Kirjoittaja Aihe: Kirje veljeltä (S, drama)  (Luettu 3436 kertaa)

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Kirje veljeltä (S, drama)
« : 06.08.2011 23:46:34 »
Nimi: Kirje veljeltä
Kirjoittaja: FakeLove
Ikäraja: S
Tyylilaji: Draama
Päähenkilö: George
Yhteenveto: George olisi nauranut Fredille, jos ei tietäisi, että tämä oli totta.
Vastuuvapaus: Hahmot ovat tietenkin Rowlingin. En saa tästä rahaa (enkä kyllä haluaisikaan).

A/N: Tähän aikaan tulee niin helposti kirjoitettua ja pitihän se kirjoittaa, kun inspis iski ;) Toivottavasti tykkäätte! Kommenttia saa antaa, jos löytyy jotain sanottavaa.

Kirje veljeltä

Kyyneleet verhosivat Georgen kalpeita kasvoja. Hän puristi käsissään kellertävää pergamentin palasta, johon oli kirjoitettu kiemuraisella käsialalla viesti. George olisi nauranut Fredille, jos ei tietäisi, että tämä oli totta. Avattuaan surua leimuavat silmänsä, hän päätti lukea kirjeen vielä kerran.

Hei George,

Kun luet tämän, olen todennäköisesti kuollut. Hassua, minäkö muka kuollut? Vielä hassumpaa on, että olen kirjoittamassa tämmöistä viestiä.. Huh, ei olisi uskonut!

Olimme aina pari, teimme ja jaoimme kaiken yhdessä. Toista ei ole ilman toista. Nyt sinusta varmasti tuntuu siltä, noh, ikään kuin sinusta puuttuisi pala. Siltä minusta tuntuisi.

Toivon, ettet jää liiaksi murehtimaan minua. Olet minulle tärkeä, siksi haluan, ei vaan vaadin, että jatkat elämässäsi eteenpäin. Mitä ikinä teetkin, minä tuen sinua. Tulen aina olemaan läsnä, tulen aina olemaan luonasi. Nautithan elämästäsi? Me tapaamme vielä, sitten kun aika koittaa.

veljesi Fred

p.s. Rakastan sinua.


George hymyili vaisusti ja taitteli pergamentin varovasti taskuunsa. Kaksi sanaa pyöri hänen mielessään. Rakastan sinua.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

ellastina

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Puuskupuh
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #1 : 17.08.2011 21:08:26 »
Eka kommentoija!

Ihanan lyhyt ja ytimekäs. ♥ Tykkäsin.
'Tell me one last thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #2 : 22.08.2011 22:07:45 »
Ihanaa saada tähän joku kommentti mistä tietää edes yhden mielipiteen. Kiitos :)


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #3 : 22.08.2011 23:09:22 »
Oih, ihana kirje! Juuri sellainen, kun Frediltä olisi tullut Georgelle! Osaat kyllä kirjoittaa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

meFaireCroire

  • Korpinpoikanen
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #4 : 22.08.2011 23:16:15 »
Voi että, olipa kaunista tekstiä ! Surullista mutta totta, että toinen ei voi olla kokonainen ilman toista. Ja tuo rakastan sinua, voi eih on se vain väärin ! Ei, en minä offaa, kehun vain tätä ilman sen kummempaa rakentavaa :D

LoveSnape

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #5 : 22.08.2011 23:24:26 »
Joo ! Oooi aivan ihana kirje! Ja yhdyn(krhm, samaistun, olen samaa mieltä) meFaireCroireen, toista ei ole ilman toista. :/
Kauniisti kirjoitettu, varsinki toi vika "kappale" kirjeestä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011 23:32:26 kirjoittanut LoveSnape »
Here's hoping, you’ll help me to be brave.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #6 : 24.08.2011 16:56:35 »
Kiitos paljon teille kaikille :)


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #7 : 24.08.2011 20:53:19 »
Tiivis, surullinen, hyvin kirjoitettu ja hieno. :D

Tässä on pienessä paketissa paljon tunnetta, ja tähän sopii hyvin tuollainen hyvin suoraviivainen eteneminen ilman mitään turhia koristekiemuroita. Suru on tässä nättiä, ja tuo kaksosten välinen yhteys näkyy hyvin. Fredin kirje kuulostaa ihan häneltä.

Kiitos tästä.
wooooop
Ava: Ingrid

kanelimarja

  • kulissiolio
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Slytherin Pride
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #8 : 24.08.2011 21:29:03 »
Ihana. Tämä tuntui hyvin aidolta ja tuossa "rakastan sinua"-kohdassa sulin täysin ja hymyilin kuin idiotti, itkettikin vähäsen. Frederica sanoikin oikeastaan jo kaiken mainitsemisen arvoisen tuosta rakenteesta, suoraviivainen eteneminen sopii tähän todella hyvin. Kiitän lukukokemuksesta.

If I'm right then prove me wrong.

Antelope

  • Vieras
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #9 : 25.08.2011 19:39:58 »
Minä tykkäsin tästä. ♥ Kirje oli todella suloinen, vaikkakin surullinen. Fred/George on kiva paritus. :3

Lainaus
Surullista mutta totta, että toinen ei voi olla kokonainen ilman toista.
Näin. :<

Antelope :-*

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #10 : 25.08.2011 20:13:38 »
Alkoi itkettää. Olen muuttunut ihan oudoksi, eihän tätä nyt niin surulliseksi ollut kirjoitettu...?

Todella suloinen, yksi ihastuttavimmista aiheen ficeistä. Miellyttävästi kirjoitettu, neutraalin tuntuinen, johon lukija saa itse soveltaa tunteitaan. En kestä ajatusta Georgesta ilman Frediä. Ei ole Georgea ilma Frediä, eikä toisin päin!

Kiitos.
LND
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #11 : 25.08.2011 21:06:30 »
Kiitos Frederica, kanelimarja, Antelope ja LND :) Kiva, että ihmiset on tykänny!


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #12 : 26.08.2011 10:37:07 »
Tätä ei olis saanut lukea matikan tunnilla. Nyt saan nieleskellä täällä lopputunnin ellen löydä jotain hauskaa luettavaa ja äkkiä  :'( Kauhea hinku tuli halata George-raukkaa... Ja kuten yhteenvedossakin, lause George olisi nauranut Fredille, jos ei tietäisi, että tämä oli totta. Oli jotenkin... hmm... se vain jotenkin tiivisti koko raapaleen siihen yhteen lauseeseen täydellisesti. Miten sä osaatkin?  :D rakastin <3

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #13 : 26.08.2011 22:12:35 »
Fubuki, kiitos! :)


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #14 : 25.08.2013 00:10:18 »
Voi, ihana kirje! <3

Tuntuu kyllä vähän oudolta ajatella Fredin kirjoittavan tuollaista kirjettä, mutta silti teksti oli tosi luonteva.
Ääh, en osaa vaan kommentoida tätä :D

~ Saphira
Sé onr sverdar sitja hvass!

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Kirje veljeltä (S, drama)
« Vastaus #15 : 30.08.2013 10:11:38 »
Ouw. :< Tykkäsin tästä kovasti. Idea Fredin kirjeestä Georgelle on ihana ja siihen kirjoitetut sanat... Niin katkeraa ja kaunista, että kaksikon yhteinen taival päättyi sillä tavalla. Että George jäi yksin, tuntien itsensä vain puolikkaaksi ilman toista. Kuten muutkin ovat omissa kommenteissaan kehuneet, niin toteutustapa toimii tässä loistavasti, tukien ideaa ja tunnelmaa. Yksinkertaista ja korutonta, mutta silti niin äärettömän vaikuttavaa. Veljesten yhteys, suhde toisiinsa tulee tässä esiin hyvin luontevasti, ja vaikka asiaa ei varsinaisesti taidettu ääneen sanoakaan, niin Georgen kaipuu on selkeästi erilaista kuin muiden.

Toivon, ettet jää liiaksi murehtimaan minua. Olet minulle tärkeä, siksi haluan, ei vaan vaadin, että jatkat elämässäsi eteenpäin. Mitä ikinä teetkin, minä tuen sinua.
Tämä nousi ehdottomaksi suosikkikohdakseni.  Fredin sanat ovat viisaita neuvoja veljelle, rakkaalle veljelle ja niitä lukiessa tuli väistämättä sellainen olo, että ne tulevat suoraan sydämestä ja ovat vilpittömiä. Fredin kirje on todella fredmäinen ja ainakin minusta olisi mielenkiintoista lukea, millaisia ajatuksia hänen päässään on pyörinyt tuon kirjeen kirjoitushetkellä: varmaankin todella ristiriitaisia.

Ihana teksti, kiitos. : )
~ Herkku.