Kirjoittaja Aihe: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)  (Luettu 11003 kertaa)

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« : 24.07.2009 12:20:32 »
Author: TrisjaPower
Ikäraja: Sallittu
Genre: Draama :P
Disclaimer: Hahmot kuuluvat rowlingille enkä ota niistä minkäänlaista maksua.

1. (Luna Lovekiva)
“ Tässä lepää rakas perheenjäsenemme ja ystävämme Fred”

Lukiessani hautakiven tekstiä, silmäni täyttyvät kyynelistä. En voi vieläkään täysin ymmärtää, että hän ei ole enää täällä.
Yritän saada ajatukseni kokoon, ennen kuin palaan kotiin.
Miksi en sanonut Fredille että rakastin häntä. Nyt se on liian myöhäistä.

Taivaskin itkee Fredin poismenoa. Kävelen takaisin haudalle ja katson kiveä, toivon että Fred tulisi sen takaa nauraen ja huutaisi: “Aprillia Luna.”

Olisinpa ollut rohkeampi, mutta eihän hän minua huomannut. Hänhän piti minua outona, niin kuin kaikki muutkin.

Seison sateessa ja itken. Huomaan kauempana lähestyvän hahmon. Hiivin hiljaa pois ja annan hänen tulla vuorostaan suremaan.

“Hyvästi Fred”, kuiskaan hiljaa ja poistun.


2. (Ginny)
Rakas päiväkirjani

Kävin äidin kanssa tänään Fredin haudalla. Äiti tuijotti vain hautakiveen ja itki. Yritin lohduttaa häntä, mutta hän ei päästänyt minua lähelleen.

Menin istumaan läheisen tammen juurelle. Toivoin että olisin saanu paukkuja niskaani ja että kaikki olisikin ollut vain pahaa unta. Katsoin ylös, mutta Fred ei ollut siellä.
Siinä kohtaa missä Fred istui ennen oli nyt pieni punarinta.

Punarinnan katseessa oli jotain tuttua, ja se lensi kädelleni. Sen katse sanoi: “Älkää surko, voin hyvin ja olen aina luonanne.”
Punarinta noukkaisi hellästi nenästäni, niin kuin Fredkin kun halusi kiusoitella minua.

Purskahdin itkuun. Äiti tuli ja otti minut syliinsä ja silitti selkääni. Kun rauhoituin kerroin äidille punarinnasta. Hän hymyili ja sanoi: “Sitten meidän on tehtävä niin kuin Fred toivoo.”

Äiti otti minua kädestä ja lähdimme kävelemään kotiin. Katsoin vielä haudalle niin kauan kunnes se katosi näköpiiristä.

Kaipaan Frediä todella paljon.


3. (George)
En millään jaksa nousta sängystä. Oloni on lyijyn raskas. Katson viereiseen sänkyyn, mutta se on tyhjä. Olen yksin. Miksen minä voinut kuolla hänen kanssaan? Miksi hän jätti minut yksin?

Nousen hitaasti, puen vaatteet päälleni. Kävelen alakertaan. Äiti käskee minut aamiaiselle, mutta kävelen suoraan ulko-ovelle. En näe mitään, mutta jalkani tuntevat reitin.

Huomaan jälleen seisovani veljeni haudalla. Tällä paikalla on vain me kaksi Gred ja Feorge.
Palaan aikaan jolloin olimme 4-vuotiaita. Fred nousee portaita ylös vetäen perässä pulkkaa. Hän laskee portaita alas ja minä pidän ulko-ovea auki. Fred ja pulkka tulevat kuin kotka kohti minua. Hyppään pulkkaan ja lennämme lumihankeen.

“Otetaan uudestaan!” hihkaisee Fred.
“Aina valmiina!” vastaan innoissani.
Tällä kertaa minä menen pulkan kanssa yläkertaan ja Fred pitää ovea auki.

Havahdun ajatuksistani ja huomaan että ilta on jälleen hämärtynyt. Näen kuinka isä tulee minua kohti ja kysyy: “Eikö olisi jo aika taas palata kotiin?”
Katson hautaa edelleen ja nyökkään. Isä ottaa hartioistani kiinni ja vie minut kotiin.

“Näkemiin Gred, oikea käteni, näkemiin.” kuiskaan itku kurkussa.



A/N kommentoiti suotavaa ja jopa vaadittua


// Ancka lisäsi ikärajan alkutietoihinkin.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012 16:33:30 kirjoittanut Zardy »

Kyllä, täällä ollaan!

fan4ever

  • ***
  • Viestejä: 114
  • "You love me. Real or not real" - "Real"
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #1 : 24.07.2009 17:11:19 »
Tämä oli ihana!
Minua meinaa alkaa itkettää.
Olen myös vähän kummissani, kun en ymmärrä ketlä siinä haudalla käyvät. Vain Lunan. Mutta muuten ficci oli todella hyvä ja ihana

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #2 : 24.07.2009 17:16:21 »
Tämä oli ihana!
Minua meinaa alkaa itkettää.
Olen myös vähän kummissani, kun en ymmärrä ketlä siinä haudalla käyvät. Vain Lunan. Mutta muuten ficci oli todella hyvä ja ihana


Nyt olen merkinnyt ketkä kävivät haudalla...

Ja kiitos myönteisestä kommentista :)

Kyllä, täällä ollaan!

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #3 : 24.07.2009 18:36:58 »
Hmm..
Ihan hieno idea ja pidin tästä, mutta muutamat kohdat pistivät silmääni.

Lainaus
"Tässä lepää, rakas perheenjäsenemme ja ystävämme Fred"
Pilkku on tässä kohtaa ehkä tarpeeton..

Lainaus
Yritin lohduttaa häntä mutta, hän ei päästänyt minua lähelleen.
Mielestäni pilkku kuuluu tässä kohtaa mutta-sanan eteen.

Lainaus
Toivoni että olisin saanu paukkuja niskaani ja että kaikki olisikin ollut vain pahaa unta. Katsoin ylös, mutta Fred ei ollut siellä.
oksalle. Siinä kohtaa missä Fred istui ennen oli nyt pieni punarinta.
Toivoni? ja Oksalla? Ja tuota "oksalla" seuraava lause voisi alkaa uudelta riviltä. Näyttäisi parmmalta  :)

Lainaus
Huomaan jälleen seisovani veljeni haudalla. Tällä paikalla on vain me kaksi Gred ja Feorge.
Palaan aikaan jolloin olimme 4-vuotiaita. Gred nousee portaita ylös vetäen perässä pulkkaa. Hän laskee portaita alas ja minä pidän ulko-ovea auki. Gred ja pulkka tulevat kuin kotka kohti minua. Hyppään pulkkaan ja lennämme lumihankeen.

“Otetaan uudestaan!” hihkaisee Fred.
“Aina valmiina!” vastaan innoissani.
Tällä kertaa minä menen pulkan kanssa yläkertaan ja Fred pitää ovea auki.
Tämä on nyt vain mielipide, mutta minusta olisi järkevämpää muuttaa Gred kohdat ihan vaan Frediksi, koska seuraavassa kappaleessa on taas Fred hihkaisemassa.

Lainaus
“Näkemiin Gred, oikea käteni.” “Näkemiin.”
Tässä jää vähän epäselväksi, ketä sanoo tuon jälkimmäisen näkemiin. Jos olet halunnut jättää sen tulkinnan varaiseksi, kannattaa se laittaa kuitenkin seuraavalle riville.  :)

Noin tuossa ne mitkä bongasin. Kuvailua olisi voinut olla vähän enemmän, muutama adjekstiivi värittämässä tekstiä vähän lisää.

Tykkäsin erityisesti Lunan pätkästä. Luna oli siinä jotenkin niin lunamainen  :D
Mutta viimeiset kolme riviä olivat ehdottomasti parhaat. Varsinkin kun Arthur tulee hakemaan Georgea kotiin.

Kiitos tästä ja toivottavasti et ottanut tästä palautteesta itseesi  :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #4 : 24.07.2009 19:04:51 »
Tyynis:  ;D en ottanut itseeni.   Kestän palautetta kuin palautetta.. Jos en kestäisi kovaakin palautetta en laittaisi tekstejäni tänne :) 'Ja muuten korjaus tehty :)
« Viimeksi muokattu: 24.07.2009 19:12:34 kirjoittanut Witchzard »

Kyllä, täällä ollaan!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #5 : 25.07.2009 01:50:03 »
Minua rupesi ihan oikeasti itkettämään kun luin tämän... johtuu varmaan kellonajasta, maratoonista melankolista musiikkia ja yleisestä normiangstista, mutta pakko sanoa että ficcisi kosketti jostain todella syvältä.

Ensin ihmettelin tuota Lunaa tuossa alussa, mutta pääsin siitä yli. Ei ole aikaisemmin minulle tullut mieleen ettäkö Luna olisi ollt jompaan kumpaan veljeksistä ihastunut.

Ginnyn pätkä oli myös aivan ihana<3 Tosin linnut symboloimassa kuolleita omaisia on aika klisee (niinkin ttutsa teoksestakin kuin Topeliuksen Koivusta ja tähdestä näin esimerkkinä), mutta se vaan ON toimiva vertauskuva. Toteutettuna hyvin syön minkä vain kliseen kohoineen päivineen, ja tämä oli selainen hyvin toteutettu.

Viimeistaan kun Arthur kävi hakemassa poikansa takaisin otiin teki mieli purskahtaa itkuun.

Ihana ficci, kiitos tästä.

Terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #6 : 25.07.2009 14:05:49 »
jjb: Olen otettu, että tekstini vaikutus oli sellainen kuin halusin  :'( :)

Kyllä, täällä ollaan!

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #7 : 25.07.2009 21:52:25 »
Voi että, nyt se sitten tapahtui, jokin ficci oli niin liikuttava että jouduin räpyttelemään silmiä etten alkaisi kyynelehtiä. Kiitos ja syvä Kumarrus, tämä oli ihanan liikuttava!
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #8 : 25.07.2009 23:50:48 »
Voi että, nyt se sitten tapahtui, jokin ficci oli niin liikuttava että jouduin räpyttelemään silmiä etten alkaisi kyynelehtiä. Kiitos ja syvä Kumarrus, tämä oli ihanan liikuttava!


Olen otettu  :'(
En olisi kkirjoitushetkellä voinut kuvitella että  :'( :'( :'( :'(

Olen itse liiikuttunut niin liikuttavasta kommentista että en saa enää sanaa suustani.

Kyllä, täällä ollaan!

Kesävauva

  • Vieras
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #9 : 26.07.2009 00:00:13 »
Ginnyn kohta oli aivan ihana.  Ja Georgen. Onneks olin tällee illalla koneel ni ketään ei nähny ku tirautin pari kyyneltä.. Oli vaan niin hieno. Enempää en oikein osaa sanoa..

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #10 : 26.07.2009 20:00:35 »
Kesävauva: kiitos kauniista sanoista.

Kyllä, täällä ollaan!

Kemikaali

  • ***
  • Viestejä: 21
  • MCR Safel My Fucking Life
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #11 : 28.07.2009 12:44:56 »
Mitä haittaa muutama pikku virhe.Tämä oli hyvä ficci

Hp-fani4EveR

  • Potterholisti
  • ***
  • Viestejä: 226
  • You can be my hero, Harry.
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #12 : 16.11.2009 20:11:15 »
Ooh, vau.
Tää todellakin nostatti kyyneleet silmiin.
George-kohta oli ehkä paras ja koskettavin, mutta Lunan kohta aidoin.
Tykkäsin! Kaunista, mutta niin surullista. Kiitos :-*

RonWeasleyyy

  • robotronic
  • ***
  • Viestejä: 95
    • FinFanFun
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #13 : 17.11.2009 16:11:23 »
Tää oli ihana.
Mua alko itkettää se Fredin kohta ja siinä se kun se muisteli vanhoja aikoja :'(. ;D ;D

Yes I'm in love with a fictionary book character named Draco Malfoy

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #14 : 17.11.2009 18:37:41 »
Lainaus
Tällä paikalla on vain me kaksi Gred ja Feorge.
<3 ihana

lunan osuus jäi vähän kylmäksi (kun lunasta yleensä saa esiin niin paljon), mutta muuten tykkäsin.

uglydoll
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Stubastian

  • ***
  • Viestejä: 382
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #15 : 18.11.2009 21:53:14 »

“Näkemiin Gred, oikea käteni, näkemiin.” kuiskaan itku kurkussa.

Tämä loppu oli mahtava lopetus mahtavasti alkaneelle tarinalle <3 Koko tarina itsessään oli haikea, mutta kuitenkin jotenkin ihana.
# 11 MARKUS GRANLUND <3

Kun sut nään IFK, en mitään vailla oo
oot kaunein kaikista, oot kaunein kaikista
Kaikki huolet katoaa ja päässä sumenee
oot kaunein kaikista, oot kaunein kaikista
Kaiken vuokses teen, olet osa minua
Enkä koskaan voisi jättää sinua

Tervetuloa kiekkoblogiini: http://alakerta-huutakaa-meille.tumblr.com/

Metkuilija

  • ***
  • Viestejä: 1 269
  • Ilon kautta ♪♫
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #16 : 18.11.2009 23:41:35 »
KAIKILLE:  oioioi  :D    *kiitos ja kumarrus, niin hyvistä ja rakentavista kommenteistanne.  *niiaus*

Lisäähän saa tietenkin kommentoida jos haluaapi =)

Kyllä, täällä ollaan!

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #17 : 05.12.2009 17:54:11 »
Meinasin poistua teksistäsi komentoimatta, mutta sitten totesin ette pystynyt siihen. Joten nyt sitten yritän väsärtää jonkinlaisen kommentin aikaiseksi, sillä sinä todella teit minut sanottomattomaksi. Sille ei voi mitään. Joskus niin vain käy.
 Siis. Itkin kun luin tätä, ja hmm... TÄMÄ OLI IHANA<33 Kiitos, sinulle. Nyt painun Naurettavuus osastolle, jotta saan mieleni paremmaksi, sillä tästä jäi haikeat tunnelmat.
 

Ps. Olen itse katsos kaksonen ja ymmärrän Georgen tunteet. Tosin veljeni ei ole kuollut :) ;)

Shute

  • ***
  • Viestejä: 209
  • hei sun heiluvilles
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #18 : 05.12.2009 22:06:44 »
Olihan tämä surullinen, mutta minä en ,niinkuin monet muut, itkenyt. Se on sangen outoa, koska itken yleensä aina kaikissa ficeissä. Tämä oli hienosti kirjoitettu ja kaikkea, mutta minun kovaa pintaani tämä ei läpäissyt. Minulla tämä ficci ei tuntunut sydämmessä. Olen pahoillani näin negatiivisesta kommentista :) Mutta minä en saanut sitä väristystä surullisuudesta ja tunteista.

~ Shute
Shute

WHOKILLEDBAMBI

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: 3 kertaa Fredin haudalla (sallittu)
« Vastaus #19 : 05.12.2009 22:33:46 »
Lunan osuudesta puuttui mun mielestä se aito tunne, joka oli onnistuneempi Ginnyn ja Georgen osuuksissa. Georgen pätkä oli kaikkein kaunein ja tunnerikkain. Kauniisti kirjoitettu, mutta jokaiseen näistä olisin kuitenkin toivonut enemmän tunnetta välittymään tekstistä.
Murder murder murder
Someone should be angry
The crime of the century
Who shot little Bambi?