Kirjoittaja Aihe: Sonnenallee, sallittu, raapale  (Luettu 1979 kertaa)

Elfalas

  • Rouva Valas
  • ***
  • Viestejä: 557
  • Die mit dem Tod tanzt
Sonnenallee, sallittu, raapale
« : 09.11.2009 22:07:59 »
Otsikko: Sonnenallee, 9. November
Kirjoittaja: Elfalas
Genre: raapaletunnelmointi
Ikäraja: Sallittu
Oikeudet: Ihan itse tein.

A/N: 20 vuotta Berliinin muurin murtumisesta ja kömpelö yritys pukea sanoiksi tunteitani tapauksesta joka sattui vuotta ennen kuin minä synnyin. Minä poltan tänä iltana kynttilöitä, kuuntelen Scorpionsia ja olen onnellinen siitä, että olen saanut seistä toinen jalka idässä, toinen lännessä. Mitä sinä teet?


Sonnenallee, 9. November

Se tuntuu kihelmöintinä jalkapohjien alla, hehkuna, joka panee korvat värähtelemään, kurkottelemaan taivaanrannasta kantautuvia huutoja kohti. Ilma kihisee staattista sähköä. Sonnenallee aaltoilee laidasta laitaan, päästä päähän, länteen ja itään. Kaikki ovat tuolla ulkona.

Ilmasta haistaa hetken, jona ensimmäinen aalto iskee Punaisenmeren rantaan. Puomi kohoaa huokaisten, magneetin navat iskevät yhteen. Jälleen avataan ikkunoita, jälleen sytytetään kaikki lyhdyt.

Kaiken keskellä minä pitelen käsissäni sen särkyneen medaljongin puolikkaita ja toivon, että rätisevä sähkövirta hitsaisi sen saranat viimein ehjiksi. Kurottelen kaulaani väkijoukon yli nähdäkseni: miten kahdesta voi vielä tulla yksi?

Jälkeenpäin betoninsirpaleiden päällä lekottelee kissa.

Muuria ei ole enää. Die Mauer ist nicht mehr da.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:02:48 kirjoittanut Scarlett »