Kirjoittaja Aihe: Lihavan tytön piruetteja, S, draama  (Luettu 2651 kertaa)

mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Lihavan tytön piruetteja, S, draama
« : 08.11.2009 21:40:33 »
Title: Lihavan tytön piruetteja.
Author: mai.
Genre: Draama, one-shot
Ikäraja: S
Summary: Saanko tanssahdella? Piruetteja?
A/N: Okei. Ensin, kuvaa todellisuutta, hieman muutettuna kylläkin. Eli kertoo minusta ja minun päivästäni.
Tää ois vähänniinku 'taustamusiikki'



Uusi - minulle uusi – takki on nostanut suloisen hymyn kasvoilleni. Takki on peräisin oikealta yhdeksänkymmentäluvulta, ja sitä on käyttänyt minua ennen kummitätini.
   Auto kolahtaa hidasteeseen ja se saa minut keskittymään näkemääni. Ikkunan läpi loistaa valkoista valoa, puolukan varvut ovat peittyneet märkään lumeen.  Lumi on jo vanhaa, eilen satanutta, ja nolla-asteiden takia lähes sulanutta. Kun lumen tasoittaa kengillä tasaiseksi, sen päällä voi tanssahdella ja tehdä pieniä pullean tytön piruetteja.
   Ikkunalasi on reunoilta huurussa, painan huurteeseen pieniä pisteitä kylmällä sormella.  Tennareideni kärjet potkivat toisiaan, ja äitini, ylivarovainen ajaja, puhuu jotain siskoni kanssa. Sisko ynähtää kotain välinpitämättömästi, ja minä haluaisin jo olla vanhan kerrostalon pihalla.

Minut on opetettu käyttämään vanhoja vaatteita. Sisarusten vanhoja, kirpputorilta löydettyjä löytöjä. Isän vanhoja kauluspaitoja. Ei se minua ole koskaan haitannut. Se että en saa aina haluamaani uutta uusinta. Olen saanut olla iloinen että saan uudet talvikengät, kun vanhat painavat varpaita. Ja lapaset alettiin tehdä itse, kun aina-pihalla-leikkimässä-lumella-ja-toppahanskat-kastuu-vaihe oli ohi. Nytkin paksuja jalkojani peittää isosiskon luovuttamat college-housut, jotka kuuluvat pieneen vaatevarastooni.
   Äitini parkkeeraa kuolleelle nurmelle, ja minä avaan turvavyön, ennen kuin auto on edes pysähtynyt.  Loskainen maa ottaa minut keveästi vastaan, ja alan nauramaa ilman syytä. En muista enää miksi. Loikin mutkitellen kohti kerrostalon ovea, suuni on vetäytynyt hymyyn. Nousen varpailleni ja pyörähdän kevyesti, Scandinavian Music Group tunkee päähäni hetkellisesti. Nauran taas ja siskoni huutaa minulle jotain ilkeäksi tarkoitettua. ’Ignooraan’ sen, ja avaan oven ennen häntä.

Unessani on taustamusiikki. Se soi heleänä ja saa tanssimaan keijumaisesti. Tanssini tuntuu kauniilta ja juuri oikealta, mutta ulospäin se varmasti näyttää pelkältä pullealta tytöltä joka halusi tulla ballerinaksi. Kuitenkin, kunnes taustamusiikki loppuu, minä tanssin lihavan tytön piruetteja valkoisessa tyhjyydessä.

8.11.2009
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:01:03 kirjoittanut Scarlett »

legenda

  • kunkku
  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Lihavan tytön piruetteja.
« Vastaus #1 : 08.11.2009 21:54:51 »
Tosi nättiä! Sait tähän todella ihanan tunnelman päälle. Otsikko oli jotenkin koskettava ja suloinen. Ja tuo loppu oli niin ihana. Unessahan voi olla mitä vaan, eikä tarvitse välittää, miltä näyttää, tai mitä muut ajattelevat.

Lainaus
Tanssini tuntuu kauniilta ja juuri oikealta, mutta ulospäin se varmasti näyttää pelkältä pullealta tytöltä joka halusi tulla ballerinaksi.
Tuo oli todellani nätti lause. :)

>>legenda
Feel it.

mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Vs: Lihavan tytön piruetteja.
« Vastaus #2 : 10.11.2009 20:43:32 »
Kiitti kommenteista, piristätte päivääni C:

Retu^^

  • Vieras
Vs: Lihavan tytön piruetteja.
« Vastaus #3 : 25.11.2009 15:27:31 »
Oikeesti mai, tää on I H A N A.

tuo musiikki tuo niin ihanan tunnelman.

'kiitos.

Vida

  • Paras nakki
  • ***
  • Viestejä: 714
  • thank you for nothing, you useless reptile
Vs: Lihavan tytön piruetteja.
« Vastaus #4 : 25.11.2009 15:54:04 »
Kaunis ja herkkä, oikein suloinen teksti. Pidin tuosta jotenkin leijailevasta tunnelmasta, että tavallisen maailman sisällä päähenkilöllä on oma musiikin- ja tanssintäyteinen maailmansa. Ihana teksti, kiitos tästä. :--)

Lainaus
Kuitenkin, kunnes taustamusiikki loppuu, minä tanssin lihavan tytön piruetteja valkoisessa tyhjyydessä.
Todella hieno oli koko tuo lopun kursiivilla kirjoitettu kappale, ja erityisesti tämä viimeinen lause oli oikein hieno ja tehokas lopetus.


Vida
Älä opi etsimään tekosyitä olla kirjoittamatta ennen kuin opit kirjoittamaan.
~ Carlos Ruiz Zafón


mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Vs: Lihavan tytön piruetteja.
« Vastaus #5 : 25.11.2009 21:22:13 »
Kiitti taas, ootte ihania. <3