Kirjoittaja Aihe: Täällä | S, Molly/Arthur, One-shot, fluff, gen  (Luettu 2040 kertaa)

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
nimi: Täällä
kirjoitettu: 22.2.2009
paritus: Molly/Arthur
ikäraja: sallittu
genre: fluff, general, one-shot

A/N: Teki yllättäen mieli pistää jotakin Finiin, joten pistin tämän :D Lj:ssäni oli haasteenruinauspostaus ja Beelsebutt toivoi fluffia; fluff-puoli kärsi ihan pikkuisen sellaisesta väliin tunkevasta surullisesta sävystä, mutta jos nyt kuitenkin... Kommenteista tykätään!

*

Täällä

Saimme kellon häälahjaksi. Antaja ei laittanut nimeään korttiin, ja oli kuitenkin jo sota-aika, joten mietin vähän, olisiko se pitänyt antaa jonnekin tarkastettavaksi. Dumbledore kuitenkin vilkaisi sitä ja väitti, että kyllä sen voi laittaa seinälle, joten laitoin.

Arthur piti siitä heti. Niin minä kyllä vähän olin arvellutkin. Hän tutki sitä ja yritti selvittää, miten se toimi, mutta kaiketi se oli kuitenkin velhokapine, koska ei siitä juuri mitään selvää tullut. Sitten Arthur löysi sen polkupyörän metsästä ja unohti kellon. Minä kuitenkin jäin aina välillä istumaan keittiön jakkaralle ja tuijottamaan sitä. Se oli kuitenkin aika merkillinen.

Olihan se myös vähän outoa. Me kuitenkin rakastuimme aika nopeasti. En oikein tiedä, miten se alkoi, koska koulussa pidin häntä alun perin ihan kivana mutta vähän hölmönä, ja sitten vaan kesken kuudennen luokan tajusin, etten ajatellut ketään muuta. Vähän sen jälkeen, kun koulu oli loppunut, menimme naimisiin ja sitten yhtäkkiä meillä olikin keittiössä kello, joka osasi näyttää, että minä olin parhaillaan vessassa. Hieman hämmentävää.

Mutta kyllä siihen tietysti tottui. Me kävimme jopa Skotlannissa matkalla, ennen kuin Bill ilmoitti olevansa tulossa. Kauhean paljon ei tietenkään voinut matkustaa, koska ei meillä oikein ollut liikaa rahaa silloinkaan ja lisäksi sota painoi niskaan. Välillä teki mieli vaan iskeä sitä luudalla kuonoon, ottaa Arthur ja häipyä, mutta eihän sellainen tietenkään käynyt päinsä. Sitä paitsi tykkäsin Kotikolosta alusta alkaen.

Tykkään kyllä edelleen. Arthur on välillä vähän puhunut, että mitä jos ostettaisiin pienempi talo, kun ei enää tarvitse lasten takia pitää näin montaa huonetta, ja onhan näissä siivoamistakin, voitaisiin sitten antaa tämä jollekin heistä. Minä en jotenkin tahtoisi lähteä täältä. Se tuntuu oikeastaan mahdottomalta. En ole sanonut sitä ikinä Arthurille. Yleensä muistutan vain, että Billillä ja Fleurilla on jo oma talonsa, ja Charlie tuskin edes löytää mistään tyttöä, kun ei näytä pääsevän yli niistä lohikäärmeistä.

Mutta vähän yli puoli vuotta sodan loppumisen jälkeen Arthur vain nauraa minulle. Minä melkein suutun, koska olen siivonnut tänään jo melkein puoli kellaria ja lisäksi kitkenyt rikkaruohoja ja leijuttanut puolikkaan auton piiloon talon taakse, en tajua miksi Arthur jättää niitä rotiskoja etupihalle.

Mutta en sitten naurakaan. Arthur laskee kätensä olkapäilleni ja yritän hätäisesti laskea, montako vuotta tässä on nyt mennyt, mutta en koskaan ollutkaan kovin hyvä matematiikassa.

”Ei meidän tarvitse lähteä”, hän sanoo rauhallisesti, niin kuin minä muka tarvitsisin rauhoittelua. ”Me voimme jäädä tänne. Mutta kyllä meillä on häitä. Ron on vähän puhunut – ”

”Ron on aivan liian nuori”, minä sanon heti. Sehän on itsestäänselvyys. ”Ja he ovat seurustelleet nipin napin puoli vuotta. Ei sellainen käy päinsä.”

Arthur hieroo olkapäitäni. Se tuntuu vähän laskelmoidulta, mutta kun vilkaisen hänen kasvoihinsa, hän vain hymyilee ja tuijottaa kelloa. Ronin kohdalla lukee Hermionen luona.

”Hermione on fiksu tyttö”, Arthur mutisee. ”Kyllä he osaavat itse päättää.”

”Tällä kertaa ei tarvittaisi niin paljon turvatoimia”, minä kuulen sanovani. ”Harrynkaan ei tarvitsisi muuttua miksikään.”

”Niin, Harry – ”

”Ginny on aivan liian nuori!” minä tiuskaisen. Arthur hymähtää vähän ärsyttävästi, mutta en nyt jaksaisi ruveta tappelemaankaan.

En ole viime aikoina katsonut kauheasti kelloa. Lopetin sen siinä vaiheessa, kun sodan aikaan se ei näyttänyt mitään muuta kuin ikävää. Kyllä minä muutenkin muistin. Ja sodan jälkeen kellosta on kadonnut yksi viisari. Pudotin kahvikupin lattialle, kun tajusin sen ensimmäisen kerran. Nykyään alkaa tuntua, että ehkä niin on parempi. Silti mietin joskus, mihin Fredin viisari osoittaisi, jos se olisi siinä yhä.

”George on käynyt muutaman kerran ulkona sen Johnsonin tytön kanssa”, minä sanon, ja Arthurin sormet puristavat olkapäitäni. ”Ehkä hän alkaa toipua.”

Arthur ei vastaa. Yritän olla huokaamatta kovin raskaasti. Hän puristaa käsivartensa ympärilleni, oikaisee viitassani roikkuvan soljen, joka on päässyt vähän repsahtamaan, ja puristaa sitten sormemme yhteen. Ei kaikesta voi toipua.

Silti nykyään katson kelloa vähän useammin. Lumi alkaa sulaa. Charlie on käynyt kotona viime aikoina aika usein. Fleur on ihan mukava varsinkin silloin, kun hän ei ole läsnä, mutta en minä silti ihan tajua, miten Bill sattui rakastumaan juuri häneen. Se geeni tuli varmaan Arthurin puolelta. Ginny seurustelee Harryn kanssa ja vaikka minun välillä tekisi mieli istuttaa heidät molemmat keittiön pöydän ääreen ja kertoa heille, kuinka mahdottoman nuoria he ovat, en minä sitten kuitenkaan viitsi. Ei tällaisen ajan jälkeen enää olla kauhean nuoria. Mutta ei se tarkoita, että Ginny saisi olla Harryn luona yötä.

Ja sitten minulla on tietysti Arthur. Puristan hänen sormiaan, hengitän syvään ja vilkaisen ihan nopeasti kelloa. Meidän nimemme ovat vierekkäin, ja niin ovat viisaritkin. Molempien päässä lukee täällä.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2021 20:56:21 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Jennea

  • Vieras
Vs: Täällä
« Vastaus #1 : 24.02.2009 10:22:10 »
Voi ei. Halusin lukea fluffya, mutta tämähän oli ihan hirmu surullinen. Ihana, mutta surullinen.

Minua on aina kiinnostanut se Weasleyden kello. Saivatko he sen Dumbledorelta, kuten ficissä hieman vihjasit vai ketä sinä itse ajattelit? Minun mieleeni tulee koko ajan vain Dumbledore.

Minulta katosi totaalisesti sanat nyt tämän ficin jälkeen, joten tästä tulee säälittävän lyhyt kommentti.

Ensin ficci vaikutti tosiaan leppoisalta ja suloiselta. Kun kerrottiin Mollyn ja Arthurin rakkaudesta. Fredin kuoleman mainitseminen tuntui vetävän minulta palan kurkkuun. Rakastan lukea Weasleyn perheen kamppailua surun keskellä. Se tuntuu aina niin aidolta. Mukava kohta oli tuo, kun Molly mietti mihin Fredin viisari osoittaisi. Sen haluaisin itsekin tietää. "Vapaus", "Toisella puolella" ?

Lainaus
Ei kaikesta voi toipua.
Olen itse kokenyt menetyksen kamaluuden ja tämä lause teki kipeää lukea. Uskomaton lause. Ja niin totta. Siitä ei voi toipua, mutta sen kanssa voi oppia elämään.

Viimeinen lause oli ihana ja kertoo paljon siitä miten tiivis Mollyn ja Arthurin suhde on. Raastaa paljon kun pitää selvitä oman lapsen menetyksestä. Otsikon liittyminen viimeiseen sanaan oli hieno päätös.

Kiitos tästä. Anteeksi kurja kommentti, mutta en osaa oikein sanoa mitään. Tämä oli hieno.

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Täällä
« Vastaus #2 : 24.02.2009 10:53:50 »
Jennea, voi ei, käsitykseni fluffista on ilmeisesti vähän vinksahtanut :D En tiedä, en itse oikein tykkää lukea mitään ihan puhdasta fluffia tai muuten vaan onnellista tekstiä. Jokin siinä ilmapiirissä vaan tökkii, se kuin söisi jotain aivan liian makeaa (tosin tykkään kyllä yleensä kaikesta makeasta jos ruuasta puhutaan, eli ei tämä vertaus ihan toiminut... :D) Ja sitten en oikein osaa kirjoittakaan sellaista ihan surutonta fluffia, koska silloin alkaa tehdä mieli repiä hiukset päästä jo kirjoitusvaiheessa, näin vähän dramaattisesti sanottuna! Huumorifluffia voin kyllä kirjoittaa, mutta vakavaa ja surutonta, eijei... Mutta siis hyvää fluffiahan on ja toivottavasti jossain vaiheessa löydän oman tavan kirjoittaa sitä tai sitten pääsen yli asenneongelmastani!

Hmm, minä en varmaan ajatellut oikein ketään tuon kellon antajaksi. Tai siis, ajattelin luultavasti, ettei sillä ole väliä, koska Mollykaan ei tiedä, ja kirjoitin eteenpäin... Tosin minulla on joku hämärä mielikuva, että kellosta on kerrottu enemmänkin jossain kirjoista, mutta en millään  pystynyt muistamaan, joten otin sen riskin, että väitän sen tulleen muualta kuin Rowling on kertonut sen tuleen. Ja tuosta Fredin viisarista: taisin muistaakseni harkita siihen ainakin Poissa ja Muualla, mutta ne olivat vähän synkkiä ja toisaalta latteita olinpaikkoja, joten päätin jättää senkin arvoitukseksi.

Kiitos vielä kommentista, oli huippua saada palautetta näin nopeasti!
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Täällä
« Vastaus #3 : 24.02.2009 21:53:38 »
Oi! Ihana, todella surullinen, mutta todella ihana.

Olet keksinyt hyvin kellon alkuperän ja mitä sille tapahtui, kun Fred kuoli. Melkein kyyneleet kihosivat silmiini, kun taas tajusin, että Fred on kuollut. Sen lisäksi Angelina on mielestäni, ainoa ja oikea ihminen (Rowlingin oikeasti) Georgelle.

Kello oli yksi lempi sivu yksityiskohtia, koko Pottereissa. Kuitenkin, oikeasti olin tainnut unohtaa sen. Mollyn rakkaus Kotikoloon ei hätkähdyttänyt, eihän kukaan halua kotoaan lähteä. Miksi haluaisi. Silti Molly ja Arthur voisivat ottaa jonkun kotitontun, jota tietenkin kohtelisivat hyvin (Hermionenkin mieliksi). Fleur on aina ollut jotenkin inhoittava hahmo, jotenkin sellainen nirppanokka hienostelija, josta en tykkää yhtään. Eikä ihme ettei Mollykaan koskaan häneen ihastunut, onneksi hän on kuitenkin hiukan leppynyt :)

No juu, mukava lukuelämys oli ja offiks meni (kommentti), mutta jos tästä oli jotain iloa sinulle niin hyvä. :D
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Täällä | S, Molly/Arthur, One-shot, fluff, gen
« Vastaus #4 : 15.11.2020 17:19:34 »
Oih, olipa tämä ihana. Rakastan fluffia, ja siksi tätä olikin kiva lukea, vaikka tähän mahtui mukaan suruakin... :< Mutta toisaalta, kun ottaa canontapahtumat mukaan, niin niinhän siinä helposti käy. Mutta yhdistelmä oli oikein tasapainoinen ja toimiva.

Weasleyn perheen kello on kyllä jännä. En ole oikeastaan koskaan miettinyt sen alkuperää ja oonkin ihan valmis ostamaan tuon selityksen, etteivät Molly ja Arthur itsekään sitä oikeastaan tiedä. Sen sijaan olen joskus miettinyt sitä, mitä Fredin viisarille käy tämän kuoltua, mihin se osoittaa. Olen siitä joskus lukenut muiden pohdintoja mm. tumblrissa. Tuo viisarin katoaminen on minullakin käynyt mielessä, ehkä jo siksi, etten halua miettiä sen tarkemmin, mihin se osoittaisi :< Ymmärrän kyllä, miksi Molly alkoi katsoa kelloa aina vain harvemmin. Niin olisin minäkin

Lainaus
Sitten Arthur löysi sen polkupyörän metsästä ja unohti kellon.
Ääää, ihana Arthur ♥

Lainaus
Fleur on ihan mukava varsinkin silloin, kun hän ei ole läsnä,
Tälle kohdalle naurahdin, koska aiai, tämmöinen huumorinpoikanen puree muhun :D

Tää oli kyllä tosi kiva! Mä luen mielelläni hahmojen ajatusvirtaa, pohdintoja ja muuta, joten tämmöiset Mollyn muistelut ja ajatukset oli oikein mielenkiintoisia ^^ Pääsee myös vähän nostalgisoimaan Mollyn kanssa. En kyllä todellakaan voisi kuvitella häntä ja Arthuria muualle asumaan, en edes sen jälkeen, kun kaikki lapset ovat lentäneet pesästä. Kyllä Kotikolo on ehdottomasti heidän kotinsa loppuun asti.

Ja voi äää toi loppu. Vaikka välissä ehti ollakin vähän niitä surullisiakin kohtia, onneksi loppua kohden päästiin taas sinne pehmoiseen ja suloiseen tunnelmointiin :3 Molly ja Arthur ovat täällä (tai siellä, lol), ja se riittää ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中