Kirjoittaja Aihe: Crash Bandicoot: Jouluperinteet kunniaan, S, Pinstripe/Tawna, oneshot  (Luettu 2358 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Jouluperinteet kunniaan
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Crash Bandicoot
Paritus: Tawna Bandicoot/Pinstripe Potoroo
Genre: Draamaa ja fluffia
Ikäraja: S

A/N: Äkillisestä inspiraatiosta seurannut tarina, joka sitten syntyikin yllättävän nopeasti ainakin meikäläisen mittapuulla. Tämä oikeastaan oli valmiina jo marraskuun puolella, mutta näin jouluteeman takia odottelin vielä kuunvaihteeseen. Iloista joulukuun alkua ja joulun odotusta!

Crash Bandicoot -hahmot kuuluvat Naughty Dogille.



***


Aamuherätys ei ollut miellyttävä mutta tehokas.

”Hauskaa joulua!” Tawna kailotti rynnätessään makuuhuoneeseen ja puoliunisenakin aavistin kuinka hän uhkaavasti liikkui ikkunaa kohti.

"Et avaa verhoja!” murisin ja mielenosoituksellisesti käänsin kylkeä. Se oli taas yksi mahdottoman kirkas päivä. Olisi Tawnankin jo luullut oppineen, että aamuherätykset olivat minulle kirosana.

”Kello on yli puolenpäivän, mikäli halusit tietää”, Tawna tuumasi ja heittäytyi viereeni vuoteeseen.

”Mitä siitä?” onnistuin haukotukseltani mumisemaan.

”Et kai ajatellut koko joulua maata sängyssä?”

Kyllä vain ja olisi kiva, jos liittyisit seuraani.

”Siis mitä?”

”Onko joulu sinulle uusi asia?” Tawna hymähti kömpiessään tiiviisti kiinni minuun.

”Todellakin on”, mumisin tyynyyn. En ollut koskaan kuullutkaan mistään joulusta, enkä olisi uskonut Tawnankaan tietävän moisesta. Olisin jopa voinut epäillä, että hän oli keksinyt itse kyseisen jutun saadakseen minut jollain verukkeella ylös sängystä. Hyvä yritys, mutta ei tuntunut pahemmin tehoavan. Ilmeisesti Tawnakin tuli samaan tulokseen, sillä hän tuhahti hiljaa ja lopulta nousi vuoteesta. Kuvittelin jo, miten hän olisi kiukkuinen kuin ampiainen koko kuluvan päivän, joten ehkä minun oli oman viihtyvyyteni kannalta parasta osoittaa tytölleni jonkinasteista selkärankaa.

”Hyvä on, minä nousen”, jupisin ja vääntäydyin istualleni.

”Arvelinkin, että muuttaisit mielesi”, Tawna sanoi eikä kuulostanut lainkaan ärtyneeltä – ennemmin juonikkaalta.

”En vain halua katsella sinua, kun olet vihainen”, totesin ja katsoin häntä alta kulmien.

”Voi, minulla oli suunnitteilla toisenlaiset jutut”, hän hymyili ja raotti ohimennen aamutakkinsa kaulusta.

Punaiset.

Hymähdin tahattomasti ääneen ja herätyksestä kummunnut ärtymykseni lieventyi kertaheitolla astetta alemmas.

”Mutta niin, mistä sinä horisit hetki sitten?” kysäisin silmiäni hieroskellen.

”Tänään on jouluaatto”, Tawna sanoi hyväntuulisesti. ”Se on täälläpäin hyvinkin arvostettu juhla. Kai olet nähnyt kaduilla kaikki koristeet ja sen sellaiset?”

”Joo, ne... Mietinkin, että mistä pelleilystä siinä on kyse”, sanoin ja sain osakseni silmien pyörittelyä.

”Joulu on varsin romanttinen juhla! Nouse ylös niin näytän, mitä olen aamulla tehnyt”, Tawna kehotti ja katosi aulaan.

Vedin aamutakin ylleni ja seurasin häntä. Oli varsin tyypillistä, että hän oli innostunut jostain ja oli siksi niin tohkeissaan. Nähtävästi Chicago oli saanut Tawnan enemmän pauloihinsa kuin minut – minulle tärkeintä täällä olivat vapaus ja omat bisnekset.

”Mitä helkkaria?” oli ensimmäinen kommenttini nähdessäni kämpän teemaan sopivan sisustuksen: väreinä oli lähinnä punaista, valkoista ja vihreää. Se, mikä pisti silmääni heti, olivat kummalliset kasvit, joita Tawna oli ripustanut jokaisen oviaukon ylle.

”Mitä nuo ovat?” minun oli pakko kysyä.

”Mistelinoksia”, Tawna tuumasi.

”Ja niiden virka on?”

”Tuskinpa se sinua liikuttaisi”, hän naurahti.

”Päinvastoin, olen varsin utelias”, totesin ja irrotin yhden rehun tarkastellakseni sitä lähempää. ”Älä viitsi, laitan sen kyllä takaisin”, sanoin Tawnan silmäillessä paheksuvasti.

Erikoinen se misteli kieltämättä oli – kummallisen muotoiset terävät lehdet ja punaisia marjoja. Epäilemättä se oli myös myrkyllinen. Minkä ihmeen vuoksi amerikkalaiset koristelivat talonsa myrkyllisillä kasveilla ja väittivät sen olevan osa jotain juhlaa?

”Tämä menee täysin yli hilseen”, murahdin huvittuneena ja sain puheillani Tawnan melko tympääntyneeksi.

”Joulu on vain kerran vuodessa ja tämä on niin minulle kuin sinullekin ensimmäinen, joten olisi kiva, jos jakaisit sen iloa muille”, hän luennoi ja sai minut kohottelemaan kulmiani.

Nytkö se olin taas minä, joka teki sitä, tätä ja tuota, muttei koskaan mitään toisia riemastuttavaa? Rehellisesti sanottuna minua ei olisi voinut vähempää liikuttaa koko joulu. Kaikki siihen liittyvä kuulosti jo nyt tekopirteältä ja väkisin väännetyltä.

”Ei tule kaunista kesää”, totesin päätäni pudistellen.

”Älä viitsi olla tuollainen”, Tawna ärsyyntyi ja loi minuun myrkyllisen katseen. En ymmärrä, miksi hän otti sen kaiken niin helkkarin tosissaan, eikä mieleni tehnyt jankata hänen kanssaan aiheesta.

Olisihan sen toki voinut arvata, että riita siitä syntyi, vaikka mitä olisi sanonut. Loppujen lopuksi Tawna marssi makuuhuoneeseen ja paiskasi oven kiinni perässään. Jäin toljottamaan hänen peräänsä ja pyörittelin misteliä edelleen sormissani. Lopulta sulloin sen aamutakkini taskuun ja lampsin parvekkeelle tupakalle.

Naiset.

Närkästykseni ei tuntunut lieventyvän millään. Karistin tuhkaa parvekkeen kaiteelta ja loin silmäyksiä vilkkaille kaduille. Väenmäärästä päätellen taisi todellakin olla kyse jostain merkittävästä juhlasta. Mieleeni muistui, miten Tawna oli sanonut joulun olevan romantiikan aikaa ja tulin ajatelleeksi, että mikäli mielin saada osani läheisyydestä, minun ehkä pitäisi sanoa jotain järkevää pölyn hieman laskeuduttua. Ei Tawna pahemmin ollut pitkävihaista sorttia, mutta tämän asian suhteen se taisin olla minä, jolla oli pallo sillä hetkellä. En ollut sellainen tyyppi, joka olisi madellen pyydellyt anteeksi, mutta kenties voisin osoittaa edes orastavaa kiinnostusta tätä jouluksi kutsuttua juhlaa kohtaan.

Muistelin, mitä muuta informaatiota olin jo saanut sinä päivänä. Kummallisten mistelinoksien merkitystä en ollut vieläkään saanut selville, mutta tiirailtuani aikani parvekkeelta kadulle tarkoitus selkeytyi varsin hyvin. Julkisiin puihin sidotut pienet kasvit olivat kovassa hyötykäytössä, kun rakastuneet parit kerääntyivät niiden alle kutemaan. Että osasikin olla ällöttävää. Minä en sietänyt romanttista lässytystä tai muuta sellaista toisten kohdalla ollenkaan, itseni tapauksessa silloin tällöin mutta ilman sitä siirappilätinää.

Tulin kuitenkin ajatelleeksi edelleen taskussani olevaa mistelinoksaa ja sitä kuinka Tawna oli kylvänyt niitä pitkin kämppää. Mitä ilmeisimmin hänellä oli varsin näkyviä taka-ajatuksia. Sinänsä ihmettelin moista, sillä kyllä minä häntä ilman mokomien kasvien pakotettakin olisin suudellut. Ehkä siinä sitten oli pointtina jonkinlainen joulutaika – mikäli suuteli heilaansa kymmenen mistelin alla, se tiesi... onnea?

Paskanmarjat, ei kai se nyt niin ollut?

Yleisesti ottaen päättely- ja arvailukykyni oli melkoinen, mutta tämä kaikki hössötys aiheutti ruosteisuutta.

Tuhahdin itsekseni ja siirryin takaisin sisälle viileän tuulen puhaltaessa ikävästi. Tawna näköjään murjotti edelleen suljetun oven takana, mutta eiköhän hän piakkoin tyyntyisi. Kehittelemäni suunnitelma oli aika tomppeli, mutta ainakin vertaansa vailla – omasta mielestäni ainakin.


***


Lötkötin sängyllä kuin kuollut kala ja minua raivostutti niin, että savu melkein nousi korvistani. Uskomatonta, miten Pinstripe saattoikin olla noin primitiivinen tapaus. Jos sitä oli koko ikänsä viime vuoteen asti elänyt kolmen pienen saaren keskuudessa, oli kai ihmekin, että kaikki uusi ja kiehtova oli niin vaikea sulattaa. Oikeastaan oma tilanteeni oli muuten samanlainen, mutta minä sentään omaksuin uusia ideoita varsin avoimin mielin, enkä ollut tuollainen jatkuvasti tynnyrissä elävä luolamies.

Oveen koputettiin tai pikemminkin iskettiin rystysillä pariin otteeseen. Pinstripe ei koskaan osannut koputtaa normaalisti.

Niiiiin?” vastasin korostetun dramaattisesti.

”Tule tänne”, kuulin Pinstripen äänen. Nousin istumaan ja ohimennen vilkaisin kelloa. Olin näköjään jo puolisen tuntia pysytellyt sivistyksen ulkopuolella.

”Miksi minun pitäisi, kun minulla on täällä paljon hauskempaa?” murisin oven läpi.

”Niinhän sinä luulet, tule nyt vain.”

Raahauduin ylös ja lampsin ovelle avaten sen rivakalla liikkeellä. Pinstripe suoristi ryhtiään ja hymyili vinosti.

”Tiirailitko sinä avaimenreiästä?”

”Olet vain aika söpö, kun kiukuttelet”, Pinstripe tuumasi hiuksiaan sivellen.

”Oliko sinulla jotain asiaakin?” kysäisin näennäisen ankaraan äänensävyyn, vaikka jostain syystä minua hymyilytti.

”Sellaista, että istu alas”, Pinstripe viittasi sohvaa. Noudatin kehotusta. Pinstripe nappasi pöydältä kaksi kuppia, ojensi toista minulle ja istui viereeni. Nuuhkaisin juomaa ja ryystin hitaasti varoen polttamasta suutani.

”Onpa hyvää”, mumisin yllättyneenä. Se oli mustaa teetä, mutta seassa oli jotain erikoista maustetta.

”Laitoin tähän mukaan inkivääriä”, Pinstripe sanoi vastaten samalla äänettömään kysymykseeni. Mietin, mistä kummasta hän oli löytänyt reseptin, mutta ennen kaikkea minua hämmästytti tällainen tempaus.

”Kai tiedät, että inkivääri on joulumauste?” huomautin kulmiani kohotellen.

”Tiedän toki ja siksi päätinkin hyödyntää sitä”, hän vastasi ja vei kätensä selkänojalle maanitellen minua syliinsä.

Kasvoilleni nousi ovela hymy – näköjään Pinstripe oli sittenkin oppinut jotain joulusta ja sen hengestä.

”Olet täynnä yllätyksiä”, mumisin käpertyessäni hänen kainaloonsa.

”Tietysti olen. Eihän tasaisissa tyypeissä ole mitään mielenkiintoista.”

”Totta puhut”, naurahdin ja sormeilin hajamielisenä Pinstripen niskahiuksia. Hän kumartui lähemmäs ja suuteli minua.

Pitkän tovin jälkeen vetäydyin kauemmas ja tuumasin: ”Tämä pitäisi tehdä mistelin alla.”

Tälle Pinstripe naurahti viekkaasti.

”Katso ylös”, hän sanoi ja suukotti kaulaani. Loin silmäyksen kattoon ja näin sinne kiinnitetyn mistelinoksan. Huulilleni nousi hilpeä hymy tajutessani asianlaidan.

”Tuo ei kyllä ollut tuolla aamulla.”

”Eipä tainnut, mistähän lie tullut?” Pinstripe kohautti olkiaan ja tunsin hänen leveän hymynsä kaulaani vasten.

« Viimeksi muokattu: 05.02.2018 15:52:56 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Crash Bandicoot: Jouluperinteet kunniaan, S, P/T
« Vastaus #1 : 07.01.2018 19:46:11 »
Noniin! Kun sen aiemmankin luin ja kommasin niin pakkohan tämäkin on, kun on niin lutunen ja jouluinen ja wää, Pinstripeä <3

Lainaus
”En vain halua katsella sinua, kun olet vihainen”, totesin ja katsoin häntä alta kulmien.
Kato nyt tuota! Vaikka sillä nyt onkin oma Kaltenecker ojassa, niin onhan se kuitenkin periaatteessa leikissä mukana yhteisen sovinnon vuoksi ja siksikin, ettei Tawna pahastuisi. Jos siinä sivussa voi välttää riidan, niin sehän on vain plussaa! Selkeesti Pinstripe on oppinut parisuhteen tavoille - ainakin vähän.

Jännän ristiriitainen asetelma. Tai en nyt tiiä onko niin jännänkään, koska helpostihan sitä kommunikaation puutteesta tulee väärinkäsityksiä, mutta siis tää, että Tawna vetää hepulit siitä, kun Pinstripe ei innostu joulusta, mutta miten se voi innostua siitä, jos se ei tiedä siitä mitään? No joo, ehkä se olisi selvinnytkin, jos pöllöpää!Pinstripe ei olis vetänyt liinoja kiinni. Niin.

Noh, kenties pikkuriitely sitten piristää ilmapiiriä ;D ja niin kauan kuin nää pysyy näin stereotyyppisenä heteropariskuntana, niin niitä pikkuriitelyjä riittänee ;)

Lötköttää kuin kuollut kala! ;D ;D ;D

Mutta ihanainen fluffinen loppu, kun Pinstripe tekee tilanteessa ainoan mahdollisen oikean päätöksen ja muuttaa mieltään hyvitellääkseen Tawnaa xD

On nää kyllä pöhköjä mutta ah niin lutuisia, kiitos! <3



(pahoittelen laatua, oon edelleen kipeenä eikä tää näköjään ainakaan laantumaan päin ole :F)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Hehee, kiitosta, Buttis! Se on hyvä inspiroitua jouluteemasta vuodenvaihteen jälkeenkin. :D Eritoten olipa vaihteeksi mielenkiintoista katsoa, mitä tämä tarina piti sisällään...

Tämä pariskunta on riitelynsä ja temperamenttiensa kanssa yksi valtava räjähdysaltis kaaos hetkestä toiseen. Ensin tapellaan niin että kämppä raikaa ja sitten hyvitellään puolin ja toisin pilke silmäkulmassa. Tosielämässä kuka tahansa tulisi hulluksi, mutta näiden kahden kohdalla pidän siitä ihan liikaa. :D

Tämäkin oli ensimmäisessä persoonassa, huh. Olin todella unohtanut.

Tawna on kyllä yksi niin tsunderebimbo, että huh. xD Neidin mielen pahoittamisessa oli kyse juuri sitä, että vaikka koko joulun käsite on tullut tutummaksi vasta toisella mantereella, Pinstripe voisi luonnollisesti yrittää olla leikissä mukana ja näytellä innostunutta? :D Ihastuttava pöllöpää!Pinstripe ei moista soopaa niele liian helpolla, mutta tokihan sitä pitää nyt vähän yrittää lepytellä...

Lainaus
Noh, kenties pikkuriitely sitten piristää ilmapiiriä ;D ja niin kauan kuin nää pysyy näin stereotyyppisenä heteropariskuntana, niin niitä pikkuriitelyjä riittänee ;)
Naulan kantaan. :D We fight, we break up, we kiss, we make out

Tuli muuten mieleen, että tällä artistilla on nippu kaikkia ihania CB-fanarteja (sekä muista peleistä), joissa kiteytyy mielestäni juuri oivallisesti tämän shipin olemus. Pienehkö spämmäys:

[1] [2] [3] [4] [5]

Kiitoksia vielä ja yritä selättää se pahuksen tauti! <3 *hauisemoji*

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Okei, noista kuvista. Ykkösessä toi forehead ;) taitaa olla Tawna/Pinstripeä (ja kuka hitto tuolla taustalla on, onko se se joka pelasti Tawnan tornista x)). Kakkosessa ollaan luttanoita <3 ja kolmosessa, mitä, tääl on taas näitä otsailuja! Ooksä niinku näistä kahdesta kinkuhtanut vai onko tää piirtäjä sun vaikutuksen alaisena vai täh, miten tää kuvio menee? :D Mut joo, hienoa flirttailua, näyttää toimivan näillä! ;D Nelosessa "Pinny" xDD omg, kuka toi toinen tyyppi on ja miten se on vielä hengissä x) mut ihan kivasti joo tuotu esille se, miten samnkaltaisia nää kaks tosiaankin on ;D ja aw, olipas vitonen taas sitten luttana <33 okei, nyt mä ymmärrän sen linnunkin paremmin...

Gaaddääm, tekee mieli röökiä :F Paha, paha Pinstripe!


Kiitti avartamisesta! <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Ykkösessä on joo Crash taustalla pahoine aikeineen. xD Ja oli taas otsailuja, I see! En voi väittää saaneeni kiintymystäni (ei sitä kinkuksi voi sanoa!) aiheeseen juuri näistä, mutta ilahduttavaa, että artisti on ajatellut samoilla linjoilla. :D Pinnyn kanssa heiluva kaveri taas on Dingodile. Ei ihan noin cool kuin mitä tuossa fanartissa, mutta on sillä ainakin aussiaksentti ja aseena liekinheitin, joten siltä osin cool? ;D Ja ne on melkein kaikki pahikset keskenään yhtä suurta perhettä, joten uskaltaa sitä kaverille vähän kettuillakin... xD

Ja joo se jättikokoinen lintu olisi lievästi sanoen hatusta repäisty, ellei sellaista todella olisi ollut tarjolla canonin puolesta. :'D
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 649
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
En olekaan mitään näin vanhaa tainnut sulta lukeakaan :D Muistan joskus kun käskit mun pysyä kaukana näistä vanhoista kirjoituksista, mutta sori vaan, en tottelee XD Taidokkaasti olet jo yhdeksän vuotta sitten kirjoittanut, vaikka kyllä senkin huomaa, että taidot on vuosien aikana karttunut!

En osannut yhtään odottaa minä-kertojaa, se tuli vähän puskista, mutta ei mikään huono valinta. Se sopi ihan hyvin, kun sitten todella oltiin niin siinä Pinstripen "mikä hitto on joulu" -fiiliksissä kiinni :D Ja myöhemmin sitten pääsi lukemaan vähän Tawnankin ajatuksia.

Ja siis voi että tää oli herttainen. Olin ihan myyty Tawnan ajatukselle, että hän ja Pinstripe voisivat viettää ja juhlistaa ensimmäistä jouluaan yhdessä ♥ Siksi kurtistelinkin kulmiani Pinstripen nuivalle käytökselle, koska eihän sitä niin sovi toimia. Onneksi hän lopulta sitten tajusikin jotain ja osasi sovitella varsin taidokkaasti. Eiköhän heille ihan mukava yhteinen joulu muodostu :3c

En kyllä allekirjoita Tawnan väitettä siitä, että joulu on romanttinen juhla :D Vaikka joissain maissahan on aika tyypillistä, että jouluna mennään treffeile jne. ja nimenomaan meininki on aika lailla romanttista oman kullan kanssa vehtaamista. Toista se on täällä kylmässä pohjolassa, jolloin keskitytään omaan perheeseen :D Ei sillä että meillä Suomessa olis romanttisia juhlia muutenkaan, kun ystävänpäiväkin on nimenomaan ystävän päivä ;D Voi mennä vaikka itse naimisiin, jos jotain haluaa romanttisesti juhlia XD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Ahhahahah, eeei, yääk, tiehesi tästä megacringestä ficistä. :'D

Näköjään menit löytämään jotain todella vanhaa ja aikansa tuotteen lailla kimaltavaa höttöä. xD Vilkaisin tätä pikaisesti ja kieltämättäm ensimmäisen persoonan kertoja vähän iski verkkokalvoille. Sitä ei toden totta tule enää liiaksi käytettyä.

No mutta joo, joulun aika on erikoista ja omalla tavalla merkityksellistä itse kullekin. xD Tajusihan se Pinstripekin sen lopulta, kun vähän ensin likkakaveri vetää kilarit ja mököttää. Näiden suhde on vähintään yhtä terve kuin Roopella ja Kultulla. Ja silti fandomkohtainen OTP, koska olen typerä. :D

Sitä en tiedä mistä Tawna veti ajatuksen, että joulu olisi romanttinen juhla. Ehkä hän toisaalta vain haalii kasaan kaiken maailman tekosyitä, jotta voisi keksiä jotain imelää Pinstripen päänmenoksi. xD Kiitos kommentista, Larjus!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."