Kirjoittaja Aihe: Mental images eli Elfien piirrustukset, 17.2. FanArt5 Tom Riddle 1/5  (Luettu 5723 kertaa)

Elfie

  • eccentric
  • ***
  • Viestejä: 71
    • 12OAKS
Huuh 8) Piirrustusta olen harrastanut omatoimisesti ja ajoittain melko epäaktiivisesti niin kauan, kun kynä on pysynyt kädessä ja erilaisia tekniikoitakin liiduista tusseihin olen testaillut. En mielestäni omaa vielä mitään tunnistettavaa, omaa tyyliä, mutta sen asian puolestahan tässä koko ajan taistellaan. :D
Tietokoneella, toisin sanoen Photoshop seiskalla, olen blendannut (=liittänyt yhteen ja muokannut kuvia) noin kolme vuotta. Blendejä ja taustakuvia olen tehnyt paljon enemmänkin, mutta ajattelin laittaa tänne vain Potter-aiheisia ettei mene ihan ohi aiheen.

FanArt5, Tom Valedro
014.Vihreä Uusi! (S)
Täysin koneella tehty, hyödynsin myös Photoshopin hienoja efektejä tehostaakseni kuvaa. En ole tätä ennen tainnutkaan koskaan piirtää Tomia, eli hahmon tunnistettavuudestakin saa antaa palautetta!  :D

Kuvita Potterisi-kuvitushaaste, Liekehtivä Pikari
Luku 1 Valedron talo (S)
Väritys puukynillä, photarilla vahvistin hieman värejä ja lisäsin seinään tapettikuvion sekä taulun kuvan.

Piirrustukset (Potter-aiheiset):
Severus ja Lily rantalomalla (S)
Kolmivelhoturnajaisottelijat (luonnos) (S)
Mundungus Fletcher (S)

Muut piirrustukset
Under pink skies (we fall in love) (S)
Winter (S)
Kortti 1 (S), Kortti 2 (S), Kortti 3 (S)
Nainen (S)
Distant shores (S)
STK (S) eli Sinisen Tussin Kuolema
Tyttö (S)
Nami (S)


Tietokoneella tehdyt:
Make up your mind (S)
Like last time (S)


Kommentit ja kritiikki ovat erittäin tervetulleita :)


// Illusia lisäsi ikärajat.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2012 07:06:11 kirjoittanut Illusia »
Mahtavat lauseet kuivuu kitalakeen kii

joona

  • Vieras
Re: Mental Images (Elfien arttia kynällä ja koneella)
« Vastaus #1 : 28.07.2007 20:26:34 »
Noihin piirustuksiin en puutu, kuin sanon että ovat ihania! ja Tyttö- työn tytöllä, niin minusta onko sillä käsi hieman väärinnurinkuri? vai näenkö vain väärin -____-''

Pidän hurjasti tavastasi piirtää ja väritys on aivan upeata! *10*

Nuo avattaret ovat kanssa aivan hienoja <: vaikka eivät olekkaan minun suosikkeja HP:stä niin ne olivat taidokkaasti kanssa tehtyjä. papukaijaa muistuttava merkki sinulle!<:

tahtoo lisää~

thirdy

  • ***
  • Viestejä: 61
Re: Mental Images (Elfien arttia kynällä ja koneella)
« Vastaus #2 : 29.07.2007 22:24:47 »
Ohhoh olet taitava piirtämään. Ja varsinkin värittämään. Minä kun en itse osaa tehdä taustoja yrittämälläkään, ehkä se on se kärsivällisyys jota kaikille ei ole luotu? Ihastuin tuohon sinisen tussin kuolemaan, se on jotenkiin niin ihanan pirteä. Taijtn. Mitään järkevää (tai varsinkaan rakentavaa) minun suustani ei saa repimälläkään, joten koita olla ymmärtäväinen.

Tuo like last time on ihana, Sirius on.
[size=150]monday 7:18[/size]
-but whats so easy in the evening, by the morning is such a drag

Lontoo

  • ***
  • Viestejä: 112
Re: Mental Images (Elfien arttia kynällä ja koneella)
« Vastaus #3 : 30.07.2007 11:26:48 »
Sinulla on todellakin silmää kuvankäsittelyyn! Mitä ohjelmaa käytät?

Nämä kolme tietokonetyötä ovat hyvin lähellä sydäntä, vaikka itseasiassa hyväksyn vain Helena Bonham Carterin Bellana. Noin vuosi tai kaksi sitten nimittäin häsläsin Photoshopillani samanlaisia ja osallistuin niillä kaiken maailman haasteisiin.

Bellatrix Lestrange taustakuva:
Bella on onnistunut, ehdottomasti - upeasti samaa kuvaa käyttäen olet luonut värikkään, mutta silti hahmolle sopivan uhkaavan tunnelman (voimme toki antaa Helenan kasvoillekin hieman krediittiä). Rakastan symmetrisiä kuvioita, kun niitä käytetään näin, ympyrä kehustää upeasti, mutta ilmavasti työn pääosan. Kaikki yksityiskohdat brusheista patterneihin oikein ihania ja pinta herkullinen. Ainoa häiritsevä asia onkin tuo vaalea läntti pienemmän Bellan korun vieressä.

Like last time:
Tämä ei ole asettelultaan, väreiltään ja efekteiltään yhtä kokeileva kuin äskeinen ja se verottaakin katseltavuutta. Värit ovat hyvät, tummat ja pimeisiin aikoihin sopivat, mutta pinta on liian peittävä ja rosoinen minun makuuni ja hieman yksitoikkoinen. Teksti tosin on hyvä ja asettelu mahtava. Pidän myös sanomalehteä pitävästä kädestä etualalla, se pomppaa mukavasti esiin.

Make up your mind:
No tämähän vasta! Upeaa työtä ja siksi yritänkin olla välittämättä aiheesta sen enempään, sillä en hyväksy Danielia Harryna. Mutta - pinta on mieletön, ei liian rosoinen, mikä heti tekee peittävyydestä entistä paremman näköisen. Koko työllä on palaneen pergamentin tuntu värejä lukuunottamatta, tosin niissäkään ei ole lainkaan valittamista. Asettelu on kokeileva - ihanasti Danielit rajautuvat noista palaneista reunoista (?). Ja jälleen kerran, suorakulmioita, laatikoiminen tuo työhön ihanaa selkeyttä. Ihaninta tässä työssä on kuitenkin varmaan tuo savukiemura (vai mikä lanka onkaan) joka nousee vasemmasta alakulmasta. Upea. Häiristsemään jäi tekstin keskikohdan ylle asetettu himmeä, sininen Harry ja savukiemuran yläpäässä oleva pyörre. Se on liian pehmeä tähän muuten ihanan karheaan työhön.

And now, I'll take my leave.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2008 18:44:24 kirjoittanut Lontoo »

Elfie

  • eccentric
  • ***
  • Viestejä: 71
    • 12OAKS
Re: Mental Images (Elfien arttia kynällä ja koneella)
« Vastaus #4 : 31.07.2007 17:39:12 »
Oi, hurjasti kiitoksia kommenteista!<3

joona olet varmaan oikeassa tuosta kädestä, en ole ikinä osannut kunnolla käsiä ja olen jo jossain määrin sokea käsivirheilleni  ;D Kiitos kommentistasi, lisää töitä on molempiin kategorioihin tulossa varmaan lähipäivinä.

thirdy kiitos, pidän itsekin tuosta piirroksesta juuri sen takia, että jaksoin väkertää sille taustan (kyllä siinä oli kärsivällisyys kovilla ^^)

Lontoo voi kiitos, ihana saada noin pitkää ja perusteltua palautetta tietokonetöistäkin. Etenkin on kiva kuulla Harry-työstä positiivista, koska siinä tosiaan kokeilin itselleni uutta ja vähän rohkeampaa blendaustyyliä. Ja olen samaa mieltä tuosta pehmeästä pyörteestä, se ei sovi muuhun kuvaan. Valitettavasti tajusin asian vasta, kun sitä ei enää voinut korjata :'D Ja ai niin käytän Photoshop 7.0-ohjelmaa.

// 03.08.2007 - Renne, kiitos todella paljon pitkästä kommentista!
STK:n tapauksessa otin itseäni niskasta kiinni ja päätin vihdoinkin kokeilla jotain vähän haastavampaakin juuri taustassa ja kuvakulmassa. Kiva kuulla, että se kannatti ^__^
Ja Namista: hurjasti kiitos Oda-vertauksesta, imartelevampaa kehua en voisi saada. Oda on ehdottomasti lempipiirtäjäni ja olen kyllä tietoisesti ja epätietoisesti poiminut häneltä vinkkejä omaan piirrustustyyliini. :)

Ja nyt lisäsin tuonne kolme uutta piirrustusta jotka on tehty aikavälillä heinäkuun alku-eilinen :D


// Illusia yhdisti tuplapostauksen.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012 04:00:24 kirjoittanut Illusia »
Mahtavat lauseet kuivuu kitalakeen kii

Mirandel

  • Kentaurin tytär
  • ***
  • Viestejä: 52
Koska sinä kommentoit minun töitäni, minä vastapalveluksena annan sinulle kommenttia. Tästä ei kuitenkaan tule niin hyvää ja monipuolista kuin sinun risuista ja ruusuista. ;)

Piirustukset ovat kaikki todella hienoja! Niihin en minäkään puutu. Pidän väritystyylistäsi.
Taustakuvatkin ovat todella hienoja. Ja huomaan, että sinäkin olet ollut kuvanmuokkauksen kanssa tekemisissä jo jonkin aikaa. Syön pääni, jos sanot, että aloitit vasta viikkoja sitten. Eniten taidan pitää noista kahdesta ensimmäisestä, mutta tuo Bellatrix- taustakuvassa mättää jokin. Se on hieno, mutta jotenkin kuvat näyttävät ehkä liian tuhruisilta. Tiedän, että se on tarkoituskin, mutta enemmän tykkään Harry- ja Remus/Sirius- taustoista.

On muuten hassua kuinka kuvanmuokkauksestakin voi löytää oman tyylinsä. Tarkoitan, että kuvia voi muokata niin monella eri tapaa. Joko kirkkailla väreillä tai sitten tehdä taustakuvasta todella synkän ja pelottavan. Sinun tyylisi ei ole lainkaan minun, mutta ehkä juuri siksi pidänkin sinun tyylistäsi todella paljon. Töissäsi on jotain upeaa särmää... sellaista, johon en itse pysty. Upeaa, loistavaa! Toivottavasti sain kaiken sanotuksi!

Ja kiitän sinua nyt erikseen ihanan pitkästä kommentistasi minun töistäni. :) Kiitän samassa topsussa myöhemmin, jos noita kommentteja tulee lisää...
"Don't cry because it's over. Smile because it happened."

TheGoldenTrio.org suomalaiset Harry Potter Trio-fanisivut

Elfie

  • eccentric
  • ***
  • Viestejä: 71
    • 12OAKS
Vs: Mental Images - uusia 18.6!
« Vastaus #6 : 18.06.2008 22:12:32 »
Todella paljon kiitoksia kommenteista Mirandel ja Ancka! :D

Mirandel: Kiva kuulla että tietokonetöissä näkyy "oma tyylini", koska useimmiten tuntuu, ettei minulla sellaista olekaan... ^^'
Ancka: Juup värit tuntuvat olevan useimmiten se oma juttuni piirrustuksissa, yleensä on aina pakko tunkea väriä jopa luonnoksiin..

Lisäsin nyt pitkän tauon jälkeen 7 uutta kuvaa, joista jopa kaksi on Potter-aiheisia  ;D

// 01.08.2008 - Kiitos Ancka! Tein kortit äitini työkavereille eläkkeellejäämislahjoiksi tms. ja käytin kyllä mallikuvia, mutta hyvä jos värit ovat onnistuneet. :) Pink Skies-kuva oli itselleni eräänlainen inspiraation herätys-yritys, vedin viivoja ja värejä lopputuloksesta välittämättä.. Mutta lopulta tykästyin itsekin hulluihin väreihin.

Nyt aloitin vihdoinkin tuon kuvitushaasteen, eli Liekehtivän Pikarin ensimmäisen on luvun kuva on esillä!

// 17.02.2009 - Kiitos paljon TylerDurden! Värit ovat joo suuri rakkauteni, tykkään käyttää niitä paljon ja joskus menee vähän överiksikin... 8--D Oon nyt innostunut taas Potterista eli voisin kyllä Dracoakin yrittää piirrustella.

Lisäsin nyt ensimmäisen työni FanArt viitoseen!! Saa Pitää kommentoida!  ;D


// Illusia yhdisti tuplapostauksen.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012 04:01:50 kirjoittanut Illusia »
Mahtavat lauseet kuivuu kitalakeen kii