Kirjoittaja Aihe: Pottereihin liittyviä muistoja  (Luettu 60972 kertaa)

Suwi

Vs: Pottereihin liittyviä muistoja
« Vastaus #60 : 10.11.2008 04:16:53 »
Ensimmäisen Harry Potter-kirjan sain yhteisenä lahjana veljeni kanssa jouluna 2000, jäin koukkuun heti. Veli on monesti käyttänyt hyväksi tätä että kirja oli mukamas yhteinen (häntä ei voisi vähempää kiinnostaa mikään lukeminen). Esimerkiksi poismuuttaessaan hän mukamas päätti ottaa kirjan mukanaan koska se oli ollut minulla jo monta vuotta ja sehän oli hänenkin. Melkein parkusin mutsille että ei se edes pidä siitä ja mutsi käski veljen vihaisena antaa kirja takaisin  ;D

Feeniksin Kiltaa jonottaessa exäni kanssa yritin koko ajan pidätellä itkua, vähän väliä räpyttelin silmiäni ja toivoin ettei kukaan huomaa kuinka tunteellinen olo minulla oli. Näin tosin on tapahtunut jokaisessa jonotuksessa, mutta tämä kerta jäi erityisesti mieleen.
Muistan Siriuksen kuoleman luultavasti parhaiten. Olin joskus aamuyöstä lukemassa uutta kirjaani ja kuuntelin Juha Tapion Mitä silmät ei nää-kappaletta. Tiesin etukäteen Siriuksen kuolevan koska olin tyhmänä mennyt "hieman selaamaan" kirjaa kirjakaapassa. (Kaverini oli jonotuksessa mukana ja henkäistessäni paniikinomaisesti kamu huusi heti että ei saa kertooaa!!) Kuitenkin, itkin varmaan puoli yötä ja luin Siriuksen kuolinkohtausta uudelleen ja uudelleen enkä uskonut toipuvani ikinä pottereita lukiessani siitä. Ja nykyään aina kun kuulen Juha Tapion Mitä silmät ei nää-kappaleen tämä muistuu mieleeni ja alan melkein itkemään.

Spoilaustakin on tullut aivan vahingossa harrastettua. Exäni luki kirjaa joka siis oli yksi edellinen kirja kuin HBP. Sitten vain tokaisin kun hän lopetti kirjan että "Etkä edes itkenyt kun Albus kuoli??" Kauhistuttavan katseen jälkeen tajusin että perkele mitä meninkään tekemään..

Semmosia muistoja minulla :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2008 04:19:04 kirjoittanut Suwi »

Kuura

• Neiti Kesäheinä
« Vastaus #61 : 10.11.2008 19:30:22 »
Paras Potter muisto on ensimmäinen. Olin kuusveekakara, jolle luettiin päiväkodissa kirjaa Harry Potter and the Sorcerer's Stone (eli amerikaksi ekaksi sen kuulin). Muistan aina sen, että istuin siellä patjoilla ja kuuntelin ihan haltioissani sitä tarinaa. Se vaan oli jotenkin niin upeaa.

No onhan mullakin näitä pelimuoistoja :D. Ikimuistoisimpia ovat varmaan ne, että me ollaan pikkuveljen kanssa saatu uusi Potter-peli joululahjaksi ja heti joulupäiväaamuna herätään aikaisin sitä pelaamaan. Ihanaa. Parhaita yksittäisiä pelimuistoja on kertynyt Harry Potter ja Huispauksen Maailmanmestaruuskisat pelistä, jossa mä ja pikkuveli kiljuttiin täyttä kurkkua ja kannustettiin niitä pelaajia.
"Taklaa Diggory, taklaa Diggory, TAKLAA DIGGORY!" Ja vanhemmat tykkäs! :D
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

Jassmi

• Vieras
« Vastaus #62 : 10.11.2008 21:33:10 »
Mun lempiPottermuistoihin kuuluu varmaan se, kun kavereiden kanssa katsottiin kesän alussa kaikki ilmestyneet leffat putkeen ;D Puoli neljästä iltapäivällä puoli neljään yöllä, ja aamulla hakemaan todistuksia koululta. Vähän väsytti, eikä vähiten silmiä kun oli kakstoista putkeen katsonut telkkaria.

Mutta kyllä sieltä löytyi hauskoja vihjeitä tulevasta leffasta "the chosen one has no turning back" "the chosen one will stand alone".

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #63 : 11.11.2008 10:19:48 »
Lainaus
Mun lempiPottermuistoihin kuuluu varmaan se, kun kavereiden kanssa katsottiin kesän alussa kaikki ilmestyneet leffat putkeen
Oih, tuon olen itsekin halunnut jo kauan tehdä. Me ollaan kavereiden kanssa katsottu TSH:t maratonina ja Star Warsit noin suunnilleen maratonina, aina muutama kerrallaan. Potterit on vielä katsomatta, mutta kyllähän nuo ehtii. Maratoneja vaan on vaikea järjestää, koska kaikille halukkaille sopii ainoastaan kesällä ja silloinkin saisi mielellään olla sateinen päivä.

Oikeasti, teidän muistonne pistävät hymyilemään ^_^ Varsinkin Potter-leikit ovat jotain niin mahtavaa.

Meillä oli kuudennella (tai viidennellä) koulussa sellainen "leikki", joka oli tavallaan bakteerinkierrätystä, mutta siinä tökättiin toista ja sanottiin "Harry Potter!" Koko homma oli luokan rasittavimpien tyttöjen keksintöä ja otin leikin tosi huonosti, koska mielestäni se oli Potterien pilkkaamista (mitä se varmaan paljolti olikin).

Muistan, miten joskus uutisissa oli "loppukevennys", jossa kerrottiin miten jossain koulussa pelattiin liikuntatunnilla "jästien huispausta". Sählymailat olivat luutia ja koripallo oli kaato, ryhmyinä oli kaksi pinkkiä palloa. Sieppi oli joku pieni pallo, joka jossain vaiheessa peliä nakattiin mukaan.
Muistan miten ajattelin, että olisi ollut mahtavaa olla kyseisessä koulussa... :D
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Kuura

• Neiti Kesäheinä
« Vastaus #64 : 11.11.2008 15:33:46 »
Muistan, miten joskus uutisissa oli "loppukevennys", jossa kerrottiin miten jossain koulussa pelattiin liikuntatunnilla "jästien huispausta". Sählymailat olivat luutia ja koripallo oli kaato, ryhmyinä oli kaksi pinkkiä palloa. Sieppi oli joku pieni pallo, joka jossain vaiheessa peliä nakattiin mukaan.
Muistan miten ajattelin, että olisi ollut mahtavaa olla kyseisessä koulussa... :D

Oi, oi, me pelattiin tota iltapäiväkerhossa! Se oli vaan niin upeeta, kun mä olin etsijänä ja sain sen pallon kiinni kymmenen sekunnin pelin jälkeen, kun se hyppäsi lähes suoraan käteen. Ah, olin jo melkeen unohtanut <3
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

Whitegirl

• Vieras
« Vastaus #65 : 12.11.2008 19:36:29 »
Itselleni muistui tämmönen juttu mieleen: Oli pikkuveljeni synttärit, ja sitten me pienoiset lapset (vuosi oli joku 2001-2004 välillä) katseltiin videoita, ja sitten käsiin osui Harry Potter ja Salaisuuksien Kammio video, joka vaikutti aika pelottavalta, varsinkin se loppukohtaus, jossa oli se basiliski. :D Ja muistan myös sen, että isoveljeni oli ensimmäinen, joka luki meidän perheestä Potter-kirjat, eikä minua silloin vielä kiinnostanut ne, mutta nykyisin on päinvastoin: isoveljeni vihaa Pottereita, ja minä rakastan niitä. :D

Saasta

• Vieras
« Vastaus #66 : 12.11.2008 20:47:15 »
Lainaus
Pelasin tuon samaisen kaverini kanssa FK:ta koko yön.
Joo tuleepa tästäkin hauskoja muistoja 8DD Kerran mulla oli mun kolme parasta kaveria yötä. Kahdella niistä oli jonkun niiden tutun rippijuhlat aamulla, niiden piti herätä kahdeksalta. No minä tämän yhden kaverin kanssa pelasin kuuteen aamulla FK:ta ja naurettiin niin kovaa että varmasti ne muut pysyi hereillä. Ah, ne väsyneet ilmeet aamulla...<3

Ja tosiaan, Liekehtivä pikari -peli oli kyllä niin weird että. Sitä kun kerran pelattiin, tuli just niitä viisaita huutoja "ALA NYT TULLA TÄNNE!" "NO EN MIÄ PYSTY KU TÄÄ RUUTU JUMITTAA!" "HEITÄ SE V*TUN KATTILA TOHO SEINÄÄN!" "OHO SORI, EI OLLU TARKOTUS OSUU SUHUN!" "MIÄ KUOLIN! MIÄ KUOLIN! VOI  JUMALAUTA, MIÄ KUOLIN! MIKÄ IHME SUA VAIVAA, MIKS KOKO AJAN YRITÄT TAPPAA MUA!" : D vatsalihakseni olen ansainnut Pottereita pelaamalla. Matossa vieläkin likatahra kun nauroin älyttömästi ja yritin samalla kaataa limpparia lasiin (aina eväänä fazerin sininen ja 1,5 litran kolapullo) ja sitten käsi vähän täris ja phiuuu kaikki matolle !

Ja minä kerran katoin itestään kaikki potterit 8'D kyllä oli hauskaa. Kuului samaan viikonloppuun kun TSH -maraton ja PotC -maraton.

Nyt ku rupee miettimään, puolet mun Potter -muistoista on saman kaverin kanssa. Aina kun katotaan VK:ta tai SK:ta, keksitään vaan niille kokoajan kaikkia tyhmiä vuorosanoja. Ei niille vaan voi olla nauramatta, ainakaan VK:ssa ne ei osaa kukaan näytellä : D

> Saasta

nonaah

« Vastaus #67 : 15.11.2008 00:48:49 »
Ja minä kerran katoin itestään kaikki potterit 8'D kyllä oli hauskaa. Kuului samaan viikonloppuun kun TSH -maraton ja PotC -maraton.
Oi mäki haluisin kattoo kaikki noi putkeen mutta viimeks ku katoin TSH:t putkeen _se oli tylsää_ ja en ees omista niitä enkä ainuttakaan potteria : D kaikki PotC:t mulla truu Johnny Depp fanina on! ps. potterien lainaaminen makuunista maksaa vietävästi ja ku oon niitä aina sillon tällön lainaillut jokaista vähän väliä, eikä rakas vuosaaren makuuni omista ykköstä :(

No muistoja mitä tulee mielee on esim se kun mentii äitin kanssa kattomaan ykköstä olin vissiin 6-7 vuotias ja en osannu oikee kunnolla lukee tekstejä ja olin iha fiilareissa ku voldu paljastu sieltä turbaanin alta. Sitte musta tuntu et se leffa olis kestäny hirveen kauan ja tykkäsin siitä ihan kamalasti. Muistan aina ku tulin sielt ulos ja parii viikkoo en puhunu kotona muuta ku tosta leffasta, no en nyt iha mut melkee.

Ehkä voin paljastaa mun huiman salaisuuden miten oon päätyny finiin ja muutenkin lukemaan pottereita : D (HUOM tästä ei ole kauaa aikaa ehkä joskus viime huhtikuussa tai jotain?) Kattelin ystäväni (Sokerijuurikasmylove!) kirjahyllyä ja sitten sieltä potterit pistivät silmään. Otin käteen vitosen ja kauhistelin sivumäärää omg 1050 sivua! Sitten jotenki se päivä päätty siten että löimme Sojun kanssa vetoa että jos luen FK:n niin hän maksaa mulle 10 € ja toisin päin. No se lukeminen sitte veny vähän ja loppujen lopuks veto ei ollu enää voimassa mutta luin kuitenki kirjan loppuun ja tietysti jäin koukkuun, yllättävää! Ja täällä sitä nyt ollaan..
lalalalalaaaaaa

Reta

• Stalkkaan sua
    • Reta - Todella vaiheessa
« Vastaus #68 : 19.11.2008 10:38:29 »
päläpälä...Kattelin ystäväni (Sokerijuurikasmylove!) kirjahyllyä ja sitten sieltä potterit pistivät silmään. Otin käteen vitosen ja kauhistelin sivumäärää omg 1050 sivua! Sitten jotenki se päivä päätty siten että löimme Sojun kanssa vetoa että jos luen FK:n niin hän maksaa mulle 10 € ja toisin päin. No se lukeminen sitte veny vähän ja loppujen lopuks veto ei ollu enää voimassa mutta luin kuitenki kirjan loppuun ja tietysti jäin koukkuun, yllättävää! Ja täällä sitä nyt ollaan..

Hienoa :D Minä tein saman jutun kaverilleni, sanoin hänelle, että jos luet Viisasten kiven, maksan sille. Hän sitten luki sen joskus vuoden päästä ja pidin tentin hänelle siitä. En maksanut, olin ilkeä. Mutta ostin karkkia!

Minä haluaisin kertoa kaksi muistoa liittyen Potter-elokuviin. En pahemmin välitä niistä ja mielestäni kuudennen elokuvan voisi jättää tekemättä, seitsemännestä ja kahdeksannesta puhumattakaan! Mutta kerronpas sen kun olin Lontoossa joskus vuonna perunamaa, niihin aikoihin kun Azkabanin vanki ei ollut vielä ilmestynyt suomessa´. Siellä Brittien saarilla oleskellessa sain huomata että Azkabanin vanki onkin elokuvissa siellä. Menin katsomaan sen ilman tekstejä tietenkin :)Se olikin oaras elokuva kaikista niistä mitä on ilmestynyt. Pidän lavastuksista, musiikista ja käsikirjoituksesta.

Toinen muisto en sitten Liekehtivään pikariin liittyvä: se oli tullut juuri elokuviin, kun oäätin isän kanssa mennä katsomaan se. Soitimme kaikkiin kotipaikkakuntani leffateattereihin ja kaikissa oli kuulemma teatteri ihan täynnä. Menimme kuitenkin yhteen teatteriin kyttyäämään peruutus paikkoja. Kävi niin, että saimme leffateatterin parhaat paikat! Takaa ja keskeltä. Ne ovat minun mielestäni ne parhaat paikat.
Stekkailkaa mun blogi: Todella vaiheessa
Sä oot toisesta maailmasta.

Joanna

« Vastaus #69 : 10.12.2008 17:00:24 »
Se tulee ainaki mieleen, kun luin ekaa kertaa Viisasten kiveä... Olin sillon varmaan 8, olin sairas ja makasin tuossa sohvalla ja mietein, että tämä on aivan armottoman kuiva kirja. Pari vuotta myöhemmin luin uudestaan ja minkäs teet- olin ihan koukoussa. :D
Cancel my subscribtion to resurrection
Send my credentials to house of detention
I got some friends inside

Loveable

« Vastaus #70 : 10.12.2008 18:41:21 »
Mulla oli ennakkoluuloja Pottereita kohtaan. Ajattelin, että ne on kauhean kuivia ja vaikeaselkoisia tiiliskiviä, jotka vilisee nimiä ja paikkoja niin ettei pysy perässsä (se oli kokemukseni joistain fantasiakirjoista, joita olin yrittänyt lukea ehkä vähän liian pienenä.)  Lisäksi olin jostain lähteestä netin ihmeellisessä maailmassa lukenut sellaista tietoa, että J.K Rowling on saatananpalvoja ja kirjat ei sovi uskovaiselle lapselle ( Olin tuohon aikaan vielä niin viattomassa lapsenuskossa, jonka valitettavasti? olen sittemmin kadottanut Varmaan sen takia kun ikinä tartuin ensimmäiseen Potteriini  ;D ;D).

Seitsemännellä luokalla ennen joululomaa oli vähän rennompaa, joten katsoimme kaikki oppitunnit vain elokuvia. Joku oli tuonut Harry Potter ja viisastenkivi -elokuvan. Ajattelin että "voi ei en varmaan pysy perässä tai pysty keskittymään". (ja kai ne "saatananpalvonta"-ennakkoluulot vielä vähän jylläsivät. Nyt ihan oikeesti hävettää kun oon joskus tuollaista tiettyjen tahojen levittämää propagandaa uskonut....)

Onneksi kuitenkin aloin seurata elokuvaa, enkä vaikkapa piirrellyt vihkoon, sillä se oli jotain aivan uskomattoman mykistävää. Juoni tempaisi mukaansa ja elokuva oli visuaalisesti hieno. Lisäksi Harryn hahmo oli helposti omaksuttava ja samaistuttava hänen ollessa lapsi (varhaisnuori? Esiteini? Miksikäs niitä tuon ikäisiä sanotaan?)  joka on vähän eksyksissä taikamaailmassa. Joku itsevarma aikuishahmo ei olisi ollut läheskään niin kiinnostava tuohon aikaan.  Elokuva pyöri sitten päässä koko päivän ja koulusta kotiin tultuani ilmoitin äidille, että aion lainata kirjastosta Harry Potter-kirjan ja lukea sen!Äiti suhtautui erittäin nihkeästi, koska olin valitettavasti aiemmin mennyt kertomaan hänelle tuosta saatananpalvoja-jutusta. En helpolla saanut kitkettyä sitä ajatusta hänen päästään, vaikka yritin vakuutella ettei se ole totta.
Niin mulla meni sitten se joululoma ja seuraavan vuoden alkupuoli kun istuin nenä kiinni Pottereissa, joita oli siihen mennessä ilmestynyt neljä. Luin niitä missä tahansa: koulussa, automatkoilla, vessassa, ruokapöydässä ja sängyssä pitkälle myöhään yöhön, vaikka seuraavana päivänä olisi ollut koulua. Ekoista lukukerroista on niin hyvät muistot. Niissä kirjoissa oli silloin jotain niin vangitsevaa ja kun ne tapahtumat oli vielä silloin niin uusia ja odottamattomia. Melkein kaipaan sitä aikaa vielä...
« Viimeksi muokattu: 10.12.2008 19:51:29 kirjoittanut Loveable »

wiffe

« Vastaus #71 : 23.12.2008 18:30:04 »
Ah, näitä lukiessa rupeaa ihan hymyilyttämään :----)

Ensimmäiseksi tätä aihetta lukiessani pompahti mieleen eräs muisto ala-asteelta (en kyllä kykene muistamaan, monennella olin, mutta kuitenkin.. veikkaisin olleeni 2-4 luokalla). Silloin taisi olla juuri HP-kuume iskenyt luokkamme tyttöihin ja yhdessä päätimme tehdä HP-esityksen Viisasten kivestä (olisi perustunut enimmäkseen leffan tapahtumajärjestykseen, se on vähän erilainen kuin kirja, ne?) , jonka esittäisimme mahdollisesti jossain juhlassa tai vastaavaa. Koska en kuulunut luokkamme suosituimpiin, minut pakotettiin Malfoyksi ja arvatkaa vaan, kuinka raivoissani olin. Harjottelin kuitenkin vuorosanoja tunnollisesti, mutta sitä esitystä ei kuitenkaan koskaan pidettykään. Nykyään kun mietin tuota, olen ihan äimänä, sillä Dracohan on uusi lempihahmoni HP'stä. n_________n Että semmosta.

Ainiin ja toinen muisto... Olin joskus yhdessä sen aikaisen parhaan ystäväni kanssa aivan ihastunut Roniin :___D Fanitettiin sitä, minkä kerittiin ja unelmoitiin päivät pitkät fiktiivisestä hahmosta, jonka ulkonäkö leffassakin miellytti.
honey honey, hold me, ah-hah, honey honey

Cheo

• joan jett's slave
  • Ava by Vanilje
« Vastaus #72 : 06.09.2009 12:03:55 »
Luin ensimmäistä kertaa Potteria kun olin 9-vuotias ja jotain 2 ½ viikkoa kipeänä. Kirja oli Salaisuuksien kammio koska se oli lempielokuvani silloin  :) Muistan vieläkin miltä tuntui maata siellä vällyjen välissä kuumeessa vaikka kuinka pitkään ja lukea sitä kirjaa. Sanoin vielä siskolleni, että se kirja oli hyvä mutta eipä tullut mieleen mennä lainaamaan muita osia kirjastosta. Löysin Potterit sitten taas 5. luokalla ja silloin luin sitten kaikki ja rakastuin Kalkarokseen.

Ja toinen Potter-muisto on se, että pähkäilin vaikka kuinka pitkään (jo 9-vuotiaasta asti) että mitä ihmettä on se pori, mitä Vernonin firma valmistaa. Luulin sitä joksikin kuplivaksi alkoholijuomaksi  ;D Älysin vasta tänä vuonna mistä oli kyse. Eli niinkuin pora, eikö niin?
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Epeli

• Vieras
« Vastaus #73 : 06.09.2009 21:08:43 »
Pottereiden lukemisen aloitin aivan ekaluokan alussa. Ystäväni, (Joka täälläkin tunnetaan) luki LP:tä ja pyysin saada lukea takakannen. Minusta se oli hyvin mielenkiintoinen, mutten ymmärtänyt ketä kuolonsyöjät olivat. Kysyin tuota ystävältäni, joka vastasi, että he ovat Lordi Voldemortin 'armeija'. Tuo tieto ei auttanut minua yhtään, ja jo viikon päästä luin kirjoja. 

Sitten vuonna tokaluokka, minä ja kaksi muuta ystävääni  luulimme Tylypahkan olevan totta. Siis ihan oikeasti!  ;)  Kaiken lisäksi luulimme vielä, että oma koulumme oli muuttumassa Tylypahkaksi... Nyt se kuulostaa tyhmältä, mutta se oli silloin.

Taas kun olin 11 vuotias, (Olen syntynyt kesällä) odotin koko kesän Tylypahkan kirjettä, (Enemmän tai vähemmän tosissani) petyin kun kirjettä ei tullutkaan, mutten ollut oikeastaan kuitenkaan ihan sydämestäni siihen uskonut, vain leikitellyt ajatuksella    :D
Ja nyt olen edelleen sitä mieltä, että se pöllöparka eksyi   ;D

-Epeli-

Roxy

• Vieras
« Vastaus #74 : 07.09.2009 00:24:22 »
Täytyy myöntää, että minäkin pidin Pottereita aluksi ihan tyhmänä roskana. Sinänsä ymmärrettävää, koska senkin lisäksi, että lukemisen oppiminen kesti itselläni, en myöskään pitänyt lukemisesta lainkaan. Muistan, kun äitini sanoi joskus AV-leffan ensi-illan aikoihin, että "Mitäs mieltä olet noista Harry pottereista? Eikös olisi ihan kiva kattoa noita leffoja?" Ja minä viisaana tyttönä "No ei todellakaan." Mutta sitten telkkarista tuli Viisasten kivi, ja jäin koukkuun.
Enpä olisi ehkä voinutkaan olla Potter-fani jo ensimmäisestä kirjasta lähtien, sillä olin kolme vuotias : )

Toinen selkeä muisto on silloin, kun DH ilmestyi. Me oltiin varattu se jo etukäteen, ja hinnaksi oli määritetty n. 25 euroa Suomalaisessa. Koko aamun odotin, että kaupat aukeaa ja hoputin äiti "Mennään jo, mennään jo!" Ja siinä sitten pompin matkalla Suomalaiseen, kun huomaan Anttilan seinässä ison "Harry Potter and the Deathly Hallows nyt vain 22 euroa." Siinä sitten ärsyynnyn, että piti sitten varata Suomalaisesta, mutta Suomalaisen kohalla onkin lappu "Harry Potter and the Deathly Hallows vain tänään 19 euroa!" Siinä oli sitten aika omahyväinen virne naamalla.

KV'n ilmestyminen oli oma lukunsa. Muistaakseni se oli koulupäivä, mikä harmitti minua kovasti. No, kotiin tullessani odotti Kuoleman varjelukset siististi huoneessani. Arigato.

~R

peikkoprinssi

• wanderer
« Vastaus #75 : 07.09.2009 01:10:35 »
Kun Kuoleman Varjelukset ilmestyi, minä luin sitä ihan kaikkialla koko ajan.
Olin yhteiskuntaopin tunnilla saanut kaikki tehtävät tehtyä, ja syvennyin iloisesti Potterin maailmaan. Noh, opettaja huomasi kirjani kiertäessään tarkastamassa miten tehtävien teko edistyy. Hän yllätti minut täysin kysymällä ensin luenko hyvääkin kirjaa, ja jatkamalla sitten että sillä jos se ei ole hyvä niin ei sitä kannata lukea. Säikähdykseltäni sain sanottua vain jotain myöntävää, opettaja jatkoi matkaansa kummallisesti virnistellen kohti etupulpetteja ja minä jatkoin lukemista hihittäen hermostuneesti..
Quod me nutrit, me destruit

Butterfly

• Keksi
  • Why do donuts have to die?
« Vastaus #76 : 07.09.2009 01:54:38 »
Ensimmäisen Harry Potter elokuvan nähtyäni kutsuin Kalkarosta jostain ihmeen syystä ''Kalkkaros-enoksi''(olin silloin 7 v).

Muistan kuinka sain ensimmäisen HP kirjan äidiltäni vuonna 2001 saatuani hyvän todistuksen. Hän antoi sen minulle salaa niin ettei siskoni tai kukaan silloisista siskopuolistani näkisi ja vannotti, etten saisi kertoa siitä kenellekkään ettei kukaan olisi saanut kauheaa mustasukkaisuus kohtausta ;D (siskopuoleni oli nimittäin kinunnut samaista kirjaa isäpuoleltani jo useita viikkoja ja minä äidiltäni). Kirjaa pitikin sitten säilyttää piilossa sukkalaatikossa ja otin kehotuksen kirjan salassa pitämisestä niin tosissani, että jopa luin sitä vaatekaapissa :).

Kävimme katsomassa SK:n elokuvissa ja olin silloin vielä paljon hämähäkkikammoisempi kuin nyt. Siispä heti kun ensimmäisen pikkuhämähäkit ilmestyivät valkokankaalle sukelsin takkini alle ja uskaltauduin sieltä vasta kun oli kulunut kymmenen minuuttia kohtauksen päättymisestä. Muistan myös kuinka serkkupuoleni pitivät minua täydellisenä sekopäänä kun aloin melkein itkeä Harryn tappaessa basiliskin  :-[ .

Eräänä pääsiäislomana luin FK:n ja PP:n -molemmat ensimmäistä kertaa. Olimme silloin levillä ja olin aiemmin nyrjäyttänyt rinteessä nilkkani todella pahasti. Minulla oli lisäksi 39 astetta kuumetta ja minut oli kaiken lisäksi jätetty lastenvahdiksi. Kun vihdoin pääsin pikkusiskojeni nukahdettua lukemaan niin jo ensimmäisessä kappaleessa ilmoitettiin kylmäverisesti, että Sirius oli kuollut  :'(.

Kun luin PP:n kolmannen kerran makoilin Teneriffan hiekkarannoilla ottamassa aurinkoa. Tästä varmaan johtuu se, että joka kerta kun luen tämän kirjan tulee lämmin olo  8).

Kun olin kahdeksan vuotta niin raahasimme serkkujeni ja siskoni kanssa keltaisen kumiveneen pihalle ja leikimme sen olevan vene joka vei meidät Tylypahkaan. Kaikki muut tappelivat kuka saisi olla Hermione tai Ginny ja ketkä joutuisivat olemaan Harry ja Ron. Minä sen sijaan halusin aina olla Draco :D (olin ilmeisesti aika poikatyttö). Hagridia esitti aina linnunpelätti. ''Venematkan'' jälkeen menimme ulkosaunaan jossa meidät lajiteltiin juhlallisesti pappamme lippiksen avulla.

Tuorein muistoni liittyy siihen kun meidän piti ilmaisutaison tunnilla esittää jokin kohtaus jostain elokuvasta ja muiden piti arvata mikä leffa oli kyseessä. Meidän ryhmämme esitti AV:stä sen kohtauksen missä Remus muuttuu ihmissudeksi. Oli siinä muilla naurussa pitelemistä kun minä yritin esittää mahdollisimman uskottavan näköistä tuskallista muodonmuutosta ;D.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2009 15:24:34 kirjoittanut Butterfly »
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #77 : 22.09.2009 14:04:29 »
Ah, olin unohtanut tämän ihan kokonaan <3
Kaikki nuo Potter-leikit kuulostavat ihan mahtavilta, harmittaa, ettei ollut hyvää porukkaa sen ikäisenä ja nyt on jo niin hemmtin vanha :(

Yksi legendaarinen tapaus oli kun leikittiin kaverin kanssa legoilla (silloin kauan sitten) ja päätettiin demonstroida se kohtaus, jossa Voldemort nousee sieltä padasta. Tässä vaiheessa ei ollut vielä oikeita potter-legoja, joten Voldemort oli mustiin puettu luuranko ja Harry oli minikokoinen Bulbasaur :D
Kuolonsyöjät olivat randomeja lego-ukkoja ja Voldemortin vihdoin palatessa yksi päätti aloittaa sen kunniaksi ilotulituksen.
Voldemort säikähti niin, että sai melkein sydänkohtauksen :'D Volde tietysti suuttui kamalasti...

Sitten oikeiden Potter-legojen aikaan leikittiin, että yksi nukkekoti oli kalmanhanaukio ja kaikki asuivat siellä. Ron asusti muistaakseni kaapissa ja Vauhkomieli teki kaikennäköisiä kepposia koko ajan kaikille. Sirius luuli olevansa näkymätön xD
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Epeli

• Vieras
« Vastaus #78 : 23.09.2009 21:07:32 »
Niin vielä oli tämä: Leikimme ystäväni kanssa heillä jotain pihaleikkejä, kun yllättäen toinen meistä keksi, että heidät pihakeinunsahan voisi olla juna. Hetken leikittyämme muotoilimme ideaa vielä sen verran, että matkustimme Tylypahkan-pikajunalla Tylypahkaan. Siellä me olimme aina automaattisesti jossain tuvassa. Leikki loppui aina siihen kun tuli Liemitunti, sillä aloimme oikeasti keitellä 'liemiämme' ja aika kului nopeaan. Esim. Monijuomaliemeen tuli kissanruokaa, kahvia, teetä ja suolaa yms. Ja tietenkin me aina maistoimme liemiämme  ;D
Kiitos ja Kumarrus Tuulevi-Hilleville ja Tahmikselle, jotka olivat aina mukana leikeissäni.  ;D

-Epeli-

ms_anthropy

• Vieras
« Vastaus #79 : 11.10.2009 14:54:18 »
HUOMIO! Jos joku onnistuu löytämään allaolevasta tekstistä minkäänlaista pointtia, niin lupaan lähettää kyseisen urotyön palkinnoksi kupillisen kuolleita fletkumatoja.

Ah, nostalgia. Kirjat kolahtivat kuin metrin halko välittömästi. Tästä en kuitenkaan saa aikaiseksi mitään <sarkasmiyrittely> äärettömän kiehtovaa ja hauskaa tarinaa</sarkasmiyrittely>  joten avaudun eräiden "ainakin tarpeeksi viinaa"-kotibileiden kesken tapahtuneesta siirtymästä baariin jatkamaan pönittämistä.

Pääsin bussimatkan aikana kosketuksiin sisäisen Voldemortini kanssa ja koska taikasauvaa ei ollut mukana, osoittelin sitten ihmisiä Uhkaavalla Keskisormellani, karjuin Avada Kedavraa ja Avada-vitun-Kedavraa sekä imitoin Vold- eh, Tiedät-Kai-Kenen epäinhimillistä ja kimeää naurua varsin tasokkaasti. Kyllä. Se oli hauskaa.

Sen sijaan koin parhaan ystäväni kanssa intensiivistä ja hyvin turhauttavaa vihaa kun niiden oli sitten ihan pakko vääntää Philosopher's Stone Sorcerer's Stoneksi että kirja menisi paremmin kaupaksi jenkkilässä. Jumankavita, kun kerran kyseessä on nimenomaisesti "Viisasten kivi" niin vaikka filosofi ei olisikaan markkina-arvoltaan yhtä hyvä sana kuin jonniinlainen maagikko, niin mitäpä jos siltikin pitäisi pointin paikallaan.

Asia kiteytyi lopulta muotoon "Yhtä hyvin sille kirjalle olis sitten voinut antaa nimeksi Harry Potter ja Voldemortin pallit." (Tämän jälkeen seurasi uskomaton liuta henkilöhahmojen seksuaaliseen anatomiaan liittyviä raastavan surkeita vitsejä ...eikä meistä kumpikaan sen enempää lukenut kuin kirjoittanutkaan fanifiktiota vielä siihen aikaan.)