Kirjoittaja Aihe: Kamikaze [raapale, S, genre ?] | Toiseen maailmansotaan liittyvä pikku pätkä  (Luettu 1798 kertaa)

Atrèju

  • Vieras
/ Loput alaotsikosta: Toiseen maailmansotaan liittyvä pikku pätkä itsemurhalentäjästä

Nimi: Kamikaze
Kirjoittaja: Atrèju
Ikäraja: S
Genre: ?
Sanoja: 100 eli raapale
Varoitukset: puhutaan kuolemasta

A/N: koulussa luetaan juuri toiseen maailman sotaan liittyviä asioita, joten siitä sain idean kirjoittaa tällaisen pikku raapaleen Kamikaze-itsemurhalentäjiin liittyen. (Kamikaze-lentäjät olivat siis toisen maailman sodan aikaisia japanilaisia itsemurhalentäjiä, joiden päämääränä oli tuhota Yhdysvaltalaisia lentotukialuksia merellä). Toivottavasti joku jaksaa lukea ja laittaa kommenttia. :)

***

Tunsin kasvoillani viileän merituulen, kun seisoin lentäjänasussani sotalaivan kannella. Tunsin itseni täysin tyyneksi, kun katselin edessäni valmiina odottavaa hävittäjää. Tiesin minkä kohtaisin hetken kuluttua. Olin valmistautunut siihen jo kauan. Kunniakas kuolema ei pelottanut minua. Ympärilläni muut sotilaat kulkivat kiireisinä valmistellen iskua. Kaikki oli huolellisesti suunniteltua ja aivan pian koittaisi hetki, jolloin kiipeäisin vanhan hävittäjäni koppiin ja lentäisin kohti kuolemaani. Kuulin komennon nousta koneisiin. Tyhjensin mieleni ja sydämeni muistoista ja valmistauduin lähtöön. Pysyisin rauhallisena. Muut sotilaat väistyivät syrjään, kun astelin kevyin askelin kohti konettani.
Huomasin käteni tärisevän kiivetessäni ylös koneeseen. Kuolema. Kunniakas kuolema. Tätä yhtä lentoa varten minut luotiin. Olin Kamikaze.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 09:59:19 kirjoittanut Illusia »

Mortti

  • Vieras
Vs: Kamikaze [raapale, K-7, genre ?]
« Vastaus #1 : 15.02.2010 06:20:16 »
Hienoa...

Mekin kävimme jokin aika sitten toista maailmansotaa lävitse ja minuakin nämä Kamikazet kiinnostivat. Eniten juuri yritin kuvitella sitä (kuten yleensäkin), että miltä näistä ihmisistä on mahtanut tuntua, mitä he ovat ajatelleet, kuinka heidän kehonsa oli reagoinut tulevaan kuolemaan...

Olit kirjoittanut tämän täysin yhden hahmon näkökulmasta mikä harmitti jokseenkin sillä olisin mielelläni halunnut nähdä eri tyyppisten ihmisten tuntemuksia ja eroavia reaktioita.

Kaunis tämä kuitenkin oli, lyhyt, mutta kiehtova.


M

Atrèju

  • Vieras
Vs: Kamikaze [raapale, K-7, genre ?]
« Vastaus #2 : 21.04.2010 17:22:33 »
Mortti, kiitos!
Minäkin mietin miltä se olisi tuntunut itse tietää lentävänsä kohta kohti omaa kuolemaa ja silti nousta koneeseen, ja siitä tähän idean sainkin. :) Suunnittelin tämän alunperinkin jo pelkäksi raapaleeksi, joka olisi lyhyt tunnelmakuvaus, ja sellaiseksi tämä jäikin. Ehkä joku päivä jaksan kirjoittaa vielä pidemmän novellin aiheesta! :D

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Kamikaze [raapale, K-7, genre ?]
« Vastaus #3 : 21.04.2010 22:27:49 »
Tää oli kiva, oon itekki meinannu tehdä Kamikaze -ficin, mut se sit unohtu... : D

Odotin ehkä, että tässä oltaisiin mainittu kesari ja hänen puolestaan kuoleminen, koska kamikazehan on suomennettuna jotakuinkin jumalallinen tuuli, jumalan tuuli etc. Ja tuohon aikaan keisaria pidettiin jumalallisena olentona, mun muistaakseni.

Tykkäsin ehkä eniten tuosta lopun toteamuksesta, tätä varten minut luotiin. Olin kamikaze. Se jotenkin vain sopi tämän ficin lopetukseen niin hyvin ja sai jotenkin sellaisen hyvän tunnelman ficin loppuun. En osaa kunnolla selittää, mutta se yksinkertaisesti oli loistava lopetus.

Kokonaisuudessaan pidin tästä ficistä todella paljon. Tunnelma oli mahtava ja se kuinka tuo kamikaze-lentäjä oli niin tyynen rauhallinen ajatellessaan tulevaa kuolemaansa.

Kiitos tästä. (:


Life is an illusion.