Kirjoittaja Aihe: Lasikyynel, jatkoa 9.5.2011 | J/L, Kelmit/OC, K-11, Drama, Fluff, Romance  (Luettu 22887 kertaa)

Potter fani

  • *
  • Viestejä: 1
  • "En minä pelkää, Harry. Olen sinun kanssasi."
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #20 : 02.07.2009 19:24:10 »
Oli tosi sulonen ja ihana. Jatko pian, kiitos. :))

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #21 : 02.07.2009 21:02:18 »
Ihanaa, kerrankin mä löysin sellaisen Kelmificin, jota mä oikeasti tahdon jäädä seuraamaan. Oikeastaan nimikin kuulosti houkuttelevalta  ;)
Mutt joo, en bongaillut sen suurempia kirjoitusvirheitä. Tahtia voisit vähän hidastaa, kaikki menee aika nopeasti. Tosin toi loppukohtaus oli söpö <3
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #22 : 09.07.2009 16:27:48 »
Hee, tää on kiva! Miten kummassa se Lily sattuikaan sinne Pottereille... XDXD Jatkoa pian?
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Shute

  • ***
  • Viestejä: 209
  • hei sun heiluvilles
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #23 : 09.07.2009 19:20:58 »
Sullloinen <3 En yleensä lue kelmi ficcejä mutta tuo suloinen otsikko pisti silmään ja oli pakko tulla lukemaan. Odotan jatkoa (:

~ Shute
Shute

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #24 : 28.07.2009 20:00:18 »
Layara: Kiitos!
Potter fani: Kiva että pidit ja kiitos kommentistasi :)
Mustalupiini: Kiitos kommentista, toivottavasti koukuttaa jatkossakin niin on ainakin yks lukija :D
L.E: Hidastan tahtia, Ja kiva että jäät seuraamaan jatkoa! :D
Salla: Kiitos kommentistasi!
Shute: Kiva, että pidit ficistäni :D

Tässä olis nyt uutta lukua, toivottavasti pidätte ja laitatte taas paaaaaaljon kommenttia :)
-Nenna


Luku 2.

Lily nukkui koko yön todella levollisesti. Yleensä, kun hän oli kylässä, hän nukkui huonosti ja heräsi aikaisin, mutta nyt hän heräsi vasta yhdeksän aikaan.
Hetken venyteltyään hän lähti alakertaan katsomaan oliko muu talo herännyt.

”Huomenta”, Lily toivotti astuessaan keittiöön. Keittiön pöydän ääressä istui hieman väsyneen näköinen James ja pirteä rouva Potter.
”Huomenta Lily”, James vastasi ja haukkasi suuren palan paahtoleivästään.
”Huomenta, ota siitä vain aamupalaa”, rouva Potter sanoi ja osoitti aamiaispöytää.
”Kiitos”, Lily sanoi ja otti pöydästä ruskean, valmiiksi paahdetun leivän ja levitti siihen voita.
”Missä Sirius on?” Lily kysyi ja ihmetteli itsekin miksi kutsui Siriusta etunimellä.
”En tiedä, ei ollut ainakaan nukkumassa kun minä heräsin, ja se jos mikä on ihme, koska minä heräsin jo kahdeksalta”, James naurahti. Sirius ei todellakaan ollut mikään aamuvirkku, hyvä kun pojan sai edes koulutunneille ajoissa.
”Kai Anturajalka, tai siis Sirius on mennyt katsomaan Remusta, kun”, James aloitti, mutta lopetti lauseensa kuin seinään. Hän melkein oli paljastanut Lilylle, mikä Remus oli, ja sitä hän ei todellakaan halunnut. Hän ei ikinä voisi kertoa kenellekään Kuutamon salaisuudesta, hän ei voisi pettää Remusta.
”Minä tiedän, että Remus on ihmissusi”, Lily sanoi, mutta katui sanojaan heti, kun näki Jamesin ilmeen. Pojan ilme oli sekoitus surua ja pettymystä.
”Remus kertoi siitä minulle viime keväänä valvojaoppilaiden kokouksen jälkeen”, Lily jatkoi, ”Hei, ei hän teitä ole pettänyt. Remus halusi vain toisenlaista juttuseuraa. Tiedän, että se tuntuu, kuin hän olisi pettänyt teitä, mutta me juttelimme asiasta vain pari kertaa”, Lily lohdutti Jamesia.
Silti Jamesista tuntui, kuin Remus olisi pettänyt muut Kelmit. Heidänhän piti auttaa toinen toistaan.
”Joo, kyllä minä ymmärrän”, James sanoi äänellä, mikä tarkoitti jotain aivan muuta.
”Hmm. Minä menen nyt pukeutumaan”, hän sanoi vielä ja nousi pöydästä.
Lily katsoi pojan perään. Nyt hän oli sekoittanut asiat pahan kerran. Remus oli pyytänyt häneltä, ettei hän ikinä kertoisi kenellekään, siitä mitä Remus oli. Vaikka James tiesikin salaisuuden, Lilystä tuntui, kuin olisi kuitenkin pettänyt Remuksen.

”James, saanko tulla?” Lily kysyi Jamesin oven takaa. Hän oli päättänyt mennä puhumaan pojalle.
”Joo, totta kai voit tulla”, James vastasi ja kohotti katseensa sänkynsä päiväpeitteestä Lilyyn. Taas kerran hän huomasi kuinka kaunis tuo tyttö oli. Kunpa hän vain saisi hänet itselleen...
”James hei, ei Remus teidän luottamustanne ole pettänyt”, Lily sanoi rauhoittelevasti ja käveli sisälle huoneeseen.
Hän kiinnitti heti huomiota huoneen sisustukseen. Huoneessa oli muuten aivan tavallisen näköistä, mutta kaikki seinät oli peitetty erilaisilla julisteilla ja kuvilla.
”Mutta se tuntuu siltä”, James sanoi ihmetellen miksi edes puhui asiasta Lilyn kanssa, tai miksi tuo tyttö edes puhui hänelle.
”Me lupasimme auttaa häntä”, poika vielä lisäsi.
”Mutta, ettehän te voi auttaa häntä, muuten kuin kuuntelemalla”, Lily sanoi ja ihmetteli mitä poika tarkoitti auttamisella.
”Kyllä me voimme”, James sanoi takaisin pistävämmin, kuin oli tarkoitus.
”Miten te voitte häntä auttaa. Ihmissusihan puree ihmisiä”, Lily sanoi kauhistuneena. Häntä kauhistutti ajatuskin, että joku olisi ihmissuden armoilla vaikka se henkilö olisi James Potter.
”Lily, voinko minä luottaa sinuun?” James kysyi häneltä vakavana.
”Kyllä voit”, Lily vastasi hieman uteliaana.
”Aivan sataprosenttisen varmasti?” poika vielä varmisti.
Saatuaan Lilyltä nyökkäyksen hän alkoi kertoa:
”Kun me, siis minä, Sirius ja Peter, saimme kolmannella luokalla tietää Kuutamon olevan ihmissusi, niin me halusimme auttaa. Tiesimme kuitenkin, että ihmissusi vahingoittaa ihmistä, mutta ei eläintä. Joten siitä Anturajalka sai päähänsä ruveta animaagiksi. No siinä me sitten opiskelimme, vaikka Remus kielsi koko ajatuksen, mutta ei me hänen mielipiteestään välitetty. Ystävät auttavat aina toisiaan, se on Kelmien sääntö numero yksi.”
Lily aukaisi suunsa sanoakseen jotain, mutta hän ei saanut sanaakaan suustaan. Hän oli tavallaan vihainen pojille. He olivat rikkoneet koulun kymmeniä ja taas kymmeniä sääntöjä opiskellakseen animaageiksi. Toisaalta Lily oli heistä jotenkin ylpeä. Se on kuitenkin äärimmäisen vaikeata ja kun sen tekee vielä ystävänsä eteen, se on todella hienoa.
”Mutta eikö se ole vaarallista?” Lily kysyi, kun sai vihdoin sanaa suustaan.
”Me tiedämme mitä teemme”, James sanoi edelleenkin vakavana. Poika sentään pystyi puhumaan jostain vakavasti. Aina kun Lily oli puhunut pojan kanssa, tämä oli laittanut kaiken leikiksi.
Lily olisi halunnut saarnata Jamesille tämän asian vaarallisuuksista, mutta ei kuitenkaan pystynyt. Hän ei yksinkertaisesti voinut kieltää poikaa tekemästä tämmöistä, kun hän teki sen ystävänsä tähden.
”Teidän lempinimet”, Lily sanoi saatuaan ajatuksen.
”Nehän ovat teidän animaagimuotonne”, Lily jatkoi, ja alkoi innostua ajatuksesta. James nyökkäsi hänelle, kahdesta syystä. Hän vastasi Lilyn kysymykseen myöntävästi ja pyysi Lilyä jatkamaan, hän halusi, että Lily arvaisi heidän muotonsa.
”Matohäntä. Onko Peter hiiri?” Lily kysyi.
”Itse asiassa, hän on rotta”, James vastasi ja hymyili hieman.
”Ja oletko sinä sitten hirvi ja Sirius jokin koira?” Lily kysyi ja sai vastaukseksi hymyilevän pään nyökytyksen.
”Vau, te teette tosiaan toistenne eteen kaiken”, Lily sanoi vielä ihaillen. Kyllä hänkin tekisi ystäviensä eteen kaiken, mutta tämä oli jo jotain.
Ennen kuin James kerkesi vastaamaan mitään, Siriuksen pää työntyi oven välistä.
”Lily hei, sinun vanhempasi tulivat hakemaan sinua”, poika sanoi virnistellen, kun huomasi keskeyttäneen kaksikon.
”Sanotko, että tulen kohta, minulla on vielä Jamesille asiaa”, Lily pyysi pojalta.
”Selvä”, Sirius sanoi ja lähti hymyillen.
”Minä lupaan, etten kerro tästä kenellekään, mutta voitko sinä joskus näyttää minulle animaagimuotosi?” Lily pyysi
”Joo, voin minä näyttää, mutta meidän pitäisi varmaan mennä alas, ennen kuin Sirius alkaa kertoa valheita, siitä mitä me olemme tehneet.
Lily katsoi kauhistuneena Jamesia ja nousi nopeasti sängyltä ylös ja lähti alakertaan James perässään.

”Hei äiti ja isä”, Lily sanoi nähtyään vanhempansa. He halasivat Lilyä, kiittivät rouva Potteria huolenpidosta ja avasivat ulko-oven lähteäkseen.
”Heippa! Nähdään Tylypahkassa James”, Lily toivotti vielä pojalle. Sirius katsoi heitä kummissaan. Mitä kaksikon välillä oli tapahtunut tuon yön aikana, jonka Lily oli viettänyt heillä? Hänen täytyy saada tietää.

”Voitaisiinko käydä Alicella? Minun pitäisi puhua hänen kanssaan”, Lily pyysi, kun muisti miksi oikeastaan oli tullut Godrickin notkoon.
”Kyllä se käy. Minulla onkin Amalialle asiaa”, rouva Evans sanoi, ja he ajoivat korttelin matkan Prewettien talolle.

***

”Alice, Lily tuli!” rouva Prewett ilmoitti tyttärelleen, kun Evansit olivat päässeet heidän oven taakse.
”Hei Lily. Äiti sanoikin, että sinä kävit täällä eilen”, Alice sanoi ja tarttui ystäväänsä kädestä ja talutti tämän huoneeseensa.
Alicen huone oli sisustettu pehmeän ruskean ja punaisen sävyillä. Kirjahyllyssä komeili paljon kirjoja ja kuvia. Suurin osa kuvista esitti Alicea, Lilyä, Emmaa ja Briannaa yhdessä. Joissakin kuvissa Alice oli yksin ja joissakin hän poseerasi poikaystävänsä Frank Longbottomin kanssa. Alice ja Frank olivat seurustelleet jo Alicen viidennen Tylypahkavuoden alusta asti. Mutta nyt tilanne muuttuisi, sillä Frank oli Alicea vuoden vanhempi, joten he eivät näkisi enää yhtä usein kuin ennen.
”Mitä ihmettä sinä teit Pottereilla?” Alice kysyi suoraan Lilyltä ja tämän oli pakko lopettaa huoneen ihailu.
”Mistä sinä sen tiesit?” Lily kysyi hämmentyneenä. Eihän hän ollut vielä missään vaiheessa sanonut ystävälleen, että oli ollut Pottereilla yötä.
”Pikkulintu nimeltä Sirius Black lensi tänne ja kertoi. Mutta hän ei varsinaisesti kertonut mitään syytä miksi olit siellä. Että alapa selittämään”, Alice sanoi ja odotti, että Lily kertoisi edellisen päivän seikkailuistaan.
”No, minä olin tulossa eilen tapaamaan sinua…” Lily kertoi vierailustaan Jamesin luona, jättäen kuitenkin pois kohdan, missä poika kertoi heidän olevan animaageja.

Puituaan koko James-asian läpi, tytöt alkoivat suunnitella reissua Viistokujalle. Heidän pitäisi mennä ostamaan uudet koulukirjat ja kaavut, sillä edelliset olivat jääneet pieniksi.
”Jos Dumbledoreen on luottaminen, niin kirjeiden pitäisi saapua tämän viikon aikana, joten käykö tiistai?” Alice kysyi.
”Miksei maanantai?” Lily puolestaan ihmetteli.
”No, jos Em ja Brienkin tulevat mukaan, niin meidän täytyy mennä tiistaina, koska Brianna tulee maanantaina Itävallasta”, Alice muistutti. Brianna, toinen heidän parhaista ystävistään, kävi aina kesäisin Itävallassa, sillä hänen isänsä asui siellä. Brien vanhemmat erosivat kun tyttö oli kaksivuotias, joten hän oli joutunut jo monen kesän aikana käymään Itävallassa, jotta pystyi tapaamaan isäänsä.
”Tosiaan, olin unohtanut jo”, Lily sanoi ja löi kätensä otsalleen. Yleensä hän muisti kaikki vähemmäntärkeät tapauksetkin, mutta tämä oli päässyt unohtumaan. Ja se taas johtui luultavasti James Potterista.

Tytöt päättivät lähettää Emmalle ja Briannalle kirjeet. He sopivat näkevänsä tiistaina jäätelöbaarin edessä kello yhdeltä.
Hetken vielä tytöt juttelivat kaikesta turhanpäiväisistä asioista, kunnes rouva Evans tuli sanomaan Lilylle, että heidän oli aika lähteä kotiin laittamaan ruokaa.

Autossa istuessaan Lily sai hyvin aikaa miettimiseen. Hän kävi koko Godrickin notkossa viettämänsä ajan päässään läpi. Jokin outo, uusi tunne sai Lilyn sydämen sykähtämään eri tavalla, kun hän ajatteli Jamesia. Oliko hän ihastunut tuohon poikaan, joka aikaisemmin oli ollut niin ärsyttävä? Voisiko se johtua mitenkään siitä, että James oli uskoutunut hänelle heidän animaagi-asiasta?
Nämä ajatukset päässään Lily nukahti auton takapenkille.

***



A/M: kommenttia siis haluan, ja tiedän että luku oli lyhyenpuoleinen, mutta toivottavastu silti piditte :)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 20:12:32 kirjoittanut Nennananna »
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #25 : 28.07.2009 21:24:14 »
Muutaman pilkkuvirheen bongasin (mutta joita en tietenkään laiskuuttani jaksa enää ettiä :D), mutta muita kirjotusvirheitä en.
Hieman häiritsi se kuinka iso juttu tosta salaisuudesta tuli, voi tosin olla et mä en vaan yksinkertaisesti ymmärrä :D
Mutta sitä mä en ymmärrä, et miks ihmeessä sä laitoit Lilyn jo tässä vaiheessa ihastuun Jamesiin, jo tokassa luvussa? Voi olla että mä oon vaan liian tottunu siihen että tää tapahtuu jossain 15. luvussa, mutta kuitenkin.

Oikein kiva luku kuitenkin :)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Cherina

  • Täystuho
  • ***
  • Viestejä: 534
  • Eikö kaikissa ole ripaus hullua... minussa ainakin
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #26 : 28.07.2009 22:16:26 »
Tää on tosi söpö! Oikeestaan on kiva, että Lily huomaa jo nyt pitävänsä Jamesista, koska yleensä siinä kestää...  n_n
Jatkoa odotellessa...
(Tuli tosi rakentavaa joo)
TEAM SOLMIO

Dark and cloudy world, black and white, and it's all mine.

And it's TOTALLY AWESOME!

Kamsu

  • Vieras
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #27 : 28.07.2009 23:00:29 »
Ihanaa saada hyvään ficciin jatkoa. Ja se jatko oli hyvä. Muuta en oikeestaan osaa sanoa, silmiini ei juurikaan virheitä osonut. :)
Jatkoa odotellen..

black rose

  • Vieras
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #28 : 29.07.2009 22:35:02 »
uu... jatkoa odotan innolla!!

Ziri

  • Bändäri
  • ***
  • Viestejä: 131
  • 7.3.2010... <3
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #29 : 30.07.2009 22:17:49 »
Ihana <3 Nopeesti lsää lukuja! *kuolausta*
~Ziri
..Ja pienimmän muurahaisen äiti huusi:
 "Hyvä Jalmari! Tapa se!"

katale

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #30 : 04.08.2009 08:50:33 »
Hih, täytyy myöntää että kelmit on parhaita. Tämä alkaa mielenkiintoisesti ja kutkuttavasti, ei malttaisi odottaa mitä tulee tapahtumaan. Ei näistä parista luvusta oikein muuta pysty sanomaan kuin että jatkoa vaan, erittäin lupaava alku. :>

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #31 : 04.08.2009 10:35:25 »
Sait uuden lukijan.  :D Kiitos ihanasta ficistä, tätä on ihana lukea!
Huomasinkin, että sinulle oli tullut kommenttia tuosta Sirius Black/Musta asiasta. Oma mielipiteeni on, että Black kuulostaa mun korvaan vähän vieraalta, mutta ei se varsinaisesti haittaa, koitan tottua.  ;)
En mitään erityisiä kirjoitusvirheitä löytänyt, paitsi ekan kappaleen sisennykset ärsytti pikkasen, mutta olen lukenut palautteen, jota olet saanut, joten en jaksa valittaa kun tiedän, ettet enää tee niitä.  :)

Olipa taas erittäin rakentavaa...  :D
Mutta jatkoa odotan, toivottavasti tulee pian!
Kiitos vielä kerran ihanasta ja koukuttavasta ficistä! ♥
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 10:37:16 kirjoittanut mmariaä »

Inkheart

  • ***
  • Viestejä: 83
  • ps. i love you ♥ ~
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #32 : 05.08.2009 11:41:39 »
hehaa.. :D
jatkoa!!
en oo sit rakentavan komman typpi..

-Inkheart
Dramione 4eva<3

ElkQ

  • Vieras
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #33 : 05.08.2009 19:56:18 »
Ooh! Ihana on! Jatkoa pian!!!!!!

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #34 : 05.08.2009 23:51:12 »
Aaww, ihana. Tämä poikkeaa jonkin verran tavallisista kelmificeistä, ja siksi juuri pidän tästä. Tässä on kuitenkin mukana kaikki olennainen, kuten Lilyn vihaaminen Jamesia jne. Mukavaa, että Lily jo tässä vaiheessa rupeaa pitämään tuosta pojasta.

Minusta tämä vaikutti kirjoitusvirheettömältäkin kaiken lisäksi, ja pidän tuosta nimestä. Se tuo jotenkin haikean fiiliksen, en tiedä miksi. Laitapa joka tapauksessa äkkiä sitä jatkoa, sillä olen toivottoman koukuttunut tähän.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Allu

  • ***
  • Viestejä: 21
  • ava by: -orangejuice
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #35 : 09.08.2009 11:25:58 »
Mahtava!
Koska jatkoa? <33 :)
twilight ♥
team Emmett ♥

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #36 : 09.08.2009 18:01:50 »
OOOH, onko Lilystä tullut yhdessä yössä Jamesin ystävä????  ;D ;D ;D

No joo, siis. Ihanaa oli taas lukea tätä, tuleehan taas pian jatkoa?
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #37 : 23.08.2009 12:26:27 »
teinirinsessa: Salaisuus oli tarkoituksella iso juttu, koska jos muut saisivat tietää että he ovat animaageja, voivat James, Peter ja Sirius joutua Azkabaniin. Kukaan muu siis ei vielä tiedä salaisuudesta muutakuin Lily. Ja halusin tehdä tästä ficistä vähän erilaisen kuin muista Kelmi-ficeistä, eli ajattelin kyllä laittaa Lilyn heti ihastumaan Jamesiin. En halunnut tehdä tästä samanlaista kuin muissa, eli Lily ihastuu vasta ficin puolessa välissä Jamesiin jne...
Cherina: Kiitos :)
Kamsu: Kiitos :)
Mustalupiini: Kiitos :)
black rose: :)
Ziri: Tässä nyt jatkoa on, toivottavasti pidät!
katale: Kiitos, tässä nyt jatkoa on, toivottavasti pidät :)
mmariaä: Kiva, että tulee uusia lukijoita! Kiva että pidät, ja minunkin korvaani kyllä Black kuulosti todella oudolta kun ekan kerran luin, mutta nyt en enää edes varmaan osaa kirjoittaa Sirista Mustana :)
Inkheart: :), tässä jatkoa nyt on.
ElkQ: :) Kiitos
Amanecer: :), halusin tämän ihan tarkoituksella poikkeavan muista kelmificeistä vaikka kyllä pidän kaikesta kliseestä mitä niissä on :) Tuosta nimestä vielä. Se tulee jossain vaiheessa olemaan yhden luvun nimi, ja sen on periaatteessa "tarkoituskin" tuoda jotenkin haikea fiilis. Tai siis silleen, en oikein osaa selittää asiaa. Itselleni ainakin tuli hieman haikea fiilis tai semmonen kun päätin nimen, mutta sillä tulee olemaan merkitys tässä ficissä  Ja tässä nyt jatkoa on :)
Allu: Kiitos :)
Salla: Kiitos, tässä nyt olis jatkoa:)


Eli kiitos kaikille kommenteistanne. Älkää välittäkö seuraavan luvun nimestä, sillä mielikuvituksen puute iski. Toivottavasti pidätte luvusta, ja kommenteista pid'n edelleenkin TODELLA paljon! :)

-Nenna



Luku 3. Tuttuja Viistokujalla

”Huomenta!” Lily toivotti vanhemmilleen seuraavan päivän aamuna, kun astui Evansien raikkaan vihreään keittiöön.
Juuri, kun hän oli istuutumassa tuoliinsa hänen lumenvalkea pöllö, Delia, koputteli ikkunaan. Lily meni ikkunan luo ja päästi pöllönsä sisään.
Heti sisään päästyään pöllö lensi paahtoleipäkorin päälle ja nappasi sieltä yhden leivän. Lily naurahti. Aivan kun hän ei ikinä ruokkisi pöllöänsä.
Hetken tyttö antoi Delian nokkia leipäänsä, ennen kuin otti ruskean kirjekuoren pöllön jalasta. Katsottuaan kirjekuorta, hän huomasi siinä Tylypahkan leiman.
Hän repäisi nopeasti kuoren auki ja alkoi lukea sieltä paljastunutta pergamenttia.

Neiti Evans,
Teidät toivotetaan tervetulleeksi Tylypahkan noitien ja velhojen kouluun seitsemännelle lukuvuodellenne.
Ohessa on myös kirjalista.
Teidät on myös valittu johtajatytöksi. Junassa, matkalla Tylypahkaan, teidän ja johtajapojan tulee partioida käytävällä sekä selittää tuleville valvojaoppilaille heidän tehtävänsä.
Ystävällisin terveisin
Minerva McGarmiwa
Tylypahkan vararehtori ja muodonmuutosten opettaja.

Lilyn täytyi lukea vielä kirjeen loppuosa uudestaan, varmistaakseen ettei ollut lukenut väärin. Hänet oli valittu johtajatytöksi kaikkien seitsemäsluokkalaisten tyttöjen joukosta. Mutta kuka olisi johtajapoika? Varmaankin Remus, olihan poika sentään rohkelikon valvojaoppilas, tai sitten Puuskupuhin valvojaoppilas Amos Diggory.

Lily oli niin innoissaan koko johtajatyttö touhustaan, että unohti kirjoittaa ystävillensä asiasta.
Illalla, kun aurinko oli laskenut puiden taakse, Lily otti käteensä mustan sulkakynänsä ja kolme pergamentin palasta, laittoi lukulamppunsa päälle ja alkoi kirjoittaa.

***

Loppuviikko kului nopeasti ja pian olikin tiistai, jolloin hän lähti ystäviensä kanssa Viistokujalla ostoksille.
Lily söi nopeasti aamiaisensa ja meni suihkuun.
Suihkussa hän viivytteli hyvin ei-lilymaisesti, sillä yleensä hän suoriutui sieltä kymmenessä minuutissa ulos.
Suihkun jälkeen hän valitsi vaatteensa. Viiden minuutin etsintöjen jälkeen hän löysi itselleen kauniin vihreän topin, jossa oli mustaa koristelua ja mustat farkut.
Sitten hän matkusti poimittaislinjalla Godrickin notkoon ja sieltä he lähtisivät Alicen kanssa hormiverkon kautta tapaamaan Emmaa ja Brieta Viistokujalle

”Hei Lily ja Alice!” vaaleahiuksinen ja hyvin pitkä tyttö tervehti heitä. Brianna oli aina ollut koulussa yksi pidempiä tyttöjä ja mallin mitoissa. Kaikki pojat olivat ainakin jossain vaiheessa ihastuneita tuohon tyttöön.
”Hei Brie”, Lily sanoi takaisin ja halasi tiukasti ystäväänsä, jota ei ollut nähnyt koko kesänä.
Hetken halattuaan, hän irrotti otteensa tytöstä, jotta tämä voisi vuorostaan halata Alicea.
Tytöt jakoivat kuulumisiaan odotellessaan Emmaa.
”Mitäs johtajatytölle kuuluu?”, kuului ääni Lilyn takaa. Punapää kääntyi ympäri ja huomasi James Potterin katsovan häntä suklaan ruskeilla silmillään.
”Mitä te täällä teette?” Lily kysyi vastaamatta pojan esittämään kysymykseen.
”Luultavasti samaa kuin te. Tultiin ostamaan koulutarvikkeita”, James vastasi ja heilautti kättänsä ystäviensä suuntaan, jotka istuskelivat Matami Malkinin vaatekaupan edessä.
”Ja mistä sinä tiedät, että olen johtajatyttö”, Lily kysyi ihmetellen. Brie ja Alice vaihtoivat samaan aikaan ihmettyneet katseet. Ei Lily ole koskaan puhunut noin ystävällisesti James Potterin kanssa. Tämänhän piti vihata poikaa.
”Alice kertoi”, James vastasi ja virnisti tytölle kuuluisen kelmivirnistyksensä.
”Mitäs teille tytöille kuuluu?” Sirius kysyi, kun muutkin kelmit tulivat tyttöjen luo.
”Mitä se sinulle kuuluu?” Brie sanoi pistävästi.
”Anteeksi, yritin vain olla kohtelias”, Sirius pahoitteli ja väläytti Briannalle kuuluisan virnistyksensä, joka sai jokaisen tytön sydämen sulamaan. Myös Brien, vaikka tyttö ei tätä myöntänytkään.
”Älä edes yritä Black, sinusta ei saisi kohteliasta vaikka kirveellä uhkaisi”, Brie sanoi vielä pistävämmin kuin aikaisemmin. Vaikka hän olikin ihastunut tuohon koulun komeimpaan poikaan, hän vannoi kaikille vihaavansa Sirius Blackia.

”Hei, anteeksi kun olen myöhässä”, Emma sanoi, kun saapui paikalle.
”Ei se mitään”, Lily sanoi ja rutisti ystäväänsä. Emma oli melko lyhyt, joten joutui hieman kurottamaan, että sai halattua Lilyä. Pienikokoisuudestaan huolimatta Emma oli todella kaunis. Hän ei juuri käytä meikkiä, sipaisee vain hieman puuteria ja ripsiväriä.
”Mentäisiinkö kaikki yhdessä jäätelölle”, Remus ehdotti.
”Joo mennään vaan”, Emma sanoi ujosti pojalle. Hän oli ihastunut tähän poikaan jo viime vuodesta asti, mutta ei ollut uskaltanut kertoa kenellekään tunteistaan, ei edes parhaille ystävillensä.

He valitsivat jäätelöbaarista kaikkein isoimman loosin ja tilasivat jäätelöannokset.
James, Peter, Lily ja Alice alkoivat jutella keskenään koulusta, Sirius ja Brianna riitelivät tapansa mukaisesti. Emma ja Remus juttelivat kahdestaan myös tulevasta lukuvuodesta. Olisivat he voineet jutella muidenkin kanssa, mutta Remus huomasi viihtyvänsä hyvin Emman seurassa.
”Toivottavasti James ja Lily tulevat toimeen jatkossakin, jotta joulutanssiaisista ei tule katastrofia”, Emma sanoi naureskellen Remukselle.
Kaikki aikaisemmat vuodet Lily oli vihannut Jamesia, ja jos nyt heidän ”ystävyytensä” menisi pilalle, he eivät varmasti saisi kunnon joulutanssiaisia tai mitään muitakaan juhlia.
”Toivottavasti, minä ainakin haluan tanssiaisiin”, Remus sanoi.
”Meidän pitää saada heidät yhteen”, Emma sanoi innoissaan.
”En oikein tiedä. Ei olisi reilua sekaantua toisten elämään”, Remus sanoi mietteliäänä. Hän todellakin haluaisi kaksikon yhteen, mutta se olisi moraalisesti väärin.
”Kyllä sinäkin tiedät, että he kuuluvat selkeästi yhteen”, Emma suostutteli. Toisaalta, jos hän suostuisi, hän saisi myös viettää enemmän aikaa Emman kanssa.
Remus tuijotti miettivänä tyhjää lasikippoa, missä hänen suuri jäätelöannos oli vielä hetki sitten ollut.
”Hyvä on, mutta me teemme sen kaksin, koska Sirius ei osaisi pitää suutaan kiinni”, Remus kuiskasi Emman korvaan, ettei muut kuulleet heitä.
Emma näytti innostuneelta ja hymyili Remukselle. He auttaisivat Jamesin ja Lilyn yhteen ja saisi vielä olla kaksin Remuksen kanssa. Siinä oli jo paljon syytä hymyyn.

”Miksi Kuutamo ja Emma kuiskailevat keskenään?” Sirius kysyi Jamesilta ihmeissään. Hän oli seurannut jo tovin ystävänsä juttua, mutta ei ollut kuitenkaan kuullut mitä he kuiskailivat.
”En minä tiedä”, James sanoi ja katsoi Remuksen suuntaan ja huomasi ystävänsä kuiskailevan ja naureskelevan tytön kanssa.
”Hei Kuutamo, mitä te siellä oikein kuiskailette?” James kysyi kovemmalla äänellä.
Remus irrotti katseensa Emman taivaansinisistä silmistä ja katsoi Jamesia.
”Ei mitään”, hän vastasi ja huomasi pienen punan kohoavan poskilleen. James katsoi Siriusta tietäväisenä ja sai myös Emman posketkin punaisiksi.
”Ja nyt te molemmat punastuitte”, James huudahti riemukkaaksi.
”James, ei mitään sellaista”, Remus sanoi takaisin, sillä tiesi kyllä mitä hänen paras ystävänsä ajatteli.
Emman posket punehtuivat vielä asteen lisää ja hän alkoi katsella parin pöydän päässä istuvaa Tylypahkan oppilasta. Oppilas, jota Emma katseli, oli seitsemännen luokan oppilas Puuskupuhista, Amos Diggory. Hän oli edellisenä vuotena seurustellut tuon pojan kanssa, mutta jättänyt tämän, kun oli huomannut Amoksen vain yrittävän päästä lähemmäksi Lilyä. Amos oli paljon röyhkeämpi kuin James. Hän teki kaikkensa jotta olisi saanut Lilyn itselleen. James ei sentäs alentuisi sille tasolle, että alkaisi seurustella Lilyn kavereiden kanssa, jotta saisi tämän kiinnostumaan itseensä.
”Eikö meidän pitäisi mennä ostamaan ne kirjat?” Lily ehdotti huomatessaan Emman tomaattiakin punaisemmat kasvot.
”Joo mennään vaan”, Emma vastasi ja nousi pöydästä.
”Nähdään Tylypahkassa”, Alice toivotti ja tytöt lähtivät ulos jäätelöbaarista kohti Säilä & Imupaperia ostamaan koulukirjoja.

***

Illalla Emma, Brianna ja Alice menivät Lilyn luokse yöksi.
He tekivät heti alkajaisiksi kolme petiä Lilyn vaaleankeltaisen huoneen lattialle, istuivat niiden päälle ja alkoivat jutella kesästä.
”Hei, ennen kuin aloitamme, haluaako kukaan jästisuklaata?” Lily kysyi. Hän tiesi, että hänen ystävänsä olivat aivan hulluna jästisuklaaseen. Vaikka velhojen suklaa maistui melkein samalta, niin kyllä jästisuklaa vei silti voiton.
”Joo, totta kai me halutaan!”, Brianna vastasi kahden muun tytön puolesta. Lily ei vastannut mitään, vaan meni laatikolleen ja poimi sieltä suklaalevyn, joka oli kääritty siniseen käärepaperiin.

”Okei, Emma aloita sinä kertomaan”, Alice päätti, kun Lily oli jakanut heille palat suklaata.
Emma alkoi kertoa värikkäästi kesästään, eikä jättänyt yhtään yksityiskohtaa pois. Hän oli ollut kesällä Espanjassa ja päässyt uimaan delfiinien kanssa ja syönyt maukkaan espanjalaisen aamiaisen. Hän oli tuonut myös mukanaan kolme valokuvaa, kuinka hän oli uinut kahden pienen delfiinin kanssa.
Ensimmäisessä kuvassa hän poseerasi toisen delfiinin, Maryn, kanssa märkäpuvussa.
Toisessa kuvassa hän ui siskonsa, Bonnien, kanssa delfiinien seassa ja kolmannessa kuvassa hän naureskeli espanjalaisen pojan kanssa.
Brianna kertoi vuorollaan, kuinka oli viettänyt taas kesänsä Amerikassa, niin kuin joka vuosi. Hänen isänsä asui siellä ja oli ammattijalkapalloilija, joten Brianna vietti siellä aina suurimman osan kesälomastaan. Hän kertoi, kuinka he olivat käyneet Vapaudenpatsaan luona New Yorkissa ja Disney Landissa Orlandossa.
Alicella ei ollut hirveästi kerrottavaa, sillä melkein koko kesäloma oli mennyt muutossa ja tavaroiden järjestelyissä.
Lily puolestaan joutui selittämään Brielle ja Emmalle koko tarinan Godrickin Notkon vierailustaan.

Seuraavana aamuna Emma, Brianna ja Alice joutuivat lähtemään jo aikaisin kotiin pakkaamaan, sillä seuraavana päivänä lähtisi juna Tylypahkaan.

***


A/N: tässä nyt olis tää luku, ja vielä kerran pyydän paljon kommentteja :)

~NennaNanna~
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

postimyyntivaimo

  • ***
  • Viestejä: 374
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #38 : 23.08.2009 12:49:38 »
Ooh, ihana luku!  :) Emman ja Remuksen pitää onnistua saamaan Lily ja James yhteen.  ;) Ja Brien pitää näyttää Siriukselle, että se tykkää siitä.  :D
Jatkoa odotan...  ;)

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Lasikyynel
« Vastaus #39 : 23.08.2009 20:35:19 »
Oli tosi kiva huomata että tähän oli tullu uus luku. Näin aluks listaan muutaman löytämäni virheen:

Lainaus
Aivan kun hän ei ikinä ruokkisi pöllöänsä.
Olis parempi jos ois 'pöllöään'
Lainaus
Ystävällisin terveisin
Minerva McGarmiwa
Tylypahkan vararehtori ja muodonmuutosten opettaja.
pilkku tulee ainakin tohon terveisin- sanan jälkeen, enkä oo varma, mutta tuleeko myös McGarmiwan jälkeen?
Lainaus
jolloin hän lähti ystäviensä kanssa Viistokujalla ostoksille.
viistokujalle
Lainaus
Punapää kääntyi ympäri ja huomasi James Potterin katsovan häntä suklaan ruskeilla silmillään.
suklaanruskeilla yhteen
Lainaus
Remus tuijotti miettivänä tyhjää lasikippoa, missä hänen suuri jäätelöannos oli vielä hetki sitten ollut.
jäätelöannoksensa
Lainaus
James ei sentäs alentuisi sille tasolle, että alkaisi seurustella Lilyn kavereiden kanssa, jotta saisi tämän kiinnostumaan itseensä.
itsestään

Tää luku oli kyllä kiva, tosi kiinnostavaa saada tietää miten kaikkien osapuolien suhteen edistyy..
Outoo kuvitella Remus punastuneena jonkun tytön takia, tai ylipäänsä kuvitella sitä ees tykkään jostain tytöstä. Siks mä toivoisin että jos sä aiot saattaa noikin yhteen, niin teet sen aika hitaasti, ja pohdit kunnolla Remuksen luonnetta. Muuten menee äkkiä OoC:ks.
Toivottavasti saat pian tehtyä lisää (:



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite