Kirjoittaja Aihe: Kysymykset ja Rowlingin vastaukset 7. kirjasta webchatissa  (Luettu 21491 kertaa)

Leeloo

• Vieras
Re: Kysymykset ja Rowlingin vastaukset 7. kirjasta webchatissa
« Vastaus #40 : 20.10.2007 18:47:23 »
Repesin kyllä, kun luin tuon paljastuksen... mutta olen aina kuvitellut Dumbledoren jotenkin aseksuaalisena henkilönä. En ole koskaan ajatellut Dumbbista hetero- tai homoseksuaalina. :'D Tosin Dumble/Grinde paritus on kyllä söpö. En tiedä mitä sanoisin tähän.

Porpentina

• Jätä takamuksesi menneeseen
« Vastaus #41 : 20.10.2007 20:06:49 »
Joanne on ihana. Nyt pystyn ainakin hetkeksi antamaan hänelle anteeksi kaikki seiskakirjan karmivat vääryydeet. En tosiaankaan ole mikään "slashari", minulla on jopa kesken useampi het-ficci Dumbledoresta, mutta anygays, aivan loistava juttu. :) Minulle tuli DH:ta lukiessa monta kertaa sellainen olo, että JK kirjoitti vapautuneemmin kuin koskaan juuri sitä mitä halusi piittaamatta kenenkään mielipiteistä, pikkufanien vanhemmista, moralisteista, paavista tai muista hilpeistä tahoista, jotka pelkäävät Potter-kirjojen turmelevan lasten sielut. JK on nykyään siinä asemassa, ettei hänen tarvitse sensuroida tai rajoittaa itseään. Loistavaa, että hän käyttää tilaisuuden hyväkseen. Tuollaisen asian paljastaminen homofobisessa Ameriikassa on kerrassaan hienoa.

Toisaalta tähän voisi taas kerran todeta, että Jo on lukenut liikaa fanfictionia. :o Seiskakirjassa toteutuivat varsin lahjakkaasti kaikki suurimmat ja kauneimmat (/kauheimmat) fanon-teoriat. Mutta mitäs pienistä, D/G piristää kummasti vähemmän kivojen paljastusten (*köhLily/Snapeköh*) jälkeen.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan pitkä pelimatka ja hyvä ruoka.
Ficciarkistoni

Droobles

• a hee hee
    • livejournal (friends only)
« Vastaus #42 : 20.10.2007 20:49:19 »
SLASH ON NYT CANONIA.

Haha, oon niin ylpeä ja uskomattoman häkeltynyt yhtäaikaa. Rakastan Harry Potter fandomia tästä päivästä lähtien virallisesti. Lukekaa vaikka tämä postaus ja sen vastaukset. Ei tule minulta mitään kovin häikäisevää kommenttia tähän. On muutenkin ensimmäinen postaus Finiin sitten seiskakirjan, joten alotellaan hatarasti taas ;)
INSANITY IS FUN IF THAT'S THE WAY IT'S DONE

Porpentina

• Jätä takamuksesi menneeseen
« Vastaus #43 : 20.10.2007 21:24:32 »
Tässä aihetta koskevassa uutisessa JK:n kerrotaan myös sanoneen (ilmeisesti kommenttina fanien innokkaaseen reaktioon?):

Lainaus
"Oh, my god," Rowling concluded with a laugh, "the fan fiction."

Tiedä sitten, viittasiko JK siihen, että fanfictionissa D/G:sta oli tiedetty jo hyvän aikaa, vai siihen, miten ficcarit innostuvat tästä paljastuksesta. Joka tapauksessa tuo kuulostaa suoranaiselta synninpäästöltä meille levottomia ajatteleville pikku ficcareille. Rowling ei selvästi ainakaan vihaa meitä. :P
Tärkeintä ei ole voitto, vaan pitkä pelimatka ja hyvä ruoka.
Ficciarkistoni

Adrianne Castellani

• Vieras
« Vastaus #44 : 26.11.2007 17:58:05 »
Lainaus
Toisaalta, kuten mesessä käydyssä keskustelussa parkaisin: Se naitti mun Nevillen Hannahille!
Ja kelles minä sitten saan Justinin tungettua, jos Hannahista tuli rouva Longbottom? Tai no, tuostahan revitään siihen sataseen väh. 10 ficci-ideaa, että kysymys saadaan selvitettyä...

Hamajo

« Vastaus #45 : 30.12.2007 04:05:37 »
Scorpius Hyperion Malfoy? Ette voi tietää kuinka mä repesin. XD
Dracolla on ollut hyvä mielikuvitus.

Muuten, mikä on Dracon toinen nimi, olen mennyt kaikesta Fanfictionista sekaisin.

Kiitos Rowlingille kaikista kirjan julkaisun jälkeen kerrotuista asioista.
Lue, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei lue.
Ajattele, joka päivä, jotakin jota kukaan muu ei ajattele.
Tee, joka päivä, jotakin, jota kukaan muu ei ole tarpeeksi hölmö tehdäkseen.
On mielelle pahasta olla aina osa yleistä mielipidettä
- Christopher Morley-

Ginger

• Vieras
« Vastaus #46 : 30.12.2007 11:07:30 »
Kertoisi Row nyt kaikki tiedot yhdessä pläjäyksessä niin ei alvariinsa tarvitsisi olla vaihtamassa isomman canonficin nippelitietoja. Sinne humahti monta kivaa hahmoa... :o Kunhan ei vie minulta Dennis/Gabriellea, niin minä selviän...

Mutta siis, naurunremakoitahan tuossa suusta pääsi kun katseli Anna-Liisan laittamaa videota. Jotenkin likainen mielikuvitus käy taas ylikierroksilla, "I don't think Charlie is gay, he's just more interested in dragons than women..." Uskottavaa sinänsä, mutta olin aina ajatellut, että Charlie tapaa jonkun kivan lohikäärmeenkasvattajatytön  :o Paritti muuten sen naisen Georgelle, mitä minä olin Charlielle ajatellut o.O
Ja jotenkin puskista muuten tuli tuo Audrey. Mie oon aina vaan ajatellut, että Percy lopulta palaa Penelopen kanssa yhteen  ;D  Mutta se nyt kai ei edes enää sopisi uuden, vitsailevan Percen imagoon...

//Ai niin. Hyperion??? Lieneeköhän tuo Asteria muuten sukua luihuistyttö Daphne Greengrassille...

Lallu

• freak bitch
  • dynamite
« Vastaus #47 : 31.12.2007 19:14:35 »
Kää! xD Mä nauran Hyperionille. Ai kauhee, mikä nimi. Draco ei tod pidä pojastaan... tai sit se tosissaan oli liian sekasin antamaan sille jonkun ihmismäisen nimen. No mut sinällään se sopii noihin Malfoyden nimiin.. Hyperion.... kihihi.
Ja Harry on muuten taitava nimeämään noita lapsiaan kuolleiden ihmisten mukaan. Mikähän Lilyn toinen nimi on? Oho, se olikin Luna o_O
[

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #48 : 31.12.2007 20:17:41 »
Kiitos ihanasta linkistä! :D Piristävää katseltavaa. Lily Luna kuulostaa hullunkurisen veikeältä, ja minä tykkään Lunan Lysanderista. (Mutta mikä se toinen olikaan, pitää katsoa tarkemmin jostain.) Vähän Shakespeareakin kehiin. ;)

Dracon lapsukaisen nimihirviöhän voi olla yhtä lailla äitinsä käsialaa. Rouva Draco Malfoyn siis. Greengrass kuulostaa kyllä vähän enteelliseltä tuossa mielessä.

Mutta George ja Angelina! Missä on rakas Verity?! (Paitsi minun ficissäni... ;) )

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Demeter

• onneliini
Vs: Kysymykset ja Rowlingin vastaukset 7. kirjasta webchatissa
« Vastaus #49 : 22.03.2008 18:29:18 »
Lainaus
"He (Snape) wanted Lily and he wanted Mulciber too."

Mutta kuka hitto on Mulciber?

Johtuuko tietämättömyyteni siitä, että olen lukenut Potterit vain suomeksi, vaiko huonosta muistista? :-O

and i told you to patient, fine, balanced, kind

Kupla

• Perisokea
  • So tell me, what is there to fear?
« Vastaus #50 : 22.03.2008 19:42:12 »
Linkki ei ainakaan minulla toimi  ???
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

Pipe

Olen pahoillani, että ängen tänne näin, mutta eräs asia jäi häiritsemään. Ainoa kysymys, johon en saanut vastausta Rown chatista oli se, että minkä ikäinen Teddy Lupin oli siinä 19 vuotta myöhemmin? Eihän sen enää koulussa pitäis olla, mutta eikös se Tylypahkaan ollu menossa... Kai. Valaiskaa tyhmää. :D

Ja haluaisin myös tietää, kuka vei mun miehen, eli kuka Dracon vaimo on.

Jaa sun miehen? Minä :) Sory! Draco on mun mies :). Ja sen muija on edelleen se Tuuli Lumi :)!
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
♥Twc♥

Ava by: Ingrid

koivunkäpy

• http://
« Vastaus #52 : 23.03.2008 15:37:01 »
YHYY miksi mä en pääse lukemaan tuota chattia? Onko muilla sama ongelma?

/ei mulla muuta/ *punastuu*
Koivunkäpy

LeidiMarmelaadi

• Where are you..
« Vastaus #53 : 23.03.2008 16:15:12 »
YHYY miksi mä en pääse lukemaan tuota chattia? Onko muilla sama ongelma?

/ei mulla muuta/ *punastuu*

En minäkään pääse..kaiketi poistanu ton jutun :F
Love potion ...

Ankkuli

« Vastaus #54 : 06.04.2008 16:03:18 »
http://www.bloomsbury.com/harrypotter/default.asp?sec=3 tämä oli ainakin jonkunnäköinen DH-chatti...

Papu.

• Tulentanssittaja
  • Hassua, mutta se on elämää
« Vastaus #55 : 06.04.2008 20:05:58 »
Joku tais kysellä miten Lunan kävi. Se siis meni naimisiin sen tyypin, joka kirjotti "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat" lapsenlapsen tai jotain sinnepäin, Rolfin kanssa 8D
"En mä nyt hiihtämäänkään ala"

Cecil

« Vastaus #56 : 27.04.2008 20:37:39 »
Luna taisi löytää sen oikean, luulen ainakin :). Myös Harry ja Ginny ovat ihania, ja Harryn ammatti on loistava ( tuo ammattikysymys jäi minulle päällimmäiseksi mieleen kirjasta sen luettuani). Ja Dudley & ankeuttajat. Dudley taisi todella oppia jotain, sen huomaa seiskan alussa! Bella/Volde :-[....surullista...olen aina ajatellut että ne kaksi olisivat loistava pari, ja kirjassa olikin Bellan osalta jotain pientä kiinnostusta. Liian vähän! Toivottavasti he löytävät toisensa taivaassa, kun sinne joskus pääsevät, ensin pitää varmaan hieman miettiä edellistä elämää. Että tällaisia ajatuksia ;)!

mocoma

• Vieras
« Vastaus #57 : 28.04.2008 20:35:09 »
Offin puolelle menee, mutta voisiko joku suomennella tuota Hyperionia? Ilmainensanakirja.fi ei pelitä.

Sarelon

• Vieras
« Vastaus #58 : 28.04.2008 20:43:40 »
Hyperion ei taida olla oikein suomennettavissa englannista, koska se ei ole englanninkielinen sana. Google kertoi Hyperionin olevan yksi Kreikan mytologian titaaneista, yksi Saturnuksen kuista (Mustan suvun perinne etsiä nimet tähtiä tuijottelemalla jatkuu, Scorpiuskin on tähtikuvio, Skorpioni) sekä enmuistakenen tieteisromaani.

Papu.

• Tulentanssittaja
  • Hassua, mutta se on elämää
« Vastaus #59 : 01.05.2008 15:57:42 »
Voi apua 8DD Rupesi niin pirusti naurattamaan, kun luin, että Ron vaatii kuolinvuoteellaan, että heidän on päästävä suklaasammakko kortteihin 8DD
"En mä nyt hiihtämäänkään ala"