Kirjoittaja Aihe: Prinssin tarina [Lily/Severus + James/Lily, het, K-11 / Jatkoa 27.10!]  (Luettu 14165 kertaa)

kikieh

  • ***
  • Viestejä: 42
  • Rose/Scorpius <3
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #40 : 04.10.2009 13:56:47 »
erikka, kiitoksiii. :) Jatkoa pistän mahd. pian tulemaan taas, mutta viikko siinä ainakin menee kun lähden huomenna Egyptiin reissaamaan! Matkan jälkeen onkin sitten vielä syyslomaa jäljellä joten on rutkasti aikaa kirjoittaa taas seuraavaa lukua. :D
Se on psykosomaattista. Yläpää ei tunne pelkoa, mutta jalat tutisevat!
- Nipsu

mAngo

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #41 : 04.10.2009 21:15:17 »
Jee, jatkoa! :D
Sain luettua vasta 7 luvun jonka loppu oli mmmmmahtava! Severuksen ylpeys sai pienen kolauksen. ;)
Mutta kasiluvun tulen lukemaan kun vaan kerkiän ja jatkohan luonnollisesti olisi mukavaa. ;D

MMadii

  • pessimisti
  • ***
  • Viestejä: 96
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #42 : 09.10.2009 22:50:38 »
Jatkoa <3
En vaan tajua tätä sun tapaas kirjoittaa, tosi helppo lukee ja kerrot mielenkiintoisesti ja ihania yksityiskohtia ja...

Nyt saimme tietää senkin, miten James pelasti Kalkaroksen hengen. Olin kuvitellut sen vieläkin dramaattisemmaksi jutuksi mutta tämäkin oli hyvä :D
Severus-parka, meni kelmien erottaminen vähän pieleen.
Kelmien riita! Kauheaa! Ja sitähän ei tosian tiedä, että mistä kelmit tietävät Tylypahkan salakäytävistä...  ;D Ihme, että Sirius edes kertoi koko käytävästä noinkin julkisesti.

Huolimattomuusvirheitä oli joitain mutta ei ne pahasti pistäneet silmään.

Tämä kommentointi epäonnistuu nyt yhtä pahasti kuin Severuksen suuri operaatio  ::) Luovutan. Joka tapauksessa, tykkään ja jatkoa odottelen.

lukilitis

  • ***
  • Viestejä: 10
  • I <3 kelmit
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #43 : 12.10.2009 22:23:02 »
Sait uuden lukijan ;) Kivaa lukea sellaista missä Lily kaveeraa Severuksen kanssa, eikä aina pyörin kelmien kanssa heitä silti "vihaten" . 

Ja pinkoessaan tyrmien pimeyksiin Severus oli viimein tehnyt päätöksensä kelmien suhteen.
Ihana lukea tapahtumia Kalkaroksen kannalta<3

”Mutta onko hän – onko Severus kunnossa?” Lily kysyi sitten kun muisti, ettei hän ollut nähnyt poikaa koko sinä päivänä.
Karen nyökkäsi hitaasti.
”On – kiitos Potterin.”


Ihanaa miten Lily on huolissaan <3 :)

Ennen en pitänyt Severuksesta, mutta olen alkanut muuttamaan käsitystäni pikku hiljaaa, myös tämä tarina on osa syyllisenä siihe ;) ;D ;D :P

Lisää odotellen :) ,

-lukilitis-

'
Now you're just somebody that I used to know

kikieh

  • ***
  • Viestejä: 42
  • Rose/Scorpius <3
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #44 : 16.10.2009 14:27:35 »
mAngo, kiitos paljon! :)
MMadii, kiitosta . :D Sirius kertoi sen tällipajun tunnelisysteemin suutuspäissään ja hieman hajamielisyyttäänkin Susanille, hän ei (kuten luonnollisesti) ajatellut mitä siitä voisi seurata (jos siis Susan olisi pahimman luokan juorukello ja kertoisi siitä muillekin kuin vain parhaille ystävilleen ;D).
lukitilis, kiitos ja tervetuloa lukupiiriin! ;)

Tässä seuraavassa luvussa ei nyt ole kauheasti mitään jännitteitä, kuten 10. luvussa tulee olemaan, mutta sain tungettua nyt sen Sevin ja Lilyn ns. kuuluisan riidan ficciin. Mietin kauan miten ujuttaisin sen mukaan ja päädyin melko yksinkertaistettuun vaihtoehtoon. Asteikolla 1-10 tyytyväisyyteni tähän lukuun on nelosen luokkaa, mutta onneksi myös teidän mielipiteenne ratkaisee!


9. luku

Severus astui yhteen lätäkköön, johon muutama tähtimäinen lumihiutale oli pudonnut. Koko pihamaan nurmi oli räntähuovan peitteessä, eikä lumi ollut vielä laskenut huntuaan Tylypahkan tornien ympärille, vaikka päivät alkoivat olla joulukuun tienoilla. Kenenkään tylypahkalaisen ei tehnyt mieli siis olla pihamailla nyt, kun lumi oli jo kertaalleen sulanut eikä siitä voinut muovailla McGarmiwaa muistuttavaa lumiukkoa tai tehdä jotain muuta yhtä rohkelikkomaista touhua. Severus tiesi olevansa ainoa, joka nautti sellaisesta säästä – ei siksi, että itse sää olisi ollut mieleen, vaan sen tuoma yksinäisyys ja rauha.
Kuitenkin yksinäisyys oli kaikkea muuta kuin mitä Severus oikeasti tahtoi. Hän oli tullut viime aikoina ajatelleeksi lähestyvää joulua, joka merkitsi liemiprojektin valmistumista. Se taas merkitsi, että heidän kuuluisi työskennellä Lilyn kanssa nyt tiiviimmin yhdessä, mikä taas oli mahdotonta ottaen huomioon, että koko sen viikon Lily oli karannut Severuksen käsistä aina kun mahdollista. Eikä hän oikein ymmärtänyt, mistä syystä.
Tai tiesihän hän, mutta syy tuntui jo vanhalta ja unohdetulta. Severus ja Lily olivat monta viikkoa sitten olleet… No, he olivat olleet melko omituisessa tilanteessa. Lilyn kädet Severuksen ympärillä oli… Omituista, niin kuin sanottu. Niin ei ollut tapahtunut koskaan, eikä Severus oikein osannut selittää edes itselleen, oliko hän siitä pahoillaan vai hyvillään.
Hyvillään siinä tapauksessa, että sitä hän oli oikeastaan aina toivonutkin. Severus potkaisi nurmea ja pudisti päätään tuntiessaan itsensä hölmöksi. Oli vastenmielistä ajatella niin ystävästään vain siksi, että kyseinen ystävä sattui olemaan tyttö. Ja fiksu. Ja kauniskin.
Pahoillaan siinä tapauksessa, että niin ei olisi koskaan saanut käydä. Syy, miksi Severus oli kävellyt ulos tilanteesta, oli yksinkertainen: Se ei merkannut Lilylle mitään. Lilylle se oli vain typerä kosketus, ystävän kosketus, jolla ei ollut mitään sen kummempaa merkitystä. Jos hän olisi ikinä saanut tuntea, miten Severuksen hengitys salpaantui siitä kosketuksesta, Lily olisi nauranut hänelle päin naamaa. Hän olisi idiootti luullessaan, että Lily voisi ikinä tuntea niin kuin –
BANG. Severus oli ollut liian mietteissään katsomatta eteensä. Hetken hänen silmissään pyöri tähtiä ennen kuin hän pystyi havainnollistamaan tapahtuneen. Ja kun Severus kohensi näköään pienellä silmien siristyksellä, hän oli lähellä parkaista kovaan ääneen nähdessään punatukkaisen Lilyn edessään hieromassa otsaansa kasvavaa kuhmua.
”Lily!” Severus henkäisi äänessään rahtunen hämmennystä. Hän ei olisi ikinä kuvitellut Lilyn nauttivan sellaisesta säästä. ”Kuinka sinä -?”
”Kuinka minä törmäsin juuri sinuun täällä?” Lily kivahti huonotuulisena ja lakkasi hieromasta otsaansa. ”Niin, hyvä kysymys. Sinä olet vältellyt minua jo useita viikkoja.”
”Ai”, Severus töksäytti siihen kummastuneena, ”sepä outoa. Minä kun aivan kuvittelin, että sinä olet vältellyt minua koko tämän viikon.”

Lily katsoi hetken vimmatusti Severusta silmiin, kunnes hän alkoi tampata nurmea raskain askelin ja paineli kohti Tylypahkan linnaa päin. Severus käännähti kannoillaan ja otti tytön kiinni.
”Ja sitä sinä teet nytkin!” hän puhisi hölkätessään tämän perässä. ”Sanoit Kuhnusarviolle, että sairastat lohikäärmerokkoa verukkeeksi, ettet voisi tulla liemitunneille! Se ei ole totta!”
Lily pysähtyi niin äkisti, että Severus oli iskeytyä hänen selkämykseensä. Sitten tyttö kääntyi Severuksen puoleen, tarkkaili tätä hetken ennen kuin sanoi:
”Mitä sinä siitä muka mitään tiedät?”
”Tiedän ainakin sen, että seisot siinä ihan yhtä terveenä kuin aina ennenkin”, Severus sanoi.
Lilyn kasvoilla välähti punainen hehku.
”Sinäkin olet ollut yllättävän kiireinen ollaksesi yhtä aikaa valmistamassa meidän liemiprojektiamme”, hän naljaisi siihen ja lähti uudestaan kävelemään Severus rinnallaan. ”Ilmeisesti taas Sianpäässä niissä teidän menoissanne.”
”Mitä sinä selität?” Severus kysyi hölmistyneenä, vaikka hänellä olikin pieni aavistus mistä oli kyse. Kun Lily ei vastannut, hän päätti jatkaa: ”En käsitä – luulin, että meidän piti olla ystävät.” Lily jatkoi edelleen kävelemistään tuskin kuulematta, mitä hän sanoi. ”Parhaat ystävät?”
Severus oli huomaavinaan tytön kasvoilla tuntemattoman ilmeen, joka oli äskeisiä lievempi. Hänen sydämensä tieltä vieri valtavan suuri järkäle pois, kun Lily avasi suunsa ja sanoi:
”Niin me ollaankin, Sev, minä vain en pidä joistain tyypeistä, joiden kanssa sinä hengailet! Anteeksi nyt, mutta minä inhoan Averya ja Mulciberia!” Tässä välissä hän pudisti kiihkona päätään. ”Mulciber! Mitä sinä hänessä näet? Hän on ällöttävä! Tiedätkö mitä hän yritti yhtenä päivänä tehdä Mary Macdonaldille?”
He tulivat yhden Tylypahkan pylvään luokse, jolloin Lily katsoi niin avoimesti Severusta silmiin, että tämä oli menettää sanojensa hallinnan.
”Pikku juttu”, Severus tokaisi. ”Pelkkä vitsi, siinä kaikki – ”
”Se oli pimeän taikuutta, ja jos se on sinusta vitsi – ”
Ja sitten se iski. Koko viikon kestänyt harmistuneisuus siitä, mitä Dumbledoren kansliassa tapahtui, että hän ei enää voinut estää itseään. Ensimmäistä kertaa Lily oli häntä vastaan, ensimmäistä kertaa hän hyökkäsi sanoillaan luihuisia vastaan, niin kuin kelmit joka toinen päivä. Lily oli ollut aina edes jotenkin ystävällinen Severuksen ystävien seurassa, että hänen möläyttämät sanansa olivat kuin isku vasten kasvoja. Eikä Severus voinut enää hillitä seuraavia sanojaan:
”Entä ne jutut mitä Potter ja sen kaverit tekee?”

Jos Lily vain tietäisi, niin Mulciberin kepponen olisi pientä Siriuksen kepposen rinnalla. Dumbledore oli vannottanut, ettei Severus saisi kertoa Lupinista kenellekään, ei edes Lilylle, eikä hän voisi sitä oikein peruakaan. Dumbledore oli tehnyt varsin selväksi, että asiasta kertominen johtaisi varmoihin passituksiin ulos Tylypahkasta, pois sieltä paikasta, joka piti heidät Lilyn kanssa nykyisin yhdessä.
”Mitä tekemistä Potterilla minkään kanssa on?” Lily kysyi ihmeissään.
”Ne livahtelevat öisin ulos”, Severus sanoi ennen kuin ehti estää itseään. Hänen teki mieli purra rystysiään, mutta muutti sitten mieltään. Ehkä Dumbledore ei erottaisi Severusta, jos Lily tajuaisi itse kaiken ja saisi itse selville Lupinin pikkusalaisuuden. ”Lupinissa on jotain outoa. Missä hän käy vähän väliä?”
”Hän on kipeä”, Lily sanoi vaivaantumatta lainkaan pohtimaan Severuksen sanoja. ”Kuulemma hän on kipeä – ”
”Joka kuukausi täyden kuun aikaan?” Severus jatkoi vihjailuaan.
”Minä tiedän sinun teoriasi”, Lily sanoi äänensävyllä, jonka joka ikinen tavu tihkui jäätä. Ja ennen kuin Severus ehti avata suutaan, hän lisäsi heti perään: ”Mikä päähänpinttymä sinulla sitä paitsi heistä on? Mitä se sinulle kuuluu mitä he tekevät öisin?”
Severus tajusi ensimmäistä kertaa, ettei Lily ollut koskaan puhunut hänelle sillä tavalla. Tai ehkä olisi puhunut, jos he olisivat joskus vaivautuneet juttelemaan toisilleen muutama viikko aikaisemmin. Hän kuitenkin tajusi, että se oli ollut viimeinen oljenkorsi uskoa siihen, että viikkojen takainen kosketus olisi ollut edes jotain. Se ei ollut.
”Yritän vain osoittaa sinulle, etteivät he ole niin suurenmoisia kuin kaikki luulevat.” Severuksen äänessä oli rahtunen epätoivoa, säälinsekaista vivahdetta, joka sai hänet kutistumaan Lilyn edessä pienenpieneksi ötökäksi nurmien syvyyksiin.
Lilyn kasvoille kuitenkin helähti lievä puna sitä vastoin, että hän olisi suoranaisesti huutanut vasten Severuksen kasvoja.
”He eivät silti käytä pimeän taikoja”, hän sanoi vaimeammin. Sitten se pieni kiusallisensekainen tunnelma heidän välillään oli jo ohi, ja Lilyn kasvot olivat entistä ankarammat. ”Ja itse olet tosi kiittämätön. Minä kuulin mitä tapahtui yhtenä iltana. Sinä hiivit siihen tunneliin tällipajun luona ja James Potter pelasti sinut siltä mikä siellä on – ”

Severus oli lähellä tarttua hiusverkkoonsa ja repiä se irti juurineen. Se oli kaikkein viimeisen asia, minkä hän halusi Lilyn tietävän. Oli tarpeeksi nöyryyttävää myöntää itselleenkin, että James Potter, se kurjamainen luuseri, oli pelastanut hänen nahkansa ja saanut tietenkin siitä itselleen mitalin kaavun etumukseen, jotta joka ikinen tylypahkalainen voisi nauraa Severuksen olemukselle koko loppuikänsä.
”Vai pelasti? Vai pelasti?” hän ähisi. ”Sinä luulet, että hän oli joku sankari vai? Omansa ja ystäviensä nahkan hän pelasti! Sinä et saa – minä en anna sinun – ”
Ei ollut kauhean vaikeaa huomata, että oli ollut virhe sanoa se. Lilyn ilme oli muuttunut entistä raivoisammaksi – jos mahdollista – ja hän tarkkaili Severusta silmät kapeina viiruina niin, että tämä kavahti taemmas.
Anna minun? Anna minun?”
”En tarkoittanut – en vain halua että ne pitävät sinua narrinaan – hän on ihastunut sinuun, James Potter nimittäin!” Severus sopersi yrittäen selittää kaiken sen turhautumisen, joka oli vellonut hänessä itsessään kokonaisen viikon, kokonaiset puoli vuotta. ”Eikä hän ole… kaikki vain luulevat… mahtava huispaussankari – ” Ja sillä hetkellä Severus vihasi itseään kenties enemmän kuin koskaan. Hän oli vallan tietoinen siitä, että näytti sekä kuulosti naurettavalta ja säälittävältä yhtä aikaa. Ilmeisesti Lilykin oli täsmälleen samaa mieltä, sillä hän katsoi poikaa varsin myötähäpeillen.
”Tiedän kyllä, että James Potter on ylimielinen kusipää. Ei sinun sitä tarvitse minulle todistaa”, hän kivahti ikään kuin loukkaantuneena. ”Mutta Mulciberin ja Averyn käsitys huumorista on paha. Paha, Sev. Minä en ymmärrä, miten sinä voit olla heidän ystävänsä.”
Severus ei kyennyt sanomaan mitään. Vaikka Lilyn koko olemus huokui yhtenä isona varoituskolmiona, teki Severuksen sillä hetkellä mieli tanssia ja hurrata ympäri Tylypahkaa, ellei se olisi johtanut siihen lopputulokseen, että Lily olisi voinut olla hänelle raivoissaan sitäkin enemmän. Hän ei pystynyt pidättelemään nykivää hymyntapaista suupielissään, kun hän kävi yhä uudestaan ja uudestaan läpi sanoja, jotka Lily vain hetki sitten sanoi Potterista. Ei siis ollut mitään väliä, oliko Potter ulkona Tylypahkan porttien tuolla puolen vai sittenkin sisällä härnäämässä luihuisia; ainakin se oli ollut Lilylle yhdentekevää. Lily oli sittenkin huomannut, ettei Potterissa ollut mitään ihmeellistä, eikä kuitenkaan sanonut sitä Severukselle vasta kuin nyt. Koko riita tuntui sillä hetkellä niin merkityksettömältä sen tosiasian rinnalla, että Severuksen teki mieli nauraa.
”Mitä? Huvittaako tämä asia sinua?” Lily kysyi sitten, kun he lähestyivät Tylypahkan tammisia ovia.
”Ei”, Severus kiiruhti sanomaan ja pyrki poistamaan typerän virneen kasvoiltaan. ”Minä vain… Entä se meidän liemiprojektimme?”

”Mitä siitä?”
Severus kohautti harteitaan.
”Ajattelin, jos vielä haluaisit… Tai siis… Kai me jatketaan sitä… silti?”
Lilyn kasvoilla oli kauan pieni tutkimaton ilme. Hänen vihreät silmänsä tutkivat hetken Severuksen omia, kunnes niistä katosi tuo pieni hehkuva suuttumus, ja ne muuttuivat ihmeellisen kirkkaiksi. Olivathan Lilyn silmät aina omalla tavallaan säihkyvät, mutta nyt kun he astuivat eteishallin valon alle, ne olivat eri tavalla kirkkaat. Ja jotenkin Severuksesta tuntui, etteivät ne loistaneet sillä hyvällä tavalla, niin kuin olisi saattanut helposti luulla.
”Niin kai”, Lily kuiskasi sitten hiljaa.
Severuksen sydäntä puristi nähdä, kun tyttö käänsi selkänsä ja riensi marmoriportaat juosten ylös. Oliko hän nähnyt neljän vuoden jälkeen Lilyn silmät kyynelissä, vain siitä syystä että he olivat riidelleet? Jos oli, Severus olisi tahtonut painua takaisin ulos sateeseen.

***

Toisaalta Lily oli onnellinen kun oli saanut sanottua sen, toisaalta ei. Severuksen ilmeet olivat kielineet erittäin vahvasti, että Lily oli mennyt liian pitkälle sanoissaan. Olihan hän ollut aina sitä mieltä, ettei voisi koskaan olla ylimpiä ystävyksiä Mulciberin kanssa, mutta aina hän oli yrittänyt edes jotenkin sietää sitä. Lily oli aina tervehtinyt Severuksen ystäviä huolimatta siitä, että hän puoliksi vihasikin heitä. Mutta se, mitä Lily oli kuullut tyrmissä, kun Mulciber oli kovistellut Kuhnusarviolle sillä tavalla, muutti kaiken sen tosiasian huomioonottaen, että James oli ollut sittenkin oikeassa: Luihuisia ei tuntunut edes kaduttavan Mary Macdonaldin kohtalo.
Toisaalta, eihän se Severuksen vikaakaan ollut. Totta kai oli ollut ilmiselvää ensimmäisestä päivästä lähtien Tylypahkassa, että Severus tulisi saamaan omia luihuistovereita, jotka varmasti historian huomioon ottaen yrittäisivät saada rohkelikot yhtä kaikki päiviltä. Mutta jotenkin Lily oli aina uskonut hyväntahtoisesti, ettei Severus valitsisi luihuisista juuri sitä porukkaa, joka viimekädessä saattaisi seistä niin kutsutun pimeän lordin riveissä. Lilyä ajatus puistatti, nimittäin pelkkä ajatus siitä sai hänet voimaan pahoin. Professori McGarmiwa oli kyllä muutama kuukausi sitten kertonut, että oli mahdollisuus tulevaan sotaan sitten Grindelwaldin jälkeen ja myös sanonut senkin, että tulee olemaan monta oppilasta, jotka tämän muurien sisällä valitsee mieluummin helpomman tien.

Ja Lily toivoi sydänjuuriaan myöten, ettei Severus tekisi sitä. Jos hänen saarnansa oli tehonnut Severukseen tai saanut tätä edes ajattelemaan asiaa, se oli sen arvoista. Se oli todellakin sen arvoista.

***

”Me riitelimme”, Lily vastasi ystäviensä katseisiin, kun hän saapui pimeyden voimilta suojautumisen tunnille.
”Ketkä? Sinä ja Potterko taas?” Karen kysyi huolettomalla äänellä, sillä niin kuin kaikki tiesivät: se saattoi olla hyvinkin jokapäiväistä.
”Ei minä ja Potter”, Lily mutisi turhautuneena ja vilkaisi viereisille pulpetille, jossa James lähetti hänelle erittäin suurieleisen lentosuukon, ”vaan minä ja Sev.”
Karen ja Susan vaihtoivat jälleen katseitaan, aivan niin kuin nykyään joka kerta kun he puhuivat Severuksesta. Ja nyt he tekivät sen jopa salailemattakin.
”Mistä tällä kertaa? Tekikö hän taas jotain?” Susan kysyi silmät ymmyrkäisinä nojaten omaa pulpettiaan vasten kyynärpäällään.
”Ei varsinaisesti”, Lily vastasi kääntäen samalla koululaukkunsa nurin pulpetille. ”Emme ole oikein puhuneet pitkilleen ja sitten me vain törmäsimme… Luulen, että päässäni naksahti silloin.”
”No mitä sitten tapahtui?” Karen kannusti häntä jatkamaan.
”Minä tavallaan…” Lily vilkaisi ystäviään, jotka molemmat odottivat vastausta kulmat koholla. ”Minä päästelin höyryjä.” Karenin ja Susanin kulmat kohosivat entuudestaan. ”Sanoin vihaavani Mulciberia.”
Susan räjähti nauruun, joka täytti koko luokkatilan. Lily kiitti onneaan, ettei professori Howard ollut vielä paikalla, sillä olisi ollut satavarmaa, että he olisivat lentäneet luokasta ulos ennen kuin kukaan ehtisi sanoa sanaa sieppi.
”Anteeksi… Minä vain – tarkoitan vain, että olitpa sinä suorasukainen”, Susan sopersi suu täydessä virneessä. ”Mutta oikeassa sinä nimenomaan olit. Kaikkihan sitä ääliötä vihaa. Minä ainakin.”
”Kenestä ääliöstä me oikein puhutaan?” Sirius kysyi hivuttautuen tuolillaan lähemmäs. ”Liittyykö se jotenkin siihen, kun Edwan Cartney pissasi alleen kun näki edellisellä tunnilla mörön?”
Lily, Susan ja Karen vaihtoivat kummastuneina katseitaan ja pudistivat kaikki päitään.
”Me puhutaan – ” Susan aloitti, mutta Lily ehti tukkia tämän suun.
”Ennustuksista”, Lily kiiruhti korjaamaan. ”Voi luoja, tulen taatusti reputtamaan ennustuksen V.I.P:n. Että minä vihaan sitä opettajaa.”
”Totisesti”, Karen vakuutteli nyökytellen kiivaana.
Sirius silmäili heitä kaikkia epäilevänä vuoronperään.
”Miksi minusta tuntuu, että me emme puhu ennustuksista?” hän kysyi hitaasti. ”Mitä on tapahtunut? Lily-kulta, voit kertoa kyllä minulle – ”
”Kiitos huolenpidostasi, Musta, mutta me pärjäämme oikein hyvin”, Lily naljaisi takaisin ja hymyili tekopyhästi. Sirius ei kuitenkaan liikahtanutkaan.

”Eli käännettynä: Sinun pitäisi palata takaisin Jamesin viereen”, Susan sanoi silmiään pyöritellen. ”Tätä kutsutaan sellaiseksi kuin tyttöjenjutut, Sirius, ja viimeksi kun tarkistin sinä et ole tyttö. Tai ainakin minä toivon koko sydämestäni ettet ole, sillä ne luutakomerohetket olisivat niin mennyttä ja niin olisit muuten sinäkin – ”
”Okei, kiitos paljon, jospa ei enempää yksityiskohtia Sirius Mustan ja pian tulevan Susan Mustan sielunelämästä”, Karen sanoi silmät painettuna kiinni ja kohotti kätensä. Sitten hän kääntyi Siriuksen puoleen ja kuiskasi: ”Joko te muuten olette sopineet Jamesin kanssa?”
Sirius nielaisi vaivanloisena ja esitti sitten ettei kuullutkaan enää heitä. Sitten hän hivutti vaivihkaa tuolinsa lähemmäs Peterin pulpettia ja näytteli varsin taidokkaasti kuuroa että sokeaa Karenin katseen alla. He pistivät merkille kuitenkin, että edessä istuvat James ja Remus mulkaisivat Siriusta varsin pahasti, kun tämä nosti jalat pulpetilleen ja ryhtyi juttelemaan kovaan ääneen Peterin kanssa.
”Siinä näette”, Susan sanoi käsiään levitellen. ”Hän vaikenee kuin muuri kun tulee puhetta Sirius Mustan sielunelämästä.”
”Niinkö?” Karen ihmetteli sarkastiseen sävyyn. ”Siinä tapauksessa sinä olet huutavan iso poikkeus. Sirius huutelee mielellään koko Tylypahkalle löytäessään sinun kokoelman viikonpäiväalushousuista.”
”Onko Susanilla viikonpäiväalushousut?” Lily yhtyi huvittuneena keskusteluun.
Susanin silmät pyöristyivät järkytyksestä.
”Minä tapan Sirius Mustan.”

***
« Viimeksi muokattu: 17.10.2009 15:54:26 kirjoittanut kikieh »
Se on psykosomaattista. Yläpää ei tunne pelkoa, mutta jalat tutisevat!
- Nipsu

sauniu

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #45 : 16.10.2009 21:13:25 »
rakastan tätä ficciä! teksti on sujuvaa ja saa aina välillä nauramaankin... omasta mielestäni luku oli kyllä todella hyvä!!!!! riidan kohdalla tuli deja vuu (ei mitään hajuu miten kirjotetaan) kunnes tajusin että se on kirjassa! jatkoa mahd. nopeasti!

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #46 : 18.10.2009 19:08:07 »
Haa! Uusi luku :)

Lainaus
”Ja sitä sinä teet nytkin!” hän puhisi hölkätessään tämän perässä. ”Sanoit Kuhnusarviolle, että sairastat lohikäärmerokkoa verukkeeksi, ettet voisi tulla liemitunneille! Se ei ole totta!”
Aika piristävää että Lily lintsaa :D

Lainaus
Ensimmäistä kertaa Lily oli häntä vastaan, ensimmäistä kertaa hän hyökkäsi sanoillaan luihuisia vastaan, niin kuin kelmit joka toinen päivä.
Ystävyyssuhteen rakoilua tupien välisten jännitteiden takia?

Lainaus
”Tiedän kyllä, että James Potter on ylimielinen kusipää. Ei sinun sitä tarvitse minulle todistaa”, hän kivahti ikään kuin loukkaantuneena.
Jotenki olisi olettanut että Lily olisi Haukkunut Severukselle kelmejä 24/7 Kun kuitenkin riiteli Jamesin kanssa julkisesti. Jännä yksityiskohta.

Viimenen osa oli aika hauska, James lentosuukkoineen ja Sirius tunkemassa nokkaansa asioihin jotka ei sille kuulu. Tyypillistä :D

Tämä oli musta hyvä luku, tuo riita vei vaan hirveästi alaa niin ettei ollut niin monipuolinen kuin muut luvut. Mitäköhän seuraavaksi tapahtuu ;D

lukilitis

  • ***
  • Viestejä: 10
  • I <3 kelmit
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #47 : 24.10.2009 14:20:21 »
Voi että oon huono kirjoittamaan järkevää kommettia  ;D
Mutta lyhyesti edes jotain tekstiä:

Pidin uudesta luvusta :) Toivottavasti James ja Sirius sopivat asiansa : D

Innolla tulevia tapahtumia odottaen,

-lukilitis-
Now you're just somebody that I used to know

kikieh

  • ***
  • Viestejä: 42
  • Rose/Scorpius <3
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #48 : 27.10.2009 20:13:22 »
sauniu, kiitokset! :)
erikka, kiitos tännekin  :D Niin, tuo riita-kohtaus tavallaan oli asioiden ns. jankkaamista, mutta minun on lähes pakko pistää se mukaan että tiedetään suunnilleen missä mennään. :) Olisi ollut jotenkin vain omituista skipata kohta.
lukitilis, kiitoos! No Jamesista ja Siriuksesta (tai ylipäätänsä kelmeistä) sitten myöhemmin lisää. :)

Tässä vaiheessa joudun pyytämään anteeksi tuhannesti, nimittäin toisin kuin lupasin: tässäkään luvussa ei koeta sen suurempia jännitteitä (tai kukin saa itse päättää onko mm. viimeisessä kohtauksessa sitä). Olen hirrrrmuisen pahoillani, mutta kuten aina, tähän on syy! Syy on sellainen, että päätin sittenkin siirtää puolet 10. luvun tapahtumista lukuun 11 siitä yksinkertaisesta syystä, että tapahtumat tapahtuvat viikon myöhemmin kuin muut 10. luvun tapahtumat. En halunnut tunkea sellaista harppausta ajassa yhteen lukuun, vaan päätin tehdä siitä yhden erillisen luvun sitten.
Mutta joo, nyt minä häivyn tässä vaiheessa vähin äänin selittelemästä ja postaan tänne 10. luvun!


10. luku

Tylypahka oli joulukuun puolessa välin jo niin täynnä kulkusten helinää ja lumisotia, että yhtenä aamuna Severus talsi aamupalalle suureen saliin ja huomasi kauhukseen katossa liihottavat mistelit. Jostain kumman syystä puolet Tylypahkan tytöistä hakeutui niiden alle ja sitäkin suurempi määrä heistä pinkoi mistelien lähettyville, kun Sirius Musta asteli sopivalle näköetäisyydelle. Severus oli myös huomannut, että Sirius oli valinnut keskeltä suurta salia vaaleahiuksisen puuskupuhin, joka hänen omien tietojen mukaan oli vasta kolmannella luokalla, ja suuteli tätä kuvottavan intohimoisesti – aivan Susanin nenän alla. Susan oli juossut oikopäätä ulos koko salista ja Sirius tämän mukana, eikä Severus voinut kuin hymyillä näille arjen pienille tapahtumille. Nyt, kun Susan vihaisi kelmejä elämänsä loppuun saakka, ei olisi mitään huolta, että Lily yhtyisi kelmejä palvovaan fanijoukkoon.
Lilyn ja hänen riitansa oli kuitenkin melko tuoreessa muistissa, vaikka siitä olikin kulunut jo noin viikko. He olivat tervehtineet toisiaan käytävillä kovin vaisusti ja tehneet kyllä liemiprojektiaan yhdessä, mutta eivät löytäneet sanoja pyytämään toisiltaan anteeksi. Vaikka toisaalta Severus olisikin tahtonut sitä kuollakseen, hän oli liian pelkuri kyetäkseen niin tekemään. Hän ei ikinä, ei mitenkään, pystyisi selittämään Lilylle miksi Severus niin kovasti tahtoi olla osana luihuisten kovaäänisintä porukkaa. Lily ei tulisi ikinä ymmärtämään sitä, koska hän oli itse niin kauhean määrätietoinen ja kelpasi omana itsenään ihan kaikille. Häntä olisi rakastanut ihan kuka täysjärkinen tahansa.
Mutta Mulciber sitä vastoin oli antanut Severukselle melkein kaiken. Hän oli pelastanut Severuksesta tulemasta sellaista hylkiötä, jotka jäivät muiden oppilaiden jalkoihin ja kävelivät huomaamattomina seiniä pitkin. Mulciber oli nostanut Severuksen heidän omaan porukkaansa ja saanut ihmiset katsomaan häntä hieman enemmän kunnioittavasti kuin koskaan aikaisemmin. Lilylle se oli yhdentekevää, koska sentään hänellä oli ystäviä Rohkelikossa ja sentään hän ei ollut koskaan hyljeksitty. Lily ei voinut tajuta, millaisen harppauksen Severus oli tehnyt Mulciberin ansiosta, koska hänellä oli kaikki.
Ja se hänen olisi pitänyt sanoa Lilylle. Severus ei vain uskaltanut. Siitä seuraisi todennäköisesti lisää riitoja, luultavasti pahempia kuin viimekertainen, eikä Severus totta puhuen tahtonut enää yhtäkään. Hän antoi asian mieluummin olla ja keskittyi lämmittämään heidän väliään jollain toisella konstilla.
Itse asiassa Severuksella olikin jo jonkinlainen suunnitelma mielessään. Tai ei se varsinaisesti mikään kummoinen suunnitelma edes ollut. Se oli vain päähän pälkähtänyt typerä idea kesken muodonmuutosten, ja Severus oli liian pelkuri toteuttaakseen jopa senkin. Idea olisi kutakuinkin mennyt niin, että pikkujoulujen jokavuotisten naamiaisten aikaan Severus olisi ollut viimein mies ja katsonut, oliko viimekertainen kosketus Lilylle todellakin ihan se ja sama. Hän ottaisi itseään niskasta kiinni ja johdattaisi tytön johonkin rauhaisaan paikkaan ja sopivan hetken tullen…

Niin varmaan, Severus ajatteli mielessään sarkastisena. Ihan kuin minulla muka ikinä olisi kanttia tehdä sitä.
Hän voisi olla Lilyn kanssa naamiaisissa koko illan, tunnustella oikeaa hetkeä. Sopivan hetken tullen Severus olisi voinut kertoa tunteistaan. Mitä sitä turhaan kiertelemään, koska niinhän asia oli. Siitä asti, ja aiemminkin, kun Severus oli jutellut ensi kertaa Lilylle, hän oli tuntenut tyttöä kohtaan jotain. Jotain enemmän kuin pelkkää ystävyyttä, joka kyllä noin yleisellä tasolla kuvasi hyvin heidän suhdettaan. Vaikka Severus olikin pidätellyt tuota tunnettaan salassa noin viisi vuotta, jostain kumman syystä hänelle tuli tarve päästää se ulos suustaan juuri nyt. Ehkä sen vuoksi, että siten he voisivat luultavasti kai viettää taas enemmän aikaa yhdessä, jos…
Jos vain Lily tuntisi samalla tavalla. Severus voi aina pahoin kun hän ajatteli sitä vaihtoehtoa. Tai pikemminkin sitä, jos Lily ei tuntisi niin kuin hän itse tunsi. Ja sen hän saisi tietää vain ja ainoastaan kysymällä, mikä taas oli – no, se oli mahdotonta. Mahdotonta ainakin siinä mielessä, että Severus ei ollut ikinä kertonut kenellekään tunteistaan, koska oli käytännössä katsoen koko elämänsä rakastanut vain ja ainoastaan yhtä tyttöä. Ja nyt hänen pitäisi se sitten vain laukoa päin Lilyn naamaa? Niin varmaan.
Severus pyyhki tuon ajatuksen mielestään aina juuri ennen kun hän meni tapaamaan muita luihuisia. Hän olikin kovin ahkerasti käynyt Sianpäässä kuuntelemassa uusia uutisia ulkomaailmasta, jossa pimeän lordi kokosi armeijaansa, ja mitä useammin he siellä kävivät, sitä kiihkeämmin Mulciber tahtoi olla osana suunnitelmaa.
”Me voisimme saada ihan kaiken, ihan kaiken! Ei enää lässynlässy-Dumbledorea eikä typeriä koulun sääntöjä”, Mulciber meuhkasi luihuisten oleskeluhuoneessa eräänä iltana. ”Minä melkein toivon, että Dumbledore heittäisi minut ulos sen jälkeen mitä tein Macdonaldille. Olisi ainakin parempaa tekemistä kuin norua täällä.”
”Voldemort arvostaa paljon enemmän tietoa ja taitoa kuin moisia hätiköityjä päätöksiä”, Severus pukahti suustaan istuutuessaan yhdelle nojatuoleista. Hän pidätti huolestuneen ilmeen kasvoiltaan, nimittäin se olisi saanut Mulciberin suorastaan pakahtumaan naurusta.
”Älä sano sitä nimeä, okei?” Mulciber tiuskaisi kärsimättömänä. ”Ja mitä sinä siitä muka mitään tiedät, mitä pimeän lordi arvostaa ja mitä ei? Viimeksi kun Lucius tuli Sianpäähän, sinä olit kaulailemassa sen punapään kanssa, joten älä sano minulle mitä hän arvostaa tai mitä – ”
”Sille punapäälle on nimikin”, Severus mutisi yrittäen kuitenkin kuulostaa siltä kuin häntä Mulciberin letkautus ei olisi haitannut sen suuremmin. ”Ja siihen, mitä pimeän lordi arvostaa, niin osaan ajatella järkevästi. Mieti nyt, ehkä pimeän lordi haluaa seuraajiensa itse asiassa myös tietävän jotain pimeän taikuudesta?”

Mulciber murahti halveksuvasti.
”Miksi? Hänhän itse opettaa uusia mahtavampia taikoja”, hän tuhahti ja vaihtoi asentoaan yhdessä sohvista. ”Mutta jos sinua ei kiinnosta seurata häntä…”
”Seurata? Minä luulin, että meidän piti olla sillä puolella vain siksi, että kelmit – ”
”Unohda jo ne hemmetin kelmit!” Mulciber parahti hermostuneena ja ponkaisi ylös jalkeille. ”Etkö käsitä? Jos me ollaan pimeän lordin puolella, meidän ei tarvitse huolehtia hengestämme. Ja mikä parasta: Meidät palkitaan. Veikkaanpa, että Dumbledore ei pysty muuta kuin taputtamaan meitä nätisti päälaelle kuin taas pimeän lordi… No, hän antaa meille kaiken. Ihan kaiken, ja se on selvä.”
Severus katsoi järkyttyneenä siihen, missä Mulciber seisoi, ja jälleen kerran yritti peittää tunteensa.
”Missä Avery on?” hän kysyi turtana. ”Oletkohan sinä kertonut hänellekin tämän saman?”
”Avery on aiheuttamassa Potterille ongelmia”, Mulciber sanoi nopeasti ja hänen ilmeensä muuttui raivoisammaksi. ”Ja en ole kertonut, mutta nyt kun olet siinä, niin voit mainiosti viedä seuraavat sanat hänellekin.” Sitten Mulciber tarrasi Severuksen kaavun etumukseen ja nojautui häntä niin lähelle, että heidän nenänsä lähestulkoon hipoivat toisiaan. ”Tämä on paras koskaan saamani tarjous enkä aio heittää sitä tuosta noin vain pois. Suosittelen harkitsemaan samaa, nimittäin jopa minä osaan ennustaa kohtalosi Dumbledoren helmoissa, mikä on sama kuin kuolema. Kun aika on tarpeeksi kypsä, oli minulla sitten kuinka vähän tietoa ja taitoa hyvänsä, aion liittyä pimeän lordin riveihin aivan niin kuin Luciuskin. Se on ainoa tie pelastumiseen.”
Sen sanottuaan Mulciber riuhtaisi otteensa irti niin lujaa Severuksen kauluksesta, että tämä paiskautui oikopäätä selkänojaansa vasten ja jäi siihen istumaan vielä silloinkin, kun Mulciber painui jo Luihuisen oleskeluhuoneesta ulos. Severus oli tukehtumaisillaan – ei siksi, että kaulus olisi enää kuristanut häntä niin pahasti, vaan siksi, että hän ei voinut uskoa kuulemaansa. Jostain syystä, vaikka Mulciberin sanat pelottivatkin häntä suuresti, ne olivat myös tehneet Severukseen lähtemättömän vaikutuksen.

***

Samana päivänä Lily valmistautui seuraavaan liemituntiin tyhjentäen edesmenneiden tuntien kirjoja sängylleen ja jättäen tilalle vain muutaman viimeisen tunnin kirjat. Hän oletti tapaavansa Severuksen myöhemmin tyrmissä, jotta he voisivat työskennellä yhdessä ja tehdä viimehetken viimeistelyjä projektia koskien. Lily oli kuitenkin päättänyt mennä luokkaan jo hieman etuajassa, kun kuuli oleskeluhuoneesta epäilyttävän paljon James Potteria muistuttavaa ääntä, ja pinkaisi siis huoneeseen kerääntyneen väkijoukon ohi yrittämättä kiinnittää kehenkään sen kummoista huomiota. Lily oli houkutellut Susania kävelemään kanssaan pienen matkan tyrmiin, mutta sinä silmänräpäyksessä kun he huomasivat Siriuksen Jamesin kanssa, Susan ilmoitti tuntevansa olonsa huonoksi ja ryntäsi oikopäätä makuusaleihin. Lilyn siis piti mennä yksin, vaikka matkallaan hän ei voinut olla kuulematta Jamesin valitusta siitä, kuinka joku mänttipää oli kironnut hänen leikkikalunsa eli toisin sanoen hänen sieppinsä. Lilyn ei ollut kauhean vaikea arvata, kenen käsialaa moinen teko olisi saattanut hyvinkin olla.
Toisaalta Lily yritti olla tuntematta ajoittaista huolestuneisuutta, kun hän ajatteli rohkelikkojen ja luihuisten – tai oikeastaan kelmien ja luihuisten – välistä sodanpitoa puolin ja toisin. Hän oli monesti tullut ajatelleeksi, että jonain päivänä siitä kehkeytyisi jotain suurempaa, jotain sellaista joka ei enää koskisi jotain typerää sieppiä tai hiustenvärjäystä neonvihreiksi, vaan siinä olisi kyse jostain muusta. Mutta aina tällaisten mietteiden kohdalla Lily oli alkanut ajatella, että pieni jäynä James Potterille palautti hänet varmasti aina takaisin maanpinnalle – tai jos ei maanpinnalle, niin ainakin pari metriä alemmas pilvilinnoistaan.
Kun Lily tuli tyrmiin, hän huomasi yllätyksekseen Severuksen odottavan häntä jo siellä. Hän näytti huolestuttavan raukealta, joten Lilyn oli pakko varoittaa häntä tulevasta:
”Tiedoksesi: Potter on huonolla tuulella.”
Severus tuijotti häntä.
”Joten?”
Todella huonolla tuulella”, Lily vahvisti, sillä häntä alkoi pelottaa vielä enemmän kun Severus ei vielä silloinkaan näyttänyt yhtään sen varautuneemmalta. ”Te kirositte hänen typerän sieppinsä. Hän räyhäsi hetki sitten oleskeluhuoneessa, mutta on varmasti kohta täällä ja – ”
”Se oli Averyn idea”, Severus sanoi nopeasti punastuen ja alkoi selittää kiivaalla äänellä: ”Jos olisin tiennyt siitä, olisin yrittänyt estää sen jotenkin, mutta minä olin – olin – ”
Mutta Lily hymyili hänelle viestittäen, että tällä kertaa ei ollut luvassa riitaa.
”Ei se mitään”, hän mumisi hiljaa. ”Itse asiassa se oli hieman huvittavaakin. Ainakaan se ei ollut mikään todella paha kirous, niin kuin…” Niin kuin Mulciberin kirous olisi lauseen kuulunut jatkua, mutta Lily ei kyennyt jatkamaan sitä. Hän vain vaikeni kiusaantuneena ja katsoi muualle.

Ilmeisesti Severus ymmärsi tilanteen varsin nopeasti, sillä hän sanoi siihen sitten hieman vitsikkäänä:
”Mutta vielä loistavampi se olisi ollut, jos sieppi olisi purrut Potteria korvasta.”
Lily tirskahti ja kiusaantuneisuus oli taas poissa – ainakin siihen asti, kun tuttu ääni naljaisi heidän takanaan raivoisana:
”Kun taas sinun nenäsi rasvapitoisuus on niin suuri, että keräämällä koko määrän paketteihin rahattomien lasten ei enää ikinä tarvitse miettiä, mitä pistää leipänsä päälle.” Oli katsomattakin selvää, että puhuja oli James Potter, joka oli ilmestynyt heidän taakseen sillä välin kun Lily ja Severus olivat puhuneet mukavia. He molemmat kääntyivät ympäri ja kohtasivat neljä leveäharteikasta rohkelikkopoikaa, joista vain James mulkoili Severusta vimmattuna. Remus näytti lähestulkoon samalta kuin Lily arveli itsensäkin näyttävän: hätääntyneeltä idiootilta, joka ei keksinyt mitä olisi voinut tehdä. Peter taas suorastaan aneli Jamesin rinnalla ottelua ja Sirius puolestaan pullisteli Jamesin takana muistuttaen samalla alistuvaa koiraa, jolla oli häntä koipien välissä pahemman kerran. Ilmeisesti he eivät olleet vieläkään sopineet kunnolla riitaansa, ja Lily arveli että ehkeivät he koskaan tulisivatkaan sopimaan sitä aivan täysin.
”Minä vähät välitin teidän typerästä tempustanne”, James ärisi heristäen sauvaansa Severuksen silmien alla, ”mutta sanopa se Matohännälle, joka tuossa vieressäni suorastaan kerjää auttamaan sinua pienoisessa ongelmassasi, kuten miten tuosta suuresta finnistä sinun silmiesi välissä päästäisiin eroon.”
Tässä välissä Lily mulkaisi Jamesia paheksuen, sillä hän ei koskaan kuvitellut pojan puhuvan tuolla äänensävyllä nyt kun he olivat viimein olleet edes jotenkin puheväleissä viimeaikoina. Hän kuitenkin luuli tietävänsä vastauksen Jamesin yhtäkkiseen asennemuutokseen: yhteinen riita Siriuksen kanssa ja Lilyn rikkoma lupaus niin kutsutuista treffeistä oli mennyt pahemman kerran mönkään.
Mutta James ei vilkaissutkaan Lilyä, sillä tämä ei koskenut häntä. Hän vain ohitti heidät ja tönäisi samalla Severusta olkapäähän omallaan astellessaan luokkaovesta sisään. Lily jäi Severuksen kanssa hetkeksi seisomaan käytävälle, vaikka professori Kuhnusarvio jo heitä huhuilikin luokkaan paikoilleen.
”Hän puhui nenästäsi”, Lily kuiskasi hieman nolona kun Severus ei selvästikään ollut älynnyt, mistä James oli hetki sitten tehnyt pilaa.
Hieman typertynyt Severus perässään Lily lipui luokkaan ja he istuivat oman tietyn pöytänsä ääreen. Lily nappasi liemikirjansa laukusta ja selasi siitä oikean sivun. Hän huomasi sivusilmällä, että Severus tuijotti häntä edelleen.
”Kuule”, Lily sanoi sitten vaimealla äänellä ja kumartui pojan puoleen, ”älä ota Potterin sanoja niin tosissaan. Hänellä ei ole varaa sanoa sinulle yhtään mitään.”
”En minä sitä”, Severus sanoi pudistaen vaisusti päätään. Hän ei ollut ottanut omaa liemikirjaansa vielä esille, vaan näpräsi noidankattilan rosoista pintaa sormillaan ja hänen kasvonsa muistuttivat väriltään valtavaa retiisiä. Lily lakkasi pinoamasta tavaroita pöydälle ja tuijotti Severusta.
”Mikä on?” hän kysyi huolestuneena.

Severus näytti siltä kuin hän vajoaisi yhä alemmas tuolissaan. Hän raaputti edelleen noidankattilan pintaa ja näytti keräävän riittävästi voimia seuraaviin sanoihinsa:
”Tämä on varmasti ehkä maailman huonoin hetki tähän”, hän aloitti selvästi vaivaantuneena, ”mutta minä olen pahoillani siitä kun… Kun sanoin sinulle, että… Tai kun puhuin sinulle sillä tavalla silloin pihamailla…”
Lily kohotti kulmiaan hämmästyneenä. Totta kai se oli maailman huonoin hetki anteeksipyyntöön, vieläpä juuri silloin kun Lily sitä kaikkein vähiten osasi odottaa. Tai edes tiesi, että mistä koko anteeksipyyntö oli edes kotoisin. He olivat olleet viimekertaisen riidan jälkeen jo kokonaisen viikon melko sujut asian kanssa, joten Severuksen sanat tipahtivat kuin tyhjästä Lilyn syliin.
”Sev, minä – ”
”Minä tavallaan… Minä tein jo sen meidän projektimme loppuun”, Severus sanoi äänessään rahtunen anteeksipyyntöä siinäkin sekä myös ylpeyttä. Lily ei kuitenkaan huomannut sitä.
”Mitä? Miksi sinä -?”
”Tiesin, että jäisit ensi viikon perjantaina tuntien jälkeen tekemään sitä”, Severus kiiruhti jatkamaan. ”Enkä minä halunnut sitä, koska… Koska…” Lily kohotti kulmiaan rohkaisevasti. ”Ellei sinulla ole muuta, niin… Ajattelin, jos sinua kiinnostaisi… Tai siis, kun on ne naamiaisetkin…”
”Pyydätkö sinä minut naamiaisiin?” Lily kysyi sitten lähes kuiskaten ja etsi Severukselta vastausta tämän lattiaan painetuista kasvoista.
Severus kohotti katseensa tyttöön ja he katselivat hetken toisiaan sanomatta sanaakaan.
”Pyydän”, hän vastasi sitten vähän helpottuneena.
Lily kiljahti ilosta hetken mielijohteesta, jolloin professori Kuhnusarvio keskeytti opetuksensa ja keskitti huomionsa häneen. Lily pidätti hymynsä ja jätti huomioimatta takapulpeteilla mulkoilevan Jamesin, joka oli myös havainnut tytön onnenpurkauksen. Severus tuijotti käsiään sen näköisenä, ettei tiennyt olisiko hänen pitänyt sittenkin perua äskeiset sanansa vai iloita sittenkin Lilyn kanssa.
”Luulin ettet ikinä kysyisi!” Lily sihahti tämän korvaan sitten kun Kuhnusarvio oli taas kääntänyt koko luokan huomion puoleensa.
”Hmmh.” Severus ei katsonut tähän päinkään, vaan oli alkanut puuhastella yhtäkkiä uuden liemitehtävän parissa. Lily ei kuitenkaan masentunut tästä, vaan puri huultaan hyväntuulisena ja katsoi Kuhnusarvion opetusta uhraamatta sille oikeastaan ajatustakaan. Hän kihisi salaa tyytyväisyyttään, nimittäin se olisi samalla tilaisuus näyttää Susanille ja Karenille, että he olivat olleet kaiken aikaa väärässä. Severus ei ollut muuttumassa mihinkään, niin kuin he halusivat muistuttaa Lilylle alinomaa, ja parasta oli että he menisivät yhdessä naamiaisiin, joita Lily oli odottanut käytännössä katsoen lukukauden alusta saakka.
”Olen niin innoissani!” Lily kuiskutti Severukselle juuri ennen kuin hän ryntäsi aineskaapille muiden oppilaiden mukana.
”Niin minäkin”, Lily oli kuulevinaan Severuksen sanovan ja huomasi vilaukselta, että tyynen pinnan alla poika todellisuudessa hymyili.

***
« Viimeksi muokattu: 28.10.2009 08:09:00 kirjoittanut kikieh »
Se on psykosomaattista. Yläpää ei tunne pelkoa, mutta jalat tutisevat!
- Nipsu

colina

  • Vieras
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #49 : 27.10.2009 22:26:16 »
Jihaa, jatkoa on taas tullut! Ei minua ainakaan haitannut että tässä luvussa ei ollut sitä "actionia" , ihan järkevästi päätetty että laitat seuraavat tapahtumat seuraavaan lukuun (joka toivottavasti tulee pian, en malta odottaa mitä tapahtuu!).

Tuo oli mielestäni hyvä kohta, missä Mulciber vaahtosi Voldesta ja Severus oli samaan aikaan jotenki peloissaan ja kuitenki vaikuttunut koko hommasta. Siinä vähän pystyi ymmärtämään sitä, miltä pimeyden voimat Sevistä tuntuu.

Tässä ficissä on vaan jotenkin niin aito tunnelma. Henkilöt ovat aidontuntuisia, dialogit luontevia ja sujuvia ja tapahtumatkin ovat hyvin kuvattu, tärkeitä juttuja ei ohiteta liian nopeasti eikä vähemmän tärkeitä  jäädä vatvomaankaan liiaksi.

Juu eli ei muuta kuin lisää jatkoa odotellaan täällä!

MMadii

  • pessimisti
  • ***
  • Viestejä: 96
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #50 : 30.10.2009 22:28:55 »
Aaaaaaawwwwwww! Mua häiritsee kun tiiän ettei Severus tuu saamaan Lilyä.
Naamiaisiin suuret odotukset!

Lyhyestä virsi kaunis vai miten se nyt oli.

lukilitis

  • ***
  • Viestejä: 10
  • I <3 kelmit
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #51 : 01.11.2009 00:54:08 »
Vihdoin "löysin" aikaa kommentoinnille :D

Hieno luku jälleen kerran, en osaa muuta sanoa, eikä haitannut vaikka oli ns. väliluku :)

Odotan jo innolla naamiaisia ;);)
Now you're just somebody that I used to know

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Prinssin tarina
« Vastaus #52 : 07.11.2009 17:46:58 »
Olipa taas hyvä luku  :D

Lainaus
Hän ei ikinä, ei mitenkään, pystyisi selittämään Lilylle miksi Severus niin kovasti tahtoi olla osana luihuisten kovaäänisintä porukkaa. Lily ei tulisi ikinä ymmärtämään sitä, koska hän oli itse niin kauhean määrätietoinen ja kelpasi omana itsenään ihan kaikille. Häntä olisi rakastanut ihan kuka täysjärkinen tahansa.
Mutta Mulciber sitä vastoin oli antanut Severukselle melkein kaiken. Hän oli pelastanut Severuksesta tulemasta sellaista hylkiötä, jotka jäivät muiden oppilaiden jalkoihin ja kävelivät huomaamattomina seiniä pitkin. Mulciber oli nostanut Severuksen heidän omaan porukkaansa ja saanut ihmiset katsomaan häntä hieman enemmän kunnioittavasti kuin koskaan aikaisemmin. Lilylle se oli yhdentekevää, koska sentään hänellä oli ystäviä Rohkelikossa ja sentään hän ei ollut koskaan hyljeksitty. Lily ei voinut tajuta, millaisen harppauksen Severus oli tehnyt Mulciberin ansiosta, koska hänellä oli kaikki.
Tämä oli ihan mielettömän hyvin kirjoitettu, on aina niin vaikea tajuta miksi ihmisillä ei ole selkärankaa tehdä niin kun on oikein eikä ryhmän painostuksen mukaan. Helppohan Lilyn on tosiaan olla pidettynä tyttönä oma itsensä, mutta Severuksella ei ole sellaista ylellisyyttä. Tosi hyvä kohta, itsekin jäin vähän noloksi. Hitto miten hyvin tulkitset Severusta :D

Lainaus
”Kun taas sinun nenäsi rasvapitoisuus on niin suuri, että keräämällä koko määrän paketteihin rahattomien lasten ei enää ikinä tarvitse miettiä, mitä pistää leipänsä päälle.” Oli katsomattakin selvää, että puhuja oli James Potter, joka oli ilmestynyt heidän taakseen sillä välin kun Lily ja Severus olivat puhuneet mukavia. He molemmat kääntyivät ympäri ja kohtasivat neljä leveäharteikasta rohkelikkopoikaa, joista vain James mulkoili Severusta vimmattuna.
Tässähän James ei ollut kovin kiltti, hän on kyllä ficissä hyvin tasapainoinen. Ymmärrän hyvin ettei Lily erityisemmin pidä hänestä, muttet ole vienyt Lilyn "inhoa" niin pitkälle, että heitä olisi mahdotonta koskaan kuvitella pariksi.

Tyrmäkohtaus oli kiva ja minäkin jäin todella odottamaan niitä naamiaisia ;D