Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Boyfriend B/E S  (Luettu 6339 kertaa)

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Twilight: KÄÄNNÖS: Boyfriend B/E S
« : 24.06.2009 21:45:22 »
Author: I'mEdward'sCrazyLunaticGirl
Translator: Crys
Fandom: Twilight
Genre: Humor
Pairing: Bella/Edward
Rating: S (En ole ihan varma tuosta, mutta menkööt)
Summary : Eward vie Bellan kykykilpailuun. Mitä tapahtuu, kun Mike omistaa Bellalle kappaleen?

EDIT:: Niin joo olen siis kysynyt luvan tämän suomentamiseen ja sellaisen myös sain aikanaan.

Voisin myös varoittaa alkuun että käännöksen laatu ei ole järin huikaiseva, mutta lukekaa jos silti kiinnostaa :)

T/N: Alkuperäinen tarina on tässä Ja kuten lopusta huomataan suomensin sinne kokonaan tuon kirjoittajankin viestin. Dialogista löytyy paljon "-", Bella sanoi. "-", Edward sanoi - kohtia, mutta ne köytyvät alkuperäisestäkin tarinasta samalla tavalla. Tässä ei mielestäni ole vampyyrejä, eli kaikki ovat ihmisiä. Teksti on betaamaton joten virheitä voi löytyä.


”Hei Bella, haluatko lähteä katsomaan kykykilpailua perjantaina?” Edward kysyi ja antoi minulle paperilappusen. Siinä oli kaikki informaatio kykykilpailusta.

Kykykilpailu
Perjantai, 28. marraskuuta, 2008 kello 18.30
Liput ennakkoon : 5$
Liput ovelta : 7$
Esiintyjiä tulee olemaan paljon, joten tulkaa katsomaan, kiitos!!!


”Tietenkin, ei minulla ole kuitenkaan muitakaan suunnitelmia", sanoin. Edward ja minä olemme seurustelleet noin vuoden ajan ja täytyy sanoa, että suurin osa koulumme pojista ovat kateellisia. Siitä lähtien, kun muutin Forksiin, ovat pojat kysyneet minua treffeille, mutta Edward oli ainoa joka erottui joukosta. Itseasiassa minun piti pyytää Edwardia treffeille, sillä hän ei varsinaisesti ollut yksi niistä pojista, jotka seurasivat minua koulussa.

”Luota minuun, meillä tulee olemaan hauskaa”, Edward sanoi. Hänen sanoissaan oli jotain mikä teki minut uteliaaksi, mutta jätin sen siihen. Kello soi, annoin Edwardille nopean suukon ja juoksin tunnille.

Viimeinkin oli perjantai. Olen jännittänyt tätä päivää siitä lähtien, kun Edward kertoi minulle kykykilpailusta. Etkö sinäkin pidä kykykilpailuista. Minä rakastan kykykilpailuja. Toivon, että ohjelmassa olisi paljon hauskoja esityksiä.

”Oletko valmis, rakas?” Edward kysyi. Kykykilpailu alkaisi noin kahdenkymmenen minuutin kuluttua, mutta minä en ollut vielä ehtinyt laittautua valmiiksi.

”En, tarvitsen vielä viisi minuuttia”, sanoin antaen tämän jälkeen hänelle suukon huulille ja sitten juoksin ylös huoneeseeni. Koska tilaisuus ei ollut mitenkään juhlava, niin puin vain farkut ja swetarin ylleni. Hiukset laitoin ylös poninhännälle ja rajasin silmäni. Katsoin pikaisesti peiliin ja päätin näyttäväni tarpeeksi hyvälle.

Edward odotti valmiiksi, kun tulin alas portaita joten laitoin vain jalkaani varvastossut ja kävelin hänen luokseen.

”Anteeksi, että jouduit odottamaan”, sanoin ja hän kääntyi katsomaan minua.
”Ei sillä väliä. Se oli sen arvoista sillä näytät upealta”, Edward sanoi ja antoi suudelman huulilleni. Minä yritin syventää sitä, mutta kuulimme yskäisyn takaamme joten jouduimme irroittautumaan toisistamme.

”Teidän lasten on kai jo paras mennä tai myöhästytte kilpailusta”, Charlie sanoi ja tunsin kasvojeni muuttuvan punaisiksi.

”Kyllä Charlie, minä lupaan tuoda Bellan takaisin yhtenä kappaleena”, Edward sanoi ja Charlie vain nyökkäsi vastaukseksi. Kuljimme nopeasti Edwardin autolle ja niin kuin aina, hän lähti ajamaan kuin vimmattu.

Saavuimme koululle viisi minuuttia ennen kilpailun alkamista. Auditorio oli täynnä oppilaita ja oppilaiden vanhempia. Kun katsoin Edwardia, hänen kasvoillaan oli typerä virne. Aioin kysyä siitä, mutta uskoin ettei hän kertoisi minulle sen syytä.

”Tule, Alice varasi jo meille paikat”, Edward sanoi samalla, kun hän raahasi minua vilkuttavaa Alicea kohti.
”He ovat täällä myös?” kysyin.
”Tietenkin. He eivät haluaisi jättää tätä väliin", Edward sanoi.
”Miksi minulla on tunne, että jotain minua koskevaa on tapahtumassa?” sanoin ja Edward vain kohautti olkiaan.
”Viimeinkin, minä jo ehdin luulla, että te jättäisitte tämän väliin”, Alice sanoi.
”Ei pienintäkään mahdollisuutta”, Edward sanoi.
”Hei Alice...Jasper...Rosalie...Emmett...”, sanoin.
”Hei. Istukaa paikoillenne, ohjelma on juuri alkamaisillaan”, Rosalie sanoi ja tein niin kuin hän käski. Minuuttia myöhemmin herra Eliot alkoi puhumaan mikkiin.

”Hyvää iltaa kaikille ja tervetuloa kykykilpailuumme. Täällä on tänään paljon osallistujia, joten aloittakaamme”, Neiti Eliot sanoi ja kaikki taputtivat.
Kun he sanoivat, että täällä olisi paljon osallistujia, he todella tarkoittivat sitä. Tuntui siltä, että koko koulu olisi ollut esiintymässä. Jotkut oppilaista lauloivat, jotkut näyttelivät ja jotkut tanssivat. Tämä oli luultavasti paras kykykilpailu jossa olin ikinä ollut.

”Nyt olemme jo viimeisessä osallistujassamme. Mike Newton laulaa meille laulun”, Neiti Eliot kuulutti ja taas kerran kaikki taputtivat. Kun aplodit olivat hiljentyneet, Mike tuli lavalle pidellen mikkiä.
”Okei kaikki! Kuinka voimme tänä iltana?” Mike kysyi. Jotkut henkilöt jopa vastasivat.
”Joten aloitetaan. Tämä kappale on omistettu Bella Swanille”, Mike sanoi ja minä kuulin joidenkin oppilaiden mutisevan. Katsoin Edwardia ja typerä virne oli palannut hänen kasvoilleen.
”Sinä tiesit tästä?” sihahdin.
”Olin kävelemässä tunnille ja kuulin hänen harjoittelevan”, Edward sanoi ja yhtäkkiä Avril Lavignen Girlfriend – kappale alkoi soimaan.

Hey, hey
You, you
I don’t like your boyfriend
No way, no way
I think you need a new one
Hey, hey
You, you
I could be your boyfriend
Hey, hey
You, you
I know that you like me
No way, no way
You know it’s not a secret
Hey, hey
You, you
I want to be your boyfriend


Se oli sama kappale, mutta huomasin, että poikaystävä korvasi sanan tyttöystävä. Kaikki ympärilläni nauroivat ja pystyin tuntemaan kuinka kasvoni muuttuivat kolmen erisävyiseksi punaiseksi. Minä en ollut odottanut mitään tämän kaltaista tapahtuvaksi. Tämän oli varmasti syy miksi takia Edward oli niin innoissaan tänne tulemisesta.

You’re so fine
I want you mine
You’re so delicious
I think about you all the time
You’re so addictive
Don’t you know what I could do to make you feel alright?
Don’t pretend I think you know I’m damn precious
And hell yeah
I’m your mother-fucking prince
I can tell you like me too, and you know I’m right


Okei, paras ilta elämässäni oli muuttunut kaikkein noloimmaksi hetkeksi. Minun olisi pitänyt tietää, että jotakin tämän kaltaista tulisi tapahtumaan.
”En voi uskoa sinua”, sanoin, mutta Edward vain katsoi kuinka Mike nolasi itseään. Alice ja muut nauroivat. He ovat niin kuolleita kun kykykilpailu päättyy.
”Hyvä on, ehkä minun pitäisi mennä ulos Miken kanssa sitten”, sanoin ja tämä sai Edwardin huomion.
”Älä tee sitä. Olen pahoillani. Ajattelin vain, että tämä tulisi olemaan hauskaa”, Edward sanoi.

He’s like so whatever
And you could so much better
I think we should get together now


Ja tämä oli siis mitä kaikki puhuivat.
”No ainakin olisit voinut edes varoittaa minua”, sanoin.
”Olen pahoillani. Lupaan, että tätä ei tapahdu enää koskaan”, Edward sanoi ja suuteli minua.

Hey, hey
You, you
I don’t like your boyfriend
No way, no way
I think you need a new one
Hey, hey
You, you
I could be your boyfriend
Hey, hey
You, you
I know that you like me
No way, no way
You know it’s not a secret
Hey, hey
You, you
I want to be your boyfriend
I can see the way
I see the way you look at me
And even when you look away I know you think of me
I know you talk about me all the time again and again
So come over here, tell me what I want to hear
Better yet make your boyfriend disappear
I don’t want to hear you say his name ever again
He’s like so whatever
And you could do so much better
I think we should get together now
And that’s what everyone’s talking about
Hey, hey
You, you
I don’t like your boyfriend
No way, no way
I think you need a new one
Hey, hey
You, you
I could be your boyfriend
Hey, hey
You, you
I know that you like me
No way, no way
You know it’s not a secret
Hey, hey
You, you
I want to be your boyfriend
In a second you’ll be wrapped around my finger
Cause I can
Cause I can do it better
There’s no other
So when's it gonna sink in?
He’s so stupid
What the hell were you thinking?
In a second you’ll be wrapped around my finger
Cause I can
Cause I can do it better
There’s no other
So when's it gonna sink in?
He’s so stupid
What the hell were you thinking?
Hey, hey
You, you
I don’t like your boyfriend
No way, no way
I think you need a new one
Hey, hey
You, you
I could be your boyfriend
Hey, hey
You, you
I know that you like me
No way, no way
You know it’s not a secret
Hey, hey
You, you
I want to be your boyfriend


Suudelmamme kesti koko kappaleen ajan, pysähtyen vain silloin kun meidän tarvitsi ottaa henkeä. Olin loppujen lopuksi ollut väärässä; tämä oli paras ilta elämässäni jopa Miken laulun huomioon ottaen. Myönnän, että Miken laulu oli aika naurettava, mutta minun täytyisi silti kiittää Mikeä myöhemmin, sillä hän auttoi tekemään suhteestani Edwardiin vahvemman.

”Hei kyyhkyläiset, parempi lopettaa tai toinen teistä pyörtyy”, Emmett sanoi.
”Kuinka kauan he ovat suudelleet?” Jasper kysyi.
”Minusta siitä lähtien, kun laulu alkoi”, Alice sanoi ja kun avasin silmäni huomasin, että hän piteli videokameraa käsissään. Olimme ainoat auditoriossa olevat henkilöt.
”Alice!” sanoin ja pystyin kertomaan että kasvoni muuttuivat punaisiksi taas.
”Mitä? Tämä voisi olla todella hieno youtube-video, eikö niin?” Alice vastasi.
”Ugh!” Vaikeroin ja kuulin Edwardin naurahtavan.
”Näytät söpöltä, kun olet vihainen”, Edward sanoi.
”Et tule ikinä näkemään kameraasi kun saan sinut kiinni”, varoitin Alicea ja hän alkoi juoksemaan. Pahaksi onnekseen hänellä oli jalassaan korkokengät.
”Ei, et voi!” Alice sanoi ja minä aloin jahtaamaan hänä.
”Kyllä voin!” sanoin.
”Auta, Emmett!” Alice sanoi ja Emmett alkoi juoksemaan perässäni. Me jahtasimme toisiamme lähes kymmenen minuuttia, kunnes minua alkoi väsyttämään, jolloin lopetin.
”Älä huolehdi. Minä vain poltan kaikki sinun merkkivaatteesi”, sanoin ja aloin raahata Edwardia hänen autolleen, jotta hän ajaisi minut kotiin.



A/N: Kuuntelin joitain kappaleita joita minulla oli iTunesissa, ja kuulin Avril Lavignen kappaleen Girlfriend. Idea löi minua lujaa, enkä pystynyt saamaan sitä pois päästäni. Olen pahoillani, että tämä on kehno, mutta antakaa sille silti mahdollisuus


EDIT13.06.11: Muokkasin tekstistä sujuvamman, tai ainakin yritin... Se ei ole vieläkään kovinkaan sujuva, mutta koska oma Twilight kauteni on mennyt ohi, niin minulla ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi motivaatiota täydelliseen uusiksi kirjoittamiseen.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 20:36:08 kirjoittanut plööt »

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Boyfriend
« Vastaus #1 : 24.06.2009 22:34:23 »
öö, siel oli aika paljo virheitä, enkä varmaa ees huomannu kaikkii. : D sit siel oli vähä omituisii lauseita. suosittelisin lämpimästi  betaa.
Lainaus
. Edward ja minä olemme seurustelleen noin vuoden, ja minun täytyy sanoa, että suurin osa koulumme pojista ovat kateellisia.
seurustelleet
Lainaus
Minun itseasiassa piti tehdä ensimmäinen liike pyytääkseni häntä ulos kanssani, koska hän ei varsinaisesti ollut yksin niistä pojista jotka seurasivat minua ympäri koulua.
yksi
Lainaus
Viimein perjantai on täällä.
sitä lausetta en tajunnut. : D
Lainaus
Etkö sinä rakasta kykykilpailuja. Minä rakastan niitä.
siinä oli myös kaksi hieman omituista lausetta.
Lainaus
”Kyllä Charlie, ja minä lupaan tuona hänet takaisin yhtenä palasena”,
tuoda
Lainaus
Kun aplodit olivat hiljentyneet, Mike tuli lavalla pitäen mikkiä kädessään
lavalle
Lainaus
”Olin kävelemässä tunnille ja kulin hänen harjoittelevan”, Edward sanoi ja yhtäkkiä April Lavignen Girlfriend – kappale alkoi soimaan.
kuulin ja Avril
Lainaus
Alice ja nauroivat.
olisiko se: Alice ja muut nauroivat.
Lainaus
Alice sanoi ja kun avasin silmäni huomansin
huomasin

joo, mut tykkäsin tästä. loppu oli ainakin hauska. : DDd
kiitos.
and paradise comes at a price

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Boyfriend
« Vastaus #2 : 24.06.2009 23:01:04 »
Minäkin löysin virheitä. Lähinnä pilkkuvirheet jäivät mieleen. Kannattaa siis vielä tsekata ficci läpi, mitä niihin tulee.

Muuten todella kiva ficci, josta tykkäsin. Mukava illan piristys. Kiitos. :)

- Amanecer
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Boyfriend
« Vastaus #3 : 25.06.2009 00:10:18 »
Eheee. Aika paha toi mike. Ja sit viel toi Alice *pyörittelee silmiään*
Kiva^^

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Boyfriend
« Vastaus #4 : 25.06.2009 17:15:34 »
Ei juman kekka, MIKE. LAULAA. BOYFRIENDIN!!!! ;D
Täydellinen repeäminen kun näin ne sanat!
Ja hyvin suomennettu ;)

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Boyfriend
« Vastaus #5 : 25.06.2009 18:08:54 »
:D:D
Jessus, Mike.
OMG. Ainaki mua ois nolottanut Bellan sijassa. :D
Ihana. Kiitos. :D:D¨
Harmi kun ei ollut tuon pidempi.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Boyfriend
« Vastaus #6 : 27.06.2009 15:56:58 »
Kiva ficci. Nauran vieläkin.... Etkö sä keksis thän jatkoa? Vähän lyhyt oli... Mutta.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Boyfriend
« Vastaus #7 : 28.06.2009 20:46:45 »
Hajosin(ko?) :'D Tää oli hyvä : ) Aww, söpö suudelmakappale niil :'D<3
Cullenismi<3

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Boyfriend
« Vastaus #8 : 28.06.2009 22:20:32 »
Kiitos kommenteistanne :) Itsekkin pidin kyseisestä fikistä, jonka takia minä sen suomensinkin.

Etkö sä keksis thän jatkoa?

Ei en nyt taida keksiä tähän mitään jatkoa ;)

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Boyfriend
« Vastaus #9 : 05.07.2009 23:45:20 »
hahah...  voi hyvänen aika tota Mikee :'DD 
loppu oli kyl aika paha ku Alice uhkaa laittaa  Bellan ja Edwardin  suutelu videon youtubee..
voin kuvitella myös  Alicen, Bellan ja Emmetin jahtaamassa toisiaan!
Kiitti suomennoksesta !  ♥
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Boyfriend
« Vastaus #10 : 06.07.2009 00:01:31 »
Tää on kyl nii paras! :D Tuleeks tähän jatkoakin? (Pliis sano että tulee...)

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Boyfriend
« Vastaus #11 : 06.07.2009 10:04:47 »
Haha, Mike laulamassa! Varmaan oli hirveää kuunneltavaa.  :D

Nyt ei ole mitään rakentavaa, ehkä tarinan laatu olisi saanut olla parempi, mutta ei se sinun käsissäsi ole.
another stranger

entinen vohveli

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Boyfriend
« Vastaus #12 : 21.10.2009 21:13:10 »
Vähän repesin XD Mike oli varmaan ihanaa kuultavaa 8D
Joo, mut toi oli silti tosi hyvä, ja hyvä idea kans. :)
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

`mus

  • Vieras
Vs: Boyfriend
« Vastaus #13 : 21.10.2009 22:58:58 »
ihan ok juu ((: lukisin mielelläni lisää.
   Luulenpa että alkuperäinen kirjoittaja omassa kommentissaan tarkoitti sanalla 'shot' niin mahdollisuutta. Niinkuin hän itse ilomitti, oli kuullu girlfriend kappaleen kunnelessaan musiikkia, ja tarkoitti kai että idea ei ehkä ole mikään maailman paras, mutta antakaamme sille mahdollisuus. :D  (siis sille idealle)
       jos ymmärsit? itse ajattelen asian näin, en tiedä teistä muista. (:

- `mus

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Boyfriend
« Vastaus #14 : 22.10.2009 00:59:38 »
Mike... Laulamassa... Lavalla... Repesin xDDD

Prumrose

  • Vieras
Vs: Boyfriend
« Vastaus #15 : 22.07.2010 18:11:33 »
hajosin totaalisesti  ! :D
Kiitos päivän nauruista !

alba

  • Vieras
Vs: Boyfriend
« Vastaus #16 : 23.07.2010 12:08:28 »
Hajosin ku kuvittelin Mikelle Avril'in äänen ja sitten Miken päälle jotain vaaleenpunasia vaatteita :D Ei helvekko.
Kiitos suomentamisesta ♥