11
Toinen ulottuvuus / Vs: The Mentalist: Tiekarttoja (olet tässä), K-11, Patrick Jane/Teresa Lisbon, 2/?
« Uusin viesti kirjoittanut flawless 24.06.2026 19:54:38 »Olipa kivaa lukea Mentalistista! Olen katsellut sitä viime aikoina uudelleen ties kuinka monennetta kertaa, joten olen nyt oikein sopivassa mielentilassa lukemaankin siitä. Vaikka ainahan Mentalist kyllä maistuu! Ihana fandom, josta olisi kiva lukea enemmänkin. Toivottavasti jatkat tätä vielä! ❤️
Tarotkorttiteema oli kiva ja oli mukavaa lukea ennen osia, mitä kortteja ja merkityksiä osiin liittyi. Ja ah, tokassa osassa yhden sängyn trope, yksi lemppareistani! Ilahduin vallan kun mainitsit sen tokan osan alkupuheessa.
Kuten sanoin jo alkuun, toivottavasti näitä tulee vielä lisää! Lukisin kovin mielelläni lisää Mentalistia ja olet kirjoittanut tästä kaksikosta tosi kivasti. Kiitos näistä!
Tarotkorttiteema oli kiva ja oli mukavaa lukea ennen osia, mitä kortteja ja merkityksiä osiin liittyi. Ja ah, tokassa osassa yhden sängyn trope, yksi lemppareistani! Ilahduin vallan kun mainitsit sen tokan osan alkupuheessa.
Lainaus
Jane seisoo edelleen sen takana ja hymyilee aivan kuin tässä olisi kyse pelkistä pannukakuista.Voih 💔❤️ Tämä oli lempikohtani ekasta osasta, tähän tiivistyi niin kovin ihanalla tavalla kaikista tärkeimpien asioiden ydin. Janen kipu ja se miten hän peittää sen hymyllä (💔), se kuinka Jane on aina valmis tukemaan ja auttamaan Lisbonia ja on se henkilö jonka puoleen hän kääntyy (❤️) ja se kuinka tällä kertaa Jane tukeutui Lisboniin. Kuinka he ovat toisilleen luottamuksen ruumiillistuma. Se on hirmuisen kaunista ja käsittelit heidän välistään suhdetta tässä tekstissä tosi kivasti, syväluotaavasti ja kauniin sanankääntein.
Lisbon ajattelee puhelinsoittoja, korkeintaan paria linjan piippausta ennen kuin Jane vastaa. Sitä, kuinka Jane lausuu hänen nimensä aivan kuin olisi saanut toivomansa lahjan.
Hän ajattelee pannukakkuja, Tina Turneria, sitä miten pyhimysten sijaan kääntyy nykyään useimmiten Janen puoleen apua tarvitessaan.
Lainaus
Lisbon heittää häntä hiuslenkillä.Hih, tämä oli hauska ja suloinen kohta. Oli ihanaa että tässä oli myös Janen ja Lisbonin välistä leikkisyyttä, vaikka teema oli välillä vakavakin. Ihan kuten sarjassakin!
Lainaus
"Se nyt on ainakin aivan selvää, että eivät”, Jane toteaa. “Tämä on vasta sarjan kolmas osa. Uskoisin, että ensimmäinen suudelma vaihdetaan ehkä kuudennessa osassa, eikä sekään vielä sinetöi heidän rakkauttaan pysyvästi.”Ilahduttavan söpö ja nokkela viittaus sarjaan! Tykkäsin tästä kovin ja virnuilin tälle kohdalle ihan hurjan tyytyväisenä.
Kuten sanoin jo alkuun, toivottavasti näitä tulee vielä lisää! Lukisin kovin mielelläni lisää Mentalistia ja olet kirjoittanut tästä kaksikosta tosi kivasti. Kiitos näistä!

Tuoreimmat viestit
)
Lupaan lopettaa välittömästi. Todennäköisempi (eikä silti toivottavasti ollenkaan todennäköinen) kauhuskenaario kun on se, että rahoittajat panevat rahahanat kiinni ja sarja lopetetaan ennen kuin tarina on päässyt loppuun asti. Mut mut, senkin kauhukuvan kohdalla on turha pelätä liikaa etukäteen, kun ei tulevasta voi tietää (huomaako kukaan kuinka terapioin ja tsemppaan itseäni tässä hianosti viestini kirjoittamisen lomassa? :'D).
Teidän kommentit toi mieleen pari asiaa joista voisin vielä spoileritagin takana jaaritella lisää, varsinkin kuin nyt olen muutaman päivän saanut jaksoa sulateltua.
?