Kirjoittaja Aihe: Kerro mulle lohikäärmeistä (S)  (Luettu 4173 kertaa)

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Kerro mulle lohikäärmeistä (S)
« : 02.07.2009 21:03:15 »
Kirjoittaja: Smarou
Beta: Ei ole, vastuu yksin minulla
Ikäraja: S
Paritus: On
Genre: Drama (Fluff, hurt/comfort)
Yhteenveto: Joskus on pieni olo
A/N: Tuota tuota.. Tämä on taas tällainen fiktiivinen heijastus minusta ja elämästäni. Mm, kiva olisi kuulla miten kolahti

***


Kerro mulle lohikäärmeistä


Makaamme hiljaa sängylläni, ilta-aurinko muuttaa kaistaleen sinisestä päiväpeitostani lähes valkoiseksi. Levy, jota soitimme on jo loppunut ja huoneeseen on jäänyt hiljaisuus. Kumpikaan ei jaksa, tai halua vaihtaa levyä. Makaat kyljelläsi, kun piirrän pieniä ympyröitä olkapäähäsi. Äkkiä pyörähdät selällesi ja katsot minua nurinpäin vihreillä kissansilmilläsi.

“Kerro mulle lohikäärmeistä”, pyydät hiljaa.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun pyydät jotain hassua, jotain lapsekasta. Ei ole edes ensimmäinen kerta, kun pyydät kertomaan lohikäärmeistä. Ja aina sinulla on tuo sama hiljainen äänensävy. Enkä vieläkään osaa tätä leikkiä.

“Mitä mä kerron sulle lohikäärmeistä?”

Käännyt taas kyljellesi, niin että nojaat päätäsi päiväpeittoani vasten ja pyydät vilpittömästi silmilläsi kertomaan lohikäärmeistä.

“Mitä vaan. Kerro jotain.”

Mietin hetken mitä olen aiemmin kertonut niistä, koitan keksiä jotain uutta.

“Mm… Lohikäärmeet on kerrostalon kokosia. Ne syöksee tulta.”

“Ja mitä muuta?” pyydät vaativasti lisää.

“Ne vie kauniita neitoja. Lukitsee ne torniin, ja syö ne sit ku ne muuttuu rumiks.”

“Valehtelija. Ei lohikäärmeet oo tollasia”, julistat hiljaa, mutta päättäväisesti.

En oikein vieläkään tiedä millaisia lohikäärmeet mielestäsi ovat. Eivät ainakaan sellaisia millaisiksi itse ne kuvaan.

“Yritä uudelleen”, kehotat.

“Lohikäärmeet asuu metsissä. Niillä on vihreet suomut ja kaks vihreetä sarvea.”

“Mitä ne syö metsässä? Missä ne asuu siellä?”

“Ne syö karhuja. Hirviin ne ei koske, koska ne pitää niitä melkein tasavertaisina, koska ne on saman kokosia ja niilläki on isot sarvet. Sit ne asuu luolissa. Tai sellasten kuusitiheikköjen keskellä.”

Ilmeestäsi näkee, että arvioit sanojani. Mietit hyväksytkö ne vai et.

“Onks ne laumaeläimiä?”

“Ei oo.”

“Mitä ne sit tekee?”

En minä tiedä mitä lohikäärmeet tekevät. Yritän miettiä edes jotain vastauskelvollista.

“Ne… Ne ei tee mitään. Uusia lohikäärmeitä tulee meteoriittien mukana avaruudesta. Ne vaan tulee.”

Rypistät kulmiasi mietiskelevästi. Et tainnut olla tyytyväinen vastaukseeni.

“Mut mitä ne tekee elämällään? Onks niillä mitään tarkoitusta?”

Useimmiten tuntuu, ettei ole mitään väliä mitä kerron lohikäärmeistä. Kunhan en vain jää miettimään turhan pitkäksi ajaksi.

“Ne kaivaa kuoppia. Ne koko elämänsä kaivaa yhtä, mahdollisimman syvää kuoppaa. Ne toivoo pääsevänsä maan keskipisteeseen missä on lämmintä. Pakoon kylmää. Samalla ne yrittää päästä piiloon ihmisiä. Pakoon kaikkea.”

Hymyilet lempeästi, ehkä hieman huvittuneena kertomalleni.

“Valehtelija”, naukaiset hymyillen.

“Aika hyvä, mut ei lohikäärmeet oo tollasia”, sanot hiljaa ja kiemurrat minuun kiinni. Käännät selkäsi minulle, ja tartut käsiini kiertäen ne ympärillesi.

Painan kasvoni niskaasi ja nuuhkaisen kerran. Tiukennan hetkeksi otettani sinusta.

“Miks sä aina haluut kuulla lohikäärmeistä?”

En ole koskaan kysynyt tätä. Olen vain kuuliaisesti kertonut lohikäärmeistä.

“Musta on kiva kuulla lohikäärmeistä”, vastaat pian.

“Mitä sä haluat kuulla niistä?”

Vedät jalkasi ylös, niin että olet pienessä kippurassa sylissäni. Et hetkeen sano mitään.

“Totuuden”, vastaat hiljaa hihaani vasten. En näe kasvojasi, enkä siksi näe surumielisen mietteliästä ilmettäsi.

“Mitä sulle pitäis kertoo lohikäärmeistä?”

“Mä haluan kuulla mitä lohikäärmeet tekee. Mä haluan että sä kerrot mulle kaiken lohikäärmeistä.“

Olet taas hetken hiljaa ja nuuhkaiset paitani hihaa. Lomitat toisen kätesi sormet omiini.

“Mä haluan että sä puhut mulle niin kauan lohikäärmeistä ku mulla on pieni olo. Niin kauan että mulle tulee parempi olo.”

Työnnät itseäsi paremmin rintaani vasten, vedät päätäsi polviasi kohti, niin että olet vielä tiukemmassa sykkyrässä. Korjaan toisen käteni asentoa pitääkseni sinusta tiukemmin kiinni.

“Mä haluan kuulla, että lohikäärmeet on yksinäisiä. Että ne asuu yksin, eikä nää toisiaan. Et ne koko elämänsä etsii toista puoliskoaan, jota ei ees oo olemassa.”

“Miksi sä sellasta haluut kuulla?”

“Koska ku mulla on pieni olo, voi ajatella lohikäärmeitä. Joilla on vielä onnettomampaa. Voi ajatella, miten kauniita, ja intohimoisia ne on. Ku ne 300 vuotta etsii jotain mitä ei oo, eikä koskaan luovuta. Se niissä on hienoo mun mielestä.”

Hymähdän kevyesti niskaasi, niin kevyesti ettei se kuulosta huvittuneelta, mutta on olemassa.

“Tää ei siis oikeesti liity lohikäärmeisiin?” uskallan viimein kysyä.

“Ei”, sanot ja käännyt otteessani selällesi, että näet kasvoistani siivun. Vaaleat hiuksesi kehystävät kasvosi ja kissansilmäsi nauravat.

“Mä vaan halusin kuulla sun puhuvan.”
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:28:58 kirjoittanut Illusia »
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #1 : 03.07.2009 20:47:25 »
Tää oli todella lohdullinen ja ihana. Jotenki lapsellinen ja tykkäsin siitä. Lohikäärmeet kiehtoo muakin, mutta tää oli jollain mielenkiintosella tavalla kiehtova. Viimeinen lause oli auttamatta lohdullisin. Koko tarina johdatti ihmeen hyvin ja luontevasti kohti loppua. Mukava tunnelma.
Kiitos.
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

Sha

  • Severus Kärmys
  • ***
  • Viestejä: 382
  • de D'Nash
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #2 : 03.07.2009 21:11:12 »
Oi, tää oli tosi ihana! (tuntuu että aina aloitan kommentit näin... .___.) Koko ajan tätä lukiessa minulla oli hymy huulilla, ja kuten elendir sanoi, tämä oli jotenkin hyvällä tavalla mukavan lapsellista ja yksinkertaista. Ahh, ajatukset, joita ajattelen tästä tekstistä, on niin selkeinä päässä, mutta en saa puettua niitä sanoiksi. Ihania nuo kysymykset lohikäärmeistä ja niiden tavoista ja oli mielenkiintoista, miten tämä päähenkilö yritti keksiä joitakin vastauksia, jotka miellyttäisivät kuuntelijaa. Aivan kuin lapselle selittäisi asioita :)

Tykkäsin tosi paljon tuosta toisen henkilön kissamaisuudesta! Kissamaiset silmät oli kiva yksityiskohta, ja kun hän sanoi jonkin asian "naukaisten". Kivoja mielikuvia nuo ^^

Niin ja loppu ja etenkin vika lause oli aivan ihania. Ah, tykkäsin paljon <3
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #3 : 12.07.2009 19:26:43 »
elendir - Kiva että maistui. :3 Erityisenä onnistumisena pidän itselleni sitä että pidit tätä lohduttavana. Kiitos itsellesi

Sha - Hmh, löysit paljon juttuja joista itsekin pidän tässä, kuten tuo kissamaisuus ja lapsekkuus. Mukava että pidit, kiitos :>
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Puulaatikko

  • ***
  • Viestejä: 152
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #4 : 12.07.2009 22:10:02 »
Oooi, olipa todella suloista. :] Alussa oli ihanan keveä ja suloinen tunnelma, tuli samanlainen olo kun ajattelee pullopostia ja lumienkeleitä ja tähdenlentoja.  Loppua kohden taas, en osaa sanoa sitä suomeksi, mutta it kinda made my heart ache.Voi näitä mun selityksiä. :D
En osaa sanoa mitään hirvittävän rakentavaa, mutta pidin todella. :]
Ilman sinua olen lyijyä.

saralin

  • ***
  • Viestejä: 154
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #5 : 12.07.2009 22:30:30 »
“Mä haluan kuulla, että lohikäärmeet on yksinäisiä. Että ne asuu yksin, eikä nää toisiaan. Et ne koko elämänsä etsii toista puoliskoaan, jota ei ees oo olemassa.”

“Miksi sä sellasta haluut kuulla?”

“Koska ku mulla on pieni olo, voi ajatella lohikäärmeitä. Joilla on vielä onnettomampaa. Voi ajatella, miten kauniita, ja intohimoisia ne on. Ku ne 300 vuotta etsii jotain mitä ei oo, eikä koskaan luovuta. Se niissä on hienoo mun mielestä.”

Oi, kun soma kohta <3

Niin kuin Puulaatikko jo tuossa aiemmin mainitsi, alussa oli tosi keveä tunnelma ja loppua kohden se syveni silleen tosi kivasti. Jotenkin ihan huomaamatta se tunnelma olikin vaan sellainen vakavampi. Mä en tiedä voiko ficistä sanoa että se on rauhallinen, mutta mun mielestä tämä oli sellainen. Tietyissä kohdissa olisin voinut jopa kuvitella, että äiti yrittää kertoa lapselle lohikäärmeistä, kun se kissamainen ystävä oli sellainen.. lapsenomaisen itsepäinen  :) tykkäsin hirveästi, varmasti yksi mun lempificeistä.
the universe is in your bones, the stars in your soul

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #6 : 12.07.2009 22:49:53 »
Aww.

Ihanan lapsenmaista. Sellainen kevyt fluffytunnelma pyöri kokoajan ympärillä, muttei painokkaasti tai häiritsevästi. Silleen kevyen söpösti, että se oli fluffyä ja rauhallisuutta ja... Kai te tiedätte mitä tarkoitan?

Puhekielisyys sopi tähän yllättävänkin hyvin. Ehkä se johtuu siitä, että mäkin tahdon tällaisen hetken. Ja miksi tämä oli hettiä? Mun mieleni muutti tämän femmeksi, ja vaikken sitä juurikaan lue, niin se oli ihanaa. Ei ollut liian fluffyistä, joten se oli kiva kuvitella femmeksi.

Mutta joo, loppu vähän... syveni, niin kuin edellisissä kommenteissa sanottiin.

Tykkäsin tästä siis tosi paljon, kiitos siis, oli ihana lukukokemus!

Mun lohikäärmeet ei kyllä taida olla tuollaisia :D
Ava by raitakarkki.

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #7 : 18.07.2009 13:58:43 »
Puulaatikko - Oi, olet muuten oikeassa, tässä ehkä on jotain samaa kuin tähdenlennoissa ja pullopostissa. Rakentava on ihan yliarvostettua, kiitos tästä :3

saralin - Ihana jos pidit tunnelman hienoista muuttumista huomaamattomana, koska se on itselleni aina tärkeää, huomaamattomuus ja vähäeleisyys. Kiitos että pidit ja kiitos sanoistasi :>

Ansku-Ransku - Hyvä jos puhekielisyys ei tökkinyt, yritin kirjoittaa ensin kaiken puhekielellä mutta tuntui niin vieraalle niin vaihdoin tuon vähäisen kerronnan kirjakieleen. Ja tosiaan, voisihan tämä olla mitä tahansa muutakin kuin hettiä, itse vain poikkeuksellisesti ajattelin hettinä. Mukavaa että maistui. :3
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

malla

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #8 : 24.09.2010 17:37:33 »
Kahlasin tämän femmenä läpi; tässä oli muutama pieni yksityiskohta, jotka mielestäni kuulostivat niin tyttömäiseltä. Esimerkiksi se miten päähenkilö nuuhkaisee toisen niskaa, ja jossain kohtaa myöhemmin toinen nuuhkaisee päähenkilön hihaa. Sellainen sopii omassa mielessäni enemmän tyttömäiseen tyyliin, vähän samaan tapaan mitä itse nuuhkin puhtaita pyykkejä. *hiljenee* Okei, toi kuulosti vaan siltä kuin olisin joku hämärä tyyppi joka sniffaa vaatteita koko ajan. :D Huuhteluaineilla leikkiminen nyt vaan sattuu olemaan hauskaa.

Pidin toisen henkilön kissamaisuudesta; silmien kuvailusta ja siitä yhdestä kohdasta jossa hän naukaisee sanan valehtelija. Pieneen sykkyrään puristautuminen kuulosti myös kissamaiselta meiningiltä.

Tekstissä on sellaista uneksivaa lapsenomaista tunnelmaa, josta jää väkisinkin hyvä mieli. Ei mitään yliampuvaa fluffya, vaan pehmeää ja kevyttä, sellaista lähes hömppämielistä rauhallisuutta, joka tarttuu lukijaan.

Puhekieli teksteissä on mulla aina vähän kiikunkaakun, mutta tässä se kuulosti hyvältä, sopivalta. Pidin siitä miten päähenkilön mietteet pysyivät kirjakielessä, ja repliikit livahtivat puhekieleen. Se teki tekstistä todellisemman, aidomman oloista. Esim. HP-ficeissä en voi sietää kirjakieltä, mutta näissä originaaleissa se on usein kantava voima.

Lainaus
Ja aina sinulla on tuo sama hiljainen äänensävy. Enkä vieläkään osaa tätä leikkiä.

Tästä kohdasta pidin erityisen paljon, se jäi jotenkin mieleen heti.

Kiitokset tästä, tykkäsin kovin. :>
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

DarkMessiah

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #9 : 28.09.2010 22:38:57 »
Voih. Tämä oli todella suloinen :3
upeasti kirjoitettu. Femmenä minäkin tämän jostain syystä luin, kai se sopi paremmin.
Mukavan kevyttä fluffyä, ei liikaa. Sopivasti.
Kiitos iltasadusta, tämän jälkeen on hyvä ruveta nukkumaan ja uneksimaan vaikka niistä lohikäärmeistä ^^
Allekirjoitukset ovat niille jotka eivät muista omaa nimeään. - Santtu Puukka

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Kerro mulle lohikäärmeistä
« Vastaus #10 : 21.10.2010 13:26:17 »
malla - Oi, olipa ilahduttava kommentti. :3 Femmeksihän tämä tuntuu muuttuvan koko ajan enemmän ja enemmän vaikka heteroilla tämän kirjoitinkin. Kissailu nyt ei kai kauheasti anna vaihtoehtoja. Kirjoittaessa joutuu aina vähän taiteilemaan tuon puhe- ja kirjakielen kanssa, mikä mihinkin sopii. Pyrin yleensä käyttämään kirjakieltä, mutta joskus puhekielestä saa sellaisen "todellisuuden" fiiliksen, siksi sekin joskus eksyy mukaan; yleensä puheenvuoroihin. Ole hyvä, ja kiitos itsellesi.

DarkMessiah - Olen itsekin tyytyväinen tämän fluffy asteeseen, vain aavistus riittää. Toleranssini on aika heikko sen suhteen joten liikaa vältän kuin ruttoa. Kiva jos ilahdutti ja sulostutti. Kiitos. :>
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~