Kirjoittaja Aihe: 3 nimitystä, joilla Sirius on veljeään puhutellut (Angst, S)  (Luettu 5441 kertaa)

yönkäpälä

  • ***
  • Viestejä: 227
    • C&M
Title: 3 nimitystä, joilla Sirius on veljeään puhutellut
Author: yönkäpälä
Genre: Enimmäkseen Angst, mukana pikkiriikkisen fluffia.
Rating: S
Disclaimer: Not mine. Rowling's.
Summary: "Regsie.", "Veli" ja "Regulus.".

A/N: "3 kertaa, kun..." -haaste. Kirjoitettu inspiraation iskiessä, ja tätä oli hankala iskeä oikein mihinkään kategoriaan, koska ensimmäinen on niin kaukana seuraavasta ja seuraava melko kaukana viimeisestä. Angstinen olo minulle tästä jäi kuitenkin, tavallaan.

~*~*~

Kaksi tummahiuksista poikaa istui pitkän ruokapöydän vastakkaisissa päissä. Molempien eteen oli kotitonttu tuonut kaksi leipää, suklaakeksin ja lasillisen maitoa ja kadonnut sitten. Pikkuherrojen iltapalaa ei sopinut häiritä, se oli teroitettu tonttujen mieliin alusta alkaen.

”Regsie”, aloitti toinen, virnistäen tavalla, joka kuuden vuoden päästä muuttaisi tyttöjen polvet vahaksi. Tauko oli selvästi tarkoituksellinen, leipää toisessa kädessään heiluttelevan pojan ilme oli odottava. Päätellen nuoremman kärsivästä irvistyksestä hupi oli jokailtainen.
”Ei mikään Regsie, pöllö. Äiti on sanonut, ettei saa, on tyhmää väittää niin.” Poika tuhahti vahvistaakseen sanojaan ja puhallutti kasan kosteita leivänmuruja pitkin pöytää.
”Regsie, Regsie, Regsiie.. Äitin pikku Regsiie”
”Eiiikä. Se on jonkun tyhmän tontun nimi, äiti sano ettei saa sanoa mua Regsieksi.” Pudottaen leivänpuolikkaan pöydänreunalta lattialle nuorempi iski pienellä nyrkillään pöytää.
”Regsie, Regsie, Rrreegssiee..”, lällätys katkesi hallitsemattomaan kikatuskohtaukseen, jonka seurauksena poika katosi pöydän alle keikahdettuaan alas tuolilta.

”Eieieieiei -” Poika oli painanut molemmat kädet korvilleen ja laittanut silmänsä kiinni, ja pysähtyi vasta kun tajusi kiusanhengen hiljenneen. Silmien avaaminen paljasti, että veli oli mystisesti kadonnut jonnekin. Savuna ilmaan, niin kuin äiti ja isä kun menivät jonnekin. Tosin veli ei ollut poksahtanut hassusti, niin kuin äiti ja isä tekivät. Hölmistyneenä poika kurkisti varmuuden vuoksi vielä pöydän alle ja nähdessään veljensä tuhahti äänekkäästi.
”Tahvo.”
Lattialla istuva poika virnisti leveästi ja ehti lausua vielä kerran tuon epäsuositun lempinimen ennen uudelleen iskevää kikatuskohtausta. Nuorempi mulkoili veljeään hetken, muttei voinut vastustaa sisällään kuplivaa naurua kovin kauaa.


~*~*~


”Kappas.”
Regulus pysähtyi äänen kuullessaan, kääntyi ympäri ja huomasi katsovansa kasvoihin, jotka muistuttivat kovasti hänen omiaan. Poika huokaisi. Henkilö, jonka hän viimeiseksi halusi nähdä käytävillä ilman muita oppilaita. Regulus jäi kuitenkin aloilleen, odottaen.

”Minne jäivät isot, pahat luihuiskaverit, veli hyvä?” Siriuksen vino hymy ei aivan peittänyt silmistä loistavaa rasittuneisuutta ja epävarmuutta.

”Älä kutsu minua veljeksi”, Regulus sihahti, katsomatta Siriusta silmiin. Hän ei olisi kuitenkaan tuntenut vahingoniloa nähdessään sanojen osuvan kohteeseensa.

”Ooo, äiti on kieltänyt kultapojuaan puhumasta hulttiolle?” Kevyeksi aiottu lausahdus särähti loppua kohden, kuin murtumaisillaan.

”Ei hänen tarvinnut, reikä sukupuussa antoi aika hyvän vihjeen siitä, mitä suvun kunnia vaatii.” Regulus pakotti itsensä katsomaan Siriuksen silmiin ja huomasi niiden värin jähmettyneen joksikin tunnistamattomaksi. Hän toivoi kovasti, että joku muu olisi tehnyt tämän. Regulus ei olisi halunnut olla se, jonka piti vahvistaa Siriuksen arvaukset todeksi.

”Minulla ei ole enää veljeä.”

Regulus laski katseensa ja jatkoi matkaansa. Hän oli sentään ihaillut Siriuksen rohkeutta.


~*~*~


Katu oli pimeänä, sen rikottuja katuvaloja ei ollut kukaan viitsinyt korjata pitkiin aikoihin. Kadun päässä asuva talonmies perheineen oli kadonnut kaksi viikkoa sitten jäljettömiin, ja kukaan ei halunnut ottaa hänen paikkaansa. Kadun toisessa päässä, siellä missä ikkunoiden eteen oli naulattu lautoja, kyyhötti mustaan kaapuun pukeutunut hahmo pää polviin painettuna ja kädet jalkojen ympäri kiedottuina.

Hahmo ei liikahtanutkaan, vaikka kuuluikin hengittävän katkonaisesti ja mahdollisimman äänettömästi. Aivan kuin olisi pelännyt jonkun kuulevan. Kului muutama hetki ja vaimea poksahdus toi paikalle risaisiin housuihin ja mustaan t-paitaan pukeutuneen miehen, joka puristi toisessa kädessään taikasauvaa. Havaitessaan aitaan nojaavan hahmon mies katsoi ympärilleen ja kumartui sitten tuon toisen puoleen.

”Regulus.” Kuullessaan pehmeän kuiskauksen hahmo nosti katseensa ja tarrautui miehen käteen kiinni kuin hukkuva oljenkorteen. Huppu paljasti niskaan valahtaessaan kalpeat nuoren miehen kasvot, joista tummat silmät katsoivat auttajaansa ahdistuneina.
”Sirius”, äänessä oli hätää, jollaista kuuli harvoin lapsuusiän ohittaneen nuorukaisen suusta. ”Minä – ne käskivät minun – mestari –” Siriukseksi kutsuttu pudisti päätään ja laski kätensä toisen olkapäälle, saaden tämän hiljenemään.

”Ei nyt, Regulus. Ei tässä.”

Sirius irrotti toisen kätensä nuorukaisen otteesta ja nosti sen tämän toiselle olkapäälle. Kuului jälleen vaimea poksahdus ja molemmat olivat kadonneet savuna ilmaan.
You must be deaf, dumb and blind
I loath you and your kind. Die.

"It's not paranoia if someone's out to get you."
Ravenclaw means I'm smarter than you.

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Jos minulta kysytään niin vähän liian vähän slashia... ehkä ihan hyvä, ettei kumminkaan kysytä. x)

Tjaha... siisjoo. Eka oli ihan söpö. Pikkulapsia, kai sellaiset ovat vähän niin ja näin. Enpä tiedä. Mutta se alkoi nätisti.
Toinen taas oli aivan ihana, kamalan suloinen, oijoijoi... eäh. Tykkäsin siis kovasti, siinä oli tunnelmaa ja hieno lopetus sitä paitsi.
Kolmas oli vähän tuollainen, ei niin söpö kuin toinen mutta vähän kuitenkin. Sentään tuollainen. Öh. Nosiisjoo.

Eli kokonaisuudessaan; rakastuin keskimmäiseen ja muutkin kaksi olivat ihan söpöjä. En osaa kommentoida rakentavasti.
Ehkä vähän häiritsee kun 3 eikä kolme.

Kiitos.

(... mikä haaste...)

hitunen

  • Vieras
Yleensä minä en lue näin alhaisella raitingilla olevia ficcejä, mutta tänään päätin tehdä poikkeuksen.

Aika samoilla linjoilla liikun Melodien kanssa. Ensimmäinen oli minun mielestäni ihan hyvä, toinen oli paras ja kolmas oli taas ihan hyvä. Toisessa oli vain jotain samalla niin suloista ja surullista, ettei siitä voinut olla pitämättä.

Anteeksi huono palaute... En osaa olla missään tilanteessa rakentava.

yönkäpälä

  • ***
  • Viestejä: 227
    • C&M
Huu, kiitos kommenteista molemmille ^^
Aika kumma, että piditte tuosta keskimmäisestä eniten, se kun oli varmasti vaikein kirjoittaa näistä kaikista. Tiesin kyllä heti, mitkä tilanteet valitsen, mutten ollut saada keskimmäistä toimimaan sitten millään.

hitunen, mukavaa kun teit poikkeuksen, ja maltoit vielä kommentoidakin. Kiitokset. ^^

ja Melodie, miten niin sinulta ei kysytä? *naur* Siriuksen ja Reguluksen välit ovat muutenkin niin tunnepitoiset, etten itse halua kiusata poikia enemmillä hämmennyksillä, vaikka S/R:ää onkin kiintoisaa lukea. ^^
You must be deaf, dumb and blind
I loath you and your kind. Die.

"It's not paranoia if someone's out to get you."
Ravenclaw means I'm smarter than you.

Brenda

  • ***
  • Viestejä: 62
    • http://brenda-malfoy.livejournal.com
Oi, lisää näitä "3 kertaa, kun" -haasteita, loistavaa. ^^ Nimi on hyvin valittu, oikein houkutteli lukemaan.

Ensimmäinen oli mahdottoman suloinen, jo ihan ensimmäisistä virkkeistä tuo teroitettu tonttujen mieliin painui muistoihini erikoisuutensa puolesta, hienosti valitut sanat. Onnistunut asetelma muutenkin, en olekaan aikaisemmin lukenut ficciä veljeksistä iltapalalla. Ainoa häiritsevä asia oli tuo Siriuksen aloittaminen, koska hän ei tunnu pääsevän veljeään häiritsevän lempinimen lausumista pidemmälle, mutta ehkä se onkin tarkoitettu vain lällättämisen aloittamiseksi. Joka tapauksessa, veljesten välinen leikittely oli kaunista luettavaa, niin lämmintä ja leppoisaa, jokapäiväistä vailla mitään suurempia huolia tai murheita koskien tulevaisuutta.

Lainaus
”Ei mikään Regsie, pöllö."
Oi, Regulus on ihana. ^^ Ja Sirius valumassa kikatuskohtauksen kourissa pöydän alle kuuluu ehdottomasti samaan kategoriaan.

Toisessa vallitseva tunnelma olikin täysin vastakkaista ääripäätä, vuodet ovat rikkoneet veljesten läheiset välit, vaikka Regulus tunteekin huonoa omatuntoa joutuessaan olemaan se, joka paljastaa Siriukselle, ettei tätä tunnusteta enää perheenjäseneksi. Tuo viimeinen lause oli koskettava: Hän oli sentään ihaillut Siriuksen rohkeutta.

Lainaus
Kevyeksi aiottu lausahdus särähti loppua kohden, kuin murtumaisillaan.
Tämä kokoaa taitavasti ja samalla raastavasti senhetkisen todellisuuden, erittäin vaikuttavaa kielenkäyttöä.

Kolmannessa ja viimeisessä jäi se jokin hiukan vajaaksi, mutta osa toimii kahden muun täytteenä kuvailun ollessa hämmästyttävän tarkkaa, pimeän kadun yksityiskohtineen voi suorastaan nähdä silmiensä edessä. Onneksi sinun ficissäsi Sirius ja Remus eivät täysin vihaa toisiaan, Siriuksen saapuminen veljensä avuksi oli jotenkin... hellyyttävää? Joo, en löydä enää oikeita sanoja, mutta kiitos tästä. ^^
How could you possibly know what I'm going through right now?

”Argh, kun menee taas hermot. Ihan kun Harrylle soittais ja Ray vaan vastais koko ajan.”
”:'DDDDDDDD”

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämä oli kokonaisuutena ehjempi, kuin olin odottanut. Pidin. Ja minusta oli vain kiva juttu, ettei tässä ollut slashia. ;)

Tämä on ensimmäinen näistä "Kolme kertaa, kun" -ficeistä, jonka olen lukenut. (Minustakin numeron otsikossa olisi voinut korvata kirjoitetulla sanalla.) Valitsin tämän mielenkiintoa herättäneen otsikon perusteella. Tästä aiheesta olisi voinut saada mutkikkaampaakin tarinaa aikaiseksi, mutta pidin näistä kolmesta. Pakko jälleen olla samaa mieltä aiemmin kommentoineiden kanssa, keskimmäisessä oli vahvin tunnelma ja se myös herätti eniten ajatuksia. Pikku veljekset olivat suloisen pikkupoikamaisia vintiöitä, viimeisestä puolestaan tuli koskettava olo, ja jäi miettimään, miten tarina jatkuisi.

Oli kiva pieni lukukokemus. :) Kiitos.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Chuuko

  • ***
  • Viestejä: 138
Oij, tykkäsin tästä kovasti.
Kerronta oli ihanan angstisen Regulus/Siriusmaista. Jostain kumman syystä en vain osa kuvitella Siriusta lapsena o.O No kokemus tämäkin, hyvin olit miälestäni onnistunu saamaa hänee semmosta siriusmaista veikeyttä, mitä voin hyvin kuvitella Siriuksessa olleen.
Keskimmäisestä pätkästä mä tykkään eniten. Tommoseks oon aina kuvitellu Siriukseun ja Reguluksen välit koulussa karkaamisen jälkeen. Toi on kuin suoraan jostain mun nettiroolipelistä. ^^
Kolmaskin pätkä on ihan kiva. Realistinen, hyvin kirjotettu ja tonki voi kuvitella tapahtuvaks. Sirius pelastamassa pikkuveljen, joka aiemmin kiels koko sukulaissuhteen.
Kaikenkaikkiaa oikeen mukavat pätkät Siriuksesta ja Reguluksesta. Hyvin noudatettu haasteen ideaaki. Kirjota ihmeessä lisää Siriuksesta ja Reguluksesta (:

Chuuko kiittää ja kuittaa.
True I'm nervous,
but why do you think I'm mad?

Emu_

  • ***
  • Viestejä: 175
Heeeiiiii minne ne meni? :DDD<3 Äää, toi pikku Sirius ja Regulus kohta oli joku niin ihana (: voin vaan kuvitella sen virneen minkä se anto Regulukselle<3. Aaah. :) Kiitos tästä ;D
"No ei se mua haittaa, mun isukki on oikea panopupu, oikea rusakko!" Draco hihkaisi.
 Emun ficit

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
:D
Ihana. Mä tykkäsin kaikkein eniten keskimmäisestä, koska Regulus ja Sirius oli älyttömän sulosii, vaikka siinä olikin vähän surullinen tunnelma.
Lainaus
Regulus laski katseensa ja jatkoi matkaansa. Hän oli sentään ihaillut Siriuksen rohkeutta.
 
Sirius ♥

Ekakin oli ihan sulonen, ku ne oli sellasii pikkulapsii ja Sirre vähän kiusotteli Regii. :D
Lainaus
Lattialla istuva poika virnisti leveästi ja ehti lausua vielä kerran tuon epäsuositun lempinimen ennen uudelleen iskevää kikatuskohtausta. Nuorempi mulkoili veljeään hetken, muttei voinut vastustaa sisällään kuplivaa naurua kovin kauaa.
 
:D
Lainaus
  Regsie”, aloitti toinen, virnistäen tavalla, joka kuuden vuoden päästä muuttaisi tyttöjen polvet vahaksi
Sitä se tekee :D

Viimesestä en niin kovin paljon tykänny, koska odotin siitä ehkä vähän enemmän söpöä. Olihan se toisaalta ihan sulonen. :D

NeitiMusta. ♥
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

yönkäpälä

  • ***
  • Viestejä: 227
    • C&M
Oho, tätä vielä joku lukee. O.o

Jees, kiitosta kommenteista taasen, näin jälkeenpäin katseltuna pidän itse ehdottomasti eniten kolmannesta, sitten toisesta ja kovasti tekisi mieli sorkkia tuon ensimmäisen kieliasua ja ideaa ja ties mitä... Ja jatkaa tarinaakin, mutta olen jo todennut miljoonaan kertaan, ettei minusta ole pitkien fikkien kirjoittajaksi sillä mielenkiintoni ei kuitenkaan säily näitä lyhyitä välähdysinspiraatioita pidempään.

Minun on, muuten, todella vaikea kuvitella ketään todella vihaamassa veljeään tai sisartaan, jonka kanssa on kasvanut ainakin ne ensimmäiset vuodet hyvissä väleissä, ehkä siksi oli pakko saada aikoinaan Sirius pikkuveljen avuksi tarvittaessa.

Vaan, joo, thänks.
You must be deaf, dumb and blind
I loath you and your kind. Die.

"It's not paranoia if someone's out to get you."
Ravenclaw means I'm smarter than you.