Kirjoittaja Aihe: Twilight: Minä päätän tanssiaskeleet K-11 | Jane/?  (Luettu 2304 kertaa)

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Ficin nimi: Minä päätän tanssiaskeleet
Kirjoittaja: Vanamo
Beta: NiNNNi :-*
Fandom: Twilight
Disclaimer: S. Meyerille kaikki kunnia twilightistä. Kappale on Katy Perryn Hot`n Cold.
Tyylilaji:Drama, ehkä vähän angst..
Ikäraja: K-11
Paritus, Päähenkilöt: Jane/? (juuh, tosi vaikea arvata, en vain halua kertoa sitä heti tähän alkuun.. x)
Summary: Olet liian kiltti, enkä minä kaipaa herttaista romantikkoa ruutuhousuissa.




Minä päätän tanssiaskeleet


Jane

You change your mind
Like a girl changes clothes
Like a bitch
I would know


Muutat mieltäsi nopeasti, hyvin nopeasti. Välillä vedät minut kovakouraiseen suudelmaan, mutta kosketuksesi ei vahvista rakastavia sanojasi. Suudelma on kaikkea muuta kuin sellainen, jota rakastavaiset antavat toisilleen. Välillä taas et edes yritä esittää, että välittäisit minusta pätkääkään. Se ei kuitenkaan haittaa minua. Sinä kärsit ja oudolla, kieroutuneella tavalla luulet, että teen olosi paremmaksi. Se ei kuitenkaan ole niin. Minun lähelläni kärsit vain enemmän, ja minä nautin siitä.

And you always think
Always speak
Cryptically


Tahtoisin seikkailemaan mieleesi. Tuskaiset ajatuksesi olisivat varmasti musiikkia korvilleni. Puhut tuskasta kielivällä  äänelläkin, silloin kun vaivaudut käyttämään sanoja tekojen sijaan. Olet salaperäinen, mikä on ärsyttävää. Et kuitenkaan pysty salaamaan mitään kauaa, et täällä ollessasi.

I should know
That you're no good for me


Kyllä minä tiedän, ettet sinä ole minua varten. Hyvästä en niinkään tiedä, et vain ole oikea. Olet liian kiltti, enkä minä kaipaa herttaista romantikkoa ruutuhousuissa. Sitä sinä olet oikeasti, mutta nyt et ole oma itsesi. Täällä olet se, joka minä haluan sinun olevan. Tanssit juuri niitä askeleita, joita minä tahdon, sillä sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa. Omasta mielestäsi.

Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down
You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up
You don't really want to stay, no
But you don't really want to go-o
You're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down


Tunteesi ailahtelevat laidasta laitaan, huomaan sen vaikken omistakaan kykyä, jolla yksi veljistäsi leikki yhden kerran liikaa. Eroamisesta ja sopimisesta en tiedä tarkkaan, se kaikki tapahtuu muilla keinoilla sanojen sijaan. Sinusta näkee selvästi, että antaisit hyvin paljon, jotta sinun ei tarvitsisi olla täällä enää minuuttiakaan. Ruskeahiuksinen tyttö on kuitenkin kahleesi, teet tämän kaiken hänen vuokseen. Luulisin.

A/N: Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 18:58:47 kirjoittanut Beyond »
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Minä päätän tanssiaskeleet K-13
« Vastaus #1 : 13.06.2010 20:25:51 »
Oihh! Ihanaa Janea! <33
Eli pidin erittäin paljon.
Olit oikeassa todella hankala arvata tuo paritus.  ;)
Kiitos, oli aivan ihana!

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 707
  • d a d d y
Vs: Minä päätän tanssiaskeleet K-13
« Vastaus #2 : 07.05.2011 21:27:05 »
Kommenttikampanjasta heissan!

Siitä on satoja vuosia kun viimeksi luin Twilightia, ja sen vuoksi päätin tätä kokeilla nappaamalla itselleni. Lisäksi paritus kuulosti hyvältä, ensinnäkin jonkinlainen mysteeri niin hyvähyvä, ja kun Jane manittiin niin se ei voinut olla myöskään mitään missä on mukana Bella tai Edward - tai jomman kumman esiintyminen on epätodennäköistä ja ainakin paljastuu vasta lopussa - eli sen ei-ikinä-alueen ulkopuolella kun oltiin, niin saattaisin jopa pitää tästä vähän uuden kokeilun merkeissä. Ja paritus oli siis hyvä, ei mikään niin mainstreamparitus, eli nimenomaan sitä uuden kokeilua oli mukana. Tykkäsin myös siitä, että se oli mysteeri, mutta toisaalta taas paritus jäi liiankin mysteeriksi, oikeastaan en edes lopussa kunnolla tajunnut, että kenestä oli kyse. Edwardista? Jasperista? Ehkä vähän olisit jotenkin voinut tuota selkeyttää, erittäin hyvä idea pitää paritus salassa hamaan loppuun asti, se tuo intoa ja mielenkiintoa lukea teksti, mutta hiukkasen selkeämmin olisit ehkä voinut tuoda lopuksi esille tuon toisen osapuolen. Saattaa toki olla, että Twaikkutietämys on onnellisesti ruosteessa ja siksi en lopun vihjettä tajunnut, mutta ihan fandomiin paljoa tutustumattoman silmin oli siis hankala hahmottaa, että mikä tuo paritus sitten lopulta olikaan.

Ideasta tykkäsin, oli oikein hyvä ja mielenkiintoakin herättävä ajatus tehdä songficci tästä kyseisestä biisistä. Tuo sattumoisin on pikkusiskoni lempibiisi number one, joten olen joutunut sitä itsekin kuuntelemaan muutaman kerran, sen takia oli kiva huomata biisin olevan mukana tässä biisissä. Itsele tutun biisin songficit kun on helpompi hahmottaa, vertailla että ovatko kirjoittajan ajatukset ja tuntemukset biisistä samoilla suunnilla kuin omani ovat. Ja ne olivat, biisi oli hyvin mukana tarinassa ja nostan hattua siitä, että kyseisestä kipaleesta mitän kirjoitit - biisin lyriikat kun ovat suhteellisen "tavalliset" ja niistä oli ainakin mun hankalampaa saada otetta, oli varmasti haasteellista.

Tekstiä tässä oli loppujen lopuksi hyvin vähän. Oli todella hankala saada kunnolla juonesta kiinni, kun aina kun ehti kärryille niin parin lauseen kappaleen jälkeen mukaan tuli lyriikoita ja siirryttiin uuteen asiaan. Tekstiä olisi siis saanut olla rutkasti lisää, tai vaihtoehtoisesti lyriikoita vähemmän. Teksti katkeili lyriikoiden vuoksi koko ajan, ja loppujen lopuksi tekstiä oli niin hirmuisen vähän että tapahtumista oli hankala saada kiinni, saati sitten saada mitään pintaraapaisua syvempää visiota hahmojen asioista ja tuntemuksista. Sen vuoksi tämän tarkoitus jäi hyvin hämäräksi. Teksti itsessään oli hyvää, se oli virheetöntä ja töksähteli vain pari hassua kertaa, mutta sitä tosiaan olisin toivonut rutkasti enemmän vähemmillä lyriikkakeskeytyksillä. Yksi "virhe", mutta hyvin hallitseva sellainen, ja jätti tästä ficistä kokonaisuutena vähän sellaisen fiiliksen, että oli vähän hätäilty ja kirjoitettu nopeasti verrattuna siihen, kuinka paljon songficciin tarvitsisi panostusta, jotta teksti ja lyriikat olisivat samaa kokonaisuutta.

Oli myös kivaa vaihtelua lukea tekstiä tässä aikamuodossa kirjoitettuna, hyvin usein lukemani tekstit ovat imperfektissä ja niin myös itse ainakin aina kirjoitan lähinnä tottumuksesta, vanha tapa joka tuntuu luontevalta. Oli kivaa vaihtelua lukea preesensissä kirjoitettua tekstiä, siitä tulee hyvin erilainen sävy. Ja ficin nimi oli hei myös oikein kiva, se niputtui kivasti tuohon yhteen kohtaan eikä jäänyt ihan merkityksettömäksi.

Lainaus
Olet liian kiltti, enkä minä kaipaa herttaista romantikkoa ruutuhousuissa.
Tämä lause kuulosti hieman hassulta, tässä oli hirmuinen ristiriita alun kanssa. Se pisti heti silmään, en siis selvästikään saanut kunnolla kiinni siitä, mitä kirjoittajan oli tällä tarkoitus sanoa. Ristiriita on toisaalta hyvä asia, koska se saa lukijan hereille, mutta se pitäisi kuitenkin aina selittää jotenkin, että sen jälkeen ristiriita asioiden väliltä häviäisi eikä tekstiin jäisi niin huolittelematon loppusävy, kun lauseet tuntuivat hieman riitelevän toistensa kanssa.

Lainaus
Tanssit juuri niitä askeleita, joita minä tahdon ---
Tästä kohdasta tykkäsin, hyvin muotoiltu. Ilmaisit tämän jotenkin todella nätillä tavalla, ehdottomasti paras osa koko tekstistä.


Tekstiä tosiaan olisin kaivannut rutkasti lisää lyriikoiden väleihin, muuten ihan hyvä ficci oli kaiken kaikkiaan. Muuta sanottavaa en oikeastaan keksi, siinä taisi olla kaikki. Kiitoksia tästä!
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011 21:43:31 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid