Kirjoittaja Aihe: The Nanny, [S] Elämän pieniä haasteita  (Luettu 2739 kertaa)

Penber

  • Vieras
The Nanny, [S] Elämän pieniä haasteita
« : 30.12.2009 19:42:32 »
Title: Elämän pieniä haasteita
Author: Penber
Fandom: The Nanny
Genre: angst, oneshot
Raiting: S
Pairing: yksipuolinen Niles/CC
Disclaimer: En omista The Nannyä ;'o
Summary: Ovimattokin on minua tärkeämpi.

A/N: Osallistuu siis monologi-haasteeseen.

HUOM! Oneshot on ajalta ennen kuin Fran Fine tuli lastenhoitajaksi Sheffieldille, joten Niles on aika yksinäinen :P.

~


Minä vihaan tätä!
Vihaan, vihaan, vihaan!

Minä en ole kukaan, minä en ole mitään. Ovimattokin on minua tärkeämpi. Kukaan ei edes huomaisi, vaikka makaisin kuolleena keskellä olohuonetta. Vasta, kun tulisi ruokailun aika, tai pyykit olisi pesemättä, joku taas huutaisi.
NILES!
Tee sitä.
Tee tätä.
NILES!
Kieri, ota koppi, leiki kuollutta, nouda! Olen verrattavissa koiraan.

Joskus toivon, että voisin olla joku muu. Silloin sujahdan herra Sheffieldin toimistoon kenenkään näkemättä. Istun hänen tuolilleen, nostan jalat hänen pöydälleen, juon hänen konjakkiaan ja poltan hänen sikareitaan. Silloin en ole vain hovimestari Niles. Silloin olen se, joka minusta piti tulla.

Mutta, se ei ole totta.

Hyväksy se, vanhus. Sinä olet yksinäinen vanha kääkkä. Ei omaa asuntoa, ei vaimoa, ei lapsia, ei mitään. Ethän sinä tästä nuorru. Ja eiköhän minua taas masenna. Kierrän säälin ympärilleni kuin näkymättömän pakkopaidan. Kukaan ei sitä näe, mutta minä tunnen sen.

Nytkin minä suljen silmäni. Kuvittelen olevani kuuluisa, rakastettu, rikas. Silloin ehkä CC Babcock voisi olla vaimoni.

Mutta siihen asti, minä Niles ja vanha pölyhuiskuni, saamme vain unelmoida.


A/N2: Kommenttii, kiitos <:
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 01:18:38 kirjoittanut Yukimura »

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elämän pieniä haasteita
« Vastaus #1 : 01.01.2010 03:32:30 »
Mielenkiintoinen, surumielinen ja tosi hyvin kirjoitettu noi tunteiden kuvailut!
Toi Ovimattokin on minua tärkeämpi sai kyllä hihityskohtauksen aikaan
Kiitos pienestä piristeestä!

Penber

  • Vieras
Vs: Elämän pieniä haasteita
« Vastaus #2 : 02.01.2010 12:58:46 »
Kiitos kommentistasi, miukeli! (:

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Elämän pieniä haasteita
« Vastaus #3 : 09.01.2010 03:31:14 »
Asiaa, löytyyhän sitä luettavaa kun vähän etsii ;D

Joka tapauksessa, Nanny on edelleen loistava sarja <3 Mutta ficceihin nähden olen utelias näkemään miten paljon erilaisia ficcejä FF50 saat aikaseksi, sillä sitcom fandomina on ainakin omien kokemusteni mukaan haastava, sillä vakavampi pohdiskelu toisinaan alkaa kuulostaa teennäiseltä jos mitään kunnon ongelmia fandomissa itsessään ei ole ikinä ollut. Mutta ainakaan tässä ficissä en moista ongelmaa havainnut.

Niles on vaan niin symppis, kyllä se minuakin päähän ottaisi jos joutuisi kaikkien asioita pyörittämään. Välillä kun oikeasti sitä sarjaakin katsella tosissaan tuntui, että ei ainakaan herra Sheffield puoleenkaan aikaan ajatellut Nilesia ihan ihmisenä. Hassua, kyseessä kun kuitenkin joku joka on läsnä ihan yhtä usein kuin perheenjäsenet, ja se tuleekin hyvin tässä ficissä ilmi. Kaikki se turhautuminen ja harmistus... onneksi Fran tuli ja pelasti päivät:)

Kiitos tästä, terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Penber

  • Vieras
Vs: Elämän pieniä haasteita
« Vastaus #4 : 09.01.2010 18:18:55 »
jossujb, kiitos kommentistasi :>.


Lainaus
Mutta ficceihin nähden olen utelias näkemään miten paljon erilaisia ficcejä FF50 saat aikaseksi, sillä sitcom fandomina on ainakin omien kokemusteni mukaan haastava, sillä vakavampi pohdiskelu toisinaan alkaa kuulostaa teennäiseltä jos mitään kunnon ongelmia fandomissa itsessään ei ole ikinä ollut.

Totta :o. En ookkaa ikinä ajatellu tolta kantilta, mut yritän parhaani ;D.