Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi ­| Sherlock Holmes/John Watson  (Luettu 3399 kertaa)

iittaliia

  • ***
  • Viestejä: 93
  • by prootage
Ficin nimi: ”Maistutpas sinä tänään hyvältä”
Kirjoittaja: iittaliia
Tyylilaji: Huumoria yrittää tavoitella.
Fandom: Sherlock Holmes Yukimura lisäsi fandomin sekä alkutietoihin että otsikkoon. 
Ikäraja: S
Varoitukset: Jollain tapaa sairasta huumoria.
A/N:  Latasin tässä Sherlock Holmesin, ja rakastuin. Kuolasin elokuvaa Johannalle, ja se ehdotti ficciä. Joten tässä tulos.
Dialogi ja one-shot



“Watson, tulisitko tänne?”
“En.”
“Mikset? Onko sinulla muka jotakin parempaa tekemistä?”
“On.”
“Mitä muka? Mikä voisi olla parempaa, kuin viettää aikaa kanssani?”
“En vielä tiedä, mutta keksin sen kyllä kohta.”
“Älä viitsi mököttää enää.”
“En minä mökötä, minä mietin.”
“Älä mieti, ei sovi sinulle. Rasitat aivojasi liikaa.”
“Mietin keinoa, jolla pääsisit helpoiten hengestäsi.”
“Watson…”
“Ja myös sitä, mikä tauti sitä pullapuodin pitäjää vaivaa. Voin tosin tietysti jättää hänet sairastamaan, jos haluat että minä joudun hakemaan sinun aamu-, päivä- ja iltapullasi jostain muualta. Olet niin perhanan perso kaikelle makealle.”
“Ei häntä mikään vaivaa, kaikki on varmasti hyvin. Ei mitään ole mitään hätää, eikä syytä huoleen. Tule nyt tänne.”
“Ei vaivaa mikään? Kaikki on hyvin? Ei ole mitään hätää? Ei syytä huoleen? Miksi nuo sanat kuulostavat niin tutuilta? Ai niin, meinasin jo unohtaa. Käytit samoja ilmaisuja viikko sitten, kun puhuit minun koirastani jonka sinä tapoit!”
“Meidän koirastamme.”
“Anteeksi kuinka?”
“Meidän koirastamme. Puhuessani meidän koirastamme. Sinun pitäisi jo pikkuhiljaa hyväksyä meidät. Siis että olemme Me. Meillä on sama koti, sama huone, sama sänky ja omistamme saman koiran. Yhdessä. Se on meidän koiramme, koska me olemme me.”
“…”
“Menitpäs hiljaiseksi.”
“Kyllä minä hyväksyn meidät…”
“No, se on mukava kuulla.”
“Mutta en hyväksy sitä että myrkytit koirani!”
“Meidän koiramme. Enkä minä sitä myrkyttänyt.”
“Miksi sinä sitä sitten kutsuisit? Juotit koirani humalaan yskänlääkkeellä sekä pullollisella punaviiniä!”
“Kutsuisin sitä tieteelliseksi kokeeksi. Nyt ainakin tiedämme että englannin bulldogit eivät kestä punaviinin ja yskänlääkkeen yhdistelmää.”
“Aivan niin. Mutta yleensä ihmiset eivät juota koirilleen mitään sellaista! Ja sitä paitsi tiedämme nyt, että englannin bulldogit eivät kestä, mutta entäpäs vaikka terrierit? Tai noutajat?”
“Tuo on hyvä huomio… Pitäisiköhän seuraavaksi kokeilla terrierillä?”
“Holmes.”
“Okei, anteeksi. Tulisitko nyt tänne?”
“Miksi?”
“Tule nyt vain.”

---

“No, mitä nyt?”
“Katso mitä ostin sinulle!”

---

“Holmes. Sinä ostit minulle koiran?”
“Aivan, niin ostin.”
“Miksi?”
“Miksikö? Olet ehkä ainoa ihminen, joka kysyy syytä sille, että joku ostaa suloisen pienen terrierinpennun ja antaa sellaisen lahjaksi.”
“Mutta mikä on syy siihen, että ostit tämän suloisen pienen terrierinpennun?”
“Tarvitseeko olla joku erityinen syy sille, miksi ostan sinulle lahjan, Watson?”
“Tarvitsee. Joko olet taas lainannut jotain minulta ja hukannut sen, tai sitten haluat käyttää tätä pikkukaveria johonkin typerään kokeeseesi.”
“No jos kerran haluat tietää, niin ostin sen anteeksipyyntölahjaksi. Niin että anteeksi että tapoin Willien. Se oli vahinko.”
“…”
“No jos et kerran halua sitä, voinhan minä sen kai palauttaakin.”
“…”
“Ihan totta Watson, koita katsoa sitä silmiin ja sanoa ettet halua sitä.”
“…”
“Wats-”
“Hmm, maistutpas sinä tänään hyvältä.”

~~~
Kommentit ovat tervetulleita
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 01:56:28 kirjoittanut Yukimura »

Tuhisija

  • Vieras
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #1 : 03.02.2010 22:38:56 »
Sä teit tän!  Wuu, loistavaa!  Ja joo, nyt tekee mieli katsoa kyseinen elokuva, mutta joo, enpä tierä...  Ja sitten asiaan:

Tää oli kiva dialogina, en mennyt sekaisin puheenvuoroissa.  Ja oli mukavaa, kun tuossa oli sitä avioparimaista riitelyä, mistä huomautitkin leffaa katsoessasi.  En ole itse leffaa nähnyt, joten en osaa sanoa olivatko Holmes ja Watson kuinka IC:eitä, mutta kyllä varmaan. 

Lainaus
“Ei vaivaa mikään? Kaikki on hyvin? Ei ole mitään hätää? Ei syytä huoleen? Miksi nuo sanat kuulostavat niin tutuilta? Ai niin, meinasin jo unohtaa. Käytit samoja ilmaisuja viikko sitten, kun puhuit minun koirastani jonka sinä tapoit!”
“Meidän koirastamme.”
“Anteeksi kuinka?”
“Meidän koirastamme. Puhuessani meidän koirastamme. Sinun pitäisi jo pikkuhiljaa hyväksyä meidät. Siis että olemme Me. Meillä on sama koti, sama huone, sama sänky ja omistamme saman koiran. Yhdessä. Se on meidän koiramme, koska me ollemme me.”
Meidän koiramme :D  Virnistelin kyllä tässä ja lopussa.  Jotenkin suloista tämä avioparimainen riitely ja toi pienen fluffin vivahduksen tähän, mikä on vain hyvä (fluff on hyvästä).

Joitain virheitä bongasin, kuten tuon lainauksessa olevassa pätkässä tuossa lopussa tuon '....koska ollemme me.".  Ja se olisi bulldogit, ei kahdella g:llä siis.  Ja muita en nyt jaksa bongailla, jos niitä edes oli.

Kiitos tästä :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 968
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #2 : 04.02.2010 02:14:03 »
Oih, ihanaa :D
Erittäin IC keskustelu näiden kahden välillä, juuri tuohon avioparimaiseen riitelyyn rakastuin leffassa <3
Sherlock oli erittäin oma itsensä samoin kuin Watson (varsinkin... noh, en oikein osaa sanoa mitään tiettyä kohtaa, kun ne olivat niin IC koko ajan)...
Ja awwws "meidän koirallemme"!
Loppu tuli outoa kyllä yllätyksenä ja ainoastaan silloin harmitti, että tämä on dialogi. Olisi ollut niin kiva lukea tyyliin:
Watson astui askeleen eteenpäin ja  Holmes peruutti.
"Watson... miksi silmissäsi on tuollainen katse...? Holmes peruutti, kunnes oli seinässä kiinni. Mitä hän nyt taas oli tehnyt väärin?


Ja sitten tämä lopun (olettaakseni) suutelukohtaus  ;)
Mutta oih, ehdottomasti luen lisää materiaalia näistä kahdesta, dialogeja tai ihan mitä vaan, jos niitä joku vain kirjoittaa.
Loistava dialogi kaikenkaikkiaan, kiitän! <3

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

iittaliia

  • ***
  • Viestejä: 93
  • by prootage
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #3 : 04.02.2010 20:51:10 »
Tuhisija: Vaadin että katsot elokuvan. Tosin siitä ei olisi mitään hyötyä, koska olen kertonut kaiken mitä tapahtuu sinulle jo 8)

Violet: He tosiaan riitelivät niin avioparimaisesti, että oli pakko kirjoittaa ficci siitä. Vasta kirjoitettuani tämän, huomasinkin että Holmes elokuvassakin korjaa Watsonin lauseet noin. "Meidän huoneemme, meidän koiramme"
Minä halusin pitää tämän dialogina sen takia, että tuntuisi hieman kliseeltä tuommoinen eteenpäin astuminen ja pakittaminen.
Ja saatan jopa innostua kirjoittamaan lisää kyseisellä parituksella =) Sitä en tiedä tuleeko dialogia vai mitä tekstiä, mutta jotain varmaankin. hups, tulipas paljon tekstiä

~iitta

kalla

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #4 : 04.02.2010 21:09:01 »
Niin kuin Tuhisija tässä ystävällisesti ilmaisi, tää oli hyvä dialogiksi eikä puheenvuoroissa tosiaankaan mennyt sekaisin. Oli myös söpöä tuo avioparinmainen riitely ja sitten lopussa tuommoinen kliseinen sovinto. Tykkäsin  ;)

Ja rakentava taisi jäädä egyptiin

~Kalla
Only as high as I reach can I grow
only as far as I seek can I go
only as deep as I look I can see
only as much as I dream I can be

                                                   - Karen Ravn

Penber

  • Vieras
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #5 : 04.02.2010 21:24:51 »
AWW!! :3 Loppu oli mahdottoman hyvä! Ei tästä oikee muuta osaa sanoa :--D.

No okei. Pieni avautuminen. Leffan sherlokki oli karsee. Ja kaikista ficeistä, jotka muistuttaa sitä.. Nii ARGH!

Mutta siis erittäin suloista!

Vida

  • Paras nakki
  • ***
  • Viestejä: 714
  • thank you for nothing, you useless reptile
Vs: "Maistutpas sinä tänään hyvältä" S JW/SH dialogi
« Vastaus #6 : 05.02.2010 21:52:03 »
Niin kuin kaikki muutkin tässä nyt jo aikaisemmin on näköjään sanoneet, henkilöt olivat oikein omanlaisensa ja ihanat, ja dialogi oli todella hersyvän shertsonimaista. ^^  Mäkin rakastuin siihen aviopaririitelyyn siinä leffassa (no joo siis rakastuin koko leffaan ihan liikaa), ja se oli tässä oikein eläväistä. Todella IC siis!

Lainaus
“Ei häntä mikään vaivaa, kaikki on varmasti hyvin. Ei mitään ole mitään hätää, eikä syytä huoleen. Tule nyt tänne.”
“Ei vaivaa mikään? Kaikki on hyvin? Ei ole mitään hätää? Ei syytä huoleen? Miksi nuo sanat kuulostavat niin tutuilta? Ai niin, meinasin jo unohtaa. Käytit samoja ilmaisuja viikko sitten, kun puhuit minun koirastani jonka sinä tapoit!”
Tämä piti tähän vielä lainata, sillä tämä kohta aiheutti mahtavan repeämisen. ;'--D  Ah Watsonin sarkastisuus. Mutta tosiaan, sehän oli heidän koiransa, ei sinun, Watson. ^^  Mäkin rakastin siinä leffassa niitä "meidänkoirammemeidänasuntomme"-juttuja... Kukapa ei. ^^

Kiitos tästä, ihana oli. <3


Vida
Älä opi etsimään tekosyitä olla kirjoittamatta ennen kuin opit kirjoittamaan.
~ Carlos Ruiz Zafón