Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Forever Young K-11 (17/56 luku saapunut 31.5.12)  (Luettu 61139 kertaa)

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #40 : 21.11.2009 13:10:42 »
Ja tälläseen kohtaan sitten piti jättää  ;)
Toivottavasti Nessiellä on kaikki hyvin. Mikäköhän se Charlien asia mahtaa olla?
I'm ready to crawl on my knees to know it all

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #41 : 21.11.2009 16:21:54 »
tykkäsin. toisaalta joitakin lauseita ja sanajärjestyksiä olisin muuttanut, samoin muutaman yhdyssanavirheen huomasin.

Lainaus
Olin kiitollinen Leahille, koska hän oli seisonut rivissä puolustamassa tytärtäni, mutta tiesin, että hän teki sen vain alphan käskystä.
alfan.

suomennat kivasti, joten jatkoa odottelen! ;)
to me you live in a world of chaos.

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #42 : 21.11.2009 22:05:41 »
oih, luin nää kaikki putkeen ja ihastuin tähän. <3 hyvin suomennat. paitsi, että pikku virheitä saattoi löytyä joistain luvuista. ;)

joo mutta jatkoa pian?
and paradise comes at a price

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #43 : 22.11.2009 11:29:47 »
Luin kaikki kolme lukua putkeen ja tadaa. Koukussa ollaan. Käännät kyllä todella upeasti, ihan kuin tämä teksti olisi suoraan Stephenie Meyerin kirjasta. O_O

Kirjoitusvirheitä ei osunut ainakaan minun silmiini.

Charlien asia jäi muuten vaivaamaan minuakin. :P

Mutta. Ilmoittaudun lukijaksi mielihyvin!
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #44 : 22.11.2009 12:53:18 »
Ja mahtilaatu jatkuu...
Tätä vaan jaksaa lukee. Sä osaat hommas. Ja nyt jopa juoni on ihanan koukuttava, mua jännittää koko ajan, mikä Renesmeellä on...
Juup. Mut sait koukkuun.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

strawberrycullen

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #45 : 22.11.2009 20:06:03 »
Mua jäi nyt häiritsee mikä se Charlien juttu oli   :o
Täytyy kyllä sanoa että sä käännät tätä todella hyvin!, löysin vaan yhden pienen kirjoitusvirheen.
Pikku Nessie ja vanhempansa ovat kyllä söpöjä, ihana perhe, toivottavasti Renesmee kasvaa nyt vaan ihan ilman mitään ongelmia  :-\.
Tähän jäi taas heti koukkuun ja luin ton tekstin varmaan sekunnissa  :D, no en nyt ihan, mutta sen verran hyvä se oli.
Ei nyt tän rakentavampaa, mutta jatkoa odotellaan pian  ;).
« Viimeksi muokattu: 22.11.2009 20:07:44 kirjoittanut strawberrycullen »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #46 : 23.11.2009 15:24:09 »
Voi ei, toi jäi just sellaseen kohtaan että tuntuu kuin Charlie aikois sanoa että... että se on menossa naimisiin Suen kanssa!!!!!!!!!!!!!!

Vooi herranjestas sentään.

Ja joo, tajusin kans ton mitä sanoit, ettet ite kirjoita tätä. Se vaan ettei sitä huomaa kun tätä lukee, tää on niin sujuvaa käännöstä että mä suorastaan häpeän itteni takia kun en osaa tehdä mitään...
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #47 : 24.11.2009 17:09:34 »
Sain just eilen (vihdoinkin!) luettua aamunkoin, ja tän lukeminen on siks kivaa.
Voi tosin olla, että tää jää vaikuttaan mun käsitystä koko twilightistä.
  Sä suomennat hyvin, enkä mä löytäny yhtään virhettä (ei sillä että olisin ettinykään)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

omputin

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Käännös: Forever Young (3/56 luku saapunut 20.11.09)
« Vastaus #48 : 26.11.2009 16:15:23 »
Pidän tästä muuta en osaa sanoa.
Luin nämä kaikkii melkein putkeen ja odotan jatkoa innolla.
-omputin
<br /> kkaro ♥

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #49 : 26.11.2009 17:42:57 »
T/N: Kiitos jälleen kommenteistanne. :D Tässä on seuraava luku ja tämä on hiukan lyhyempi.

4. luku

Tässä sitä mennään… Ajattelin itsekseni. Edward taputti polveani ja minä tajusin, etten ollut laittanut kilpeäni takaisin. En tiedä miksi, mutta se ärsytti minua, joten minä näpäytin kilven paikoilleen. Kuulin Edwardin murahtavan. Hän tiesi, että olin laittanut kilven takaisin, jottei hän voisi kuulla ajatuksiani. Jätin hänet huomiotta ja siirsin katseeni isääni. ”No…” sanoin kärsimättömästi.

”Minulla on teille lapsille hyviä uutisia.” Charlien silmät vaelsivat minun ja Sethin silmien välillä. Seurasin hänen katsettaan Sethiin, joka näytti yhtä hämmentyneeltä kuin minä. Jos sydämeni olisi lyönyt, ei olisi ollut epäilystäkään, että se olisi lyönyt samalla tavalla kuin Renesmeen. Annoin silmieni siirtyä sinne, missä hän istui Jacobin jaloissa lattialla Clairen vieressä. Ajatukseni oli niin kiinnittyneenä siihen, mitä Charlien kanssa oli meneillään, etten edes tajunnut, että Renesmee söi. Tietenkin hän syö silloin, kun Jacob syö ihmisten ruokaa.

”Tuota Sue ja minä… me olemme kihloissa”, Charlie sanoi kasvot hohtaen innostuksesta.

”Olette mitä?!” Set ja minä huudahdimme yhtä aikaa. Charlie hypähti taaksepäin reaktiostamme.

”Tuota, niin…” hän sanoi vilkaisten Sueen. Tajusin, että Suen silmät tuijottivat minua räpäyttämättä. ”Minä rakastan Sueta ja me haluaisimme teidän lasten olevan osana häissä…”

”CHARLIE!!” huusin työntäen Edwardin käden pois jalaltani. Koko huone näytti nyt punaiselta silmissäni. Säikähtäneenä äkkinäisestä liikahduksestani, Edward nousi seisomaan kuin kiinteä kallio minun ja isäni väliin. ”Ymmärrätkö, mitä olet tekemässä?” sanoin purren hampaitani yhteen. Ajatukseni siirtyivät suteen, joka istui terassillani. Vampyyri, jolla on susia sisaruspuolina? En nähnyt siinä mitään järkeä. Vilkaisin nopeasti Sethiä, joka katsoi minua loukkaantunut ilme kasvoillaan. Mahtavaa, nyt minä loukkasin hänen tunteitaan. Vedin syvään henkeä rauhoittuakseni. Katsoin ympärilleni aavemaisen hiljaisessa huoneessa ja huomasin, että kaikki silmät olivat kohdistuneet minuun. Jacob ja Quil olivat myös jaloillaan suojelevassa asennossa Clairen ja Renesmeen edessä.

”Bella, kiltti, rauhoitu”, Edward anoi kääntäen päänsä katsoakseen minua.

”Bells, en ymmärrä… minä luulin, että sinä pidät Suesta ja hänen lapsistaan”, Charlie kuiskasi ilmiselvästi loukkaantuneena.

”Minä pidän Suesta ja Sethistä, mutta isä…” jätin lauseen kesken yrittäen selittää hänelle kertomatta, mikä minä olen. ”Muistatko sen tarvitsee tietää jutun?” kysyin laittaen käteni puuskaan. Hän nyökkäsi liian loukkaantuneena puhumaan. ”No se on niin kuin se.” Kohautin olkiani ennen kuin vilkaisin Sueta, joka oli ainut, joka oli jäänyt istumaan.

”Sinä”, aloitin osoittaen häntä. ”Sinä tiedät ja annat tämän tapahtua?” Hän nousi ylös astuen Charlien eteen. Edward asetti itsensä vielä enemmän eteeni niin, etten edes nähnyt häntä.

”Minä tiedän, mitä teen”, hän aloitti huokaisten. ”Minä rakastan isääsi, Bella. Teidän kolmen täytyy selvittää asianne.” Hän katsoi ulos ikkunasta. Käännyin katsomaan taakseni, huomaten Leahin kurkkivan sisään. hänen silmänsä olivat lukittuina minuun. Edward luki varmaan hänen ajatuksensa, koska kuulin hänen kehonsa pyörähtävän ympäri takanani, ottaen tiukasti käsivarsistani kiinni.

Leah työntyi pois ikkunalta kääntäen selkänsä minuun päin. Nyt riitti, olin saanut tarpeekseni hänen asenteestaan. Levitin käteni, nykäisten ne pois Edwardin otteesta. Tiesin, että olin vielä vahvempi kuin hän. ”Bella…” Jacob varoitti astuen eteeni ovea kohti kulkevalle reitilleni.

”Pois tieltä, Jake”, murisin paljastaen ylähampaani. Astuin lähemmäs, kun hän ei liikahtanutkaan. Hänen kätensä tärisivät, mutten välittänyt hänestä. Liikuin nopeasti hänen ohitseen ennen kuin hän edes tajusi, että olin poissa. Kuulin Charlien haukkovan henkeään takanani. Voi paska! Pitäisi selittää se myöhemmin.

”Leah!” huusin hypäten ovesta ulos, laskeutuen 10 jalan päähän lähtöpaikastani. Pyöräytin silmiäni kuullessani Charlien vetävän uudelleen henkeä sisällä.

”Mitä haluat?” hän kysyi kädet täristen.

”Haluan tietää, mikä sinun ongelmasi on! Sinä et pidä minusta, sen kyllä ymmärrän, mutta vanhempamme haluavat näköjään yhdistää maailmamme.” Leah varmisti, että me olimme kahden jaardin päässä toisistamme.

”Minä pidän isästäsi! Ei ole hänen syytään, kehen hän rakastuu. Olenko oikeassa?” hän kysyi sarkastisesti, kohottaen kulmaansa. ”Se olet sinä, josta minä en pidä.” Hänen silmänsä siirtyivät minusta Edwardiin, ja takaisin minuun. ”Te molemmat ällötätte minua ja minä en suostu olemaan osa… teidän perhettänne.”

Otin pari askelta häntä kohti kädet nyrkissä. Murina alkoi muodostua rinnassani. ”Etkö voi vain kasvaa aikuiseksi, Leah?”

”En pidä tästä niin kauan, kun sinä olet loinen!” Leahin koko keho tärisi tässä vaiheessa. ”Miksi et voi vain jättää sitä rauhaan, Leah? Mitä me olemme muka tehneet sinulle?! Olen pahoillani, jos elämäsi on surkeaa, mutta se ei ole meidän syymme… koiranpentu!” Poksautin huuliani p:n kohdalla. ”Tytöt… mistä te oikein puhutte?” kuulin isäni äänen takaani. Tajusin ensimmäistä kertaa, että minä johdatin Leahia metsään. ”Pysy takana, Charlie!” Edward varoitti häntä. ”Bella!” Pystyin tuntemaan jonkun takanani. Sitten Edwardin käsi oli olallani. ”Hillitse vaimoasi, verenimijä!” Leah huusi hänelle. ”En suostu olemaan osa sairasta perhettäsi!” Leah sylkäisi. Seurasin hänen vihaista katsettaan järkyttyneisiin kasvoihin, jotka oli painettu vasten ikkunaa. Jacob piti kättään tiukasti Renesmeen ympärillä, kun Renesmee katsoi minua. ”Mitä oikein vihjailet?” Tiesin hänen vastauksensa jo valmiiksi. Mutta kysyin joka tapauksessa kääntyen jälleen häntä kohti. ”Sinun pientä hirv…” Hän ei saanut lausettaan loppuun, sillä syvä murina purkautui rinnastani ja minä hyppäsin hänen päälleen niin korviasärkevästi kirkaisten, mitä en ollut ikinä ennen kuullut.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2009 19:18:49 kirjoittanut A-nuu »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #50 : 26.11.2009 17:53:06 »
Ihanaa kun tuli jatkoo näin nopeesti (:
Mä olin taas tosi tyytyväinen, mutta näin pilkunviilaajana mun on pakko huomauttaa:
Lainaus
Mahtavaa, nyt minä satutin hänen tunteitaan.
eiks se oo niinku enemmänkin "loukkasin"?



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #51 : 26.11.2009 18:15:24 »
Aa.. Tää on ihana.. Suomennat just tollaseen hyvään tahtiin, ei liian nopeasti mutta ei liian hitaastikaan.
Rakastan tätä ficciä suurinpiirtein  ;D
Kiitos kun suomennat tätä :)
Sori, ei mitään rakentavaa kommenttia :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Belle

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #52 : 26.11.2009 18:46:26 »
Tää on mahtava! Yhdessä vaiheessa piti muistuttaa itseään että tää ei o oikeesti siihen kirjasarjaan kuuluvaa tekstiä vaan jonkun toisen. :D  Suomennat todella hyvin!
KIITOS! ♥

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #53 : 26.11.2009 18:48:01 »
Minä luin kaikki luvut putkeen ja minä rakastan suomennoksia! Sinä suomennat ne niin luontevasti, olen ihan kateellinen! :) Kiitos mahtavasta suomennoksesta ja nopeasti jatkoa kehiin :)

Love,
~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Arctica

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #54 : 26.11.2009 19:01:42 »
Uuu tappelu.. Tää osa oli kans hyvä, vaikka lyhkänen.
En ole taaskaan vähään aikaan jaksanut kommailla  ::)
En ainakaan huomannut virheitä, mutta en niitä kyllä etsinytkään, ku ahmin vaan tota tekstiä :D

Jatkoa odotellen
~A

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #55 : 26.11.2009 19:18:59 »
Aika moni olikin arvaillut, että Charlien uutinen olisi kihlautuminen. Ja niinhän se sitten oli. Mutta en arvannut, että siitä tulisi noin iso juttu :o Mutta sehän tuo vain lisää juonta. Leah on ärsyttävä. En tykkää siitä, vaikka sillä on ollut vaikea elämä ja plaa plaa... Silti! :D
Mutta jatkoa mahdollisimman nopeasti!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #56 : 27.11.2009 15:50:19 »
Voi herranjestas, mä arvasin tän!! Mä niin tiesin että ne menee Suen kanssa naimisiin! Aika helmee..

Voi kumpa Bella nyt tekis Leahista selvää, mä en oikein jaksa sitä enää. Sen asenne on ongelma, sillä on asenneongelma, miten se sanotaan? Jotenkin noin kai... Kuitenkin. Kiitos!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #57 : 27.11.2009 16:05:50 »
Charlie ja Sue menee naimisiin ^^
Mutta nyt Bellan pitää tehä siitä Leahista selvää ;D
I'm ready to crawl on my knees to know it all

Illusi

  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #58 : 27.11.2009 17:43:31 »
Kiitos ihanasta luvusta!! Voiii miten nyt käy... Jatkooo kiitos^^
-Illusi-

strawberrycullen

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (4/56 luku saapunut 26.11.09)
« Vastaus #59 : 27.11.2009 22:31:00 »
jes kun nyt selvisi toi charlien asia... käännät edelleen kyllä tosi hyvin ;D jatkoa pliis pian!