Kirjoittaja Aihe: Pottereihin liittyviä muistoja  (Luettu 65207 kertaa)

sauniu

Vs: Pottereihin liittyviä muistoja
« Vastaus #100 : 06.07.2010 19:49:55 »
Ihania muistoja...

Viime kesänä luin kaikki Potterit peräkkäin pikkuveljelle (yritin saada senkin innostumaan niistä). Oltiin keittiössä ja Siriuksen kuoleman kohdalla taisin tirauttaa muutaman kyyneleen mutta muuten sain pidäteltyä... Ikävä kyllä seiskan loppu oli niin surullinen kun kaikki parhaat hahmot kuoli, että aloin vollottaa ihan täysillä! Veli oli vaan silleen 'just...' ja pyöritteli silmiään, mutta jotenkin mä sain sen luettua sille loppuun  ;D

Muistan kun äiti luki mulle ja mun siskolle Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion, meillä oli oma lukupaikkakin...
Salaisuuksien kammion jälkeen pikkusisko ei saanut enää unta ja se näki painajaisia kun se kuvitteli että meidän seinän sisällä luikertelee käärmeitä  (painajaiset loppu kun sille kerrottiin ettei meidän seinien sisään mahdu okvin isoja käärmeitä) :D Sen takia meni monta vuotta ennen kun saatiin Azbakanin vanki, mutta olinkin sitten tosi innoissani kun viimein pääsin lukemaan sitä!!!

magrat

• noita
  • happy
« Vastaus #101 : 06.07.2010 21:15:03 »
Mulla ei sen kummempia muistoja tule mieleen, mutta joka kerta kun luen Vk:ta, etenkin sitä alkua, tulee niin joulu tunnelma. Jonain jouluna ala-asteella kun tuon sain ensimmäistä kertaa käteeni.
Ja juuri sellainen rauhallinen, kukaan ei riitele, kukaan ei ole kiukkuinen - joulu, jollon on ollut aikaa vaan rauhassa lukea. Ei ne kaikki joulut ole yhtä hyviä, mutta se tunnelma on kyllä ihan paras. <3

MissWeasley

• Rohkelikko
  • Too cute to be straight.
« Vastaus #102 : 06.07.2010 23:26:48 »
Äitin joku työkaveri hehkutti äitille kuinka on lukenyt hyvän kirjan orvoksi jääneestä velhopojasta, joka pääsee taikakouluun. Äiti ei oikein innostunut, mutta kun alko kuuleen muualtakin kehuja hän otti kirjan käteen ja alkoi lukea. No se jäi sitten koukkuun ja halus alkaa lukee niitä mullekin :) Olin sillon joku seitsemän vuotias. Siitä lähtien se on lukenu ne kaikki mulle aina Kuoleman Varjeluksiin asti. Vaikka oisin ihan hyvin ite voinu lukee, mut kun äiti kerran oli alottanu niin sai luvan myös lopettaa.
Viidettä kirjaa kun luettiin niin muistan kesäisen päivän kun ei mulla ollu kavereita niin terassilla aurinko tuoleissa luettiin. Siiten oli kans kun oltiin lapissa ja äite luki mulle Kuoleman Varjeluksia sohvalla kun mä räpläsin hopeista koriste hirvee. (Jonka muuten olin ostanu matkamuistoks koska se näytti ihan Harryn suojeliukselta :D)
Joskus kun ei ollut vissiin ilmestynyt edes vielä Feeniksin kiltaa niin äiti ehdotti, että alkaisin itse lukemaan niitä alusta. En oikein innostunut ajatuksesta, mut kun mentiin mummin kanssa leville niin otinpahan sen mukaan... Bussissa illalla sitten takas kotiin tullessa luin siitä ehkä juuri ja juuri ekan luvun mut siihen se jäikin ;D
Viime kesänä luin ne ekan kerran itte! Ai, että mulla oli hauskaa Fredin ja Gerogen ja kaikkien muiden kommenttien kanssa! Ja sen jälkeen oon ehtiny lukeen ne jo kaks kertaa ja nyt jo kolmatta kertaa suomeks ja englanniks  ::)

Ja elokuvista sen verran, et muistan kun katottiin VK:ta äitin kaa ja ku olin niiin pieni enkä ite kunnolla osannu enkä jaksanu lukee niin äiti luki ne tekstit mulle ääneen :D
Ja kaverin kaa toka leffan ilmestyttyä DVD:lle tykättii (siinä kohassa, joss Harry joutu sinne ihme kauppaan iskunkiertokujalla ja se käsi tarttu Harryn kädestä) mennä sohavn selkänojalle ja ku peästyttii nii tiputtii alas ;D

Sori romaani ;D
« Viimeksi muokattu: 06.07.2010 23:35:35 kirjoittanut MissWeasley »
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Sallukka

« Vastaus #103 : 21.07.2010 14:36:30 »
Onhan niitä, mutta laitan tähän muutaman.
Olen aika uusi Harry Potter -fani ( vuosi sitten kiinnostuin ) .

Kun olin aika pieni, ehkä 7 tai 8 vuotias, televisiossa mainostettiin Harry Potter -elokuvaa ( en tiedä mikä se oli niistä ).
Pelkäsin kamalasti ja suljin silmäni. Mieleeni on jäänyt vain, että näin siinä mainoksessa kotitontun, joka oli silloin mielestäni ihan hirmu pelottava.
Uskon, että se oli Dobby.

Tässä toinen muisto:
Noin vuosi sitten olin kirjastossa ja otin sieltä summissa joitain kirjoja.
Silmääni pisti Harry Potter ja Viisasten kivi -kirja. Päätin lainata sen tarkistettuani , että se on ensimmäinen kirja sarjasta.
Kotona luin sitä noin 50 sivua, ja totesin äidilleni, että " Tämä on hyvä kirja!"
Äiti sanoi jotain, että ostetaan ne kaikki kirjat kaupasta, koska niin suosittuja ovat.
Sitten menimme kirjakauppaan ja ostimme Viisasten kiven. Palautin sen kirjastosta lainatun Viisasten kiven, ja jatkoin lukemista siitä uudesta ostetusta kirjasta.
Ostimme vähitellen loputkin Liekehtivään pikariin saakka.

Joulu lähestyi, ja olin lukenut kaikki kirjat Liekehtivään pikariin saakka.
Äiti oli luvannut, että ostaa mulle joululahjaksi kolme viimeistä Potteria, eli Feeniksin killan, Puoliverisen prinssin ja Kuoleman varjelukset.
En malttanut odottaa, että pääsen käsiksi Feeniksin kiltaan, joten kävin välillä kirjastossa lukemassa Feeniksin kiltaa, koska kukaan ei sitä sieltä lainannut. ( Kröhöm, olin piilottanut sen :D )
En lainannut kirjaa, koska olin luvannut äidilleni, että odotan jouluun saakka, enkä lainaa sitä kirjastosta.
Lopulta sain kolme viimeistä kirjaa jouluksi, ja luin ne hetkessä.

Kolmas muistoni on seuraavanlainen:
Siskoni ei oikein meinannut kiinnostua Harry Pottereista, vaikka kuinka yritin häntä suostutella.
Loppujen lopuksi puhuin hänet ympäri ja hän sanoi:
" No tuo se eka Potteri sun huoneesta niin mä alan lukeen sitä..."
Olin aivan onneni kukkuloilla  ;D

Onhan niitä vaikka kuinka, mutta tuossa oli kolme :)

-love-

• En ole utelias vaan tiedonhaluinen:)
« Vastaus #104 : 21.07.2010 17:49:52 »
Olen aina pitänyt kaikista Potter-kirjoihin liittyvistä jutuista, mutta ensin en siltikkään vaivautunut lukemaan itse kirjoja. Sitten kerran salaa hain veljeni huoneesta (kun hän oli poissa) Viisasten kiven. Ja alotin lukemaan keskeltä kirjaa selaten. Kiinnostus alkoi kasvamaan, ja pian jouduinkin lukemaan koko kirjan. :P
Olen lukenut kaikki Potter kirjat loppuun yöllä, Feeniksin killan sain luettua loppuun klo 4 yöllä:D. En vain voinut lopettaa lukemista.
En ole pitkään aikaan lukenut mitään Potter-kirjoista, mutta tykkään niistä silti paljon:)
Muuta ei nyt tuu mielee :D

magrat

• noita
  • happy
« Vastaus #105 : 21.07.2010 22:58:50 »
-love-, toi on muuten tuttu ilmiö. Hassua kuinka monta kertaa mäkin olen lopettanut potterin lukemisen jossain kolmen neljän aikaan yöllä (varsinkin ku lukee niitä ekaa kertaa) ja sitte havahtuu että hetkinen, mitä kello on, huomenna on koulua, kaikki nukkuu, karmee nälkä.... mä jossain vaiheessa rupesin pitämään aina korppupussa sängyn alla, ettei tarvinnut mennä herättään äitiä, joka nukku keittiö-olohuoneessa :D

onneks omassa kämpässä ei nyt ole tota ongelmaa. XD

Lizzy McSun

« Vastaus #106 : 25.07.2010 20:23:07 »
Minulle on kertynyt n. 8 vuoden fanituksen aikana aivan älyttömästi rakkaita pottermuistoja. Ei mitenkään ihme, sillä Potter on pitkälti värittänyt koko tähänastista elämääni ala-asteelta asti.  Ekan kirjan taisin saada äidiltä, joka oli puolestaan ostanut sen kirjakaupasta myyjän suosituksena. Vannoin, etten ikinä lue mitään niin tyhmältä kuulostavaa (juoni tosiaan kuulosti idioottimaiselta), mutta niinpä sitä koukkuun kuitenkin jäätiin. Siitä taisi syntyä semmoinen kierre, ja yläasteella tartutin fanittamiseeni myös kaikki läheiset ystäväni.

Minua harmittaa hieman, etten ole säilyttänyt VK:n ja SK:n ensi-iltalippuja, sillä minulla on tapana hamstrata kaikki ostamani Potter-kuitit ja tositteet. Varsinkin kirjojen kuitteja pidän tarkasti muistolaatikon kätköissä, sillä jonotuksiin liittyy rakkaita muistoja. Erityisesti muistan seiskakirjan enkkujonotuksen, sillä olin aivan paniikissa matkustaessani Kirkkonummen yöjonotukseen, että paikan päällä olisi jo älyttömästi porukkaa. Saapuessani paikalle kahdeksalta aamulla ei kirjakaupan edessä ollut vielä ketään, ja sain kirjan onnellisena ensimmäisenä käsiini 18 tunnin istumisen jälkeen. Jonotuksista on saanut myös aina jotain t-paita/julistekrääsää, joita säilyttää kaiholla. Muistan myös  nukahtaneeni jonkun tuttavan - jonka olin tavannut seiskajonotuksessa, ei nähty enää ikinä sen jälkeen - asunnolle kirja alleni, sillä oli tullut valvottua liikaa. Kotiin (Helsinkiin) matkuttaessani torkkuminen sängyn päällä jatkui, vaikka olin ostanut sitä varten elämäni ensimmäisen energiajuoman. Yritin jopa juoda kahvia pysyäkseni hereillä, vaikka vihaan juomaa yli kaiken. Itkin aivan hysteerisenä kirjan loppumisen jälkeen, ja elämä tuntui tyhjältä. Äiti katsoi vissiin kirjan kanssa hyppivää itkevää lasta kuin tärähtänyttä.

Yläasteella tuli harrasteltua fikkien lukemista, ja H/D:lla on edelleen suuri paikka sydämessäni. En tiedä kuinka monta fikkiä olen kyseisellä parituksella lukenut, mutta veikkaisin sen menevän satojen puolelle. Oli aika, jolloin Finissä ei ollut yhtään H/D-fikkiä, jota en olisi lukenut. Kaverien kanssa odotettiin innolla fikkien jatkoa, ja mesellä viestitettiin toisille silmänräpäyksessä, kun jokin suosittu oli saanut jatkoa. Tason laskiessa siirryin kuitenkin katkeroituneena englanninkielisen materiaalin puoleen: näistä fikeistä voimakkaimmat muistot liittyvät mm. Eclipseen, Irresistible Poisoniin, Tissue of Silveriin, Starts with a spiniin ja Thicker than bloodiin. (Oli niitä kai liuta muitakin, nimimuisti vaan on vähän mitä on. ^^) Suomalaisista muistan myös erityisesti sellaisia fikkareita kuin Adrilien ja BlueDelia (Vihreitä muistoja ei ikinä saanut päätöstään! Nyyhkis!).  Opettajilla oli muuten varmaan hauska arvioida kouluvihkoja yläasteella, kun niissä kaikissa oli jotain Dracsu <3 Hartsa -merkintöjä. Niistä saa edelleen hyvät naurut. Löytyypä noita Potter-kuvistöitäkin vissiin ainakin yksi.

Finistä hävisin lähes koko lukioajakseni, mutta eiköhän nyt yliopiston alkaessa ole aika pakkautua tänne takaisin. Lukiossakin sain tosin friikin maineen, kun pidin Potterista esitelmän: faktojen ja vuosilukujen opetteluun kun on tullut tuhlattua melkoisesti aikaa. En sitten tiedä, oliko se mitenkään kovin järkevää... (Sisäinen fanini nyökkäilee innostuneesti päätään.) Muistan ala-asteikäisen minäni, joka pänttäsi Sarvihaaran ja kummpaneiden nimiä päähänsä kolmoskirjasta hämärän valon kanssa.

Tämä alkaa pikku hiljaa paisua taas historiikiksi. Noh. Sanotaanko vielä sen verran, että pari miittiä on jäänyt myös mieleen, vaikka jostain syystä en mikään hirveä miitti-ihminen ole ollutkaan. Tunnen oloni niissä aina hieman vaivautuneeksi ja ulkopuoliseksi. (Ehkä siksi se jäikin vain niihin pariin.) Vuotiksen nelosleffan näytös on painautunut aivoihini myös jonkinlaisena spektaakkelina. Viimeisimpinä rakkaina pottermuistoina minulla on mm. ensimmäisen Potter-figuurini (Draco!) osto Finnconista ja Potter (slash) doujinsien löytö. Jälkimmäisiä aion vielä hankkia jostain ihan hyllyynikin - vaikka sitten niitä japaninkielisiä, jos ei enkunksi käännöksiä löydy. Saattaisikohan niitä löytyä Manga Cafesta? Sivuilla ainakin mainostivat Potter-doujinseja...

Lainaus
Yksi legendaarinen tapaus oli kun leikittiin kaverin kanssa legoilla (silloin kauan sitten) ja päätettiin demonstroida se kohtaus, jossa Voldemort nousee sieltä padasta. Tässä vaiheessa ei ollut vielä oikeita potter-legoja, joten Voldemort oli mustiin puettu luuranko ja Harry oli minikokoinen Bulbasaur

Tuo kuulostaa melko eeppiseltä. xD Itseäni harmittaa, etten ole kyllä vieläkään niitä aitoja legoja hommannut, ja nykyään niistä saa maksaa maltaita.

« Viimeksi muokattu: 25.07.2010 20:41:37 kirjoittanut Lizzy McSun »

Siiseli

• vurrain
  • rarryn orja
« Vastaus #107 : 25.07.2010 22:23:42 »
Mä aloin just miettimään et tutustuin kans jossain seittemän vuoden paikkeilla pottereihin ja mutsi luki niitä mulle. Kaks ekaa se jakso lukea, mut sit stoppas. Meillä meni välit niin huonoks, etten jaksanu olla sen kans ja sitä ei kiinnostanu lukee mulle ko olin jo "niin iso tyttö". Kuitenkin noita hetkiä lämpimästi aloin muistelemaan.

Eipä mulla oikeestaan muuta ole potterfandomiin liityen.

kiitos täti Gin
ava by lady dynamite<3

voittajan on helppo hymyillä, MM2011

Lepää rauhassa rakkain: 18.10.2010 - 06.05.2013

kurkista lippaaseen

Lady Dynamite

« Vastaus #108 : 25.07.2010 22:29:09 »
Ah, minä muistan kuinka olin pienenä ihastunu Dracoon ja mollasin aina Harrya kun se oli niin dorka. Draco oli niiiin cool.

soooo cute :D

ainoo, joka on sellanen mielessä pysynyt muisto, on hajumuisto. Aina kun haistan hunajakynttilän, tulee sellainen tosi Potter-fiilis :D
Ekoja HP pelejä pelatessa, olin jostain saanut koiraksi kaiverretun kynttilän, joka haisi hunajalta. Se oli aina vieressä, kun pelasin serkun ja äidin kanssa niitä pelejä ja siitä on jäänyt sellanen muisto, joka nousee mieleen kun hunajakynttilän haistaa ♥

ainiin ja tietysti mun pimeydenpelko alkoi siitä kun jouduin pelaamaan Potter-pelissä kentän, jossa oli verinen paroni. Pelkäsin sitä ihan törkeenä :---D
no rain, can't get the rainbow

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #109 : 11.08.2010 21:57:59 »
Ensimmäiset on leffoista. Muistan kun näin SK'n ja säikähdin julmetusti siinä kohdassa missä se käsi tarttuu Harryn käteen, vaikka tiesin että se on tulossa. Olin erittäin, erittäin nuori.

Olin toivottoman rakastunut Harryyn ykkös-kakkosluokalla ja julistetta suukottelin miljoonasti, ei jessus  ::)
Ja aina kun oli puhe Dracosta, sanottiin häntä sliippitukaksi. Ja jos joku sanoi että menen sleeppaamaan  ( sliip ) niin hihittelimme, että Dracosliippitukka ja teimme semmosen kädennuolasueleen ja hiusten vedon taakse.

Sitten pelattiin HP'tä simssillä, oltiin ladattu joku ylihieno kuolonsyöjä joka hengas suihkulähteellä ja muutti sen laavaksi. Ja lunan päästä alkoi satamaan rahaa.

Että tällästä...

Yuujishi

• Vieras
« Vastaus #110 : 11.08.2010 23:49:43 »
Joo,mullakin oli opettaja joka luki meille Pottereita ala-asteella. Hyviä aikoja... ;___;
Mieleen jäi siitä se,kun maikka matki Dracoa. Kaikki naurettiin vedet silmissä,ja ainakun maikka sanoi että ei enää jaksa
lukea niin me kaikki vaan protestoitiin. Ja se raukka luki meille silmät vinossa. :D Sen jälkeen ostin itse loput kirjat,eli Azkabanin vangista ylöspäin. (Siitä tulikin mieleeni,että voisi sen VK:n ja SK:nkin hankkia jostain. Ja lukea ne ainakin kuudennen kerran.) Kaikki leffat mulla on,paitsi Feeniksin kilta jonka saan frendiltä(<3!!) kun se on ostanut jonkun boksin.

Näistä muista muistoista tulee mieleen ne,kun kaverin kanssa naurettiin sille kohtaukselle Azkabanin vangissa kun Matohäntä muuttaa itsensä takaisin rotaksi. Kelattiin sitä eestaas ainakin 50 kertaa,ja se naurattaa vieläkin :D Ja toinen Azkabanin vangista on se,kun Lupin opettaa Naurettavusta,ja kumartuu eteenpäin ja sanoo "Sauva valmiina" tai jotain siihen suuntaan,
niin sekin on aina yhtä huvittavaa. :D Halvat huvit meillä. (ja Dracon ankeuttaja-imitaatiota on kiva kelailla myös.)

Nyt ollaan frendin kanssa päätetty tilata kaavut ja lähteä Rautatieasemalle kyselemään ihmisiltä että missä on laituri 9 ja kolmeneljäsosaa. Nää on näitä meidän kuningasideoita. :D

MissWeasley

• Rohkelikko
  • Too cute to be straight.
« Vastaus #111 : 12.08.2010 18:09:52 »
Lainaus
Nyt ollaan frendin kanssa päätetty tilata kaavut ja lähteä Rautatieasemalle kyselemään ihmisiltä että missä on laituri 9 ja kolmeneljäsosaa. Nää on näitä meidän kuningasideoita.

Hauska idea, vois kokeilla ;D
Mistä te kaavut aijotte tilata? :o
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Skottiruutuinen_aamutakki

• Aristoteletappi
  • Ava by ranpururin
« Vastaus #112 : 12.08.2010 18:26:30 »
Näitä muistoja riittää...

Kiinnostuin Pottereista jo eskari-ikäseinä, kun mun silloiselle parhaalle kaverille luettiin niitä iltasaduksi. Äiti sai joltain työkaveriltaan lainaksi ykkösleffan videona, jonka sitten katoimme äidin kanssa. Olin vasta oppinut lukemaan, enkä ihan pysynyt teksteissä perässä ja äidin piti lukea ääneen. Kielletty Metsä-kohdassa piilotin pääni äidin selän taa.

Pian äiti ja isä alkoivat lukemaan mulle Pottereita ääneen (mummukin taisi joskus kun me oltiin siellä, mutta hän putosi kärryiltä täysin jossain Azkabanin vangin (?) sontapommikohdassa...) Muistan kun äiti luki ääneen Liekehtivän Pikarin hautausmaakohtaa, ehkä ollessani noin 7-vuotias, ja huusin koko ajan että "Harppaa, harppaa!" ja kun äiti lopetti lukemisen ääneen olin heti että "Jatketaan jo!". : D

Pinenä myös leikin sekä eskarissa että kotona jotain Harry Potter leikkejä. Eskarissa ärsytti aina, kun se mun kaveri oli aina Hermione ja mun piti olla Lily (joka kyllä meidän leikissä kävi koulua samaan aikaan). Meillä oli myös kova väittely siitä, mikä Hermionen sukunimi on (olimme itseasissa kummatkin oikeassa, kaveri vain lausui sen sen niin kuin kirjoitettiin ja minä niin kun vanhemmat sen minulle oli lukeneet).

Feeniksin kilta taisi olla ensimmäinen Potter-kirjoista, jonka luin itse. Olin eka-tokaluokkalainen sen ilmestyessä ja aivan innoissani, kun äiti oli ostanut sen minulle töistä tullessaan. Muistan, että siitä pari vuotta ettenpäin, kun luin Puoliveristä Prinssiä, minulta oli juuri lähtenyt maitohammas ja kirjan sivuille valui verta... Ja muistan myös, kuinka luin Kuoleman varjeluksia bussissa mummun ja papan luo mennessäni kevättalvella -08 ja haaveilin samanlaisesta laukusta kuin se Hermionen. : D

Leffoista muistan, kuinka odotin innoissani Salaisuuksien kammio-videon ilmestymistä (olin liian nuori menemään katsomaan sitä leffaan) ja Basiliskin silmien näkemistä elokuvassa. Azkabanin tullessa leffateattereihin olin 8,5-vuotias ja itkin katkerasti sitä, kun en päässyt sitä näkemään edes vanhemman kanssa puoli vuotta liian vähäisen ikäni vuoksi. Puukkoa haavassa käänsi, kun eräs naapurissa asuva kaveerini pääsi (hän oli vuotta vanhempi kuin minä) näkemään leffan ja sitten kertoi siitä innostuneesti. Likehtivää pikaria pääsin jo katsomaan äidin kanssa ja ilo sen johdosta oli kyllä aika suuri.

Ai niin, ja 11-vuotaana, vaikka kuinka tiesin Harry Potterin olevan vain tarina, odotin kuitenkin salaa kirjettä Tylypahkasta. Yhä vieläkin olisi kyllä aivan äärettömän ihanaa, jos voisi päästä sinne, vaikka oikea koulunikin on ihan kiva. : D
« Viimeksi muokattu: 21.08.2010 19:02:36 kirjoittanut Skottiruutuinen_aamutakki »
We had the best of times.

Penber

• Vieras
« Vastaus #113 : 17.08.2010 09:07:02 »
Kiinnostuin Pottereista jo eskari-ikäseinä, kun mun silloiselle parhaalle kaverille luettiin niitä iltasaduksi.

Herra jestas mite ihminen voi tuntea itsensä vanhaksi! O.o Mie olin sentää jo ala-asteella... Kaiketi kolmannella ku ensimmäisen Potterin luin. Muistan ku luin sitä miu sängyssä ääneen. En tiedä miks just ääneen, mut kuitenkin. Tykästyin kyllä jo ensimmäisellä kerralla ja vieläki näin mmm... yhdeksän vuoden jälkeen oon ihan lovena Pottereihin!

Muistan ku siskon kanssa leikittiin pienenä Belvilleillä Potteria! Sit meillä oli aina näitä omia parituksia ja kolmiodraamoja! :'D Esim. Hermione oli iha kusessa Dracoon, joka tykkäs kans "Herkusta" (niin ku me siskon kaa Hermionea kutsuttiin) ja sit Ron oli kauhee mustis koko ajan siel taustalla. No sit McGarmiwa ja Kalkaros oli salaa ihastuneita toisiinsa, mut sit Kalkaroksen vaimo (joo meillä oli sellanenki!) oli sellanen kunnon pirttihirmu, Ulla Taalasmaa! :'D Nii ja Pomfreylla ja Vorolla oli suhde!

Oi että niitä aikoja! :') Siskon kanssa meillä oli kyl parhaimmat leikit! Ja sit kanssa esitettii teatteriesityksenä isälle, äitipuolelle ja isän isälle Potter ykkönen (ainaki joku pätkä siitä). Se oli kyl niin laadukas että! Muistan itse ainaki olleeni Ron...

Jostai syystä en itse kunnolla muista ku olin ensimmäisiä leffoja kattoo teatterissa yhden kaverin kanssa, mutta äiti muistaa sen oikein hyvin ja jaksaa aina niistä muistuttaa. Olin kuulemma kattonu ihan silmät pyöreinä, liikkumatta ku mikäki patsas :'D. Jostain syystä osaan jopa kuvitella moisen.

Skottiruutuinen_aamutakki

• Aristoteletappi
  • Ava by ranpururin
« Vastaus #114 : 21.08.2010 19:12:55 »
Muistan ku siskon kanssa leikittiin pienenä Belvilleillä Potteria! Sit meillä oli aina näitä omia parituksia ja kolmiodraamoja! :'D Esim. Hermione oli iha kusessa Dracoon, joka tykkäs kans "Herkusta" (niin ku me siskon kaa Hermionea kutsuttiin) ja sit Ron oli kauhee mustis koko ajan siel taustalla. No sit McGarmiwa ja Kalkaros oli salaa ihastuneita toisiinsa, mut sit Kalkaroksen vaimo (joo meillä oli sellanenki!) oli sellanen kunnon pirttihirmu, Ulla Taalasmaa! :'D Nii ja Pomfreylla ja Vorolla oli suhde!

Kivoja noi teidän leikit! Mitenhän Kalkaros oli johkaantunut semmosen tyypin kanssa naimisiin? : D
We had the best of times.

lilSam

• Equivalent Excange!
    • Don't know where we're going
« Vastaus #115 : 14.09.2010 18:49:55 »
Muistan kun pienenä löysin äidin laatikosta VK:n ja äitini sanoi että se oli huono. Piti sitten todistaa, että hän oli väärässä. Rakastuin silloin pottereihin ja luin SK:n 1-2 päivässä.
Kirjastostamme ei löytynytkään AV:tä joten jouduin lukemaan LP:n ennen sitä. (jonka vuoksi se tuntui tylsältä lukea FK:n jälkeen) KV:n odotuskin on jäänyt mieleen. Olin PvP:n  jälkeen ollut pitkään lukematta muita kirjoja, koska halusin ehdottomasti lukea KV:n. Tein varauksen kirjakauppaan, jotta saisin englanninkielisen kirjan. Kun se  ilmestyi,  aloitin lukemaan sitä huonolla menestyksellä. Viidennen luvun jälkeen annoin periksi, ja isäni alkoi lukea sitä (hän sai sen luettua pari viikkoa sitten :''DDD) KV:n ilmestyttyä suomeksi, en melkein muuta tehnytkään kuin luin. :] nyt olen totaalisen potterfani!
I'm a member of Team Edward! Edward Elric, of course.

Ed ♥ Winry
Yao Ling ♥ Lan Fan
Roy ♥ Riza
Alphonse ♥ Mei
Sig ♥ Izumi

Hughes and Havoc, two perfect human beings.

Layra

• Hämykeiju
  • I'm not easily impressed. Wow, a blue car!
« Vastaus #116 : 25.09.2010 11:12:20 »
Muistan aloittaneeni VK seitsemänvuotiaana. Olin löytänyt sen meidän kirjahyllystämme ja kysynyt isältä vähän siitä kirjasta. Luin ensimäisen luvun ja siihen se tyssäsi. Se oli mielestäni tylsä ja jätin sen lukemisen siihen. : D
Vuoden päästä eräs luokkakaverini kertoi lukeneensa Pottereita ja sanoi niiden olevan hyviä. Aloitinpa sitten uudestaan alusta VK ja innostuinkin sitten ihan kauheasti siitä. (:

Olimme kerran perheeni kanssa mökkeilemässä ja isäni luki FK englanniksi. Kansi oli (ja on edelleen) tosi hieno ja halusin sen pian ilmestyvän suomeksi. Sitten kun se ilmestyi kauhistelin sen paksuutta : D

Puoliverisen prinssin lopussa aloin itkeä hulluna siinä kohtaa kun Fawkes alkaa laulaa surullisesti Dumbledoren kuoltua. Menin äitin luo nyyhkyttämään ja pian äitikin itkeskeli siinä. : D

Että tälläistä : D

Ja vielä yksi, muistan hyvin kun iskä katsoi Viisasten kiveä videolta ja oli ihan ihmeissään kun ehdin lukea ja ymmärtää tekstitykset : D

Eikä! : D Repesin jotenki ihan totaalisesti. Just ihania leikkejä teil <3

- L
« Viimeksi muokattu: 26.09.2010 10:53:23 kirjoittanut Layra »
ava by aiju ♥

13072011 ♥

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya.

leikisti

« Vastaus #117 : 09.11.2010 19:07:33 »
Innostukseni alkoi siitä, kun mun iskä luki mulle Potterit 1-4 ääneen :--D pakko olla kiitollinen sellasesta äänenlukemisurakasta, varsinkin kun siitä alkoi rakkauteni Pottereihin ja ylipäänsä fantasia- ja muuhunkin kirjallisuuteen. Silloin kun iskä luki mulle Viisasten kiven, olin ehkä kuusivuotias. Makoilimme iskän ja äidin sängyssä, iskä luki ihanalla rauhallisella äänellä ja mä makasin siinä tai joskus tein jotain kuperkeikkoja samaan aikaan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012 01:31:05 kirjoittanut leikisti »
ava © Dani

insatiable

• ezion salarakas
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
« Vastaus #118 : 10.11.2010 18:06:05 »
minut oli kirjaimellisesti pakotettu lukemaan pottereita !  :o

kaikki kaverit oli niin innostuneita ja ne ei muusta puhuneetkaan, ja minä en ollut lukenut vielä niitä, joten kaiken vastaan taistelun jälkeen (olin pitänyt koko kirjan ideaa typeränä, minä tyhmä !!) marssin (muistan tämän hetken tarkasti!!) kakkosluokalla ollessani keskitalvella kirjastoon ja lainasin VK:n . kävelin kotiin ja aloin lukea . siitä hetkestä lähtien olin totaalisen koukussa . ostin kirjan omaksi, ja kakkosen myös . ja seuraavat yli kahdeksan vuotta elämää vei eteenpäin odotus uusista pottereista .

tuo lienee yksi parhaista muistoista liittyen kirjoihin<:

tuskaisin muistoni on, kun luettuani suomenkielisen kuoleman varjelukset hiihtolomallani autossa matkalla takaisin kotiin (sen seitsemän ja puoli tuntia sitä kirjaa ahmin !), purshkahdin itkuun, kun suljin kirjan . vaikka olin lukenut sen jo englanniksi aikaisemmin, se, että luki suomenkielisen tuntui todella lopulliselta ja iski hirveä todellisuus, että nyt se on todella loppu !!

hehhee, tykitän tähän nyt ihan urakalla jeijjee:D

siitä lähtien kun luin ensimmäisen kirjan, tiesin, että se tulisi olemaan minulle jotain elämää suurempaa .  kuulostaa todella kliseiseltä, mutta se on totta(: kirjat olen lukenut liian monta kertaa läpi, liian tarkasti ja tiedän niistä liian paljon .. :D
rakastan pottereita, ja kaikkea mikä liittyy siihen . elokuvista pidän aivan älyttömästi myös, vaikkakin kirjat on toki parempia(: elokuvissa parasta lienee tom felton ^^
kuitenkin kun näin ensimmäistä kertaa uuden potterin 1. osan trailerin purskahdin silloinkin itkuun ja sain kauhean paniikkikohtauksen, koska en pienenä osannut kuvitellakaan, että todella kirjat tulevat loppumaan samoin kuin elokuvat ...:D

koomisin muisto on ehkä, kun yläasteella piti pitää kirjaesitelmä valitsemastaan kirjasta, niin minä hölmö menin sitten valitsemaan liekehtivän pikarin . no eihän siinä . tulin sitten luokan eteen yli 3o sivua pitkän esitelmän kanssa (joka on muuten vieläkin varmassa tallessa) :D olin ehtinyt selittää puoli tuntia päähenkilöistä ja Harryn elämästä yleensä, kun opettaja huokaisi luokan takaa "Okei eiköhän riitä. Ymmärretään todella, että olet lukenut kirjan" !! enkä päässyt selittämään edes itse kirjan juonta !!

olen tottunut aina olemaan kaveriporukassa se, joka osaa potterit a:sta ö:hön ja alusta loppuun ja toisin päin, mutta oon ottanut sen aina kohteliaisuutena:D sitä paitsi saan suurelta osin kiittää juuri näitä kirjoja hyvistä äidinkielen numeroista, koska muu kirjallisuus on jäänyt pottereiden varjossa lievästi taka-alalle....:D

oon kasvanut potter-maailman ympäröimänä ja todellakin voin sanoa, että mun elämä olis hyvin erilaista ilman tätä rillipäistä poikaa ! samalla kiitän siitä, että olen sukupolvea, jonka elinaikana potterit ovat osa elämää<3'

heh joo, no siinä pientä latausta muistoista... :D

Violetu

• Rohkupuusku
  • End of the line
« Vastaus #119 : 10.11.2010 20:23:08 »
Legot+ Potter = yksinkertaisesti lyömätön yhdistelmä.

Kaverin kanssa rakennettiin kerran rohkelikon oleskeluhuone, jonne sitten sijoittui Trion nahistelua, kun Harry oli koko ajan pahalla päällä ja sitä vitutti kaikki. Olisiko ollut puutteessakin, jolloin Hermione alkoi sitten pitää luentoa kukista ja mehiläisistä, mistä Harry ärsyyntyi vielä lisää. Ja pylvään päällä istui Malfoyn musta huuhkaja vakoilemassa ja keräämässä tärkeää tietoa... jota ei pahemmin tainnut tulla...

Sitten nuoremman pikkusiskon kanssa jotenkin päädyttiin leikkimään Hermionea ja Dracoa, sisko oli muistaakseni Hermione ja jotenkin omituisesti Hermyn ja Dracon keskustelu pyöri Hermionen kaikkitietävyyden ympärillä, joka hyvin nopeasti meni siihen, että siihen kaikkeen kuului myös Dracon varustuksen koko. Tai noh, siitä kaikesta tuli Dracon varustuksen koko, joka oli Hermionen mukaan vaatimaton, kun taas Draco intti, ettei Hermione mitenkään voinut tietää sitä.

Legendaarisin taitaa kuitenkin olla Dumbledoren ja Siriuksen dialogi, joka tapahtuu nuorison ikkunan alla, vakoilukeikalla:
Sirius: Maastoudutaan (kuiskaten)
Dumbledore: ETTÄ MITÄ? (huutaen)
Sirius: MAASTOUDUTAAN!
Dumbledore: AI JAA!
*maastoutuvat*
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.