-------) !

leikisti

« Vastaus #31 : 25.02.2011 13:22:36 »
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta mua kauhistuttaa jo etukäteen, että mitä sitten, kun oon käynyt katsomassa KV 2:sen? Silloin kun luin seiskan loppuun, mulle tuli tavallaan "tyhjä" tunne tai silleen. Tuntui vaan ihan älyttömän oudolta. No, lohduttauduin sitten sillä, että niitä leffoja tulee vielä. Mutta oikeesti, enää yks leffa! Mitä mä teen sen jälkeen?
« Viimeksi muokattu: 03.12.2012 19:32:07 kirjoittanut leikisti »
ava © Dani

jutsihh

• slytherin
« Vastaus #32 : 12.03.2011 04:09:56 »
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta mua kauhistuttaa jo etukäteen, että mitä sitten, kun oon käynyt katsomassa KV 2:sen? Silloin kun luin seiskan loppuun, mulle tuli tavallaan "tyhjä" tunne tai silleen. Tuntui vaan ihan älyttömän oudolta. No, lohduttauduin sitten sillä, että niitä leffoja tulee vielä. Mutta oikeesti, enää yks leffa! Mitä mä teen sen jälkeen?

Samat fiilikset tosta vikasta leffasta, apua.. Sama juttu kuin vikan kirjankin kanssa. Tuntuu niin kuin Potter loppuisi, mutta eihän se oikeasti koskaan lopu. Tulen lukemaan nuo kirjat vielä moneen kertaan, se on varmaa.

Olivat mullakin Potterit ekoja "fanituksen" kohteita... Ja takuulla ekoja kirjoja joihin rakastuin, en tosin muista oliko muuta kun olin niin pieni... (6-vuotias kun eka leffa tuli, ja kirjaa äiti luki mulle ääneen sitä ennen, mutta en muista kuinka paljon ennen.. :-o) Sen muistan, että Feeniksin kilta oli eka Potter, jota aloin kunnolla lukemaan itse, kun äiti luki niin harvoin (ahahah muistot...).

Iso osa on ollut elämää, en usko että olisin innostanut kirjoittamisestakaan yhtä paljon ilman Pottereita. (Tosin olen kirjoittanut niin kauan kuin muistan joten en osaa sanoa, koska sen aloitin.)
Kaikki sukulaisetkin pitäisi mua ihan eri ihmisenä, jos ei olisi nähnyt mua paksun kirjan kanssa kaikissa juhlissa pienenä! Ja ehkä olisinkin eri ihminen jos olisin sosialisoinut juhlissa muidenkin kuin Harryn, Ronin ja Hermionen kanssa... Musta olisi voinut tulla joku sosiaalinen yksilö joka elää oikeassa maailmassa! Pelottavaa.

Helvetti, mähän olen kasvanut Harry Potterin kanssa. Vaikea kuvitella mitä olisi ilman. Ei kai sitten mitään. ^^

Renttu

• Hooked
  • ©Haava
« Vastaus #33 : 22.03.2011 19:20:58 »
Kysyin just äitiltä et mikä mun eka kirja jonka mä luin ite. Oli pakko varmistaa. Mutta juu, Viisasten kivihän se, siinä ykkös-kakkosluokalla kun olin just oppinu lukemaan, meidän luokan opettaja oli alottanu lukeen sitä meille enkä mä jaksanu oottaa et se sais sen loppuun. :) Tulee ihan älyttömän nostalginen fiilis kun lukee tätä topikkia, kun tajuaa vaan, et en mäkään olis sama ihminen ilman tätä kirjasarjaa. Ei olis ollu sitä tyttöä joka serkun 3-vuotissynttäreillä piiloutui saunaan lukemaan "hirvittävää tiiliskiveä" (Liekehtivää pikaria) että sais olla rauhassa meluavilta ihmisiltä. Voi luoja siitä on jo 9 vuotta.

Aloin miettiin et kyllä mulle toisaalta kirjottaminen on aina ollu sellanen omalta tuntuva tapa toteuttaa itseäni, et en voi sanoo kuten jotkut täällä et esim liikkuisin kauheesti enemmän. :D Mut kyllä noihin (voielämä mun koneen kirjoitusten kansiosta löytyy tekstejä vuodelta 2005 ja laatu oli........) vanhoihin raapustuksiin on selkeesti tää fantasiamaailma vaikuttanu, ja ylipäätään se kuinka ihanaa joskus on elää täysin keksityssä maailmassa.

Summaan ajatukseni ja sanon vaan, et fanittaminen on ihanaa <3

ja ps, ilman Pottereita mä en suunnittelis hankkivani kahta mustaa kissaa joiden nimiks tulee Sirius ja James.

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

^Kuraverinen96^

• Vieras
« Vastaus #34 : 29.03.2011 20:22:06 »
Löysin Potterit joskus ala-asteella, kakkosella, kun mentii koko luokan kanssa koulun kirjastoon ja bongasin sieltä hyllyjen välistä Salaisuuksien kammion. Se oli päätynyt väärään hyllyyn - oikeesti sen olisi pitänyt olla ns. "vanhempien" puolella, mutta minä tyytyväisenä kiikutin sen opelle ja ilmotin että tässäpä on mun uus pulpettikirja! Ope ei kyllä antanut mun lainata sitä pulpettikirjaksi, mutta myöntyi siihen, että sain lainaisin sen ja veisin sen kotiin luettavaksi. Ihan onnessani kiikutin kirjan kotiin ja muistin kuinka kaikki katto mua tosi ihailevasti ku mulla oli NIIN PAKSU KIRJA :--------D !

Lol toi kirja juttu! :D Muakin aina kehuttiin ku mä luin pottereita pienempänä, niin kun 12-vuotiaana... melkein kolme vuotta sitten. Mä ostin mun ekan potter-kirjan kaks vuotta sitten kirpputorilta ja hintaa sillä oli 7 €. se oli toi viisasten Kivi. Mun viikkoraha oli sillon 5 € joten mun piti vähän säästää tohon. olin tosiaan sitä ennen jo lukenut pottereita mutta en ollu ostanut yhtäkään...

Ja elämä ilman Potteria olis kauheeta! Sain kauheen sähärin kun mun koira Dana söi yhden sivun mun Salaisuuksien Kammiosta. -.- Koirahan se vaan on, ei se pahaa tarkota... mutta silti harmitti.

Helvetti, mähän olen kasvanut Harry Potterin kanssa. Vaikea kuvitella mitä olisi ilman. Ei kai sitten mitään. ^^

Mulla on vähän sama juttu! Kyllä mä eniten Britneytä ja Täykkäreitä fanitan mutta Potter tulee hyvänä kakkosena. ;) Tai oikeestaan kolmosena. elämä ilman sitä ois aika... epätaikuusmaista. On kiva leikitellä että olisin taikuri tai noita. Se on semmosta salaista puuhaa, jota en kerro kavereille... Potterit on opettanut mulle myös että hyviä ihmissuhteita kantsii laatia. Ystävät on tärkeitä. <3

Summaan ajatukseni ja sanon vaan, et fanittaminen on ihanaa <3[/size]

Jeps. <3 :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011 20:28:29 kirjoittanut ^Kuraverinen96^ »

Mortti

• Vieras
« Vastaus #35 : 01.04.2011 15:11:02 »
Ilman Pottereita... vastaan kysymykseen osallistumatta keskusteluihin sen enempää.

On hankala edes kuvitella tuota tilannetta. Elämäni olisi varmasti ollut todella paljon tylsempää. Mitä olisin tehnyt? En varmaan olisi edes kiinnostunut kirjoittamisesta samalla tavalla kuin se kiinnostaa minua nyt. Ficcejä lukemalla ja niitä itse kirjoittamalla oikeastaan opin kirjoittamaan kunnollista tekstiä. Olen lukenut kirjat todella monet kerrat läpi ja joka päivä olen näillä Potter-foorumeilla häiriköimässä. Lukemisen innostus on tällä hetkellä hakusessa niin kirjoissa kuin ficeissäkin, mutta on aika harvinaista ettei Potter edes jotenkin päivääni liittyisi.  :D

Elämä ilman Potteria... en ehkä olisi siinä tapauksessa edes niin innokas lukija kuin mitä nyt olen. Millä täyttäisin päiväni? Aika mahdoton ajatus! Todella mukaviin tyyppeihinkin olen tätä kautta tutustunut, vaikka masentaviakin kokemuksia on ollut. Mitäs vielä... voisin jankuttaa siitä miten moniin osa-alueisiin Potter on elämässäni vaikuttanut, mutta antaa nyt olla.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2011 15:12:57 kirjoittanut Mortti »

Camiela

« Vastaus #36 : 12.04.2011 17:46:43 »
Jos Potteria ei olisi en istuisi koneella...

^Niin siinä ole se hyvä puoli.
Minusta Row-täti on luonut niin upean maailman, että on hankala enää kuvitella, ettei tietäisi "pojasta, joka elää" ja Tylypahkasta. Kaikki uudet sanat, joita Row on keksinyt (/suomentaja...) Nehän ovat melkein puhekielessämmekin käytössä.

Pikkusiskonikin haaveili vielä 11 täyttäessään, että hänelle tulisi kirje Tylypahkasta, jossa kerrotaisiin miten hän aloittaa kouluvuoden. Pettymys: sellaista ei tullut.
En sanoisi, että en itsekään haaveilisi joskus omistavani taikasauvaa, jotta saisin korjattua rikkomani maljankon. Tai ajankääntö laitetta kuten Hermione, jotta saisin muutettua tekemiäni asioita.

Kaikki se luotu maailma on niin suurta ja ihmeellistä, ettö on hankala kuvitella kirjahyllyn hyllyä enää tyhjänä noista rakkaista kirjoista.
On totta, että minun pitäisi vähentää koneella oloa ja hankkia muutakin elämää, kuin ficcien kirjoittaminen... Mutta kirjoja en missään nimessä haluaisi menettää!

Camiela

Gentleman

• Neiti Herrasmies
« Vastaus #37 : 30.07.2013 14:07:44 »
Hmm...

Tutustuin Pottereihin kaverini kautta (olen hänelle suuressa kiitollisuuden velassa), kun hän maanitteli minut katsomaan kanssaan Feeniksin killan. Koulussa kaikki puhuivat jatkuvasti siitä, kuinka hyvia potterit on ja sitä rataa. No, minä intän siä sivus ettei huonompaa sarjaa oo ikinä tehtykkää (en ollu kattonu silloin yhtään potteria, saatikka lukenu). Yleensä kaikki mihin hullaannun ihan täysin alkaa sillä, että vihaan koko aihetta ensin. Se on outoa. Kun katsoin Feeniksin killan, tykästyin ja jouduin toteamaan: "No, ei tää ollukkaa huono".
Minä viisaana (lue: tyhmänä) tyttönä menin sitten katsomaan ensin elokuvat. Kirjoista en muutenkaan välittänyt kauheasti, mitä nyt koulussa oli pakko lukea. Elokuvat saivat minut sitten fanittamaan Potteria ja lukemaan ne kirjat. Aloitin ensimmäisestä kirjasta ja luin ne järjestyksessä, sillä mieleni ei pysty hyppelehtimään. Rowlingin kirjoitustyyli sai minut kokonaan valtaansa, se oli sujuvaa, hauskaa ja mutkatonta luettavaa. Nautin kirjoista Feeniksin kiltaan asti todella paljon. Mutta sitten into lopahti. Suurin syy taisi olla Siriuksen kuolema, koska hän oli siihen aikaan lempihahmoni. Noin puoli vuotta, ehkä kauemminkin annoin vain olla. Mutta se jokin sai minut tarttumaan PP:hen ja hotkaisib kirjan samaa tahtia kuin ennenkin.

Ilman Pottereita en lukisi läheskään yhtä paljon kuin nyt. Suuri osa lempinäyttelijöistäni ei olisi nyt listassani. Ehkä en olisi koskaan oppinut kirjoittamaan paremmin, jos en olisi lukenut Pottereita. Niiden kirjoituskieli on nyt ja aina esikuvana minulle itselleni ja pyrin (se ei siis läheskään aina onnistu) kirjoittamaan eloisaa tekstiä, niinkuin itse Rowling-täti.
Ilman Pottereita voisin toki olla vähemmän riippuvainen koneesta (fini), kävisin enemmän lenkeillä ja olisin varmaankin hoikempi kuin nykyään. En silti kadu sitä, kun katsoin kaverini kanssa FK:n. Se oli yksi elämäni parhaista hetkistä ja ilman sitä en olisi löytänyt mielikuvituksenvirvoittaja Finiäkään.

Pähkinänkuoressa: Elämäni olisi tylsää, mielikuvituksetonta ja tönkköä, jos en saisi aina välillä paeta Potterien maailmaan.

KaraMore

• Snapuliii<33
« Vastaus #38 : 30.09.2013 17:43:06 »
Jos Pottereita ei olisi, ei minulla olisi elämää. Minulle, niinkuin monille muille, Potterit on paaaljon enemmän kuin kirjasarja.
Snape, Snape, Severus Snape

haryu

• pRINsessa
  • the gay ships are the yay ships
« Vastaus #39 : 17.09.2014 21:43:38 »
No siis, mullahan ei ois elämää ollenkaan :D no ei ihan mut ne on kuitenkin niin iso osa mun elämääni tätä nykyä että ihan karmii ajatella jos en ois koskaan lukenut niitä. Mun seinä näyttäisi aika tyhjältä, aika isolla todennäköisyydellä en ois täällä ja ja ja.. Se ois aika kamalaa. Oikeestaan mikään muu kirjasarja ei oo todellakaan saanut aikaa sellasta tunnetta kuin Potterit. Muutama sarja on ollut sellainen että "hei vähän ihana" mutta ei niitä oo kuitenkaan jaksanut laluta yhä uudelleen ja uudelleen saatikka sitten vierailla kielillä. Lisäks kaiken fanikrääsän määrä kotona ois pinentynyt, jotain Star Wars-ukkeleita täällä muutama vain pönöttäisi.
Mä en itsekään oikein tajua miten rakkaita Potterit on mulle. Ehkä se kertoo hieman, että jos luen jotain kirjaa (siis muuta kuin Potteria) ja siinä mainitaan jotain niistä tyyliin kävin katsomassa Harry Potter-elokuvan niin mä ihan hyppelehdin innosta ja luen vaan sitä kohtaa koko ajan uudwstaan. Ja oon ihan ylpeä et mäkin oon lukenut ne ylimaallisen parhaat kirjat. Ehkä mä ylireagoin hiemasen mut kuitenkin.
Ois se elämä aika paljon tyhjempää ja tylsempää. Rakastan sua, Rowling!!

Ja KaraMorea lainaillen ne on mulle paljon muutakin ja enemmänkin kuin pelkkä kirjasarja :)
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015 02:21:37 kirjoittanut Otaku »
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti