Kirjoittaja Aihe: FF100:Severus ei tahdo || Severus/äiti, S, Tuplaraapale  (Luettu 4628 kertaa)

Puhpallura

  • Vieras
Title: Severus ei tahdo
Author: Puhpallura
Raiting: Sallittu
Genre: En tiedä mihin genreen kuuluu, ja siksipä on täällä.
Beta: Ei ole, kun en viitsinyt betaa vaivata tällä :)
Disclaimer: Nerokas Rowling omistaa hahmot ja paikat, minä vain hieman lainailen niitä.
Summary: Severuksen ja äidin syntymäpäiväsuunnitelmat eivät mene yksiin.
A/N: Ficci osallistuu FF100:aan sanalla syntymäpäivä.
Kola-chan antoi pakollisia sanoja jotka ovat: kukkaverhot, nulikka, kääpiö, posliinilintu ja vihreät hiukset.

– Äiti! Minä en tahdo! Severus kiukutteli ja polki jalkaa keittiössä.
– Severus, yritän vain saada järjestettyä sinulle mitä hienoimmat 6-vuotissyntymäpäivät, hänen äitinsä yritti rauhoitella poikaa.
– Mutta minä en tahdo mitään typeriä vihreitä hiuksia! Severus kiukutteli edelleen. – En halua olla mikään tyhmä kääpiö! Haluan olla urhea ritari!
– Ei se ole kääpiö, vaan menninkäinen, eikä sillä ole vihreitä hiuksia, äiti sanoi voipuneena.
Eileen Prinssi huokaisi, sillä hän tiesi ettei Severus helpolla muuttaisi mieltään syntymäpäiviinsä liittyvässä pukeutumisessa. Eileen oli halunnut teemaksi irlantilaisen mytologian, josta löytyi monta hahmoa, joista lapset varmasti pitivät.
– Minä en tahdon! Severus huusi perääntyen taaksepäin.
Hän törmäsi takanaan olevaan pieneen hyllykköön sillä seurauksella, että yhdeltä hyllyltä tipahti Eileenin posliinilintu lattialle kappaleiksi hajoten.
– Severus! Senkin nulikka!
Severus sai vauhtia jalkojensa alle, ja vain kukkaverhot heilahtivat kun hän juoksi omaan huoneeseensa lukiten oven perässään. Hän kuuli äitinsä äänen oven takaa.
– Severus, avaa ovi.
– En, koska olet vihainen, Severus sanoi pelästyneellä äänellä.
– En ole. Olen vain vähän harmistunut. Tule nyt vain, Eileen maanitteli.
Severus avasi oven varovaisena, ja astui huoneesta ulos halatakseen häntä
– Anteeksi, ei ollut tarkoituksena, Severus sanoi ja katsoi katuvana mustilla silmillään äitiään.
– Ei se mitään, vahinkoja sattuu, Eileen sanoi lämpimästi. – Onko asia nyt sovittu?
– Mikä asia? Tuo posliinilintujuttu?
– Se, että pukeudut menninkäiseksi.
– Ei!


Ja tietenkin kommentit ovat tervetulleita :)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:51:43 kirjoittanut Pops »

Dinella

  • Leijonakuningas
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #1 : 27.04.2008 20:26:36 »
Söpöö..! Ihanaa tuollainen pikkulapsen kiukuttelu, kun Severus on kyseessä. Kiva muuten lukea sinulta välillä sallittuakin ^^
Onko tulossa jatkoa?

edit// sokea minä.. eli odotellaan jatkoa :)
and never, never, never stop for anyone

ava by raitakarkki

mustapisara

  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #2 : 27.04.2008 20:52:56 »
Oi, en ole koskaan ajatellut Severusta ihan pienenä lapsena. Mutta kun sillä on aikuisenakin niin mahtava tempperamentti, niin ei se varmaan ole lapsenakaan ihan enkeli ollut kun nyt tarkemmin ajattelee ;)
Ficci oli todella mainiosti kirjoitettu ja kyllähän tuo hymyilyttämään pisti :D
(pitääpäs lukaista muitakin sinun kirjoittamia ficejä)

-m-

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #3 : 28.04.2008 11:42:11 »
Kiitos kaunis kommenteista :)

Dina: Kiva kuulla, että pidit :) Minulle tuli äkillinen into kirjoittaa jokin ficci Severuksesta lapsena ja tässä on lopputulos :D
Jatkoa tähän ei ole tulossa, jos en sitten innostu kirjoittamaan pidempää ficciä itse syntymäpäivistä :D
Tämä on kyllä yksi niistä harvoista ficeistäni jotka ovat sallittuja, muutamaa angstia lukuunottamatta. Mutta muita alemman ikärjan ficcejä kyllä löytyy(pientä mainostusta ;D)

mustapisara: Itsellä on myös sellainen mielikuva ettei Severus lapsenakaan ollut mikään helppo tapaus :D
Mutta hienoa kuitenkin kuulla että pidit :)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #4 : 28.04.2008 14:14:42 »
Aww, ylisöpöä. Pikkulapset ovat ihania. Niin kauan kun eivät ole minun kimpussani ;D okei, Sewwie-pie saisi minua kiusta ;D

Ei tässä nyt oikein muuta voi sanoa, että hyvä vain Eileen jos ei pinna katkea joka välissä jos lapsi on tuommonen. Ihastuttava pikkuficci, olisin lukenut enemmänkin. Ei nyt tule tämän rakentavampaa, sori ;)

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #5 : 28.04.2008 15:19:06 »
Mun Severus-tutkani taas spottas uuden Severus-aiheisen ficin ja voi että tää on hellyyttävä! Voisin itekin juuri kuvitella Severuksen melko jääräpäisenä/tuittupäisenä vekarana joka kuitenkin fanittaa äitiään. Ihana! Ahihi! Hihittelen täällä yksikseni.
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #6 : 28.04.2008 21:16:00 »
Kiitoksia jälleen kerran kommenteista :)

jossujb: Kiva kuulla että pidit :)
Pikku-Seve saisi olla ihan milloin vain minunkin kimpussani, vaikkei myöskään minun pinnani kestä pitkään, ei ainakaan oman pikku riiviöni kanssa :D

Out There: Minulla on ainakin hyvin selkeä näkemys siitä, että Severus on lapsena ollut juuri tuollainen jääräpää :D
ja kukapa pikkulapsi ei äitiään fanittaisi :D
Mutta mukava kuulla, että pidit.

Lynx

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #7 : 29.04.2008 08:35:07 »
Aih ja voih kun oli söpö pieni katsaus Severuksen lapsuuteen...
Minäkin taisin olla lapsuudessani aikamoinen jääräpää..
Mutta joo ihana oli! <3

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #8 : 29.04.2008 12:37:14 »
Kiitos kommentista Lynx  :)

Kiva kuulla että pidit :)

Luulenpa, että täytyy jossakin vaiheessa kirjoittaa pidempi ficci Severuksen lapsuudesta, kun Severus vaan on ollut niin söpö lapsena :D

Ihmissusi

  • ***
  • Viestejä: 52
  • " Hän hymyili ja veti possua saparosta. "
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #9 : 03.05.2008 23:48:02 »
Oi ihana <3 Rakastun pikku- Severukseen :)
"Mikä on tullakseen, tulee... ja me kohtaamme sen pystypäin sitten, kun se tulee." ( Rubeus Hagrid )
" En minä pelkää, Harry. Olen sinun kanssasi." ( Albus Dumbledore )

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #10 : 04.05.2008 17:20:39 »
Kiitos kommentista Ihmissusi :)

Minä ainakin olen rakastunut Severukseen, oli hän aikuinen tai lapsi :D
Mutta kiva, jos pidit :)

Voldemort

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #11 : 05.05.2008 13:17:56 »
Olet oikeassa, puhpallura. Severus kaikessa (fiktiivisessaä) muodossa on aivan ihana ja saa sydämen sulamaan! Oikeana ihmisenä hän aiheuttaisi lähinnä harmaita hiuksia. ;D Tämä ficci on suloinen ja minun kommenttini lähinnä tyhjänpäiväinen.  ::)

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #12 : 06.05.2008 01:25:07 »
Kiitos kaunis kommentista Voldemort  :)

Olet myöskin oikeassa tuossa. Toisaalta, voisin ottaa kyllä riskin noista harmaista hiuksista jos vain saisin Kalkaroksen itselleni ;D
Noh, omasta mielestäni tyhjänpäiväisiä kommentteja ei olekaan :)
Mutta, hienoa jos pidit :)

Lout

  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #13 : 14.06.2008 22:10:30 »
Söpö ja ihana pikku Severus. (En itsekään kyllä menninkäiseksi pukeutuisi) Mutta mahtava idea. <3
Rakentava karkasi Kiinaan.
All i want is one more day
Its all i need one more day with you

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #14 : 14.06.2008 23:49:01 »
Kiitos kommentista Lout  :)

No joo, en minäkään kyllä menninkäiseksi pukeutuisi :) Mutta kyllä se pikku-Severus vain on niin ihana :D
Ja ihana kuulla, että pidit :)

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100:Severus ei tahdo
« Vastaus #15 : 15.06.2008 12:02:28 »
Kiitos kommentista Stargazer  :)

Mietinkin, miten tuon parituksen ilmaisee sillä tuolla tavoin kuin sen laitoin, tulee mieleen ihan insesti omastakin mielestäni :D Kun, eihän tässä varsinaisesti paritusta ole kuitenkaan.
On kiva kuulla, että ficci piristi aamua, sillä sehän on sen tarkoitus: saada lukija hyvälle mielelle :)

Psyko

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 159
  • Shit happens
Vs: FF100:Severus ei tahdo || Severus/äiti, S, Tuplaraapale
« Vastaus #16 : 26.06.2014 18:55:41 »
Severus on niiin söpö tässä.  ;D Ja vaikka tässä Severus on niin kaukainen siihen hahmoon, mihin olemme tutustuneet kirjoissa, oli yksi kohta yhtäläisyydeltään pelastava tässä:
Lainaus
– Onko asia nyt sovittu?
– Mikä asia? Tuo posliinilintujuttu?
– Se, että pukeudut menninkäiseksi.
– Ei!

Tuo kysymys, mikä asia?, kuulostaa niin pieneltä mutta terävän loogiselta Severukselta.  ;D "Minua ei niin helposti huijata!"  ;) Mutta kiva ajatus että Severus olisi koskaan edes viettänyt synttäreitä, kun hänellä ei ollut lapsena kunnon vaatteitakaan.

Kiitos!