Kirjoittaja Aihe: Potter-kirjoissa mieltäni jäi vaivaamaan.... #2  (Luettu 156033 kertaa)

Alewyane

• *
Vs: Potter-kirjoissa mieltäni jäi vaivaamaan.... #2
« Vastaus #80 : 09.12.2009 15:32:41 »
Harry siis menetti kykynsä puhua kärmeskieltä. Rowling on itse vahvistanut asian.

hennie

« Vastaus #81 : 09.12.2009 17:21:32 »
Mua mietityttää että (KV:ssä s. 200) Lilyn kirje Siriukselle "Matias kävi viikonloppuna..." Kumminkin Harry mainitsee s.202 .."Piskulain petturi, oli vaikuttanu 'alakuloiselta'. Tiesikö hän silloin että näki Jamesin ja Lilyn viimeistä kertaa elossa?..."
Mutta Piskulainin nimihän oli Peter, Peter Piskulain. Ei Matias,vai onko Matias joku lyhenne Matohännästä, vai mikä?

Kuura

• Neiti Kesäheinä
« Vastaus #82 : 09.12.2009 17:25:01 »
Mua mietityttää että (KV:ssä s. 200) Lilyn kirje Siriukselle "Matias kävi viikonloppuna..." Kumminkin Harry mainitsee s.202 .."Piskulain petturi, oli vaikuttanu 'alakuloiselta'. Tiesikö hän silloin että näki Jamesin ja Lilyn viimeistä kertaa elossa?..."
Mutta Piskulainin nimihän oli Peter, Peter Piskulain. Ei Matias,vai onko Matias joku lyhenne Matohännästä, vai mikä?

Siinä itse asiassa lukee Matis, ei Matias. :) Se tosiaankin on lyhenne Matohännästä. Jos oikein muistan, alkuperäisessä nimi oli Wormy..?
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

kkaro

• Band Enthusiast
  • Aussie Rap Never Dies
« Vastaus #83 : 10.12.2009 15:07:17 »
Mainittiinki korpinkynnen diadeemi jo kutoskirjassa? Mulla on sellainen fiilis, että Harry näki sen kun piilotti liemien kirjaa Kalkarokselta. Muistanko nyt ihan väärin..?

En jaksa kanskaan tarkastaa, mutta mä ainakin muistaisin että siinä mainitiin jotain että kaapin (?) päällä oli nukke jonka päässäoli joku pölynen peruukki ja kruunu.
but that's none of my businness..

Eskapisti

• Blogini
« Vastaus #84 : 11.12.2009 20:21:39 »
Tämä juttu on vaivannut uskomattoman kauan mieltäni. Liekehtivässä pikarissahan Voldemort tarvitsee Matohännän lihaa palauttaakseen itselleen ihmisen ruumiin. Matohäntä leikkaa sitten toisen kätösensä irti, ja nyt seuraakin kysymykseni. Onko kenelläkään käsitystä meneekö veitsi valtimon kohdalta vai jostain muualta?
Kiitos, jos joku tietää.

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #85 : 12.12.2009 22:13:17 »
Eskapisti, ei se mun mielestä mennyt valtimon kohdalta, vaan ihan suoraan poikki. Sillä siitä ei tullut paljoa verta.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Saasta

• Vieras
« Vastaus #86 : 13.12.2009 18:40:48 »
Voisko jästin kanssa ilmiintyä Viistokujalle? Ja jos pystyis, näkiskö se jästi kaikki ne tavarat vai oisko siinä joku samanlaine systeemi ku Tylypahkassa?

Ja MoaningMyrtlelle vielä, että muistaakseni Harry käytti sitä peruukkipäätä (jolla siis oli se diadeemi)... mikä se sana on? Muistimerkkinä (?!!?!? :--D) jotta se muistais mihin se on piilottanut sen kirjan.

Jailie

• Rottakarva
« Vastaus #87 : 13.12.2009 22:55:52 »
Varmaankin enemmän pohdintakysymys, mutta jos tähän nyt löytyisikin vastaus..
Rakastiko Bellatrix Narcissasta millään lailla. Siis ei se sitä tunnu inhoavan, mutta..
If I only could
Be running up that hill
With no problems

"Nyt sinä pojan pallero olet minun."
- Heathcliff

miau

« Vastaus #88 : 16.12.2009 17:32:45 »
Mua ainakin jäi pahasti vaivaamaan kysymys siitä, miksi joistain tulee kuoleman jälkeen aaveita ja joistain ei? Luin jostain ennen PP:n ja KV:n ilmestymisiä, että asia paljastuisi noissa kirjoissa... Ja mitä se "jatkaa edemmäs" tarkoittikaan? :--o

Bellatrixin suhde aviomieheensä jäi myös vaivaamaan (en tähän hätään muista nimeä). Rakastiko Bella kyseistä heppua ollenkaan, sillä kirjoissa tuli hyvin selväksi, että hän todella jumaloi Voldemortia.
How on earth could I be anymore obvious?

Haava

• hallansininen
  • juoksepoistyttö
    • where did the party go
« Vastaus #89 : 16.12.2009 17:59:05 »
Mua ainakin jäi pahasti vaivaamaan kysymys siitä, miksi joistain tulee kuoleman jälkeen aaveita ja joistain ei? Luin jostain ennen PP:n ja KV:n ilmestymisiä, että asia paljastuisi noissa kirjoissa... Ja mitä se "jatkaa edemmäs" tarkoittikaan? :--o

Jos henkilö ite tahtoo haamuksi, eli se pelkää kuolemaa tai jotain, niin sillä on mahdollisuus jäädä kuolemansa jälkeen aaveeksi. Muut jatkavat sitten "edemmäs", eli tyyliin taivaaseen tai minne kuolleiden sielut sitten ikinä meneekään.

Näin mä olen ainakin käsittänyt, eikös Nick niin Feeniksin killan lopussa selittänyt? n__n

//Ahaa, kiitti selvennyksestä. ^^
« Viimeksi muokattu: 16.12.2009 18:17:06 kirjoittanut Ginevré »
Oh sadness I'm your girl

Daala

• shapeshifter
  • always find my place among the ashes
« Vastaus #90 : 16.12.2009 18:13:54 »
Varmaankin enemmän pohdintakysymys, mutta jos tähän nyt löytyisikin vastaus..
Rakastiko Bellatrix Narcissasta millään lailla. Siis ei se sitä tunnu inhoavan, mutta..
No jaa, en tiedä, rakastiko Bella oikeastaan ketään muuta kuin Voldemortia. Veikkaan kuitenkin, että Narcissa oli yksi niistä hyvin harvoista ihmisistä, joihin Bellatrix oli kiintynyt ja joka uskalsi pistää Bellatrixille vastaan. Ovathan nuo kaksi sisaruksia, joten minusta tuntuisi erittäin kummalliselta, jos heidän välillään ei olisi sisarellista sidettä, kun kirjoissakin annetaan osviittaa siihen suuntaan, että heillä sangen läheiset välit olisi.

Bellatrixin suhde aviomieheensä jäi myös vaivaamaan (en tähän hätään muista nimeä). Rakastiko Bella kyseistä heppua ollenkaan, sillä kirjoissa tuli hyvin selväksi, että hän todella jumaloi Voldemortia.
Minusta Rowling on itse vastannut tähän, että Bellatrix ei rakastanut Rodolphusta, vaan hänen ainoa todellinen rakkautensa oli Voldemort, ja liitto Rodolphuksen kanssa oli enempi tai vähempi järjestetty puhdasverinen liitto.

Jos henkilö ite tahtoo haamuksi, eli se pelkää kuolemaa tai jotain, niin sillä on mahdollisuus jäädä kuolemansa jälkeen aaveeksi. Muut jatkavat sitten "edemmäs", eli tyyliin taivaaseen tai minne kuolleiden sielut sitten ikinä meneekään.
Pelkkä tahtominen ei riitä, vaan henkilön on jätettävä itsestään elossa ollessaan jälki, johon hän voi myöhemmin haamuna palata.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

• Vieras
« Vastaus #91 : 17.12.2009 12:02:16 »
Mua vaivaa se, ettei muka velhokouluissa opeteta matikkaa ja äidinkieltä tai vaikka muita kieliä. Johan se on takapajuista ja idioottia, että luotetaan tärkeiden perusasioiden opetus kotiin ja muualle eikä sitä jatketa koulussa. Sama juttu muiden aineiden kuten vaikkapa biologian kanssa. Velhokoulujen lapset ovat kauhean tietämättömiä verrattuna normaalin jästiperusopetuksen lapsiin ja heidän tietomääräänsä.  ;D Ellei sitten ole niin kuin Hermione ja hanki sitä tietoa itse.  ;D

sprig

• Sprii G
« Vastaus #92 : 17.12.2009 12:23:12 »
Ja mua taas hämää aina se, miten epäympäristöystävällisiä velhot ovat. Tylypahkan vessoistakin paskat menevät suoraan järveen murjottavan Myrtin mukaan.

Ja miksi ihmeessä Dumbledore ei puutu koulukiusaamiseen? Mun mielestäni esim. Lunaa kiusataan välillä siihen malliin, että jollekulle olisi voinut sanoa asiasta jotain. Samoin Draco ja kumppanit tekevät välillä aika törkeitä juttuja.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

haitu1yaya

• Valliton Hinhus
  • I'm not special, we are
« Vastaus #93 : 17.12.2009 14:13:13 »
Niin, kirjoitan ficciä ja kiinnostais tietää että mitä ne sit oikein syö?

Esimerkiks aamupalalla, mitä yleensä syödään? Ja jos on jotain hilloa tms. niin onks se jotain erityistä vai vaan jotain mansikkahilloa?

Tai joulupäivällisellä?

Ja sitten vielä joululomasta että pidetäänkö sillon koulukaapuja tai mitä?

Ja saavatko eri tuvat istua keskenään syömässä?

Kiitos jos joku osaa vastata :)

En tiedä jos ykkös tai kakkos kirjassa on jotain vastauksia noihin, mutta niitä en ole lukenut
Come to the dark side, we have Draco Malfoy

haitu1yaya

• Valliton Hinhus
  • I'm not special, we are
« Vastaus #94 : 17.12.2009 14:18:13 »
Mua vaivaa se, ettei muka velhokouluissa opeteta matikkaa

Eiks numerologia oo niinku matikkaa?
Come to the dark side, we have Draco Malfoy

Karolain

• Höhlä suklaaholisti
  • Jääporokarhu
« Vastaus #95 : 17.12.2009 14:28:58 »
Mua vaivaa se, ettei muka velhokouluissa opeteta matikkaa

Eiks numerologia oo niinku matikkaa?
Ei oikeastaan. Minusta se on enemmänkin numeroista ennustamista.

Mua muuten häirii et miksi Harry Potter ei joudu Azkabaniin! Se ei ollut edes aurori kun se harrasti kidutuskirousta! Joutuiko se edes tuomiolle?  Ja miksi Barty Kyyry nuorempi sai ankeuttajan suudelman ILMAN oikeudenkäyntiä? Ja miten on mahdollista, että Malfoyt voi ostaa itsensä vapaaksi kaikesta rahalla?
No Harry Potterin tapauksessa otetaan huomioon varmaan se, että oli sotatila. En usko että hän tuomiolle mitenkään siitä joutui.
Ja pitikö Barty Kyyry jr. edes saada suudelmaa niin nopeasti? Eikö se ankeuttaja vain innostunut liikaa? Malfoyden tapauksessa taas se, että heillä on paljon rahaa ja heidän suku on yksi suurimmista ja vanhimmista puhdasverisistä suvuista ja heillä oli suhteita ministeriössä.

Velhojen ympäristöstä välinpitämättömyys ja perusopetuksen uupuminen johtuu ihan Rowlingin ajattelemattomuudesta. Hän unohti ne perusasiat. Tietysti jästisyntyisillä ja monilla puoliverisillä on kohtalaiset perustiedot. Kaikki elämiseen tarvittava tieto kun opetetaan kouluissa 3-4 ensimmäisenä vuonna. (Eikös briteissä kouluunkin menty jo 6 vuotiaana?)
Kotiopetuksen käyneillä velhoilla voi taas olla aika paljonkin puutteita opetuksessa.
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----

Karolain

• Höhlä suklaaholisti
  • Jääporokarhu
« Vastaus #96 : 17.12.2009 14:59:05 »
Ei ollut sotatila -ainakaan ministeriön mukaan- kun Potta yritti Bellatrixia kiduttaa.
Mutta sen jälkee tuli periaatteessa koska sinä samana iltana Toffee näki itse Voldemortin. Niin eiköhän ne antaneet Potterille sen anteeksi ja tuskin edes tiesivät hänen kiduttaneen Bellaa, koska Bella ja Harry olivat kahdestaan siellä atriumissa.
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----

Cheo

• joan jett's slave
  • Ava by Vanilje
« Vastaus #97 : 17.12.2009 17:24:25 »
Minun mielestäni on todella kummallista, että Harry pystyi tekemään kidutuskirouksen kun se yksi Carrow sylkäisi McGarmiwan kasvoille, muttei sillon kun Bellatrix TAPPOI Siriuksen.

Vai oliko Harry kenties vaan niin järkyttynyt Siriuksen kuolemasta ja oliko se myöhemmin sitten jotain "kasvua"? En ymmärrä.

Mutta en valita. Bellatrix <3  ;D
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

sprig

• Sprii G
« Vastaus #98 : 17.12.2009 19:37:38 »
Hei mä olen harkinnut ihan vakavissani kirjoittavani siitä ympäristönsuojeluaiheesta ficin! Tosin en ole vielä päässyt alkua pidemmälle.  ;D

Mäkin ajattelin, että kai niillä voi joku loitsusysteemi olla. Loitsu estää kaikkea järven ekosysteemille haitallista pääsemästä sinne, joten siksi Myrtti pääsee järveen, mutta kakat eivät.

Ymmärrän kyllä, ettei Rowling ole älynnyt tai jaksanut miettiä kaikkea, eikä suurimmalla osalla tämän topicin jutuista ole kirjojen juonen tai yhtään minkään muunkaan kanssa mitään tekemistä, mutta silti on kiva miettiä kaikkia turhimipiakin yksityiskohtia.

Velhoyhteiskunta on kyllä vähän korruptoitunut, eikä niillä ole mun käsittääkseni minkäänlaista sosiaaliturvaa. Hassua, että velhot silti pitävät itseään jotenkin fiksumpana kuin jästejä, vaikka mun mielestäni monissa jästiyhteiskunnissa asiat ovat paremmin kuin velhoilla.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

Carolynne

• A proud Hufflepuff
« Vastaus #99 : 17.12.2009 20:05:05 »
Muistelisin itse lukeneeni Rowlingin sanoneen, että velhoperheiden lapsia opetetaan kotona ennen Tylypahkaa, mutta en mene vannomaan ;D

Lainaus
Kuolonsyöjät eivät voi luoda suojeliuksia, sillä he ovat jatkuvasti, työkseen tekemisissä pimeiden, "onnettomuuden" voimien kanssa

Onko näin? Miksi minä en muista lukeneeni tällaista? ^^
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."