Kirjoittaja Aihe: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-11  (Luettu 11106 kertaa)

Hazandra

  • ***
  • Viestejä: 395
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #20 : 09.03.2010 20:01:46 »
Noin, tulipa tämäkin ficci luettua. Päädyin tämän pariin oikeastaan sattumalta, kun haun kautta etsin jotain aivan toista ficciä ja satuin sitten tästä näkemään pätkän hakutuloksissa.

Tarina itsessään oli ihan mielenkiintoinen ja viihdytti lukukokemuksena. Panin merkille, että tekstissä oli jonkin verran puhekielimäisyyttä. On tietysti aika pitkälle makuasia, kuinka siihen suhtautuu, mutta itse aina vähän karsastan sitä. Jotenkin minulle tulee siitä aina hiukan sellainen jutusteleva, omituinen fiilis, varsikin sellaisten ficcien kohdalla, jotka edustavat genrenä draamaa. Huumorificeissä puhekielimäisyys vielä joskus menettelee... Mutta kyseessä on tietty oma mielipiteeni. :) Tiedän, että jotkut taas ihan mielellään lukevat vähän rennomman oloistakin tekstiä. Pilkkuvirheistä ja muista pikkuisista asioista edelliset kommentoijat olivatkin jo näköjään maininneet, joten en niistä sano sitten enempää, ettei mene turhan toiston puolelle. :)

Ficci näytti tapahtumia Voldemortin leiristä viimeisten kirjojen aikaan. Eipä noita pahemmin ole kirjoissa päässytkään katsomaan. Hahmoina Voldemort ja Bellatrix ehkä hiukan yllättivät tässä ficissä, sillä molemmat olivat yllättävän hempeitä hetkittäin. Voldemortissa tosin oli jotain karua välinpitämättömyyttä havaittavissa :D Kannattaa jatkossa varsinkin pidempien ficcien parissa kiinnittää huomiota henkilöhahmoihin ja siihen, millaisina heidät haluaa kuvata. Toiset haluavat pysyä uskollisina kirjoille ja kuvata hahmot sen mukaisesti - toki monesti hahmojen persoonia syventäen. On toki mahdollista tuoda täysin uusiakin piirteitä hahmoissa esille: eiväthän kirjat periaatteessa suoraa kerro, millainen Bellatrix äitinä olisi :D

Lainaus
En enää ikinä nuku tuolissa! Tuolit ovat kuin ihmiset, ensin vaikuttavat mukavilta, mutta sitten puukottavat  selkään.
Vertauskuva oli varsin osuva ja samalla hauska. :)

Jatka ihmeessä kirjoittamista. Juonen kehittely ainakin näyttää sinulle jo olevan tuttu juttu. Kiinnitä hiukan huomiota kirjalliseen ilmaisuun ja harkitse vaikka betan hankkimista, niin saat ennen julkaisua hiottua tekstistä pois pikkuisia virheitä ja ihan hyödyllistä palautettakin etukäteen. Ja älä suotta pidä kiirettä kirjoittamisen kanssa, laatu korvaa aina määrän :) Tsemppiä!
Olit kuin et edes olisi tästä harmaasta maailmasta.
Enkelit hakivat sinut takaisin kotiin liian pian.
Ja niin enkeli palasi omiensa luo...

L (1988-2007)

Hazandran tarinat

nekku

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #21 : 09.03.2010 21:14:11 »
Kiitoksia rakentavasta Hazandra! Juonia on hauska keksiä esim. iltaisin kun yrittää nukkua ;) Tekstini on tosiaan joissain kohdissa kamalaa, sen huomaa itse aina jälkeenpäin, mutta yritän oppia virheistäni.

Yritin saada hahmoja edes jtnkuten oikeanlaisiksi, mutta kun mielikuvitus laukkaa liian kovaa, ja hyvä jos Voldu on edes vähän uskottava, koska varsin hankala hahmo.... Olen jotenkin aina halunnut Bellatrixille lapsen, en tiedä mikä siinä on, mutta lapsi oli saatava.

kiitos vielä kun jaksoit kommentoida  :-*

*ssalla

  • one winged angel
  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #22 : 09.03.2010 21:19:33 »
luin kaikki putkeen ja oli pakko kommentoida kahdesta syystä. Ensinnäkin oli hieno huomata että muillekkin oli tullut idea Voldsun ja Bellan lapsesta ja siitä että lapsi oli... TYTTÖ!!<3 Mahtava lukukokemus, varsinkin kun sain muutama viikko sitten samaisen idean, mutta siinä kerrotaan lapsen elämästä vanhempien kuoleman jälkeen ;)
Toiseksi en halunnut että tapat minut, koska muuten saladzart luihuinen olisi jäänyt ilman perillistä x>

mutta juu, sinulta lisää bella/voldsua, onnistuisko? ;D ;)


for you, *ssalla
Sanoja on niin paljon, kuinka osaan valita ne oikeat?

Sytytä kynttilä syntiselle,
sytytä maailma tuleen.

nekku

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #23 : 19.04.2010 14:32:00 »
Kiitos *ssalla! Minäkin rakastuin ajatukseen Bellan ja Voldun lapsesta ja henkilökohtaisesti olen sitämieltä, että Bellatrixin ja Voldun lapsen on oltava tyttö ja vähintään yhtä räväkkä kuin Bella <3 Ja mulla on paljon tällä parituksella ficcejä jtn ei kun kommailemaan ;)

Kiitti Pulina! Bellatrix on niin kertakaikkisen ihana etten melkein tajua että jotkut ei tykkää siitä! (okei tajuun ett se murhas monet lepparihahmot, mut hei ne elää meidän sydämiss ;)

Mutta Chelseasta en kirjoita ficciä, ehkä korkeintaan oneshotin koska se on jo nähty miten minulla meni aikaisemmin tälläisten hommien kanssa  :-\

Kiva jos pidit epilogista, panostin siihen aikapaljon  ;D

nekku

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #24 : 10.05.2010 22:18:10 »
Hahah, kommailen jstn syystä omaan ficciini oikein innolla, kun sain ihan hullun ajatuksen  :D Ajatelkaas jos Chelsea on "seuraava Voldemort" Itselläni on mielikuvitus laukannut jo useammankin Chelsea ficin edestä, jtn tästä tytöstä kuullaan vielä ;). Mutta niin miettikääs kun olin tuonne epilogiin laittanut (enkä edes tajunnut aikaisemmin :D ) , että Chelsea kulutti paljon aikaa tutkimalla Tylypahkaa - muistuuko ketään samanhenkistä ihmistä mieleen? Nuori Tom Valedro teki aivan samaa! Joten seuraava Voldemort tulossa  :)

snoop.

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti 2 / ? K-13
« Vastaus #25 : 14.05.2010 09:52:46 »



Lainaus
"Shhh" , Voldemort sihisi ja pyyhkäisi hiuskiehkuran naisen korvan taakse.

Bellatrix värähti kosketuksesta ja vastusti vaivoin halua istua lähemmäksi miestä. Hän ei halunnut olla tungetteleva.

"Taidat pitää tästä" , Voldemort totesi naurahtaen ja veti naista lähemmäs.

Bellatrix tunsi hukkuvansa suudelmaan, Voldemortin kylmien käsien hyväillessä naisen selkää.

oi, tykkäsin tosta kohdasta erityisesti. <33
ja muutenkin tarina oli ihana toisaalta olen ihan hulluna näihin bella/volde parituksiin. :F

heitän tässä vaan ideaa siitä että voisiko joku naiskuolonsyöjä uhata bellan asemaa? ei siis cissy, vaan joku muu? siitä saataisiin ihana kolmiodraama ja bellatrix-parka  olisi varmaan aika sekaisin.


nekku

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #26 : 18.05.2010 14:21:40 »
Hih, kiitoksia snoop. !  Minäkin olen aivan sekaisin Bella/Voldesta ;) Ihanaa jos pidit ja voisithan itse yrittää kirjoittaa tuolla ideallasi ficin? Tulisin kyllä lukemaan kunhan vain postaisit linkkiä  :D

snoop.

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #27 : 18.05.2010 16:05:36 »
joo, muuten kyllä, mutta en ole kirjoitusihmisiä. 

ei vaan tykkää.

melodiexe

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #28 : 25.11.2010 15:56:26 »
Ihana lukukokemus. Täytyy oikein vielä printatakkin... Rakastan tuota paria tai olen muuten kahjo.
Dreams are my reality ;---)

nekku

  • Vieras
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #29 : 20.12.2010 19:35:45 »
Kiitoksia Beatrice! Olet aivan oikeassa tuosta nopeatempoisuudesta, mutta  kun teki vaan niin mieli päästä parhaisiin paloihin  ;D Kuvailua olisin tosin voinut myös työstää..

Ja paljon kiitoksia melodiexe! Kommenttisi sai minut riemuitsemaan  :-* Ja tuo paritus on kyllä ihan toisesta maailmasta <3

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #30 : 05.05.2011 17:03:22 »
Ooh, tämä oli ihana! Itse asiassa luin tämän jo kauankauan sitten, mutta en jostain kumman syystä kommentoinut tätä.

Noniin, korjataan asia.

Lainaus
Sain kerrankin hyvän syyn polttaa tuon rotan tihrusilmät!
Tuo oli todella aitoa Bellaa ja yksi suosikkikohdistani tässä ficissä.

Lopetus oli myös todella kaunis. Ja pidin myös epilogista.

Kiitoksia,
Hermione

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Uskollisin ikuisesti [VALMIS] 10/10+epilogi K-13
« Vastaus #31 : 04.02.2013 16:08:06 »
Miten huomanut tätä aikaisemmin?    Bella/Voldemort paritus oli ihana.hmm Voldemortin luone oli aito ja voin hyvin uskoa ettei voldemort haluaisi perilliselleen jonkun kuolonsyöjänsä sukunimeä. Sääliksi käy tytärtä koska vlanhemmat kuolivat mutta tosi hienosti kirjoitettu ficci  ;)k
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!