Kirjoittaja Aihe: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 20/20 - valmis!  (Luettu 1904 kertaa)

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Title Ryövärikirjeitä
Rating S
Fandom Multifandom
Pairing Ronja Ryövärintytär / Peppi Pitkätossu
Disclaimer Hahmot ja miljöö kuuluvat Astrid Lindgrenille.
Challenges Mikroficci -haaste ja Kirjehaaste. Lisäksi omana henkilökohtaisena haasteena on kirjoittaa nämä tajunnanvirtana.

Summary On Pepin syntymäpäivä, ja koska Ronja ei tiedä, kuinka ilmaisisi kiintymyksensä maailman vahvinta naista kohtaan kasvotusten, on hän päättänyt kirjoittaa Pepille kirjeen.
Tai oikeastaan, kaksikymmentä kirjettä. Kaksikymmentä asiaa, jotka tekevät Pepistä erityisen.





















« Viimeksi muokattu: 21.01.2024 20:35:56 kirjoittanut Ingrid »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 513
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 4/20
« Vastaus #1 : 16.01.2024 21:19:23 »
Tää oli just sopivan leppoisaa mainoskatkoviihdettä tässä vaalitentin lomassa <3 Ja esteettisesti tää on myös mun mielestä upea, mikä toki ei sulta yllätä!

Musta tää on niin ihana idea, yhdistää kirjehaaste ja mikroficit! Tykkään muutenkin ajatuksesta, että Ronja katsoo parhaakseen kirjoittaa Pepille lyhkäisiä, söpöjä kirjeitä kun ei koe saavansa sanottua näitä asioita kasvotusten :3 Hyvä jabi myös Birkiin, onhan sen kanssa taatusti paljon tylsempää kuin Pepin ;D

Noooh kuten tiedätkin, niin jään odottelemaan lisää tätä hyvää ♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 8/20
« Vastaus #2 : 17.01.2024 19:08:39 »
Angie, aina vaan jaksat tulla kommentoimaan näitä mun aivotuksia. ♥ Ronja on tosiaan ehkä vähän semmoinen enemmän suomalaiseen mykkyyteen ja vakavuuteen taipuvainen, joten tuntui luonnolliselta kirjoittaa kirjeet juuri Pepille - eikä toisinpäin. Kiva kuulla, että tämä tarjosi viihdettä tentin lomassa, koska sitä todella itse kukin tarvitsee. :D Kiitos kun oot tommonen. ♥






















Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 12/20
« Vastaus #3 : 18.01.2024 11:36:01 »



















Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 513
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 12/20
« Vastaus #4 : 20.01.2024 00:11:16 »
Ai vitsit, nää on taas täynnä niin söpöjä pieniä yksityiskohtia ♥ Ja siihen nähden, ettei Ronja uskalla sanoa näitä Pepille ääneen, on hän harvinaisen tarkkasilmäinen ja kuvaileva - hän on selkeästi seurannut toisen tapoja ja touhuja hyvinkin tiiviisti :3 Näistä myös huokuu sellainen lämpö ja läheisyys!

Hauska yksityiskohta myös tuo, että Peppi on ainoa joka uskaltaa sanoa Loviisalle vastaan ;D Voin kuvitella, että Loviisa on kenties aluksi ollut hivenen hämillään moisesta rohkeudesta, mutta osaa sitä taatusti myös arvostaa - hänen tyttärensä kun ehdottomasti ansaitsee rohkean puolison ;)


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 16/20
« Vastaus #5 : 21.01.2024 12:38:34 »
Angie. ♥ Kiva, että tästä on välittynyt juurikin se, että Ronja tietynlaisesta sulkeutuneisuudestaan huolimatta todella huomaa näitä päivittäisiä ja pieniä asioita, jotka tekevät juuri Pepistä hänelle niin erityisen. Ja joo, mulla on sellainen pinttymä siitä mielikuvasta, että kukaan karskeista ryövärinretkuista ei uskalla sanoa Loviisa-emännälle vastaan, mutta sitten tulee Peppi, joka sanoo asiat juuri niin kuin ne ovat. :D Kiitos, kun jaksat kommentoida. <3





















Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 526
Vs: Multifandom: Ryövärikirjeitä | Ronja/Peppi | S | 12/20
« Vastaus #6 : 21.01.2024 12:49:53 »
Voi että miten kivaa näistä kahdesta on aina lukea sinun kirjoittamanasi. ^^ Tulee hassun nostalginen olo ja voi kun itsekin voisi saada elää tuollaista seikkailuntäyteistä ja silti kiireetöntä elämää, josta löytää joka päivä jotain ihanaa. <3 Luot aina kauniin satumaisen tunnelman jokaiseen tarinaan, tunnen taantuvani lapseksi, joka lukee satukirjaa. ^^ Kirjeet olivat aivan ihania, Ronja osaa kirjoittaa kauniisti, vaikka sanookin, että ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi. Tosin voin itsekin samaistua tuohon, että kirjoittaessa asiat on helpompi saada auki, kun saa käyttää siihen aikaa, kuin jos ne sanoisi ääneen ilman etukäteen pohtimista. Söpöä, että hän huolehtii käsialastaan. :D Ja söpöä, että vaikka Ronjasta on vaikea kertoa asioista, joista Pepissä pitää, hän silti halusi nähdä sen vaivan ja kirjoittaa.

Korvapuustien leipominen kuulosti söpöltä. Ja oikein, talvella pitää olla vähän kylmyyden varalta rasvavarastoja. ^^ Naurahdin ääneen tuolle, että Ronja tykkäsi, kun Peppi tulee avaamaan purkin kannen ja on vielä ylpeä siitä. Peppi kuulostaa kaikissa näissä ihan mahdottoman täydelliseltä ihmiseltä, siltä, että Ronja on korviaan myöten rakastunut Peppiin ja kaikkiin hänen piirteisiin. Ronja tuntuu hyvinkin tarkkasilmäiseltä, kun näin osaa kuvata eri asioita Pepistä ulkonäöstä repun pakkuunopeuteen. ^^ Oih, rakastin tuota, miten Peppi puhuu välillä liian nopesti, mutta Ronja ei välitä siitä ja että tärkein asia välittyy, vaikka ei kunnolla toista ymmärtäisikään. <3

Ihanaa, että Ronja vähän pystyy piikittelemään Peppiä huonosta sävelkorvasta, vaikka se tuskin mikään piikki olisikaan. Ja sen Ronja on myös huomannut, että Peppi ei välitä, vaikka hänelle huomauttaisikin huonosta laulamisesta tai tanssimisesta, söpöä. ^^ Kuulostaa hupaisalta ajatella, miten Ronja on opettanut Pepin tykkäämään oluesta. :D Ja sitä vastoin upeaa, että Peppi on voinut opettaa Ronjalle, että ei ole häpeä myöntää olevansa väärässä ja että Ronja myös on oppinut tekemään sen omalla tavallaan, kun ei sanojen kanssa ole niin hyvä. Heidän suhteensa kuulostaa ihanan tasapainoiselta, voidaan ihan vaan olla yhdessä, lähteä seikkailemaan ja leipoa, jos siltä tuntuu. <3
Kiitos näistä söpöyksistä tosi paljon!

//Oho, juuri kun olin pistämässä kommenttia, olit julkaissut lisää kirjeitä!
Pitää sanoa, että itsekin tykkään käyttää vaatteet ihan loppuun saakka, olkoon vähän reikäisiä tai kuluneita, tästä olen Pepin kanssa samaa mieltä. Ihanaa, että he vaihtavat vaatteita ja käyttävät niitä ristiin. Samoin olen samaa mieltä Pepin kanssa kahvista, jos se on liian kitkerää, siitä kuuluu sanoa kovaan ääneen. :D Voi että, Peppi ilahtumassa Ronjan korttitempuista kuulostaa ihanalta, varsinkin, kun Peppi ei tunnu välittävän, että se vaikuttaa ulkopuolisen silmin lapselliselta, olla niin haltioissaan samoista silmänkääntötempuista. Mutta sitten kuitenkin saman lapsenomaisen Pepin kanssa Ronja pelkää vähemmän. Oikeastaan tosi kiva ajatus, että niin pöhkö, lapsenomainen kuin Peppi onkin, hänessä on jotain, mikä saa Ronjaan uudenlaista rohkeutta. ^^
Kiitos näistäkin vielä!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Meldis, kivaa, että tulit kommentoimaan! On niin ihanaa kuulla, että näiden lukeminen on tarjonnut sinulle pienen satumaisen hetken, jossa aikuisten murheet ja stressi toivottavasti ainakin lyhykäiseksi ajaksi unohtuivat. :) Olet näitä kirjoittaessani päässyt itsekin tutustumaan Peppiin entistä enemmän, ja toisaalta on ollut kivaa saada kirjoittaa niitä ajatuksia, joita minulla hänestä on ollut, sanoiksi. Kommenttisi ilahdutti päivääni kovasti, kiitos siitä. <3

A/N Koska nämä on kirjoitettu tajunnanvirtana niin tajuntahan sitten yllättäen päätti, että nämä on saatava tänään päätökseen. Niinpä viimeiset neljä kirjettä on kirjoitettu ja lähetetty Huvikumpuun, ja omasta puolestani haluan kiittää niitä, jotka jälleen ovat olleet Ronjan ja Pepin matkassa. <3





















Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 513
Peppi on minä ja minä oon Peppi:

Et aina sano asioita, joita haluan kuulla, mutta voin aina luottaa siihen, että kerrot totuuden. Ja yleensä kovaan ääneen.

Juuri mihin itsekin aina kovasti pyrin 😂 Myös tuo jopa oravan kanssa väittely oli jotenkin... no, myönnettäköön, samaistuttavaa. Minähän vänkään aina ja kaikkien kanssa :')

Naaaww musta oli ihanaa miten Ronja myönsi, että Peppi on ainoa jonka seurassa hän ei pelkää ajattaria ♥

En mä nyt osaa tähän kellonaikaan sanoo edes mitään järkevää. Ihaniahan nää oli ja rakastin tätä ideaa! Hmm... Olisko mitään ideaa kirjottaa Pepin harakanvarpailla takaspäin?? ;) Joka tapauksessa, tykkäsin as usual <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 409
Olisko mitään ideaa kirjottaa Pepin harakanvarpailla takaspäin?? ;)


Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 513
😍😍😍 I love it!!


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku