Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Sairaus on se rakkauskin ~ S  (Luettu 3395 kertaa)

Penber

  • Vieras
Sherlock Holmes, Sairaus on se rakkauskin ~ S
« : 24.05.2010 12:29:53 »
Title: Sairaus on se rakkauskin
Author: Penber
Raiting: S
Genre: draama, romance suttu
Fandom: Sherlock Holmes
Pairing: Holmes / Watson
Disclaimer: Arthur Conan Doyle omistaa. Kiitos siis hänelle!

Summary: Ei Sherlock Holmesia voi rakastaa ilman henkistä epävakautta.


A/N: BASTBAST. Vika otp10 tällä parilla :/. Loppu laulunpätkä on Lady GaGaa (Bad Romance).


Viikot Sherlock Holmesin kanssa lipuvat tietyssä omassa tasapainossaan, keikahdellen matkalla suuren paatin lailla laidasta laitaan. Ei siitä, että ulkopuolisin käsin mitään draamaa olisi tiedossa. Ei, ei sentään! Mutta mitä Sherlock Holmesiin tulee, draama kyläilee meillä ihan kutsumattakin. Minä, entinen rykmenttilääkäri, John Watson seurailen punastuneena vierestä ja yritän saada epäselvästi kurkkuuni takertuvia sanoja kimpoamaan seiniltä hänen korvilleen.

Mahdan olla aika hullu tai itsetuhoinen, enkö vain?

Ei Sherlock Holmesia voi rakastaa ilman henkistä epävakautta.

Normaalisti viikossa on seitsemän päivää ja päivässä on kaksikymmentäneljä tuntia. Holmesille viikossa oli miljoona päivää, tunneista meidän ei edes tarvitse keskustella. Minulle viikossa oli päiviä jolloin joko olin tai olin olematta Holmesin kanssa. Ensimmäiseksi mainitut ovat ehdottomasti parempia… ja pahempia.

Maanantai. Päivä jolloin kaikki menee päin mäntyä. Holmesia kiukuttaa ja hän käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsukainen. Illaksi hän kietoutuu minun viereeni ja mutisee jotain hiljaa itsekseen. Minua hymyilyttää ja sydämeni on kevyt. Mutta jostain syystä vietän maanantait usein pidempään praktiikallani.

Tiistai. Holmes katsoi minua pitkään, muttei sanonut halaistua sanaakaan. Vatsassani muljahteli ikävästi. Sano jo jotain, rakas ystävä! Älä piinaa minua! Olen täydellisen hukassa tässä suuressa pimeydessä. Oi kuinka sydämeni lyö.

Keskiviikko. Kun Sherlock Holmes nujakoi rosvojen kanssa, likaantuu ja saa naarmuja, olen minä se joka hänet hoitaa kuntoon. Lasken kylpyveden valmiiksi ja etsin laukustani kaiken tarpeellisen. Holmesin riisuessa itseään, minä vilkuilen häntä salaa peilin kautta. Katoavatko hänen selässään punoittavat arvet koskaan?

Torstai. Nämä ovat päiviä, jolloin saamme Lestraden vieraaksemme. Oli sitten tällä rottanaamaisella miehellä meille mitään uutisentynkää kerrottavanaan tai ei. Hän kopsutteli huoneeseen rintaansa röyhistäen ja he tervehtivät Holmesin kanssa kahden karhun lailla murahtaen. Jostain syystä heidän molempien oli oltava suurin kukko tunkiolla. Minä olin kana.

Perjantai. Kulttuuripäivä. Holmes on mykkä. Tuijottelee eteensä kuin patsas, kunnes ponkaisee ylös, vetää minut mukanaan ja katoamme Lontoon syrjäkujien kautta vilunsoitannan kauniiseen maailmaan. Katsoessani Holmesia, mieleni tekee tarttua häntä korvista kiinni ja vetäistä suudelmaan kanssani. Pelkkä ajatus tuosta sai minut punastumaan.

Watson. Jos sinulla on kuumetta, olisit jäänyt kotiin.

Lauantai. Jos herään aamulla Holmesin kainalosta, kyse on joko unesta tai hyvin hauskasta perjantai-illasta, joka oli pubista venynyt jatkoille Baker Streetin suojaan. Ei. Kyseessä oli aina se ensimmäinen.

Sunnuntai. Istumme Holmesin kanssa takkatulen ääressä. Viikko on lopuillaan. Toinen saisi jo alkaa. Minä polttelen sikaria. Holmes sivelee ohuilla sormillaan viulunsa kieliä. Sitten hän nostaa katseensa minuun ja minä sulan kuin sateeseen jäänyt sokerinpala.

En ole sairas. Olen vain rakastunut.

I want your loving
And I want your revenge
You and me could write a bad romance


A/N2: Yhyy.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 03:00:13 kirjoittanut Yukimura »

Fell

  • Vieras
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #1 : 24.05.2010 13:14:49 »
Mä varmaan sanon tän varmaan joka viestissä, mutta ihan sama, mielipide muuttuu: tää oli varmaan mun lempparini kaikista sun kirjoittamistasi <3 On tosin aika vaikeaa valita lempparia, muttamutta tuota noin, ei kai sillä ole väliä, vaikken osaisikaan valita :3

Eli tykkäsin ihan hirmuisesti. Sulta tulee oneshotteja niin usein, että pelkään aina päästäväni jonkun helmen käsistä ja nyt kun sait OTP kympinkin täyteen, niin en voi sieltäkään stalkkailla :/ Voisin tietty laittaa niin, että saan sähköpostiin aina ilmoituksen uusista viesteistä, jotka tulee yhteen nimeltä mainitsemattoman ficci-listaus-topaan, hihhih :3

Lainaus
Ei Sherlock Holmesia voi rakastaa ilman henkistä epävakautta.
<3 Oikeasti, Watson/Holmes on ihan älyttömän suloinen paritus ja kun Watson on aina sellainen hiukan ujo ja kömpelönoloinen :3 Slash ei yleensä kuulu lemppareihini, mutta Holmes/Watson on poikkeus <3

Lainaus
Normaalisti viikossa on seitsemän päivää ja päivässä on kaksikymmentäneljä tuntia. Holmesille viikossa oli miljoona päivää, tunneista meidän ei edes tarvitse keskustella. Minulle viikossa oli päiviä jolloin joko olin tai olin olematta Holmesin kanssa. Ensimmäiseksi mainitut ovat ehdottomasti parempia… ja pahempia.
Oonko mä joskus sanonut, kuinka mahdottomasti rakastan sun kirjoitustyyliä?

Sori tynkä kommentti, rakastan tätä ihan kympillä, kuten muitakin sun kirjoituksia <3
« Viimeksi muokattu: 24.05.2010 17:17:58 kirjoittanut Fell »

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #2 : 24.05.2010 16:11:41 »
Oih, rakastan. <3

Sun Holmes/Watsonit on vaan niin parhaita, näitä vois lukea vaikka miljoona... :D Mutta tykkäsin ihan älyttömästi, kiitos tästä. ^^

Ja hei, tuupa osallistumaan siihen haasteeseen vielä! ;D Kerkeet vielä joku kolme kirjoittaa ennen deadlinea! ;D

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #3 : 24.05.2010 17:06:46 »
ä taas oon Fellin kans eri mieltä , musta tää ei ollut sun paras xD Musta sun pidemmät on yleensä parempia kun lyhyet, näin tiivistetysti sanottuna.

Tää oli kyllä jotenkin hauska kohta, vaik samalla jotenkin karvas:
Jostain syystä heidän molempien oli oltava suurin kukko tunkiolla. Minä olin kana.

Huomaakko, kaikki saastutetaan pikku hiljaa HolmesWatson fanfictionilla. Niin titanic kuin nyt lady gagan bäääd römäääns.

*lukaisee uudestaan*
Tää oli tosiaan todella jotenkin... karvasta O-o
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Penber

  • Vieras
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #4 : 24.05.2010 18:02:25 »
Fell: Hassu oot! ^^<3 Ja mitää anteeks tartte pyyellä! Hyvä oli kommenttisi! Kiitos!

Jinmaru-Chan: Aivan varmasti mie taas kohta kuulen jonku hyvän biisin ja änkeen mukaan:'DD. Kiitos kommentistasi!

Nukkemestari: Karvas.. no se on ihan hyvä sana kuvaamaan tätä. Tää on vaa jotai random skeidaa tää mun raapustus! :'D Kiitos siis~

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #5 : 24.05.2010 18:16:09 »
Lainaus
Jostain syystä heidän molempien oli oltava suurin kukko tunkiolla. Minä olin kana.

Aws aws aws <3 Jotenkin vain tämä on niin IC, varsinkin jos miettii The Six Napoleons jälkeistä aikaa, jolloin ainakin minun mielessäni Holmesista ja Lestradesta tuli parempia ystäviä, mutta päteminen pysyy. Watson pyörittelee kauempana silmiään ;D

Alkaa olla jo vaikea keksiä uusia adjektiivejä ihkuttamaan näitä ficcejä. Ei Sherlock Holmesia tosiaan voi rakastaa olematta itse hieman hullu, olen tästä samaa mielstä.

Noniin, mulla ei aivot toimi. Aws. Kiitos.

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #6 : 24.05.2010 21:11:33 »
Lainaus
Sitten hän nostaa katseensa minuun ja minä sulan kuin sateeseen jäänyt sokerinpala.
Njaa, hmm... mielestäni tämä oli hyvä, kirjoitit taas eriasioista, nyt viikonpäivistä, varsin metka viikko sanoisinko : D

Munkin pitäs varmaa kokeilla saastuttaa foorumia tällä parituksella, kun arhaani yritän jo tehdä Tonks/Remuksella : D

Rakastan noita<3 ihan canonia oikeesti  :-* Ja kuinka vitun monta kertaa mäkin olen sanonut kuinka rakastan mun Watsonin kirjotustyyliä ihan sikana ja paljon possuna!

Päteminen, muahaa, että vihaan sitä puhumisen lajia.. plaah, myös Holmesilla, vaikka se tekeekin sen tyylillä ^^

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Anzu

  • Assassin
  • ***
  • Viestejä: 80
    • Conan-kun
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #7 : 26.05.2010 01:32:31 »
Tällaisena yleistävänä kommenttina voin sanoa, että henkilöt jotka kirjoittavat ylipäätänsä Holmes aiheisia ficcejä (sekä Holmes/Watson) saavat minulta suurta kiitosta.

Minun oli nimittäin aivan pakko rekisteröityä tälle foorumilla mukaan, jotta pääsen kehumaan näitä oikein henkilökohtaisesti, sillä ainakin itse koen palautteen erittäin positiivisena innoittajan kirjoittaessani, joka saa entistä paremmin jatkamaan kirjoittamista. No, mutta itse asiaan takaisin - ficci oli loistava. Pidän tyylistäsi kirjoittaa usein erilaisin tavoin, kuten joku aikaisemmin mainitsikin tällä erää viikonpäivien muodossa. Tyylisi on myös uskottavasti upotettavissa itse hahmoihin ja koen lukijana pääseväni näihin hyvin mukaan.

Toivottavasti kirjoittelet piakoin vielä lisää. Täällä nimittäin ilmoittautuu yksi innokas lukija, joka on jo pidemmän aikaa lukenut sivusta, mutta pakottautui nyt kommentoimaan viimein. (-:

No, kovin rakentavaa palaute ei ollut, mutta toivottavasti kannustavaa. ^_^'
"Nothing is true; everything is permitted."
~
"They didn't break me. I am broken."

Penber

  • Vieras
Vs: Sairaus on se rakkauskin
« Vastaus #8 : 26.05.2010 08:35:27 »
jjb: Ahihi. Juurikin näin! :D Kiitosta vaan kovasti! ^^

Milgia: Hanipöölleni kiitokset kommentista<3

Anzu: Hui! Olen ihan otettu! ^^ Kiitos erittäin kannustavasta palautteest!

Pyhimys: Aws :3. Kiitos~ Mie täällä ihan punastelen.