Kirjoittaja Aihe: Poikapäiviä, S  (Luettu 5077 kertaa)

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Poikapäiviä, S
« : 12.09.2009 22:50:59 »
Author: placebo eli maisa
Title: Poikapäiviä
Genre: no joo hei, mistä mä tiän... draama
Pairing: eijole, tulkinnanvarainen mä/sä tietty...
Rating:S
Disclaimer: hahmot ja juoni ja KAIKKI on mun omaani kiitos.

A/N: shitty shit, eve pakotti pistää joten syytä sitä... en ite tykkää tästä lainkaa :p idea on sinänsä ihan kiva mut joo moi.

On olemassa päiviä, jolloin sä haluat kiskoa päällesi hameen, sen ainoan jonka omistat, sä panostat ulkonäköösi tavallistakin enemmän. Sä laitat päällesi paidan, joka korostaa sun solisluitasi kauniisti. Sä vedät silmiisi kajalia ja huolehdit koko päivän, että se ei valu, ja sulla on hyvä fiilis koko sen ajan.

Toisinaan on päiviä, jolloin sä vedät päällesi ne farkut, jotka roikkuvat sun päälläsi ja paljastavat ne miesten bokserit, jotka sä ostit kerran H&M:stä. Sä kiedot ylävartaloosi varsin alkeellisesti noin parikymmentä senttiä leveän kangaskaitaleen, jolla on pituutta mennä sun ympärille kuudesti, sä lytistät sillä rintasi jotka muuten pullottaisivat siitä löysästä bändipaidasta, jonka sä vedät päällesi, ja yhtä lailla sulla on hyvä olla. Sä taiteilet kahden vaihtoehdon välillä, sä olet jo tottunut siihen, että sä et tiedä, mitä sä haluat olla.

Mä tiedän, että kun sä katsot vartaloasi, sulla ei ole hyvä olla. Sä katsot itseäsi peilistä, kokovartalopeilistä joka on sun vaatekaapin ovessa ja sun poskillasi valuu kyyneleet. Mä olen nähnyt ne kyyneleet, enkä mä olen koskaan halunnut muuta kuin pyyhkiä ne pois.

Sä olet kyllästynyt olemaan sä. Sä olet kyllästynyt siihen, että sä et vain tiedä, mitä sä olet, mitä sä haluat olla. Sä olet sanonut, ettet jaksa, silloin oli tyttöpäivä kun sä sanoit niin. Tyttöpäivinä sun kasvoja koristi kestohymy, sä nautit hameestasi ja muista tyttömäisyyksistäsi, ja poikapäivinä sä hymyilit yhtä lailla. Sinä tyttöpäivänä sä et vain jaksanut hymyillä.

Mä muistan, miten sä pillahdit itkuun kirjastossa, kun joku pikkulapsi, jota me ei kumpikaan tunnettu, kysyi äidiltään kovaan ääneen, että onko toi tyttö vai poika. Se oli poikapäivä, ja sä et vain kestänyt sitä. Tytön äiti hyssytteli lastaan ja mä halasin sua, sä sait itkeä mun olkapäätäni vasten, mä kuljetin sut vessaan ja pyyhin sun kasvot vessapaperilla niin kuin pikkulapsen. Sä sanoit, että sä olet onnellinen, kun sulla on joku mun kaltainen, ja mä olin onnessani siitä. Mä halasin sua ja sä halasit takaisin, ja kun me lähdettiin vessasta, sua katsottiin pitkään kun sä tulit naisten vessasta, ja se sai sut taas hyvälle mielelle.

Mä muistan joka ikisen kerran, kun sä olet itkenyt mun nähden sun identiteettiäsi. Mä muistan sen, miten sun kajaliset silmät kostuivat kun sä istuit mun huoneen lattialla ja katselit valokuvia, jotka mä olin ripustanut seinälle. Tietenkin mulla on susta kuvia seinillä, mä voin sanoa, että sä olet aivan mielettömän kaunis, ihana, uskomattoman näköinen riippumatta siitä, onko tyttöpäivä vai poikapäivä. Mun seinillä on kuvia molemmista, yhdessä sä istut meidän koulun lattialla ja katselet sun capin lipan alta mua, näytät ihan jätkältä, ja toisessa sä hymyilet kameralle prinsessahymyäsi. Sä olet yksi niistä harvoista, jotka näyttävät hyvältä jokaisessa kuvassa, kukaan ei onnistu vangitsemaan sulta tyhmää ilmettä.

Sä itkit niitä kuviasi katsellessasi, etkä sä suostunut kertomaan, mikä niissä sua itketti. Sä kirosit ääneen sitä, että sä olit huono ihminen, mä kysyin, että miten niin muka. Sä katsoit mua melkein huvittuneesti kun kyyneleet valuivat sun poskilla, sanoit, että kato nyt. Sä olet ihan vitun poika, kyllä, kun pillahdat itkuun yhdestä kuvasta. Ne puheet olivat omituisia, mutta mä en kysynyt enempää.

Sä et usko, kun sulle sanoo, että sä näytät hyvältä kummassa tahansa vaihtoehdossa. Sä et suostu uskomaan, että sä olet aivan täydellisen näköinen, et sä pysty uskomaan, että joku voisi pitää susta niin paljon kuin mä, tai enempää.

Mä pidän susta aivan määrättömästi. Mä olen nähnyt susta kaiken, mä olen nähnyt, miten sä itket, naurat, vaihdat vaatteitasi. Mä olen nähnyt, miten sä suutelet jotain tuntematonta tyttöä ja naurat sille jälkeenpäin, mä olen nähnyt kaiken. Sä et ole koskaan salaillut mitään itsestäsi multa, sä tiedät, että mä pidän susta aivan järjettömästi, niin paljon kuin mahdollista, ja usein sä sanot, että sä rakastat mua ja sanot, että sulla on hyvä olla mun kanssa. Sä sanot, että sä olet onnellinen siitä, että sulla on mut, ja se saa mut punastumaan mielihyvästä. Mä en ole koskaan tuntenut riittäväni sulle tällaisena.

Mitä mä olen kun vertaa suhun? Mä en ole mitään. Mä olen pelkkä nolla, joku, jota ei edes tarvitse noteerata, sen täydellisen näköisen, päivästä riippuen tytön tai pojan, paras kaveri. Ei varmaan sillä ole muita kavereita, eikä kukaan voi ymmärtää, miten mun kaltainen perusharmaa nolla voi olla sun paras kaverisi. Sä olet niin erilainen kuin mä, sä olet täydellinen. Mä en ole sulle kateellinen tai mitään, tai tietenkin olen, mäkin haluaisin näyttää niin hyvältä kuin sä näytät. Silti mä olen vain vilpittömän onnellinen sun puolestasi, että sä näytät hyvältä, vaikka sä et sitä uskokaan. Mä saan sun myötä huomiota, mutta en mä sitä oikeastaan tarvitse, mä en tarvitse ketään. Mä tarvitsen vain sut.

Sä olet parasta, mitä mulle on koskaan tapahtunut. Sä olet täydellinen ihminen, ja usko mua, mä rakastan sua niin paljon, mä en voisi kuvitella, millaista olisi elämä ilman mua, ja sä olet luvannut, että mun ei tarvitse edes miettiä sellaista. Mä olen kiitollinen siitä lupauksesta. Mä rakastan sua, tyttö.


A/N: kommenteista elän.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:22:04 kirjoittanut Snoop. »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Elmo

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #1 : 13.09.2009 16:47:59 »
Uih! Tää oli aivan upea. Ihana, nätti. Aihe on mulle myös melko läheinen, tulee ihan eräs kaverini mieleen. Tosin, sillä melkein kaikki päivät on poikapäiviä.. Nyt meni ohi aiheen. Jokatapauksessa, aivan ihana. Kaunista luettavaa. ^^

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #2 : 13.09.2009 17:06:51 »
oo, Elmo, kivaa jos tykkäilit n_____n hihi, poikapäiväily on kivaa, mulla on poikapäiviä todella usein itselläkin :p kiitoksia kommentista, ja en mä pure ketään jos muutkin vaivautuis (: <3
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

ipatrik

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #3 : 13.09.2009 19:45:50 »
maisa tää on IHANA ! :3

Werita

  • ***
  • Viestejä: 92
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #4 : 13.09.2009 21:12:57 »
Ihi, eve on kiva.

Moi. Suloista. Jännää. Kivaa. Ihana.

Mää en osaa kommentoida. Anteeksi.
Sit mä menin kristallimetsän läpi ja nyt mä oon tässä

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #5 : 16.09.2009 15:57:59 »
puttelapsi, no kiva kun on ihana :p

werita, joo eve on kiva ! :DD kivaa ku oli sulostajännääkivaaihanaa :D ei se haittaa ettei osaa kommentoida, tällä hetkellä ihan mikä tahansa kelpailee.
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #6 : 18.09.2009 22:33:29 »
Tuo novellin nimi on houkutellut mua jo useampaan otteeseen tarttumaan tähän, mutta en oo vain tullut aiemmin lukeneeksi. Nyt en enää viitsinyt yrittää vastustella, ja oon tosi iloinen, että tulin tän lukeneeksi  ;D

Mitä nyt voisi sanoa. Ihana aihe. Mä en tiedä, mitä sä tuohon olit suunnitellut noiden hahmojen välille, mutta jostain syystä mun aivot kieltäytyi tulkitsemasta tuota minään muuna kuin ystävyytenä. Voiko maailmassa mitään mahtavampaa olla kuin omistaa ystävä, joka ei arvostele eikä syrji, vaan hyväksyy sekä tyttö- että poikapäivinä - ihan minä tahansa päivinä? Tämä novelli pisti ajattelemaan tuota asiaa.

Muhun vetosi tosi vahvasti tuo, miten hyvin sä olit tuonut esiin ton 'sä' -hahmon epävarmuuden itsensä suhteen. Sen, miten se vaihtelee ulkonäköään ja identiteettiään, on sinut sen kanssa, mutta pelkää, ettei muut pysty käsittämään ja hyväksymään häntä sellaisena. Samoin tuo minäkertoja oli todella vangitseva hahmo. On ymmärrettävää tuntea olonsa hieman värittömäksi tuollaisen kauniin, ihmeellisen, persoonallisen tyypin vierellä.

Tää jätti lämpimän fiiliksen. Tykkäsin tuosta, miten nuo hahmot täydensivät ja tarvitsivat toisiaan; toinen tukea identiteetin etsintäänsä ja toinen kauniin ihmisen kertomaan, että hän on tarpeellinen ja tärkeä. Kivaa luettavaa kaiken kaikkiaan, tack så mycket, kiitoksia tästä  ;)
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #7 : 23.09.2009 14:21:27 »
Rascal: vaivaudun mäkin nyt vastaamaan sulle, vihdoin ja viimein, mä olen vaan ollut lievästi sanottuna hämmentynyt tällaisista. finissä kun ei ikinä tuppaa saamaan rakentavaa palautetta (paitsi joltain harvoilta tyyliin JaneDoe, jota arvostan ihan vitusti). Eli joo, moi. Mie tykkään ite kanssa tosta nimestä, se on varmaan ainoa osa josta oikeesti tykkään tässä tekstissä... :D plus aihe totta kai.

Joo, mä en myöskään halua ajatella että tytöillä on jotain yhtään sen enempää kuin ystävyyttä. Mä ehdin kiintyä näihin tän yhden originalin aikana ihan hirveästi, mä en ole kiintynyt yhteenkään hahmooní (jollei lasketa mun muka-heteroita Niklasta ja Rasmusta) niin paljon kuin nyt näihin tyttöihin, ja mietin, että näistä voisi kyllä kirjoitella jotain omaksi iloksikin. :p Mulle tää kertoja on kanssa todella läheinen tai tärkeä sinänsä, että mä olen niin onnellinen mun omista kavereista jotka kestää multa sekä tyttö- että poikapäivät, joita mulla on aika tasaisesti jollen sitten vaan tyydy sukupuolettomuuteen.

Joo, kiitos tästä tosi paljon, tuli niin paljon parempi fiilis tosta sun kommentistasi (: <3
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

anonyymikoppis

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #8 : 23.09.2009 22:24:14 »
Tää oli ihana. Jotenkin tunnistin tuosta itteni, tai siis kun en minäkään oikein vielä tiedä, mikä mun tyyli oikein on. Ja jos tommosia ystäviä on oikeasti olemassa, niin mulle-kaikki-heti-tänne-nyt. :)
Mutta joo, pidin, ja kirjoitusasukin oli hyvä, ei jääny tökkimään.
Kertojatyylikin oli jännä. Lisää tällaista!
The world is our playground.

öoliver

  • Vieras
Vs: Poikapäiviä, G
« Vastaus #9 : 25.09.2009 15:27:09 »
Monien muiden tavoin mulle tuli tunne kuin olisit kirjoittanut minusta. Paitsi ettei mulla ole sitä toista tyttöä
Ihana ficci. Pidin aiheesta juuri sen takia, koska siihen oli helppo samaistua.


Lainaus
Sä olet parasta, mitä mulle on koskaan tapahtunut. Sä olet täydellinen ihminen, ja usko mua, mä rakastan sua niin paljon, mä en voisi kuvitella, millaista olisi elämä ilman mua, ja sä olet luvannut, että mun ei tarvitse edes miettiä sellaista. Mä olen kiitollinen siitä lupauksesta. Mä rakastan sua, tyttö.
<3

mapwe

  • thö gerruvampire
  • ***
  • Viestejä: 541
  • oh whoa ow
    • blogiblogiblogi
Vs: Poikapäiviä, S
« Vastaus #10 : 02.03.2010 14:51:33 »
Oiii herranen aika sentäs maisa tää on ihana omnomnom (ja kyllä, mulla on sellainen sunficcienlukemisjakommentoimis-putki päällä). Tää oli kuitenkin ihan mielettömän ihana ja silleen. Kiitän ja kumarran arvoisaa Maisa-rouvaa.
"Lets just say I'm good at the rodeo"- Gerard Way
"Gerards lips are slimy"- Frank Iero

If we sing these words we'll never die 20032011

Slytherin!