Kirjoittaja Aihe: Kelmien perintö, K-11  (Luettu 6308 kertaa)

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Kelmien perintö, K-11
« : 11.08.2009 12:02:40 »
// Alaotsikko: K-11 draama pienen pieni AU monia parituksia 5/? 5.luku ilmestynyt 24.7

Title:Kelmien perintö
Author:James-Cam
Beta:meridian
Raiting: K-11
Genre:draama myöhemmin pienoinen AU
Pairing: OFC/Draco OFC/OCx3 + muut normaali paritukset
Disclaimer: Kaikki kuuluu J.K.Rowlingille paitsi oma kehittämäni 7 hahmoa
Summary: Kelmit kuulosti sellaiselta, joka voisi tehdä Rohkelikko ajastani sidettävä

A/N: Hyvä minä! Sössin jo äskön koko aiheen aloituksen. Anteeeksi siitä jos nyt vaikka onnistusin  ;D Eli ficissä on ainakin 7 oma kehittämääni hahmoa ja neljä niistä on päähenkilöinä. Joten toivottavasti päsette tunnelmaan mukaan  :) Ja KOMMENTTI on enemmän kuin suositeltavaa näin aloitteljan ollessa kyseessä!! :D

                                                                                                                                 1.luku

Istuin yksin vaunuosastossa. Mary ja Sam eivät olleet vielä tulleet, joten istuin vaipuneena ajatuksiini. Vatsassani kupli vaikka tämä tulisi olemaan jo kolmas vuoteni  Tylypahkassa. Muistin vielä myös ihka ensimmäisen vuoteni koulussa.
                                                                                                                                             *
                                                                                                                                             *

Suuren Salin ovet avautuivat ja näin ensimmäisen kerran koko salin. Olin aiemmin kuullut vain veljeni Jasperin ja vanhempiemme kuvailut paikasta. Minun oli tunnustettava, että se oli vielä suurenmoisempi kuin olin uskonut. Salin katto oli lumottu näyttämään samalta kuin oikea taivas. Valaistus oli hoidettu sadoilla ilmassa leijuvilla kynttilöillä. Salissa oli neljä pitkää pöytää ja yksi lyhyempi. Pitkät pöydät olivat pystysuunnassa, kaksi molemmilla puolillamme. Pienempi oli vaakasuunnassa suoraa edessämme. Pöydän edessä odotti pienellä jakkaralla lajitteluhattu. Jotkin ympärilläni olevista ekaluokkalaisista kuiskivat, että jännittävänsä lajittelua tai, että pelkäsivät joutuvansa Luihuiseen. Typerää, tuhahdin mielessäni. Päästyämme eteen hattu piti jonkinlaisen puheen, jonka jälkeen McGarmiva alkoi luotella oppilaiden nimiä. Minä puolestani etsin Jasperia katseellani. Löysin hänet keskeltä luihuispöytää. Yritin viittoilla hänelle, jotta tekisi minulle tilaa lähelleen, mutta hän ei huomannut. ”Maggie Taylor”, McGarmiva kajautti. Lähdin kohti jakkaraa ja hattua. Istuttuani jakkaralle McGarmiva tiputti hatun päähäni. Se pysyi hetken kunnolla, mutta valahti sitten silmilleni. Luihuinen, mietin selkeästi. Jasper oli käskenyt tehdä niin jotta hattu tietäisi mihin tupaan haluaisin. ”Vai Luihuinen? Enpä usko, tyttöseni”, hattu puhui minulle. Ennen, Kuin ehdin hämmästykseltäni väittää vastaan, hattu kailotti ääneen: ”Rohkelikko!” Hattu nostettiin päästäni ja minun oletettiin liikkuvan, mutta minä jähmetyin paikoilleni tyrmistyneen näköisenä. Näin Jasperin epäuskoisen ilmeen ja toivoin tämän olevan vain hatun kurja jekku. Mutta ei, McGarmiva pukkasi minut pystyyn ja kuiskasi suupielestään: ”Mene tuohon pöytään joka on aivan tuolla vasemmassa reunassa” Kävelin vastahakoisesti pöytään, jossa minut otettiin iloisesti vastaan. Istuin edelleen hyvin epätoivoisen näköisenä erään vanhemman pojan viereen. ”Mitä sinä jäit tuonne eteen istumaan? Etkö tiennyt, mikä pöytä on Rohkelikon?” poika kysyi minulta. Minun olisi tehnyt mieli sanoa pojalle, että oikeasti minua ei voisi vähempää kiinnostaa mikä on Rohkelikon pöytä. ”Ei, kun luulin pääseväni samaan tupaan veljeni kanssa”, selitin pojan odottavan katseen alla. ”Jaa. No hyvä, että sinut lajiteltiin tänne”, poika vastasi iloisesti ja jatkoi lajittelun seuraamista. Vaivuin syviin ajatuksiini. En edes huomannut lajittelun loppuneen ja rehtorin pitävän puhetta. Mietin vain, mitä nyt? Havahduin vasta ruokien yhtäkkisesti ilmestyttyä pöytiin. Tajusin olevani erittäin nälkäinen. Olin syönyt viimeksi kunnolla aamulla ennen lähtöä. Jotta en olisi jäänyt muista jälkeen, aloin lapata ruokaa suuhuni.
         Kaikkien syötyä valvojaoppilaat alkoivat opastaa ekaluokkalaisia kohti oikeaa tupaa. Yritin käyttää kaaosta hyväkseni ja soluttautua Luihuisten joukkoon. Se oli epäonnistunut yritys. En ehtinyt, kuin Rohkelikko pöydän päähän, kun joku kiskaisi minut takaisin. Käännyin katsomaan kuka kehtasi häiritä operaatiotani. ”Mitä?” , kysyin närkästyneenä siltä samalta pojalta, joka oli jutellut minulle pöydässä. ” Ekaluokkalaisena sinun kannattaa tulla meidän muiden mukana. Ettet huku matkalla”, poika selitti. ”Niin kai sitten”, sanoin jäisesti. Poika ei ilmeisesti ymmärtänyt lauseen oikeaa merkitystä vaan siirtyi ohjaamaan isoa ekaluokkalaisryhmää. Liityin ryhmään yrmeän näköisenä. Vieressäni seisova oranssi-punahiuksinen poika katsahti minuun ja sanoi sitten:” Anteeksi Percyn puolesta. Hän on välillä liian tohkeissaan tehtävästään. Minä olen muuten Ron, Ron Weasley”. Nyökkäsin ja esittäydyin: ”Maggie Taylor”. Roniksi esittäytyneen pojan vieressä oleva poika kiinnitti huomiani tutulla ulkonäöllään. Harry Potter, huudahdin mieleni syövereissä. ” Aa, tässä on Harry. Tiedät kai Harry Potter!” Ron selitti innoissaan. Harry vilkaisi minuun ja virnisti tuskaisesti. ”Liikaa kuuluisuutta kerralla?” kysyin huvittuneena. Harry nyökkäsin naurahtaen. Matkalla Rohkelikkotorniin juttelimme niitä näitä. Tullessamme Lihavan Leidin muotokuvalle Percy kertoi salasanan voimakkaalla äänellä, jotta jokainen kuulisi sen. Kuva heilahti sivuun ja me tungimme sisään. Oleskeluhuone oli melkein täysi meidän kaikkien ahtauduttua sisään. ”Voisin esitellä sinut siskolleni Marylle. Teistä tulisi varmaan hyviä ystäviä”, Harry ehdotti. ”Ei kiitos. Ehkä huomenna. Taidan mennä nyt nukkumaan”, sanoin muka väsyneesti ja teeskentelin haukotuksen. En kestäisi Harrya tai Ronia enää pätkääkään. Matka oleskeluhuoneeseen oli ollut jo tarpeeksi rasittava. Lähdin kohti tyttöjen makuusaleja. Löysin helposti oman ikäisteni huoneen ja omat tavarani. Siinä meni viimeinen mahdollisuus, että tämä olisikin ollut vain pilaa. Mätkähdin sängylle. Mitähän tästä nyt tulisi, mietin vakavana. Tiesin, että isäni ei ottaisi asiaa vastaan kovin hyvillä mielin. Koko sukumme oli ollut Luihuisessa! Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, mutta siitä ei saanut puhua. Kuullessani askeleita oven ulkopuolelta vedin sängyn verhot nopeasti kiinni. Ovi avautui ja sisään tuli iloisesti kikattavia tyttöjä. Vaihdoin ääneti yöpuvun ja kaivauduin sänkyyni. Ei minua vielä väsyttänyt, mutta en kestänyt kuunnella tyttöjen iloista selostusta. Painoin tyynyn korvilleni ja yritin nukahtaa.
           Aamulla herätessäni koin pienen shokin löytäessäni itseni Rohkelikkotornista. Vasta muistaessani lajittelun tuloksen rauhoituin ja laskeuduin alas sängyltä, jolle olin nukahtanut illalla. Avasin verhot sänkyni ympäriltä ja vilkaisin muita tyttöjä. Kaikki nukkuivat vielä sikeästi. Vilkaisin rannekelloani, varttia vaille seitsemän. Tuntimme alkaisivat vasta yhdeksältä. Päätin kuitenkin lähteä jo nyt tornista. Puin ja kokosin koulutarvikkeeni kasaan ja hiippailin pois makuusalista. Oleskeluhuoneessa ei ollut ketään. En ollut varma saisiko käytävillä liikkua näin aikaisin, tai no, aikaisin ja aikaisin. Heti jo muutaman mutkan jälkeen olin törmätä suoraan professori McGarmivaan ja Kalkarokseen. Piilouduin varmuuden vuoksi läheiseen haarniskasyvennykseen. En olisi tunnistanut professori Kalkarosta, jollen olisi nähnyt hänen hiuksiaan. Ne suorastaan valuivat rasvaa. Odotin vielä hetken heidän mentyään. Kun en enää kuullut heidän ääniään, lähdin syvennyksestä. Päätin, että nyt kun olen jo vähän laittomilla poluilla voin yhtä hyvin mennä etsimään Luihuisen oleskeluhuonetta. Aloitin etsinnän löytämällä Suuren Salin. Sen löytämiseen kului yli puoli tuntia vaikka illalla matkaan ei ollut mennyt edes kymmentä minuuttia. Päästyäni salin oville, ne olivat jo auki. Vilkaisin sisään ja näin jo muutamia syömässä. Totesin olevani jo nälkäinen, joten liityin heidän seuraansa. Koko aamupalani ajan katsoin silmä kovana ovia.
Olin valmis pomppaamaan Jasperin perään, jos hän saapuisi. Kun häntä ei näkynyt ja saliin alkoi tulla enemmän ruokailijoita, päätin liueta paikalta. En ehtinyt lähteä paikaltani ennen kuin postipöllöjä alkoi tulla. Näin myös minun ja Jasperin pöllön liitävän minua kohti. Pöllö laskeutui huolestuttavan lähelle maitokannua, joka ei onnekseni kaatunut. Nappasin kirjeen pöllön jalasta ja avasin sen kiireen vilkkaa. Se oli äidiltä. Hän kyseli onneksi vain kaikkea muuta kuin tupaani. Hengähdin rauhoittuneesti ja katsahdin pöllöön, joka vielä seisoi edessäni. Annoin sille palan makkaraa läheiseltä tarjottimelta. Se otti makkaran ja lennähti jonnekin muitten pöllöjen luo. Tungin kirjeen laukkuuni ja suunnistin ulos salista. Väliaikainen onneni ilmeisesti päätti ottaa hatkat, koska heti tultuani ovista olin törmätä Harryyn ja Roniin. ”Moi!” he tervehtivät virnistäen ja minä vastasin samalla lailla. Tutkailin uutta lukujärjestystämme tarkasti toivoen, että Harry ja Ron menisivät jo syömään. ”Meillähän vasta tunnin päästä liemiä”, Harry huomautti. ”Luihuisen kanssa”, Ron sanoi, jotenkin katkerasti. ”Etkö pidä luihuisista?” kysyin. ”En. Luihuisesta valmistuu vain pahoja velhoja ja noitia”, Ron sanoi. Lähellä oli, että en lyönyt häntä siinä käytävällä. ”Jaa. Minusta siellä on joitain ihan mukavia tyyppejä”, vastasin hämmentäen Ronin totaalisesti. Kukaan ei hetkeen sanonut mitään. Lopulta avasin suuni ja sanoin: ”No mä meen nyt. Nähdään tunnilla!” Pojat nyökkäsivät ja jatkoivat matkaansa aamiaiselle. Minä suuntasin kohti tyrmiä. Löydettyäni luokallemme minulla oli melkein tunti aikaa, joten lähdin etsimään Luihuisen oleskeluhuonetta joka sijaitsisi tyrmissä. En nähnyt vilaustakaan sopivasta paikasta. Tapasin kyllä luihuisia, jotka kysyivät olenko eksynyt pikku rohkelikko.
          Olin jo suuttua heille, mutta päätin säästää sen myöhemmäksi. Nyt oli tärkeämpää löytää Jasper. Kun kello alkoi lähentyä yhdeksää, palasin takaisin liemiluokan eteen. Luokan eteen oli jo kerääntynyt muuta luokkaakin. Pian tuli itse professori Kalkaroskin. Hän purjehti suoraan luokkaan käskien meitä seuraamaan. Menin sisälle viimeisten joukossa ja näin, että luihuiset olivat asettuneet luokan vasemmalle puolelle ja rohkelikot oikealle. Istuin luokan keskellä olevan pöydän ääreen, vaikka Ron ja Harry ilmeisesti yrittivät pyytää minua heidän luokseen istumaan. Sain pöytäseurakseni punatukkaisen tytön, joka muistutti hiukan Harrya. Hänen lisäkseen pöydän toiseen ääri päähän istui yksi luihuinen, joka ei näyttänyt olevan kovin tyytyväinen paikkaansa. Näin pojan kääntyvän puhumaan takanaan olevalle pojalle, Draco Malfoylle. Dracon isä oli isäni parhaimpia työkavereita. Joten tämä oli käynyt meillä usein vierailulla. Ei liian usein, koska isä ei ole halunnut, että meidät leimattaisiin Kuolonsyöjien kannattajiksi. Katseltuani vielä hetken Dracoa tajusin hänenkin tuijottavan minua. Yritin näyttää mahdollisimman normaalilta, vaikka kasvoni halusivat punastua. Siitä asti, kun Draco oli ensimmäisen kerran vieraillut meillä, olin ollut ihastunut häneen. Kun käänsin katseeni Kalkaroksen opetukseen, näin vielä sivusilmällä, kun Draco selitti jotain ystävilleen mietteliään näköisenä. Ilmeisesti hän ei ollut tunnistanut minua.
          Kävelin nopeasti kohti Rohkelikkotornia. Olimme juuri päässet viimeiseltä tunnilta. Tornissa en vitkutellut vaan vein nopeasti koululaukkuni ja lähdin pois. En tahtonut törmätä Harryyn tai Roniin. He keksivät kuitenkin jotain mihin minun olisi pakko osallistua. Enkä halunnut pilata suhteitani ”julkkikseen”. Siitä voisi olla joskus myös jotain hyötyä. Kävelin jonkun matkaa ilman päämäärää. Erään kulman jälkeen kuulin erittäin ylimielisen äänen edestäni. ”Mitäs pikku rohkelikko? Oletko eksynyt? Täytyy varmaan pyytää valvojaoppilas Percy apuun”, puhuja oli isokokoinen ja tummahiuksinen luihuispoika. Hänen takanaan oli iso ryhmä muita luihuisia, nuorempia ja muutama vanhempi. Mikä tuuri! Heti ensimmäisenä koulupäivänä joudun luihuisten kiusaamaksi. Näin myös Dracon joukossa ja hän näytti siltä kuin yrittäisi edelleen tunnistaa minua. ”Väistä”, sanoin luihuiselle, joka seisoi edessäni. Kaikki nauroivat minulle, joten yritin tunkea ohi. Silloin yksi vanhemmista luihuisista tarttui käteeni ja puristi lujaa. Mulkaisin poikaa pahasti, mutta ilman vaikutusta. ”Jaa niinkö luulit? No et luule kauaa. Päästä hänet eihän me voida kiusata avutonta”, tummahiuksinen poika sanoi. Heti, kun minut päästettiin irti vedin taikasauvani esiin. Pinnani oli palanut lopullisesti. ”Hajothus”, en osannut vielä paljoa kiusantekoloitsuja, joten
piti turvautua kiertoilmaukseen. Tummahiuksinen poika seisoi hetken tajuamatta, mikä häneen osui. Vasta ruvettuani nauramaan, hän tajusi minun hajoittaneen hänen vyönsä. Nyt hänen housunsa noruivat nilkoissa paljastaen pojan sydän kuvioiset bokserit. Poika punastui, mutta en ole varma tekikö hän niin nolostumisesta vai suuttumuksesta. Sitten hän nosti housunsa, korjasi vyönsä ja katsoi sitten minua ruskeat silmät suuttumuksesta tummuen. Ennen, kuin poika ehti kirota minua maan rakoon, professori Kalkaros purjehti käytävälle. ”Mitä täällä tapahtuu?” hän kysyi. ”Toi hajotti mun housut, professori”, tummatukkainen poika kanteli osoittaen minua. ”Vai niin”, Kalkaros sanoi katsoen minua pirullisesti. ”Seuraa minua”, Kalkaros äyskäisi ja kääntyi suuntaan josta oli juuri tullut. Seurasin häntä ripeästi, koska en halunnut tulla sen vanhemman pojan tai Kalkaroksen kiroamaksi. ”Mikä sinun nimesi on, huligaani?” Kalkaros tiedusteli vähän ajankuluttua. ”Maggie Taylor”, vastasin ripeästi. Kalkaros vilkaisi minuun olkansa yli ennen kuin sanoi: ”Et kyllä näytä yhtään Peteriltä. Yritätkö valahdella opettajalle jotta joku muu saisi syyt niskoilleen?” ”Minua on käsketty käyttää Taylor nimeä”, vastasin yrmeästi. ”Mitä?” Kalkaros sanoi ja pysähtyi: ”Kuka oikein luu- aah. Oletkin Musta ja toinen sellainen Rohkelikossa. Hauskaa” Kalkaros jatkoi kulkuaan ja naurahti minulle: ” Nythän voisitte sen Potterin tytön kanssa järjestää kerhon, jossa matkisitte vanhempianne tai siis sinun tapauksessasi setääsi” En silloin ehtinyt miettiä Kalkaroksen sanoja, koska Hän avasi erään luokan oven ja astui sisään käskien minua seuraamaan.
            En ensin tunnistanut luokan edessä istuvia oppilaita. ”Minerva, jätän tämän huligaanin tänne jälki-istuntoon Marcus Flintin housujen tuhoamisesta”, Kalkaros sanoi McGarmivalle, joka tuli luoksemme ovelle. Olin sanomassa vastaan, mutta jätin sittenkin toiseen ajankohtaan. McGarmiva nyökkäsi ja johdatti minut yhteen etupulpeteista, jonkun vanhemman pojan viereen. ”Vai pitäisikö minun sittenkin laittaa sinut muualle. No olkoon tämän kerran. Olkaakin sitten hiljaa”, hän sanoi huomattuaan jotain minun ja vanhemman pojan välillä. Katsoin poikaa jonka viereen minua oltiin pistämässä ja poika katsoi minua. Jasper! Hänkin oli joutunut jälki-istuntoon ensimmäisenä koulupäivänä. Jasper virnisti minulle ja kuiskasi hiljaa istuessani: ”Miten onnistuit?” ”Voit tehdä läksyjä tämän ajan”, McGarmiva sanoi edestä. Nyökkäsin ja kaivoin kirjat esille. ”Hajotit Flintin housut! Hyvät sulle!”, Jasper kuiskasi ja läimäytti minua selkään niin voimakkaasti, että olin läikyttää kädessäni olleen muste pullon sisällön lattialle. ”Mitä te teitte, jotta pääsitte tänne?” kysyin hiljaa tehdessäni läksyjä. ”Myöhästyttiin ekalta tunnilta tunnin verran. Harmi vaan se oli kaksoistunti ja McGarmivan pitämä”, Jasper kuiskasi yhtä aikaa huvittuneena ja harmistuneena. ”Sä oot ihan kiero. Mä luulin, et haluut Luihuiseen? Muuten joko kerroit vanhemmille?” Jasper tiedosteli hiljaa. ”Hei! Mä halusin Luihuiseen, mut en päässyt ja aion kertoo äidille ja isälle vasta kasvotusten”, minä vastasin vähän liian lujaa, koska opettaja katsoi minuun pahasti. Päästyämme pois jälki-istunnosta Jasper sanoi minulle vielä nopeasti ennen, kuin lähti ystävineen pois: ”Varaudun isän pahaan reaktioon kertoessasi, mutta nähdään taas jälkkärissä” Virnistin hänelle ja lähdin kohti Rohkelikkotornia. Silloin muistin Kalkaroksen sanat matkimiskerhosta. Olin joskus kuullut isältäni juttua Siriuksen, setäni, ja hänen ystäviensä ryhmästä. He olivat kutsuneet itseään Kelmeiksi. Nimikin jo kertoi mitä he puuhasivat suurimman osan ajastaan. Tämä nimen omainen kelmeily oli aina kuulostanut minusta hyvin jännittävältä.  Täytyisi selvittää kuka oli tuo ”Potterin sisko”. Siinä asiassa minulle olisi hyötyä uudesta tuttavuudestani Harry Potteriin...


A/N: muistelmat jatkuvat ensi luvussa, mutta kertokaa mielipiteenne jatketaanko ??


--- Arte lisäsi ikärajan myös alkutietoihin.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 17:44:50 kirjoittanut Vanilje »
Dastan <3

Jenz

  • Shinigami
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #1 : 12.08.2009 19:44:02 »
Jatka ihmeessä tää on tosi hyvä!!!
Just kidding, you're useless ^^

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #2 : 12.08.2009 19:58:43 »
Jenz jatkan mielelläni, kun kerran pidit!  ;D
Dastan <3

Jenz

  • Shinigami
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #3 : 12.08.2009 20:16:20 »
Jess!!Hyvä hyvä toivottavasti matskua tulee pian ja tykkäsin ajatuksesta todella paljon
Just kidding, you're useless ^^

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #4 : 14.08.2009 16:31:18 »
Jenz kiitos, että joku odotta lisäosia  ;D mutta ehdin laittaa lisää vasta 21.- tai 22.8
Dastan <3

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #5 : 30.08.2009 15:04:29 »
A/N: Niin tarkoituksena oli siis laittaa tää 2.luku jo viikko sitten,mutta flunssa iski ja tänään oon päässy ekaa kertaa koneelle pitkään aikaan. Mutta kiitos jos jaksoitte odottaa tän extra-viikon ja toivottavasti materiaalikin on sen arvoista. Nauttika. Komentti saa lähettää tykkäsi tai ei !!!   ;D

2.luku

Oleskeluhuoneessa suunnistin Harryn ja Ronin luo. Heidän seurassaan istui sama punatukkainen tyttö, joka oli istunut kanssani saman pöydän ääressä liemitunnilla. Tytön hiuksen ylettyivät hiukan yli olkapäiden ja hänellä oli ruskeat silmät. Jos en olisi paremmin tiennyt, olisin veikannut, että tyttö oli Ronin sisko hiusten värin  perusteella. ”Hei Harry ja Ron! Oletko sinä Mary?” tarkistin tullessani heidän eteensä. ”Kyllä. Mary Dursley. Mehän istutaan samas pöydäs liemitunnilla?” Mary muisti. ” Joo niin istutaan. Mun nimi on Maggie Taylor.”, minä virnistin hänelle ja jatkoin: "Miks sun nimi ei oo Potter?". "No.. Mä oon niin, kun oikeesti adoptoitu", Mary mutisi vaivaantuneesti. "Oh.Sori, en tarkottanu pahalla", pahoittelin. Hetken kaikki olivat hiljaa. Koska kukaan ei ilmeisesti keksinyt mitään puheen aihetta, minä otin sen huostaani. ”Tykkäättekö huispauksesta?” oli vakio kysymykseni keskustelun aloitukseen. ”Joo! Se on tosi siistii! Harmi vaan, et ekaluokkalaiset ei pääse tuvan joukkueeseen” Ron pulputti iloisesti. Harry ja Mary taasen näyttivät hyvin tietämättömiltä. ”Mitä se on?” Harry kysyi. ”Ettekö tiiä?” kysyin ihmetellen. ”Me asutaan jästien kanssa. Hei! Mitä sä oikein oletat?” Mary vastasi muka loukkaantuneena. ”Olisihan tuo pitäny arvata”, sanoin:” Ron selittää. Se tietää varmasti enemmän ja osaa selittää selkeämmin” Ron nyökkäsi ja aloitti selityksensä. Pian hän pääsi pelin hienouksiin, jolloin viimeistään Mary ja Harry tippuivat kärryiltä.
         Pian sen jälkeen Mary nousi ja toivotti Harrylle ja Ronille hyvää yötä meidän molempien puolesta ja kiskoi minut mukaansa makuusaliin. Ei siis sillä, että itse olisin halunnut jäädä kuuntelemaan Ronin selitystä, jota näytti jatkuvan vielä pitkälle yöhön. Makuusalissa totesimme nukkuvamme vierekkäin. Vaihdettuamme yöpuvut päällemme aloimme puhua kaikesta maan ja taivaan välillä. Vähitellen vaivuimme entistä syvällisempiin aiheisiin, kuin esimerkiksi siihen miksi pojat eivät herää melkein mistään. Jossain vaiheessa, kun molemmat olimme hiljaa pitempään, nukahdimme puoli huomaamattomasti. Aamulla heräsin järkytyksekseni siihen, että peittoni kiskottiin pois minulta. Ensin kokeilin haroa sitä takaisin, mutta se ei toiminut joten avasin silmäni. Näin ensimmäiseksi Maryn, joka virnisteli pirullisesti ja piteli peittoani. ”Huomenta vaan sullekkin. Et sitten oo vielä parempia herätys keinoja keksinyt?” kysyin nyrpistäen nenääni hetken mielijohteesta. Maryn naurettua ilmeelleni heitin häntä tyynyllä. ”Näinkö kiität kaveriasi, joka pelasti sinut jälki-istunnolta?” Mary kysyi. ”Voi anna anteeksi! En muistanut niin tärkeää koulun käyntiä!” parahdin ja heittäydyin Maryn eteen. Kauaa ei kummankaan pokka pitänyt ja remahdimme nauruun. ”Haa, nyt muistaessani täytyy kirjoittaa äitille vastaus”, muistin rauhoituttuani hieman. ”Mä autan”, Mary tarjoutui. Väkersimme äidilleni hienon kirjeen, jossa kartoin tuvasta puhumista kuin kissa vettä. Olin myös huomannut, että uusi ystäväni oli herättänyt minut tunnin liian aikaisin ja tuskin vahingossa. Ennen aamiaista ehdimme viedä kirjeeni pöllöllään. Ja vaikka olimme heränneet aikaisessa, jouduimme kiirehtimään aamiaisella, jotta ehtisimme tunnille. Nähdessäsi Kalkaroksen purjehtivan kohti tyrmiä muistin todellisen asiani Marylle. Päätin illalla tehdä selväksi kaikki ideani ja ajatukseni Uusien Kelmien ja myös nimeni suhteen.
       Koko päivän kehittelin mitä abstrakteimpia tapoja päästä haluamaani aiheeseen ilman suoraa aloitusta. Illalla makuusalissa mikään tapa ei onnistunut ja töksäytin asiani suoraan päin näköä: ”Mä kerron sulle nyt yhen tosi salaisen jutun. Mä luotan, että sä et kerro sitä eteenpäin, kun meistä tulee parhaita kavereita, joka tapahtuu aika pian, niin en haluu valehdella sulle mun nimestä. Eli pointti on se, et mun oikee sukunimi on Musta ei Taylor” Maryllä meni hetki tiivistää puheeni tarkoitus: ”Täh? Musta? Pitäiskö tuntee?” ”Mitä? Siis eikö sulle oo kerrottu? Mä ihan luulin”, sanoin vähintään yhtä ihmeissäni kuin Mary. ”Okei mä valotan.”, mä aloitin ja selitin kaiken tietämäni Siriuksen ja Jamesin ystävyydestä ja siitä et Sirius ois pettänyt Potterit, johon en itse henkilökohtaisesti usko. Koska isäni on kertonut usein Siriuksesta varoittavana esimerkkinä ja se Sirius jonka ”tunnen”, ei pystyisi sellaiseen petokseen. Selvensin myös Marylle mielipiteeni asiasta ja hän vastasi: ”Ihan sama se mulle on tekikö se sen vai ei. Se ei muuta meidän ystävyyttä, ehkä jopa parantaa meidän läheisyyttä. Ja mieti jos se oiskin lavastanu vaan koko jutun? Aika kelmi ois” ”Joo niin tosi kelmi… Nyt, kun Sirius ja James suhde on selvä, voin selittää sulle Kelmeistä”, vastasin. Pidin lyhyen luennon herroista Sarvihaara, Anturajalka, Kuutamo ja Matohäntä. Mary kuunteli tarkasti ja nyökytteli lopussa innokkaasti. ”Sä haluut mut mukaan?” Mary tarkisti. ”Joo. Eiku muuten vaan selittelen sulle salaisia asioita. Tietysti sun täytyy olla mukana koska Harrya en hyväksy!” vastasin hymyillen. ”Hurraa. Mä oon mukana. Arvaa vaan, jos meijän hieno tuleva jengi selvittäis Siriuksen jutun. Me noustais tähtiin!” Mary riemuitsi. ”Ai mitä?” minultakin, joka yleensä olen itse erittäin epäselvä, kesti hetken tajuta mitä Mary tarkoitti. ”Aa! Juu. Sopivan epätoivoista ja kiellettyä Uusille Kelmeille”, ymmärsin ja hymyilin Marylle velmusti. ”Me tarvitaan jengin aivot. Tiedätkö onko Kuutamolla lapsia?” Mary tiedusteli minulta. ”Mitä luulet? En tietenkään. ”Mut mä tiedän yhden joka vois tietää”, sanoin hymyillen. Mary vastasi hymyyni tietäväisesti: ”Kysytään siltä huomenna. Mut entä Matohäntä? Entä kuka sen tilalle?” ”Täytyy kattoo. Jos me löydetään Kuutamon lapsi eka, niin se voi tietää. Ja täytyy myös selvittää miksi Sirius halus tappaa just Peterin eikä vaikka Remusta, jos se yli päätään halus tappaa yhtään ketään”, minä vastasin professorimaisella äänellä. Mary katsoi minua hassusti ja toinen kulma koholla. Pian sen jälkeen muita tyttöjä alkoi tulla makuusaliin ja me päätimme käydä nukkumaan.
      Aamulla pistimme käyttöön suunnitelman ”hyväksikäytä Ronia”. Kysyimme häneltä Lupin nimisistä ihmisistä Rohkelikossa, mutta hän ei tiennyt sanoa tarkasta. Hän lupasi kyllä tarkistaa veljiltään, mutta sekin näytti unohtuneen. Vasta juuri ennen illallista saimme tietoa. Suuren Salin edessä kaksi punapäistä veljestä tulivat meidän eteemme. ”Fred”, toinen pojista esitteli veljensä. ”Ja George”, Frediksi kutsuttu esitteli. ”Mary ja Maggie?” George kysyi. ”Joo”, vastasimme. Minä olin aivan haltijoissani. Fred ja George Weasley olivat sekä koulun kuuluja pilailijoita ja myös yllättävän hyvän näköisiä. Huomasin myös Maryn panneen tuon seikan mieleensä. ”Te halusitte tietää onko Rohkelikossa Lupia?” Fred tarkisti. ”Jep”, minä sanoin. ”Yksi Lupin löytyi, mutta se on teitä vuoden vanhempi”, George kertoi. ”Onko oikeesti? Voitteko näyttää kuka se on?” Mary kysyi innoissaan. ”Sitä varten me tässä ollaan”, Fred sanoi ja ohjasi meidät Saliin. ”Toi tuolla joka istuu yksin. Aika keskellä pöytää”, George osoitti. ”Jaa toi jolla on tollaset aika lyhyet vaaleen ruskeet hiukset?” kysyin. ”Joo just se. Sen nimi on sit Sammy”, Fred selvensi minulle Maryn lähdettyä jo kohti poikaa. ”Okei. Kiitti avusta!” sanoin kaksosille ja olin lähdössä Maryn perään. ”Se sit vastustaa kaikkee sääntöjen rikkomista. Et varotukseks” George huikkasi perääni. Käännyin virnistämään hänelle sanoen: ”Ei kauaa”
       Kun pääsin Maryn ja Sammyn luo he keskustelivat jo innokkaasti. ”Tässä on muuten Maggie. Mag, Sam”, Mary esitteli. ”Me tässä jo juteltiin Samin kaa ja musta se on ihan hyvä jätkä”, hän tiedotti. ”Jaa sais ollakkin ei me nyt ihan tyhmien kans hengata” sanoin ilkikurisesti ja jatkoin madaltaen ääneni niin hiljaiseksi, että vain Mary ja Sammy saattoivat kuulla: ”Älä kerro Harrylle mitä kerroin sul eilen” ”Mistä te puhutte?” Sam tiedusteli. Vilkaisin Maryyn jo nyökkäsin. ”Okei. Tätä ei sit saa kertoo kellekkään-”, Mary aloitti, mutta Sam keskeytti: ”Miksi sitten kerrotte minulle?” ”Koska me halutaan sut meijän salaryhmään, jonka takia me luotetaan suhun”, minä selitin. ”Niin eli Maggien sukunimi ei ole Taylor niin kuin lajittelussa sanottiin vaan Musta”, Mary sanoi Samin nyökättyä. ”Mitä? Mikä kätyri sä oot? Toimitko sä Tiedät-Kai-Kenelle?” Sam hermostui. ”En! Meijän vanhemmat on sopinu henkilökohtasesti Dumbledoren kanssa nimen käytöstä jotta, kukaan ei just pitäis meitä Tiedät-Kai-Kenen kätyreinä!” vastasin loukkaantuneena. ”Mitä sukua sä oot Mustalle?” Sam kysyi epäilevästi. ”Veljentytär ja sitä paitsi, jos mä toimisin Tiedätte-Kai-Kenelle, kai mä olisin Luihuises?” minä vastasin vielä hiukan loukkantuneena. ”Meitä?” Mary kysyi ymmällään. ”Mua ja mun veljee”, vastasin ohimennen.
         ”Sulla on veli! Missä?” Mary innostui. Olin kokonaan unohtanut, että en ollut maininnut veljestäni Marylle. ”Tuolla on toi Malfoyn porukkan, missä on sellanen platinapoju. Niin niistä oikeelle se seuraava rypäs noissa luihuisissa. Siinä toi ”pomo” tyypin näkönen”, selitin hatarasti. ”Jaa tuo jolla on tumman ruskeet pitkät hiukset?” Mary kysyi. ”Hei sä tajusit hyvä! Juuri se on mun veli Jasper. Kaikista komein”, minä nauroin. ”Älä pilkkaa! On se kyll  ihan komee”, Mary vastusti punastuen. ”Mitä? Jos haluut voin esitellä teijät tänään, niin sä voit viedä sen jo viikonloppuna luutakomeroon”, heitin. Mary heitti minua perunalla, jonka väistin ja peruna-parka jatkoi lentoaan pitkin lattiaa. ”Niin onneks mun ei tarvi esitellä sua Ronille, ku tapasitte jo ennen mua. Ties vaikka olisitte jo ollu sie luutakomeros”, Mary keljuili takaisin, mutta vakavoitui sitten: ” Mä vähän vaihdoin aihetta. Sori Sam. Sua varmaan kiinnosti hirveesti. Mutta perimmäinen tarkotus sillä,että me tähän istuttiin oli se, et me halutaan sut mukaan Uusiin Kelmeihin. Tiedätkän sun isän ja sen kavereitten ryhmästä Kelmit?” Sam katsoi meitä hetken hiljaa ja me pelkäsimme pahinta, mutta jakoi sitten: ”Olenhan minä kuullut. Isäni on kertoillut siitä osasta elämään kyllä vain vähän, mutta tiedän kuitenkin minkä laista ryhmää perustatte. Hehän tekivät pahempia kepposia kuin Fred ja George”, Sam luennoi varovasti. ”Se ois tarkotuksena”, sanoin ja jatkoin nopeasti bähtyäni Sammyn ilmeen: ” Sä oisit ryhmän aivot ja estäisit meitä tekemästä kaikkein hulluimpia ja keljuimpi asioita” Sam ei vielä heti näyttänyt vakuuttuneelta, mutta se oli alku.

                                                                                                                            *
                                                                                                                            *

Säpsähdin ajatuksistani vaunuosaton oven avauduttua. Oven avaajaksi osoittautui Sam. ”Moi! Mitäs sä? Mites kesä?” kysyin. Kyllähän me olimme nähneet kesälläkin, mutta kysyin nyt kuitenkin. ”Hei! Ihan hyvin se kului. Oletko jo muuten kuullut kuka on meidän uusi Pimeyden voimilta suojautumisen opettaja?” Sam kysyi istahtaessaan minua vastapäätä. ”Joo oon.Teijän isä! Arvostettu herra Kuutamo! Musta se on nasta juttu, mutta meijän isä ei ihan tykänny. Oli parka vasta toipunut siitä, että tytär on Rohkelikossa”, vastasin virnistäen. Sam nyökytti päätään myötätuntoisesti. ”Missähän Mary kuhnii?” mietin ääneen. Sam katsoi minua huvittuneesti. ”Mitä?” kysyin närkästyneenä. ”Kuhnii? Mistä sinä nämä keksit`?” , hään kysyi virnistäen kysyvästi. ”Pyh”, puhahdin ja esitin loukkaantunutta.
        ”Mikäs täällä on menossa?” katsoin ovelle ja näin Maryn, joka katseli vuoroin minua ja vuoroin Sammyä.  Vilkaisin nopeasti Samiin ja takaisin Maryyn: ”Eii mikään” ”Niin varmaan”, Mary vastasi ja istuutui viereeni pyöräyttäen näyttävästi silmiään. Vaihdoimme kuulumisia ja Marykin sai tietoonsa uuden pimeyden voimilta suojautumisen opettajan nimen. ”Siistimpi juttu. Ai niin! Sammy sanoit kirjeessäsi jotain, jostain kartasta? En oikein ymmärtänyt sitä kohtaa” ”Niin kirjoitin myös sinulle Mag. Ymmärsitkö sinä?” Sam tiedusteli. ”Öö.. vain sen kartan. Tajusin, et sil on jotain maagisii ominaisuuksii, mut en tarkalleen mitä. Miten se kartta liittyy mihinkään? Oishan se ihan hieno” vastasin. Sammyn kirje oli tullut vasta aivan viime päivinä enkä ollut jaksanut keskittyä siihen kunnolla muun sutinan takia. ”No niin. Eli se kartta josta yritin teille selittää, kuului ”vanhoille” kelmeille ja he kutsuivat sitä Kelmienkartaksi. Tajusitteko sen, että se on Tylypahkasta?” meidän nyökättyämme hän jatkoi: ”Kartassa on jokaisen Tylypahkassa olevan henkilön nimi ja nimi on siellä missä henkilö on ja liikkuu, kun henkilökin liikkuu. Ymmärretty?” ”Jaa nyt mä tajusin. Siinä siis näkee koko Tylypahkan ja kaikki henkilöt koko ajan?” Mary sanoi hämmästyneenä. ”Kyllä koko koulun ja kaikki henkilöt. Eikä siinä kaikki vaan siinä kartassa on myös kaikki Tylypahkan salakäytävät. Lisäksi myös salareittejä Tylyahoon”, Sammy selvensi innoissaan. ”Salareittejä Tylyahoon?” minä huudahdin. ”Onko meidän mahdollista saada se?” Mary kysyi. ”Isän mukaan Voro takavarikoi kartan heidän viimeisenä vuotenaan. Kartan pitäisi siis olla Voron takavarikoitujen tavaroitten huoneessa”, Sam innostui. ” Sinne on helppo päästä, mutta tiedätkö tajusiko Voro mikä se on todella?” kysyin. ”Ei isän mielestä”, Sammy sanoi mietteliäänä. Pohdimme yhteen ääneen hyviä ideoita, joita kukin oli keksinyt tulevalle vuodelle.
           Pian kohdallemme tuli pyöreähkö noita myyntikärryjä työntäen. Ostimme muutamia suklaasammakoita ja paljon Bertie Botin joka maun rakeita. Syödessämme makeisia Mary kertoi erään ideoistaan: ” Mietikää olisiko kannattava myyntituote. Kalkaroksen hiusrasva! Puristetaan Kalkaroksen hiuksista ensin muutama purkillinen rasvaa ja myydään se sitten hiusgeelinä!” Olin tukehtua suklaasammakkooni kuullessani ehdotuksen. ”Hei! Ei saa kiusata Kalkarosta! Kalkaros purjehtii taas! Muistatteko?” protestoin. Tämä sai ystäväni nauramaan niin, että Bertie Botin joka maun rakeet olivat vaarassa lentää lattialle. Nappasin erään rakeet, joka oli juuri aikeissa pudota ja heitin sen suuhuni. ”Yäk! Sipulinmakuinen!” yökkäsin. Se sai toiset nauramaan entistä kovempaa. Katsottuani heidän nauruaan hetken en voinut olla liittymättä siihen. Naurettuamme tarpeeksemme hiljenimme. Katselimme toisiamme, jokainen omalla tavallaan huvittuneesti. Sam katsoi minua ja Maryä toinen kulma karvakohollaan, taito jonka vain harvat ja valitut osaavat, silmät siirtyen nopeasti toisesta toiseen. Mary taas katsoi Samia ja käänsi aina välillä päänsä katsoakseen minua. Hän hymyili ja ei hymyillyt yhtä aikaa tai sitten hän vain yritti peittää hymynsä. Minä puolesta olin kääntynyt vinottain penkilläni, jotta saatoin nähdä molemmat kääntymättä. Vaihdoin kohdetta samalla tavoin kuin Sam, mutta ilmeeni oli täysin erilainen. Silmät olivat siristyneet pieniksi, suu mutristuneena ja nenällä pieniä ryppyjä. Muutaman minuutin kaikki pystyivät pysymään hiljaa, mutta sen jälkeen kaikki kolme repesimme nauramaan. Ulkopuolisen silmin koko alkumatkan sekoilumme voisi näyttää eritäin epäilyttävältä, mutta me emme välittäneet, koska meillä oli hauskaa, ehkä vähän liiankin. ”Voih! Nauratatte liikaa! Täytyy päästä vessaan”, hekotin ja nousin ylös. ”Heippa vaan me pidetään hauskaa ilman sua!” Mary hihitti ohittaessani hänet.

A/N: Ja te päätätte jatkosta!! :D jatkoa on paperilla kyllä paljonkin... ;D
« Viimeksi muokattu: 01.01.2010 17:21:30 kirjoittanut James-Cam »
Dastan <3

meridian

  • Vieras
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #6 : 16.10.2009 16:30:28 »
Tämä on ihana ficci.Love it,minkä sä kyll tiedätkin jo :D mutt joka tapauksessa seuraava osa tänne niinku jo ois  ;D

Jenz

  • Shinigami
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #7 : 16.10.2009 19:18:55 »
Joo lisää vaan aika pitkä osa muuten!!

muutama virhe mutta en nyt jaksa ruveta niitä enää ettimään...

     -Jenz
Just kidding, you're useless ^^

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #8 : 17.10.2009 22:38:25 »
meridian kiitti kommentistas!!!! ja Jenz kiitos, että jaksoit vielä kommentoida tätäkin väkerrystä!!
Jatkoa laitan niin pian kuin mahdollista!!  ;D
Dastan <3

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #9 : 14.12.2009 21:27:58 »
A/N: Okei myönnetään oon tooooosi hidas kirjottaan koneelle. Mutta MERIDIAN ja PIHLA hyvää myöhästynyttä synttäriä!!!! ja Smäuli(toinen ideoija tässä tarinassa) en ois pärjännyt ilman sua! Toivottavasti pidättä!!!

3. LUKU
Päästyäni hotelli helpotuksesta, muistin Maxin. Pojan, johon olin tutustunut kesälomalla, kun olimme olleet perheen kanssa Bulgariassa. Max oli puhunut, että muuttaisi pian Englantiin ja aloittaisi syksyllä Tylypahkassa. Pohdintani siitä missä Max saattaisi olla nyt keskeytyi, kun näin Goylen tulevan yhdestä poikien vessasta. Koska lähellä ei näkynyt ketään, päätin pitää hiukan hauskaa. Pujahdin nopeasti suojaan, kun Goyle vilkaisi suuntaani. Goylen käännyttyään kuiskasin hiljaa muutaman loitsun hänen peräänsä. Ensimmäinen värjäsi pojan kaikki karvat pinkeiksi ja toinen kirjoitti kaavun selkään neon väreillä: ”Olen idiootti, jos olet samaa mieltä lyö minua!” Goyle täysin tietämättömänä muutoksista löntysti kohti omaa vaunuaan. Seurasin häntä, koska en voinut vastustaa kiusausta olla näkemättä Dracoa kiukkuisena. Vaunu johon tulimme, oli luihuisten miehittämä. Vaikka minulla ei ollut kaapu päällä, kaikki tunnistivat minut ei-luihuiseksi. Edempänä käytävällä Goylen takana, jota tällä hetkellä lyötiin useastakin suunnasta, näin myös Jasperin. Lähdin taktisesti kohti veljeäni, siinä samalla sivuuttaen Dracon vaunuosaston johon Goyle oli kadonnut. En ollut vielä edes kovin lähellä heidän vaunuosastoaan, kun kuulin Dracon kimakan äänen huutavan: ”Mitä helkuttia sun hiuksille on tapahtunut?!” Moni vaunun käytävällä nauroi nyt Dracon reaktiolle. ”Luulisi idiootinkin huomaavan, kun hänet kirotaan!” Draco ärjyi ohittaessani heidän osastonsa ovea. Joku oli ilmeisesti saanut tarpeekseen Dracon huutamista ja yritti ovesta ulos, lyöden sillä minua suoraan olkaan. ”Auh!” älähdin. Poika näytti hetken hämmästyneeltä, mutta pahoitteli sitten: ”Sori, en huomannut sua”. Nyt oli minun vuoroni näyttää hämmästyneeltä. Luihuinen, joka pyysi anteeksi? Poika oli muutenkin aivan mukavan näköinen. Hänellä ei ollut luihuisille tavallista mitäs-siinä-tuijotat-matele! ilmettä. ”Ei se mitään”, muistin sanoa hetken viiveellä. Poika virnisti ja olimme jo lähdössä jatkamaan matkojamme, kun Draco heräsi tilanteen tasalle. ”Blase, mitä sinä teit?” Draco kysyi uhkaavasti ja katsoi minuun jatkaen: ”Pyysit anteeksi tuolta Rohkelikolta. Vielä tuolta törkeimmältä” Luihuisten ilmeet kääntyivät minuun ja he odottivat jännittyneinä mitä vastasin. ”Voi Draco, olenko mä nyt niin ärsyttävä?” kysyin ärsyttävimmällä äänelläni. Draco kihisi raivosta, mutta ei keksinyt mitään sanottavaa. Hymyilin vielä pirullisesti Dracolle, joka seisoi nyt vaunuosaston ovella myös. ”No harmi, pikkuinen ei keksi mitään sanottavaa”, sanoin hymyillen ja taputin poikaa päälaelle.
       
        Poistun heidän luotaan ja luikahdin muiden luihuisten huomaamatta Jasperin vaunuosastoon. Osasto oli yllättävän täysi. ”Moi, kaikki”, tervehdin pyörähtäen hieman ympäri osaston lattialla. ”Hei! Max!” huudahdin tunnistettuani tutut kasvot ikkunapaikalta. Kun en muualle mahtunut istumaan, tungin Maxin syliin. Max oli ensin hiukan hämmästynyt, mutta pian hän jo selitti minulle mihin he olivat muuttaneet Englannissa ja mitä oli puuhannut kesällä muuten. Jasperkin liittyi keskusteluumme. ”Missä sä oikein olit? Olisin tullut sun vaunuosastoon, mutta näin vain Jasperin”, Max kysyi lopulta. ”Tuolla perässäpäin, mutta hyvä, että jäit tänne, nyt voin yllättää Sammyn ja Maryn oikein kunnolla lajittelussa”, kerroin innoissani hänelle. ”Ai niin! Munhan piti vaan käydä vesassa. Ups. Ne varmaan ihmettelee missä mä oon viipynyt” muistin mainittuani Maryn ja Sammyn.
       
       Poistuin sukkelasti luihuisvaunusta. Matkalla takaisin vaunuosastooni huomasin Maryn ja arvasin hänen olevan etsimässä minua. "Mihin matka?" kysyin yhtäkkiä Maryltä, joka ei ollut vielä huomannut minua. "Älä säikyttele! Ja missä sä oikein oot ollut? Me tultiin Sammyn kanssa vähän epäileviks jo ensimmäisen tunnin kuluttua", Mary tiukasi. "No koin vastustamatonta halua tehdä kepponen", sanoin virnistäen. Kävellessämme takaisin osastollemme kerroin Marylle Goylen uudesta lookista ja, että sen jälkeen olin vain jäänyt juttelemaan Jasperin kanssa. Sammyn luo päästyämme Mary oli minun puolellani ja kertoi hymyillen pojalle kepposestani. Sam näytti tavalliselta itseltään, koska oli jo vaihtanut koulukaavun ylleen. "Minkähänlainen uusi look Sammylle sopis?" pohdin ääneen. Kun Sam katsoi minua hiukan pelokkaasti, arvasin hänen luulevan minun kohta muuttavan hänenkin tukkansa pinkiksi tai jotain muuta vastaavaa. Mary oli esittämässä omaa mielipidettään, kun juna yhtäkkiä jarrutti. "Eihän me vielä olla Tylypahkassa? Eihän?" Mary ihmetteli. ”Ei todellakaan olla”, Sam myönsi. Minä yritin tiirata ikkunasta mitä tapahtui, mutta oli liian pimeää siihen. Yhtäkkiä vaunuosaston lamppu pimeni. Mary avasi osaston oven ja vilkaisi ympärilleen. "Muualtakin meni valot. Oisko joku tekninen vika?" Mary sanoi ja istui takaisin Sammyn viereen. "Katsokaa!" huudahdin äkkiä. Mary ja Sam katsoivat minuun ja minä osoitin ikkunaa, joka oli alkanut yhtäkkiä jäätyä. Sammyn ilme muuttui yhtäkkiä säikähtäneeksi ja hän sanoi kysyviin ilmeisiimme: "Ankeuttajia. Ne tarkistavat junan Sirius Mustan varalta. Kai olette lukenut hänestä?" "Ankeuttajia?" Mary kysyi. "Velhovankila Azkabanin vartijoita. Ne ovat haamumaisia olioita, jotka imevät ympäriltään kaiken ilon ja lämmön", Sam selvensi. Siriuksesta mieleeni tuli erittäin hullu idea: "Eikös lehdissä oo povattu, että Sirius yrittäis Tylypahkaan? Me voitais yrittää ottaa siitä selvää?" Sam katsoi minuun ja pyöräytti silmiään, mutta ei sanonut mitään. Mary taas alkoi puhua: "Sirius Musta. Siitä ne kaikki jauhaa. Jästi uutisissakin oli siitä" "Pakko. Massamurhaaja on paennut vankilasta, josta kukaan ei ole ennen karannut", Sam tokaisi. Juuri silloin osaston ovi aukeni ja me jähmetyimme. Ilma kylmeni monta astetta pakkasen puolelle ja ennen kuin edes näin olennon tunsin kaiken onnellisuuden katoavan. Saatuani itseni katsomaan ankeuttajaa minusta tuntui kuin en ollut koskaan ollut onnellinen tai etten tulisi koskaan enää olemaan onnellinen. Ankeuttaja käänsi päänsä minuun ja minä lakkasin hengittämästä. Hetken se katsoi minuun, mutta lipui sitten pois kohti seuraavaa osastoa. Vaikka ankeuttaja oli mennyt, olimme ihan hiljaa ja paikoillamme. Kohta tajusin pidättäväni vieläkin henkeä. Hengähdin ja katsoin muihin. He näyttivät kalpeilta ja Mary pelästyneeltä. "Se luuli mua melkein Siriukseksi!" kuiskasin tukahtuneesti. Sam nyökkäsi. Kukaan ei uskaltanut puhua ennen, kuin valot olivat palanneet ja juna lähtenyt taas liikkeelle. Vihdoin Mary sanoi: "Meidän pitäis varmaan vaihtaa koulukaavut päälle". "Joo, vaihtakaa. Mä käyn isän luona" Sam vastasi. Pojan poistuttua vaihdoimme Mary kanssa hiljaisina vaatteita. "Voiko ankeuttajia vastaan taistella tai jotain sellaista?" Mary kysyi. "Öö.. Joo. Suojeliuksella, mutta mä en tiedä miten se tehdään", vastasin. Mary nyökkäsi. Sammylla oli uutisia palatessaan: "Isä oli Harryn ja sen kavereitten kanssa samassa vaunuosastossa. Hän joutui käyttämään Suojeliusta, kun ankeuttajat hyökkäsivät Harryn kimppuun!" "Siis mitä?!" Mary huudahti. "Niin Harry pyörtyi siihen ja heräsi vasta äsken juuri ennen kuin lähdin. Isä sanoi ankeuttajien luulleen Harryn piillottelevan Siriusta viittansa alla", Sam kertoi. Mary, joka ei yleensä välittänyt kuuluisan veljensä tekemistä, oli nyt hiukan kauhistunut: "Miten ne voivat tehdä sellaista?" "Niin sitä minäkin. Mutta isä lupasi kertoa Dumbledorelle tästä ja en usko, että hän ilahtuu asiasta", Sam sanoi totisena. "Ajatelkaa, jos se ois luullu musta samaa! Meillä ei ois ollu ketään opettajaa lähistöllä", Mary kauhistui. Juttelimme loppu matkan tästä mahdollisuudesta niin Maryn kuin minunkin kohdallani.
     
     Junan pysähdyttyä minä tajusin olevani tosi nälkäinen ja muistin ovelan suunnitelmani. Laiturilla kaikki alkoivat tungeksia kohti lumottuja vainuja, koska eivät halunneet kastua sateessa. Me tapamme mukaisesti valtasimme kolmisin yhden vaunun. Päästyämme istumaan Suureen saliin varasin huomaamattomasti varmuustuolin Maxille ja odottelin kärsimättömästi lajittelun alkua. Kun se vihdoin alkoi, ekaluokkalaisten joukossa oli yksi muita vanhempi oppilas. "Kuka toi on?" Mary kysyi minun virnistäessä. Hän katsoi minuun, joten kohautin hartioitani ja esitin, etten tiennyt kuka poika oli. Siinä samassa McGarmiwa kertoi vastauksen kaikille: "Niin kuin osa teistä on jo huomannut, kouluumme on tullut uusi oppilas ensimmäisen luokan oppilaiden lisäksi. Hän on Max Andersson ja hän tulee Skandinavian noitien ja velhojen koulusta. Joten toivon, että te käyttäydytte asiallisesti ja opetatte hänetkin Tylypahkan tavoille" Huomasin Maxin hiukan vaivaantuvan tästä esittelystä ja, että osa salissa olevista tytöistä innostui uudesta oppilaasta.
       
      "Nyt voimme aloittaa lajittelun. Max Andersson", McGarmiwa jatkoi. Max käveli jakkaran luo ja istuutui. Hattu mietti hetken mitä päättäisi ja huusi sitten: "Rohkelikko". Virnistin ja taputin. Luihuisten pöydästä kuului pientä pettynyttä mutinaa, joka vaimeni McGarmiwan jatkaessa lajittelua. Ilman viittoiluakin Max osasi tulla luokseni Rohkelikkopöydän keskivaiheille, vaikka hänelle tarjottiin paikkaa edempää. "Et sitten mennyt Luihuiseen?" kysyin pojan istuuduttua saaden Sammyn ja Maryn katsomaan minua hämmästyneinä. "Jäikö jotain kertomatta?" Mary kysyi hiukan loukkaantuneena. "No halusin yllättää teidät. Niin Max tässä on Mary ja Sam", esittelin. Max pudisti molempien kättä. Huomasin, että muutama muukin meidän ympärillämme olisi halunnut esitellä itsensä. "Jaaha. Nyt tiedän mihin toi Mag katosi silloin junassa", Sam sanoi. "Niin se tuli Luihuisvaunuun huomiota herättämättä", Max sanoi sarkastisesti. "Mitä? Ei kukaan ois huomannu mitään, jos Draco ei ois sellanen neiti", puolustauduin. "Taas jotain mitä et oo kertonu. Mikä paras kaveri mä oon, jos multa pimitetään kaikki", Mary protestoi mutristuen huuliaan. Ennen kuin ehdin vastata, Dumbledore alkoi pitää puhettaan ja me hiljenimme kuuntelemaan. Puheen jälkeen ruuat ilmestyivät ja me aloimme kaikki syömään innolla. Marykin unohti suuttumuksensa kysellessään innostuneena asioita Maxilta. Ruuan jälkeen liityimme suureen ryppääseen, joka yritti valua kohti oleskeluhuoneita. Pian suma alkoi hiukan hellittää ja pääsimme kulkemaan kunnolla. Lihavan Leidin muotokuvan edessä jouduimme suurehkoon Rohkelikko ryppääseen. "Katsokaa ääneni voimaa! Laa-a-aa-a-AA!" Lihava Leidi käski. Sitten kuulimme pienen lasin rikkoutumisäänen ja Leidi jatkoi: "Hii! Katsokaa mitä ääneni sai aikaan". "Suuri Fortuna!" kuului jostain äkäinen huuto. "No hyvä on. Menkää sitten", Leidi sanoi lopulta ja heilahti sivuun paljastaen oleskeluhuoneen. "Kiva huone. Ehkä tähän tottuu", Max kommentoi minulle. Virnistin hänelle. Me valloitimme tuttuun tapaan takan edessä olevat tuolit itsellemme. Puhuimme ja nauroimme myöhään yöhön. Vasta reilusti puolen yön jälkeen, me edes harkitsimme nukkumaan menoa. Sam lähti näyttämään Maxille makuusalia, mutta minä ja Mary jäimme vielä juttelemaan. Jotenkin puheen aiheemme eksyi Siriukseen ja siihen, mitä Mary oli ehdottanut ensimmäisellä luokalla. Mietimme mitä tekisimme, jos Sirius yrittäisi oikeasti Tylypahkaan. Mary ehdotti, että tekisimme ansakuopan, naamioisimme sen sitten taian avulla ja asettaisimme päälle jonkun houkuttimen.  Vilkaisin Maryä tämän ehdotuksen jälkeen ja katseidemme kohdatessa molemmat aloimme nauraa. Toivuttuamme naurusta lähdimme nukkumaan toivoen, että aamulla ajatuksemme olisivat fiksumpia.
         
           Aamupalalla ainakin minulla oli vielä vaikeuksia tottua siihen, että en ollutkaan yksin syömässä. Suunnittelimme Maryn kanssa jo kaikenlaista uutta sille päivälle. Meillä oli tänään heti ensimmäinen ennustustunti. ”Mitä siellä tehdään?” kysyin Sammylta.  ”Ei mitään. Opettaja on täyspöpi. Ei edes itse tiedä mitä horisee”, Sam sanoi. Professori Punurmio oli ainut opettaja, jota Sam oli koskaan mollannut, kun minä ja Mary taas löysimme jokaisesta opettajasta jotain haukuttavaa, varsinkin taikuuden historian opettajasta. Hänen tunneillaan kukaan normaali ihminen ei voinut pysyä hereillä. Opettaja oli ollut Tylypahkassa iät ja ajat. Professori Binns oli joskus kauan aikaa sitten vain nukahtanut opettajan huoneen takan eteen ja herännyt aamulla ilman ruumistaan. Nykyään hän piti tunnit haamuna, jonka ääni oli unettava kuin Nukkumatin. Onneksi meillä oli Sam, joka auttoi meitä esseiden ja kokeiden kanssa.
         
        Lähtiessämme syömästä tervehdin Jasperia, joka vasta tuli syömään. Löysimme Maryn kanssa ennustusluokan helposti. Opettaja oli vielä oudompi kuin Sam oli kertonut. Hyväpuoli tässä oli, että hän otti kaikki mitä väitti ennustukseksi. Aivan tunnin lopuksi professori ennusti Harryn kuolevan pian nähtyään kalmakoiran tämän teekupissa.  Lounaan jälkeen meillä oli ensimmäinen taikaolentojen hoidontunti. Riistanvartija Hagridista oli tehty aineen opettaja, joka tietysti sai Harryn kumppaneineen hyvin iloisiksi.  Hagrid esitteli meille hevoskotkia. Minusta hevoskotkat ovat hyvin mielenkiintoisia, joten vaikka yleensä nauran Dracon tempauksille, tällä kertaa hän meni liian pitkälle. Oltuaan ylimielinen eräälle hevoskotkalle hän sai sen hyökkäämään kimppuunsa. Kynsien osuessa Dracon kohotettuun käteen poika kiljaisi hyvin naisellisesti. Kaikki kääntyivät katsomaan, kun Hagrid rauhoitteli hevoskotkan ja lähti viemään Dracoa Matami Pomfreyn luokse. Koska tunti loppui aikaisin, meillä oli reilusti aikaa. ”Hei! Melkein unohdin kertoa”, Mary muisti kävellessämme takaisin linnalle: ”Juuri ennen koulun alkua Vernon-sedän sisko Marge tuli käymään. Koska Harry toimi tapansa mukaisesti ”tarjoilijana”, täti sai hyvän syyn haukkua Harrya. Kun hän alkoi pilkata meidän vanhempiamme, Harry suuttui ja puhalsi Margen täyteen heliumia. Tästäkös Vernon-setä suuttui ja Harry, joka oli edelleen vihainen tädille, otti tavaransa ja häipyi. Yritin kyllä käskeä hänet jäämään, mutta hän ei totellut. Sitten myöhemmin, kun olin päässyt itse Lontooseen junalla, näin Harryn Vuotavassa noidan kattilassa juuri ennen kuin tapasin Sammyn. Kysyin tietysti millä hän oli päässyt sinne asti ja hän sanoi, että Poimittaislinjalla” Minä nauroin ja sanoin: ”Puhalsi täyteen? Aika hyvä ”vahinko”. Tästä tulikin mieleen pitäisiköhän meidän viedä Vorolle Kalkaroksen tuliaiset?” Vilkaisimme toisiamme ja virnistimme ovelasti. Tullessamme sisälle lähdimme ovelasti erisuuntaan kuin muut Rohkelikot. Matkalla tapasimme myös Voron, joka käski meitä olemaan ihmisiksi. Kun hymyilimme enkelimäisesti ja sanoimme olevamme professori Kalkaroksen asialla, hän jatkoi matkaansa siivousvälineidensä kanssa. Tulimme Voron työhuoneelle ja varmistimme, että ketään ei näkynyt. ”Jää sä vahtiin niin mä vien tän. Alohomora”, Mary sanoi ja katosi sisälle. Pian ystäväni tuli takasin hymyillen. ”Voro ei kyllä voi vastustaa kiusausta olla  avaamatta sitä pakettia”, Mary sanoi ja oli sulkemassa oven hiljaa. Yhtäkkiä muistin Sammyn sanat ja työnsin jalkani oven väliin. ”Oota hetki. Käyn tekees yhen pikku jutun”, sanoin ja menin huoneeseen. Menin takavarikoitujen tavaroiden huoneeseen. Etsin laatikoista vanhojen kelmien nimiä. Useimmissa laatikoissa oli useampia nimiä, mutta ainakin Fredillä ja Georgella oli omat laatikot. Silloin huomasin James Potterin laatikon. Otin sen hyllystä ja aloin penkoa sitä. Laatikko oli täysi monenlaista mielenkiintoista. Olisin halunnut ottaa suuren osan esineistä mukaan, mutta päätin ottaa vain kartan, jos se löytyisi. Myöskään Remusin ja Peterin pienestä laatikosta ei löytynyt haluamaani. Joten toivoin sen löytyvän Siriuksen laatikosta, mutta ei. Olin jo luopua toivosta, kun huomasin suurehkon pergamentti palan aivan laatikon pohjalla. Kaivoin lapun esiin ja tungin taskuuni. Matkalla oleskelu huoneeseen esittelin lappua Marylle. ”Tyhjä lappu?” hän kysyi hiukan hämmästyneenä. Tytön ilmeestä päätellen hän oli piirua vaille valmis passittamaan minut suljetulle osastolle. No ei se kovin ihme ollutkaan, kun minä esittelin hänelle tyhjää pergamenttia huippu salaisena karttana. ”Äh! Siinä on tietenkin jokin suojaloitsu, joka pitää sen puhtaana”, selitin. ”Aa, juu. Viedään se Sammylle, ehkä hän osaa avata sen tai jotain”, Mary ymmärsi.
         
      Oleskeluhuoneessa näin Sammyn hänen vakiopaikallaan huoneen pöytien luona. Olin juuri menossa hänen luokseen, kun Mary pysäytti minut ja veti meidän sivummalle. ”Mitä?” kysyin äkäisesti. ”Katso!” Mary sanoi osoittaen Sammya. Katsoin häntä ja huomasin vasta nyt, että poika ei ollutkaan yksin. Tunnistin tytön helposti: ”Victoria”. Victoria oli Sammyn vuosikurssin fiksuin tyttö. Tästä syystä olimme joskus ehdottaneet, että Sam voisi alkaa seurustella tytön kanssa. Silloin Sam oli yrittänyt peitellä punastumistaan ja väittänyt, että ei pidä Victorian tyyppisistä tytöistä. Häntä oli ollut sen takia hirvittävän vaikea uskoa silloin. ”Moi!” joku sanoi yhtäkkiä takaani. Säpsähdin ja käännyin ympäri. Kukas muukaan se oli kuin Ron. ”No moi. Seuraavalla kerralla ei tartte noin säikyttää”, vastasin hiukan ärtyneesti. Ron ei ollut moksiskaan vaan jatkoi: ”Miten kesä meni? Ei ole ehditty jutella ollenkaan.. ” Näyttelin loistavasti vastaillen iloisesti hänelle ja kysellen jotain välillä.
             
             Hetken kuluttua Max sattui paikalle pelastamaan minut. ”Sori. Mä vien sun seuras haittaako?” Max sanoi ja otti minua lanteilta kiinni. Ron jäi hiukan hölmistyneenä seisomaan ja katsomaan peräämme. ”Ah, thanks dude”, sanoin Maxille. Hän virnisti päästäen minut irti. Olimme pian Sammyn luona, jonne Marykin oli jossain vaiheessa löytänyt. ”Sam hei, onko teillä jotain Victorian kanssa?” Mary uteli. ”Ei. Hän vain pyysi minua parikseen liemitutkielmaan”, Sam vakuutti naama peruslukemilla. Vaikka huomasin, että Sam ei puhunut täyttä totta, en jaksanut keskittyä utelemiseen. Oli tärkeääkin tekemistä. ”Pitäiskö meidän ottaa Max mukaan?” kysyin yllättäen. Mary ja Sam katsoivat minuun mietteliäästi, mutta nyökkäsivät sitten. ”Mihin mut otetaan mukaan?”, Max tiedusteli. ”Uusiin kelmeihin. Tervetuloa mukaan. Oletettavasti et tiedä ketä kelmit ovat, joten Sam selittää sulle faktat myöhemmin. Sam, nyt meillä on karttakokelas”, sanoin ja otin löytämäni pergamentin esille. Sam näytti hetken hämmästyneeltä, mutta ymmärsi sitten mistä puhuin. ”Okei kokeillaan”, Sammy sanoi. Hän otti lapun minulta ja kaivoi taikasauvansa esiin: ”Vannon pyhästi että minulla on vain pahat mielessäni” Ensin ei näkynyt mitään, mutta sitten ilmestyi teksti: ”Jos te itse herrat Kuutamo, Matohäntä, Sarvihaara ja Anturajalka etsitte karttaanne, me palautamme sen mielihyvin. Terveisin ja kartasta kiittäen Fred ja George Weasley.” ”Mitä?!” Mary huudahti. ”Ne kaksi niillä on meidän kartta! Nyt meillä on ongelma”, minä totesin.


A/N2: Jatkoa?
Dastan <3

Butterfly

  • Keksi
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Why do donuts have to die?
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #10 : 14.12.2009 22:52:36 »
Oi voi. Rakastuin. Lyhyesti ja ytimekkästi siis hyvä ficci ;D.

Jatkathan?

-Butterfly
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #11 : 15.12.2009 13:13:39 »
 Kiitos!!!!

Jatkoa laitetaan heti, kun sitä koneelle saan kirjoitettua.   ;D
enkä yhtään vihjaa olevani hidas kirjoittaan sitä koneelle tai mitään....  :D
Dastan <3

meridian

  • Vieras
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #12 : 18.12.2009 13:39:05 »
Kiitos!!!!

Jatkoa laitetaan heti, kun sitä koneelle saan kirjoitettua.   ;D
enkä yhtään vihjaa olevani hidas kirjoittaan sitä koneelle tai mitään....  :D

Sana vaan ja betas on potkimassa sua persauksille tästä ;) :D ;D no ei vaines,kuhan ny muistuttelen usein :D

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #13 : 29.06.2010 20:01:31 »
Nyt,  saatte kaikki haukkua pataluhaksi.. ensi viikolla seuraava luku ja extra pitkä  ;D
Dastan <3

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #14 : 08.07.2010 19:59:33 »
A/N1: Minä hidas ihminen......... lupasin liikaa en ehtiny kirjottaa, kaikkee minkä halusin  :'( No sitten kun palaan pakko lomalta, kirjotan tän mun lempi kohdan tässä tarinassa tällä hetkellä loppuun  ;D

4.LUKU
Draco oli taas vaihteeksi ollut ilkeä Harry kohtaan liemitunnilla. Ei mikään yllätys sinänsä, mutta Mary oli hiukan alakuloinen sen takia tai niin minä ainakin luulin kunnes tyttö äkki huudahti: "Nyt tajusin mitä Malfoy tarkoitti"Katsoin häntä hetken kummissani, mutta sanoin sitten: "Mä olin ihan varma et oisit kertonu Harrylle teijän kummisedästä" Mary pyöräytti silmiään ja vastasi hiukan loukkaantuneena: "Kaikkee säkin luulet. En mäkään nyt ihan niin tyhmä oo. Mietis nyt, jos Harry tietäis mitä mä tiedän se riehuis täällä hullunlailla ja uhkais tappaa Siriuksen jos se tulis lähelle"."Jaa, mä ehdinki jo ihmitellä et miks Harry vaan istuu kuin Draco ois puhunu sienistä", sanoin, kun tulimme Suureen Saliin. Mary alkoi kikattaa Dracolle ja sienille samassa lauseessa ja minä kalastin katseellani poikia. Huomasin Sammyn selittävän innokkaasti jotain Rohkelikko pöydän keskivaiheila. Maxin ilme vakuutti minut siitä, että asia liittyi jollain lailla koulun käyntiin, koska poika katseli niin epätoivoisesti pelastusta. Hän huomasi meidän ja keskeytti Sammyn ilmeisen tyytyväisesti. "Heippadei", sanoin istuutuessani. Max virnisti minulle.
      Hänet oli nyt liitetty virallisesti kelmeihin. Sam oli selittänyt tälle kaiken tietämänsä niin vanhoista kuin uusistakin kelmeistä. Tietysti Max, joka on nykyään tunnettu yllytyshullu, innostui aivan järjettömästi keppostelusta. Näin esimerkiksi, viime viikolla hän tarjoutui viemään oksennuksen makuisia Bertie Botin joka maun rakeita erään luihuis pojan lautaselle päivällisellä. Maxin epäonneksi Kalkaros sattui juuri silloin kävelemään pöydän ohi. Mies suuttui aivan hirveästi, kun luihuispoika puklasi ruuat hänen päälleen. Tietenkään Kalkaros ei voinut vähentää omalta tuvaltaan vaan yritti löytää toisen syntipukin asiaan. Max oli jo kävelemässä muina miehinä takaisin meidän pöytään, kun Kalkaros äkkäsi hänet: "Mitä sinä täällä teet? Olen varma, että sinä olit täällä aiheuttamassa tämän vahingon. Kiusaamassa minun luihuisiani!" "En minä sitä ollut tekemässä", Max selitti. Kalkoros ei tietenkään uskonut ja oli jo avannut suunsa ottaakseen Maxilta pisteitä, kun Max pudotti pommit. Hän syöksähti lähimmän Korpinkynsi tytön luo ja suuteli tätä. Kalkaroksen suu jäi auki, kun hän yritti keksi jotain ilkeää sanottavaa ja ottaa ne haluamansa pisteet. Lopulta hän kumminkin tajusia sulkea suunsa ja jatkuu matkaansa opettajien pöytää kohde. Mutta hänen askelluksestaan huomasi, että miestä ärsytti suunnattomasti.  Kalkaroksen mentyä Max irtaantui tytöstä, joka oli vieläkin erittäin häkeltynyt Maxin suudelmasta, koska Maxhan ei ole ollenkaan pahan näköinen, suorastaan tavoiteltavan hyvä. "Kiitti avusta!" Max hihkaisi tytölle ja lähti takaisin paikalleen. Tämän tapauksen jälkeen aina, kun Max menee jonnekkin yksin, ainakin kolme tai neljä tyttöä seuraa häntä toivoen yllättävää suudelmaa.
      Miettiessäni kaikkea mitä Max oli jo tässä vaiheessa suunut aikaiseksi Mary alkoi puhua: "Pojat luitteko te sen jutun Profeetasta, jossa Sirius oli nähty matkalla tänne? Aika lähellä kuulemma" Sam nosti katsettaan ruokalautasestaan: "Olin aivan varma, että se on Mag, joka alottaa keskustelun tuosta aiheesta. Mutta joo piti jo aamulla näyttää sitä teille" "Se tuli vaan mieleen äskön liemitunnilla, kun Malfoy vähän ärsytti ja yritti pelotella Harrya. Uskotteko te, että Sirius aikoo tosiaan tappaa Harryn?" Mary kysyi meidän mielipiteitä. Me kaikki pudistelimme päitämme. "Empää usko, ainakaan Sammyn kertoman perusteella, mutta miks kysyit? Eihän sua oo ennen Harryn puuhat kiinnostanu", Max kysyi. Mary katsoi meitä hiukan apävarmasti ja selitti sitten hiukan nolostuneesti: "Ajattelin vaan, että jos Sirius haluais tappaa Harryn niin eiks se myös sitten haluis tappaa mut kans?" "Hmm. Mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä", Sam vastasi vakuuttavimmalla äänellään. Mary nyökkäsi ja jatkoi syömistään. Ruuan jälkeen minulla ja Marylla oli ensimmäinen Pimeyden Voimilta Suojautumisen tunti. Lupin piti meille käytännön esimerkki tunnin, opettelimme karkoittamaan mörön. Tunnin jälkeen ei ollut epäselvää, että kuka on meidän lempiopettaja tällä hetkellä. Pian myös Max ja Sam olivat vahvasti samaa mieltä, että Lupin oli ehdoton ykkönen.
        Iltaisin me kokoonnuimme aina johonkin oleskelu huoneen nurkkaan miettimään keinoa Kelmien kartan saamiseksi. Vielä emme olleet saaneet yhtään mahdollisestikkaan toimivaa suunnitelmaa aikaiseksi. "Jos vain saisimme kartan edes hetkeksi, voisin tehdä siihen kopio loitsun", Sam voivotteli meidän istuessa lauantaiaamuna Rohkelikkotornissa. "Ootko varma et se toimis? Se ei oo ihan mikä tahansa paperi" kysyin. "Ai niin. En ole ihan varma. Voisin mennä kysyä sitä isältä, kun hän kutsui minut teelle nyt aamusta", Sam sanoi nousten ylös sohvalta jolla oli istunut. "Oota mua mä tuun samalla kävelylle", sanoin saaden Marylta kummastuneen katseen ja vastalauseen: "Eiks meidän pitäny tehdä läksyjä?" "Äääh. Ei nyt pysty. Tartten liikuntaa", sanoin masentuneena ja jatkoin: "Max?" Poika pudisti päätään, joten lähdimme Sammyn kanssa kaksin. "Ehkä mun ois sittenki pitäny jäädä tekeen läksyjä", pohdiskelin meidän kävellessä kohti Lupinin työhuonetta. "Ehkä tai sitten kannattaisi tehdä läksyt heti, kun ne tulevat", Sam sanoin hyvin opettajamaisesti. Vilkaisin poikaa tarkistaakseni oliko tämä tosissaan, kyllä oli.. Tuhahdin, mutta mielessäni vilahti silti järjen ääni, että Sam oli ollut oikeassa läksyistä. "Maggie, jää tänne käytävään odottamaan, käykö? En halua, että isä tulee epäluuloiseksi meidän kysymyksen tiimoilta", Sam pyysi meidään tullessa työhuoneen eteen. "Tämä selvä", vastasin ja jatkoin kävelyäni. En oikein ollut matkalla minnekkään, joten vähän aikaa käveltyäni pois työhuoneelta käännyin takaisin päin.
        Päästessäni saman käytävän päähän, kuin millä työhuone oli, näin Fred Weasleyn viitoilevan minulle. Yleensä Frediä ei nähnyt ilman kasoisveljeään, joten ihmettelin mitä tämä halusi. Tullessani Fredin kohdalle huomasin hänen seisävan käytäväsyvennyksen kohdalla. Syvennyksessä oli luutakomero, jonka ovi oli auki. Oven takana näin toisen kaksospojista. "Mitä te haluatte?" kysyin epäilevästi, kun minut johdatettiin komeroon ja ovikin suljettiin, ei pako mahdollisuutta. "Kysyä yhtä asiaa", Fred vastasi. Nyökkäsin ja jäin odottomaan kysymystä. Pojat katsoivat toisiin ja ja sitten minuun. George avasi suunsa ja aloitti: "Niin me siis meinattiin vaan, että-" Mutta Fred keskeytti hänet ja täräytti: "Onks sun oikee suku nimi Musta?" "Että mitä?!!" huudahdin. Katsoin Frediä ja Georgea he eivät laskenet leikkiä. Mistä he sen saivat selville??

A/N2: Anteeks! Tekee pahaa jättää tälläseen kohtaan, mutta pakko.... Jatkoa? ai niin menee ainakin 2 viikkoa(pakkolomaaikamökillä)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2010 19:12:29 kirjoittanut James-Cam »
Dastan <3

-Anerya-

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #15 : 21.07.2010 19:37:47 »
Uuuh lalaa Roger! Rachel tykkää :D Jatka ihmeessä, tosi kivalta vaikuttaa :D
Headmaster of Hogwarts hits the gym.

Dumbelldore.

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #16 : 21.07.2010 19:48:57 »
Danke schön!! Kivaa, että Rachel:kin pitää  ;D ;D ;D ;D ;D
Dastan <3

amorgirl

  • Vieras
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #17 : 21.07.2010 21:45:16 »
Ne näki sen siitä kartasta!

Joo, iha sika hyvä. mut eihä ne anna sitä karttaa Harrylle  niinku niis kirjois. Eihän?
Ja sit tää on loistava. Ootan lisää. Ja lisää ja nopee.
Juu, tuli huono komma...

James-Cam

  • ***
  • Viestejä: 23
  • "You brought some snack"
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #18 : 24.07.2010 22:19:17 »
A/N1: Eli joo jatkoo!!!  ;D Ooks mä näin ilmiselvä ku sää tiesit jo valmiiks vastauksen amorgirl?  :D
YKSI varoituksen sananen: Lopussa on pientä "riitelyä" joten varautukaa  ;D ei mitään vakavaa..
ja toinen varoitus: Mä rakastan tätä lukua, se on ehkä paras tähän mennessä, toivottavasti pidätte  ;D ;D ;D ;)

LUKU 5.

Mutta Fred keskeytti hänet ja täräytti: "Onks sun oikee suku nimi Musta?" "Että mitä?!!" huudahdin. Katsoin Frediä ja Georgea he eivät laskenet leikkiä. Mistä he sen saivat selville?? "Voi perjantai!" minulta pääsi, kun tajusin mistä he sen olivat keksineet. Kelmien kartassa luki varmasti minun kohdallani "Maggie Musta". "Tänään on kyllä ihan lauantai", Fred kommentoi ja hänen veljensä jatkoi: "Taidettiin osua oikeeseen veliseni, mutta nyt meijän pitää varoo ettei toi kiroo meitä" Katsoin heitä hetken tuskastuneena, mutta sitten muutin katseeni loukkaantuneeksi ja sanoin: "Ette tietenkään ole oikeessa. Mistä sä sellasta kuvittelet?" "Eikun sää vaan ihan pikkiriikkisen vaikutit sen oloselta", George sanoi nauruaan pidätellen. "Mä muistin vaan yhen toisen jutun", väitin aivan pokerinaamalla. Kumpikaan kaksosista ei näyttänyt uskovan minua, joten lisäsin nopeasti: "Mä oon myöhässä jälki-istunnosta!" George avasi suunsa väittääkseen jotain vastaan, kun komeromme ovi yhtäkkiä avattiin. Käännyin nopeasti ovelle päin ja heti joku törmäsi päin minua vetäessään oven kiinni perässään. "Mi-" ehdin aloittaa ennen kuin ovesta rynnännyt henkilö tukki suuni kädellään. Hetken oli hiljaista, mutta sitten käytävästä kuului jonkun tytön ääni: "Hei kulta, mihin sää oot mennyt? Blaise, mussukka?"
      
       Oli hyvä, että Blaiseksi kutsuttu poika piteli kättään suullani sillä olisin muuten revennyt raikuvaan nauruun. Blaise ilmeisesti huomasi sen ja piti kättään suullani turvallisuudekseen pitempään kuin olisi ehkä ollut tarve. Mutta kun hän vihdoin päästi irti, olin heti äänessä. "Miks sä noin teit?" kysyin loukkaantuneena. Blaise näytti hetken jopa pahoittelevalta, mutta sanoikin sitten: "Mitä mä sille voin, että sä oot aina mun tiellä! Hankkisit silmät!" Silloin tunnistin pojan lopullisesti ja en voinut olla pistämättä parastani: "Anteeks nyt vaan, mutta sinä se tässä olet se joka muhun törmäilet!" "No eipä oo mun vika, että neiti nirppanokka on aina tiellä minne ikinä meneekin!" Blaise vastasi. "Herra saappan nuolija voisi huolehti ensin omasta käyttäytymisestään ennen kuin alkaa muita ohjata", minä pamautin. "En haluaisi häiritä, mutta te kullostatte aivan vanhalta avioparilta", Fred kommentoi takaani. Juurin kun George oli sanomassa omaa kommenttiaan asiaan, komeron ovi avattiin jo toistamiseen kesken pojan sanojen.
        
         Tällä kertaa sisään kurkkasi Percy Weasley hyvin ärtyneellä ilmeellä varustettuna. "Mikäs torikokous täällä on? Fred ja George! Arvasin, että te olette tämän takana! Nyt jokainen ulos. Heti!" Percy käskytty 'valtaisalla' auktoriteetillaan. Joten me kaikki tunkeuduimme ulos komerosta. Kuulin kaksosten kuiskivan keskenään takanani ja kun olimme kaikki päässeet käytävälle, George alkoi valittaa: "Ei hetkeäkään yksityisyyttä. Aina mut keskeytetään" Vilkaisin häntä ja näin Fredin taputtavan veljeään myötätuntoisen näköisenä olkapäälle. "Mitä täällä tapahtuu?" kuulin yllättäen professori Lupinin äänen. Käännyin vuorostaan äänen tulosuuntaan ja näin myös Sammyn olevan mukana. "Löysin tämän ryhmän ärhentelemästä", kuului pientä tirskahtelua meidän 'löydettyjen' joukosta, mutta Percy vain mulkaisi meitä ja jatkoi raportoimistaan: "tuosta luutakomerosta, professori" "Onko puhuminen luuta komerossa nykyään kielletty?" kysyin loukkaantuneen kuuloisena. "Noin ei puhuta Johtajapojalle!" Percy sanoi ylimielisesti. "Maggie puhuu asiaa. Ette te voi ottaa meiltä pisteitä siitä, että me pidettiin marttakerhon kokous luutakomerossa", George aloitti ja Fred jatkoi: "Niinpä ei ole kovinkaan reilua, jos meiltä otetaan pisteitä siitä, että kerhon jäsenillä on erimielisyyksiä" Jos tilanne olisi ollut toinen olisin onnitellut veljeksiä sanavalinnoistaan. Poikien vastalause sai punan nousemaan Percyn melkein tulta lyövälle naamalle. Mutta Pr. Lupin vain katsoi meitä äärimmäisen huvittuneena ja kysyi: "Senkö takia kokouksenne oli luutakomerossa, koska ryhmänne koostuu yllättävästi luihuisista ja rohkelikoista?" Oli hyvin mahdollista, että meillä kaikilla oli samanlainen typertynyt ilme hetkisen, kunnes Blaise nopeimpana ja välkyimpänä vastasi: "Kyllä, juuri sen takia professori. Emme halunneet herättää suurta närkästystä muiden keskuudessa" Lupin hymyili ja nyökkäsi sitten päätään: "Hyvä on sitten pääsette varoituksella. Muistaka sitten seuraavan kerran hillitä vähän enemmän äänen käyttöänne" Tämän sanottuaan mies kääntyi ja lähti takaisin huoneeseensa. Percy, joka oli petetty pahemman kerran, katsoi meitä kerran ilmeellä, jonka luulen tarkoittaneen: "Odottakaas ensi kertaa silloin ette selviä..." Sitten hänkin lähti.
    
          Ehdin jo ajatella pelastuneeni pahimmalta, mutta silloin George sanoi ilkikurisesti virnistellen: "Eiks sulla ollu se jälkkäri?" Onneksi olin kasvot Sammyyn päin jotta saatoin vastata tämän kysyvään ilmeeseen  äänettömästi: "A-U-T-A!" Sam koki ahaa elämyksen ja sanoi sitten muka muistuttaakseen: "Niin Mag, Pr. Kalkaros antaa sinulle kohta lisä jälki-istuntoa, jollet ole pian siellä" Joskus opin vielä, että en koskaan luota henkeäni Sammyn käsiin. Mikä saa pojan valitsemaan Kalkaroksen kaikkien muiden joukosta? "Niin Maggie meet sää sinne jälki-istuntoon?" Fred kysyi ilmeisesti haluten paljastaa valehteluni. "Joo parasta mennä. Nähdään taas, pojat. Blaise tuut sä mun kaa samaa matkaa, niin voidaan jatkaa meidän keskeytynyttä keskustelua?" sanoin saaden neljä ylättynyttä ilmettä aikaiseksi. Kun Blaise ei osoittanut elon merkkejä, tartuin tätä kädestä ja raahasin liikkeelle. Taaksemme jäi pelkiä epäuskoisia ilmeitä, kun Blaisekin vihdoin sai jalkansa toimimaan.
    
         Kävelimme koko matkan aivan hiljaa. Vasta tullessamme liemiluokan eteen Blaise puhui: "Moikka ja tästä ei sitten puhuta" Johtuen kyseen alaisesta mieli kuvituksestani nuo sanat saivat minut naurahtamaan huvituneena. "Joo sovitaan vaikka niin", sain sanotukse pojan mulkaistua minua pahasti. Olimme juuri eroamassa, kun nurkan takaa astelivat Draco ja hänen kaksi korillaansa. Tiesin miten epäilyttävältä se näytti, kun minä ja Blaise vain seisoimme kasvokkain. Päätin toimia, jotta poika ei olisi minulle vihainen lopun elämäänsä. "Vai luulet voittavasi ja vielä ylivoimalla? Aika raukkamaista!" huusin ja vedin taikasauvani esiin. Blaise näytti hetken yhtä aikaa säihkähtäneeltä, typertyneeltä ja pelokkaalta, mutta pääsi nopeasti tilanteen tasalle. Hyökkäsimme tasan samaan aikaan toistemme kimppuun. Blaisen taika meni täpärästi yli pääni ja osui seinään, josta tipahti pala pois. Minun taikani puolestaan meni huomattavasti ohi ja osui melkein Goylen naamaan. Se sai Dracon katsahtamaan minuun yllättyneesti ja vetävän taikasauvansa esiin tunnistettuaan minut. Joten jouduin pahaan alivoima tilanteeseen, kun kaikki neljä luihuista pommittivat minua loitsuilla. Sitten vahingossa yksi loitsu kimposi minun taikakilvestäni liemiluokan oveen tehden siihen suurehkon reijän.
      
        Puoli minuuttia ehdin toivoa, että Kalkaros ei olisikaan paikalla. Oven auettua tiesin olevani pulassa. Kalkaros astui ulos kasvoillaan ilme, jolla hän olisi helposti voinut tappaa meidät kaikki yhdeltä seisomalta. "Mitä tämä tarkoittaa?" Kalkaros kysyi ärtyneenä. "Professori! Tuo alkoi vaan yhtäkkiä noitua meitä kohti", Draco selitti heti. kalkaros käänsi mustien silmiensä ilkeän katseen minuun ja sanoi: "Neiti Taylor voi tulla heti, kun on korjannu käytävän vauriot, luokkaan puhumaan rangaistuksestaan. Te muut voitte poistua" Ennen kuin ehdin väittää vastaan Kalkaros asteli takaisin luokkahuoneeseen. Sillä hetkellä en ollut ainut, joka oli yllättynyt Kalkaroksen lievästä tuomiosta käytävällä. Vilkaistuani Dracoon en voinut estää virnettä kohoamasta kasvoilleni. Poika näytti siltä kuin Kalkaros olisi juuri paljastanut minun olevan hänen tyttärensä. "Mitä sä siinä virnuilet!" tämä huudahti huomattuaan katseeni. Pudistin vain päätäni ja olin keskittyvinäni seinien korjaamiseen. "Ehkä meidän kannattais lähtee Draco?" Blaise sanoi ystävälleen. Kuulin luihuisten kaikkoavat askeleet korjatessani seiniä.  Ennen kuin astuin luokkaan korjasin oven Entistus-loitsulla.

        Astellessani luokkahuoneen etuosaan kohti opettajanpöytää, Kalkaros nosti katseensa työstään ja silmäili minua julmasti huvittuneena. "Professori halusi keskustella", sanoin niin ystävällisesti kuin pystyin. "Niin. Koska tämä on neiti Taylorin ensimmäinen vakava rangaistus, luulen, että pelkkä pisteiden menetys riittää", Kalkaros sanoi maireasti. "Mutta professori! Antaakaa nyt mieluummin jälki-istuntoa! Kerrankin, kun tein jotain sääntöjen vastaista niin en edes saa jälki-istuntoa!" protestoin, koska, jos mennettäisin nyt ensimmäiset pisteet häviäisin Maryn kanssa sovitun kilpailun. "Hmm.. Olinsin kyllä mieluummin ottanut vain pisteitä. Mutta uskon, että sinulle löytyy tuolta varastosta työtä täksi päiväksi. Saat siivota ja inventoida liemivaraston näin aluksi", Kalkaros sanoi hieman pettyneenä. Päästyäni tarvikevarastoon hymyilevä naamani katosi hyvin nopeasti. Koko varasto oli yhtä sotkua ja ties mitä muuta ainetta. Siivotessani aloin kehitellä mielessäni erilaisia keinoja 'opettaa' Sammya olemaan enää koskaan mainitsematta Kalkarosta ja jälki-istuntoa samassa lauseessa tai samassa yhteydessä. Minulta meni neljä tuntia koko varaston siivoamiseen ja inventointiin kaksi tuntia. Kellon lyödessä kolmea luovutin Kalkarokselle käärön johon olin merkinnyt paljonko mitäkin ainetta oli varastossa. Kalkaros nyökkäsi hyväksyvästi, mutta sanoi: "Nyt, kun olet päässyt vauhtiin, voit vielä vaihtaa kaikkiin hyllyihin uudet nimilaput. Ja putsaa vielä nuo pulpetitkin niin sitten luulen, että voit lähteä" Nyökkäsin ja palasin työn ääreen. Lappujen vaihto itsessään vei reilut kaksi ja puoli tuntia, koska osa lapuista oli niin tuhoutuneita ettei niistä saanut selvää. Tietysti Kalkaros ilmoitti, että minun piti itse tunnistaa aineet, kun olin kysymässä häneltä apua. Pulpettien puunaus vei oman aikansa ja lopulta, kun pääsin lähtemään oli liian myöhäistä yrittää enää päivälliselle.
  
       Raahauduin mahdollisimman hitaasti Rohkelikko torniin muistaessani siellä odottavan läksyvuoren. Mutta muistaessani Sammya odottavan kohtalon sain lisävauhtia askeliini. Oleskeluhuoneessa menin Maryn ja Maxin luo, jotka olivat lyöttäytyneet Harryn ja kumpaneitten seuraan. "Missä on Sam?" kysyin jäätävällä äänellä. Mary ja muut katsoivat minua epäilevästi. Varmasti miettien voivatko paljastaa minulle Sammyn sijainnin. Lopulta Max vastasi: "Makuusalissa, kai. Miks kysyt?" "Uskaltakaakin häiritä meitä hetkeen", vastasin ja lähdin kohti makuusaleja. Matkalla muutama poika katsoi minua lievästi sanottuna järkyttyneenä, kun kuljin poikien puolella. Astuessani lopulta Sammyn ikäisten makuusaliin huomasin sen helpotuksekseni tyhjäksi silminnäkijöistä. Sam tervehti minua. "Mikä ihme sai sut sotkemaan KALKAROKSEN siihen juttuun!" kysyin tulisesti. Sammy näytti hetken säihkätäneeltä, mutta tajusi sitten mistä puhuin: "Pr. Kalkaros tuli ensimmäisenä mieleen. Mi-miten niin? Jouduitko oikeasti jälki-istuntoon?" "Vielä kysyt! Sun takia mä menetin kaksi ruokailua ja yli puolet lauantaistani!" tiuskaisin. Sam aloitti: "Jaa.. Eeeii se minun vikani ollu-" TUMP! iskin häntä tyynyllä, jonka olin napannut viereiseltä sängyltä. "Auh! Mi-" Sam yritti uudestaan, mutta minä iskin uudelleen. "Heii.. Okei mä mokasin voitaisko nyt lopettaa?" poika yritti vielä kerran. "Seyraavalla kerralla", sanoin ja vilkaisin Sammyn kasvoille kohoavaa huojentunutta hymyä, virnistin ja jatkoin: "Muis-ta et-tä Kal-ka-ros-ta ei mil-lään-lail-la kos-kaan mai-ni-ta sa-mas-sa yh-tey-des-sä jäl-ki-is-tun-to sa-nan kans-sa!" Varmistukseksi olin lyönyt Sammyä tyynyllä jokaisen tavun kohdalla. "Joo! Selvä mä muistan!" Sam myöntyi, mutta se ei riitänyt minulle vaan siiryin kohtaan kaksi.
      
      Nappasin Sammyn taiksauvan  tämän yöpöydältä. Hänellä ei ollut kovinkaan paljon pako mahdollisuuksia osoittaesseni häntä nyt kahdella taikasauvalla.  "Älä yritä mitään Maggie! Sinä et selviä tästä kuivilla!" Sam uhkasi huomattuaan tilanteen. "Pyh. Senkun huudat vaan, mutta ei sua kukaan tuu pelastaan", sanoin hiljaa lähestyessäni Sammyn koululaukkua. Tiesin Sammyn pohtivan seuravaa siirtoani."Ei!. Eii-ii!Älä! Ei sitä!" hän pyyteli huomattuan seuraavan kohteeni. Juuri, kun olin tarttumassa Sammyn rakkaisiin kirjoihin kuulin oven takaa Maxin äänen:"Tätä ei voida sallia pitempään! Mä meen sisälle" Hän ei kuitenkaan ehtinyt avata oveakaan, kun jo paukautin sen päin hänen naamaansa. Oven takaa löytyi myös muita vakoojia. "Ihme, että teillä ei ollu laseja jotta kuulisitte paremmin mitä mä sanoin", tuhahdin äkäisesti hämmästyneille Marylle, Harrylle ja Ronille. He katsoivat minua vaivaantuneina kunnes kuulivat sammyn huudon: "Auttakaa mua, Maggie on tullut hulluksi!" "Uskaltakaakin!" minä varoitin mulkoillen heitä pelottavasti. "Maggie, vanhempana oppilaana minä käsken sinua päästämään Sam vapaaksi", Max sanoi omana uhkarohkeana itsenään. "Mä sulle vanhemmat oppilaat näytän!" sanoin ja kiskoin pojan korvasta sisällä makuusaliin paukauttaen oven kiinni perässäni.
      
       "Anna sauvasi", käskin Maxia Hän luovutti sen mulkoillen minua pahasti. Latoin taikasauvan Sammyn koululaukkuun ottaessani sieltä muutaman kirjan samalla. Huomasin Maxin olevan pakomatkalla kohti ovea, joten sidoin hänet toisesta ranteesta yhteen sängyn pylväistä. Tiesin pojan inhoavan sotkua, joten päätin järjestää sitä vähän hänelle. Purkasin hänen matka-arkkuaan heitellen sisältöä pitkin poikin lattia. Sotkun aiheutettuani siirryin takaisin Sammyn luo. "Nyt Sam, jos lupaat olla orjani koko tämän päivän ja koko sunnuntain voin repiä vain muutaman sivun", sanoin vihjaillen."Uskallakkin!" tämä sanoi. Sräts! Siinä meni muutama sivu kirjaston kirjasta ja välillä ollut essee pallomuhkuista. "Ei! Ei enempää! Hyvä on mä lupaan!" Sam lopultakin suostui, kun kirjasta oli lähtenyt jo reilusti yli puolet sivuista. "No sepä kivaa", sanoin lempeästi. Juuri silloin Max ponkaisi irti siteistään ja hyppäsin minun päälleni. Pääsin vielä vapaaksi ja irti Maxista, mutta menetin Sammyn taikasauvan. "Olisi ehkä kannatanut solmia molemmat kädet?" Max virnisti kaivaessaan omaa taikasauvaansa Sammyn laukusta. Saatuaan sen esiin ja Sammyn seisaalleen, he molemmat kääntyivät katsomaan minua uhkaavan vihaisina. "No mut tässähän tää mun asia nyt saatiin selvitettyä. Mä tästä lähden", sanoin ja ryntäsin ovesta ulos.

       Tällä kertaa avasin oven päin Ronia. "Oi anteeks Ron!" huikkasin pysähtymättä. Ryntäsin päämäärättömästi oleskeluhuoneeseen ja luovin tietäni kohti muotokuva aukkoa. Pääsin juuri taulun luo, kun Sam ja Max ehtivät oleskeluhuoneeseen. Ryntäsin käytäville ja vilkuilin saisinko karistettua pojat. Mutte ne kaksi vain kirivät koko ajan minua, se johtuu vain siitä, että he ovat iso kokoisempia. Viilettäessäni eräästä mutkasta näin Pr. McGarmivan tulevaan vastaan. Tein pika U-käänöksen ja juoksin takasin mutkasta. Sam ja Max eivät ehtineet reakoida tarpeeksi nopeasti, joten pääsin heidän ohitseen helposti. Juoksimme pitkin käytäviä väistellen vastaan tulevia oppilaita. Suuren Salin edessä vilkaisin taakseni nähdäkseni kuinka lähellä pojat olivat, kun TUMP! Törmäsin suoraan johonkin ja se jokin sanoi: "Auh! Mitä ihmettä sinä täällä oikein juoksentelet?" Nostin katseeni lattialta, jonne oli päätynyt törmäyksessä, tuttun äänen kuullessani."Jasper! Auta mua. Max ja Sam yrittää kirota mut kostoks", huudahdin ja nousin lattialta. Silloin Sam ja Max pelmahtivat paikalle. TUMP! "Aih!" Sam sanoi törmätessään Jasperiin. Maxin vielä juostessa Sammyn perään, Sam kaatui lattialle kaataen Jasperin alleen. Minä ehdin juuri ja juuri väistää tätä joukko kolaria. "Hikari nousee nyt heti mun päältä!" Jasper karjahti. Sam pinkaisi ylös Jasperin päältä yhdessä nanosekunnissa. "Hei, Magii" Max kuiskasi yhtäkkiä takaani. Olin unohtanut, että hän ei kaatunutkaan lattialle. Pinkaisin äkkiä pakoon ennen kuin Max ehtisi tehdä mitään. Vilkasin pikaisesti lähtisikö hän perääni. Lähti hän, jättäen Sammyn suurehkon luihuislauman keskelle. Kun pääsimme pois Suuren Salin edestä yritin juosta vielä lujenpaa kuin ennen, koska tiesin ettei minulla ollut juurikaan etumatkaa. "Et saa kiinnii-iii!" olin huutamassa Maxille, kun kompastuin johonkin. Ennen kuin ehdin nähdä mihin kompastuin, Max pyyhälsi paikalle ja kompastui minuun. Hän liukui lattiaa pitkin hetken kunes vauhti loppui. "Hei! Kenellä on tollaset tohvelimaiset kengät? Ai, päivää rehtori!" Max sanoi edestäni.
        
       Käänsin pääni Maxiin ja näin hänen makaavan rehtori Dumbledoren jaloissa. Huomasin myös Pr. Kalkaroksen ja Lupinin, jotka olivat olleet ilmeisesti rehtorin seurassa. Nousimme nopeasti lattialta. Kuulin takaani ivalista naurua. Draco Malfoy seisoi eräässä käytävä syvennyksessä kasvoillaan sellainen ilme, että tiesin hänen kampanneen minut. "mitä te täällä teette? Käytävillä joukseminen on ehdottomasti kielletty!" Kalkaros sätti meitä, ollen kuin ei huomaisikaan Dracoa. Minä tai Max emme ehtineet keksiä mitään hyvää selitystä ennen kuin käytävältä kuului puhetta suunnasta josta olime Maxin kanssa tulleet. "Mutta professori emme me tehneet mitään", kuulin Jasperin selittävän, kun hän tuli kulman takaa mukanaan McGarmiva, Voro, Sam ja joukko luihuisia."Mitäs tämä tarkoittaa?" Pr. Lupin kysyi. "Sain tämän koltiaisen kiinni itse teossa", Voro selitti ylpeästi. "Mitä oppilaani ovat nyt tehneet Minerva?" Kalkaros kysyi.

      "He kiusasivat tätä rohkelikkoani", Mcgarmiva selitti osoittaen Sammya. "Ja mitä noihin kahteen muuhunkin tulee näin heidät jouksentelemassa vähän aika sitten loitsukäytävässä", Hän jatkoi osoittaen minua ja Maxiä. Siinä meni viimeinen tilaisuuteni säilyä tilainteesta kuivilla. "Mitenkäs sinä liityt tähän, Malfoy?" Lupin kysyi juuri, kun Draco oli liukenemassa paikalta vähin äänin. "Minä olen vain viaton ohi kulkija", poika selitti viattoman kuuloisesti. "No sitten, Malfoy, tupaasi siitä", Kalkaros yritti nopeasti käskyttää. Vaikka minä olin kertomassa totuutta Dracon viattomuudesta. "Odota Severus. Neiti Taylor haluaisi varmaan kertoa oman näkökulmansa asiaan", rehtori sanoi yllättäen. Nyökkäsin ja kerroin: "Kun minä olin juoksemassa Maxiä karkuun tässä käytävällä Malfoy kamppasi minut tuossa kohtaa ja jo aikaisemmin tänään hän vieritti kaikken syyn minun niskoilleni, eräästä tapaturmasta" "He tunnustivat juosseensa käytävällä", Kalkaros ilmoitti. "Eli nyt meidän pitäisi antaa kaikkille jälki-istuntoa", Lupin yhdisti. Voron kasvoille nousi hymy, kun hän kysyin: "Roikotetaan peukaloista?" "Ei Argus. Luulen, että tällä kertaa riittävät pelkät toruvat sanat. Koska kertomusten mukaan, jokainen on ollut tapahtumien uhri", Dumbledore sanoi. Kaikkien ilmeet olivat kirkkaan yllättyneet päätöksestä. "Nyt, jos sallitte jatkakaamme matkaa", rehtori sanoi ja hän poistui Lupin ja Kalkaros seuranaan.

         Heidän perässään poistuivat McGarmiva ja Voro, joka oli hyvin surullisen oloinen. Dracokin poistui huomattuaan show:n olevan ohi. "Toista kertaa en kyllä auta sua pakeneen", Jasper sanoi. Virnistin heille ja sanoin: "Kuka käski sun jäämään kiinni?" Käännyin Maxin ja Sammyn puoleen luihuisten poistuttua. "Sovinto?" kysyin. "Okei", he myöntyivät ja heittivät kanssani ylä femman. Ai niin Sam mä tuun reppariin!" sanoi loihtien kasvoilleni koiran pentu ilmeen. "Jos minä lupasin olla orja. Sitten minä olen. Hyppää kyytiin!" Sam sanoi täysin lauhtuneena. "Eihän Victoria tuu musta sukkaseks tästä? Ja ai niin mitä teiän isä sano siitä kartasta?" kyselin pompattuani Sammyn selkään."Miksi ihmeessä tulisi? Kyllä minä voin kantaa ystäviäni reppuselässä jos sattuu huvittamaan. Eikä meillä ees oo mitään vakavaa", Sam sanoi ihmeissään. " Sä et todellakaan tiedä mitään naisista", tuhahdin huvittuneena. "Mutta siitä kartasta", Max huomautti sivusta. Sam katsoi häneen ja koki Aaa-Joo! ilmiön "Niin se kartta! Isä sanoi, että tavallinen kopio loitsu toimii", Sam selitti. "Miten sää sait sen paljastaan sen?" minä kysyin. "Väitin vaan olevani utelias ja sellaista", Sam selitti kohauttaen olkapäitään. Silloin muistin aamun tapahtumat: "Hei ja niin se oikee Kelmien kartta on kaksosilla todellakin! Ja paha juttu on se, että siinä kartassa lukee mun kohalla Maggie Musta!" "Mistä sää tiät?", Max kysyi. Kerroin heille aamuisesta luutakomero seikkailustani. Päästyäni loppuun Max käski minua ottamaan hänet seuraavan kerran mukaan luutakomero matkolleni.

    Tullessamme takaisin oleskeluhuoneeseen takaisin jouduimme selittämään Marylle kaiken alusta alkaen. Victorian katsottua minua muutaman kerran hyvin mustasukkasesti aloin vaan nauraa kesken Maryn seklityksen siitä kuinka häntä ei saisi enää jättää yksin Harryn ja kumppaneitten seuraan.  kolme muuta katsoivat minua ihmeissään  ja minä vain sain sanotuksi: "Ehkä Sam minun pitäisi vielä istua sun sylissä niin saisimme ehkä aikaiseksi taas pienen tappelun" Sam punastui, Maryn ja Maxin ruvetessa nauramaan myös tajuttuaan mistä oli kyse. Pian sen jälkeen menimme iltapalalle, jonne minä jaksoin vaivoin kävellä omin jaloin, koska en ollut syönyt mitään aamupalan jälkeen.


A/N2: KOMMETTIA, kiitos (risut, ruusut, everything)  ;D  ja jatko tiedustelua?  :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2010 17:06:59 kirjoittanut James-Cam »
Dastan <3

meridian

  • Vieras
Vs: Kelmien perintö
« Vastaus #19 : 24.07.2010 22:38:14 »
Aah,ihana ficci. Sotke Marya vaan vähän enemmän mukaan tarinaan niin johan on täydellinen minun makuuni :D :D Ja rakentava tais mennä Voron mukana tyrmiin roikutettavaksi ;D