Kirjoittaja Aihe: Välimatka, S  (Luettu 2752 kertaa)

HighAndDry

  • ***
  • Viestejä: 6
Välimatka, S
« : 18.05.2008 21:12:59 »
Nimi: Välimatka
Kirjoittaja: HighAndDry
Genre: angsti, fluffy
Paritukset: ?/?
Ikäraja: S
A/N: Joops. Eli tämä on kirjoitettu kauan sitten, tämä oli eräällä toisella keskustelufoorumillakin joskus (osallistui kai johonkin kilpailuun) ja ajattelin laittaa tämän tänne. Tämä ei edes alun perin ollut tarkoitettu HP- ficiksi, mutta kun luin tämän myöhemmin, tuli mieleeni eräs HP- paritus… Anyways. Enjoy ja vinkatkaas, mikä paritus oli mielessänne tätä lukiessanne.



VÄLIMATKA


Ihoni on levoton. Sen jokainen senttimetri, jokainen solu odottaa kärsivällisesti, vangittuina paikkaansa lihani ja luiden päällä. Verisuoneni kuljettavat verta uskollisesti sydämeeni ja sieltä takaisin; ne jatkavat työtään vartoen sitä päivää, jolloin ne saavat siitä ansaitsemansa palkan.
Keuhkoni hengittävät ilmaa raskaasti, niin kuin hengittävät näyttelijän keuhkot, hetkeä ennen kuin esirippu nousee. Silmäni tähyilevät horisonttiin ja taistelevat sokeutta vastaan. Nukkuessanikin ne näyttävät minulle unia sinusta.
Sormeni eivät ole unohtaneet vaatteittesi tuntua eikä ranne kämmentäsi sen ympärillä, ja käsivarteni ojentavat itsensä kohti etelää kuin nälkäisten linnunpoikien kaulat.

Sillä kaikki minussa ikävöi sinua: ruumiini, sieluni, henkeni ja mieleni.

Kaipaan pääsi painoa olkapäälläni, käsiesi turvallista otetta minusta, kun painat minut itseäsi vasten. Kaipaan kuulla äänesi, sen jokaisen taajuuden, sävyn ja soinnun. Kaipaan ihosi tuntua ja tuoksua, hiustesi aallokkoa, silmiesi myrskyä.
Silloin minä olin kotona, kun olin sinun siipiesi suojissa; olivathan sormeni juuri sopivan notkeat viemään hiuksesi pois korvasi tieltä, sopihan otsani täydellisesti rintakehääsi vasten. Päätäni sinun kämmenesi olivat vahvat pitelemään.

Päiväni ovat odotusta, ajan verkkaista ja niin naurettavan turhaa valumista sormieni lävitse.
Ilma ei liiku, kello ei käy. Kaikki on pysähtynyttä.
Ja se melkeinpä sattuu olla erossa sinusta. Se kylmää, raapii, kihelmöi ja tukistaa.
Eikä kuitenkaan tarpeeksi lujaa.

Tokihan minulla on muistoja, mutta ne eivät ole sama kuin todellisuus: muisto on vain läpinäkyvä, tuoksuton, kaksiulotteinen kuvaelma eletystä hetkestä. Muistoissa äänet kuuluvat pelkkinä sekavina musiikin, puheen ja hiljaisuuden yhteenkietoutumina, kosketukset ovat vain pientä valon ja varjon leikkiä iholla eivätkä värit elä tai ole täysiä.
Muistot on vain korvikkeita.

Lupaa siis minulle, että jonakin päivänä välimatkamme on enää vain henkäyksen pituinen, että sormeni saavat silloin taas leikkiä hiussuortuvissasi ja ohimoni nukkua solisluutasi vasten. Ja minä vannon, että jos saan sinut vielä kerran niin lähelle itseäni, minä tallennan sen hetken kämmenviivoilleni, verkkokalvolleni; minä piirrän sen selkärankaani ja tatuoin sanasi korvalehteeni.

Palkitse valtimoni.




« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 19:09:01 kirjoittanut zilah »
"AVADA KEDAVRA!!"
"Duuuuuuuuuude..."

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Välimatka, S
« Vastaus #1 : 19.05.2008 19:41:58 »
Todella kauniisti ja mielettömän ihanan kuvailevasti kirjotettu, sanavalinnat erinomaisia ja kuvat jotka tuot mieleen on upeita.

Lainaus
minä vannon, että jos saan sinut vielä kerran niin lähelle itseäni, minä tallennan sen hetken kämmenviivoilleni, verkkokalvolleni; minä piirrän sen selkärankaani ja tatuoin sanasi korvalehteeni.
tässä jo melkein liikutuin, ihana!

Tota lopun "palkitse valtimoni" en ihan hiffannu, ja tosiaan onko tässä joku hp-maailman pari oikeesti vai oisko tää ennemminkin tonne originaalitekstien puolelle kuuluva? Mulle ei kyllä ainakaan tullu mikää pari mieleen tästä, kun henkilöitä ei kuvattu ollenkaan (paitsi aallokkoiset hiukset ja myrkyisät silmät = sopii melkein kehen vaa) :/

Tykkäsin silti tosi tosi paljon.
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

HighAndDry

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Välimatka, S
« Vastaus #2 : 19.05.2008 22:51:07 »
onko tässä joku hp-maailman pari oikeesti vai oisko tää ennemminkin tonne originaalitekstien puolelle kuuluva?

Höm, kävi mielessä tämä itsellänikin. Laitoin tämän tänne ihan väsyneenä ja hihhulihei-mielentilassa ja jälkikäteen tuli mieleen että kuuluukohan tämä tänne sittenkään, vaikka itselläni onkin tästä oma HP- paritusmielikuvani. Ääh, tiedä sitten.
Kiitos kommentistasi.  :)
"AVADA KEDAVRA!!"
"Duuuuuuuuuude..."

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Välimatka, S
« Vastaus #3 : 19.05.2008 23:43:40 »
Kerrassaan loistava, pidin paljon.

Jotenkin ihanan fyysisiä ilmauksia ja kielikuvia, tuo tatuointi korvanlehteen oli kauniisti ilmaistu ja samalla erittäin hienosti keksitty. Muutenkin tästä tuli minulle henkilö kohtaisesti jotain todella fyysistä mieleen... tarkoitan nyt siis sitä että monissa ficeissä ajatukset pyörivät todella korkeissa sfääreissä, muta tässä ne olivat jotenkin nii hienon konkreettisen kielikuvan. Nuo linnun kaulat esimerkiksi.

Nyt on kyllä ihan liian myöhä että voisin ajatela selkeästi... no tykkäsin. pakko kyllä sanoa ett mitään sen suurempia fiboja parituksesta ei tullut mieleen. Mutta siis jos itse näet tässä parituksen ja koet tämän potterficiksi nin minusta ainakin se saa ihan rauhassa olla täällä. Minua kyllä jäi mietityttämään mikä se pari tähän oli mitä ajattelit...?

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Välimatka, S
« Vastaus #4 : 03.12.2009 15:53:19 »
Tää oli tosi kiva. Kauniita noi ilmasut mitä sä käytät.
Mä luin tän monta kertaa ja yritin saada päähäni että mikä HP-paritus tää vois olla, mutta valitettavasti mä en tajunnu.



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite