Kirjoittaja Aihe: Pottereihin liittyviä muistoja  (Luettu 61062 kertaa)

Buckbeak

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : 24.07.2007 22:40:51 »
Kaikki alkoi siitä, kun tätini antoi minulle lahjaksi Viisasten kivi -elokuvan. Päätin katsoa elokuvan, enkä tiennyt viedota koneeseen laittaessani kuka oli Harry Potter ja mistä tarina tarkalleen ottaen kertoi. Elokuvan katsottuani olin todella pahasti koukussa. Katsoin elokuvan vielä kaksi kertaa ja seuraavana päivänä lainasin kirjastosta siihen mennessä ilmestyneet Harry Potter -kirjat. Ahmin ne hujauksessa.

Olen edelleen todella pahasti koukussa, ja masentunut siitä että potterit loppuvat :( Mutta kaikki kiitos kuuluu tädilleni - tuskin kirjoittelisin tätä viestiä nyt, jos hän ei olisi antanut minulle sitä videota lahjaksi! :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Buckbeak »
[size=80]Istut vierelläni, mutta minä olen silti yksin. Koeta nyt sitten ymmärtää mitä tuo tarkoittaa.[/size]
[size=80]-- Deathly Hallows kesken --[/size]

Bootstrap

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #21 : 24.07.2007 22:58:25 »
Luin koulussa ala-asteella Viisasten kiveä 20 ekaa sivua, mutta en tykännyt siitä yhtään  ;D
Kovasti siskojen kanssa Pottereita haukuttiin ja fanitettiin Sormusten herraa.
Nyt en vaan voi käsittää miksi tuota kirjaa vihasin, se on liian ihana :P

Mutta nyt toisen siskon kanssa Pottereita fanitetaan, mutta vieläkin meistä tuo keskimmäinen niitä vihaa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Bootstrap »

destine

Re: Pottereihin liittyviä muistoja
« Vastaus #22 : 25.07.2007 19:33:04 »
Paljon muistoja, joita Harry Potter on minulle antanut, mutta niitä kaikkia en kyllä kuollaksenikaan muista. Kaikkein tärkeimmät muistot ovat kuitenkin varmasti tulleet miiteistä ja viimeisimmän Potterin linepartysta.

Pakostakin sitä on ihania muistoja tulla, kun jonottaa kirjaa ja saa siinä samalla uusia ystäviä ^^ Puhumattakaan siitä ilosta, kun vihdoin pääsee kirjaa lukemaan.

Muistan vieläkin, miten perheeni katsoi minua hyvin oudoksuen, kun itkin lukiessani kirjoja englanniksi. Kuudennen kirjan kohdalla isäni teki virheen ja sanoi sen olevan vain kirja, jolloin minä lähdin paikalta mielenosoituksellisesti pois. Hetkeä myöhemmin äitini käski isääni tulla pyytämään minulta anteeksi *laugh* Oi niitä aikoja.
Therapy has taught me it's all your fault

Kao

« Vastaus #23 : 25.07.2007 19:42:57 »
Muistoja on varmaan paljonkin, mutta nyt tulee mieleen ensin vain muutama. Olin toisella luokalla, kun kaikki alkoivat puhumaan Pottereista ja minä aina mietin, että mitä ihmettä ne olivat ja sitten sen kouluvuoden jälkeisenä kesänä ilmestyivät kaikki neljä ensimmäistä kirjaa keittiön pöydälle.

Uteliaana sitten aloitin lukemisen ja muistan, että luin Viisasten kiveä matkalla mökille ja autossa ihmettelin suuresti sitä alkua. Sitten mökillä, kun en saanut unta niin luin yöllä Potteria ja sen jälkeen jäinkin auttamattomasti koukkuun koko sarjaan.

Sitten oli eräs ilta, kun sain luettua Liekehtivän pikarin loppuun niin olin todella surullinen, kun sitten täytyi jäädä odottamaan seuraavaa kirjaa. Muistan myös sen, kun katselin ulos ikkunasta, kun oli sumuista, että kohta sieltä jostain kävelee suuri, musta koira. :--D Tiedätte varmaan mistä oli kyse.

//
Lainaus
Mutta kaikki kiitos kuuluu tädilleni - tuskin kirjoittelisin tätä viestiä nyt, jos hän ei olisi antanut minulle sitä videota lahjaksi! :)

Minunkin kiitokseni kuuluu tädilleni, koska hän ne kirjat meille lahjoitti.
They were kids I once knew

Zsanya

« Vastaus #24 : 26.07.2007 08:55:01 »
En pidä itseäni yleensä ihmisenä, joka lipsauttelee asioita. En muista että olisin ikinä lipsauttanut mitään niin pahasti kun kerran. Elettiin Feeniksin killan jälkeistä aikaa, ja kaverini oli juuri ruvennut lukemaan Feeniksiä. Spoilata ei tietenkään saanut.

Makailtiin jossain, ja selitin jotain, ja sitten yhtäkkiä suustani tuli sivulause, jonka tajusin kaardinaalimokaksi jo silloin kun se tuli ulos. Mutta silti en vaan saanut estettyä sitä :D

"...niin, kun Siriuskin kuolee..."

Frendini katsoi mua silleen omgwtfwtf ja mä yritin epätoivoisesti seivata sanomalla jotain "heh heh, ja George ja Fred ja McGarmiwa ja Harry..." mutta vahinko oli tapahtunut. Onneksi se ei suuttunut :D muistan myös kauhean elävänä sen kun luin Siriuksen kuolemasta. Se oli kauhea isku, Sirius kun oli aivan ykköshahmojani, ellei ykkönen. Itkin ihan hulluna ja olin ruvella asiasta viikon. Vieläkin olen kyllä vähän nurjilla mielin moisesta stuntista! :D

Intensiivisimmät HP-muistot koskevat varmaankin ficcien kirjoittamiseen liittyviä juttuja. Äkkiä tulee mieleen se, kun Ruman ankanpoikasen kanssa tekstailtiin juuri ennen Ei rakkaus kelloon katso, ei onni aikaa kysele -ficin julkaisua kun olin tyypillisesti jättänyt kaiken viime tinkaan ja ankanpoikanen joutui vaan tulostamaan betattavat ja lähtemään pois kotoa. Samoin jostain syystä on jäänyt mieleen se, kun kirjoittelin iloisissa valkoviineissä Vainotun kaksi viimeistä kappaletta :D ja se, kun yritin kyyneleistä sokeana kirjoittaa Onnia loppuun.

Parhaiten lie jäänyt kuitenkin mieleen 21.7. mutta ei siitä enempää :D
Olen jäänyt eläkkeelle. Eläkepäivien puuhistani samoin kuin jostakin PALJON jännittävämmästä voi lukea (englanniksi) osoitteesta http://khironsfriends.blogspot.com/

winterforest

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #25 : 26.07.2007 13:59:35 »
Sillon kun Viisasten kivi ilmestyi, niin ihme kyllä mä inhosin Pottereita. Tai siis luulin inhoovani. Kun yhden kaverin synttäreillä tietokilpailussa kysyttiin mitä koulua Harry Potter käy, niin aloin raivoomaan siellä et ei tollasta saa kysyä ku ei voi tietää jos ei oo lukenu niitä :D Kuitenki sitten kun kerran olin kipee, niin äiti toi mulle kirjastosta luettavaa, ja VK:n monien joukossa. Sanoin äidille etten todellaka lue tota, mutta sitten kun olin lukenu muut kirjat, niin oli pakko tarttua siihen. Ensin olin ihan häh, eihän tää mikään hyvä oo, mut kun olin lukenut sen nii mielipide muuttui ihmeellisesti :D Sen jälkeen tuli parin vuoden tauko ja ilmeisesti unohdin Potterit kokonaan (luin vaan heppakirjoja :D). Yhtenä kesänä sitten menin isosiskolle hoitoon pariks yöksi, ja matkalla käytiin kirjastossa, ja lainasin Liekehtivän pikarin. Sen sitten luin samana päivänä kokonaan, ja aloitin uudestaan seuraavana aamuna. Se taisi olla kesä -03.

Ja muistan kanssa kun kutosluokan keväällä (-04), aloin ettimään Harry Potter -fanisivuja, ja löysin Fininkin. Sitten tulostelin parit ficit, jotka oli mun mielestä hauskoja, ja niitä sitten luettiin koulussa yhen kaverin kanssa. Muillekki niitä näytettiin (myös niille ketä ei oo lukenu yhtää Potteria), ja repeiltiin niille huumorificeille :D

Ja kun Feeniksin kilta oli ilmestynyt, niin samana viikonloppuna mulla oli yhen Potter-fani-kaverin kanssa vaihdeltava kirjevihko kotona, ja kirjoitin siihen hirveen spoilaavan kirjeen FK:sta. Sain koulussa sitten tietää että se kaveri ei oo vielä saanu sitä kirjaa, ja pyysin sen kirjevihon takaisin ja kirjotin uuden kirjeen :D Onneks se ei ollu lukenu sitä kirjettä vielä.

melody

« Vastaus #26 : 26.07.2007 20:38:36 »
Joskus 10 vuotiaana leikittiin kaverin mökillä aina Harry Potter ja Viisasten kiveä, olin aina Hermione  ;D
Ja muistan kuinka petyin toissa jouluna(?) kun puoli verisen prinssin lahjakortit oli tullut myyntiin ja mulle oli luvattu ostaa se lahjakortti joululahjaksi. Ja kuinka ollakkaan oli vanhemmat unohtanu ostaa sen ja oli lahjana vain lappu jossa luki että saan kirjan, melkein rupesin sillon itkemään kun en lahjakorttia saanut...  :roll:
Ja silloin kun feeniksin kilta- kirja ilmestyi suomenkielisenä, oli se minulla koulussa aina mukana ja luettiin sitä kaverin kanssa kilpaa aina ennen tuntien alkua (muuten luin sen ennen sitä  8) )
-You will lose everything-

Leeloo

• Vieras
« Vastaus #27 : 26.07.2007 20:46:11 »
Hah, tämä on pitkä juttu ja tavlaan kuuluisi Fiktiiviset ihastukset -topsuun, mutta muistojahan tässä on:

Nähtyäni ensimmäisen elokuvan rakastuin Kalkarokseen ihan päättömästi. Olin ihastunut siihen ainakin kolme vuotta, ne oli hyviä aikoja... koulukaverit aina kiusas mua sen takia, tosin vain ärsyttämällä. Oli ne mun puolella kuitenkin. ^^

Kerran luin netistä "spoilereita" Feeniksin killasta, jota ei oltu vielä suomennettu. Sitten jossain luki että Kalkkis rakastuu uuteen PVS-opettajaan, ja mä uskoin sen! Seuraavaksi paljastui tämän nimi, Dolores Pimento. Kirjoitin sen nimen lumeen ja talloin sen päälle, ku luulin vielä että Sev tosiaan rakastuu siihen. Sitten kun luin sitä kirjaa niin olin vähän WTF??

Kalkarokseen ihastuminen oli loppujen lopuksi hyödyllinen juttu; keksin silloin Mary Suen joka oli sitten hänen rakastettu ja sillai. Ja nyt se Mary Sue on ihan oma hahmo, omassa tarinassaan (eikä ole enää Sue, luojan kiitos.) <3

Sun Lee

« Vastaus #28 : 27.07.2007 13:46:57 »
Joo, on niitä muistoja kuuden vuoden aikana kertynyt, mutta parhaiten muistan tapahtumia, jolloin aloin lukemaan Viisasten kiveä. Tässä muutama:

Viisasten kivi oli juuri tullut kauppoihin ja sitä mainostettiin kai vähän joka puolella. Äiti sitten ehdotti, että ostaisi kirjan minulle. Katsoin häntä tyhmänä ja mutisin jotain, että siinä on hei 11-vuotias velhopoika ja mä olen siihen liian vanha. En kai minä nyt sellaista kirjaa lukisi? Lapsellista.

Tuo oli siis VK:n ilmestymisen aikoihin ;D. Myöhemmin, siis monta vuotta myöhemmin, joskus vuonna 2000-2001 istuin välitunnilla kavereideni kanssa. Olin silloin ysillä. Eräs kaverini Jonna luki Viisasten kiveä lähelläni ja kysyin, mitä kirjaa hän lukee. Hän alkoi selittää kirjaa minulle ja pyörittelin hänelle ensin silmiäni, kun tajusin, mistä oli kyse. Jonna sai minut kuitenkin ylipuhuttua sanomalla, että se on ihan mahtava. Menin sitten kirjastoon, lainasin SK:n ensin koska VK oli varattu. Aloitin SK:ta ja olin vähän pihalla, ei kauheasti innostanut. Sitten sain melkein heti VK:n... ja olin koukussa ;D Siitä alkoi suuri Potter-faneuteni.

Luin kaikki neljä ekaa kirjaa putkeen ja aloin melkein heti kirjoittaa ficcejä.

Potteriin liittyy niin paljon hyviä muistoja, ettei voi muistaa ees kaikkia. Miitit, ficit, forumit... olen saanut paljon vaihtareita ulkomailta, upeita Potter-lehtiä, julisteita ja kaikenlaisia juttuja... niitä on laatikollinen sängyn alla... ainoa, jota olen uskollisesti fanittanut kuusi vuotta. Potter muutti elämäni, todellakin.

Jinx

• http://raistlana.livejournal.com/
« Vastaus #29 : 27.07.2007 15:14:54 »
Voi ei miten ihana aihe! Suloisia muistoja tyypeiltä löytyy! ^^ Itsekin yritän jotain muistella...

Alunperin Harry Potterit vaikuttivat mielestäni todella ärsyttäviltä, enkä halunnut lukea niitä (muuten kyllä luin paljon jo pienenä, enkä mitään neitietsiviä vaan kunnon fantasiatiiliskiviä). Minä ja siskoni saimme kuitenkin tädiltämme Viisasten kiven lahjaksi vissiin syksyllä 2000 (olin silloin 12), ja äiti halusi lukea sen meille (tää on joku meidän perheen outo traditio, lasten satujen lisäksi äiti luki mulle mm. Sormusten herran kun olin 6-vuotias). Ja sitten oltiinkin ihan koukussa, sisko sai synttärilahjaksi Salaisuuksien kammion ja Azkabanin vangin jouluksi - tästä olin hyvin katkera, sillä olisin tietysti halunnut kirjat itselleni, mutta sitten teimme tähän päivään pitäneen suomennoksia koskevan sopimuksen, että ykkönen on yhteinen, kakkonen, kolmonen, ja kutonen siskon, nelonen, vitonen ja seiska mun.

Heh, muistan kuinka luulin Nevilleä tytöksi (ihan tytön nimi), sisko taas Kalkarosta naiseksi! X) Ja Hagridilla oli alunperin ihan selkeästi punaiset hiukset, ja Malfoyt oli mustatukkaisia. XD

Leikimme siskoni ja parhaan kaverini kanssa Potteria, minä olin tietysti Harry, kun mulla on lasit, sisko oli Ron ja bestis Hermione (koska se oli oikeestikin niin Hermione ^^). Oltiin meidän kodin vieressä olevassa metsässä ja se oli olevinaan kielletty metsä. Mökillä leikittiin kesällä huispausta luutien, sulkapallojen ja hirmuisen sähellyksen kanssa. Ja kerran oltiin Korkeasaaressa kolmestaan (meidän normaaleja sunnuntaiaktiviteetteja silloin...), ja kuviteltiin olevamme kelmejä, minä olin James (taas ne silmälasit, yllätys yllätys), kaveri Sirius ja sisko Remus. 'Sirius' luki jostain (mikälie saksan- tms.-)hirviaitauksen edessä olevasta esittelykyltistä sitten, että kiima-aikana uroshirvet ulvovat kimeästi, ja kiusasi 'Jamesia', että "ai sekös se kimeä ulina olikin, mikä keväisin kuuluu Tylypahkassa"... :D

Kun Liekehtivä pikari ilmestyi suomeksi kirjana, muistan kun kaverini lukivat sitä jopa koulussa, kässän tunnilla jotain villasukkia neuloessa. Yritin siinä sitten olla spoilaantumatta kaiken maailman Weasleyn welho witseistä, koske me luettiin nelonenkin vielä yhdessä äidin ja siskon kanssa, joten tahti oli ymmärrettävän hidas. Muistan kuinka nyyhkittiin äidin kanssa, kun Cedric kuoli.

Saatiin myös kaverien kanssa päähämme kuvata Harry Potter -leffa videokameralla. Käsikirjotusta väsättiin, roolitusta jaettiin ja harjoituksia pidettiin, mutta kuvaamaan ei ikinä päästy. Silti oli kivaa, vaikka harjoitukset tuppasivat usein menemään "vähän" offiksi... Hermionen näyttelijän kännykkä soi yksissä harkoissa monta kertaa, ja siitä lähti joku ihme läppä Hermionen kuumasta linjasta. X)

Ja sitten ala-asteen päätteeksi järjestettiin läksiäsjuhlat niille kavereille, jotka oli lähdossä jonnekiin kauemmas yläasteelle, ja ne oli Potter-naamiaiset. Paikalla oli ainakin Draco, Cho Chan, Fleur, Gilderoy, Minerva, Hermione sekä minikokoinen ja yksipäinen Pörrö. Ohjelmassa mm. oli velhotansseja, laulukilpailu, näytelmäkilpailu (joku pätkä VK:sta) sekä tietysti jokamaunrakeita ynnä muita velhoherkkuja. :D

Äh, Pottereista on ihan liikaa muistoja, tässä oli vasta ala-asteen osalta, eikä niiltäkään ajoilta kaikkea. Noi kirjat on kuitenkin jo lähes seitsemän vuotta olleet osa elämääni, niihin liittyy niin paljon kaikkia muistoja, ihmisiä, paikkoja, tunteita... Pitää tulla joku toinen kerta muistelemaan lisää! [size=70]Nyt pitäs varmaan lähteä kotiin täältä töistä, olis pitäny jo lähtee... ^^[/size]
[size=75]But the moment never comes.[/size]

Izanai

• saippuakuplakone
  • vaikka kuinka kovaa sattui
« Vastaus #30 : 27.07.2007 15:48:13 »
[size=85]Itselleni iskeytyi ensimmäisenä mieleen se, kun ala-asteella kouluun piti viedä oma lempikirja. Tottakai vein Viisasten kiven (jota en ollut oikeasti edes lukenut kokonaan). Ystäväni kanssa nauroimme sen kannelle, ja myös eräällä luokkamme riehujalla oli kyseinen kirja mukana. En olisi hänestä uskonut. :>

Kuudennetta luokkaa edeltävänä kesänä, juuri kun olimme muuttaneet tänne, saimme kutsun naapurilta mennä katsomaan sinne Viisasten kiveä (josta olin tuossa vaiheessa nähnyt n. puolet).
Sinnehän minä pikkuveljeni kanssa menin ja kahden naapurin pojan kanssa sitä katsoimme.
Kun leffa loppui, toinen pojista kysyi josko tahtoisimme nähdä Salaisuuksien kammionkin emmekä me voineet vastustaa kiusausta. (Silloin en ollut SK:ta nähnyt lainkaan.) Äiti suuttui kamalasti kun tulimme niin myöhään kotiin ja teki meille lämpimiä voileipiä. Ja sitten piti yrittää matkia Harrya joka puhui kärmeskieltä. Zzzzhae.

6-luokalla olimme luokkaretkellä Tukholmassa, ja olin juuri lukenut Liekehtivän pikarin joka oli lainassa ystävältäni. Otin sen matkalle mukaan, ja ystäväni otti Feeniksin killan ja teimme vaihdon. Laivassa yritin iltaisin lukea FK:ta, mutta ei se juuri onnistunut kun 2 ystävääni riehui yläsängyissä. :>

Ja kun Puoliverinen Prinssi ilmestyi Suomeksi, olin yllättynyt kun äiti oli käynyt ostamassa sen samana päivänä. Olin kyllä hermostua siitä, kun äiti oli ostanut sen pikkuveljelleni, joka ei ollut juurikaan kiinnostunut Pottereista, ei ainakaan niin innostunut niistä kuin minä. No, sain kuitenkin luvan lukea sen ensin, oli torstai ja söin Missä X:iä lukiessani sitä. Perjantain taisin pitää taukoa ja lauantaina oli luettu. Ja jokainen lause, missä luki Dumbledore, sai minut itkemään.

Taisi olla marraskuu 2005 kun kävimme ystävieni kanssa katsomassa Liekehtivän pikarin. Lunta satoi ihan hillittömästi, oli pimeää ja tunnelma oli ihana. Olin pukeutunut asianmukaisesti hameeseen, mustaan kauluspaitaan ja kravattiin. Rinnuksessa oli Rohkelikko-merkki. Ja oli ihan kamalan mukavaa. Elokuvan jälkeen tuntui niin paljon siltä että olisin halunnut jäädä sinne ainiaaksi. Siltä kyllä tuntuu aina elokuvissa.[/size] [size=50]<3[/size]
« Viimeksi muokattu: 18.08.2007 23:54:17 kirjoittanut Izanai »

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #31 : 27.07.2007 17:28:20 »
Jinx, ihanaa. Vähänkö nauroin ;D
Lainaus
'Sirius' luki jostain (mikälie saksan- tms.-)hirviaitauksen edessä olevasta esittelykyltistä sitten, että kiima-aikana uroshirvet ulvovat kimeästi, ja kiusasi 'Jamesia', että "ai sekös se kimeä ulina olikin, mikä keväisin kuuluu Tylypahkassa"... :D]

Noista Potterleikeistä tuli mieleen se, miten me joskus siskon ja kavereiden kanssa leikittiin VK-leffan jälkeen sitä luutakohtausta.
Kädet ojennettuna luutien päälle huudeltiin "Up!" ja sitten jalalla, joka oli luudan alla, yritettiin potkaista luuta käteen...
Tämä leikki loppui siihen, että onnistuin jotenkin potkaisemaan luudanvarren päin siskon naamaa...

Sitten on tietysti vielä kaikki ne Potterien inspiroimat lego-jutut, mutta lisäillään joskus toiste...
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Remoteness spectator

• Call Me By Your Name
  • Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #32 : 28.07.2007 17:26:38 »
Hmm, muistan että kun ensimmäinen Potter ilmestyi siitä oli uutisissa ja sitten äitini tilasi sen itselleen kirjakerhosta ja luki sen. Itse olin melko pieni ja olisikohan ollut niin että äiti ei halunnut minun lukevan sitä koska oli niin 'pelottava' ja että saisin jotain traumoja. Nooh, vuosia kului ja meille kasaantui kirjoja ja olipa yksi veljen koulusta vahingossa varastama salaisuuksien kammio. Viisasten kiviäkin jostain ilmestyi kaksi. Kaverini sitten alkoi myös lukemaan kirjoja ja kehui niitä hyviksi, ja kun olin neljännellä luokalla, paras opettaja mikä minulla on ollut, halusi viedä meidät luokkaretkelle elokuviin. Aijoimme mennä katsomaan Salaisuuksien kammiota, mutta koska kaikki eivät olleet nähneet ykköstä niin katsoimme sen sitten luokassa videolta (Vasten koulun sääntöjä!) ja naureskeltiin että nyt jos rehtori näkisi... No, yhtäkkiä kun olimme saaneet videon rullaamaan niin ovelta kuului järkyttävä kop kop kop ja kaikki oppilaat hätkähtivät ja yhtäkkiä alkoi järkyttävä älämölö-kiljunta kun kaikki huusivat 'SAMMUTA SE!!!! AAARH MISSÄ KAUKOSÄÄDIN?!?' ja juuri kun itse rehtori astui sisään niin ruutu oli jo sammunut ja kaikki yrittivät näyttää niin viattomilta (Siellä lattialla ja opettajan jaloissa maaten) ja oltiin silleen hei vaan. Ja luokka vieläpä oli ihan pilkkopimeä kun ikkunat oli kiinni. Oli rehtori kyllä ihmeissään.
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality

~Dark designs~

HannahM

« Vastaus #33 : 28.07.2007 19:07:08 »
Yksi vahvimmista muistoistani Pottereista on kun minulta vedettiin kaksi hammasta. Olin sitten juuri lainannut kirjastosta VK:n ja sen yhden päivän aikan vain luin sitä (Luin sen n. 5 kertaan samana päivänä) ja söin juustoa. Olin vielä mummollani ja mummo muistelee aina, että olin ollut koko päivän ihan hiljaa ja syönyt juustoa ja lukenut hartaana Potteria.
Toinen muisto on se, ettei meillä ollut laajakaistaa kotona joten ihan ekat fini jutut mie luin kirjaston koneella. Kesti noin vuoden ennen kuin meille tuli laajakaista kotiin. Mutta muistan kun menin aina innoissani monta kertaa viikossa kirjastoon ja siellä sitten finiin.
Kolmas muisto on se kun FK lmestyi niin luin sen yhden koulupäivän välitunneilla. Ja olin koko loppu päivän ihan maassa kun Sirius kuoli.

Aryachia

• The Writer
« Vastaus #34 : 18.08.2007 01:04:57 »
En muista mikä Potteri se nyt oli, mutta yksi yö noin pari vuotta sitten lukittauduin vessaan ja luin Potteria siellä kun oli muuten tylsää eikä nukuttanut  :D  Pikkuisen ahdasta oli mutta kyllähän siellä luki istuen pöntöllä.

Ihan pari kolme viikkoa sitten luin Puoliverisen Prinssin keskellä yötä ja sitten pari viikkoa sitten Azkabanin Vangin. Pitäisiköhän huomenna pitää Feeniksin Kilta - maratooni (tosin jätän lopun lukematta tai hukkuisin kyyneleihini)
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=11097.0 <-- Tervetuloa hullujenhuoneelle
Klik?

Killendaali

• Vieras
« Vastaus #35 : 18.08.2007 18:53:33 »
Sillon ku mä olin ehkä 8v., isosisko luki mulle mökillä SK:ta(Sitäkään en muistaisi jos en olisi joutunut tuijottamaan sen takakantta jossa on Dobby^^. ), eikä mua olis voinu vähempää kiinnostaa^^.

Toinen on sitte se kun PVP tuli, ja mä menin hakemaan omaani sinä torstai-iltana, ja äitillä oli kivi kurssi ja mä olin mukana, niin mä luin siellä kauheessa metelissä sitä^^.

Sitten, taisipa olla FK, kun luin sitä ekan kerran, niin yöllä, joskus 12 aikaan, äiti tuli ottamaan sen kirjan multa pois että mä rupeisin nukkumaan^^. No, aamulla heräsin 7 aikaan lukemaan sitä^^.

Elokuvista vielä sen verran, että kun mä näin SK:n ekan kerran, mä kahtoin sitä mun kahden siskon, äitin ja siskontytön kanssa videolta. Taisi olla pääsiänen, ja meillä oli ovet auki, ja sisälle tuli hiiri. No, äiti jahtasi sitä hiirtä sitten imurin(xD!) kanssa kun me muut yritettiin kahtoo sitä elokuvaa^^.

Ja AV:n kävin kahtomassa elokuva teatterissa kaverin kanssa. Ja kaverin vieressä istu semmonen nuoripari joka imutteli kokoajan^^. Oli mulla hauskaa ku kaveria hävetti^^.

Moriko

« Vastaus #36 : 18.08.2007 21:29:23 »
Sain VK:n synttärilahjaksi kun täytin 11. Revin lahjapaperin auki ja kädessäni olikin kirja! (lukeminen ei olisi voinut kiinnostaa pätkääkään silloin 8'D). Äiti kehotti minua kuitenkin lukemaan sen (koska se oli lahja, en voinut vain heittää sitä minnekkään hyllyyn pölyttymään). Synttäreiden jälkeen lukittauduin huoneeseeni kakkupalan ja limsapullon kanssa ja alotin lukemisen. Kirjasta oli luettu jo melkein puolet kun äiti käski nukkumaan XD En meinannut malttaa lopettaa. Pian vikisinkin porukoilta SK:ta ^__^  

Ihannimat muistot ovat varmasti leffa-reissut kamun kanssa ^^ Olemme bestiksen kanssa olleet katsomassa kahdestaan kaikki leffat SK:sta eteenpäin.

Silloin kun VK tuli ekan kerran kolmoselta, katsoimme sen isän kanssa kahdestaan 8'DD Isä ei meinannut tajuta juttuja ja piti selittää koko ajan.
... Really?

SMusta

« Vastaus #37 : 21.08.2007 13:40:26 »
Ekan kerran Pottereihin törmäsin joskus AV:n ilmestymisen aikoihin. Olin silloin serkun luona eikä ollut mitään tekemistä joten nappasin kirjahyllystä Viisasten kiven ja olinkin koukussa samantien. AV meillä oli onneksi kotona ja sen luin yhdeltä istumalta heti samana iltana ja seuraavana päivänä hain SK:n ja VK:n kirjastosta ja luin ne yhteen putkeen molemmat. Feeniksin killan luin yhteen putkeen enkä lopettanut edes matikan tunnin ajaksi. Eipä tuo tainut opettajaa sen pahemmin haitata. :D Puoliverisen Prinssin takia taas sain ainoan myöhästymis/poissaolo merkinnän koko vuonna. Luin sitä puoli viiteen aamulla ja empä enää jaksanut nousta kouluun klo. 8.00. Tunnin ainoastaan myöhästyin ja open mielestä se oli jopa hyvä syy myöhästyä.  :D

Leffojen katselusta parhaiten mieleen ehkäpä muistuu se, kun olin katsomassa LP:tä leffateatterissa ja siinä edessä sattui valitettavasti istumaan jotain hölöttäviä ja karkkipussejaan rapisuttelevia pentuja. Jaksoin kuunnella sitä n. puolen leffan ajan kunnes sain ne hiljaisiksi kippaamalla yhdelle sen karkit sen niskaan. Olivatpahan hiljaa loppuajan.  :o

Ficcien ansiosta olen taas saanut muutaman open sydärin partaalle. Kerran kuulin olevani sairas sekopää ja lensin luokasta pihalle, kun opettaja sattui lukemaan olan yli yhtä NC-17 H/D ficciä.  :D

Canis

• Kyyninen kynäilijä
  • Hieman kypsemmän ikäinen ficcaaja...
« Vastaus #38 : 21.08.2007 22:11:10 »
Tjaah... Muistan aina sen, kun luin HBP:tä mökillämme Kaunissaaressa. Mie heräsin joka aamu monta tuntia ennen muita, eikä sitten tietenkään ollut muutakaan tekemistä kuin lukeminen. Jotain puolet kirjasta taisi olla lukematta, kun saareen lähdettiin, ja siellä sain sen luettua loppuun.
Muistan myös sen, kun luin Harryn ja Ginnyn ensisuudelmasta ja serkkuni, joka oli kirjan jo lukenut, näki naamani ilmeestä, kun pääsin siihen asti.  ;D
Jos mun tuttuni tulisi, hälle kättä käppäjäisin, vaikk' ois käärme kämmenpäässä, hälle suuta suikkajaisin, vaikk' ois suu suen veressä, vielä vierehen viruisin, vaikk' ois vierus verta täynnä.

Canisin cirjoitucset

Lallu

• freak bitch
  • dynamite
« Vastaus #39 : 21.08.2007 23:00:31 »
Noniin.... xD Aika monella on ollut vähän samanlaiset fiilikset noihin kirjoihin ennen kun niitä aloitti lukemaan... Oisinkohan mä ollu ysillä (2001?), kun neljä ensimmäistä luin.. hmm... luultavimmin. Mä intin kauan yhen mun kaverin kanssa siitä, että kirjat 11-vuotiaasta velhopojasta ei voi olla millään lailla hyviä. Me taidettiin lyödä vetoa siitä, etten mä tulisi pitämään niistä.. No mites siinä nyt sitten taas menikään käymään..  :D

Mä tavallaan unohin Potterit siihen asti, kunnes vitonen ilmesty ja mä koukutuin pahemman kerran. Sillon mä taisin fininkin löytää.. kuvittelisin näin, mulla on hiukan huono muisti xD

OoTP oli ensimmäinen, minkä luin enkuksi ja ihmettelin ekan luvun nimeä "Demented Dudley". Mikä ihmeen varhaisdementia sillä oikein on o_O No nopeesti selvisi, ettei siinä puhutukaan sairaudesta vaan ankeuttajista.  :D
[