Kirjoittaja Aihe: Doctor Who, Uncle John (S, one-shot) | Rose/Human Doctor, Fandom10  (Luettu 2362 kertaa)

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Author: natte
Beta: Winifredhän sen läpi lukaisi
Fandom: Doctor Who
Rating: S
Paring: Rose/Human Doctor
Genre: köyhä wannabe-humor, dialogue, one-shot
Disclaimer: Miksei se ole minun! Aivan kauhian typerää. BBCllä kaikki oikeudet, en tienaa rahaa vaan olen köyhä opiskelija jonka kaikki aika (kovin liioitellusti) menee tälläisten kirjoittamiseen ja opiskelu kärsii enkä saa koskaan valkolakkia saati työpaikkaa joten. Ei rikastuta. ;)
Summary: Kun Tohtori koittaa kertoa tarinan.

A/N: Hih, oon jo pitkään tahtonu kokeilla kirjottaa pelkkää dialogia. Jolla ois vähän enemmän pituutta ku kymmenen replaa. Jotenka, siis ensimmäinen laatuaan tälläinenkin meikäläiseltä, arvostelkaa lempeästi (:
Ei mulla muuta sanottavaa oikeen. Toivottavasti Doctor ei oo kovin OC..
Fandom10.
Pahikset jättää kommentoimatta, tunne omatunnossasi kova pistos jos pääset loppuun ja lähdet pois kertomatta että luit läpi. Noei : D


Uncle John

Ihmis-Tohtori* ja Rose ovat saaneet Rosen uuden pikkuveljen, viisivuotiaan Timin luokseen hoitoon Jackien ja Peten ollessa pienellä kylpylälomalla Ranskassa.

T: "John-setä, kerro taas kuinka pelastit Rosen niiltä faakeleilta!"
D: "Itseasiassa ne olivat dalekeja, eivätkä faakeleita."
R: "Ja itse asiassa minä olin se joka pelasti sinut-"
D: "No, minä melkein pelastin sinut.. Tai no, oikeastaan sinä pelastit minut mutta jokatapauksessa! Kuten tiedät, Tim, dalekit ovat hyvin, hyvin vaarallisia, ja olen kerran jos toisenkin itse melkein kuollut taistellessani niitä vastaan - tai no, itseasiassa se en ollut juuri minä vaan - sanoisinko - parempi puoliskoni, enkä nyt tarkoita sinua, Rose rakas, mutta koska jaan samat muistot ynnä muut kuin hän, minä, voin sanoa että se olin minä."

*Timin suunnalta hölmistynyt hiljaisuus*

R: "Tuota.. jos John-setä vain jatkaisi tarinaa ja olisi kiinnittämättä yksityiskohtiin turhan paljon huomiota. Tim on viiden.
D: "Sitä paremmalla syyllä! Kun minä olin kuusi, anteeksi, viisi, meidät pistettiin jo ihan tekemään - no, kotitaloustöitä, mutta töitä kuitenkin! Te ihmiset olette niin huvittavia, ylisuojelevia olentoja, ikään kuin se lapsi särkyisi kosketuksesta!"

*varoittava katse Rosen suunnalta*
*Tim edelleen hieman ulkona*

D: "Aivan. Niin.. mihin jäinkään? Tosiaan! Olimme vuodessa 200 000, Satelliitti 5:ssä-"
T: "Mutta.. miten te pystyitte olemaan vuodessa 20 000?-"
D: "200 000."
T: "-koska nyt on vasta vuosi 2009! Olet ihan hassu, John-setä!"
R: "Tim, John-setä kertoo vain tarinaa. Tarinoissa voidaan olla pitkällä tulevaisuudessa."
D: "Aivan, kuuntele viisasta siskoasi, Timmyboy. Takaisin tarinaani - olimme dalekien ympäröimänä - ne olivat ottaneet haltuunsa koko satelliitin, tappaen kaiken elävän, mikä sattui niiden tielle-"
T: "Rose, mikä on satelliitti?"

*Tohtorin suunnalta närkästynyt huokaisu*

R: "Satelliitti on usein pienen, paikallaan pysyvän avaruusaluksen tapainen koje, joka leijailee avaruudessa."
D: "Tarkemmin ottaen se on pikemmink-"
T: "Mutta miten te olitte päässeet avaruuteen? Eihän avaruuteen pääse! Olette ihan hassuja, molemmat!"
R&D: "Tim! Tämä on tarina."
T: "Äiti sanoi, ettei taivaalle pääse muuten kuin lentokoneilla. Eikä lentokoneilla voi lentää avaruuteen! Te puhutte ihan puppua!"
R: "Tim, olet kuullut tämän tarinan ennenkin, koita jaksaa kuunnella tämä loppuun asti, tai joudut nukkumaan!"
T: "Enkä joudu nukkumaan, minä saan valvoa miten pitkään tahdon!"
D: "Mahtaako äitisi antaa sinun kukkua näinkään myöhään? Jos et tahdo kuulla tarinaa loppuun, peittelemme sinut ja sanomme hyvät yöt ja sinun täytyy alkaa nukkua."
T: "En tahdo vielä nukkumaan!"
R: "Kuunteletko sitten kiltisti John-sedän tarinan loppuun?"
T: "Hyvä on.."

* * *

D: "Viimeinkin nukkumassa."
R: "Huomaa keneltä hän on perinyt puhelahjansa."
D: "Minusta olette kuin kaksi marjaa."
R: "Ja sinäkö tiedät millainen minä olen ollut lapsena?"
D: "Mistä sinä tiedät, vaikka olisin seissyt joka ilta ikkunasi takana ja katsellut, kun Jackie peitteli sinut nukkumaan?"
R: "Sano ettet."
D: "..."
R: "Tohtori! Sinä stalkkeri!"

*naurua*

R: "Kyllä tiedän, että olen ollut lapsesta asti kovin kiinnostava persoona."
D: "Tietäisit vain."
R: "Lopeta tuo."
D: "Pidät siitä kuitenkin."
R: "Lopeta."
D: "En."
R: "Lopeta lopeta lopeta lopeta lopeta lopeta-"
D: "En en en en en en en en en en en en en-"
R: "HAHA, sanoit sen 7 kertaa liikaa."
D: "Se onkin lyhyempi sana."
R: "Älä yritä, et vain osaa."
D: "Ai en osaa..."

* * *

D: "Ai en osaa?"
R: "Ole sinä hiljaa."

R: "Ja voit pyyhkiä tuon omahyväisen virneen kasvoiltasi, koska jos et niin minä en ainakaan enää koskaan suutele sinua saati toista äskeistäääääääääh..."
D: "Tiedätkö, joskus te muistutatte Timin kanssa kovasti toisianne."


END.

*Ficissä kuitenkin lyhenteenä D jottei sekoitu Timin kanssa
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 19:54:10 kirjoittanut Beyond »
we'll be glowing in the dark

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Uncle John (Doctor Who, K13, one-shot)
« Vastaus #1 : 17.09.2009 23:15:16 »
oi että<3
En ookkaa lukenu kertaakaa täst aiheesta ficcii<3
Tykkään nii hirmuisesti<3 Ihiiii<3
Joo ja oli kivasti ja hyvin kirjotettu^^ :D

edeath

  • Vieras
Vs: Uncle John (Doctor Who, K13, one-shot)
« Vastaus #2 : 18.09.2009 22:00:40 »
Aivan loistava kertomus, Doctor Who ficcejä kun löytää niin valitettavan harvoin  :-\ Hienoa, että joku muukin on kiinnostunut sarjasta ja aiheesta :D tällaista lisää.  Tätä oli ilo lukea ja mielestäni oli juuri tohtorin tyylistä ärsyyntyä keskeytyksistä :D Jäi hyvä fiilis kun tämän luki :)

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Uncle John (Doctor Who, K13, one-shot)
« Vastaus #3 : 18.09.2009 23:00:33 »
*taputtaa käsiään yhteen ja kiljaisee iloisesti*
Kommenttia, kommenttia, olet saanut uusia kommentteja, ihania ihmisiä, iih!

Rassermus, ihanaa, että pidit, vähän arvelutti tämän kohdalla että onko vähän liian teennäistä - hauska kuulla että oli onnistunut (: Doctor Who'sta on aika vähän ficcejä täällä, fanfiction.netissä kyllä enemmänkin. Ajattelin kääntää jonkun sieltä jossain vaiheessa, jos vaikka jouluna innostuisi, niin saisi tänne vähän lisää kyseistä fandomia.

Thanks again, loveliest Purriainen, aina jaksat kommentoida ja se piristää ihanasti! Kuten olen jo varmaan satamiljoonaa kertaa todennut, hehe. Minusta Timistä tuli jotenkin kauhean söötti hahmo, rakastan tuollaisia pikkulapsia ja sanottakoon, että soittomaikkani keskimmäinen oli tälle hahmolle tavallaan esikuvana (;
Koitin lopetukseen tehdä jotain muuta kuin kliseisen "ole hiljaa ja suutele minua". Mahtavaa jos se onnistui!

Ja edeath, kiitos sinullekin että vaivauduit kommentoimaan, ette tiedäkään, miten se minua ilostuttaa! Doctoria tosiaan on kauhian harvoin suomeksi, voipi johtua katselijakunnan aika pienestä prosentista *roll* Tai no, jos verrataan Isoon Britanniaan, haha. Suosikkisarjani tällä hetkellä spin-offien ohella, hienoa löytää muita samanhenkisiä!
Voi vain kuvitella, miten Tohtoria ärsyttää kun viisivuotias ei vain tajua.

Suuri kiitos teille kaikille vielä kerran!
we'll be glowing in the dark

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Uncle John (Doctor Who, K13, one-shot)
« Vastaus #4 : 08.06.2011 23:52:00 »
tämä ficti sai kyllä ;D hymyilemään niin, ettei nauru ollut kaukana
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Uncle John (Doctor Who, K13, one-shot)
« Vastaus #5 : 12.06.2011 23:11:33 »
mellonami: Hih, kiitos - tälläinen vanhus tämäkin, hyvä jos viihdytti!
we'll be glowing in the dark