Ootte nyt saaneet mut innostumaan taas ihan mahdottomasti animesta ja mangasta hölinöillänne! Onhan sitä innostusta alkanut jo hiljalleen hipua kohti, mutta nyt Larjuksen
Yuri!!! On Ice ficci katkaisi kamelin selän (
) ja otin Crunchyrollin, että pääsen katsomaan YOI:ta! Siis mietin pitkään, ettei luistelevat nätit pojat oo mun juttu yhtään (vähän samansuuntaisia ajatuksia oli mm. Free!stä), mutta noi ficit, joita tullut luettua on alkanut vetoamaan. En malta odottaa, että pääsen onnistumaan JJ:hen!
Ja ai että Otabek on komia!!!
Muuta animea otin listalleni eli vanha rakkauteni
Bleach, kokeilujaksolla aloittamani
Velhon morsian (jonka enkkunimeä saati japanin kielistä nimeä en muista koskaan),
Bungo Stray Dogs (tämänkin pariin löysin ficcien kautta, vaikka ficcejä en ole tainnut lukea) ja sitten
Kuroko no Basketin, joka on jäänyt mieleen Taiga Kagamin hahmosta (mm. coneista) ja ainakin Finin Beyondin ficeistä.
Saa suositella Crunchyroll-animeja!!! Harmittelen kyllä, etten pääse tuolla nostalgiapärisemään Inuyashaa, eikä tuo jatko-osa kiinnosta (enkä vieläkään tiedä Inuyashan loppuratkaisua!). Se olikin tiedossa, ettei Fruits Basketia ole Crunchyssa ainakaan näillä leveysastella.
Mulla menee kyllä ikuisuus kahlata nuokin, kun oon tosi huono kattelee sarjoja.
Vähän kiinnostelisi katsoa suomisubeilla DVD:ltä ensimmäisen 80 jaksoa (?)
Narutoa, että sitten hyppäisi jatkamaan Narutoa siitä eteenpäin Crunchystä. Ostin Naruto-bokseja silloin, kun anime alkoi rantautua Suomeen enemmänkin, mutta sitä ei tietääkseni koskaan julkaistu enempää suomisubeilla?
Valitsin sarjoja sillä perusteella, johon mun englanninkielen puutteellinen taito todennäköisesti riittää miinut Bungo Stray Dogs. Se saattaa osoittautua haasteelliseksi, mutta katsotaan.
NANAn olen mm. katsonut ihan menestyksekkäästi animena (enkku subeilla), joka oli sen verran arkista kieltä ja onpa enkkuni siitä parantunut ja jokseenkin kykenen myös pelaamaan ja ymmärtämään asioita paremmin joissain peleissä kuin aiemmin.
Nyt kun mainitsin NANAn niin se on ihan top3 lempparini koko manga- ja animegenressä. Taistelee kärkisijasta
Fullmetal Alchemistin ja
One Piecen kanssa, että oikeastaan top3 on kolme kultaista ykköstä.
Tilasin myös viimein lisää
One Pieceä, (suomennetut) osat 71-75 Adlibriksen aleista.
En ikinä saavuta sitä 90+ osan suomitahtia, mutta no jospa ne pysyisivät saatavilla Adlibriksen ja conien valikoimissa, kunhan conit taas pyörii.
Mutta kyllä teidän viestejä lukiessa huomaa, miten ulapalla sitä on animesta ja mangasta.
Teidän kattomat sarjat ei sano mitään ja itse pyörin tällaisten tunnettujen sarjojen ympärillä ja no, onnekseni myös viihdyn niiden parissa! Eikä just jotkut ääninäyttelijät sano mulle nykyisin mitään, vaikka aikoinani (2008-2010?) olinkin parin ääninäyttelijän "fani", mutta nekin unohtuneet autuaasti. Rakastin mm.
Romi Pakua, Edwardin ääninäyttelijää, mutta nämä uudet nimet ei sano mitään.