Kirjoittaja Aihe: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot  (Luettu 2295 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 137
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Esimerkillinen johtaja
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Ikäraja: k-11
Pääosassa: Shiro
Genre: Kepeä draama, slice of life

Summary: Oli se todella niin saamarin vaikeaa yrittää onnistua jossain niinkin yksinkertaisessa suorituksessa kuin aamupala.

A/N: Tämä sai ideansa headcanonista, jonka mukaan Shirolla on tapana kiroilla mennen tullen yksin ollessaan. Toki hän sitten sensuroi itseään muiden tiimiläisten kanssa kunnon aikuisen ja vakaamielisen johtajan tavoin. :’D

Laskujeni mukaan tämä on muuten 200. julkaisemani ficci. Jösses.



***



Linnan tilavan keittiön valojen syttyessä Shiron oli peitettävä silmänsä ja vasta pienen hetken jälkeen hän saattoi yrittää nähdä siristellen eteensä. Kirkkaus hänen huoneensa ja käytävien hämäryyteen verrattuna oli suorastaan perhanallinen. Kuka tahansa sai päänsärkyä.

Tavallisesti Shiro tapasi nousta tunti tai pari myöhemmin, mutta katsottuaan kelloa osapuilleen virkeänä puoli viiden aikaan aamulla hän oli lopulta päättänyt aloittaa päivänsä vähän varhaisemmin. Kumma kyllä virkeys oli tuntunut katoavan sitä mukaa, mitä kauemmas hän oli suunnannut sängystään. Keittiöön asti päästessään Shiro oli ollut sen verran unenpöpperöinen, että oli onnistunut kolauttamaan olkapäänsä oviaukkoon. Osuma oli ollut sen verran tuikea, että hän oli vetänyt syvään henkeä muutamaan otteeseen ja puhaltanut ulos pari helpottavaa sadattelua. Joskus hän todella unohti hartioidensa olevan niin leveät.

Parempaakaan aamiaista keksimättä Shiro kopautti ruokamönjäkulhon pöydälle ja oli istumaisillaan alas lusikka kourassaan, kunnes päätti vielä napata kyytipojaksi kupillisen Lancen Kalteneckeristä edellisiltana lypsämää maitoa. Hivenen epävakaa ote kannusta sai juomaa hulahtamaan kupin lisäksi hänen kädelleen. Sattuma aiheutti ohimolle tykyttävää vitutuksen kutinaa, mutta fyysinen energia ei vain riittänyt provosoitumiseen. Sama se, sellaista sattui. Ainakin hän pääsisi vihdoin rauhassa syömään ja aloittamaan harvinaisen vaivalloisesti alkanutta aamuaan.

Sen sijaan hänen onnistui jollain ilveellä tönäistä lusikallaan puoliksi täynnä oleva maitokuppi pitkin pöytää. Muutaman sekunnin Shiro ei osannut kuin tuijottaa aikaansaannostaan. Oli se todella niin saamarin vaikeaa yrittää onnistua jossain niinkin yksinkertaisessa suorituksessa kuin aamupala.

Yksi tavallinen aamupala, helkkari soikoon.

Saatuaan hampaitaan kiristellen pyyhittyä sotkun pöydältä Shiro nappasi kupin käteensä kuivatakseen senkin, mutta suutuspäissään tuli tuota pikaa rikkoneeksi sen keinotekoisen raajansa liian lujalla puristuksella.

Se siitä. Pohja se oli hänenkin säkissään.

Jumalautasaamari vittujen kevät...” hän puhalsi ulos melkeinpä tunnelmoivasti.

”Ööh, huomenia?”

Shiro käännähti katsomaan keittiön ovella aamutakissaan kyräilevää Lancea ja totesi aamunsa muuttuneen kertaheitolla astetta veikeämmäksi.

”Huomenta”, Shiro toivotti asiallisesti rykäisten ja kaapaisi haljenneen mukin palaset pöydältä. Hän ei taatusti ollut koskaan ennen kokenut yhtä kiusallista hiljaisuutta.

”Onko tää nyt kategoriassa ’niitä hetkiä, joina kuvittelin olevani yksin ja toimin sen mukaan’?” Lance kysäisi sitten vino hymy suupielessään ja muodosti lainausmerkit sormillaan sanojensa tueksi.

Shiro huokaisi syvään voimatta kiistääkään. ”Satuit osumaan paikalle juuri sopivaan aikaan.”

Jollain tapaa Shiro oli kumman helpottunut, että keittiöön oli saapunut juuri Lance. Keithin tai Mattin kohdalla hän olisi varmasti joutunut poimimaan maitokupin kappaleiden lisäksi samaan pinoon täydellisesti rysähtäneen uskottavuutensa viimeiset rippeet. Lancen tapauksessa tilanne oli hitusen vähemmän nöyryyttävä, vaikka moisesta ärräpäiden kuorruttamasta primitiivireaktiosta narahtaminen pistelikin inhasti takaraivossa. Se siitä esimerkin näyttämisestä kunnon johtajan tavoin.

”Rankka aamu?” Lance kallisti päätään myötätuntoisesti.

”Harvinaisen”, Shiro tuhahti nakattuaan sirpaleet roskikseen ja istui raskaasti alas ruokamönjänsä ääreen. ”Kuinkas sinä olet ylhäällä näin aikaisin?”

Lance näytti vähän syylliseltä ottaessaan kupin kaapista maitoa varten. ”Mä olin oikeastaan vasta menossa tästä nukkumaan.”

”Että mitä?” Shiro tiukkasi ja Lance irvisti pahoittelevasti.

”No mä jäin ehkä vähän pelaamaan, ja sitten yhtäkkiä kello näyttikin jo ihan ihmeellisiä!” tämä selosti höpöttäen samalla videopelistään joitain etenemisen kannalta ilmeisesti olennaisia yksityiskohtia, jotka kuitenkin menivät Shirolta tyystin ohi.

”Okei, miten vain”, hän katkaisi puhetulvan. ”Mutta älä ota tavaksi ja samalla anna muille syytä olettaa moisen yökukkumisen olevan fiksua.”

”No, mä en lavertele, jos et säkään.”

”Ei se ole neuvottelukysymys.”

Lance virnisti maitokuppinsa takaa. ”Sä kuulostat ihan mun isäukolta.”

Kommentti sai Shiron hymähtämään. ”Jonkun on pakko yrittää pitää teidät pölkkypäät ruodussa.”

”Hyvin se sujuu, älä ota liikoja paineita”, Lance virkkoi ja suuntasi laiskat askeleensa jääkaapilta käytävää kohti. ”No, mä tästä poistunkin koisimaan ja jätän sut rauhassa jatkamaan päreiden polttamista!”

”Se olisikin viisas ratkaisu”, Shiro murahti naputellen lusikallaan tyytymättömästi. Hänen auktoriteettinsa koki julkeaa panettelua, piru vie. Luultavasti hän saisi kuulla kuittailua asian tiimoilta vielä hyvän aikaa, ainakin jos Lancen sietämättömään huvittuneisuuteen oli uskominen.

Paladiinin heilauttaessa kepeästi kättään Shiro uskoi jo saavansa luvan jatkaa pieleen mennyttä aamuaan, mutta sai jälleen erehtyä. Lance kääntyi keittiön oviaukolla näyttäen äkkiä kovin pohdiskelevalta.

”Sä muuten unohdit ainakin vittusaatanan.”

Lance”, Shiro varoitti.

”Ei, se oli oikeasti tosi virkistävää! Täällä kuulee aina pelkästään kvisnakia!”

”Hyvän sään aikana, kadetti!”

« Viimeksi muokattu: 18.01.2018 01:33:51 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot
« Vastaus #1 : 11.01.2018 01:53:55 »
Voi Shiro x) miks mulla alkoi soida joku älytön ladonovi-rallatus tässä kohtaa x) miten voi olla, että Shiro unohtaa harteidensa leveyden x) no lyöhän sitä pitkät ihmiset (minä) päänsäkin aina siihen samaan kattolamppuun vuosi toisensa jälkeen, joten eikai se niin ihmeellistä loppujen lopuksi tietty ole ;D

Tunnelmoivaa kiroilua! Ei siinä kovin moni onnistuisi, mutta Shirohan onkin sankariainesta xDD

OioiOI! Tähänhän saa loistavasti sitä lusikointia jatkoksi! Pelaaminen mainittu, yökukkuminen mainittu, tokihan Shiron täytyy tarkistaa, että oppi on mennyt perille? Eikös? Joohan?? ;D ;D ;D ;D

Mut ai että tykkäsin näiden sanailusta <3 Shiro yrittää olla auktoriteettina, mut, no, onhan se silleen tavallaan tietysti, mutta ehkä enemmän sitten niissä elämän-ja-kuoleman-rajalla hetkissä, kun liiderin sana on laki koska muuten ei kukaan selviä hengissä. Mut noin väliaikoina Lancehan ihan canonissakin nokittelee Shiroa, joten ficeissä voidaan viedä asiat montakin astetta pidemmälle! ;D ;D ;D

Voi vitsi kun tästä tuli hyvä fiilis :) nii mun piti sanoa, että oon sitten kirjoittanut omaan julkaisemattomaan Shattiini kiroiluun-yllytys-kohtauksen ennen kuin tän luin joten ei plagiointia! ;D Eiku hei, se taitaakin olla se minkä jo postasin. Joo. No mut on tää postattu sitä ennen kuitenkin.

Mutta! Loppukaneetti! Odotin vähän vielä jotain kirosanaa lopuksi, mutta kadetti toimi paremmin kuin hyvin, suorastaan täydellisesti!


Ihanaa! Sitä jatkoa odotellessa ;)

Kiitos <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 137
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot
« Vastaus #2 : 11.01.2018 13:57:59 »
Helposti sitä saattaa unohtaa pituutensa esimerkiksi matalalla roikkuvien lamppujen kanssa. ;D Itse harrastan enemmän sitä, että törmään hartiani kanssa johonkin seinään tai vastaavaa etenkin unenpöpperössä... Ja joskus kunnon kirosana oikeassa hetkessä voi osoittautua hyvinkin tunnelmalliseksi elämykseksi. xD Shiro raukan aamu on jo valmiiksi mennyt ihan reisille ja vielä pisteenä iin päälle joku pahuksen maitokuppi...

Shiro on juuri sellainen tosipaikassa hyvinkin paljon kunnioitusta herättävä johtaja, mutta vapaammissa tunnelmissa sitä on sitten kiva vähän kiusata. Koska se on niin isähahmo muille. :D Joku mehukas kirosana ehkä olisi ollut hauska lisä loppuun, mutta ainakin Shiron puolesta vitsi meni jo ja oli tarpeellista yrittää säilyttää johtajan auktoriteetti parhaan yrityksen mukaan. Lancen mokoma ryppyilee ylemmilleen. xD

Kiitosta, Buttis! <3

- Ayu

Ps: Ja niin, ilman muuta vain yllyttämään Shiroa kiroilemaan ilman mitään plagiaattipelkoja tai sellaisia! ;D

Ps2: Ehkä Shiro tuntee jonkinasteista halua varmistaa, että nukkumaanmeno todella tapahtui, eikä vaikka uusi pelikierros aamutuimaan. xD
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot
« Vastaus #3 : 20.01.2018 17:14:27 »
Voi että! Joskus tosiaan on noita aamuja, kun kaikki menee pieleen ja yksinkertaisimmatkin asiat eivät suju sitten millään. Lancea hieman myötäillen totean, että oli kyllä virkistävää lukea juuri Shiron huonosta aamusta. Shiro kun on hahmo, joka sarjassa onnistuu melkeinpä kaikessa ja on aina niin hillitty ja mainio johtaja. Ihanaa, että hänelläkin on huonot päivänsä <3 Tässä oltiin kuitenkin tarpeeksi kepeissä tunnelmissa, ettei myötävitutusta ehtinyt tapahtua - vain hyväntahtoista vahingoniloa ;-)

Lainaus
Joskus hän todella unohti hartioidensa olevan niin leveät.
Ensin minä vähän pyörittelin tälle silmiäni, mutta sitten ajattelin asiaa tarkemmin ja totesin, että voi perkele, minä samaistun :'D Ei niiden hartioiden tarvitse edes leveät olla niitä kopautellakseen sinne sun tänne! Minä olen vähän samanlainen reisieni kanssa, mitä tulee yhteen meidän matalaan laatikkoon. Vaikka ainakaan seitsemään vuoteen tuota laatikkoa ei ole siirretty paikaltaan mihinkään, niin silti aina välillä onnistun itseni kolhimaan siihen (ja vielä kirkkaassa päivänvalossa!). Ei siitä ole edes aikaa, kun reiteni oli ikävällä mustelmalla tuon samaisen laatikon takia... Fiilaan kyllä Shiroa kovasti :-P

Minäkin olen iloinen, että paikalle sattuu juuri Lance \o/ Alan olla jo niin vahvoilla mun "Lance on mun lemppari" tuntojeni kanssa, että kehtaan häpeämättä kuuluttaa, että hänen läsnäolonsa tekee minut aina kovin iloiseksi. Lance on myös siitä sukkela, että hän varmasti osaa malttaa mielensä, eikä kiusata Shiroa liikaa, mutta samalla kuitenkin myös vähän piruilla asiasta vielä pidemmän aikaa ;-)

Lainaus
”Hyvän sään aikana, kadetti!”
Minä vahingossa tämän viimeisen dialoginpätkän lukaisin, kun tsekkasin, kuinka pitkä ficci on, ja pakko sanoa, että koko ficin ajan myös odotin, että milloin pääsen tähän kohtaan :-D Tämä on niin mainiosti sanottu! Shiro yrittää vielä vähän liimailla särönneen auktoriteettinsa rippeitä ottamalla heidän valta-asetelmansa esiin <3 Huijui, nyt tuli äkkinäinen himo kirjottaa jotain Galaksikasarmi-aikaan sijoittuvaa Shancea :'D Voi mihin shippauspyörteeseen olenkaan joutunut! Kovin helppoa oli, kun vain Klance oli ainoa asia, mitä ajattelin.

Kiitoksia, tämä oli ihana lukupala, kuten sinulta nyt aina ^.^

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 137
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot
« Vastaus #4 : 20.01.2018 23:10:58 »
Iso kiitos, Piraatti! <33

Äh ja voih, voin kuvitella tuon eteisen laatikon olevan varsinainen riesa. :D Meilläkin oli aikoinaan kotona sellainen muinainen huonekalu kuin puhelinpöytä, ja jotenkin siihen oli myös ohimennen kiva lyödä vähintään jalkansa... Nykyään kylpyhuoneen ovi on kestosuosikkini törmäilyharrastukseni kanssa. Eikä sitä tarvitse edes omistaa mitenkään kaappimaisia hartioita! ;D

Kieltämättä Shiro esiintyy useimmiten niin hillittynä ja sanalla sanoen aikuisena, että halkeamia siinä naamiossa on virkistävä nähdä aina välissä. Esimerkiksi se laseraseen äänen matkiminen tai Slaville räjähtäminen ovat ihan verrattoman herttaisia pätkiä. xD <3 Viisaalle johtajallekin on toisinaan mahdollista herätä tyystin väärällä jalalla, ja vaikka tilanteesta voikin joku toinen osapuoli repiä huumoria, se tehdään pilke silmäkulmassa.

Lance. <3<3 Kaikki päähahmot ovat ihastuttavia eri tavoin, mutta Lance on kyllä ehdoton suosikkini. Sen lisäksi, että sellainen goofball-ominaisuus huumorin lisäksi viehättää, mukana on myös se hellyttävä vakavampikin puoli, joista rakentuu kokonainen ja mainio hahmo. Lancesta on kenties eniten paljastunutkin eri ulottuvuuksia toistaiseksi, hmm.

Mutta joo, pitäähän sitä nyt jotain huulta heittää aiheesta, kun tuollaisesta tilanteesta löysi tiimin johtohahmon. Ehkä se uskottavuus ei ihan lopullisesti kariutunut, mutta lämmin muisto moisen äkäilyn todistamisesta ainakin jäi. :D Shancen kohdalla minulla tuntuu jotenkin olevan toistaiseksi sellainen "punainen lanka" hukassa, en tosin yhtään tiedä, miksi niin. Ehkä se puhuu sen puolesta, että siihenkin paritukseen pitäisi tutustua vähän enemmän? Klance jyllää itsellä selkeästi vahvimpana ja se vie ajatuksiani eniten, mutta omia sanojasi lainatakseni, Voltron on kyllä varsinainen multishippaajan taivas. ;D Mahdollisuuksia on monen monta!

Uijui, EHDOTTOMASTI kirjoita Shancea vaikkapa juuri kasarmimiljöössä! <3 Ja vielä kiitokset, lämmitti suunnattomasti inhan kylmää pakkaspäivää! :-* <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 644
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Voltron: Esimerkillinen johtaja, k-11, Shiro, oneshot
« Vastaus #5 : 22.11.2021 19:03:04 »
Oli kyllä hyvä kun tulit maininneeksi tämän ficin, sillä tää oli ihan mahtava :D Kuten varmaan pystyit päättelemään mun naureskelusta ;D Mulle sopii ehdottoman hyvin se headcanon, että omissa oloissaan (tai ainakin silloin kun Shiro luulee olevansa yksin) hän kiroilee ja antaa itsensä menettää hermonsa. Mut eihän sitä toisten nähden tietenkään, mainehan siinä menisi! (Paitsi tietty kun Slav on kuvioissa ;D)
Shiro kyllä niin tarttee Antti Holman V-laulun tonne taustalle soimaan XD

Fiilaan tota Shiron aamukohmaa ja sen myötä kasvavaa vitutusta. En ole mikään aamuihminen itsekään, ja törmäilen itsekin aina ties mihin eikä hommat muutenkaan meinaa sujua. Silloin tekis mieli vain palata takaisin sänkyyn.
Lainaus
Joskus hän todella unohti hartioidensa olevan niin leveät.
Voi muru XD ♥

Lainaus
”Kuinkas sinä olet ylhäällä näin aikaisin?”
Lance näytti vähän syylliseltä ottaessaan kupin kaapista maitoa varten. ”Mä olin oikeastaan vasta menossa tästä nukkumaan.”
Ja tässä meillä on toinen muru XD Lance on niin tota tyyppiä, että valvoo, valvoo ja valvoo, kun vähän ehkä ilta venähti, ja menee nukkumaan mitä ihmeellisimpiin aikoihin.

Shiron ja Lancen aamu :D
Spoiler: näytä


Lainaus
”Sä muuten unohdit ainakin vittusaatanan.”
XDD Pakko kyllä yhtyä Lancen puheisiin ja todeta, että virkistävää kuulla/lukea Shiro kiroilemassa, ja muutenkin vähän vaihtelua kuultuihin manauksiin. Kyrpein takatalvikin jäi kuulematta, mut ehkä se oltais päästykin kuulemaan ellei Lance olis tullut keskeyttämään Shiron pientä purkausta.

Kiittelen vielä tämän mukanaan tuomista nauruista. Tälle virnuilu nimittäin jatkuu ;D Ja parille muullekin sun ficille, joita tässä oon nyt ehtinyt lueskella.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中