Kirjoittaja Aihe: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-11  (Luettu 6966 kertaa)

Rise

  • Ulkosiideri
  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #20 : 17.05.2010 16:50:38 »
Luin nää kaikki tässä nyt putkeen ja ihan hyvältä vaikuttaa... Tuun kyl lukee loputki :)
Toi kerronta on aika ylimalkasta, ja se vähän kyllä häiritsee. Kirjotusvirheitäki pari spottasin, mut ei mitenkään tavallista enemmän.
Ja sit noi juonenkäänteet on aika erikoisia välillä. Mut eiks nyt vähän saa ollakki  :D
We live in glass houses. Think where you get the shower.

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #21 : 17.05.2010 19:59:46 »
hyvä jatko taaskin :)
jatkoa! ;)

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #22 : 02.06.2010 15:39:46 »
Kiitos taas molemmille kommentoijille!!!

ja taas jatkoa...

***

- Hei, kotona ollaan, huusin ovelta ja viskaisin kengät jaloistani. Lähdin puolijuoksua huoneeseeni ennen kuin käännyin kannoillani ja katsoin olohuoneeseemme, jossa istui äidin lisäksi minulle tuntematon mies.
- Miten treenit meni, äiti kysyi hiljaisen nyyhkytyksen seasta.
- Hyvin, nilkkani vain nyrjähti. Kuka hän on?
- Isotätisi asianajaja.
- Matildan?
- Kyllä. Hän kuoli kaksi päivää sitten kuulemma sydänkohtaukseen.
- Vai niin. Miksi hän on täällä?
- Vanha tätisi jätti puolet meille. Kolmannes osan sai joku hänen nuorikkonsa ja loput siskoni.
- Siskosi? Tiesitkö sinä, että hän on elossa?
- Kyllä, hän on kuulemma hyvissä sielunvoimissaan.
- Ja et sitten meille kertonut, huusin.
- En.
- Minä tästä lähdenkin, vanhempi mies sanoi ja nousi tuolistaan.
- Selvä. Sovitaanko loput myöhemmin?
- Mielellään. Käykö ylihuomenna tähän samaan aikaan samassa paikassa?
- Käy. Kiitoksia.
- Ei mitään. Vielä kerran osanottoni.
- Kiitos. Janita, käy suihkussa rauhoittumassa ja ota ruokaa. Tein wokkia, löydät jääkaapista.
- Tästä keskustellaan vielä, sanoin kireästi ja lähdin omaa huonettani kohti hakemaan pyyhkeeni. Emme kerenneet käydä siellä suihkussa, kun Essille tuli kiire.

- Janna tulee kohta käymään, sanoin kulkiessani kohti olohuonetta ja keittiötä.
- Janna?
- Niin. Vanhempi tyttäresi, minua hiukan lyhyempi ruskeaverikkö, tuleeko mieleen?
- Kyllä minä nyt Jannan tiedän! Miksi hän on tänne tulossa?
- Se selviää kohta. Mitä muuten Matilda jätti meille?
- Ainakin kesämökkinsä Järvenpäässä ja jonkin verran rahaa. Missä vaiheessa kerkesit sisarellesi soittaa?
- Ennen suihkua. Hän on tulossa tänne tuota pikaa.
- Vai niin. Miksi?
- Johan minä sanoin, se selviää hieman myöhemmin, sanoin ja lyhyen hiljaisuuden keskeytti hetken päästä ovikellon ääni. Janna tuli.

- Minä avaan, sanoin ja menin avaamaan ovea.
- Hei Jan-Jan. Mitä varten kutsuit minut tänne? Taasko olet tehnyt pahojasi ja minun pitää kertoa ne äidille puolestasi?
- Äidillä on selitettävää. En tiedä, onko äiti jo kertonut sinulle, että Karen-täti ei olekaan kuollut.
- Ei ole… kuollut? Mistä sinä puhut?
- Karen-täti ei ole kuollut. Sain vasta äsken tietää itsekin.
- Miten?
- Noh. Matilda-täti kuoli kaksi päivää sitten ja jätti meille puolet omaisuudestaan. Loput meni tasan tätimme ja jonkun Matildan nuorikon kanssa.
- Aha. Äiti, haluaisitko selittää koko jutun?

***

A/N: Täsä on nyt jatkoo, mikä on eri ku raakatekstissä, mutta toivottavasti tykkäätte!
« Viimeksi muokattu: 02.06.2010 15:44:32 kirjoittanut Welmasein »
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #23 : 19.06.2010 19:20:22 »
lissää näin vaihteeks... kertokaa ihmeessä mitä tykkäätte ja jatkoa sitten ehkä hyvällä tuurilla parin viikon päästä, jolloin saattaa tulla pidempääki tekstii

****

- Kaipa te olette jo tarpeeksi vanhoja kuulemaan koko jutun, äiti sanoi tuumittuaan hetken.
- Olen samaa mieltä, joku sanoi. Se oli isä. – Nora, aika kertoa heille koko juttu.
- Mikko? miten sinä jo nyt kotiin palasit?
- Kokous peruttiin, joten päätin palata kotiin jo aikaisemmin.
- Vai niin. Kai minun on pakko kertoa nyt kun isännekin on täällä patistamassa;

     Karen riitaantui perheemme kanssa ja lähti lupaa kysymättä Ruotsiin. Ei sinänsä ihme, kerta hän teki aina vastoin käskyjä ja määräyksiä. Lähtiessään sinne, hän ei tiennyt odottavansa lasta. Parin vuoden päästä hän oli menossa vihille jonkun pankkiirin pojan kanssa, näin hän meille kertoi. Kirjeellä. Emme olleet kuulleet hänestä pariin vuoteen ja sitten meille tuli kutsu häihin. He aikoivat perustaa perheen yhdessä. Philip rakasti siskoani ja siskoni Philipiä.
    Lähdimme sitten sinne häihin Mikon ja Jannan kanssa, joka oli vasta sylivauva .Ennen Karenin lähtöä isänne oli tehnyt pienehkön syrjähypyn ja hypännyt sänkyyn siskoni kanssa. Olimme silloin olleet jo pari kuukautta naimisissa ja hän rakasti minua, mutta jotenkin Karen sai vielä kerran kierrettyään isänne pikkusormensa ympärille. Tapasimme toisemme oikeastaan Karenin kautta. Siihen aikaan he olivat vielä pari.
    No, lähdimme sitten Upsalaan heidän häitään viettämään. Hääpäivän aamuna vieraillessamme morsion luona Mikko ei vielä tunnistanut poikaansa, mutta minä tunnistin. Sillä pienellä, enkelinkiharaisella ja ah, niin suloisella lapsella oli isänne silmät. Tunnistin välittömästi, että lapsi, jota Karen odotti muutettuaan Ruotsiin oli Mikon. Olimme aina luulleet, että lapsi oli jonkun siskoni yhdenyönjutun hedelmä, mutta ei. Se oli Mikon, minun mieheni lapsi…”


- Onko meillä velipuoli, huusimme Jannan kanssa yhteen ääneen.
- On. Saanko jatkaa kerralla loppuun? äiti kysyi ja nyökkäsin.
- Hyvä. Siis;

    Poika oli velipuolenne. Alkuun isänne ei tunnistanut poikaa, minä tunnistin. Aloin tivaamaan Karenilta, että onko tuo pikkuenkeli Mikon poika ja hän myönsi. Aikaisemmin olimme olleet hyvää pataa siskoni kanssa, mutta ei tämän jälkeen. Lähdin siis huutaen ja raivoten pois hääpaikalta ja Karen jäi ilman yhtä morsiusneitoaan. Pidimme tämän jälkeen pitkään taukoa; lähdin Jannan kanssa Saksaan ja viivyimme siellä jonkin aikaa. Sen saman ajan isänne vietti aikaansa siskoni ja poikansa luona Ruotsissa. Philip ei pitänyt siitä, joten teimme sopimuksen; minä pitäisin isänne loitolla pojastaan ja Philip Karenin isästänne. Asetin myös isällenne ehdon. Jos hän halusi olla minun ja esikoisemme kanssa yhdessä, hän saisi luvan unohtaa siskoni ja poikansa. Lisäksi hänen tuli luovuttaa huoltajuus kokonaan Philipille ja Karenille, eikä myöhemmin kyselisi poikansa perään, taikka tunnustaisi poikaa omakseen.
    Sopimuksen vastineeksi Philip lupasi pitää huolta sisarestani ja taata hänen elämänsä. Halusin myös, että hän perustaa pojalle opiskelurahaston. Näin sovittiin ja siitä sopimuksesta ei ole vieläkään luovuttu.
  Kuuden vuoden päästä Karen joutui auto-onnettomuuteen ja oli menettää toisen lapsensa, hänen ja Philipin lapsen. Tyttären.


- Sen koommin en ole hänestä kuullut, ennen kuin nyt ja samana vuonna saimme sinut, Janita. Samana, kun siskoni joutui auto-onnettomuuteen. Mistä sait edes päähäsi kysyä koko juttua? äiti lopetti näkyvästi helpottuneena tarinan kerronnan.
- Kuulin parin ihmisen puhuvan, kerroin lyhyesti.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013 11:27:46 kirjoittanut Welmasein »
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #24 : 20.06.2010 21:09:07 »
oho  :o
tulipa radikaali juonenkäännös  :o
laita jatkoa!!  ;D

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #25 : 19.08.2010 14:16:48 »
anteeksi lisäosien ja jatkon laittamisen laiminlyönnistä, mutta tekstiä ei ole tullut
koneelle ja nettiin ajanpuutteen vuoksi. nyt on minullakin 4 tekstiä kirjoitettavana,
mikä myös hidastaa ja koulujen alku ei auta paljoa yhtään...

kun aikaa ja malttia riittää, pistän tänne lisää tekstiä
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #26 : 24.08.2010 17:26:54 »
Seuraava päivä:

- Mitääh? Pirita on muka serkkusi? Ettehän ole lainkaan samanlaisia, Essi huusi ensimmäisellä välitunnilla kerrottuani asian.
- Kyllä ja Per, Piritan isoveli, on SEKÄ serkkuni, ETTÄ velipuoleni.
- Täh?
- Sitähän minäkin mietin kuultuani asiasta. Tajusitko edes mitä selitin sinulle äsken?
- Noup.
- Uargh. Tätini on elossa, asuu Suomessa, parin korttelin päästä meistä. Pirita on serkkuni, Per on sekä minun ja Jannan, että Piritan velipuoli. Äiti ja isä salasivat asian koko ajan tähän saakka. Monta vuotta. Koko elinikäni.
- Vai niin.
- Et kai vieläkään tajunnut, kysyin Essiltä joka pudisti päätään. – Voi olla vaan hyvä, ettet tajuakaa. Tule, tunti alkaa.
- Tullaan, tullaan.
- Ja vielä yksi asia: tätä EI levitetä eteenpäin.
- Juu juu, tajuun kyllä. Mennään jo.

- Huomenta oppilaat, kaunis päivä tänään, opettajamme aloitti samalla kun suuntasimme paikoillemme Essin kanssa.
- Kuulostaa pahalta, Essi kuiskasi suupielestään.
- Niin. Taitaa olla opettaja mennyt viimeinkin sekaisin…
- En suinkaan, neiti Väänänen.
- Anteeksi.
- Ei mitään. Minulla on teille ilo ilmoittaa, että meidän luokkamme on yksi koulun pesäpallo joukkueista tänä vuonna. Oikeastaan se on teille etuoikeus, olettehan viimeisellä luokalla peruskoulussa. Ottelu pidetään perjantaina pesäpallostadionilla. Kyllä, perjantai on tällä kertaa urheilupäivä. Kovana pesäpallon rakastajana ja ylpeänä luokastani, toivon, että ette tuota minulle pettymystä. Siten on tämän päivän tuntimme uhrattu joukkueen treenaamiseen. Eli nyt, pakatkaa kirjanne takaisin laukkuihin ja näemme 10 minuutin päästä koulun kentällä. Jos olen muistanut oikein, niin teillä on tänään liikuntaa, joten liikunta vaatteet ja –kengät päälle.
    Tämän ilmoituksen jälkeen kaikki rupesivat kannustamaan luokanvalvojaamme ja pakkailivat kirjojaan reppuihinsa. Näköjään tästä päivästä ei tulekaan niin kamalaa kun olin kuvitellut. Ehkä.

Urheilupäivä:


    Aamulla heräsin auringonpaisteeseen ja lintujen lauluun. Silloin tiesin, että tästä päivästä tulisi hyvä ja menestyisimme hienosti.
    Päivän aloitimme jalkapallolla ja siitä jatkoimme suunnistuksen pariin. Loppupäivästä oli aika Pesäpallo ottelulle. Pelaisimme ensimmäisenä 9C luokkaa vastaan, jolla oli Marika, Johanna ja Pirita.
    Kun tuli minun vuoroni lyödä, Pirita oli heittäjänä. Juuri minun tuurillani. Tällä kertaa se oli vain hyvä asia. Luojan kiitos, että olin hyvä pesiksessä, koska Pirita heitti vain kierteitä. Kaksi ensimmäistä ei lentänyt pitkälle ja kolmannella, viimeisellä, lyönnillä päätin paljastaa koko roskan.
 - No niin serkkulikka. Näytä mihin pystyt, Sanoin ilkeän kylmästi ja katsoin häntä suoraan silmiin. Kaikkien katselijoiden ilmeet venähtivät. Kaikki tiesivät, kuinka palonarat välimme oli Piritan kanssa.
- Mistä sait tietää, kuka kertoi?
- Äitini. Voi olla, että isä haluaa nähdä joskus poikansa. Olihan Per jo 18 vuotias tai vanhempi?
- Sillä tuskin on väliä.
- No niin. Tytöt, tytöt, älkää tapelko, luokanvalvojamme keskeytti keskustelumme.
- Hyvä on. Näytä parhaasi mihin pystyt, on niin puuduttavaa tässä vain seisoa.
- Hyvä on, Pirita sanoi, katsoi pirullisesti ja tähtäsi pallon päin naamaani. Löin ja katselin jonkin aikaa pallon tasaista ja nättiä kaarta kohti metsää, kunnes havahduin ja lähdin juoksemaan kunnaria. Vielä minä kostan heille itseni ja perheeni puolesta. Se on selvä.
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Unico_Morto

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #27 : 08.08.2011 00:36:19 »
HEII..ei voinut loppua!? D: jatkoa jatkoa D:

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vuosikymmenen rakkaustarina?, K-13
« Vastaus #28 : 07.12.2011 17:13:15 »
nyt on hyviä uutisia innokkaille lukijoille, nimittäi minä oon vihdoin ja viimein löytäny vihkon,
missä on koko loppu pätkä valmiina.

sitten enää pitäis tietää haluaisitteko te sellasen lopun mikä:

A. on niin läppä ku olla ja voi

vai
B. missä on angstia ynnämuuta draamaa?

kertokaa se mulle nii tiiän kumman pistän tänne ku kaks on noita vaihtoehtosia loppuja
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio