Kirjoittaja Aihe: Twilight: Liikaa (Jasper, S)  (Luettu 3648 kertaa)

Tuhisija

  • Vieras
Twilight: Liikaa (Jasper, S)
« : 01.01.2010 03:50:19 »
Author: Tuhisija
Title: Liikaa
Fandom: Houkutus
Genre: angst, (draama), ficlet
Rating: S
Warnings: Spoilaa Epäilystä!

Summary: Miksen ollut ajatellut toista mahdollisuutta, pohtinut toisenlaista elämää?

A/N: Jasperin ajatuksia/tunteita, kun hän lähti Marian luota Peterin kanssa (Epäilys).   Kiitos Elanoirille, joka tämän ehdotuksen antoi minulle kirjoitettavaksi.


Liikaa

Kuinka olinkaan kestänyt tätä näin kauan, antanut itseni elää vihassa ja veren ympäröimänä?  Miksen ollut ajatellut toista mahdollisuutta, pohtinut toisenlaista elämää?  Enkö ollut pystynyt siihen näissä masentavissa, tunteita kuumentavissa olosuhteissa, joissa veri oli tuhrannut ympäristön, saastuttanut mieleni?  Siitäkö se johtui?

Vai olinko minä henkisesti heikko, huono vastustamaan houkutuksia, joita veri soi?  Huono vastustamaan, kun mieli oli vihaan kietoutunut?  Niin se taisi olla, mutta minä yritin nyt irtautua siitä.  Irtautua ja unohtaa kaiken, mitä Marian kanssa olimme tehneet, mitä hän oli käskenyt minun tehdä.  Minä en enää halunnut takaisin hänen luokseen, halusin eroon siitä kaikesta.   Halusin olla jotain muuta kuin taisteluiden keskellä elävä peto, hirviö.  Olin saanut tarpeekseni verilöylyistä, niiden jatkumisista ja uudelleen syttymisistä.  Kaipasin vain rauhaa, uutta elämää, joka soisi minulle tilaisuuden rauhoittua, muuttua inhimillisemmäksi.

Mutta onnistuisinko minä?  Onnistuisinko nujertamaan sisälläni vaanivan hirviön, joka janosi verta?  Onnistuisinko pääsemään irti ahdistuksesta, joka puristi kylmää sisintäni?

Se olisi minun käsissäni.


A/N: Toivotan kaikille hyvää uutta vuotta 2010!  Ja kommentteja, ehkäpä? :)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 14:25:14 kirjoittanut Beyond »

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Liikaa
« Vastaus #1 : 04.01.2010 10:31:13 »
Jasperrrrrrrrrrr<3<3

Tosi mukavaa lukea Jasperista, kun siitä niin harvoin täällä on. Tykkäsin tekstistä ihan älyttömästi, etenkin tuosta vikasta lauseesta. Se sopi sinne niiiiiin täydellisesti.

Lainaus
Se olisi minun käsissäni.

Oli nyt vielä ihan pakko pistää se tohon :) En huomannut kirjoitusvirheitä, vaikka en nyt niitä sillä silmällä etsinytkään. Elikkäs ei sen kummosempia virheitä :) Lisää tämmöisiä!

Miksi se rakentavan kirjoittaminen 0n niin vaikeaa?!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Liikaa
« Vastaus #2 : 04.01.2010 18:09:58 »
Hayles, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että tykkäsit.  Rakentava juoksee aina karkuun (ja lyhyistä tekstistä sitä voi olla hankalempi muodostaa, en tiedä).

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Liikaa
« Vastaus #3 : 05.01.2010 02:31:13 »
en osaa kommentoida nyt mitää järkevää mut tää oli tosi.. en tiiä miten sanois mut semmonen kiva.
taidan olla liian väsynyt kommentoimaan mitään järkevää, mut virheitä en oo koskaan sun kirjottamista löytäny.
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Liikaa
« Vastaus #4 : 05.01.2010 02:37:29 »
Kotitonttu, mukavaa, että tykkäsit.  Juu, ymmärrän.  Kyllähän normaalisti puoli kolmen aikaan aamuyöstä on väsynyt (tosin minä en ole, koska unirytmini on sekaisin, mikä on huono asia, koska kouluun pitäisi palata torstaina).  Juu, virheetöntä tekstiä yritän aina julkaista (tosin kyllä joistain varmaan joitain virheitä löytyy ;D). Kiitos kommentistasi :)

E_Bella

  • Vieras
Vs: Liikaa
« Vastaus #5 : 05.01.2010 13:01:30 »
ihana... Jasper on niin....  ihana....  xD
tosi hyvin kirjotettu ja sillei...   se viimeinen lause sopi siihhen tosi hyvin :D
rakentava hajos pirstaleiksi.....  ::)

~~E_Bella~~

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Liikaa
« Vastaus #6 : 05.01.2010 15:00:37 »
Olipas tää mielenkiintoinen. Jasper on mulle vähän tuntematon hahmo, ei silleen mun suosikkeja. Mutta tän päätin lukea, koska tällätteeseen en oo koskaan törmänny. Nykyään kaikki ficit ovat Uusikuu-angstia tai jotain Aamunkoi-juttua, kun porukka saa kirjan luettua :D Joten siis Epäilykseen liittyvät ficit kelpaa kivasti :)
Mutta asiaan... Tää oli just niin Jasperia. Just tollasta mietiskelyä. Ja just tollasta aika syvällistä :D
Mutta ääh.. En keksi kyllä TAASKAAN IKINÄ MILLOINKAAN mitään ihmeellisen rakentavaa, joten plää :D
Mutta hyvä teksti oli. Mitäpä muutakaan sulta vois odottaa :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Liikaa
« Vastaus #7 : 05.01.2010 15:10:31 »
Tää oli ihana.  :D

Ihan uskomatonta, miten sä saat kirjoitettua noi Jasperin ajatukset sen tyylisesti.   :o

Mitään rakentavaa en osaa laittaa, joten...
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Liikaa
« Vastaus #8 : 05.01.2010 18:13:19 »
E_Bella, kiitos kommentistasi :)  Kiitos, mukavaa, että tykkäsit.  Rakentava tykkää hajota.

katriqqq, kiitos kommentistasi :) Miekään en ole Jasperiin kauheasti huomiotani kiinnittänyt aiemmin, mutta kiintoisalta hahmolta hän on aina vaikuttanut.  Jep, monet ficit ovat sitä Uusikuu angstia (ehm.. olen tainnut itsekin kirjoittaa ;D), mutta joo, siitä on niin helppo vetää jokin syy angstille.  Epäilyksestä saisi kyllä varmasti revittyä erilaisia ficcejä, jos vain miettisi.
Kiitos, mukava, että pidit :)  Kiitos.  Njää, kyllä se teksti joskus nyt varmasti ontuu minullakin, eikö?

Chewy, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidit ja olet tuota mieltä.  Aluksi mie vähän vierastin tätä ideaa, jonka Elanoir antoi, mutta päätin sitten yrittää (ja selasinhan minä Epäilystä ennen sitä ja luin sitä kohtaa, kun Jasper kertoo, jotta pääsen oikeaan fiilikseen..).

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Liikaa
« Vastaus #9 : 07.02.2010 13:16:47 »
Jasperr<3 Se on niiiiiiin ihana !<3
Joo, rakentava on jossaki kuusessa.

Rakastan tätä, kirjotustyyliä ja ideaa ja kaikkea ja ja ja ahh lovetan<3

Oon niin sekasin ettei tule nyt mitään järkevää :--)

kkiitos <<3

xoxo, sanna m.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Liikaa
« Vastaus #10 : 12.02.2010 17:49:22 »
sannamauh, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidit kirjoitustyylistä ja ideasta.