Kirjoittaja Aihe: Kiteitä, S, ficlet  (Luettu 1776 kertaa)

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Kiteitä, S, ficlet
« : 13.10.2013 19:29:01 »
Nimi: Kiteitä
Kirjoittaja: Seidig
Beta: -
Paritus: Kide/?
Genre: Drama, fluff
Fandom: Originaali
Ikäraja: S   
Varoitukset: -
Disclaimer: Hahmot ja juoni ovat minun.
Summary: Onni koostuu pienistä onnenkiteistä ja pelkokin leijuu kiteinä ilmassa, joten Kide on kaikkea.
A/N: Koska kide on ihana sana ja nimi. Alun perin oli tarkoitus kirjoittaa pitkä, kylmä ja väkivaltainen talvinen draama mutta katos mihin taas meni – fluffyficlet, tai jotain siihen suuntaan. Jotenkin tää mun kirjoittaminen ei tunnu menevän ihan putkeen nyt, tai sitten mun on vain pakko hyväksyä se, etten osaa kirjoittaa muuta kuin fluffya.
Kommentit ovat varsin suotavia. ^-^

KITEITÄ

Kuu on sinikeltainen (ei kuitenkaan vihreä) ja siitä hohkaa pakkasta nipistelevänä poskiin asti. Myöskin lumi sataa Kuusta ja joko jatkaa maanpäällistä miehitystään tai häviää taistelun lämpöä vastaan ensimmäisestä kosketuksesta ihoa vasten.

Kidekin on osa talvea, ainakin minusta tuntuu siltä. Silti kesällä hänen pakkasenvalkoiset (miltei sähköä virtaavat) hiuksensa muuttuvat auringonkultaamiksi ja talvipilvensiniset silmänsä ovat järveä, taivasta ja ties mitä.

Kide kompastunee, ainakin luulisin niin, sillä kuiva lumi pöllyää hänen naurunsa ympärillä.

Onni koostuu pienistä onnenkiteistä ja pelkokin leijuu kiteinä ilmassa, joten Kide on kaikkea. Hän on myös ilmassa leijuvaa puuteripölyä (jota myös lumeksi kutsutaan), narinaa ja kitinää ja niitä seuraavia kauniita kuvioita ikkunoissa ja sokeria totta kai.

Kide istahtaa kuusen alle tarkkailemaan ohi hypähtelevää talviturkkiinsa vaihtanutta jänistä, hänen hengityksensä höyryää ilmassa ja harhailen sen lävitse kietomaan sormeni hänen omien kylmien, kirpeän tuntuisten sormiensa lomaan.

Eikä taivaalla ole revontulia sillä kide on sininen sana, mutta pakkaseen sekoittuvat höyryävän kuumat suudelmat ja ne pakottavat sen miltei lämpimäksi asti.

---
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013 20:06:14 kirjoittanut Seidig »
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #1 : 18.10.2013 13:47:12 »
Luulin, että otsikossa luki 'Tiskiä', ja luulin tämän olevan huumoria. Vähän väärin meni, mutta mitäs me siitä. 'Kiteitä' oli parempi otsikko ja kide on ihana sana.
Pidin pituudesta, kuvailusta, sulkujen huomautuksista ja hahmo kakkosen henkilöllisyyden salailusta. Kaikesta, jos nyt tiivistämään lähdetään. :D Fluffy on parempi kuin väkivaltainen draama ja sitä paitsi tämä sopi tunnelmaan, kun ulkona satoi tänään ensimmäiset lumihiutaleet.

Kuu on sinikeltainen (ei kuitenkaan vihreä) ja siitä hohkaa pakkasta nipistelevänä poskiin asti. Ensimmäinen lause oli pakko nostaa esiin. Apua, kuinka hieno aloitus ja nuo sulut! ^^
Kuvailu oli ihanaa koko tekstin ajan.
Hän on myös ilmassa leijuvaa puuteripölyä (jota myös lumeksi kutsutaan), narinaa ja kitinää ja niitä seuraavia kauniita kuvioita ikkunoissa ja sokeria totta kai. Taas ne sulut.

Jäi hyvä mieli ja mä haluan jo talven tänne, että sataa lumikiteitä. ;D Mutta kiitos aivan ihanasta originaalista!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #2 : 19.10.2013 12:17:08 »
Ansku1, ehkä toi Kiteitä on tosiaan parempi nimi tälle kun Tiskiä xD En oo tainnut aiemmin noita sulkuja käyttää näin runsaasti mutta kiva, että ne sopi tekstiin. Kiitos kommentista, mukavaa että tykkäsit! :>
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

Blush

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #3 : 26.10.2013 13:55:45 »
Mulla iski tämän lukemisen jälkeen aivan jäätävä halu kommentoida tätä enkä oikein tiedä mitän kiteyttää ajatukseni tähän sillälailla järkevästi. :P
Tämä oli ihanan suloinen ja sai tuon ulkona näkyvän syysilman sateineen näyttämään kovin ankealta ja tylsältä, tulispa jo talvi, oi voi! Rakastuin tähän jotenkin todella paljon, ja kuten ansku1 mainitsi, nuo sulut sopii tähän aivan loistavasti.
Lainaus
Eikä taivaalla ole revontulia sillä kide on sininen sana, mutta pakkaseen sekoittuvat höyryävän kuumat suudelmat ja ne pakottavat sen miltei lämpimäksi asti.
Tähän viimeiseen lauseeseen rakastuin ikihyviksi. Siinä on mun mielestä sitä jotain ja se on täydellinen lopetus tälle tekstille.

Kiitos todella paljon tästä ihanasta originaalista, nyt jään haikean innostuneesti(wut) odottamaan niitä talvi-iltoja kun lumikiteet satelee hiljakseen maan pinnalle. :)
Jääkaappi on hyvä esimerkki siitä, ettei tärkeintä ole ulkonäkö, vaan sisältö
Mustavalkoisia sateenkaaria sanojen muodossa

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #4 : 28.10.2013 17:29:02 »
Blush, kiitos kommentista! Ihana että pidit, itsekin tykkään tästä. :>
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

AngelWithAShotgun

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #5 : 15.11.2013 23:10:40 »
Kiteitä <3 En tiiä, jäin jotenki sanattomaks. Mut ihana :3

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #6 : 18.11.2013 23:56:34 »
Olen kamalan huono kommentoimaan tällaisia lyhyitä tunnelmapaloja, ja silti masokistisesti nappasin tämän kommenttikampanjasta... tykkään lukea, mutta järkevää palautetta aina vaikea raapia kasaan. No niin.

Tämä oli hyvin tunnelmallinen ja talvinen pala, muistutti vähän proosarunoa runsaine kielikuvineen. Fluff on muuten hieno genre. <3

Lainaus
Onni koostuu pienistä onnenkiteistä ja pelkokin leijuu kiteinä ilmassa, joten Kide on kaikkea.

Tuosta pidin erityisesti, kuvallista ja syvällistä.

Mun on pakko esittää eriävä mielipiteeni suluista, mutta olen niille muutenkin allerginen joten makuasioita - silti mitä tahansa noin huomiota herättävää tyylikeinoa kolme kertaa noin lyhyeen tekstiin on henk. koht. mulle liikaa, ja ne alkavat syödä toisiaan. Ehkä tuo hienoinen runomaisuus tässä antaa jotain anteeksi, mutta silti. :)

Ihan lopusta pidin tosi paljon, siitä tuli hieno kontrasti tuolle kylmyydelle mikä oli alkupuolella vallinnut. Tunnelmallista, kivaa luettavaa, kiitos. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Vs: Kiteitä, S, ficlet
« Vastaus #7 : 22.11.2013 20:37:56 »
AngelWithAShotgun, kiitti ^^ x

Pics, fluff on hieno genre, mutta musta on alkanut tuntua, ettei minkään muun kirjoittaminen onnistu :DD Ehkä tää on mun kohtalo. Kaikki ei voi tykätä kaikesta, kiva että tykkäsit muuten tästä koska itsekin tykkään! :> Kiitos! x
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x