Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kahdenlaista rakkautta, K-11( Vaihtoehtoinen loppu ilmestynyt!)  (Luettu 8169 kertaa)

MilzZzu

  • Vieras
                                                                  //: Edward/Bella, Bella/Jacob                           

                                                                             Nimi: Kahdenlaista rakkautta
                                                                                                     Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                                                     Fandom: Twilight
                                                                                                     Genre: Romance
                                                                                                    Ikäraja: K- 11 emt . . .
                                             A/N: Hmm . . . Sijoittuu Epäilyksen jälkeiseen aikaan, en omista hahmoja tai ylipäätään mitään.

                    Osa 1.

       Vaikka ulkona on kylmä, oloni on silti lämmin. Huuliani polttaa Edwardin lempeä kosketus, ihoani hivelöi vieläkin hänen varmojen sormiensa piirtämät hennot kuviot. En olisi halunnut erota, mutta Edward muistutti minua Charlien syntymäpäivistä. Minun oli lähdettävä leipomaan jotain hyvää isälleni ja halusin välttämättä kävellä kotiin(vaikka olenkin surkea kaikessa liikkumiseen liittyvässä), vaikka Edward sanoi voivansa helposti kyyditä minut. Mutta minä halusin ajatella, halusin miettiä kuinka paljon rakastankaan tuota lempeää vampyyriä. Niimpä Edward lopulta päästi minut tyytymättömän näköisenä menemään. Tiedän että hän inhoaa sitä, kun ei voi katsoa perääni joka ikinen hetki. Hän rakastaa minua, ja se tuntuu uskomattoman hyvältä.
       
       Äkkiä tunnen pisaran poskellani ja katsahdan ylös. Tumma, ilkeännäköinen pilvi on peittäyt koko taivaan ja nyt alas alkaa sadella säännöllisin väliajoin isoja pisaroita. Hetken ajattelen soittavani Edwardille, mutta sitten näen jo kotitaloni ja kiiruhdan sisään.
     
         ”Onko ketään kotona?” huudan astuessani sisään. Ei vastausta, mutta en minä sitä oikeastaan odottanutkaan. Hyräillen astelen keittiöön ja alan purkaa jääkaapista aineksia kakkua varten. Juuri kun nostan kermapurkin hyllyltä, kuulen pelottavan tutun äänen takaani.
     
         ”Bella . . .”

        Kermapurkki tippuu kädestäni, valkea neste roiskahtaa lattialle tuhansiksi pisaroiksi. Sade hakkaa ikkunoita entistä lujempaa ja kuulen oman sydämeni rajut lyönnit korvissani.
       
        ”Ei, se ei voi olla hän . . .Ei voi olla !” ajattelen kauhuissani.

        Käännyn hitaasti ympäri, rukoillen joka solullani ettei kyseinen henkilö seiso selkäni takana. Mutta siellä hän on. Mustat hiukset ovat jo miltei kasvaneet entisiin mittoihinsa, silmät hohtavat hämärässä valossa kuin kaksi pientä kekälettä. Lihakset väreilevät paljaassa ylävartalossa, suu on vääntynyt pieneen hymyyn. Kädet roikkuvat toimeettomina sivuilla, kulmat ovat kohonneet kysyvään asentoon.

       ”Ja . . .Jacob . . . ?” kuiskaan epäuskoisena. Poika katsoo minua syvälle silmiin ja tunnen oloni inhottavaksi, kuin tekisin juuri jotain ankarasti kiellettyä. Mutta enhän minä häntä tänne kutsunut, hän ilmestyi keittiööni ihan kutsumatta. Typerä poika. Typerä, typerä poika. Pieni ääni päässäni kuiskaa ilkeästi, että minähän satutin häntä, ei toisinpäin. Minä valitsin Edwardin, on minun syyni ettei Jacobista sen jälkeen enää ole kuulunut mitään. Minun syytäni, kaikki.

       ”Mitä sinä teet täällä?” kysyn lopulta tuijotettuani häntä ties kuinka kauan. Käännän katseeni pois ja alan pyyhkiä kermaa lattialta. Jacob vaihtaa painoa jalalta toiselle, hän vaikuttaa vaivautuneelta.

       ”En . . .En halunnut pelästyttää . . . ”

       ”Äh, ei sillä ole väliä”, mumisen ja pyyhin loputkin kermat luutulla lattiasta. Tunnen Jacobin katseen ihollani ja yritän parhaani mukaan vältellä sitä. Poika ottaa muutaman askeleen lähemmäs, mutta katseeni pysäyttää hänet.

       ”Charliella on syntymäpäivät. Joten . . .Mitä asiaa?” kysyn. Tiedän olevani epäkohtelias, mutta pelkään koko ajan Edwardin ryntäävän sisään ja käsittävän kaiken väärin. Silti pieni osa minusta haluaisi mennä lähemmäs poikaa ja koskettaa hänen kättään, pyytää anteeksi, ehkä jopa halata. Mutta ei, en uskalla ylittää tuota kohtalokasta viiden metrin matkaa joka erottaa meidät toisistamme.

       ”Niin . . .Minä, tuota . . . Sano onnentoivotukset minultakin, luulen että Billy tulee huomenna käymään. . . Mutta oikeasti, minä . . .  Bella, tulin sanomaan että . . . Olen pahoillani.”

       Lause yllättää minut täysin. Miksi ihmeessä Jacob pyytää minulta anteeksi?

      ”Jake, ei sinulla ole mitään syytä pyydellä anteeksi, se olin minä, minä tein sen valinnan enkä osannut . . .En osannut yhdistää meidän ystävyyttämme enää uudelleen, koska ajattelin . . .En tiedä . . .”

     Huomaan Jacobin hymyilevän ja katson häntä kysyvänä.

      ”Sinä sanoit Jake . . .” Jacob vastaa virnistäen ja minä naurahdan tahtomattani pojan lempeälle ilmeelle. Jacob ottaa askeleen lähemmäs minua ja minä astun yhden kohti häntä. Enää muutama metri ja yltäisin kietomaan käsivarteni hänen ympärilleen.

      ”Minulla oli ikävä sinua. Keskustelujamme ja  . . . No, ylipätään sinua.” Jacob sanoo ja hymyilee edelleen leveästi.
 
     ”Minä . . .Minäkin ikävöin sinua. ” vastaan epäröiden ja annan hitaasti ennen niin kipeiden muistojen täyttää mieleni. Yritän karistaa syyllisyyden tunteen niskastani, en ymmärrä miksi Edward olisi vihainen vaikka puhuisinkin hieman Jacobin kanssa. Poika näyttää lämpimältä ja kiltiltä, hänen kätensä ovat hieman avoinna, kuin hän kutsuisi minua lähemmäs itseään. Ja minä muistan kuinka läheisiä me ennen olimme , kuinka sydämeni jakautui kahtia aina kun olin hänen vierellään. Muistan hänen lämpönsä, hänen varman kosketuksensa ja  ne tummat, suuret silmät jotka kirkastuivat aina hänen innostuessaan kunnolla jostakin.

    ”Hänkin on kaunis, mutta aivan eri tavalla kuin Edward ”, ajattelen hymyillen. Kun kohotan katseeni lattiasta, on Jacob astunut taas hieman lähemmäs. On minun vuoroni ottaa seuraava askel, joko taaksepäin tai sitten . . .Suoraa hänen syliinsä. Minä valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon, vaikka päässäni oleva pieni ääni kieltääkin tekemästä niin.

      Jacob on lämmin, tietysti, ja hänen otteensa on aluksi epävarma, mutta sitten hän tiukentaa kosketustaan, kuin ei haluaisi päästää minua menemään. Hetkessä kaikki ajatukset Edwardista haihtuvat päästäni ja jäljelle jää vain Jake ja minä.  Painan pääni vasten pojan kuumaa olkapäätä ja huomaan hymyileväni. Tunnen oloni turvalliseksi, mutta se on erilaista turvallisuutta kuin Edwardin kanssa. Tähän turvallisuuteen sisältyy inhimillistä lämpöä, uudenlaista intohimoa ja puhdasta, ikuista ystävyyttä. Tuntuu kuin Jacob olisi joka puolella, hän täyttää jokaisen aistini, enkä osaa ajatella mitään muuta kuin poikaa ja hänen lämmintä syleilyään. En jaksa edes tuntea syyllisyyttä, haluan vain unohtaa kaiken ja olla hetken pelkkä ihminen.

       ”Bella . . .Kuinka  minä kaipasinkaan sinua!” Jacob hymähtää ja kietoo kätensä entistä tiukemmin ympärilleni. Hänen hengityksensä kutittaa poskiani ja pojan sormet lepäävät selälläni piirrellen laiskoja viivoja sitä vasten. Pieni ääni päässäni kirkuu minua perääntymään ja palaamaan Edwardin luokse, se vaatii minua jättämään Jacobin nyt ennen kuin asiat kääntyvät vaarallisille raiteille. Mutta minä en halua kuunnella sitä. Tiedän että tulen katumaan tätä hetkeä monta kertaa myöhemmin, mutta Jacobin kädet tuntuvat liian hyviltä ympärilläni, hänen läheisyytensä saa ihoni nousemaan kananlihalle ja jokainen soluni haluaa päästä vielä lähemmäs häntä, koskettaa vielä enemmän, painautua häntä vasten ja tuntea hänen sydämensä syke vasten omaani . . . 

       Äkkiä minä  havahdun ja tajuan ajatukseni. Huomaan kuinka lähellä me seisomme, kuinka huuleni ovat painuneet vasten Jacobin kaulakuoppaa ja kuinka pojan kädet ovat . . . Herranen aika!

       Yritän vetäytyä taaemmas, mutta ruumiini ei tottele käskyjäni. Haluan paeta, haluan kauemmas, mutta ilmeisesti ruumiini ei todellakaan ole samaa mieltä kanssani. Jacob kumartuu lähemmäs ja huulemme kohtaavat. Huomaan sulkevani silmäni ja yritän taistella outoa raukeuden tunnetta vastaan, mutta turhaan. Käteni nousevat kuin itsestään ja kietoutuvat Jacobin kaulaan, vartaloni painautuu vasten pojan vartaloa, huuleni hapuilevat kohti uutta suudelmaa. Jacob painaa minut vasten ikkkunaa, mutta minä en tunne sen kylmyyttä, sillä pojan iho hohkaa kuin kymmenen lämpöpatteria. Jacob laskee kätensä paitani alle ja mieleni huutaa eieieieieiei, mutta ruumiini sanoo kylläkylläkylläkyllä.

       Muutaman minuutin kuluttua, (joka tosin tuntui puolelta tunnilta) minä pakotan itseni erkaantumaan Jacobista. Se on vaikeaa, äärettömän vaikeaa, mutta onnistun siinä lopulta. Me molemmat huohotamme kuin maratonin jäljiltä, mutta emme osaa sanoa toisillemme mitään. Lopulta Jacob katkaisee hiljaisuuden.

      ”Bella . . .Sinun ei tarvitse kertoa tästä sille . . .verenimijälle, okei. Minä voin kyllä pysyä hiljaa. Tai siis . . . Kyllä minä ymmärrän, ettet halua tämän takia rikkoa kaikkea”, hän sanoo hiljaa. Minä en osaa vastata siihen oikein mitään, minua hävettää äkillinen heikkouteni josta luulin jo päässeeni yli. Tunnen  suurta halua olla yksin, aivan yksin ja miettiä.

     ”Minä . . .En tiedä . . .Jos . . . Minä soitan sinulle”, mumisen ja Jacob nyökkää ääneti. Hän suutelee hellästi otsaani ja kävelee sitten ulos ovesta. Minä istahdan keittiön pöydän ääreen ja itken.

     Oloni on äärimmäisen likainen, vaikka olen hangannut itseni putipuhtaaksi suihkussa. Makaan omalla sängylläni silmät punaisina kyyneleistä. Eniten minua pelottaa sisälläni vallitseva epävarmuus. Tähän mennessä olin varma että rakastan koko maailmassa eniten juuri  Edwardia, mutta nyt . . . Suutelin juuri toista poikaa ja se tuntui hirvittävän hyvältä. En halunnut lopettaa. Joten . . . Miten voin jatkaa suhdettani Edwardiin, jos olen ollut toisen pojan kanssa? Miten voin koskaan enää katsoa Alicea silmiin. Tai entä muut Cullenit? He varmasti vihaavat minua . . . Haluaisin itkeä, mutta kyynelvarani ovat jo ehtyneet. Makaan vain siinä ja haluan kuolla. Luulin että olin päässyt yli Jacobista, luulin etten enää rakasta häntä. Kuinka väärässä voikaan ihminen olla! Vihaan itseäni, vihaanvihaanvihaanvihaan!

      Kun Charlie saapuu töistä, olen juuri saanut kakun valmiiksi. Olen meikannut itkuiset silmäni piiloon melko huolimattomasti ja heti kun olemme syöneet kakkua, pakenen takaisin yläkertaan. En pysty puhumaan mistään tällaisessa mielentilassa, en tiedä yhtään mitä tehdä. Ja pahin yllätys minua odottaa huoneessani.

     Kun avasin huoneeni oven, huomasin hänet heti. Hänen päänsä on painunut alas surullisesti vaatteet ovat likaiset ja rypyssä, ties mistä hän on juossut päästäkseen luokseni.  Kun hän kohottaa katseensa ylös, näen ensimmäistä kertaa vampyyrin  itkevän.

     ”Edward . . .Anna anteeksi.”


    A/N: En tiedä jatkaisinko tätä vielä, mitä mieltä olette?    ;D



     


« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 14:06:38 kirjoittanut Beyond »

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Erehdys
« Vastaus #1 : 03.10.2009 00:40:03 »
olipa hyvä!  pidin kuvailusta lopussa , yksi asia jäi häiritsemään.
tämä nimi Erehdys, on jo toisella ficillä.
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Erehdys
« Vastaus #2 : 03.10.2009 18:55:52 »
Tää oli hyvä!  :)
Mut kauheen surullinen ;( Toivottavasti Edward ja Bella saa sovittuu :(
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Erehdys
« Vastaus #3 : 03.10.2009 19:12:28 »
Alkoi itkettämään lopussa. )--:

Mutta joo, virheitä löysin..
Mun mielestä väärä aikamuoto verbeissä, en tietenkään oo varma, mutta yleensä käytetään esim näin..

Kun avaan huoneeni oven, huomaan hänet heti.  (sinun tekstistäsi otettu)
ei noin, VAAN..
Kun avasin huoneeni oven, huomasin hänet heti.

Tai siis en ole varma, useimmissa käytetään imperfektiä ennemmin..

Ja niin, nimi on jo käytössä minunkin mielestäni?
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Erehdys
« Vastaus #4 : 04.10.2009 10:50:23 »
JATKAJATKAJATKA! Tää oli iiiihana. Mut mistä se Bella käveli kotiin? Jäi vähä pimeeks. Ei kai sentään Culleneilta... niillehän on hirveen pitkä matka.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Erehdys
« Vastaus #5 : 04.10.2009 10:53:56 »
Niinkuin Kotitonttu sanoi, tämän ficin nimi Erehdys on jo toisella ficillä.
Mutta, tää oli hyvä :) Olis kiva jos kirjoittaisit jatkoa  ;D
I'm ready to crawl on my knees to know it all

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Erehdys
« Vastaus #6 : 04.10.2009 13:53:16 »
     Kiitos tooooooosiiiiii paljon kommenteista.  :D  Joo, nimen voin kyllä muuttaa, mulla oli hämärä muistikuva
     että tään niminen ficci oli jo olemassa, mutta en ollut 100 % varma. 
     Culliina: Mä halusin saada Bellan kävelemään jostakin ja ainut paikka oli toi Culleneiden talo  Voit toki itse päättää
     mistä se käveli kotiin, kun eihän sitä niin tarkasti edes sanota, mutta itse ajattelin, että Bella lähti Edwardin luota  :)
    Liinalotta: Korjasin tuon lauseen haluamaasi muotoon, toivottavasti se nyt on oikein  :D
     Kiitos myös muillekin kommenteista!
    Haluaisin kyllä jatkaa tätä, mulla on iso visio tästä tarinasta, mutta en tiedä osaanko kirjoittaa sitä  :)   Mutta joo,   
   toivottavasti jatkatte sitten tämän lukemista.  ;)
   


   

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Kahdenlaista rakkautta kakkososa ilmestynyt!
« Vastaus #7 : 07.10.2009 16:28:30 »
                                                                                                Nimi:  Kanhdenalaista rakkautta
                                                                                               Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                                               Fandom: Twilight
                                                                                               Genre: Romance
                                                                                              Ikäraja: K- 11
                                                  A/N: Toinen osa tästä tarinasta, toivottavasti jaksatte lukea . . . : D

                                 
                             Osa 2



    Edward ei sano mitään. Hän painaa päänsä alas ja peittää silmänsä käsillään. Tunnen sydämeni hakkaavan kipeästi rintaani vasten, Edwardin ilme satuttaa pahemmin kuin mikään tätä ennen.

    ”Edward . . . Edward, en . . . En ymmärrä, kaikki vain . . .tapahtui”, yritän selittää, mutta en keksi mitään kunnollista sanottavaa. En itsekään tiedä mitä todella tapahtui ja  miksi toimin sillä tavoin. Mutta nyt minut valtaa pelko, pelko Edwardin menettämisestä. Äkkiä polvistun hänen eteensä, otan vampyyrin jääkylmät kasvot käsieni väliin ja yritän katsoa häntä silmiin, mutta Edward väistää kosketustani. Sydämeni tuntuu murtuvan ja jään istumaan lattialle Edwardin noustessa ylös vuoteelta.

    ”Luulin että . . . Että pystyisin päästämään irti sinusta, jos huomaisin että et enää rakasta minua, mutta . . . Yhtäkkiä huomaan sen äärettömän vaikeaksi. Minä rakastan sinua Bella. ” Edwardin ääni on täynnä tuskaa ja minä alan itkeä heti kun sanat saavuttavat tajuntani.

    ”Edward . . . Edward . . .” huudan anelevalla äänellä ja juoksen hänen syliinsä. Kiedon käteni hänen ympärilleen, vedän keuhkoni täyteen hänen tuoksuaan, suutelen hänen jäistä poskeaan.  Edward ei reagoi, mutta tunnen hänen hengittävän kiivaammin.

    ”Minäkin rakastan sinua, rakastan sinua, rakastan vain ja ainoastaan sinua!” huudan tuskaisella äänellä, en välitä vaikka Charlie kuulisikin meidät.
   
   Hitaasti Edward kohottaa kätensä  ja hipaisee selkääni, hänen poskensa painuu omaani vasten, sormet kietoutuvat omieni lomaan. Puristan häntä liian lujaa, mutta tiedän ettei hän tunne kipua. Kyyneleet eivät lakkaa valumasta mutten jaksa pyyhkiä niitä pois.  Edward laskee päänsä olkaani vasten ja suutelee sitä. Kosketus saa koko ihoni kihelmöimään, painan koko vartaloni niin lähelle Edwardia kuin vain voin eikä vampyyri yritäkään työntää minua pois. Hetki on vaarallisen latautunut ja tiedän että me molemmat olemme niin järkyttyneitä tapahtuneesta ettemme ajattele järkevästi. Mutta  toisaalta . . . miksi rakkaudessa tarvittaisiin järkeä?

     Me suutelemme yhä uudelleen ja uudelleen,Edward on niin kutkuttavan lähellä. Minua paleltaa enkä pysty hengittämään kunnolla mutta en välitä.  Kuulen sydämeni sykkeen ja raskaan hengityksemme. Huoneeni ikkunasta puhaltaa sisään kylmää ilmaa, kuu on noussut taivaalle, jossain ulvoo susi. Huomaan nämä asiat vain etäisesti, Edward painaa minut seinää vasten, koko huone tuntuu pyörivän hurjaa vauhtia ympäri. Tunnen kipua, Edwardin hampaat raapaisevat kaulaani, hetken pelkään jo pahinta. Sitten vampyyri vetäytyy kauemmas.

    ”Meidän on rauhoituttava . . . ja mietittävä . . . ”

    Huokaan turhautuneena, en halua enää miettiä. Oloni on uskomattoman kurja äskeisestä suutelutuokiosta huolimatta. En olisi koskaan uskonut pettäväni sillä tavoin Edwardia, mutta nyt olen sen kuitenkin tehnyt.  Edward siirtyy taas kauemmas minusta ja hänen kauniit kullanhohtoiset silmänsä ovat täynnä tuskaa ja epävarmuutta. Miten voin saada ne taas hymyilemään minulle? Miten rakennan luottamuksemme taas uudelleen kokoon tyhjästä?

    ”Bella . . . kyllä minä ymmärrän etten . . . etten voi tarjota sinulle kaikkea mitä toinen ihminen voi . . . Tai ainakin melkein ihminen”, Edward mumisee ja minä muistan Jacobin suden hahmossa, juoksemassa läpi öisen metsän luokseni. Nielaisen vaikeasti ja kohotan katseeni takaisin vampyyriin.

    ” Ymmärrän että haluat tulla . . . kosketetuksi vaihteeksi lämpimillä käsillä, mutta . . . Vaikken olekaan lämmin, vaikkei minulla ole sydäntä, minä . . . Minä . . . ”

      ”Voi Edward! Ei kyse ole siitä! En itsekään tiedä mitä tapahtui, mutta sinua minä rakastan! Me olemme olleet yhdessä jo niin kauan, olemme selvinneet miltei kaikesta mahdollisesta! Emme me  . . . Me emme voi lopettaa kaikkea vain koska minä olin ohikiitävän sekunnin ajan äärettömän itsekäs ja typerä ja ääliö ja törkeä ja  . . . Jos voisin, ottaisin kaiken takaisin tällä sekunilla, peruisin ihan kaiken! ” huudahdan ja huomaan taas muutaman kyyneleen poskellani. Edward katsoo minua epäröiden, kumpikaan meistä ei tiedä mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä. Kuunnella sydäntään, joku viisas saattaisi sanoa, mutta minun sydämeni ei sano enää mitään. Lysähdän takaisin lattialle, tuntuu kuin koko maailman paino lepäisi minun harteillani. Minua hävettää, hävettää niin hirvittävästi. En pysty enää katsomaan Edwardia,  rakasta poikaystävääni, silmiin. Voi kuinka toivoisin että pystyisin kääntämään kelloja taaksepäin ja  voisin vetäytyä kauemmas Jacobista ennen kuin mitään tapahtuisi.

    Äkkiä tunnen jäiset sormet leukani alla ja katsoessani ylös kohtaan kipeästi kaipaamani katseen joka hohkaa rakkautta ja lempeyttä. Edward hymyilee minulle, hieman surullisesti kylläkin, mutta hymyilee silti ja se riittää minulle. Me syleilemme toisiamme lujempaa kuin koskaan ennen ja  hetkeksi unohdan koko ympäröivän maailman. Äkkiä Edward vetäytyy kauemmas minusta ja hymyilee.

     ”Charlie tulee, kiipeä äkkiä vuoteeseen.”

     Tottelen nopeasti ja Edward painaa pikaisen suukon otsalleni.

      ”Me selviämme tästä, eikö? Yhdessä, rakas. Yhdessä. ”

       Ja sitten hän hyppää ikkunasta ja on sekunnissa kadonnut yön pimeyteen.


     A/N: Ei tämä vielä tässä ollut, jatkan vielä jos joku vaan haluaa lukea . . . ? Ja ei, tämä ei tule olemaan pelkkää linnunlaulua ja rakkautta : D  Sori jos oli lyhyt, seuraava osa on pidempi : D

   


   
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 13:42:27 kirjoittanut Beyond »

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kakkososa ilmestynyt! )
« Vastaus #8 : 07.10.2009 16:41:03 »
Kiinnostavaa, kiinnostavaa.
Ehkä voisit HIEMAN rajoittaa kolmeen pisteen (...) käyttämistä, sillä se alkaa näyttää jo hieman tyhmältä. Kiitos.
Jatkojatkoa..
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kakkososa ilmestynyt! )
« Vastaus #9 : 07.10.2009 19:40:20 »
Jännittävää :D
Odotan innolla jatkoo!
Toivottavasti Bella ei mee taas möhliin uutta tilaisuutta :(
Joo mut tää on hyvä idea ja toivon et kirjotat nopsaa jatkoo koska pakahdun uteliaisuuteen kohta :D Kiitos ♥
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kolmososa ilmestynyt! )
« Vastaus #10 : 10.10.2009 23:44:40 »
                                                                              Nimi: Kahdenlaista rakkautta
                                                                           Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                           Fandom: Twilight
                                                                           Genre: Romance
                                                                          Ikäraja: K - 11
                                                               A/N: Kolmasosa tarinaan, toivottavasti joku tykkää :D
 
                             3.Osa


   Seuraavat päivät vierivät hitaasti eteenpäin. Edward oli entistä kohteliaampi minua kohtaan, ja minä en katsahtanut ketään muuta kuin häntä, edes vahingossa. Hiljalleen me molemmat aloimme taas rentoutua emmekä enää jännittäneet jokaista toiselle suunnattua sanaa tai kosketusta. Mutta minä en voinut unohtaa tapahtunutta, enkä usko että Edwardkaan pystyi siihen. Muistin vain, kuinka olin luvannut soittaa Jacobille, olin luvannut vielä puhua hänen kanssaan. Olin sanonut ikävöiväni häntä. En voisi hylätä häntä uudelleen, en vain voisi. Mutta en keksinyt mitä voisin tehdä loukkaamatta Edwardia enää enempää. Niimpä annoin ajan vain kulua.

                              Neljä viikkoa myöhemmin


     ”Bella, minä lähden nyt! Sinähän selviät täällä yksiksesi, eikö?” Charlien ääni kantautuu alakerrasta huoneeseeni.

      ”Selviän, selviän! Pidä hauskaa! ” huudan takaisin ja keskitys taas läksyihini. Työn alla on naurettavan pitkä essee englantilaisesta runoudesta, enkä ole päässyt edes alkuun.

     ”Bella . . . Oletko varma ettet tahdo tulla mukaan?” Charlie kysyy.

    Nostan päätäni, isä on ilmestynyt ovelleni täysin huomaamattani. Joskus hän yllättää minut täysin taidollaan liikkua ääneti. Kuin Edward, mietin hieman hymyillen. Mutta hymyni hyytyy kysymyksen saavutettua tajuntani. Vältän Charlien katsetta vastatessani:

     ”Minulla on paljon läksyjä. En taida ehtiä. Mutta sano Billylle terveisiä”, sanon muka huolettomalla äänellä ja yritän taas keskittyä läksyihini, mutta ajatukseni karkailevat sinne tänne hallitsemattomasti.

    ”Entä . . . Jacob?”

     Kuinka kipeää voi yksi sana satuttaa.  . . Pojan nimi viiltää sydäntäni ja hetkeen en osaa vastata mitään.

     ”Bella?”
     
     ”Mmm . . . Joo, sano vain hänellekin terveisiä”, murahdan ja toivon koko sydämestäni että Charlie häipyisi ja jättäisi minut rauhaan. Muutaman minuutin hiljaisuuden jälkeen hän lopulta mumisee jotain ja kopistelee takaisin alakertaan. Kohta ulko-ovi paukahtaa ja auto starttaa pihasta. Sitten on jälleen hiljaista.

     ”Jacob. ” kuiskaan hiljaa tyhjälle huoneelle. En tiedä miksi, mutta jostain syystä minun on pakko lausua tuo nimi. Pojan kasvot ilmestyvät silmieni eteen kuin tyhjästä, muistan täsmälleen miten hänen silmänsä loistavat, miten hänen hiuksensa kehystävät hänen vahvoja kasvonpiirteitään, kuinka hänen hymynsä valaisee koko huoneen jos hän niin tahtoo. Nousen rauhattomana ylös, ajatukseni alkavat harhailla vaarallisille teille. Yritän ajatella Edwardia, mutta aina uudelleen Jacobin kasvot peittävät vampyyrin näkyvistä. Miksi, miksi olen niin tiukasti sidottu tuohon ihmissuteen? Miksi ajattelen häntä aina uudelleen ja uudelleen, vaikka tiedän etten saisi?

    Juoksen alakertaan ja olen juuri tarttumassa puhelimeen kunnes tajuan että Edward on metsästämässä eikä olisi reilua pyytää häntä tänne vain koska satuin ohikiitävän sekunnin ajan ajattelemaan Jacobia. Sisimmässäni tiedän että kyse on jostain suuremmasta kuin vain hetkellisestä mielenhäiriöstä, mutta en suostu myöntämään sitä itselleni. Palaan takaisin huoneeseeni ja pakotan itseni keskittymään koulutehtäviin. Huomaamattani otan pöydältäni rannekkeen jonka Jacob antoi minulle lahjaksi ja sivelen sen pintaa hitain, hajamielisin liikkein.

    Muutaman tunnin päästä puhelin soi. Ulkona on jo hämärää ja kellertävä kuunsirppi on noussut taivaalle.

     ”Bella,” vastaan hymyillen puhelimeen aavistellen soittajan olevan Edward. Mutta ei, puhelimessa ei todellakaan ole hän.

     ”Bellla? Bella, sinun on heti tultava La Pushiin! Charlie sai jonkin kohtauksen, olemme jo kutsuneet ambulanssin, mutta hän tarvitsee sinua!” Jacob huutaa puhelimeen hätääntyneellä äänellä.

     ”Jake? Jake, mitä ihmettä! Onko hän kunnossa?!” hätäilen ja tunnen paniikin nousevan sisälläni.

      ”En . . . En tiedä, hän on tajuton, Billy on aika huolestunut. Tule nyt heti tänne, Bella, heti!” Jacob käskee ja minä sulje puhelimen heti pikaisen  ”olen sekunnissa siellä” jälkeen.  Sydämeni lyö taas kerran epätavallisen kovaa, ja olen niin hätääntynyt etten jaksa edes ilahtua Jacobin soitosta. Juoksen heti ulos ja hyppään autooni. Ikkunat ovat ohuen jääkerroksen peittämät, on todella kylmä. Lähden ajamaan törkeää ylinopeutta kohti La Pushia, mikä ei todellakaan ole minun tapaistani. Huoli Charliesta on niin kova, että itken. Entä jos hän kuolee? Mitä sitten? Mitä jos menetän isäni jo näin aikaisin?

      Juuri saavuttuani La Pushiin jokin tumma olento hyppää autoni eteen.

      ”AAAAA!!” huudan ja polkaisen jarrut pohjaan. Auto heittelehtii jäisellä tiellä ja suistuu sitten ojaan. Minä pitelen kipeästi kiinni ratista ja kun auto lopulta pysähtyy hyppään heti ulos ovesta.

      ”Voi helvetin helvetti” kiroan hyvin epäbellamaiseen tapaan. Miten pääsen Charlien luo ilman autoa? Matkaa on kuitenkin vielä jonkin verran ja kävellen en ehdi ajoissa. Mietteeni keskeytyvät kun kuulen rahinaa takaani tieltä. Käännyn ympäri ja huudahdan pelosta.

      Tiellä seisoo kuun himmeässä valossa kylpien jokin suunnaton olento. Sen silmät kiiluvat kuin kaksi mustaa kekälettä ja se on suunnannut ne suoraan minuun.

      ”A-pu-a”, kähähdän ja alan perääntyä kohti takanani häämöttävää metsikköä. Olio astuu lähemmäs minua, sen kurkusta kantautuu hiljaista murinaa. Voi ei. Voieivoieivoiei! Teen suurimman virheen minkä minun tilanteessani vain voi ja yritän juosta pakoon. Olio ärjähtää ja kuulen kuinka se lähtee juoksemaan perääni. En ole tarpeeksi nopea, sen tiedän varmasti. Samassa olio jo nappaa minut kiinni suunnatomilla käpälillään ja painaa minut maahan. Huudan niin lujaa kuin vain voin ja yritän päästä irti olion otteesta, mutta se on äärettömän vahva. Ja sitten, aivan yllättäen, se alkaa nauraa. Nauru on omituista kähähtelyä ja silloin minulla vasta välähtää.

     ”Jake?”

    Tarkemmin katsottuani tunnistan olennon Jacobiksi suden hahmossa. Sydämeni asettuu taas normaaliin rytmiinsä ja huokaan helpotuksesta.

     ”Senkin ääliö, meinasin saada sydänkohtauksen!” ärähdän ja läppään sutta kuonolle. Se virnistää minulle pilkallisesti. Sitten se katsoo minua pitkään ja jolkottaa metsän suojaan. Muutaman minuutin kuluttua puiden katveesta astelee pitkä, ruskea poika joka virnuilee minulle leveästi.

      ”Pitkästä aikaa, Bella!” Jacob Black hymähtää minulle ja tarkastelee minua tummilla silmillään.

       ”Ei meillä ole aikaa siihen. Minun on pakko päästä Charlien luo, nyt heti. Oliko sinun pakko säikäyttää minut noin pahasti, ajoin ojaan senkin penikka!” murahdan vaikka oikeasti olen järjettömän iloinen nähdessäni Jaken taas. Poika näyttää . . . No, todella hyvältä, hänen ihonsa miltei hehkuu kuumuutta, vaikka itse meinaan paleltua jäätävään yöilmaan.

      ”Bella . . . Minun on tunnustettava jotain”, Jacob sanoo varovasti kun kävelemme kohti autoani, joka makaa nokka edellä ojassa.

      ”Jake kiltti, eikö se voi odottaa?” kysyn hajamielisenä ja mietin samalla miten ihmeessä saamme autoni ylös tuosta ryteiköstä. Äkkiä poika tarttuu lujasti ranteestani ja kääntää meidät kasvokkain. Tuojotan häntä hämmentyneenä, mutta Jake astuu niin lähelle minua että jalkamme koskettavat kokonaan toisiaan.

      ”Bella . . . Charliella ei ole mitään hätää. Hän katsoo matsia Billyn kanssa. Minä . . . Minä keksin koko jutun. ” Jacob tunnustaa hiljaisella äänellä muttei näytä katuvan lainkaan.

      ”Sinä . . . Sinä siis  . . . Valehtelit koko jutun!” ärähdän ja yritän vetäytyä kauemmas, mutta Jacob pitää minusta lujaa kiinni.

       ”Mitä sinä teet, Jake! Lopeta heti ja päästä minut lähtemään!” huudan mutta Jacob  ei silmäänsä räpäytä käskyilleni.

      ”Sinä lupasit soittaa. Lupasit. Meidän välillämme tapahtui jotain, Bella. Jotain suurempaa kuin vain suudelma.”

      ”Anteeksi, Jake, minä . . . Olen Edwardin kanssa, se mitä tapahtui oli virhe, erehdys”, sanon vältellen Jaken katsetta ja yritän rimpuilla irti pojan lujasta otteesta. Jacobin ryhti lysähtää hieman sanojeni johdosta, mutta pian poika kokoaa itsensä.

        ”Ei, luulet vain. Sinä olit siinä mukana, suutelit minua”, Jacob mumisee ja vetää minut niin lähelle, että lantiommekin koskettavat toisiaan. Kehoni värähtää läheisyyden johdosta, suljen silmöni, taistelen halua vastaan. Tämä on niin väärin, ajattelen kauhuissani mutten löydä voimia työntää poikaa enää kauemmas. Rakastanko häntä? Enkä voi elää ilman häntä? Luotanko häneen? Kyselen itseltäni, mutta varmoja vastauksia en tiedä itsekään.

       ”Katso nyt meitä . . . Me kuulumme toisillemme, Bella. Sinä haluat lähemmäs ja minä haluan sinut”, Jacob hymähtää korvaani ja suutelee kaulaani. Maailmani heilahtaa ja miltei kaadun Jacobin käsivarsille. Minä palelen, mutta hänen kuuma ihonsa lämmittää minua ja kohta tunnen olevani kuin tulessa. Miksi olen näin heikko, mikä tässä pojassa vetää minua niin kovasti puoleensa?

       Suudelmamme syvenevät, Jake on niin lähellä että jokainen osa kehostamme koskee toista. Pojan kurkusta kantautuu pientä murinaa, hiukset kutittavat poskeani. Kuulen huohottavani ja miltei punastun häpeästä, mutta Jacob naurahtaa pehmeästi ja suutelee minua niin että ajatukseni karkaavat taas. Onko tämä sitten väärin? Onko väärin tuntea näin? Minä rakastan Edwardia. Mutta rakastan myös Jacobia.

      Tunnen pojan kädet paitani alla, hän koskettaa minua avan eri tavalla kuin Edward. Jacob on kiireinen ja kuuma, spontaani ja täysin arvaamaton. Mutta Edward on niin rauhallinen ja hellä. Tiedän mitä hän aikoo eikä hän salaa minulta ajatuksiaan, ainakaan niitä jotka liittyvät meihin. Kummanlaista rakkautta minä haluan? En tiedä. En tiedä enää yhtään mitään. Mutta tässä minä vain suutelen ihmissutta. Kuinka paha voi ihminen olla? Ja siltikään en osaa katua. Se vain osoittaa kuinka itsekäs oikeasti olen.

        Jacob siirtää paitaani ylemmäs, en tiedä kuinka pitkälle hän on valmis menemään, mutta en-

         PAM!

        Näen vain epämääräisen vilauksen jonkin vaalean hahmon törmätessä suoraan Jacobin kylkeen. Poika paiskautuu kauemmas minusta ja minäkin lennän törmäyksen voimasta nurin. Kun vihdoin saan kömmittyä takaisin jaloilleni, näen edessäni pitkään pelkäämäni näyn.

        Ihmissusi ja vampyyri, veriviholliset, seisovat vastatusten valmiina tappamaan.


        ”Edward! Jacob! Eiiiiii!”


     

 A/N: Sori, en halunnut vielä tehdä pitempää :D  Mutta . . . Kommentteja?

   



« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 13:44:01 kirjoittanut Beyond »

saltsu

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kolmososa ilmestynyt! )
« Vastaus #11 : 11.10.2009 11:19:41 »
Tosi hyvä ficci!Ootan jatkoo! :D
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kolmososa ilmestynyt! )
« Vastaus #12 : 11.10.2009 17:47:04 »
eeeeeei jatkoo!

_Joutsen_

  • Volturi kingi
  • ***
  • Viestejä: 72
  • "Harjoitus tekee mestarin" Aamunkoi, Bella
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kolmososa ilmestynyt! )
« Vastaus #13 : 11.10.2009 20:57:00 »
OI!


 Ihana fic. jatka toki! oon ihan rakastunu tähän. Nyt mua pelottaa Jacobin puolesta. Tuntyuu jotenkin että Edi on RAIVOISSAAN!!! siis niinkun tosissaan ja siitä ei jää hyvää jälkee. Tai sit muut sudet tulee sattumalta ja Edward on pulassa. VOIEI!!! arvaa pystynkö nukkumaan tänä yönä?
I’ll seek you out,
Flay you alive
One more word and you won’t survive
And I’m not scared of your stolen power
I see right through you any hour

Blue foundation- Eyes on Fire

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( nelososa ilmestynyt! )
« Vastaus #14 : 20.10.2009 20:52:25 »
                                                                    Nimi: Kahdenlaista rakkautta
                                                                    Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                   Ikäraja: K - 11
                                                                   Fandom: Houkutus
                                                                  Genre: Romance
                                                                  Paritukset: Bella/ Edward, Jacob/ Bella
                                                      A/N:  Neljäs osa tähän tarinaani, ei vieläkään viiimeinen osa, sorry :D

     
      Osa 4



       Tuijotin näkyä kauhuissani. Koko ruumiini tuntui halvaantuneelta, en saanut itseäni liikeelle vaikka kuinka yritin. Edwardin kurkusta kantautui äänekästä murinaa ja Jacob, joka oli muuttunut takaisin sudeksi, katsoi vampyyriä terävät hampaat paljastettuina. En epäillyt hetkeäkään, etteivätkö nuo kaksi voisi satuttaa toisiaan kunnolla.

       Jacob liikahti nopeasti vasemmalle, ja Edward heittäytyi sutta kohti. Älähdin kauhuissani kun vampyyrin käsi sivalsi Jacobin päätä niin että susi lennähti taaemmas. Jacob kuitenkin kokosi itsensä yllättävän nopeasti ja iski takaisin. Suuri käpälä kohosi ja nyt oli Edwardin vuoro lentää monta metriä kauemmas.

        ”Edward!” huudahdin, mutta vampyyri oli jo pystyssä ja hänen silmänsä paloivat kostonhimoisesti. Salamana hän juoksi kohti sutta ja kun nuo kaksi olentoa törmäsivät, meteli oli melkoinen. Minä katsoin kauhuissani , kuinka Jacobin kylki värjäytyi verestä punaiseksi ja kuinka Edward ontui oikeaa jalkaansa. Silti kumpikaan ei suostunut lopettamaan. He nousivat ylös ja kokosivat voimansa. Vielä yksi isku ja jompikumpi saattaisi kaatua lopullisesti.

       ”Lopettakaa! Lopettakaa, senkin hullut! Lopettakaa nyt heti!” ääneni kiiri ympäri metsäaukeaa ja siitä kuulsi puhdas epätoivo. Siltikään kumpikaan heistä ei kuunnellut minua. He näkivät vain toisensa ja viha heidän sisällään oli niin vahva, etteivät he osanneet hillitä sitä. Minä pakotin jalkani liikkeelle ja juoksin heidän väliinsä.

       ”Rauhoittukaa, molemmat! Me voimme selvittää tämän, kaikki on minun syytäni, teillä ei ole mitään syytä tappaa toisianne. Kuunnelkaa minua, olkaa niin kilttejä!” anelin hädissäni. Jacob ärähti ja muuttui takaisin housujalkaiseksi ihmiseksi kiroillen kovaan ääneen.

       ”Bella, painu pois tieltä. Minun ja tuon verenimijän on aika selvittää välimme lopullisesti. Olen kyllästynyt katselemaan hänen täydellisiä kasvojaan” , Jacob sanoi kylmästi ja sylkäisi maahan silmät hohtaen vihaa.

       ”Olen täysin samaa mieltä, rakki. Päätetään kaikki tähän, katsotaan kummassa meistä on enemmän todellista voimaa”, Edward sanoi pettävän lempeällä äänellä, mutta sen läpi kuulsi ikiaikainen kauna.

       ”Ei, ei, te ette tapa toisianne! Me emme ratkaise tätä sillä tavon!” huusin itkuisella äänellä.

      ”Vaan miten, Bella? Miten? Kumpaa sinä rakastat enemmän?” Jacob kysyi ja katsoi minua hellästi silmiin.

      ”Minä . . . Minä en . . . En ole varma”, sopersin häpeissäni. Kuinka saatoinkaan olla näin typerä, kuinka ihmeessä olin saattanut meidät tähän tilanteeseen. Rakastin kahta eri poikaa, ja kumpikin heistä oli täysin erilainen. Mikä hirvittävä sotku. Minunlaisteni ihmisten ei pitäisi antaa rakastua laisinkaan.

      ”Bella . . . Lupasin sinulle kerran, että jos löydät jonkun minua paremman, niin väistyisin syrjään, mutta nyt . . . Nyt huomasinkin että haluan taistella sinusta, en voi päästää sinua menemään. Olen pahoillani”, Edward sanoi minulle ja Jacob tuhahti hänen sanoilleen väheksyvästi.

     ”Sinä olet uskomattoman kyllästyttävä, tiedätkö sen. Noin siirappisia  lauseita ei normaalioloissa ole käytetty sitten 1800- luvun”, poika murahti halveksuen ja Edward katsoi häntä jäätävästi.

     ”Vain koska sinä et osaa puhua sivistyneesti, ei tarkoita etteikö kukaan muukaan osaisi tehdä niin”, Edward vastasi äristen ja taas molemmat pojat katsoivat toisiaan silmät salamoiden.

     ”Pyydän, lopettakaa! Olen niin pahoillani, että olen aiheuttanut teille tällaista turhaa kipua, mutta en vain tiedä enää mitään kovin varmasti ja . . .” lopetin lauseeni kesken sillä  tajusin etten osannut päättää sitä. Hetken me kaikki kolme katselimme toisiamme neuvottomina. Sitten Jacob avasi suunsa epäröiden ja sanoi:

      ”No, jos sinä Bella et ole varma, niin minä voisin auttaa sinua päättämään.”

      Katsoin poikaa hämmentyneenä.

      ”Mitä tarkoitat?”

      ” No . . . Sinä tarvitset yksityistä aikaa  meidän seurassamme vailla kiinnijäämisen pelkoa. Mieti, Bells, se auttaisi sinua selvittämään mitä todella tunnet kutakin kohtaan. Ja sitten osaisit sanoa kumpaa todella rakastat. ”

      Mietin ehdotusta pitkään. Minun oli vaikeaa käsittää, miten minun ja Edwardin rakkaus oli muuttunut näin monimutkaiseksi ja saanut vielä Jacobinkin siihen mukaan. Silti ehdotus oli tavallaan melko hyvä.

     ”Edward?” kysin ja käännyin anteeksipyytävänä vampyyrin puoleen. Hän katsoi minua silmät tulvillaan rakkautta ja minä tunsin oloni hirveäksi petturiksi.

     ”Sanoin sinulle, rakas Bella, että taistelen sinusta. Tämä tapa on mielestäni parempi kuin moni muu”, Edward sanoi hymyillen hieman surumielisesti.

      ”Kolme päivää .Vietät kummankin luona tasan saman verran aikaa ja sitten . . . Sitten katsotaan mitä tapahtuu. Suostutko tähän?” Jacob kysyi eikä minun tarvinnut kovin kauaa miettiä vastaustani.

     ”Suostun.”



      Minun oli ensin määrä jäädä Jacobin luokse. Oli outoa nähdä Edwardin lähtevän kohti Forksia ilman minua ja tunsin pienen, kipeän vihlaisun sydämessäni, kun vampyyri käänsi selkänsä minulle ja katosi sekunnissa jäljettömiin.

       Kun kävelimme kohti Jacobin kotia ( En antanut Jacobin jäädä nostamaan autoani ojasta, vaan päätin soittaa suoraan hinaajalle) poika vihelteli iloisesti askeltemme rytmiin. Katsoin leveästi hymyilevää nuorukaista lämmin tunne rinnassani ja äkkiä huomasin tumman veriläiskän hänen paljaassa kyljessään.

      ”Voi Jake!” huudahdin ja pysäytin hänet jotta voisin tutkia haavaa tarkemmin.

      ”Bella, älä viitsi, se ei ole mitään, me ihmissudet paranemme nopeasti”, Jacob naurahti ja yritti suudella minua, mutta minä väistin. Tunsin syyllisyyttä Edwarin puolesta eikä Jacobin suuteleminen tuntunut oikealta kun hänen muistonsa oli vielä niin väkevästi läsnä.

      ”Bella . . . ” Jake mumisi ja veti minut takaisin kun yritin väistää hänen kosketustaan.

      ”Miksi sinä vaivaat itseäsi noin monilla ajatuksilla? Lupasit suoda meille kummallekin kolme päivää. Nyt on minun vuoroni nauttia sinun seurastasi ja kun aikamme on ohi, on taas hänen vuoronsa olla onnellinen kanssasi”, Jacob sanoi hellästi, mutta hänen sanansa satuttivat minua entisestään.

     ”Kuuntele nyt! Kuulostan joltain hemmetin pelurilta, lumpulta joka haluaa itsekkäästi pitää kaikki miehet itsessään kiinni! Miksi sinä haluat minut, Jake! Miksi!” minä huusin ahdistuneena ja yritin päästä irti hänen lämpimästä otteestaan. Tunsin muutaman kyyneleen poskellani, kaikki oli niin hirvittävän vaikeaa ja minä tunsin oloni niin pahaksi.

     ”Ei, ei se ole noin, Bella! Kuuntele! Minä olen rakastunut sinuun, sinun hyvyyteesi, luonteeseesi, kiltteyteesi ja kaikkeen muuhunkin sinussa. Olisi kai helpompaa saada jokin muu tyttö, sen voin myöntää, mutta en halua ketään toista. Haluan sinut. Koska en osaa ajatella ketään muuta kuin sinua. Sinä olet ainoa ihminen jota olen koskaan aidosti rakastanut. Ei  ole sinun vikasi, että olet noin sietämättömän ihana, niin että kaikki pojat rakastuvat sinuun”, Jacob lausui viimeisen lauseen virnistäen leveästi ja minäkin tunsin oloni hitusen paremmaksi.

     ”Kiitos, Jacob”, hymähdin ja halasin poikaa pitkään.

     ”Ole hyvä, Bells.”

     Kahden tunnin kuluttua, kun olin selvitynyt Charliesta, jolle minun oli selitettävä, mitä ihmettä tein La Pushissa ilman autoani ja näin myöhään, istuuduimme viimein Jacobin kanssa hänen sängyllensä ja huokaisimme väsyneinä.

     ”Pitkä päivä”, Jake mumisi ja painoi päänsä syliini.

     ”Mmm . . .”

     Pitkään aikaan emme sanoneet mitään muuta. Tuntui hyvältä maata siinä juuri sopivan lähellä vailla minkäänlaisia paineita tai ajatuksia. Jacobin kuuma hengitys osui jaloilleni ja minä silittelin hänen pörröisiä hiuksiaan ja suljin lopulta silmäni.

     Seuraavana päivänä Jake vei minut rantaan. Charlie oli tuonut minulle aamulla vaatteita kotoa mutta unohtanut uimapuvun. Vesi tuntuikin melkoisen kylmältä ja Jacob heitteli sitä tahallaan minun päälleni. Lopulta siitä kehkeytyi kunnon vesisota ja Jake heitti minut sen päätteeksi kylmään veteen.

      ”Jake! Minä tapan sinut kun pääsen täältä!” huusin vedestä mutta poika vain nauroi minulle. Kostoksi juoksin suoraan hänen syliinsä ja läpimärkä kun olin, poika kastui yhtä märäksi kuin minä.

      ”Katso nyt minua! Olen ihan märkä ja nämä farkut ovat takuulla pilalla!” valitin kun kävelimme hitaasti kohti Blackien taloa.

      ”Äh, Bella, milloin sinusta tuli tuollainen valittaja!” Jacob naurahti ja minä läpsäisin häntä ärtyneenä.

      Ilta kului hiljalleen eteenpäin. Jacob kuljetti minua ympäri kylää vaikka tunsin paikan jokseenkin täydellisesti, olinhan ennenkin viettänyt siellä aikaani. Illalla Jacob vei minut taas rannalle, mutta nyt me kävimme makuulle hiekalle katselimme hiljalleen taivaalle syttyviä tähtiä. Meri kohisi tyynnyttävästi kallioita vasten ja tuuli pyyhki kasvojani lempeästi.

      ”Bella?”

      ”Niin?”
 
      ”Miksi sinä valitsit silloin ensimmäisellä kerralla Edwardin?”

      Kysymys yllätti minut täysin. Kohottauduin käsieni varaan ja katsoin Jacobia hämmentyneenä, mutta poika vain katseli taivasta eikä vilkaissutkaan minuun.

      ”Minä . . . Minä rakastin häntä.”

      ”Et siis rakastanut minua?”

      ”Ei, ei se niin mennyt. Minä en . . . Tai siis . . . Minä rakastin häntä, mutta rakastin myös sinua. Ja koska olin rakastanut Edwardia niin kauan ajattelin etten voi rakastaa ketään muuta kuin häntä oikealla tavalla”, vastasin ja sanottuani sen tajusin puhuvani totta. En vain koskaan ollut ajatellut asiaa itsekseni.

      ”Sinä siis rakastat minua”, Jacob kysyi ja nyt hän laski katseensa minuun. Pojan silmissä oli samanlainen hohde kuin taivaan tähdissä ja minä hymyilin.

      ”Rakastan sinua.”

      Jake hymyili onnellisena ja suuteli minua pehmeästi. Mutta rakastan myös Edwardia, lisäsin itsekseni. En halunnut kuitenkaan pilata Jacobin onnea.

      Viimeisenä päivänäni  La Pushissa tapahtui jotain odottamatonta. Jake ja minä menimme hakemaan kaupasta ruokatarvikkeita sillä Jacob vaatimalla vaati että saisi kokata minulle oikean herkkuillallisen. Jostain syystä epäilin pojan kokkaustaitoja, mutta hän vakuutti minulle osaavansa asiansa. Kun Jacob oli kaupassa ( hän ei halunnut minun näkevän illallista etukäteen) kaupan pihaan ajoi kaksi moottoripyörää. Tunnistin ajajat melkein heti. Quil ja Embry, Jacobin ihmissusi ystäviä. Pojat huomasivat minut myös, mutta kun hymyilin heille, he eivät näyttäneet kovin innostuneilta. Päinvastoin. Quil näytti raivostuneelta. Hän marssi minun luokseni ennen kuin Embry ehti pysäyttää hänet.

      ”Mitä helvettiä sinä teet täällä!” poika karjaisi minulle niin kovaa että hypähdin miltei ilmaan säikähdyksestä.

     ”Mi-Miten niin?” kysyin hädissäni ja Quil ärjähti vihaisesti minulle.

     ”Miten niin! Miten niin! Ikään kuin et tietäisi!”

     ”Quil, anna olla, tämä on Bellan ja Jacobin asia”, Embry yritti rauhoitella ystäväänsä mutta Quil ei näyttänyt kuuntelevan häntä.

     ”Tajuatko sinä miten paljon sinä olet aiheuttanut tuskaa hänelle! Painu kotiisi ja jätä Jacob rauhaan! Kukaan meistä ei kaipaa sinau täällä!” Quil huusi ja minä peräännyin kauhistuneena kauemmas hänestä.

     ”Minä olen täällä korjaamassa vahinkojani”, mumisin mutta Quil vain nauroi pilkallisesti.

     ”Niin varmasti olet joo!” Nyt poika tönäisi minua lujasti olkaan, niin että horjahdin kauemmas.

     ”Quil, anna olla!” Embry huusi pojalle, mutta turhaan.

     ”Huuda nyt apua, Bella. Katsotaan tuleeko se verenimijäsi nyt auttamaan”, Quil ärisi ja löi minua niin että kaaduin asfaltille. Päässäni pyöri ja suussani maistui teräksinen veri.

      ”HEI! HEI, MITÄ HELVETTIÄ TE TEETTE!” Jacob ryntäsi kauppakassien kanssa ulos kaupasta ja juoksi luokseni.

       ”Bella, oletko kunnossa?” hän kysyi huolestuneena ja nosti minut ylös. Poskestani valui hieman verta mutta muuten olin vahingoittumaton.

        ”Quil, mitä sinä oikein hommaat!” Jacb kysyi pojalta vihaisena. Quil katseli meitä hieman nolostuneena omasta väkivaltaisuudestaan.

        ”Sori vain, Jacob. Kun näin tuon tytön, niin ajattelin että . . . Sori.”

       ”Älä minulta pyydä, vaan Bellalta!” Jacob karjahti ja Quil mumisi vaisun anteeksipyynnön minulle.

        ”Katsokin ettei näin käy enää koskaan!” Jacon ärisi pojalle ja tarttui minua kädestä johdattaen minut pois heidän luotaan. Muisto kipeästä lyönnistä jäi kuitenkin kummittelemaan mieleeni.

        Illalla kun istuimme pöydän ääressä syötyämme juuri pitsamme( Jacob oli polttanut kokkaamansa aterian, mille olin nauranut kuollakseni) kysyin kauan mieltäni vaivanneen kysymyksen.

        ”Jake?”

        ”Niin?”
 
        ”Kun minä ensimmäisen kerran valitsin Edwardin . . . Oliko se ihan hirveää sinulle?”

        Jacob katsahti minuun mietteliäänä. Sitten hän hymyili surullisesti.

         ”Oli. Oli se ihan hirveää. Mutta jo silloin päätin ettei tämä jää tähän. Vaistosin että sinä et tuolloin kertonut minulle kaikkea. Ja tässä sitä ollaan”, Jacob hymähti ja minä punastuin hieman. Onneksi Billy oli Charlien luona katsomassa matsia, ajattelin kiitollisena.

         ”Olen pahoillani. ”
   
         ”Njaa. Olen hengissä.”

         Jacob nousi ylös tuoliltaan ja kiersi minun taakseni. Hän painoi päänsä olkaani vasten ja kuiskasi:

        ”Valitse minut, Bella. Valitse minut, rakasta minua. Ole niin kiltti.”

        ”Jake . . .”

        Ja sitten hän suuteli minua, poika nosti minut vaivattomasti tuolilta kuin höyhenen ja painoi minut seinää vasten kuten aiemmin meillä. Me suutelimme yhä uudelleen ja uudelleen, aurinko laski ikkunoiden takana ja minä tunsin Jacobin sydämen sykkeen omaani vasten. Silloin todella tunsin eläväni.

        Mutta päätöstäni en ollut vielä tehnyt.

   


       A/N: Tämä oli aika Jacob valtainen osa, mutta ensi osa keskittyy enemmän Edwardiin :D Huomautelkaa jos on jotain kirjoitusvirheitä.   Oli muuten lyhyt, anteeksi :)

     

     

     
     


   

         


       
         
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 13:45:05 kirjoittanut Beyond »

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( viitososa ilmestynyt! )
« Vastaus #15 : 25.10.2009 12:42:53 »
                                                                                 Nimi: Kahdenlaista rakkautta
                                                                                 Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                                 Fandom: Houkutus
                                                                                 Genre: Romance
                                                                                 Paritukset:  Edward/ Bella,   Jacob/Bella
                                                                                 Ikäraja: K- 11
                                                                         A/N:  Toiseksi viimeinen osa . . .

         
            Osa 5

      Edward seisoi autonsa edessä odottamassa minua. Aluksi en uskaltanut katsoa häntä silmiin, mutta lopulta minun oli pakko kohottaa katseeni. Vampyyri hymyili minulle lempeästi ja ojensi minulle lumenvalkoisen kätensä. Tartuin siihen ja vastasin arasti hymyyn. Tunsin itseni niin pahaksi että Edwardin kiltteys tuntui hirveltä. Edward tuntui vaistoavan tunteeni, sillä hän vetäisi minut syliinsä ja halasi minua pitkään.

      ”Älä välitä Bella. Älä pyytele anteeksi. Minä ymmärrän”, hän kuiskasi minulle ja tunsin kuinka silmäni kostuivat. Hän ymmärsi, hän ymmärsi aina. Kuinka paljon hän kärsikään minun vuokseni. Miksi minun piti olla näin vaikea? Miksen voinut vain tyytyä siihen mitä minulla oli? Mutta kun ajattelin elämää ilman Jacobia . . . Se tuntui niin tyhjältä.

       ”Olen pahoillani, Edward. Todella olen. Ei tämä johdu siitä ettenkö olisi ollut onnellinen kanssasi. Minä vain en osannut . . . En voinut . . .”

       ”Shh, Bella. Annetaan asian olla. Minä tiedän.”   Edward painoi sormensa huulilleni vaientaakseen minut. Sydämeni jätti muutaman lyönnin väliin ja kun vampyyri suuteli minua, koko kehoni tuntui syttyvän palamaan.

       
       ”Täällä on niin kaunista”, huokaisin. Makasimme siellä samaisella niityllä, jossa Edward oli ensimmäisen kerran paljastanut kimaltelevan ihonsa minulle. Aurinko heijastui taas puiden välistä hänen kasvoillensa ja ne hohtivat kuin tuhannnet timantit olisivat peittäneet kasvojaan.
   
        ”Sinä olet kaunis”, sanoin ties monenneko kerran katsellen Edwardia uninen hymy huulillani. Aurinko oli lämmin ja minulla oli niin hyvä olla.

        ”Ei, en ole. Sinä olet”, Edward vastasi virnistäen häkellyttävän kauniisti ja suuteli nenänpäätäni. Hän tarttui käteeni ja kietoi sormensa lomittain omieni kanssa. Huomasin hänen haikean katseensa ja tunsin palan nousevan kurkkuuni.

        ”Sinä olet onneton. Minun takiani”, huokaisin ja nousin istumaan. Irrotin surullisena sormeni vampyyrin otteesta ja hautasin pääni käsiini.

       ”Bella . . .”

       ”Hys. Et voi sanoa mitään mikä saisi minut tuntemaan oloni yhtään paremmaksi. En ansaitse onnea. Olen kauhea”, mumisin ja pyyhin äkäisenä kyyneleitä poskiltani. Tuntui kuin aurinko olisi sammunut, minut valtasi äkillinen kylmyys ja hytisin hieman sen voimasta. Kaikki oli ihan väärin ja minä yritin sitkeästi huijata itseäni, valehdella itselleni että kaikki oli hyvin. Ei todellakaan ollut. Sillä kumman valinnan tekisinkään, jompikumpi rakkaistani kärsisi. Kuinka voisin koskaan elää sellaisen taakan kanssa? Kunpa voisin kuolla . . . Pääsisin pois tästä kaikesta. Kuinka helpottavaa se olisikaan.

       Tunsin kylmät kädet poskillani ja Edwardin pehmeä ääni täytti korvani.

       ”Nyt toivon enemmän kuin koskaan että osaisin lukea ajatuksesi. Mutta toisaalta, tiedän että pääsi on nyt täynnä itsesyytöksiä ja muita hulluja ideoita. Joten lopeta ne jo alkuunsa. En halua menettää sinua.”

       ”Entä jos minä valitsen Jacobin. Se satuttaisi sinua. Kuinka voin koskaan elää jos tiedän että pirstoin sydämesi kahtia . . .” nyyhkäisin ja pelkkä ajatus sai minut voimaan pahoin.

       ”Bella, et voi koskaan tehdä päätöstä jos ajattelet mitä minulle tapahtuu. Sinun täytyy kuunnella itseäsi. Tämä päätös määrittää koko elämäsi.Tämä on tärkeä päätös joten katsokin että valiset huolella”, Edward sanoi ja kietoi kylmät kätensä vyötäisilleni. Yhdellä keveällä liikkellä hän nosti minut syliinsä.

        ”Valehtelisin jos sanoisin etten halua sinun valitsevan minua. Ei, minä haluan elää kanssasi. Mutta vain jos se on sinun vilpitön päätöksesi. En halua että valitset minut koska tunnet että se on sinun velvollisuutesi. Kuuntele itseäsi ja kuuntelekin kunnolla. Minä rakastan sinua, mutta niin rakastaa Jacobkin. Kumman valitsetkin, saat varmasti vilpitöntä rakkautta osaksesi. Joten älä huoli Bella. Et voi valita väärin”, Edward sanoi ja nyt hänen äänensä oli täynnä surua.

       Minä käännyin ympäri nähdäkseni hänen kasvonsa ja kauhistuin nähdessäni kauniin vampyyrini poskilla kyyneliä.

        ”Minä vain . . . Minä rakastan sinua niin paljon”, Edward mumisi ja minä purskahdin itkuun. Halasin häntä lujaa, kiedoin käsivarteni hänen kaulaansa ja vampyyri vastasi syleilyyni yhtä kiihkeästi. Me kaaduimme nurmelle ja pidimme toisistamme lujasti kiinni, kuin olisimme riippuneet kiinni elämämme viimeisissä rippeissä.

       
        ”Mihin sinä viet minua?” kysyin jännittyneenä. Edward oli kietonut mustan silkkihuivin silmilleni ja johdatti nyt minua pitkin jonkinlaista polkua. Oli yö mutta Edwardin seurassa minua ei pelottanut.

        ”Kohta näet. Nosta jalkaasi, tuossa on juurakkoa”, hän kertoi minulle mutta nostikin minut hellästi syliinsä.

        ”En minä noin kömpelö ole, että minua kannella pitäisi”, murahdan mutta Edward vain nauraa lempesti ja suutelee minua saaden sydämeni hakkaamaan epänormaaliin tahtiin.

         ”Noin, nyt olemme perillä”, Edward sanoo muutaman minuutin kuluttua ja riisuu huivin silmiltäni. Huudahdan hämmästyksestä nähdessäni minne Edward on minut vienyt.

         Olemme niityllä, mutta koko alue on valaistu kauniilla valoilla, jostak hohtavat kuun heikossa valossa lämmintä hehkua. Puihin on kiinnitetty kauniita koristeita ja niitylle on kannettu kauniita puupöytiä, joiden päälle on kerätty upeita kukkia. Jostain kaikuu kaunista tanssimusiikkia ja muutama tulikärpänen lentää satumaisen näkymän yllä kuin kruuntaen sen kauneuden.

        ”Edward . . . Täällä on kaunista”, huokaan ihastuneena ja katson vampyyriä hämmästyneenä.

        ”Mutta missä vaiheessa sinä . . . Ah, Alice tämä teki, eikö?” kysyn hymyillen ja Edward nyökkää.

        ”Kiitä häntä puolestani. Täällä on . . . En ole koskaan nähnyt mitään näin kaunista”, hymähdän.

         ”Hyvä. Alice ilahtuu. Tule, koska nyt on viimeinen iltamme yhdessä ennen tärkeää päätöstäsi, on vain kohtuullista että tanssit kanssani”, Edward vaatii.

         ”Ei, en minä osaa . . .” vastustelen, mutta kun tajuan etten välttämättä näe häntä enää, suostun pyyntöön heti. Edward johdattaa minut keskelle niittyä ja kumartaa minulle. Minä niiaan hänelle nauraen ja Edward tarttuu minua toisella kädellä vyötäröltä ja toisella kädestäni ja lähtee johdattamaan minua valssin askelin ympäri niittyä. Minä olen auttamattoman huono tanssija, mutta Edwardin käsissä on uskomattoman helppo tanssia. Vampyyri keinuttaa minua hellästi ympäri loistavaa niittyä ja minä näen hänen silmissään sata eri tunnetta, josita yhtäkään hän ei lausu minulle ääneen. Me emme sano mitään, molemmat tuntevat ilmassa lopun tuntua. Minuun sattuu, sattuu ihan hirveästi, mutta en halua pilata iltaa kyynelillä. Niimpä painan pääni vasten Edwardin olkaa ja suutelen hänen kaulaansa. Hidastamme tahtia ja lopulta me vain keinumme ympäri niittyä. Hänen läheisyytensä on niin täydellistä, en tunne tarvetta mihinkään muuhun kuin vain tähän. Ei sanoja, ne ovat turhia. Me emme enää katso toisiamme enkä voi enää pidätellä itkua. Edward pitelee minua hiljaa ja antaa kyyneleideni kastella hänen valkean paitansa. Minä tiedän että minun on valittava ja se tulee olemaan äärettömän vaikeaa.


       A/N: Tämä oli lyhyt, mutta loppu lähestyy.  . . Kumman Bellla valitsee?






« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 13:51:33 kirjoittanut Beyond »

Chelseya

  • Ledger
  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( viitososa ilmestynyt! )
« Vastaus #16 : 25.10.2009 13:49:37 »
ÄÄ, apua. Ei tommoseen kohtaan saa jättää :"DDD
Odotan, odotan kovasti vikaa lukua!
Joten sitä tulemaan, ja nopeasti! XD
She had something to confess to
But you don't have the time so
Look the other way 
You will wait until it's over
To reveal what you'd never shown her
Too little much too late

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( viitososa ilmestynyt! )
« Vastaus #17 : 25.10.2009 17:21:51 »
Ääää, mihin kohtaan sä tän jätit  :o Ei noin saa tehä, jatkoo äkkiä :D Tekstis oli helposti luettavaa, mikä autto syventyyn toho tunnelmaa. Täytyy sanoo että toi vika luku joka sisälsi edwardi meni vähä hutasemalla, team jacobilaisii kun ollaan :D Mutta jatkappa nopeesti (;
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

MilzZzu

  • Vieras
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kuutososa ilmestynyt! )
« Vastaus #18 : 28.10.2009 15:39:36 »
                                                                                Nimi: Kahdenlaista rakkautta
                                                                                Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                                Fandom: Houkutus
                                                                                Genre: Romance
                                                                                Paritukset: Edward/Bella , Jacob/Bella
                                                                                Ikäraja:  K - 11
                             A/N: Viimeinen osa, kertokaa onnistuinko yllättämään . . .  Kiitos muuten kommenteista, ne oli ihania  ;D

     
           Osa 6

       Kaikki oli hirvittävän sekavaa. Ajatukseni heittelivät sinne tänne ja minun oli vaikea saada niistä mitään tolkkua. Yritin keskittyä vain ajamiseen, mutta sekin tuotti vaikeuksia. Oli ihme että ylipäätään selviydyin kotipihaan ajamatta kolaria. Astelin kotiovesta sisään ja juoksin omaan huoneeseeni. Heittäydyin sängylleni ja yritin rauhoittua. Minun oli suoritettava valinta ja se tulisi olemaan äärettömän vaikeaa. En edes tiennyt mistä alkaa, miten tällainen valinta pitäisi suorittaa? Sydämeni oli niin sekaisin, se hakkasi rintaani vasten kipeästi enkä minä osannut lukea sitä. Jacob vai Edward, Edward vai Jacob. Vampyyri vai ihmissusi.  Kumman luona halusin viettää loppuelämäni, kumpaa minä rakastin koko sydämestäni? En tiennyt, en tiennyt mitään.

        Nousin turhautuneena ylös ja menin avaamaan ikkunan. Ulkona ilma oli forksmaisen harmaa, pian sataisi. Olin sopinut Jacobin ja Edwardin kanssa että tapaisimme rajalla huomenillalla kello kahdeksan. Siis jos nyt pääsisin selvyyteen itseni kanssa ja nyt tilanne näytti erittäin huonolta. Jos päätökseni ei olisi ollut niin tärkeä, olisin nauranut itselleni. Tapahtumat kuulostivat huonon saippuasarjan käsikirjoitukselta. Nainen petti poikaystäväänsä parhaan ystävänsä kanssa ja lopulta hänen oli valittava kahden komistuksen välillä. Saippuasarjoissa toinen miehistä yleensä paljastui rentuksi ja toinen mies ja nainen päätyivät monenlaisten mutkien kautta onnellisesti yhteen. Mutta minun tilanteeni ei ollut noin yksinkertainen. Tässä tarinassa ei ollut pahiksia lainkaan. Oli vain minä, tyhmä itsekeskeinen tyttönen ja kaksi täydellistä poikaa. Valitse siitä.

         Istahdin työpöytäni ääreen ja nappasin pöydältä siihen jättämäni rannekorun. Se oli Jacobin antama, samainen koru jota olin aiemminkin katsellut. Siinä killui kaksi riipusta, Jacobin antama susi ja Edwardin tuoma sydän. Huomaamattani muistot menneestä valtasivat mieleni.

        ”Tiedätkö Bella, ei sinun ole pakko tällaista katsella. Voit mennä kotiisi jos sinua tylsistyttää”, Jacob hymähtää ja tarttuu jakoavaimeen. Hänen varmat, lihaksikkaat kätensä työskentelevät auton parissa varmoin, tasaisin liikkein.

         ”Eikä mitä, minusta on hauska katsella työskentelysi. Olen ihan mieluusti täällä”, vakuutan ja Jacob hymyilee ihanaa, lämmintä hymyään.
 
         ”Hyvä. Minusta . . . Minusta on hauskaa kun olet siinä”, Jacob tunnustaa ja kääntää katseensa nopeasti takaisin auton puoleen. Katson poikaa hämmentyneenä ja alan sitten naurahtaa.

         ”Hölmö koira, minusta on ihanaa olla luonasi”, hihitän ja Jacob yhtyy nauruuni.

         ”Vai koira! Minä sinulle koirat näytän!”  Jacob hyrähtää ja vetää minut syliinsä. Minä kiljun ja nauran kuollakseni kun pojan kuumat kädet kutittavat herkkää ihoani.

         ”Pyydän, Jake, armoa”, huohotan hengästyneenä ja lopulta Jacob laskee minut irti.

         ”Bella, Bella, kyllä minä olen iloinen että olet siinä”, Jacob sanoo ja nyt hänen silmänsä ovat täynnä ihan erilaista rakkautta. Minä vastaan huumaantuneena katseeseen kunnes tajuan mitä on tapahtumassa ja vetäydyn kauemmas. Jacob huokaisee ja keskittyy taas autoonsa. Minä istun hänen vierellään emmekä me enää sano mitään.

 
         Hätkähdin irti muistoistani kun kuulin Charlien askeleet alakerrasta.

          ”Bella?”
   
          ”Täällä!” huusin vastaukseksi ja kiiruhdin alas.

         
          Kello oli jo lähellä kymmentä, kun palasin huoneeseeni. Silti en ollut yhtään lähempänä ratkaisua kuin aikaisemmin. Huokaisin väsyneenä ja istahdin taas sängylleni. Ennen kuin huomasinkaan, uusi muisto oli vallannut mieleni.

          ”Ja sitten, ihan niin kuin se ei olisi jo riittänyt, opettaja käski meidät riviin ja meidän oli kaikkien potkaistava se kirottu pallo maaliin. Ja arvaa osuinko minä siihen! Ei, en tietenkään, sillä Isabella Swanilla ei ole minkäänlaisia lahjoja mitä tulee jalkapalloon tai mihinkään liikuntaan liittyvään. Ja nuo olivat suoraan opettajalta lainattuja sanoja!” minä ärisen vihaisena ja säntäilen ympäri keittiötä paiskoen kaikkea käteen osuvaa. Edward katselee menoani hymyillen sitä hänelle ominaista, arvoituksellista hymyään.

          ”Sepä oli rumasti sanottu. Tuskin sinä niin huono liikunnassa olet”, vampyyri hymähtää ja minä tuhahdan äänekkäästi hänen sanoilleen.

              ”Sinä tiedät että olen kävelevä ympäristöriski. Mutta silti! Tuo oli todellisen kohtuutonta! Ja kaikki muut nauroivat minulle oikein kunnolla!” paasaan vihaisena ja alan leikkoa paprikaa salaattiin laitettavaksi. Sekunnissa Edward on luonani ja nostaa veitsen kädestäni.

          ”Rauhassa, rakas. Tuossa mielentilassa leikkaat vielä paprikan sijasta sormesi”, Edward hyrähtää ja nostaa minut pöydälle odottamaan. Näytän hänelle kieltä mutta hän vain nauraa ilmeelleni. Muutamassa minuutissa salaatti on valmis ja minä katson hänen kauniita käsiään kateellisena.

          ”Sinä olet niin täydellinen. Kunpa minäkin . . .”

           Edward nostaa minut syliinsä ja rutistaa minua lujasti.

           ”Ei. Sinä olet täydellinen. Minun oma ihmeeni.”  Vampyyri sanoo sanat niin hellästi ja rakastavasti, etten minä osaa vastata hänelle mitään. Edward keinuttaa minua hellästi sylissään, enkä minä jaksa edes huomauttaa hänelle hänen ylitsepääsemättömästä suojelunhalustaan. Hetki on täydellinen enkä halua pilata sitä sanoilla.

          Havahduin taas mietteistäni, ulkona oli jo ihan pimeää. Mietin mitä Edward tekee juuri nyt. Miettiikö hän päätöstäni, onko hän huolissaan omasta puolestaan? Kuinka tärkeä minä hänelle olen? Nousin ikkunaan ja katselin tähtiä. Olin niin levoton etten varmasti saisi unta tänään. Niimpä annoin muistojen vallata mieleni yhä uudelleen.

         ”Täällä on kaunista”, huokaan ja Jacob hymyilee ilmeelleni.
   
         ”Tottakai tällä on kaunista. En kai minä toisi sinua katsomaan jotain rumaa”, hän nauraa ja auttaa minua kädestä pitäen pääsemään kukkulan päälle. Seisomme suuren kalliorykelmän päällä, kauniit vuoristokukat ja muut kasvit kukkivat sen laella ja leppeä tuuli puhaltaa hiukseni sotkuun.

        ”Katso kuinka aurinko värjää meren”, Jacob kehottaa ja liikauttaa pääni oikeaan suuntaan. Hänen kätensä ovat tulikuumat, mutta ne tuntuvat hyvältä ihollani. Katson kuinka aurinko hitaasti uppoaa mereen, kuinka sen sadat eri väriset säteet valavat värinsä mereen.

        ”Mielettömän näköistä, eikö? Halusin näyttää tämän sinulle, tiesin että pitäisit . . .” Jacob katsoo ihastunutta ilmettäni tyytyväisenä.

        ”Kiitos, Jake. En tiennytkään että osaat olla näin runollinen”, hymähdän ja Jacob nyökkää vähätellen.

         ”Ei tässä mitään. En omista luontoa, minä vain . . . Ihastelen sen kulkua. Se on tahtomattaan kaunis. Katso kuinka nuo aallot näyttävät oikein hyväilevän aurinkoa. Ja kuinka nuo linnut näyttävät lentävän suoraan tuohon kultaiseen säteeseen, vaikka oikeasti se on mahdottoman kaukana. Hullua, eikö?” Jacob sanoo ja hänen silmänsä katsovat maisemaa kaihoisasti.

         ”Hmm . . . Kaunista ja hullua. Oli kilttiä sinulta tuoda minut tänne. Kiitos vielä kerran. ”

         ”Ei se mitään. Halusin jakaa tämän kanssasi”, Jacob vastaa ja minä kuulen kaipuun hänen äänessään. Hiljaa hän tarttuu minun käteeni ja kietoo sormensa omieni lomaan. Jostain syystä en osaa vetäytyä kauemmas.


          Hullua kuinka kaikki nämä asiat palaavat mieleeni juuri nyt, kun minun on valittava. Jotenkin olin aina tiennyt, että lopulta minun on päätettävä, etten koskaan voi saada molempia. Mutta silti . . . Kuinka lopullista päätösten teko onkaan. Surullista. Tunnen muutaman kyyneleen taas poskellani, mietin milloin niiden tulo oikein lakkaa. Olen itkenyt niin paljon kuluneiden päivien aikana. Vielä yksi muisto, yksi viimeinen katkelma menneestä palaa mieleeni.

          ”Sinä teit mitä?”

          Tuijotan vampyyria raivostuneena. Edward ei kuitenkaan näytä syylliselta, hän vain hymyilee minulle hellästi.

           ”Kuulit kyllä. Ostin sinulle oman tähden.”

           ”Si-Sinä . . . Ostit minulle oman tähden!!” kiljaisen ja paiskaan kuivaamani paistinpannun pöydälle.

           ”Rauhassa, Bella, rauhassa, rikot vielä jotain.” Edward sanoo ja kurtistaa minulle kulmiaan.

           ”Miten hemmetissä sinä odotat minun rauhoittuvan, kun sinä ilmoitat, että olet osanut minulle varmaan koko omaisuutesi maksavan tähden! Miksi, miksi ihmeessä!”  huudan raivoissani mutta Edward vain naurahtaa.

           ”Olen oikeastaan aika yllättynyt, että se oli niin halpa.”

           ”Halpa! Niin, varmasti vain muutaman miljardin!” ärähdän. Edward tulee luokseni ja yrittää ottaa minut syliinsä, mutta minä väistän kosketusta.

          ”Mikä tässä oikein on ongelmana? Ei se tähti sinua vaivaa, vaan jokin muu”, Edward huomauttaa ja astahtaa lähemmäs minua.

           ”Bella . . .”

           ”Minä vain . . . Sinä voit ostaa minulle kuunkin taivaalta, voit tarjota minulle kaiken. Mutta minä . . . Mitä minä voin antaa sinulle? En mitään, minulla ei ole sinulle mitään. Joskus minä vain . . . En voi riittää sinulle”, kuiskaan surullisena.

          Edward syöksähtää luokseni ja pakottaa minut katsomaan itseään. Kullanruskeat silmät kohtaavat omani hehkuen rakkautta.

          ”Ei, Bella. Sinä olet antanut minulle oman rakkautesi, ja sen arvokkaampaa lahjaa minä en voi koskaan saada. Nämä lahjat ovat vain minun tyhmä tapani osoittaa kuinka hullluna olen sinuun. Rakastan ilmettäsi kun kerron että olen ostanut sinulle jotain”, Edward sanoo pehmeällä äänellä ja minä huomaan hymyileväni.

          ”Hyvä on . . . Mutta älä ostele mitään noin suurta, okei”, huokaan ja Edward nauraa hyväntahtoisesti.

           ”No?”
   
            ”Mitä no?”
         
            ”Etkä halua nähdä tähteäsi?”
   
            ”Äh, hyvä on sitten. Mutta nopeasti.”

            ”Rakastan sinua.”

            ”Minäkin sinua. Mutta oikeasti, ethän sinä maksanut tästä kovinkaan paljoa?”

            Edwardin nauru täyttää pihan lempeällä kaiullaan.

           Huokaisin kaihoisasti muiston viimein haalistuessa mielestäni. Kuinka täydellistä kaikki olikaan ennen. Kun pystyin vielä olemaan Edwardin Bella ja Jacobin Bella. Mutta nyt olin sekoittanut kaiken. Astelin väsyneenä vuoteelleni ja annoin unen ottaa minut hitaasti valtaansa.

           Auringon heikko kajo herätti minut aivan liian aikaisin. En olisi halunnut nousta, mutta pian Charlie jo kutsui minua alakertaan. Halusin vain sulkea silmäni ja nukkua pois, mutta tiesin ettei se ollut mahdollista. Minun oli tehtävä päätökseni, oli turha lykätä kipua enää kauemmas. Huokaisten nousin ja tassuttelin alas.


           Päivä meni täysin sumussa. En tajunnut ajan kulua lainkaan, istuin omalla sängylläni tuijotellen eteeni vailla yhtäkään järkevää ajatusta. Jacobin ja Edwardin kasvot häilyivät edessäni, mutta en pystynyt päättämään heidän välillään. Lopulta, kun kello löi puoli kuusi, minulla oli edelleen suuri päätös edessäni, enkä ollut yhtään viisaampi sen suhteen. Minua pelotti, pelotti aivan hirveästi kun etsin turhan hitaasti autoni avaimia. Kun kävelin kohti autoani, pelko kasvoi hirveäksi paniikiksi. Käteni tärisivät ja minua oksetti. Kun käynnistin autoni, silmiäni sumensivat kyyneleet joita en saanut pyyhittyä pois. Hitaasti lähdin ajamaan kohti tapaamispaikkaa, mutta auto ei tuntunut pysyvän lainkaan hallinnassani.

           Ja sitten, kun odotin risteyksessä vuoroani lähteä liikkeelle, minä ymmärsin. Päätös iski minuun niin yllättäen että painoin kaasun pohjaan katsomatta lainkaan ympärilleni. Aloin nauraa, se oli hysteeristä, helpottunutta naurua, jonka jälkeen tulivat kyyneleet. Minä tein päätökseni enkä katunut sitä lainkaan. Huusin ääneen ilosta ja kohotan käteni tuulettaakseni. Sitten äkkiä kuulin äänekkään tööttäyksen ja kirkaat valot välähtivät. Mietin ihmeissäni, missä vaiheessa-

          Kipua. Kipua, pelkkää puhdasta kipua. Ja valoa, kirkasta, valkoista valoa. Kuulin äänekästä huutoa, hitaasti rekisteröin sen tulevan omasta suustani. Jotain märkää valui ohimoltani alas, pääni tuntui hataralta. Äskeinen ilo oli poissa, nyt tunsin pelkkää kipua. Loppuisipa se jo. Kunpa joku ottaisi tämän kivun pois. Auttakaa . . . Apua . . . Valkoinen valo oli niin kirkas, se sattui silmiini . . .

               
             *     *     *     *    *     *    *     *     *      *     *      *


            Jacob Black tuijotti Edward Cullenin kultaisiin silmiin. Vampyyri näytti ärsyttävän rauhalliselta, hän seisoi rajan toisella puolella kasvot tyyninä ja asento itsevarmuutta huokuen. Mutta missä oli Bella? Jacob tunsi itsensä äärettömän jännittyneeksi, hän ei tienny kumman Bella valitsisi. Tietenkin hän toivoi tytön omaan elämäänsä, mutta jos niin ei kävisikään . . . Mitä sitten? Kestäisikö hän ilman Bellaa? Ei, Jacob ei halunnut ajatella sitä, se oli liian tuskallista.  Sitäpaitsi, hän ja Bella olivat luodut toisilleen, tyttö tiesi sen itsekin. Mutta jos Bella silti ottaisi inhottavan verenimijän . . . Ei, tällä kertaa se ei menisi niin.

           Aika kului ja molemmat pojat alkoivat hermostua.

           ”Hänen pitäisi jo olla täällä”, Edward sanoi hieman huolestuneella äänellä.

           ”Häntä pelottaa tulla tänne”, Jacob murahti ja istui kylmän asfaltin reunalle.

           ”Hmm . . . Niin kai.”

           Muutama minuutti kului hiljaisuudessa. Sitten Edwardin kännykkä soi. Vampyyri vastasi siihen hieman ärtyneellä äänellä:

           ”Mitä nyt, Alice?”

           Ja sitten pojan ilme muuttui. Hänen kasvonsa valahtivat kauhusta ja silmät tummuivat lähes mustiksi.

           ”Ei . . . Ei, Alice . . . ”

           Jacob tiesi heti että jotain oli vinossa. Poika nousi ylös ja tuijotti vampyyria vaatien tätä kertomaan mistä oli kyse. Edward kohotti katseensa Jacobiin ja hänen silmänsä olivat suuret kuin kaksi lautasta. Sitten niihin kihosi kyyneleitä.

         ”Bella . . . Bella on . . . ”

            Edwardin lopettaessa lausettaan Jacob oli jo liikkeellä. Kohta tiellä juoksi suuri susi jokin vaalea hahmo vierellään.

            Kuinka kovaa Jacobin sydän hakkasikaan! Se ei ollut koskaan lyönyt niin lujaa. Mutta nyt poikaa pelotti, pelotti niin paljon että oli vaikea keskittyä mihinkään. Bella, mitä Bellalle oli sattunut? Jotain hyvin vakavaa, se oli varmaa. Mutta Jacob kyllä saisi tytön kuntoon, se olisi varma. Poika kuuli muiden susien heikkoja ääniä päässään, mutta nyt hän ei huomioinut niitä. Tärkeintä oli Bella.

           Romuttunut auto makasi tien vieressä ojassa. Sen ikkunat olivat rikkoutuneet ja sen renkaan pyörivät vielä avuttomina eteenpäin. Jacob ja Edward huusivat yhtä aikaa ja kun Jacob muuttui takaisin ihmiseksi, vampyyri juoksi auton luo ja repi sen oven auki. Yli-inhimillisillä voimillaan Edward työntyi sisään ruttaantuneeseen autoon ja veti sieltä ulos jotain. Jacobin sydän lakkasi lyömästä siinä kohtaa, kun poika tajusi elottoman hahmon olevan Bella.

           Edward ei voinut käsittää todella pitelevänsä tyttöystävänsä ruumista käsissään. Vampyyri istahti typertyneenä asfaltille ja heijasi ruumista sylissään. Bellan silmät olivat kiinni, kyljessä oli suuri, tumma läntti verta. Edward ei ymmärtänyt tilannetta lainkaan, vampyyri suuteli tytön huulia ja kutsui tätä nimeltä, mutta Bella ei vastannut. Jacob tuli silmät suurina lähemmäs, hän kaatui polvilleen Edwardin ja Bellan ruumiin eteen.

           ”Bella . . . Meidän on vietävä hänet sairaalaan, hän ei ole . . . Ei voi olla . . .” poika mumisi mutta Edward tiesi ettei Bellan sydän enää lyönyt.
       
          ”Minä . . . Ei . . . Tapa minut, mutta se ei ole totta, hän elää, eikö eläkin!” Jacob huusi hysteerisesti ja ihmissuden silmät kyyneltyivät kun totuus vihdoin saavutti hänet. Edward katsoi nuorempaa poikaa silmiin ja tunsi oudon rauhan täyttävän sielunsa.

          ”Jacob. Hän on kuollut. Bella on kuollut.”

          Sanat kuiskattiin kylmään tuuleen ja se heitti ne menemään kuin niillä ei olisi ollut merkitystä lainkaan. Jacob antoi kyynelten valua alas poskia pitkin. Ne tippuivat asfaltille yhä tihenevään tahtiin, mutta poika ei kyennyt hillitsemään niitä. Edward ojensi vapaan kätensä kohti poikaa, mutta veti sen sitten takaisin. Ei ollut mitään millä tavoin hän olisi voinut lohduttaa toista, sillä sama kipu repi hänenkin rintaansa. Koko maisema näytti sumenevan, mutta sitten vampyyri tajusi itkevänsä. Maailmassa ei ollut enää valoa lainkaan, kaikki oli pimeyden peittämää. Hän voisi kuolla. Ei ollut enää järkeä elää.

            ”Hän näyttää kauniilta . . . Jopa kuolleena”, Jacob kuiskasi ja silitti Bellan kalpeaa poskea.

            ”Niin. Hän oli kaunein asia minun elämässäni.”

            Hiljaisuus. Oli täysin hiljaista. Kuin itse kuolema olisi vienyt mukanaan kaikki normaalit äänet.

            ”Jos . . . Jos hän olisi valinnut sinut . . . En tiedä olisinko kestänyt sitä”, Jacob mumisi peläten rikkoa hiljaisuutta.

            ”Mutta hän olisi ollut onnellinen. Ja se oli pääasia. Mutta mitä sillä on enää väliä. Hän on poissa.”

            Jacob murtui kuullessaan sanat vampyyrin suusta. Ohi, kaikki oli lopussa. Hitaasti poika nousi ja käpertyi Edwardin pitelemän ruumiin viereen.

            ”Minä rakastan sinua, Bella”, Jacob sanoi vaikka tiesi ettei tyttö voisi kuulla häntä. Mutta silti . . . Hänestä tuntui tärkeältä lausua nuo sanat.

            ”Minäkin rakastan sinua, Bella. Mahdottoman paljon”, Edward kuiskasi ja sulki kauniit silmänsä. Pitkään aikaan tiellä ei liikkunut kukaan.


          A/N: Sori jos oli huono loppu, mutta . . . Joo, enpä osaa sanoa mitään. Kommentoikaa, pliis  :)

         
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 14:04:59 kirjoittanut Beyond »

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Kahdenlaista rakkautta ( kuutososa ilmestynyt! )
« Vastaus #19 : 28.10.2009 18:10:39 »
Meinasin just ruveta tekee täällä hirttosilmukkaa jos bella oliski valinnu edduskan, mutt sitte se meniki delaa. Hmm... Ehkäpä tää kuolema ei ollu paras lopetus, mutta mielummi se ku onnelline loppu eetvartille ja lässylässylää. (ei, mulla ei oo siis yhtään mitään edwardia vastaan ;D) Mutta jjoo, tykkäsin melki kaikist aikasemmist osist, mutta tää kuolema oli aika radikaali loppu. Mutta muute hyvä (:
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !