Kirjoittaja Aihe: Itkitkö lukiessasi Deathly Hallowsia? SPOILAA kirjaa!  (Luettu 67899 kertaa)

Nessie

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : 24.07.2007 20:41:05 »
Itkin hieman, vähän kumpaakin.

Täytyy kyllä myöntää että tuli muutama kyynel tirautettua vaikken yleensä itke lukiessani surullista/iloista tarinaa 8)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Nessie »
Oh world, kiss my virginal arse, for I am Draco Fucking Malfoy.
- - Harry in Eclipse by PhoenixSong

hermyli

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #21 : 24.07.2007 20:41:22 »
Itkin kummastakin, ilosta ja surusta.

Oi voi sitä itkua. Ensimmäisen kerran kyyneleet tulivat silmiini Dobbyn kuollessa, mutta silloin en itkenyt vielä niin vuolaasti kuin vielä tulin itkemään. Itkin Severuksen kuollessa ja melkein koko The Prince's Tale luvun ajan. Severuksen muistot koskettivat, koska juuri sitä olen kaivannut. Lisää tietoa Snapesta.

Eniten itkin varmaankin silloin, kun Harry oli menossa metsään. Harryn kuiskaus siepille: "I am about to die", oli aivan liikaa ja jouduin keskeyttämään lukemisen hakeakseni nenäliinan. Rakkaitten ilmestyminen kuolleista oli myös koskettavaa.

Onnesta itkin, kun Harry palasi vielä lopussa rehtorin huoneeseen ja Dumbbiksen muotokuva (vai pitäisikö sanoa vain Dumbbis) itki. Albuksen kyyneleet vain olivat liikaa.

Fredin kuolema ei erityisesti koskettanut, koska kaksoset eivät ikinä ole olleet minulle kovinkaan tärkeitä. Lupinin ja Tonksin kuolinhetket jäivät kertomatta ja kun luin ensi kertaa siitä, että he makasivat kuolleina, ajattelin ensin, että käsitin lauseen väärin (se OLI hieman epäselvä lause !) luin sen useasti uudestaan ja jäin vain tuijottamaan, kun lopulta tajusin. Remusta ja Severusta jään tosiaan kaipaamaan!

OTP:ni on nyt kuollut kokonaan :'( Eipä parane parittaa Sirreä ja Remppa enää kuin kelmiajoilta ja tuonpuoleisessa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut hermyli »

winterforest

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #22 : 24.07.2007 21:58:01 »
Itkin vaikka kuin monessa kohtaa. Ensin siinä kun Georgen korva on lähteny irti ja kun Fred sanoo, että nyt äiti ainaki erottaa ne toisistaan. Outoo sinänsä, kun ennen en oo kaksosista niin paljoo välittäny. Myös Godric's Hollow'ssa kun Harry ja Hermione on siellä haudalla niin pari kyyneltä tipahti.  Kaikkein eniten kumminkin Prince's talesta Harryn "kuolemaan" saakka. Tais pari kyyneltä kirjallekki tipahtaa. Oikeestaan koko Tylypahkan taistelun olin välillä silmät sumeena kyynelistä ja välillä taas ihan ilosena.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut winterforest »

amorito

• FF100 11/100
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #23 : 24.07.2007 22:05:06 »
Itkin surusta.

Fredin kuolema tuli jotenkin niin yllätyksenä, ja olin ihan oikeasti oppinut rakastamaan niitä kaksosia. <3 Nyt jälkeen päin on hassua miettiä sitä, oikeastaan olin jo lukiessani, siinä samalla kun itkin, vähän että "ohoh, olenpa liikuttunut, ihan kuin joku olisi oikeasti kuollut" :D Sellainen naamanvääristävä, kouristuksia sisältävä itkukohtaus. Voi Georgea.

Sitten, Harryn käyttäessä sitä kiveä, ja James, Lily, Remus ja Sirius tulivat Harryn luo ja se koko keskustelu, joka heidän viiden välillä käytiin. Se oli niin inhimillinen ja kaunis kohtaus, jotenkin se ei edes tuntunut olevan Potter-kirjasta.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut amorito »
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Lallu

• freak bitch
  • dynamite
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #24 : 25.07.2007 00:15:37 »
Molemmista itkeskelin. En mä yleensä kirjoille itke, mutta nyt oli tippa linssissä varmaan viiden sivun välein. Ensimmäisen kerran tuli kyynel silmään siinä Dudleyn "I don´t think you´re a waste of space" kohassa ja siitä eteenpäin sitten tasaiseen tahtiin.

Siellä oli pari helmikohtaa mille nauroin itkemisen lomassa.  ;) Nyt en kyllä  muista, mitä siellä oli, mutta niitä oli (kuten tuo kaksosten heittämä holey läppä ja Harryn "OI! There´s a war going on here.")

Hyvä kirja <3

oiiiii ja se Lunan katto. <3 Sillekin mä itkin  :D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LaLuna »
[

vesiheinikki

• aeää!
    • http://www.google.com/.
Re: Itkitkö lukiessasi Deathly Hallowsia? SPOILAA kirjaa!
« Vastaus #25 : 25.07.2007 10:31:38 »
Ooh, kyllä itkin. Lopussa, en ole ihan varma missä kohdissa, mutta siitä se alkoi kun Fred, Tonks ja Lupin makasivat siellä salissa. Olen vieläkin vihainen Rowlingille että tappoi niin paljon ihmisiä/hahmoja.
R.I.P. Fred Weasley, Nymphadora Tonks(-Lupin), Remus Lupin
Enough strenght to build a home
Enough time to hold a child
Enough love to break a heart

"I'm as gay as a daffodil, my dear!"

Leeloo

• Vieras
« Vastaus #26 : 25.07.2007 13:11:26 »
En itkenyt.

Luulisi, että edes Kalkaroksen kuoleman kohdalla olisin alkanut pillittää kuin vesiputous, mutta ihan tyynenä pysyin. Ehkä nuo kuolemat eivät ole vielä "iskeneet," ja ne täytyy ymmärtää jotta voin itkeä. Silmäni kostuivat ainoastaan niissä kohdissa, missä kerrottiin Arianasta.

Viimeinen luku oli niin onnellinen, että olisin voinut itkeä. En ole oikeastaan koskaan itkenyt lukiessani Pottereita...

R.I.P. Severus, Alastor Vauhkomieli, Georgen korva, Fred Weasley, Dobby, Colin, Tonks, Lupin... [size=85](ja Voldy ja Bella... he varmaan palavat helvetissä, mutta saahan sitä ripatella. Hehee :D)[/size]

Brenda

• http://brenda-malfoy.livejournal.com
« Vastaus #27 : 25.07.2007 15:02:13 »
Ihme kylla, en itkenyt. Missaan kohdassa. Olin niin varma, etta itken heti kun olen saanut kirjan omiin kasiini ja lukiessani sita alusta loppuun, mutta ei... Monissa kohdissa olin jarkyttynyt, iloinen, surullinen, pettynyt, onnellinen, hammentynyt, koko tama tavallinen skaala, mutta en itkenyt edes kenenkaan kuoleman takia. Outoa, siis ihan todella outoa, itken aina lukiessani kaikkia ihania ficceja, katsoessani koskettavia kohtauksia telkkarista, aina kun siihen on vain jokin pienikin syy, mutta nyt ei mitaan. Tuntuu ihan tyhmalta olla itkematta kun olisi nain iso ja hyva syy siihen. Ihan jo se, etta tama oli viimeinen kirja. Ehkapa koen ja tajuan kaiken kunnolla vasta tyyliin viidennella lukukerralla, en vain voi uskoa, etten itkisi DH:n takia, ei ole mahdollista. Tunnen itseni ihan luonnonoikuksi jo senkin takia, etta suunnilleen kaikki muut ovat vuodattaneet kyyneleita paitsi mina, mutta eniten sen takia, etten vain voi tajuta, miksen itke! Olen niin hemmetin herkka kaikelle, ja aina kun ei olisi oikea aika/paikka itkea, tietenkin mina niin teen. Ja nyt kun olin todellakin varautunut itkemaan koko kirjan ajan, olin aivan varma tekevani niin, niin silloin ei mitaan, ei kertakaikkiaan mitaan...
How could you possibly know what I'm going through right now?

”Argh, kun menee taas hermot. Ihan kun Harrylle soittais ja Ray vaan vastais koko ajan.”
”:'DDDDDDDD”

Scareda

• http://scareda.livejournal.com
« Vastaus #28 : 25.07.2007 16:03:50 »
En itkenyt

En vain osaa itkeä kirjoille. Ehkä olen kamalan surullinen, mutta oikeita kyyneleitä ei tule. Eniten suren Fredin, Remuksen ja Severuksen kuolemia, koska he kaikki olivat erittäin rakkaita hahmoja minulle. Odotin kovasti että viimeisessä luvussa olisi edes jotain Georgesta ja hänen surustaan ja muustakin Weasleyn perheen jäsenistä. Olisipa heidän elämästään selitetty edes ihan pikkuisen.

Ja Draco siellä King Crossilla poikansa ja vaimonsa kanssa. Se oli jotenkin niin surullista vaikkei pitäisi. Ei sitä osaa kuvitella.

Tietysti kirjassa on miljoona muutakin kohtaa. Look...at...me nyt esimerkiksi. Pitää varmaan lukea se kohta uudestaankin.
[size=85]So full of joy you are a child of spring.[/size]

willa

« Vastaus #29 : 25.07.2007 17:49:29 »
Itkin ilosta ja surusta ja siitä kun kirja loppui.

itkin aina kun joku tärkeä henkilö kirjassa kuoli, eniten itkin kun Fred, Remus ja Tonks kuolivat. Varsinkin Remuksen kuoleman takia itkin varmaan tunnin -.- se oli niin läheinen hahmo minulle.
Itkin myös vuolaasti siinä kohtaa missä Harry tapaa vanhempansa, Siriuksen ja Remuksen metsässä. Kalkaroksen kuolemalle en itkenyt lainkaan, vaikka hahmo oli yksi lemppareistani, en tiedä miksi . .

Itkin ilosta kun Remus sai vauvan, ihanaa :""D Remus oli niin onnellinen.

Lopuksi piti tietty itkeä sen takia kun kirja loppui, ei enää Pottereita, koskaan. Noin 7 vuotta kun on tullut elettyä sen kirjan mukana ja odotellu seuraavaa, ja nyt se sarja loppui kokonaan.

semic

• http://
« Vastaus #30 : 26.07.2007 11:54:28 »
Itkin. Hyvin vuolaasti.

Voi, en ole koskaan itkenyt mitään kirjaa lukiessa niin paljon kuin tässä. Alussa kun Moody ja Hedwig kuolivat, niin itkin varmaan siksi kun se tuli jotenkin niin yhtäkkiä, vaikka no, osasihan jonkun kuolemaa odottaa muttei silti niin nopeasti. Ja sen jälkeen itkin ilosta ja surusta varmaan 100 sivua eteenpäin. Vaikkei ollut enää mitään surullista, en osannut lopettaa. Aina kun purskahdin itkemään niin muistan vain kuinka mietin, että tämä on viimeinen Potter. Ja sitten itkin vielä enemmän.

Suurimmat kyyneltulvat vuodatin kun Harry tajusi, että hänen on kuoltava. En pystynyt lukea eteenpäin, koska en nähnyt mitään kyynelteni takaa. Purskahdin kunnolla itkuun kun Lupin, Sirius, Lily ja James ilmaantuivat. Samoin purskahdin itkuun kun Harry esitti kuollutta ja kerrottiin joidenkin reaktioita siihen. Kirjan viimeisten rivien lukemiseen meni niin kauan aikaa, sillä itkin ja nauroin katketakseni Ronin hienolle letkautukselle siitä, miksi ihmiset tuijottivat heitä. "I'm extremely famous", paras juttu koko kirjassa.

En ole koskaan itkenyt niin paljoa kuin tässä kirjassa, kuten sanottu.
[size=85]"Don't let it worry you", said Ron. "It's me. I'm extremely famous." [/size]

Bulla

• Vieras
« Vastaus #31 : 26.07.2007 14:26:17 »
Minen itkenyt. Ehkä se on itseasiassa vähän hassuakin, sillä olin täysin varma, että viimeistään kirjan lopussa parahdan itkuun tajutessani, että tämä todellakin oli viimeinen kirja.

Mutta sitten kun kirja oli loppu, myönnetään, olo kyllä tuntui tyhjältä, mutta jotenkin samalla tiesin, että se ON vain kirja. Se ei ole ihminen tai joku kertakäyttöinen asia. Voin aina palata takaisin Potterin maailmaan, eikä kirjasarjan loppuminen mielestäni tarkoita, että se on ohi.

-Bulla

Selmartini

• Vieras
« Vastaus #32 : 26.07.2007 16:51:23 »
En itkenyt!

Mitä helv-ettiä?! Kysyn vain! Ajattelin koko ajan, että itken kun luen sitä. Ei, ei ainuttakaan kyyneltä tullut vuodatettua. Kerran meni aalto silmän yli. Siinä kohtaa kun Harry oli menossa sinne metsään ja Lily, James ja Siriusa oli sieä sen kanssa. Silloin meinasi itku tulla tai se oli lähimpänä. Kun Fred kuoli, en ajatellut yhtään mitään. Shokki on luultavasti vieläkin päällä.
Ehkä ei-itkeminen johtui siitä, että vaikka huippuhahmoja kuoli niin ei niiden kuolemaa kuvailtu. Esim Lupin ja Tonks. Sanottiin vain, että ne makasi suuren salin lattialla. Ei sitä tajua, että ne on kuollu. Mutta jos kaikki olisi kuvailtu, niin sitten minä itkisin vieläkin.

Halusin itkeä, mutta kun ei! DAMN ME!

-Anerya-

« Vastaus #33 : 26.07.2007 18:56:52 »
Itkin ainakin tunnin ja monta kertaa purskahdin uudelleen itkuun kun olin lukenut, että Remus ja Nymphadora kuolivat.. Tuntu vaan niin kauheelta että Teddy jäi ilman vanhempia ja Rem ja Tonks kuoli ku oli ollu vasta niin vähän aikaa naimisis ja melkee heti ku oli saanu Teddyn..

Ja Fredin kuolema.. Ei itkulla tässäkään rajaa..
« Viimeksi muokattu: 03.02.2008 14:04:12 kirjoittanut -Anerya- »
Headmaster of Hogwarts hits the gym.

Dumbelldore.

Juhos

« Vastaus #34 : 26.07.2007 19:20:35 »
Itkin vuolaasti, lähes koko kirjan ajan. Niin ilosta, surusta, jännityksestä kuin siitäkin, että tiesin kirjan lopun olevan koko ajan lähempänä.

Erityisen vuolaasti kyynelehdin jonkun hahmon kuollessa, kun Oljo vain mainittiinkin, Godricin notkossa ja kirjan lopun lähestyessä. Jouduin lukemaan muutaman viimeisen luvun ja epilogin useampaan kertaan, koska en ollut nähdä tekstiä nenäliinan takaa. ^^

Arvasin jo etukäteen itkeväni, mutta kirjan alussa, ainakaan ennen Billin ja Fleurin häitä, en vuodattanut yhtäkään kyyneltä ja ehdin olla jo huolissani, turhaan. Minulla on tapana kyynelehtiä tunne-elämyksistä jatkuvasti, jos jokin vaikuttaa minuun voi olla varma että tulen itkemään. Jollei heti niin sitten hieman myöhemmin.
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

Orene

« Vastaus #35 : 26.07.2007 20:35:35 »
Klikkasin vaihtoehtoa "Itkin kummastakin, ilosta ja surusta".

Kyyneleet silmissä oli monessakin kohtaa, mutta Prince's talen jälkeen itkin ihan kunnolla. En tiedä, se vain jotenkin kosketti niin paljon. Severus on aina ollut niin kiehtova ja kiinnostava hahmo ja nyt kun siitä ilmeni sitten herkempikin puoli niin kaikki sitten vaan loksahti ja.. niin, nyt olen koukussa Severukseen kaksi kertaa enemmän kuin aikaisemmin. Tuon luvun jälkeen oli pakosti pidettävä taukoa lukemisessa ja käydä sitä uudelleen ja uudelleen läpi mielessä. Itkeskelin Severuksen kohtaloa siinä varmaan tunnin verran. Ja hidas kun olen, minulta meni aika kauan tajuta niiden Sevin viimesten sanojen tarkoitus. Vielä en ole kunnollista selitystä löytänyt sille, miksi Lily otti Jamesin eikä Severusta. Sitäkin olen tässä jo muutaman tovin ehtinyt spekuloimaan.

En oikeastaan voi sanoa itkeneeni varsinaisesti ilosta, vaan pikemminkin se oli jotain liikutuksen tapaista. Siinä kun koko DA oli taas koossa ja valmiita taistelemaan niin pakostikin tuli tippa linssiin, samoin kun Harryn vanhemmat, Sirius ja Remus ilmaantui sinne siellä metsässä. Hitto, kun taikamaailmassa kaikki on mahdollista. Todella paljon kuolemia tuossa kirjassa oli. Fredin kuolemassa suretti se, mitä Georgelle tulisi tapahtumaan. Ja Remus ja Tonks.. Kyllä tässä kirjassa oli itkun aihetta kerrakseen.

Meleth

• Rohkelikko
  • Always look on the bright side of life.
« Vastaus #36 : 26.07.2007 20:49:56 »
Itkin hieman, vähän kumpaakin.

Lupin ja Tonksin kuolemaa itkin hieman, koska heiltä jäi lapsi ilman vanhempia vähän kuin Harryltä. Säälin niin paljon sitä pientä lasta.
Sitten tuli tippa linssiin kun Voldemort tappoi Severuksen. Severus on ollut aina lempihahmoni ja sitten se sammakko vain tappoi hänet. Severus on ollut niin salaperäinen, ilkeä ja sarkastinen hahmo että väkisin tulee sellaista hyvis/pahista ikävä.

Ilon kyyneleet tulivat siitä kun Harry rökitti Voldemortin 6-0.

titsku

« Vastaus #37 : 26.07.2007 23:22:08 »
Voi että, itkin vuolaasti läpi koko kirjan. En itkenyt pelkästään surullisissa kohdissa – kyyneleet valuivat myös onnellisissa tapahtumissa. Varsinkin viimeiset sata sivua olivat minun kohdalla pelkkää itkua, lukeminen piti lopettaa pariin otteeseen kun en meinannut kyyneliltäni nähdä tekstiä :’) Sitä kun rupesi tajuamaan, että tämä todellakin on se viimeinen kirja. Kun sitten olin kirjan lukenut ja laskenut sen käsistäni, oli mulla jotenkin kamalan tyhjä olo ja itketti vain enemmän.

Etenkin mua koskettivat kirjassa Prince’s Tale-luku, siinä lukeminen piti monesti keskeyttää koska itkin niin paljon. Ennen en Kalkaroksesta pahemmin pitänyt, mutta tuo luku toi hänestä aivan uudenlaisia puolia esiin. Muita koskettavia kohtia oli tietysti eri henkilöiden kuolemat, erityisesti Dobbyn kuolema tuntui pahalta. :C Järkytyin myös, kun luin, että Lupin ja Tonks olivat kuolleet.
Ja oli se epilogi kuinka siirappinen tahansa, vollotin kamalasti sitä lukiessani :’’)

Koko kirja oli vain niin koskettava että huhhuh, en vaan voinut selvitä siitä itkemättä.
it's so lonely when you don't even know yourself

Elfalas

• Rouva Valas
  • Die mit dem Tod tanzt
« Vastaus #38 : 27.07.2007 09:12:44 »
En itkenyt. Olin jo valmiiksi varautunut siihen että puolet hahmoista lahdataan, eikä kukaan vainaja edes ollut minulle suuri yllätys. Loppuvaiheessa taas olin niin närkästynyt ällöstä epilogista, ettei huvittanut itkeä pelkästään sitä, että se on nyt loppu.

No, myönnetään, olin ihan vähällä vuodattaa pari pisaraa Seven muistolle.

Sharo

• http://www.geocities.com/taysikuu01
« Vastaus #39 : 27.07.2007 09:39:50 »
Spoilaa. Tietysti.

No, tietenkin itkin! Neljä lempihahmoani kuolee (jäljellä enää Neville ja Punurmio), niin tuleehan siinä pakosti itku.
Kello oli tosiaan kolme yöllä kuin luin loput viisi lukua, ja minun täytyi lukea kolmeen kertaan Lupinin ja Tonksin kuolema, että tajusin, että niin oli käynyt - enkä sittenkään uskonut sitä. Itkin hysteerisesti viiteen asti tätä, ja kun aloin valittaa siitä äidilleni (joka minun pakottamanani lukee juuri nelosta), se vain sanoi "no, se nyt vaan on pelkkä kirjasarja". Mutta on vähän hankala olla samaa mieltä, kun 'pelkkä kirjasarja' on ollut niin suuri osa elämää melkein seitsemän vuotta!
Wake up call, caught you in the morning with another one in my bed
Don't you care about me anymore? Don’t you care about me? I don't think so
Six foot tall, came without a warning so I had to shoot him dead
He won't come around here anymore, won't come around here, I don't feel so bad

Maroon 5