Kirjoittaja Aihe: Ja maailma oli kaunis (Harry/Draco, S)  (Luettu 8450 kertaa)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Ja maailma oli kaunis (Harry/Draco, S)
« : 09.01.2010 17:29:21 »
Nimi: Ja maailma oli kaunis
Kirjoittaja: Sisilja
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Tyylilaji: Haikea romantiikka
Vastuuvapaus: Rowling omistaa hahmot, maailman, ihan kaiken. Minä olen vain kirjoittajanalku, joka leikittelee hänen luomuksillaan, enkä todellakaan rahaa vastaan.
Yhteenveto: Ja toisistaan tietämättöminä molemmat pojat sulkeutuivat takaisin kuoriinsa, kivettivät sydämensä ja yrittivät unohtaa kumpikin tavallaan. Ja maailma oli kaunis.

Alkusanat: Tekstini osallistuu Kirjehaasteeseen, joten suurin osa ficistä on kirjemuodossa, ensimmäinen niistä on Dracon kirjoittama, jälkimmäinen Harryn. Tämä on ensimmäinen H/D-ficcini, joten älkää ujostelko palautteen kanssa, sillä en ajatellut jättää ficcarin uraani tähän! Kirjoittakaa miltä teistä tuntuu tämän luettuanne.



Ja maailma oli kaunis

Kuura oli jäätynyt tällipajun oksille koviksi kiteiksi. Se ei enää juurikaan jaksanut huitoa talven turruttamilla oksillaan huppupäisen hahmon ilmestyessä sen juurelle.

Askeleet narskuivat lumessa vaikeroivalla nuotilla Dracon astellessa puun viereen. Hänellä oli paha olo, niin paha olo, että oli antaa ylen. Hän puristi punaiseen nauhaan kiedottua pergamentinpalasta kuin kallista aarretta, josta hän ei ikinä irrottaisi otettaan. Lumihiutaleita, pieniä siroja hiutaleita, putoili pergamentille hänen avatessaan sen kohmeisilla käsillään. Talvisen aamun poikkeuksellisen kirkas aurinko kurkotti säteitään Kielletyn metsän puiden takaa Draco alkaessa lukea kirjoittamaansa kirjettä ties kuinka monennen kerran. Hän värisi lukiessaan, eikä ollut varma johtuiko pistelevä tunne kylmyydestä vai jostain, joka oli kietonut kovat kätensä hänen sisälmyksiensä ympärille puristavaan otteeseen.

En saa sinua mielestäni. Olen yrittänyt, tuloksetta. En edes tiedä, miksi enää tuhlaan aikaani sinua ajatellen. Siitä on vain tullut tapa, sellainen pahe. Toisille pahe merkitsee tupakanpolttamista tai uhkapelejä, minulle se on sinun ajattelemisesi ja muistojen vaaliminen. Pahe, josta on tuskallisen vaikeaa päästää irti.

Se sinun viaton, poikamainen hymysi. Sen minä hahmottelen mieleeni monesti, kun suljen silmäni. Se hymy on kaunis, ehkä kauneinta sinussa. Vaikken sitä sinulle koskaan sanonutkaan. Ja miksi sanoisin, kun sinä et kuitenkaan ymmärtäisi?

Ja ne hetket, muistatko ne? Enemmänkin se oli piikittelyä ja tappelemista kuin mitään muuta. Vaikka olisin toivonut, että olisimme tehneet niin paljon muutakin kuin nälvineet toisiamme mitä iljettävimmillä kutsumanimillä. Näin jälkeenpäin on helppo todeta, kuinka tyhmiä sinä ja minä olemme olleet kaikki nämä vuodet. Onko niin vaikeaa ymmärtää, että huulet on tarkoitettu johonkin uskomattoman paljon kauniimpaan, täydellisempään kuin toisen kiroamiseen alimpaan helvettiin?

Minä vihasin sinua, rakastin sinua ja taas kerran vihasin. Nyt en enää tiedä. En tiedä mistään mitään. Olen hukannut itseni lopullisesti. En tiedä kuka olen. Onko minua enää olemassakaan ja jos on niin mitä varten, sinuako? Sinua, sinua… ei. Sinulla on elämäsi, tehtäväsi, päämääräsi. Ne ovat kaukana minusta, mutta samalla niin lähellä, vain peilikuvina. Me olemme saman tarinan kaksi eri variaatioita, sinä ja minä. Olemme kuin toisemme kauan aikaa sitten kadottaneet kaksosveljet, joista toiselle tuli osaksi kunnia ja valo, toiselle lankesi katkeruus ja pimeä. Emmekä tarvitse Punurmiota ennustuksineen kertomaan, kumpi on kumpi.

Ajattelen sinua usein. Joku voisi kutsua tätä kaipaukseksi, mutta minusta tämä on enemmän. Syvällä sisimmässäni palaa tuli, eikä sen liekkiä ruoki viha, vaan jokin aivan muu. En vain pysty nimeämään sitä tunnetta, en vielä. Kysyt varmaan, onko se rakkautta, mutta oikeasti, mistä minä sen tietäisin? Mitä on rakkaus, kenelle se on tarkoitettu, miten sen saavuttaa? Ikuisuuskysymyksiä kaikki, eikä minulta löydy niihin vastauksia. Mutta jos rakkaus on sitä, että henki loppuu kesken, kun näen sinut, että silmissä sumenee ja korvissa soi, sisin tukehtuu johonkin kylmään, joka lämpenee vain sinun läsnä ollessasi, jos rakkaus on sitä, että minun on mahdoton saada yöllä unta tai keskittyä oppitunneilla, joilla sinä et ole, jos rakkaus on sitä, että katselen ikuisuuksia pöllölän ikkunasta ulos tai katseeni lasittuu suuressa salissa, jos rakkaus on sitä että ajatukset täyttyvät sinusta ja vatsassa lepattaa, jos sen on rakkautta, niin ehkä, ehkä minä rakastan sinua. Niin kuin sanoin, en minä tiedä. Koska minusta tuntuu, että kaikista vähiten juuri minä ansaitsisin sinun rakkautesi tämän auringon alla.

Silmiäni kirvelee, minä tahtoisin vain unohtaa sinut. Sanasi ja tekosi, kaiken. Mutta sinä muistutat olemassaolostasi aina, kun sitä vähiten odotan. Vilkaiset minua taikajuomatunnilla, törmäät minuun portaikossa, varastat katseeni päivällisellä. Tajuatko, kuinka vaikeaa unohtaminen on silloin, tajuatko?

Sinä tietenkin kutsuisit minua heikoksi, kun annan itseni itkeä sinun vuoksesi. Ehkä minä olenkin heikko, ehkä olen aina ollutkin. Olen vain ollut piiloutuneena kuoreeni, kyynelehtinyt pienenä keränä, koko tämän ajan.

Haluaisin palavasti sinun saavan tämän kirjeen. Et arvaakaan, kuinka kaikki minussa huutaa lähettämään tämän kirjeen sinulle. Mutta koska tiedän sinun haluavan jatkaa elämääsi ilman minua, rutistan tämän pergamentinpalan pahaiseksi palloksi ja jatkan elämääni, ehken yhtä onnellisena kuin toivoisin, mutta jatkan kuitenkin. Minun elämääni.   

Elämää, johon kuuluvat muistot sinusta ja minusta ja älyttömät toiveet, jotka eivät vain voi toteutua.

Lumi sataa päälleni kipeänä ja kylmänä ja pergamentti kastuu. Se ei syty, ei hulmahda liekkeihin silmieni edessä. Niitä silmiä kirvelee enemmän kuin koskaan.


***

Rohkelikkotorni oli kylmä, sen lattiat saivat varpaat kipristelemään kaipuusta lämpimään. Ikkunoista ei nähnyt ulos ennen kuin pyöritti kättään ruudussa hetken tehden yhä suurempaa ympyrää.

Harry kietoi kätensä ympärilleen ja tärisi viileässä huoneessaan. Hän istui ikkunan ääressä ja lasiin tehty ympyrä alkoi olla jo tarpeeksi suuri, jotta hän saattoi katsella pihamaalle. Aivan kuin hän olisi edes halunnut luoda sinne katsettaan. Ulkona kuitenkin liikkui joku, joka kiinnitti hetkeksi Harryn huomion, joku, jolla oli päässään huppu. Hahmo käveli hitain askelin kohti tällipajua, Harryn katse seurasi tiivisti perässä. Kuka tahansa hahmo olikin, tällä ei ollut kiire sisälle. Harry huokaisi, ikkunaan ilmestyi huurrehuntu. Miksipä kukaan sisälle haluaisikaan, kun siellä oli lähes yhtä jäätävää kuin ulkona? Miksei Harrykin ollut ulkona, ulkona tuon hahmon kanssa? Ehkä siksi, että hän pelkäsi. Pelkäsi liikaa ollakseen rohkea, ja juuri sillä hetkellä, hengityksen vaikeutuessa ja jonkin kuristaessa Harryn kurkkua, hän oli varma, että Lajitteluhattu oli erehtynyt. Että hänen oikea paikkansa olisi ollut jossain muualla kuin urhoollisten sydämien tuvassa. Luihuinenkaan ei tuntunut enää niin kaukaiselta. Harrya kylmäsi ja hän kaivoi taskustaan rypistyneen pergamentin. Pergamentin, joka oli täynnä kirjoitusta. Harry huokaisi syvään ja alkoi lukea kirjoittamaansa kirjettä, joka oli liian henkilökohtainen, jotta sen olisi voinut lähettää, mutta liian harkiten kirjoitettu, jotta sen olisi voinut unohtaa.

En tiedä miten aloittaa. En ole edes varma, onko tällä alkua ja jos on, niin onko se tässä. Tunnen olevani niin yksin ja eksynyt, niin epävarma.

Toivoisin voivani kertoa sinulle niin kovin paljon, mutta luulen, etten saa kerrotuksi sinulle milloinkaan tarpeeksi. Ja se saa minut vihaamaan itseäni, vihaamaan sinua. Ei, en vihaa sinua, en vain osaa, vaikka kuinka yrittäisinkin, sen sijaan vihaan meitä, sillä meiksi sinua ja minua ei voi ikinä nimittää. Tunnen suurta vihaa, mutten ole varma, ketä kohtaan.   

Haluaisin sinun tietävän, mitä ajattelen sinusta. Haluaisin sinun kuulevan ajatukseni, jotka olen haudannut kaikkein syvimmälle mieleni sopukoihin. Ne aidot ajatukset, joista en ole koskaan sinulle kertonut. Ajattelen sinua jatkuvasti, mutta sinä olet täysin tietämätön siitä. Ei tällä maailmalla ole minulle muuta annettavaa kuin unelmointi. Etkä sinä tee sitä helpoksi. Sinä et ole sallinut minun kertoa.

Tahtoisin sinun näkevän kaikki minun tunteeni sinua kohtaan. Ne oikeat tunteet, joita en ole koskaan sinulle näyttänyt. Et ole nähnyt kulissien taakse etkä tajunnut kaiken olevan välillämme vain näytelmää. Olet nähnyt vain inhoa ja halveksuntaa, et mitään muuta. Luulet niiden tunteiden olevan aitoja, mutta ne eivät ole olleet sitä enää vuosiin. Alkaessani nähdä sinut toisessa valossa inhoni sinua kohtaan kuoli lopullisesti. Se inho on vain tyhjää kuorta, jota en ole uskaltanut repiä pois ja näin paljastaa kultaista sisusta. En vain pysty siihen. Sillä joka kerta kun kohtaan sinut, näen samojen tunteiden kipinöivän sinusta. Mutta siinä missä minun tunteeni ovat enää häilyväinen varjo alkuperäisestä muodostaan, sinun vihasi ja inhosi minua kohtaan roihuaa yhä aitona ja katkerana. En minä syytä sinua siitä. Viha on sinulle luonnollista, se oli sitä minullekin.

En haluaisi asioiden olevan näin. Kärsin, kun näen kasvosi katseidemme kohdatessa. Sinun silmäsi kapenevat viiruiksi ja tuikkivat uhkaavina, täynnä raivoa. Ne itsessään kertoisivat jo kaiken, mutta sitten on vielä suusi. Vuodan verta, kun sanot minulle jotain halventavaa huulillasi, huulillasi, jotka ovat kuin enkelin. Tiedätkö, ne voisivat olla jotain muuta, jotain niin paljon ihanampaa varten. Vielä katsettasi tai sanojasi pahempaa on kuitenkin, jos olen sinulle kuin ilmaa. Etten ole sinulle yhtään mitään, merkityksetön. Silloin tunnen sydämeni tekevän kuolemaa, sillä vihakin on parempi kuin tyhjä tunteettomuus. Vihan edessä tunnen sentään olevani elossa.

Tarjosit minulle kerran ystävyyttäsi. Muistatko, silloin ensimmäisenä päivänämme, junassa? Muistat varmaan myös sen, kuinka minä torjuin sinut julmasti tietämättä lainkaan mitä menetin. Kadun sitä päätöstä nyt ja aina. Voi kunpa voisin kutsua sinua ystäväkseni. Nauraa kanssasi onnellista naurua, kertoa sinulle itsestäni ja kuulla sinun oman elämäsi salat. En vain voi.

Tarvitsen sinua. Haluan, että rakastat minut ehjäksi, sillä olen rikki, niin rikki kuin ihminen voi vain olla. Rukoilen, että voisit antaa minulle anteeksi ja avata sydämesi. Tiedän, ettei se ole jäässä, vaikka annatkin muiden niin olettaa. Sinä olet yhtä heikko kuin minäkin, piesty sielu yksin tässä kurjassa maailmassa, muttet voi myöntää sitä. Sinä olet muodostanut ympärillesi muurin, jonka taakse kukaan ei voi nähdä. Mutta minä olen nähnyt tarpeeksi tietääkseni, että sinäkin osaisit rakastaa, jos voisit antaa jonkun sulattaa luomasi muurin. Jos vain voisit.

Ehkä nyt on jo liian myöhäistä pyytää anteeksi kaikkia menneitä vuosia. En oikeastaan pyydä vuosia anteeksi, vaan minua itseäni, että olen ollut niin sokea. Sitä, että olen tajunnut liian myöhään, mitä minun olisi pitänyt tajuta jo ensimmäisenä päivänä, kohdatessamme ensi kertaa. Mitä minun olisi pitänyt sinulle vastata.

Aion sanoa sen nyt. Toivoen, että vielä jonain päivänä sinä pystyt tuhoamaan muurin, avaamaan sydämesi ja antamaan minulle anteeksi.

Kyllä, tahdon olla ystäväsi. Tahtoisin olla enemmänkin. Uskon kuitenkin, että unelmat on tarkoitettu ainoastaan särkyviksi.

Olen myös niin pahoillani. Pahoillani siitä, ettet tule koskaan saamaan tätä kirjettä. Se palaa jo nyt useiden kaltaistensa tavoin takan liekkien keskellä. Se haihtuu savuna taivaalle kuin kuiskaus. Kuiskaus, joka ehkä jonain päivänä tavoittaa korvasi, ja ehkä silloin sinä ymmärrät.

Kyllä, minä rakastan sinua, mutta olen liian heikko, liian tyhjä, liian kuollut. Minusta ei ole enää jäljellä mitään, mistä voisi olla sinulle iloa.

Tänään sataa lunta ensimmäistä kertaa viikkokausiin. Ikkunaruudut ovat kauniissa huurteessa. Joku tarpoo läpi pihamaan ja pysähtyy tällipajun juureen. Sillä jollain on huppu päässään ja kädessä pergamenttirulla, jossa punainen nauha. Kohta hänen olalleen laskeutuu pöllö ja kuljettaa kirjeen sille, joka sitä eniten kaipaa, varmasti. 

Jollain muullakin on ikävä. Ehkä minä en olekaan yksin.

Miksi minua silti puristaa sisältä? Joku kuristaa sydäntäni, keuhkojani. On vaikeaa saada henkeä, veri kohisee korvissani. On niin paha olla, vaikka on niin kaunista. Maailma on kaunis. Miten, vaikka meitä ei ole olemassa?


***

Ja toisistaan tietämättöminä molemmat pojat sulkeutuivat takaisin kuoriinsa, kivettivät sydämensä ja yrittivät unohtaa kumpikin tavallaan. Maailma oli tosiaan sinä kuulaana helmikuun aamuna kaunis. Kaunis, vaikka sana tuntuikin sillä hetkellä julmalta. Lumisade ei lakannut, se yltyi yltymistään, kunnes se peitti alleen kaiken, myös rakkauden, joka oli liian tulinen edes syttyäkseen. Ja maailma oli kaunis.


« Viimeksi muokattu: 23.01.2021 01:29:07 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #1 : 11.02.2010 19:02:24 »
Hmm... Anteeksi, en ole jaksanut lueskella ficcejä vähään aikaan, mutta nyt luin tämän ja kommentoin, koska niin vähän lupasin. Lisäksi KUKAAN??? ei ole kommentoinut tätä... Tykkäsin, vaikka jostain syystä turruin jo puolessa välissä. Ehkä en vain jaksaisi kantaa lisää masentavaa taakkaa nyt hartioillani tai jotain. Kumminkin tykkäsin, jäin kylläkin sanattomaksi. Toivottavasti joku muu lukee tämän ja antaa parempaa, rakentavampaa kommenttia.

-Lozku
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #2 : 11.02.2010 19:12:25 »
Lozku: Kiitos paljon kommentistasi. Toivottavasti et kirjoittanut sitä vain velvollisuudentunnosta, koska sinun ei olisi ollut mikään pakko kirjoittaa niin sanotusti pakotettuna. Ihmisten käskyttäminen on julmaa. Olen kuitenkin iloinen, että kirjoitit, teit sen sitten millä motiivilla tahansa.

Onhan tämä hieman surullinen, koetin saada tähän tiettyä melankolista tunnelmaa. Miten hommassa onnistuin, no, se onkin toinen juttu se.

Kiitos vielä kerran mielipiteestäsi, ja mukavaa jos pidit tästä edes jollain tasolla.
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Mathilda P.

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #3 : 29.06.2010 22:56:47 »
Käytät uskomattoman paljon  hienoja sanoja kuvailuissasi.  Ja se vain paranee loppua kohden! Kuvailut ovat kauniita ja pitkiä, ja niissä on omia oivalluksia, joita kadehdin.
Lainaus
Ikkunoista ei nähnyt ulos, ennen kuin pyöritti kättään ruudussa hetken tehden yhä suurempaa ympyrää.
Pidin tästä.

 Draco oli mielestäni turhan herkkä tässä ficissä, mutta pitäähän hänenkin joskus murtua  ;) Tosin olit saanut hänen kirjeeseensä hauskasti aavistuksen sitä ironiaa ja malfoymaisuutta, josta pidän.
Lainaus
Vilkaiset minua taikajuomatunnilla, törmäät minuun portaikossa, varastat katseeni päivällisellä. Tajuatko, kuinka vaikeaa unohtaminen on silloin, tajuatko?
Näinhän se on, Harryn syytä kaikki!   ::)


Lainaus
Onko niin vaikeaa ymmärtää, että huulet on tarkoitettu johonkin uskomattoman paljon kauniimpaan, täydellisempään kuin toisen kiroamiseen alimpaan helvettiin?
Awws.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #4 : 13.07.2010 18:05:27 »
Mathilda P. : Voi, kiitos kauniista sanoistasi. Sait auringon paistamaan päivääni entistä suuremmalla kirkkaudella. Olen erittäin otettu, että pidit tästä, muttet silti unohtanut rakentavaa kritiikkiä. Sinunlaisesi palautteenantaja on kirjoittajan unelma!

Aivan, Dracon luonne pääsi lipsahtamaan tässä ficissä ehkä hieman liikaa OoC:n puolelle. Toisaalta, voiko canonin puitteissa ikinä kuvitella häntä raapustamaan kirjettä Harrylle? Koko ajatus H/D:stä on luonnonvastainen, sillä ei Draco voisi rakentaa suhdetta Harryn kanssa, ei, koska on luihuinen, vihaa Harrya ja on muutenkin muka tunnekylmä. Roskaa, fanfiction on sitä varten, että korjataan tällaiset virheet. ;) Mutta yritän kuitenkin oppia virheistäni ja tehdä Dracosta enemmän itsensä kaltainen seuraavaan ficciini.

Mukava kuulla, että pidit kuvailustani ja sanoista, jotka olin siihen valinnut. Sillä pidän itse hitaasta etenemisestä ja runsaasta kuvailusta kirjoittaessani.

Kiitos vielä kerran kommentoinnista, arvostan sitä todella.  :)
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Winifred

  • Nuorallatanssija
  • ***
  • Viestejä: 498
  • © Sara Sofia
    • Ad surdas auras canere
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #5 : 14.07.2010 20:01:35 »
On ihan pakko kommentoida tätä, vaikka tiedän jo nyt, etten osaa sanoa oikeita sanoja, kertoa miksi oikeastaan pidin tästä. Kaikessa luonnonvastaisessa mahdottomuudessaan Harry/Draco on aina ollut yksi lempiparituksistani, jota jaksan aina lukea ja rakastaa - tosin ainoastaan silloin, kun se on hyvin kirjoitettua. Tämä oli sitä, hyvin kirjoitettu. Lukiessa sattui, tunsi poikien tunteet itsessään ja se repi rikki. Tietäminen lukijana, että kumpikin rakasti toista, mutta kumpikaan ei kyennyt kertomaan tunteistaan, lähettämään sitä kirjettä. En valita, koska tuo tunne, se rikkiraastava kipu, teki tästä hyvän. Jotenkin arvasin jo alussa, että kumpikaan ei tule lähettämään kirjeitä toisilleen, mutta "ennalta-arvattavuus" ei haitannut lukemistani yhtään.

Otsikko on ihana ja oikeastaan se olikin syy, minkä vuoksi tämän päädyin lukemaan. Jotenkin nimi lupaili kaunista kuvailua ja koskettavaa ficciä - mitä tämä olikin, nimi ei tosiaan pettänyt sanomattomia lupauksia. Nimen myötä myös lopetus oli upea, kuvailua ja sitten se "Ja maailma oli kaunis." Vaikka Harry ja Draco eivät saaneet toisiaan, vaikka heihin sattui ja asiat olivat heidän kannallaan rikki ja sekaisin ja molemmat olivat eksyneitä, niin silti maailma oli kaunis. Kauneus ei katoa mihinkään, vaikka elämä olisikin julmaa. Jotenkin käsittämättömän hienoa ja realistista ja se tuli tässä esille kauniilla ja koskettavalla tavalla.

Kuvailusi oli jotakin niin upeaa, että minä sulin. Yksinkertaisesti ihanaa.
Lainaus
Askeleet narskuivat lumessa vaikeroivalla nuotilla Dracon astellessa puun viereen.
Vaikeroivalla nuotilla, ei herranjestas jo alku oli kuvailultaan upeaa. I love it<3

Molemmat kirjeet olivat koskettavaa ja satuttavaa luettavaa, ja juuri siksi pidinkin niistä niin paljon. Siitä, miten kerrottiin suoraan, mutta kuitenkin jätettiin asioita kertomatta. Toisinaan olen sitä mieltä, että pojat on poikia ja tuollaiset hienot ja sanarikkaat kirjeet eivät sopisi heidän tyyliinsä - etenkään Harryn -, mutta tässä en valita, koska pidin kirjeistä.

Lainaus
Lumi sataa päälleni kipeänä ja kylmänä ja pergamentti kastuu. Se ei syty, ei hulmahda liekkeihin silmieni edessä. Niitä silmiä kirvelee enemmän kuin koskaan.
Tämä oli hieno, oikeastaan ainoa mahdollinen, lopetus Dracon kirjeelle. Sattuu ja omiakin silmiä alkaa kirvelemään - enkä minä edes koe olevani kovin herkkä, en ainakaan lukiessa.
Lainaus
Jollain muullakin on ikävä. Ehkä minä en olekaan yksin.
Jotenkin tämä oli sellainen ihanainen, se ajatus, että Harry ei olekaan yksin. Sitten toisaalla se satutti, koska lukijana tiesi, että se toinen jolla oli ikävä, oli Draco, eivätkä he saisi tietää sitä.
Lainaus
On niin paha olla, vaikka on niin kaunista. Maailma on kaunis. Miten, vaikka meitä ei ole olemassa?
Kaunista, koskettavaa ja herkkää. En osaa sanoa mitään muuta, tykkäsin.

Kiitos tästä, olen todella onnellinen, että päädyin spontaanisti tämän lukemaan. Toivottavasti kirjoitat jatkossakin H/D:t, koska tämä oli yksinkertaisesti hieno (:
Just keep your head to the sunlight so you won't see the shadows .

I'll be dancing with myself.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #6 : 20.07.2010 21:27:56 »
Winifred: Ja sinä kun väitit, ettet löytänyt oikeita sanoja kertomaan miksi pidit ficistäni! Sinähän kerroit ummet lammet, erittelit ja poimit esille hienoisiakin yksityiskohtia. Voi, kuinka iloiseksi tulinkaan, kun luin tarkkasilmäistä (ja tavattoman pitkää!) kommenttiasi. Pelkään, etten osaa vastata palautteeseesi kyllin hyvin… no ehkä minä kuitenkin yritän sanoa edes jotain.

Ensinnäkin tuntuu aina niin älyttömän hienolta, kun pääsee aidosti lähelle lukijaa, kun pystyy koskettamaan sitä jonkinlaista tunnehermoa ihmisessä ja saa tämän ajattelemaan. Tämän ficin kirjoittaminen oli minullekin eräänlainen tunnemyrsky, ja koin jotenkin hyvin vahvasti mukana poikien kirjeisiinsä valuttamat tunteet, en ollut vain sivustakatsoja ja tunnelmanluoja niin kuin hyvin usein kirjoittaessani. Ehkä siksi niistä tulikin niin tunnerikkaat ja sanahelinällä kuorrutetut kirjeet. Ja se on totta, että sellaisia kirjeitä ei tosielämässä kirjoita kuin romantiikannälkäiset tytöt, mutta minä en vain voinut laittaa ketään muita kirjoittamaan näitä kirjeitä kuin Harrya ja Dracoa. Sillä he ovat myös minun lempiparini, ja tällainen totaalinen tietämättömyys toisen tunteista sopii mielestäni parhaiten heidän keskinäiseen suhteeseensa.

Sait minut hymyilemään toivoessasi, että kirjoittaisin H/D:tä jatkossakin. Sillä voin luvata toiveesi toteutuvan: kirjoitan parhaillaan moniosaista, mielestäni melko onnistunuttakin H/D-ficciä, jonka pitäisi löytää tiensä Finiin jo ennen kesän loppua. Pidä silmällä listaustani, jos tunnet haluavasi alkaa seurata toista, hivenen eri tavalla ja mahdollisesti astetta verran onnellisemmin kulkevaa mutta silti piikkien pistelemää Harryn ja Dracon rakkaustarinaa.     
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

MISSYOU

  • DRAMIONE H8ER
  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #7 : 27.07.2010 19:28:08 »
Joskus kauan sitten tätä ihastelin ennenkuin olin edes rekisteröitynyt, ja nyt minun on aivan pakonomainen tarve kehua tätä. Kuvailu oli mahtavaa. Olen jotenkin niin ihastunut tähän ficciin, etten osaa sanoa mitään rakentavaa. Kaikki kunnia sinulle.
se o hankala juttu se rakkaus tiäksä.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #8 : 30.07.2010 15:50:52 »
MISSYOU: Oi, olen kovin, kovin otettu. Enemmänkin. Siis siitä, että olet lukenut tämän jo ennen rekisteröitymistäsi ja että muistit ja jaksoit vielä sen jälkeen tulla kommentoimaan. Se merkitsee minulle valtavasti. Ihanaa, että pidit lukemastasi, sillä ficci oli odotellut jo jonkin aikaa pöytälaatikossa, ja olin jopa hieman epävarma, olisiko sitä kannattavaa lähettää tänne toisten luettavaksi. Mutta sinä, muiden ihanien palautteen antajien ohella, osoitit pelkoni turhaksi. Kiitos, kun olette kertoneet mielipiteenne ja saanet minut uskomaan itseeni yhä enemmän ja enemmän. Joten, kaikki kunnia teille siitä. Halaisin teitä, jos vain voisin.  :D
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

PadfootLover

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #9 : 02.08.2010 11:55:51 »
viimesessä kappaleessa tuli kylmät väreet. Se dracon kirje oli niin kaunis. ihana. rakastan tätä. Ja maailma on kaunis <3
\\\" You called the moon beatiful. Then you called me Mr. Moony\\\" <br /><3

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #10 : 04.08.2010 18:37:49 »
PadfootLover: Kiitos vaaleanpunaisesta kommentistasi. Tuntui kivalta kuulla, että pidit tästä. Ja aivan, maailma todellakin on kaunis, kunhan vain avaa silmänsä ja ymmärtää sen. Palautteesi oli ihana pikku päivänsäde, kiitos.  :D
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #11 : 06.08.2010 18:41:13 »
Pulina: Kiitos kommentistasi, kyllä minä siitä nyt jotain ymmärsin. Ehkä vähän enemmänkin.  ;)

Jep, Harry ja Draco ovat, ainakin canonin antaman kuvan perusteella, hyvinkin erilaisia. Mutta toisaalta, kyllä minä näen pojissa jotain samaakin, vaikka sama ominaisuus saattaakin ilmetä heistä eri tavoin.

Jännä juttu tosiaan, kuinka me fanit olemme luoneet Dracosta sen tunteikkaamman osapuolen näistä kahdesta. Harry tosiaan kuvataan usein sellaiseksi, en tiedä, vähän jähmeämmäksi, joka ei puhu tunteistaan vaan mieluummin osoittaa ne teoin. Mutta no, kukapa oikeasti tietää juuri täsmälleen, millaisia pojat todella ovat. JK ehkä... mutta hänkin on antanut meille tiedoistaan vain palasia. Niistä meidän on sitten itse kasattava kuva, joka vastaa meidän omaa käsitystämme hahmoista.

Mukavaa, että pidit käyttämästäni kuvailusta, olen siihen itsekin vielä näinkin pitkän ajan jälkeen tyytyväinen. Ja se on minusta aika ihmeellistä. Mutta joka tapauksessa, kiitos kiitos palautteestasi. Hienoa, että sattuma oli kerrankin puolellani ja sai sinut tarttumaan tähän ficciin.  :D
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #12 : 08.08.2010 17:38:55 »
Tää oli söpö! ;)
Noi kirjeet oli tosi koskettavat ja mun tekee mieli passittaa noi kertoon tunteet toisilleen! :D
Mun pää on ihan tyhjä, enkä keksi mitä sanoo...

Oli miellyttävä lukee tätä, sun kerronta oli sujuvaa ja kuvailu miellyttävää! :)

Kiitos tästä!

~Missy~ :-*
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #13 : 11.08.2010 18:59:46 »
MissWeasley: Hihi, kiitos. Mukavaa, että lukukokemuksesi oli miellyttävä, siihen minä pyrinkin tekstejäni kirjoittaessani: miellyttämään itseäni ja lukijoitani. Jos molemmat toteutuvat, olen todella onnistunut.  ;)

Kiitos itsellesi, kun kommentoit! Sellainen on aina yhtä ihanaa, että ihmiset uhraavat aikaansa kirjoittaakseen minulle palautetta. Siitä ei voi muuta kuin olla hyvin, hyvin kiitollinen. 
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Quirer

  • ***
  • Viestejä: 19
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #14 : 15.08.2010 18:57:44 »
Tykkäsin ihan älyttömästi.
Alotin lukemaan tätä ja luulin aluksi, että Harry oli lähettänyt ensimmäisen kirjeen Dracolle, mutta daddadadaa olin väärässä niin kuin yleensäkkin. Mutta se oli siis oikein mukava käänne. Hmm, sitten kadehdin itteni täällä punaseksi noiden sun ihanien kuvailujes takia. Jotain niin yltiömäisen kaunista kun olla ja voi<3

En oikein tiedä mitä pitäis kirjottaa. Tykkäsin siitä kun tän jälkeen jäi niin haikee olo, mutta toisaalta vihanen kun ne vaan yksikseen hautoo tunteitaan, eikä kerro niistä toisilleenmutta se oli siis hyvä juttu :-*
Niinkuin joku aikasemmin jo sanoi että oli ihana kun olit saanut Dracon kirjeeseen hänelle niin ominaista hmm ironiaa? katkeruutta? en löydä sitä sanaa nyt mutta toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin :)
En jaarittele nyt enempää, lähden tonkimaan toisia ficcejäsi.

-Quirer

ava & bannu by raitakarkki

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #15 : 16.08.2010 19:43:56 »
Quirer: Oi, kiitos vain kommentistasi.  :D

Niin no, helpostihan noita kirjeitä lukiessa pojista erehtyy, siksipä olinkin laittanut alkutietoihin merkinnän kumpi on kumman. Mutta nähtävästi sekin informaatiopalanen on helppo ohittaa, ja miksipä ei. Spoileri se pienikin spoileri.  ;D

Oi, älä kadehdi. Vaikka se tavallaan imartelevaa onkin. Mutta siltikin, kirjoita mieluummin. Kirjoita, kirjoita ja kirjoita vaan, ja jonain päivänä huomaat olevasi tasoltasi korkealla tämän tekstin yläpuolella. Sillä kaikki kehittyvät, ja minäkin koen jo olevani parempi kirjoittaja kuin tätä rustatessani. ;)

Tosi kiva, kun tämä herätti sinussa tunteita, siihen minä tähtäsinkin. Koskettavaan tekstiin. Loistavaa, jos onnistuin edes pienessä määrin.

Kiitos kaunis vielä kommentistasi, annoit minulle taas puhtia taistella uusien ficcien parissa!  :D

Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

North_star

  • ulkopuolinen
  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #16 : 19.08.2011 22:25:34 »
Taitavia sanavalintoja Hukkaseni...En tiennytkään kuinka hyvin kirjoitat=)

"Hän värisi lukiessaan, eikä ollut varma johtuiko pistelevä tunne kylmyydestä vai jostain, joka oli kietonut kovat kätensä hänen sisälmyksiensä ympärille puristavaan otteeseen."

Yksinkertaisesti mehevä kielikuva.
Beginnings are scary. Endings are usually sad, but it’s the middle that counts the most

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #17 : 20.08.2011 14:58:47 »
North_star: Hihi, kiitos sinulle, tähtöseni. Yllätyin hirveästi, kun näin vanhaan tekstiin oli tupsahtanut kommentti ja ilahduin vielä enemmän siitä, että se tuli sinulta. Kiitos päivän ehdottomasti ihanimmasta piristysruiskeesta!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Ja maailma oli kaunis (K-7)
« Vastaus #18 : 17.09.2011 01:01:36 »
Voi hyvänen aika! Ei pitäisi tässä mielentilassa lähteä lukemaan tällaista one-shottia. Taustalla vielä soi rauhallinen musiikki. Yhtälön ratkaisuna on kyyneleet.

Tämä oli niin sietämättömän kaunis kirjoitus. Kertakaikkisen upea. Vaikka tiesin, että pojat lukivat itsekirjoittamiaan kirjeitä, joita eivät olleet uskaltaneet lähettää, niin toivoin, että lopussa kirjeet vaihdettaisiin ja kaikki eläisivät onnellisina loppuun asti.
Mutta toistaalta tämä oli täydellinen näin. Ei kliseistä loppua.

Täytynee mennä katsomaan listaustasi, koitan jättää jonkinlaista puumerkkiä :)

~kakku.
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Wilhelmina Shakespeare

  • Hamletin isän haamu
  • ***
  • Viestejä: 4
  • Ollako vai eikö olla? Kas siinä pulma
    • Fanfiction by Wilhelmina
Vs: Ja maailma oli kaunis (Harry/Draco, K-7)
« Vastaus #19 : 17.09.2011 10:05:54 »
Tämä oli aivan uskomattoman hyvin kirjoitettu ja ihanan julma lopetus :) Oikeastaan en keksi tähän mitään kunnon rakentavaa tekstiä tai mitään... :) Paitsi, että yksi juttu pomppasi silmille...
Lainaus
Ikkunoista ei nähnyt ulos, ennen kuin pyöritti kättään ruudussa hetken tehden yhä suurempaaa ympyrää.
Minusta tuohon ei pitäisi laittaa pilkkua... Se sai lauseen jotenkin töksähtämään... En kyllä ole koskaan ollut valtavan täydellinen pilkkusäännöissä joten uskon, etttä tässä on suuri mahdollisuus siihen, että olen väärässä... :)
Tämä oli niin valtavan upea, että en ehtinyt edes bongailla mitään korjattavaa... Jokseenkin kuitenkin uskon, että niitä kohtia tuolta tekstistä ei löytyisi :)
Rakastin, WilmaS
Loppu on hiljaisuutta
Je suis désolé mon amour