Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Sanani on lakisi, S | triplarääpäle  (Luettu 1785 kertaa)

Roxy

  • Vieras
Title: Sanani on lakisi
Author: Roxy
Genre: Kaikkia mahdollisia, triplarääpäle
Fandom: Axis Powers Hetalia Yukimura lisäsi fandomin myös alkutietoihin.
Pairing: Tino/Berwald
Rating: S
Summary: Ja lamppukin on vaihtamatta.
Disclaimer: Hetalia kuuluu tietysti Himaruya Hidekazille, tarina minulle.

A/N: En kommentoi. Menee FF50 sanalla 038. Valo.

Tino katseli keittiön loppuun palanutta lamppua. Häntä kismitti pahasti, sillä hän oli käskenyt Berwaldia vaihtamaan sen jo useasti.  Elettäkään ei ollut tapahtunut ja Tino oli joutunut valmistamaan ruokaa perheelleen pimeässä. Berwald oli selittänyt tilanteen sillä, ettei heillä ollut ylimääräisiä hehkulamppuja missään. Niinpä Tino oli raahannut heidät ostoksille ja heidän mukaansa oli tarttunut paketillinen uusia lamppuja. Vielä ei kuitenkaan valo syttynyt, kun katkaisimesta painoi.
”Peter! Tuo minulle tikkaat”, Tino huusi pojalle. Pakko hänen oli itse nyt vaihtaa se samperin lamppu, ei tästä tulisi enää mitään.
”Okey, mama!” kajahti huuto käytävästä ja pian iloisesti hyppelehtivä poika saapui tikkaiden kanssa. Tino katsoi arvioivana niitä. Tikkaat olivat kyllä tuetut, mutta ne näyttivät niin huterilta, etteivät pysyisi hetkeäkään pystyssä.
”Sinun täytyy tukea näitä tikkaita, etteivät ne petä altani”, Tino sanoi.
”Of course, mama!” Peter vastasi ja otti tukevan otteen tikkaista. Tino astui ensimmäiselle askelmalle. Se narahti hänen painonsa alta, mutta pysyi lujana. Seuraava askel ja sitä seuraava. Lopulta Tino keikkui ylimmällä portaalla ja alkoi irrottaa hehkulamppua. Hän onnistui irrottamaan sen kevyesti, ja hän ojensi sen alhaalla olevalle pojalla, saaden takaisin käyttämättömän lampun.  Juuri kun hän oli alkamassa kiinnittää sitä paikoilleen, ulko-ovi kolahti, ilmoittaen jonkun saapuneen ja siinä samassa raskaat askeleet kuuluivat eteisestä.
”Tino? Peter?” ääni kutsui heitä.
”Papa’s home!” Peter kiljaisi ja päästi irti tikkaista juosten isäänsä vastaan ovelle. Tino tuhahti nopeasti, kunnes yhtäkkiä tunsi tikkaiden pettävän altaan. Tuet päästivät inhottavia napsahtelevia ääniä. Tino kaatui tikkaiden mukana, ja juuri ennen kuin hän löi päänsä kovaan marmorilattiaan, vahvat kädet kiertyivät hänen ympärilleen, nostaen hänet turvaan.
”Du okej?” tuttu ääni kysyi. Berwald katsoi häntä kysyvä ilme silmissään. Tinon ilmeen nähtyään hän laski tämän alas.
”Miten niin olenko minä kunnossa? Jos sinä olisit hemmetti vaihtanut sen lampun, minä en olisi koskaan tähän joutunutkaan!”  Tino huudahti ja osoitti sitten syyttävänä lamppua.

Ja sen ainoan kerran Berwald alistui vaimonsa tahtoon.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 01:15:22 kirjoittanut Yukimura »

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #1 : 15.01.2010 18:01:05 »
Uu! Tino on pahalla tuulella.
Miten tätä nyt kuvailisi...? Realistisen söpö? Mukava pikku tarina, ilman suurempia koristeluja. Siinä suhteessa myös juuri sopivan pituinen.
Pidin kovasti siitä, että jokainen puhui omaa kieltään. Dialogi ei ollut niin vaikeaa, ettei sitä olisi ymmärtänyt ja silti joka hahmolle sopivaa. Se, että Tino kiroilee ja manaa on jotenkin söpöä. Mutta se on samalla myös uskottavaa, ja puree ilmeisen hyvin Berwaldiin. *virnn*
Peterin lauseet saivat minut jostakin syystä nauramaan. Pystyin kuvittelemaan hänet hyvin intoilemassa ja unohtamassa tehtävänsä kun jotakin muuta ilmenee.
Piristi kivasti kun luin tämän! Kiitos!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Roxy

  • Vieras
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #2 : 15.01.2010 21:27:07 »
Sinu, ihanaa, että jaksoit kommentoida (ja vielä positiivesti.) Sinä puolestasi piristit minua.

Pyrinkin pitämään ulkomaiset dialogit lyhyenä, koska muuten siellä olisi, no, melkoisen paljon kirjoitusvirheitä. : )

Kumartaen,
Roxy.

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #3 : 15.01.2010 22:02:20 »
Hmm. Jee :D*Heiluttaa lippuja B<3T ja I<3Roxy*
Tää oli kivaa luettavaa. Hui, teet FF50?!:O Jee, sanpahan luetavaa.
Mahtava. Ei oo rakentavaa, enkä löytäny kirjoitusvirheitä. Sealand oli siisti:)
<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Roxy

  • Vieras
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #4 : 15.01.2010 22:06:23 »
MyrsyliuutE_96 U <3 ME? *punastuu* Ihanaa, että tykkäsit.

Jep, otin itteäni niskasta ja osallistuin siihen.

Kiitttos, mie tyksin kommentaaroreista!

~ R

Vyra

  • Vieras
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #5 : 15.01.2010 22:11:48 »
Tämä oli todella mukava lyhyt pätkä. Ja tottahan se on, kukaan ei koskaan vaihda lamppuja. Aina se täytyy lopulta tehdä itse.

Olen tässä Sinun kanssa samaa mieltä, mukava että hahmot puhuvat kukin omaa kieltänsä. Eikä se edes haitannut, että Tinoa lukuunottamatta puheenvuorot olivat lyhyitä. Näinhän tämä jäi sopivan pituiseksi. Peter onnistui kuitenkin tekemään heti välittömästi kovin energisen vaikutelman ja sellainenhan hän onkin. Ja Tino on varmasti suloinen suuttuessaan.

Minä pidin tästä. Yksinkertainen pieni tarina arkielämästä ilman mitään turhia juonenkiemuroita tai suhdemutkia.

RT.96

  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #6 : 16.01.2010 18:21:36 »
Yay!  Ihana!!
 Mietin jo itse, että mahtaako löytyä yhtään suomeksi kirjoitettua ficciä Suomesta ja Ruotsista ja sitten löysin tämän ja se pelasti mun päiväni ^^
 Tarina oli sopivan lyhyt ja se oli mukavaa, kun kaikki puhuivat omalla kielellään.
 Tino oli hauskan vihainen suuttuessaan ja manatessaan viattomalle Ruotsille, joka oli aika ymmällään (:
Kirjoita toki lisää näitä mahtavia tarinoita.
Täydet pisteet, en muuttaisi mitään <3
« Viimeksi muokattu: 09.06.2010 00:13:59 kirjoittanut RT.96 »

Roxy

  • Vieras
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #7 : 16.01.2010 20:18:27 »
Oi, kommentteja!

Vyra, ihanaa, että pidit. (btw, meilläkin on tällä hetkellä palanut lamppu, eikä kukaan tee elettäkään en vaihtamiseksi.)

RT.96, Hetalia ficcejä, varsinkin SuFin (vaikka se parituksista ehkä yleisinpiä onkin) on kauhian vähän. Kiitos, että kommentoit ja tykkäsit :B

Kauhea, kun teille on vaikea vastata mitään, kun ei saa kun kehuja *onnistuin kerrankin jossain*

- R

Roxas

  • ***
  • Viestejä: 72
  • Russia
Vs: Sanani on lakisi, S
« Vastaus #8 : 16.01.2010 20:34:32 »
Suloinen <3

Lyhyt, mutta tykkäsin ^^
Vodkaaa ~

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Perhe-elämä on joskus monimutkaista

Ihana ja houkutteleva otsikko, täytyy sanoa! Niin no ymmärrän Tinoa ihan täysin pimeässä ei ole ollenkaan mukavaa jos siellä ei satu istuman vapaaehtoisesti.
Berwaldilla oli hyvä ajoitus kun tuli pelastamaan Tinoa mutta olisi hyvä mies voinut ostaa sen lampun jo vähän aiemmin. Ihanaa miten pienistä ja arkiselta tuntuvista asioista saa toimivia ja suloisia ficcejä.

Tämä ficci oli sopian pituinen ja pidin siitä että henkilöt puhuivat omaa kieltää, se toimi erittäin hyvin näin vähällä hahmokattauksella, tässä oli jotenkin ihanaa se miten pienen lapsen huomio voi herpaantua niin nopeasti.


Ja sen ainoan kerran Berwald alistui vaimonsa tahtoon.
aivan ihana lopetus<3, tosin minä luulen että Tino kyllä saa Berwaldilta periksi jos vain yrittää tarpeeksi kauan, tuo vaimo ilmaus toimi todella hyvin kun kyseessä oli Berwaldin näkökulmaa! :)
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!