Kirjoittaja Aihe: Hapankaalijäätelöpuikko | Lily/James, (Lily/Severus), S  (Luettu 1768 kertaa)

Marlene McKinnon

  • ***
  • Viestejä: 84
Otsikko: Hapankaalijäätelöpuikko
Kirjoittaja: Marlene McKinnon
Tyylilaji: Tosi vaikea sanoa, tosi vaikea oli myös päättää osasto. Sijoitin tämän jonnekin vaan sitten.
Ikäraja:  S
Paritus: Lily/James, Lily/Severus
A/N: Onpas mielenkiintoista! Kaksi vuotta sitten viimeksi olen kokonaisen ficin kirjoittanut, taukoillut siis olen. En tiedä, miksi. Niin vain on käynyt. Tämä ficci lähti siitä, että ajattelin tuota ekaa lausetta (asia vain nyt on niin) ja laitoin sen paperille. Nimiehdotuksen antoi Rowena, itse kyllä ajattelin samaa, mutta voihan sitä aina mainostaa ystäviään. Se sai tämän minulta joululahjaski, omistettu siis Rowenalle, ole hyvä <3.



 
Suuteleminen oli vähän kuin jäätelöä söisi. Paitsi saattoi maistua pahalta, toisin kuin jäätelö. Jäätelö maistui Lilylle aina. Jamesin suuteleminen ei. Se maistui pahalta, väärältä, ja silti se tuntui niin ihanan huumaavalta. Jokin siinä, että se oli niin väärää, mutta silti niin oikeaa, sai Lilyn tuntemaan itsensä mielenkiintoiseksi ihmiseksi.

Ja mielestään Lily tarvitsi enemmän mielenkiintoa, sillä hän ei ollut eläessään suudellut kuin kahta miestä. James Potteria. Ja… no, miksi Lily ajattelisi Severus Kalkarosta? Tämähän oli ollut inhottava ja ilkeä, vaikka Lily oli vain yrittänyt auttaa.

Viimeinen kohtaaminen Severuksen kanssa ei ollut mennyt kovinkaan mahtavasti.
”Potter…hän ei ansaitse sinua”, oli mies mutissut.
”Sinäkö sitten ansaitset?” Lily oli kysynyt. Ei ilkeästi, ei ainakaan omasta mielestään. Omasta mielestään ei Lily koskaan ollut ilkeä. Siitä huolimatta että hänen siskonsa niin aina väitti. Mutta eivätpä siskon mietteet Lilyä olleet koskaan kiinnostaneetkaan.

Severuksen vastaus häntä päinvastoin oli kovastikin kiinnostanut. Vastaukseen Lily oli kuitenkin ollut pettynyt. ”En minä sitä tarkoita.” Mitä sitten? Sitä Lily oli pohtinut. Hän oli esittänyt kysymyksen Severukselle. Vastausta saamatta. Severus oli vain tuhahtanut ja häipynyt. Noin vain. Pelkuri.

Oho, taas Lily oli vahingossa ajatellut häntä. Häntä, joka ei ajattelun arvoinen ollut. James oli. James vastasi Lilylle aina, oli paikalla aina, rakasti Lilyä aina. Suuteli aina. Ja joka kerta se Lilystä tuntui siltä kuin hapankaalin makuista jäätelöpuikkoa nuolisi.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 10:08:58 kirjoittanut Kaapo »

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: Hapankaalijäätelöpuikko
« Vastaus #1 : 28.12.2009 16:37:56 »
Hei, julkaisit nämä uudet ficcisi! Ooh, JES! Hieno homma. Analysoin näitä uutukaisiasi tekstareissa jo aika paljon, mutta aina voi puida lisää! Hauska, että kelpuutit nimiehdotelmani! Ja kiitos omistuksesta <3.

Tämä on hyvin yhtenäinen teksti. Jäätelöllä aloitetaan ja siihen lopetetaan. Suuteleminen on jäätelön ohella aihe, joka toistuu ja toimii. Minusta tämä ficci kommunikoi hyvin sitä, miten Lily on hivenen narsistinen tiedostamatta sitä itse. Hän loukkaa vahingossa ja kokee tärkeäksi olla mielenkiintoinen muiden silmissä. Ja Severus ei ole ajattelemisen arvoinen, reilu kerho. "Omasta mielestään ei Lily koskaan ollut ilkeä. Siitä huolimatta että hänen siskonsa niin aina väitti. Mutta eivätpä siskon mietteet Lilyä olleet koskaan kiinnostaneetkaan." Tämäkin on niin reilua ajattelua, että.

Tuo loppu on kyllä niin epäromanttinen, että ah <3.

Marlene McKinnon

  • ***
  • Viestejä: 84
Vs: Hapankaalijäätelöpuikko
« Vastaus #2 : 24.01.2010 15:05:58 »
Oh, olen niin Fini-hylätty, että! Mun kaikki fanit ja seuraajat varmaan lähtivät Finistä, kun huomasivat munkin kadonneen silloin joskus kauan sitten. Ihan ymmärrettävää kyllä.

Rowena, musta tuntuu että tämä FinFanFun on mulle pelkästään keskustelupalsta sun kanssa, ja sun tekstien lukemista varten. Mutta hyvä näinkin :D. Kiitos kommentista! Julkaisin joo. Olipas turhia sanoja. No, kelpuutin kai, kun se oli sama kuin oma ajatukseni. Se että säkin ajattelit samaa, oli positiivista. Epäromanttisuus on myös. Joo, kiitos! Uudestaan!

Oljolover

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Hapankaalijäätelöpuikko
« Vastaus #3 : 28.01.2010 15:48:08 »
Päätinpä nyt kerrankin kommentoida johonkin :)

Tämä oli hauska<3 Pidän tosi paljon James/Lily parituksesta.
Olit kivasti käyttänyt sitä jäätelöjuttua vertauskuvana suutelemiseen :) Varsinkin loppu oli tosi kiva. Niinkuin Rowena sanoi, se oli epäromanttinen, mutta kuitenkin sai minut hymyilemään :)

Oljolover

Marlene McKinnon

  • ***
  • Viestejä: 84
Vs: Hapankaalijäätelöpuikko
« Vastaus #4 : 08.02.2010 21:11:10 »
Wihii, Oljolover, tosi kivaa, että päätit kommentoida johonkin, ja vielä minun ficciini! Olen iloinen, kiitos kovasti <3. Hyvä, että oli hauska! Mäkin pidän James/Lilystä, vaikka en enää niin paljoa kuin ennen. Sen takia oikeastaan tämän ficin kirjoitinkin. Kiva, että pidät kivana vertauskuvana! Joo, epäromanttisuutta saisi olla enemmän. On tosi hienoa, että loppu sai sut hymyilemään!