Jep laaksokukan kanssa (jee sain ihmisiä kommentoimaan avoihin!
its a good thing, rite?) samaa mieltä, että se haaleus ei välttämättä tee hyvää sille avalle. Isossa kuvassa ne värit näyttää hyvältä, mutta kun pienentää sen kuvan, värillisyys, tummapää ja vaaleapää vaihtuu, eli kannattaa ottaa oma värimuokkaustaito esiin ja säädellä, varsinkin varjoja ja/tai valoja esiin.
Mua sikäli sen takia harmittaa, että we♥it:n kuvia käytetään niin paljon, koska ne on jo valmiiks muokattu hienosti ja ne on muutenkin tosi nättejä kuvia, että avantekijät ei keksi että itsekin vois tehä siihen jotain uutta, jotain omaa. Kun aloin katteleen sun avoja, ajattelin että ne oli kaikki vaan leikattu kuvasta ja thats it
mut ekasta viestistä luin että muokkaat näitä, joten sai mut vähän confused
kannattaa rohkeesti miettiä värimuokkauksia, tarkkailla sitä kuvaa ja ettiä sen kuvan idea siihen avaan ja mitä osaa siinä kannattaa korostaa.
Muutamia kuvia oli sellasia, joita en ois ite välttämättä valinnut avaksi muokattavaksi. Ne oli jotenkin.. ideattomia? Kokonaisina kuvina oikein nättejä, mutta avaksi leikataan niin pieni osa, että sen kuvan alkuperänen kertomus joudutaan leikkaamaan pois, ja otan esimerkin: redhair1.jpg oli juuri vähän sellainen kuva.
ja samaisessa avassa on vähän se ongelma, että oot jättänyt varjoja käsittelemättä, joka latisti koko avan ja tausta, joka on kirkas, vie koko huomion itse tytöstä.
Ja kanssa: lisää tarkkuutta, jos sulla on ohjelmissas sellasta mahdollisuutta! Jpeg syö kuvasta dataa joka kerta, kun sen avaa&tallentaa, eli saattaa tulla jonkin verran pikselimössöä ja lisäksi noista muutamissa oli myös vähän blurrimaisuutta (mietin suomenkielistä sanaa _kauan_ enkä muista mikä se on suomeksi... epäselvyys...jotai sinnepäin
), joka ei selvästi ole ollut tarkoitus siinä kuvassa. Esim redhair8 kuvassa tyttö jää valon piiloon, varjot on haaleita eikä hiustenväri kunnolla näy.
Mutta pointsit siitä, että teet paljon ja nopeasti JA leikkaat avoja niin, ettet länttää naamaa ihan keskelle joka kuvassa, vaan mietit selvästi asettelua, kultaisen säännön mukaisesti tosi useissa näistä
//Eipä mitään, toivottavasti tästä on apua
en mä nyt mee toisten avoja roskiin heittelemään, eikä nämä ole läheskään huonosta päästä. Erittäin lupaavia avoja!