Kirjoittaja Aihe: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa || lievä humour&angst, Voldemort, S  (Luettu 6505 kertaa)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
alaotsikko: Lievä humor & angst, Voldemort, Sallittu, Drama

Nimi: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
Kirjoittaja: Börje
Ikäraja: Sallittu varmaan
Henkilöt: Voldemort
Genre: Lievä humor & lievä angst, Drama
Disclaimer: En omista Voldea tai muita vaikka kuinka sitä toivoisin :'(
A/N: En ole täysin tyytyväinen loppu tulokseen mutta parantelemallakaan en tästä tämän kummoisempaa saanut. ;D
Kertokaa ihmeessä oma mielipiteenne. :) Ne haluaisin mielelläni kuulla!

Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa


Jos luulit, ettei herrallamme Pimeyden Lordilla olisi stressiä tai paineita joita hänen täytyisi purkaa. Olet täysin väärässä. Hänellä on paineita pojan, Harry Potterin takia.

Meillä kaikilla on omat tapamme purkaa stressiä ja unohtaa kaikki tärkeä pieneksi ajaksi. Lordi Voldemortikaan ei ole poikkeus.

Astumme nyt Herramme omaan salaiseen huoneeseen, tänne hän ei päästä ketään.


"Siitäs sait, sinä ilkeä poika!"

Ah, Herramme on päässyt lempipuuhansa pariin. Lordi Voldemortin  lempipuuha ei ole toisten kiduttaminen, alistaminen tai tappaminen. Unohtaakseen hän...

"Mihin minä laitoin lempi leluni?"

... Leikkii.

"Oih! Siinähän sinä isän ylpeys olet!"

Hän rakastaa pikku-autoja ja tuo myrkyn vihreä formula on hänen suosikkinsa.

"Wruuuuuuuuuum!

Autot kääntyvät kurviin, Mutta VOI EI! Muhkusilmä ajaa ulos! Muhkusilmä on ulkona kisasta!"

Tuon jästien , sähköllä toimivan -jota on hieman muokattu taioin- leluautoradan, hän hankki jonkin aikaa sitten. Eikä ole sen jälkeen huomiotaan kiinnittänyt juuri ollenkaan muihin leluihinsa. No, ellei pieniä nukke-kuolonsyöjiä ja nukke-kiltalaisia lasketa.

"Sinä voitit kaunokaiseni! Olet ikuinen ykkönen, isän rakas silmäterä!"

Hän lepertelee tuolle vihreälle formulalle aina saman riimin.

Ai, kukako minä olen?

Nimeni on Lucius Abraxas Malfoy. Olen kuollut Herramme käden kautta, koska epäonnistuin tehtävässäni. Mutta en hyväksynyt kuolemaa, joten kuljen edelleen Herrani vierellä -näkymättömänä kaikille- ja varoitan häntä vaaroista.

Olen edelleen hänen orjansa.


"Olet minun tärkein aarteeni."

Hän huokaa taas syvään ja näyttää surulliselta sanottuaan tuon.

Ehkä se myrkyn vihreä formula ei olekkaan Hänen tärkein aarteensa.

Hän sanoi joskus samaa minulle.


A/N2: Minä kiitän, kumarran ja juoksen pois areenalta ison kiven taakse piiloon :) Ilmoitelkaa virheistä jos niitä pistää silmään, koska niitä saattaa ihan hyvin löytyä ;D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 16:19:20 kirjoittanut jaina »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #1 : 09.02.2010 21:10:58 »
Voldemort Leikkii jästitavaroilla :o kolme mahdotonta sanaa yhdessä! tuo oli kyllä hyvä
Lainaus
Nimeni on Lucius Abraxas Malfoy. Olen kuollut Herramme käden kautta, koska epäonnistuin tehtävässäni. Mutta en hyväksynyt kuolemaa, joten kuljen edelleen Herrani vierellä -näkymättömänä kaikille- ja varoitan häntä vaaroista.
ihan Lucius
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #2 : 10.02.2010 03:12:30 »
mellonami ne tosiaan ovat kolme mahdotonta sanaa yhdessä, mutta silti ne oli pakko yhdistää :D

Pyhimys pitäähän Voldenkin olla jotenkin kyköksissä jästimaailmaan, vaikka sitten lelujen kautta ;D

Kiitos kommenteistanne
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Emerald

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #3 : 28.06.2010 11:16:01 »
Ah aivan mahtava fickki! Niin hellyyttävä ja suloinen. Aivan tyystin erillainen idea, jota kukaan muu ei ole keksinyt, onnittelut   ;)
Jos rakastan, piilotan sen. Jos vihaan, näytän sen.

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #4 : 28.06.2010 12:03:04 »
Kiitos kommentistasi, Emerald! Hauskaa, että ficci miellytti ja jaksoit vielä kommentoida lukemisenkin jälkeen :)
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Draco-love

  • Neiti Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #5 : 27.09.2010 16:44:04 »
Ihan MAHTAVA!!!!! ;D ;D ;D Repesin heti!!!!!!!!!! ;) ;) ;) ;) ;) ;) Oikeesti!!!! Voldemort ja PIKKUAUTOT!!!!!!! Mahotonta ja liikaa huutomerkkejä!!!!!!!!!!!!!!!!!
Draco in my heart FOREVER! <33

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #6 : 27.09.2010 19:07:43 »
Kiitos kommentistasi siullekin, Draco-love ! Hienoa, että nauratti :D
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #7 : 27.09.2010 21:24:26 »
Tämä oli, voinko sanoa hellyyttävä? Tämä on minun kommenttini, joten voin, eli tämä oli omalla tavallaan hellyyttävä.
Arvaa vaan kuinka paljon hihittelin noille kuolonsyöjä- ja kiltalaisnukeille :)

Lainaus
Hän huokaa taas syvään ja näyttää surulliselta sanottuaan tuon.
Ehkä se myrkyn vihreä formula ei olekkaan Hänen tärkein aarteensa.
Hän sanoi joskus samaa minulle.

Minähän en normaalisti tykkää Luciuksesta yhtään, mutta tämä henkensä heittänyt versio oli ihana, kun se on jäänyt vahtimaan Voldemortia. Muutenkin tuon kertoja paljastuminen teki tästä heti paljon koskettavamman, kun leikkivä Voldemort oli hauska. Ihanasti kahdella ääripäällä tasapainoitettu teksti.
Kiitos tästä!
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #8 : 27.09.2010 22:42:16 »
Saa sanoa hellyyttävä, jos tämä siusta semmoinen oli :D Mie haluisin oikeesti jotain pehmeitä kuolonsyöjä- ja kiltalaisnukkeja, että pääsisin leikkimään niillä, mutta vaikka käsitöistä tykkäänkin niin en osais tehä sellasia. Saiskohan jostain ostettua... Lucius on toisinaan hyvin ärsyttävä hahmoja ja taas toisaaltaa aivan ihana. Sitä ei voi kun vihata tai rakastaa. Joten oli ihana kuulla, että Luciuksesta pidit tässä.

Kiitos itsellesi kommenttistasi, Tyynis! :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #9 : 17.10.2010 12:28:34 »
Hihi, kiltalais- ja kuolonsyöjänuket ois kyllä kivat :D Osais varmaan, kunhan vähät alat neuvomaan minkä näkösiä niiden pitäis olla. Tai väsäät vaikka itte. Ei nukkejen tekeminen niin vaikeeta loppu pelissä sitten ole ;D Kiitos kommentistasi ^^
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #10 : 17.10.2010 13:39:26 »
Vau, tää oli jotenkin tosi hieno. Mä olen tyytyväinen lopputulokseen, vaikka sä et olisikaan. ;D Hmm. Taidanpa tästä alkaa tehdä kuolonsyöjänukkekaavoja... :) Tosin ei niistä varmaan kovin hääppösiä tule... Kiitos tästä!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #11 : 17.10.2010 13:48:20 »
Waah, tuntuu niin oudolta saaha näihin vanhempii ficceihin kommentteja, ja vielä näinkin positiivista! Mutta kannatan tuota kuolonsyöjänukkejenkaavojen tekoa, voisin itsekin käsityötunneilla väsätä pari. Ja mistäs sillä on väliä tuleeko niistä hääppöisiä, ainakin on itse tehtyjä! ;D Kiitos kommentistasi, Salla :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Schattenjäger

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #12 : 05.02.2011 02:57:59 »
Suloista.

Olin huomaavinani muutamia virheitä, mutta en nyt jaksa alkaa enää niitä tuohon kopioimaan... Muuten aivan uskomattoman kaunis ja koskettavasti kirjoitettu, ja kuva Voldiesta leikkimässä leluautoilla oli huvittava. Kiitoksia tästä :)

Schattenjäger
"You will feel better than this.
Maybe not yet. But you will.
You just keep living, until you're alive again."

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #13 : 06.02.2011 08:50:29 »
Hih, tykkäsin kovasti.

Tämä oli aika jännä. Heh, Voldu lelu.autojen parissa. Tämä oli oikeasti todella hyvä, mutta yhden kirjoitus virheen taisin poimia.
Lainaus
leluautoradan, hän hankkki jonkin aikaa sitten
Olisiko 'hankki' ?

Lainaus
Hän rakastaa pikku-autoja ja tuo myrkyn vihreä formula on hänen suosikkinsa.

"Wruuuuuuuuuum!

Autot kääntyvät kurviin, Mutta VOI EI! Muhkusilmä ajaa ulos! Muhkusilmä on ulkona kisasta!"

Tuon jästien , sähköllä toimivan -jota on hieman muokattu taioin- leluautoradan, hän hankkki jonkin aikaa sitten. Eikä ole sen jälkeen huomiotaan kiinnittänyt juuri ollenkaan muihin leluihinsa. No, ellei pieniä nukke-kuolonsyöjiä ja nukke-kiltalaisia lasketa.
Tää oli jotenki hassu kohta  :D tykkäsin.
Tuo oli kiva, kun paljastettiin kertojaksi Lucius.

Kiitän ja kumarran,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #14 : 07.02.2011 01:05:31 »
Hee hee, tulin kahvittomassa aamukoomassani kommentoimaan, kun Natural klikkas tämän minulle eilen illalla ja jouiduin miettimään miten en oo huomannu tätä aiemmin?  :D Nyt ei siis ole mitään kovin rakentavaa tulossa, sry mussu!

Virhe, jonka pongasin onkin tuossa jo aiemmin mainittuna eli näppäilyvirhe "hankkki" oli ainut, eli tekstikin oli sujuvaa joskis erilaista kuin ennen, mutta tämmöisessä huumoripitoisessa mielessä ei haittaa ollenkaan, että se ei ole semmoista tavallista riimeillä leikittelyä kuin aiemmin, vaikka sinulle ominaisen angstin sieltä kaikkien naurunpyrskähdyksien välistä saattoi huomioida! Ihanan jotenkin huvittava ja rento teksti ja angst toi siihen ulottuvuutta. Ihana, että juuri Lucius oli kertojana se sopi siihen jotenkin todella hyvin kaikesta malfoymaisuudestaan huolimatta.  Hassua kyllä, mutta huomasinko minä siellä Lucius/Voldemortia?
Lainaus

Hän huokaa taas syvään ja näyttää surulliselta sanottuaan tuon.
Ehkä se myrkyn vihreä formula ei olekkaan Hänen tärkein aarteensa.
Hän sanoi joskus samaa minulle.
Ihanan kohta, ehdottosti.

Leluautot muuten olivat hyvin järkeenkäypiä, kun miettii, että Tom varasti lapsena muiden lapsien leluja... Hänellä ei varmaan koskaan itsellään ollut leluautoa. Ei edes vihreän formulan rengasta, ehkä leikkivä Voldemort ei olekaan niin kaukaa haettua, kuin ensisilmäyksellä voisi luulla. Ei kunnollista lapsuutta, ei ystäviä, ei leluja syntyi.... Voldemort. Ha, nyt mietin liikaa, vittu bussi lähtee, heippa. Kiitti tästä !  ~  :-*
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #15 : 25.02.2011 21:59:25 »
Tosi hyvä fici tykkäsin kovasti
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Lordi Voldemort ja hänen tapansa unohtaa
« Vastaus #16 : 20.03.2011 19:01:22 »
Teen vastoin tapojani ja aloitan lainauksella, etten unohda sanoa tätä:
Lainaus
Ah, Herramme on päässyt lempipuuhansa pariin.
Tämä kohta kuulosti ihan Luciukselta. Tuo Luciukselle ominainen ”ah” oli oikein toimiva tuossa, uudestaan lukiessa kun tiesi kuka kertojana oli niin ihmettelen että miten en sitä tuossa tajunnut. Ihan Luciukselta kuulostava kohta, hyvin toteutettu.

Sitten itse ficciin. Voi että tämä oli suloinen :’D En ole ihan varma, että voiko Voldemortista edes sanoa niin, mutta suloinne tämä oli joka tapauksessa. Jotenkin nurinkurista ajatella Voldemortia leikkimässä leluautoilla, koominen ajatus. Joka tapauksessa tässä oli hauska idea, ehdottomasti jotain omaperäistä mitä ei ole ennen nähty. Kuvailua tässä oli juuri sopivasti, tähän tyyliin kirjoitettuun tekstiin ei sitä enempää tarvitakaan. Tykkäsin siitä, ettet heti alussa paljastanut tuota kertojaa vaan se tuli ilmi vasta myöhemmin, aluksi en edes tajunnut ajatella sen olevan joku muu Potterfandomin heppu, ajattelin sen olevan kaikkitietävä kertoja. Nuo kertojan osuudet ja Voldemortin repliikit oli eroteltu hyvin noilla kursiiveilla, se selkeytti lukemista melko paljon.

Tämä oli omalla tavallaan myös kaunis, koska tuossa lopuksi kun selvisi että miksi Lucius tuota kertoi ja näin poispäin, tuli tosi haikea fiilis. Hyvä lopetus humoristiseen ficciin, ovela veto lopettaa jollain ihan eri ääripään tyylillä, se tasapainotti ja vakavoitti tätä hyvin. Tykkäsin tämän ficin tunnelmasta, se oli mukavan huoleton tuohon loppuun asti, eikä siinäkään mitään riipaisevaa angstia ollut. Kerrontaa olisi voinut toisaalta olla vähän enemmän, mutta toimi tämä näinkin. Virheitä bongasin muutaman:

Lainaus
Jos luulit, ettei herrallamme Pimeyden Lordilla olisi stressiä tai paineita joita hänen täytyisi purkaa. Olet täysin väärässä.
Nämä kaksi lausetta tulisi yhdistää. Tässä on nyt tehty niin, että ensin on sivulause, piste ja sitten päälause. Näinhän juttu ei toimi, sivulause ei voi olla lause yksinään. Tämä siis kuuluisi yhdistää samaksi virkkeeksi laittamalla purkaa-sanan jälkeisen pisteen tilalle pilkku ja sitten olet-sanaan näin ollen pieni alkukirjain. Erikseen päälauseesta tuo ensimmäinen lause ei voi olla (:

Lainaus
"Mihin minä laitoin lempi leluni?"

... Leikkii.
Lempileluni yhteen, ja sitten mielestäni tuo leikkii tulisi kirjoittaa pienellä, koska se on osa tuota edellistä lausetta, joten isoon alkukirjaimeen ei siis ole tarvetta saman lauseen jatkuessa.

Lainaus
Hän rakastaa pikku-autoja ja tuo myrkyn vihreä formula on hänen suosikkinsa.
Lainaus
Ehkä se myrkyn vihreä formula ei olekkaan Hänen tärkein aarteensa.
Myrkynvihreä yhteen, pikkuautoja ilman väliviivaa.

Lainaus
Tuon jästien , sähköllä toimivan -jota on hieman muokattu taioin- leluautoradan, hän hankki jonkin aikaa sitten.
Tuohon jättien-sanan ja pilkun väliin on lipsahtanut välilyönti, huspois (: Lisäksi noihin ajatusviivoihin tulee molemmille puolille välilyönti, ei vain toiselle puolelle.


Muuten teksti oli melko helppolukuista, tykkäsin. Idea tässä oli aivan ihana, tuo Luciuksen ja Voldemortin suhde tuli esiin omaperäisellä ja kekseliäällä tavalla. Kaiken kaikkiaan lukemisen arvoinen ficci, kiitos tästä!

bannu by Ingrid

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Voihan Voldemort :'D Mielikuvat hänestä leikkimässä leluilla (ja kaiken lisäksi vielä lepertelemässä niille) stressin lievittämiseksi ja asioiden unohtamiseksi on aivan liian pöljät, ja just siks naurattaakin 😂 Kyllä siinä varmasti unohtuu Potterin poika ja kaikki muukin kun pääsee leikkimään kilpa-ajoa pikkuautoilla! Aika sööttiä myös, että hänellä on niin kuolonsyöjistä kuin kiltalaisistakin nukkeja.

Lainaus
Ai, kukako minä olen?

Nimeni on Lucius Abraxas Malfoy. Olen kuollut Herramme käden kautta, koska epäonnistuin tehtävässäni.
No mä ehdinkin vähän miettiä, onko kertojaäänikin joku erillinen hahmonsa. En kyllä ajatellut että kyseessä olisi Voldemortin tappama Lucius, joka ei lähde kulumallakaan tämän luota XD Mut jos ei kerta suostu kuolemaan, niin ei kai sitä muutakaan voi kuin vain jatkaa herransa palvelemista.

Lainaus
Hän sanoi joskus samaa minulle.
Ohhoh, minkähänlaisen tarinan tämäkin toteamus pitää sisällään :D Ainakin saa jonkinmoisen käsityksen, miksei Lucius Voldemortin rinnalta kaikkoa edes kuoltuaan. Ehkä hänkin saa vielä joskus kuulla olevansa tämän tärkein aarre.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Marzzuu

  • Undómiel
  • ***
  • Viestejä: 593
  • Tie vain jatkuu jatkumistaan.
Mielikuva Voldesta jästitavaroiden keskellä. :D Hauska ficci, en olekaan ainoa, joka sekoittaa tahallaan vaikka Potter-ficcit jästijuttuihin tms "outoa". Ja Lucius aaveena. Ihan samanlainen jöröttäjä kuin aina. :D
 
Á Elebereth!"