Kirjoittaja Aihe: Kysymykset ja Rowlingin vastaukset 7. kirjasta webchatissa  (Luettu 21505 kertaa)

iittaliia

• by prootage
Vs: Kysymykset ja Rowlingin vastaukset 7. kirjasta webchatissa
« Vastaus #60 : 01.08.2008 23:20:35 »
Hemmetti ihmiset en tajua! Tuo on englannin kielinen sivusta, mulle ei mitään havaintoo mitä tapahtuu. Kaikki muut tajuu, minä enn. Yhyy... Löytyskö samanmoista suomeks? Mulla tohon tulee vaan joku valkopohjanen sivu missä pari lausetta englanniks, ja jotain linkkejä reunall.

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #61 : 01.08.2008 23:59:30 »
Jossain oli nuo kysymykset suomennettuina, mutten muista missä. Googlettamalla varmaankin löytyy, ja ehkä HP-fanit -etusivulta se voisi löytyä suoraankin?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #62 : 02.08.2008 20:03:32 »
Lainaus käyttäjältä: Fiorella
Jossain oli nuo kysymykset suomennettuina, mutten muista missä. Googlettamalla varmaankin löytyy, ja ehkä HP-fanit -etusivulta se voisi löytyä suoraankin?
Hyvinpä muistit. HP-faneista tosiaan löytyy toi haastattelu suomeksi täältä.

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

iittaliia

• by prootage
« Vastaus #63 : 02.08.2008 20:36:25 »
KIITOS te helpotitte elämääni! Olette ihania!

Susie

• Superstar
« Vastaus #64 : 06.08.2008 13:18:00 »
Camille: How is George getting along without his twin?

J.K. Rowling: Well, I don’t think that George would ever get over losing Fred, which makes me feel so sad. However, he names his first child and son Fred, and he goes on to have a very successful career, helped by good old Ron.

Ihan hirveää! Ei nyt ihan kaikkia tarvitse kuolleiksi sukuliaisiksi nimetä!
The only way you'll ever learn a thing
is to admit that you know absolutely nothing

Candy Coxx

• you make me feel feel happy happy
« Vastaus #65 : 08.02.2009 13:08:27 »
mullei toimi toi linkki ekassa postauksessa siihen kysymysvastaushommaan. help? :'(
i was feeling like a loser, you said: "hey you still got me!"

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #66 : 08.02.2009 13:11:32 »
CandyCoxx, HP-faneista pääset lukemaan haastattelun englanniksi sekä suomeksi käännettynä.

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Jailie

• Rottakarva
Lainaus
He (Snape) wanted Lily and he wanted Mulciber too.

Thank you, Rowling!
Sain kaipaamani siunauksen Severus-slashille.
Häh häh? Siis rakastiko Severus Lilya että Mulciberia?   :o Kun ei näy tuo alkuperäinen sivu eikä tuo HP- sivukaan..
If I only could
Be running up that hill
With no problems

"Nyt sinä pojan pallero olet minun."
- Heathcliff

Papu.

• Tulentanssittaja
  • Hassua, mutta se on elämää
« Vastaus #68 : 17.07.2009 18:14:31 »
Jailie, uskon sen tarkoittavan, että hän halusi olla Lilyn kanssa, koska rakasti tätä, mutta myös Mulciberin kanssa, koska halusi olla kuolonsyöjä.  ;D Siis sillä Mulciberillä viitataan vain siihen, ettei Severus kuitenkaan osannut valita Lilyn ja kuolonsyöjien väliltä.
"En mä nyt hiihtämäänkään ala"

Jailie

• Rottakarva
« Vastaus #69 : 17.07.2009 21:53:37 »
Jailie, uskon sen tarkoittavan, että hän halusi olla Lilyn kanssa, koska rakasti tätä, mutta myös Mulciberin kanssa, koska halusi olla kuolonsyöjä.  ;D Siis sillä Mulciberillä viitataan vain siihen, ettei Severus kuitenkaan osannut valita Lilyn ja kuolonsyöjien väliltä.
No noinhan se käy järkeen. Olin jo hetken aivan innoissani  ;D Kiitos oikaisusta.
If I only could
Be running up that hill
With no problems

- Heathcliff

Tundra

« Vastaus #70 : 24.07.2009 21:36:56 »
Tuo ensimmaisessa viestissa annettu osoite ei toimi eika myoskaan HP-faneihin annettu osoite, oisko kellaan tiedossa etta mista nama voi lukea nykyaan? Loysin kylla googlen avulla joitain juttuja, mutta sain ainoastaan selville unelmatrion ja muutaman muun hahmon kohtalot. Snape ja muut kuolonsyojat kiinnostais erityisesti.

Sekoleptikko

• Nederlandstalig
  • Hilarisch
« Vastaus #71 : 27.07.2009 02:07:33 »
Mie löysin haastattelun enkuksi hpfaneista pienellä kaivelulla. Linkki

// Ja siinäpä olikin linkki suomennokseenkin
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.

noelle

« Vastaus #72 : 29.07.2009 13:17:02 »
Oli ihan mahtavaa saada lukea tuo. Olisin toki halunnut tietää vielä lisää Severuksesta, lempi hahmostani.  :D

Oon ehkä ainut joka on sitä vastaan, että Dumbledore on homo... Siis, en ikinä kuvitellut niin, tuli ihan iskuna puun takaa. Ei mulla oo mitään homoja vastaan, mutta tuntuu niin hassulta että Dumbledore, olin vaan niin tottunut siihen että hän on niin vanha ja viisas ettei ole ehtinyt kaikilta uroteoiltaan etsiä vaimoa...

Jailie

• Rottakarva
« Vastaus #73 : 29.07.2009 22:57:47 »
Tuleeko noita tilaisuuksia enään? Meinaan vaan, että jos tulee, niin minähän alan mongertamaan huonolla englannin kielelläni että miksei Kalkarosta julistettu verenpetturiksi Luihusten keskuudessa jos oli yleisessä tiedossa että Severus ja Lily oli kavereita  ;)
If I only could
Be running up that hill
With no problems

- Heathcliff

Surunmurhaaja

• Arvuuttaja
« Vastaus #74 : 29.07.2009 23:01:48 »
Tuleeko noita tilaisuuksia enään? Meinaan vaan, että jos tulee, niin minähän alan mongertamaan huonolla englannin kielelläni että miksei Kalkarosta julistettu verenpetturiksi Luihusten keskuudessa jos oli yleisessä tiedossa että Severus ja Lily oli kavereita  ;)
Mä saatan olla nyt ihan väärässäkin, mutta mä luulisin että Severus ja Lily eivät olleet kavereita. :P Severus haukkui Lilyä kuraveriseksi, eikä kukaan muu kuin hän itse ei tiennyt miehen rakkaudesta Lilyä kohtaan. Paitsi sitten Dumbledore kun Severus näytti hänelle sen suojeliuksen.
Fairytales live in me
Fables coming from my memory
Fantasy is not a crime...
Find your castle in the sky

Ava by Crysted

Jailie

• Rottakarva
« Vastaus #75 : 29.07.2009 23:31:45 »
Tuleeko noita tilaisuuksia enään? Meinaan vaan, että jos tulee, niin minähän alan mongertamaan huonolla englannin kielelläni että miksei Kalkarosta julistettu verenpetturiksi Luihusten keskuudessa jos oli yleisessä tiedossa että Severus ja Lily oli kavereita  ;)
Mä saatan olla nyt ihan väärässäkin, mutta mä luulisin että Severus ja Lily eivät olleet kavereita. :P Severus haukkui Lilyä kuraveriseksi, eikä kukaan muu kuin hän itse ei tiennyt miehen rakkaudesta Lilyä kohtaan. Paitsi sitten Dumbledore kun Severus näytti hänelle sen suojeliuksen.
Tuolla oli tälläinen kysymys ja siihen vastaus:
Kiitos mahtavista kirjoista, JKR! Haluaisin tietää miksi kukaan ei ollut tietoinen Kalkaroksen ja Lilyn välisestä ystävyydestä koulussa vaikka he tapasivat toisiaan ja juttelivat keskenään? Tiesikö James heidän yhteisestä menneisyydestä?

Kiitos kiitoksista. Oli tiedossa että Kalkoros ja Lily olivat hyvissä väleissä ja että he sitten lopettivat olemasta toistensa ystäviä. Tämän enempää ei ollut yleisessä tiedossa James aina epäili, että Kalkaroksella oli syviä tunteita Lilyä kohtaan. Tästä syystä James kohteli Kalkarosta kuten kohteli.

Jos muut ties niin eiköhän luihusetkin tienny  :-\
If I only could
Be running up that hill
With no problems

- Heathcliff

noelle

« Vastaus #76 : 30.07.2009 00:09:46 »
Uskon myös että vielä kun he olivat kavereita, Severus yritti kuitenkin salata ystävyyttään Lilyn kanssa sen verran, että oli kohteliaampi Lilylle silloin kun muita luihuisia ei ollut lähettyvillä kuulemassa. Sitten kun heitä oli, Severus saattoi tuntea tarvetta esittää olevansa vähemmän hyvää pataa ettei häntä haukuttaisi niin ja esim. saattoi silloin sanoa Lilyä kuraveriseksi... Kiinnostaisi kyllä tietää mitä Row vastaisi Jailien kysymykseen.  :) Ehkä luihuiset antoivat anteeksi Severukselle kun ystävyys Lilyyn katkesi.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2009 00:13:04 kirjoittanut noelle »

Tundra

« Vastaus #77 : 30.07.2009 03:34:05 »
Tuskinpa ne luihuiset on mitaan erikoisempia ajatelleet Severuksen ja Lilyn ystavyydesta. Eikohan se oo ollut aika sivuseikka kaikille muille paitsi "tuleville kuolonsyojille", mihin jengiin Kalkaros kuului, ja eikos tamakin jengi alkanut muodostua vasta vahan myohemmin, jolloin Severuksen ja Lilyn valit oli jo katkenneet? Tuskinpa ne tyyliin viela kakkosluokalla teki pimeita taikoja jne.