Kirjoittaja Aihe: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (S) Albus/Gellert  (Luettu 2849 kertaa)

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Nimi: Mansikoita ja shamppanjaa
Kirjoittaja: Mariaxoxo
Ikäraja: S
Paritus: Albus Dumbledore/Gellert Grindelwald
Genre: fluff, AU(?), (OoC), hiven huumoria


A/N: Mietiskelin eilen tätä paritusta ja jostain syystä Grindelwaldia ajatellessa mun mieleen nousee aina heti Jamie Campbell Bower ja muutenki sellanen nuori Grindelwald, mutta Dumbledorea ajatellessa aina se leffoista tuttu vanhus, en vaan pysty ajatella Albusta nuorena. Jostain tän pohjalta sitten lähti idea tähän ficciin, jonka kirjotin viime yönä, kun ois pitäny jo nukkua...


Albus Dumbledore istui mukavassa keinutuolissaan ikkunan vieressä. Tuli rätisi takassa ja loi sen verran paljon lämpöä huoneeseen, etteivät edes Albuksen vanhat luut palelleet. Tylypahkan entinen rehtori katseli puolikuun muotoisten silmälasiensa läpi ikkunasta ulos, kasvoillaan levollinen ja tyyni ilme. Valkoisen parran sekaan kaivautuneena tuhisi Dumbledoren ikivanha kissa, Dumbledoren itsensäkin vähän väliä nuokahdellessa. Oli iltapäivä ja siihen aikaan Albusta tuppasi aina unettamaan vallan vietävästi, ei hän kuitenkaan ollut enää mikään nuorukainen.

Juuri kun Dumbledore oli nukahtamaisillaan, mökin ovi aukesi päästäen sisään tuulahduksen viileää ulkoilmaa. Dumbledore sävähti ilmavirtauksen osuessa häneen ja avasi silmänsä. Ovella seisoi nuori mies, jonka vaaleat kiharat olivat villisti pörrössä tuulen jäljiltä. Sinisten silmien katse osui keinutuolissa nuokkuvaan Albukseen ja nuorukaisen huulille kohosi heti lempeä hymy.

 – Ei kai sinua vain nukuta, Albus, nuorukainen kysäisi härnäten. Albus hymähti ja vastasi: - Sinun pitäisi jo tuntea minun päivärytmini, Gellert. Minua väsyttää aina tähän aikaan. Olisitko niin kultainen, että viitsisit sulkea sen oven? Minulle meinaa tulla vilu. Gellert kääntyi katsomaan ovea takanaan ja tajusi vasta silloin, että oli jättänyt sen auki. Kiireesti hän vetäisi oven kiinni ja kääntyi sitten huolestuneena Albuksen puoleen. – Ei kai sinulle tullut pahasti kylmä? Et saa tulla nyt kipeäksi, minulla on sinulle yllätys, Gellert totesi kuulostaen lähes lapsellisen innostuneelta.

Myös Albuksen vanhoille kasvoille syttyi innostunut hymy. – Mitäs sinä olet tällä kertaa keksinyt? Hän kysäisi iskien samalla silmää. He molemmat tiesivät, millaisia Gellertin edelliset yllätykset olivat olleet. Gellert riisui matkaviittansa eteisen naulakkoon ja käveli sitten keinutuolissa olevan Albuksen luo. – Minä olen varannut meille porttiavaimen, hän kuiskasi Albuksen korvaan. Albus joutui hieman höristelemään korviaan kuullakseen Gellertin sanat, mutta ne kuullessaan kohosi miehen kasvoille leveä hymy. – Et arvatenkaan kerro minulle määränpäätä? Hän kysäisi kiusoitellen. Gellert näytti muka järkyttyneeltä. – En tietenkään, mikä yllätys se muuten olisi, senkin höpsö, hän totesi ja painoi pienen suudelman Albuksen huulille.

- Minä olen pakannut meille jo tavarat valmiiksi, joten sinun ei tarvitse huolehtia mistään, Gellert selitti innostuneesti hymyillen. Nuorukainen piteli kädessään isoa kannellista koria, jossa hänen mukaansa oli kaikki tarvittava. – Sitten mennään. Porttiavain odottaa meitä ulkona, nyt ei ole aikaa kuhnailuun, Albus, Gellert hihkaisi. Samassa hän jo tarttui valkopartaista miestä kädestä ja veti tämän ylös keinutuolista. Kahden miehen poistuttua mökistä, jäi keinutuoli sinne yksinäisenä keinumaan, kyydissään enää vain kissa.

- Tässä se on! Gellert ilmoitti lähes juhlallisesti ja osoitti samalla vanhaa kengänrämää. Albus naurahti hivenen. Käsi kädessä he tarttuivat tuohon kengänrämään ja hetkeä myöhemmin he jo kieppuivat taivaalla. – Nyt, päästä irti! Kuului Gellertin huuto. He molemmat laskeutuivat täydellisen sulavasti alapuolellaan olevalle syksyiselle hiekkarannalle.

- Pysy paikallasi, kuului Gellertin käskevä ääni hänen sitoessaan Albuksen silmille huivin. Albuksen jäädessä seistä tönöttämään paikalleen, Gellert liikkui nopeaan tahtiin. Pian hän oli jo valinnut mielestään hyvän paikan, johon laski kantamansa korin. Hän etsiskeli korista suuren huovan, jonka levitti hiekalle sekä useita muita huopia, joihin he voisivat kietoutua. Oli kuitenkin jo syyskuu ja kylmä tuuli puhalsi rannalla. – Eikä sitten kurkita! Kuului Gellertin toinen huuto. Hän etsi korista vielä kahvipannun ja kupit sekä rasiallisen mansikoita.

Pian Gellert oli taas jo Albuksen luona. Hellästi hän tarttui toista kädestä. – Seuraa vain minua, hän sanoi pehmeällä äänellä. Varovasti Gellert lähti kuljettamaan Albusta paikalle, jossa huopa ja muut tavarat olivat. Sinne päästyään Gellert pyysi Albusta pysymään paikallaan. Hellästi hän avasi miehen silmiä peittävän siteen ja istutti tämän sitten huovalle. Ennen kuin Albus ehti tehdä mitään, oli Gellert jo kietonut hänen ympärilleen useamman huovan. – Täällä on aika kylmä, pitää varoa, ettet vilustu, nuorukainen totesi huolehtivaan sävyyn. Albus hymyili itsekseen, onnellisen näköisenä.

- Muistatko, kun joskus sanoit haluavasi hiekkarannalle? Ja että siellä olisimme vain me kaksi ja joisimme shampanjaa ja syöttäisimme toisillemme mansikoita? Shampanjaa ei valitettavasti ole, mutta sen tilalla on kahvia, jotta pysyisimme lämpiminä, Gellert selitti pienesti hymyillen. Hymy Albuksen kasvoilla leveni. – Tiedätkö, Gellert Grindelwald, vain sinä voit keksiä jotain tälläistä. Kuka muu lähtisi syksyllä rannalle romanttiselle piknikille, Albus totesi naurahtaen. Ilmeen Gellertin kasvoilla muuttuessa hivenen loukkaantuneeksi, Albus kiirehti lisäämään: - Ja juuri siksi minä sinua rakastankin. Kukaan muu ei keksisi tälläistä.

Ilme Gellertin kasvoilla pehmeni ja hän painoi suudelman Albuksen huulille. – Minäkin rakastan sinua, enemmän kuin mitään muuta, Gellert kuiskasi.

***
Albus Dumbledore heräsi säpsähtäen sängystään Tylypahkassa. Hetkeen hän ei tiennyt, missä oli ja etsi epätoivoisesti katseellaan Gellertiä. Heidän olisi juuri ollut tarkoitus ruveta syöttämään toisilleen mansikoita. Tajutessaan vihdoin, missä oli, Albus joutui myöntämään itselleen katkeran totuuden. Se oli ollut unta. Taas yksi uni Gellert Grindelwaldista, taas kerran haikailua nuoruuden (ja koko elämän) rakkauden perään. Kaipuu oli sillä hetkellä niin suurta, että Albuksen sydämeen sattui. Hän halusi olla Gellertin kanssa. Hän halusi syödä mansikoita ja juoda shamppanjaa Gellertin kanssa. Mutta se onnistui vain hänen unissaan.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 03:48:38 kirjoittanut Kaapo »

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 229
  • © Ingrid
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #1 : 17.03.2014 19:00:07 »
Hihi. Terveisiä Kommenttikampanjasta, josta siis tämän tekstin nappasin. Taidan olla jopa ajoissa, epätyypillistä mulle. :>

Näin aluksi: otsikossa pitäisi olla shampanjasta vain yksi p. :> Täytyy myöntää, että alkutiedot kauhistuttivat minua. : D Tykkään parituksesta, mutta luen sitä kovin harvoin, enkä ole ikinä törmännyt fluffiin näistä kahdesta. Myös OoC kauhistutti, koska pidän IC-hahmoista, mutta epäilen että kun kirjoittaa Albuksesta ja Gellertistä fluffia ei ole kovinkaan mahdollista pitää meininkiä IC:einä. Tosin taitavalta kirjoittajalta sekin luonnistuu, mutta joo. Olin aluksi todella epäileväinen, mutta joskus täytyy tehdä poikkeuksia. Ja se osoittautui kyllä hyväksi teoksi, että otin tämän K-kampanjasta. Tykkäsin nimittäin tästä alun epäilyistä huolimatta. Aluksi ajattelin tämän olevan sellainen kunnon fluffy-verse. Herätti kuitenkin hämmennystä, että Albus oli vanhus ja että Gellert oli nuori, mutta tajusin kohtauksen hyvin nopeasti uneksi. Näkisinpä mäkin tuollaisia unia! : D

Sun kielenkäyttö oli sujuvaa ja kuvailu jotenkin pehmeää. Vaikka imperfekti onkin paljon yleisempi aikamuoto kirjoittaessa kuin preesens, niin mä silti vähän vierastan sitä, koska mä itse kirjoitan lähes poikkeuksetta preesensissä, varsinkin tällaisissa tunnelmapalasissa, mutta tähän se sopi. Tämä oli kyllä niin suloinen. Kiitoksia tästä kovin, pidin. :>

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #2 : 18.03.2014 19:36:20 »
Kiitos paljon kommentista Ante!:)
Ihanaa, että joku viittii kommentoida... Ja tää ficci on kyllä varmaan oudoin mun kirjottamista, mutta kiva kun tykkäsit vaikka tää tosiaan on erittäin outo...

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #3 : 21.03.2014 23:58:25 »
Ymmärrän toisaalta Anten alkukauhistuksen, mutta minusta oli jo ajatuksena ihastuttavaa löytää näistä kahdesta fluffya ja huumoria! Kovin helposti tulee synkistelyä kun kyseessä on tämä kaksikko, joten jo senkin vuoksi olen iloinen, että tällaistakin on. Ajatella, että tarina alkoi takkatulen äärestä ja että otsikko oli mansikoita ja samppanjaa. Kesää odotellessa...

Minusta tämä oli aikamoisen suloinen hassutus, tykkäsin kovasti ajatuksesta, että nymfimäinen nuoruus tulee kuikistelemaan uneliaan vanhuksen ikkunalle - ikkunakohtaus sopii muutenkin Gellertiin jo kirjojen perusteella - ja houkuttelee elämään taas toisenlaista elämää vaikkei se olisikaan totta. Nuoruus ja vanhuus lyövät tässä mukavalla tavalla kättä, niitä käytettiin tosi näppärällä tavalla hyödyksi. Hienoa & tykkäilin. :>

Hauskoja ja hienoja juttuja olivat myös syksyinen uimaranta tai keinutuoli, jonka kyytiin jäi enää vain kissimirri. Mukana oli paljon onnistuneita ksityiskohtia, pidin myös vauhdikkaasta otteesta. Tarina vei kertakaikkisesti mukanaan. Pidin myös siitä, ettei tämä nyt aivan täyttä mansikkahattaraa ollut, lopun kirvelevä tuomio oli hyvä, sitruunamainen lisä.
perhosen siivenisku


Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #4 : 17.07.2014 15:58:46 »
Kommenttikampanjamainen tervehdys!

Yritin metsästellä keväällä Gellert/Albus-ficejä, mutta jostain syystä en löytänyt/lukenut tätä. Onneksi nyt sitten tämä osui silmään kk:n yhteydessä! Minullekin tuotti vielä vuosi sitten hankaluuksia hahmottaa mielessäni nuori Dumbledore. Tässä pulmassa auttoi, kun luonnostelin häntä paperille.

Valkoisen parran sekaan kaivautuneena tuhisi Dumbledoren ikivanha kissa
Aaaws, tämä on niin kissamaista että! Näin heti mielikuvan, jossa kissapolo on sotkeentunut partaan mutta nauttii lämmöstä! Kyllä, Dumbledorella pitäisi ehdottomasti olla Fawkesin lisäksi kissa.

Kerroit realistisesti Dumbledoresta vanhana, sillä kaanonissa harvemmin kuvataan iäkkään Dumbledoren vanhuusongelmia.
Hänen unensa nuoresta Gellertistä oli sekä hieman ällöttävä (oppilaat ovat kuitenkin melkein samanikäisiä!) että lohdullinen.
Tekstikin eteni sujuvasti, ja kuten Vilna jo huomauttikin, shampanjaan vai yksi p. Lisäksi minua häiritsivät tavuviivat keskellä tekstiä. Jos haluat käyttää niitä sitaattien sijasta, suosittelen sijoittamaan dialogit omille riveilleen selvyyden vuoksi.
Minäkin harvemmin luen fluffyä, mutta mansikoiden ja shampanjan kanssa se on ihan okei! ;) Kuten Renneto sanoi, näiden kahden kohdalla vaihtelu virkistää.

Haikailu nuoruuden perään selittäisi ainakin sen, miksi Dumbledore on ryhtynyt rehtoriksi. Tästä asemasta hän voi seurata nuoria (öh, kuulostipas taas ällöltä) ja yrittää auttaa heitä korjaamaan virheitä.
Kiitän ja menen syömään mansikoita!
- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #5 : 24.07.2014 23:05:42 »
Renneto: Kiitos paljon kommentista! On kyllä totta, että näistä kahdesta ei kauheasti tuota fluffya löydy, taitaa tämä olla ainoiden joukossa. Ja kiitos noista analysoinneista, hävettävää kyllä en ole itse edes niitä noin syvällisesti ajatellut xd

Röhkö: Kiitän taaskin kommentistasi, niitä on aina ihana saada! Nyt sain kyllä kamalia mielikuvia pedari-Dumbledoresta rehtorina, mutta ehkäpä se on ihan omaa syytäni, kun olen tälläisen ficin mennyt rustaamaan... Kiitos tuosta tavuviiva-huomautuksesta, pitääpi ruveta kiinnittämään siihen enemmän huomiota:)

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #6 : 30.07.2014 01:03:29 »
Tätä paritusta mä.en olekaan ikinä enne lukenut o.o
Alku oli jo tosi söpö, en osais kyllä ajatella Dumbledorea heikkona vnhuksena. Tuo kissa Albuksen parrassa toi mieleen Punaraudan ja Kaunokarvan ;D
Eka olin ihan ulalla että mitämitä, miten Gellert voi olla nuori?? Unta vain.. Ihana uni mulla ei ois ikinä tullut mieleen että Albuksella ja Gellertillä ois ollut jotakin syvempääkin.
-Ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Tala Sohalia

  • ***
  • Viestejä: 184
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #7 : 04.08.2014 19:17:32 »
Vastavierailulla.

Minun mielestäni kirjoitat hyvin. Lauseesi ovat mukavan pitkiä, mutta kuitenkin ymmärrettäviä. Pidän rikkaasta kielestäsi vaikka välillä tietyt sanat toistuivatkin häiritsevästi peräjälkeisissä lauseissa.

Albuksen ja Gellertin kanssakäymisessä oli ihanaa lämpöä ja tuttuutta. Pidin siitä, että kumpikin käyttäytyi "ikänsä" mukaisesti.
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #8 : 16.08.2014 22:47:00 »
Springways: Kiitos paljon kommentista! Ei ole itsekään tullut luettua pahemmin kyseisellä parituksella tehtyjä ficcejä saati sitten kirjoitettua, mutta tämän kanssa sattui iskemään jokin mystinen inspiraatio, heh.

Tala Sohalia: Kiitos paljon kommentista, lämmitti kovasti mieltäni (kuulostipa typerältä)!

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #9 : 30.08.2014 23:19:55 »
Olipa tämä mukava löytö. Dumbledore/Grindelwaldia ei ihan hirveästi löydy ja se on yksi sellainen paritus, josta en voi olla tykkäämättä. En olisi arvannut, että kyseessä oli uni, mutta kun se selvisi, vähän harmitti. Olisin niin halunnut, että ne olisikin voineet olla onnellisia yhdessä. Ehkä se olisikin onnistunut, jos Albus olisi ollut Gellertiä vanhempi ja Gellertille ikään kuin auktoriteetti rakastajan lisäksi.  ;D En tiedä. Joka tapauksessa olen tämän luettuani silti yhtä hymyä, vaikka haikeus onkin suuri, että kyseessä oli vain Albuksen uni. Silti se uni oli äärimmäisen romanttinen ja söpö ja voisin sanoa, että se sopii Albukselle hyvin. Hiekkaranta, piknik eväskorin kanssa huovalla ja auringonpaiste ja mukavasti vielä syksy niin kuin nyt jo tuntuu olevan. Sopii tähän vuodenaikaan kuin nenä päähän.

Joo, annan todella rakentavaa palautetta, mutta siis tykkäsin tästä kovasti. Piristi iltaani.

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Oneshot: Mansikoita ja shamppanjaa (K7) Albus/Gellert
« Vastaus #10 : 23.09.2014 22:54:16 »
Suuri kiitos Karvalakkirakastaja! Kommenttisi piristi minunkin iltaani:)