Kirjoittaja Aihe: Valssin pyörteissä, S  (Luettu 1684 kertaa)

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Valssin pyörteissä, S
« : 03.02.2016 18:36:21 »
Nimi: Valssin pyörteissä
Kirjoittaja: SparklingAngel
Beta: Lillamyy
Genre: Romance, songfic
Ikäraja: Sallittu
A/N: Pitkästä aikaa päätin kirjoittaa jotain ihan julkaisuun asti, inspis kun on ollut jonkin aikaa hukassa. Idea lähti Suvi Teräsniskan kauniista valssikappaleesta nimeltä Tää valssi. Sanat, jotka tän tarinan mukana kulkee, on siis peräisin siitä kappaleesta (: Mulla on tulossa vanhojentanssit tässä reilun parin viikon päästä niin senkin tapahtuman innoittamana kirjoitin tällaisen! Vaikkei tämä nyt pelkkää tanssia läheskään ole, mutta kuitenkin. Olkaatte hyvät ja kommenttia saa jättää jos haluaa tai keksii jotain.
--------------------------------------------------------------------

Valssin pyörteissä

Tää valssi on tanssittu ennenkin
on luvattu taivaalta tähdet
mutta ennen kuin ruusut on kuivuneet,
on huudettu nyt sä lähdet.

Tanssilavalla seisoo kaksi ihmistä katsoen hiljaa toisiaan, ehkä hieman jännittyneenä odottaen musiikin ensimmäisiä säveliä voidakseen ottaa ensimmäiset valssiaskeleet. He ovat odottaneet tätä hetkeä malttamattomana ja nyt se olisi edessä. Heidän yhteinen valssinsa. Heidän viimeinen valssinsa, ennen kuin toinen katoaa toiselta. Ehkä lopullisesti, sitä he eivät tiedä – tietävät vaan, että tämä voi olla heidän viimeinen hetkensä. Toisen on lähdettävä, eikä ole tietoa paluusta. Tai ainakaan varmasta sellaisesta. Heidän täytyy nauttia nyt jokaisesta pienestäkin hetkestä, jokaisesta sekunnista, jonka he voivat viettää toistensa kanssa. Ensimmäiset haparoivat valssiaskelet lähtevät liikkeelle toisen ottaessa vasemmalla jalalla askelen taakse, toisen ottaessa oikealla jalalla askelen eteenpäin.

Tää valssi on joskus niin nopea
että loppuu se ennen kuin alkaa
mut molemmat jos toistaan kannattelee
ei väsytä yhtäkään jalkaa.

Pian haparoivista ensiaskelista ei ole tietoakaan ja kaksikko tanssii täydestä sydämestään jalkojen tehdessä työtään aivan kuin itsestään. Väsymystä ei kumpikaan tunne, sillä he ovat keskittyneet ainoastaan tuntemaan toistensa läheisyyden ja valssin rauhallisuuden.

Ota lujasti kiinni, niin tanssitaan
yks eteen, kaks taa,
tai paikallaankin pyöriä voidaan.
Ei tärkeää oo kanssasi suunta tai määränpää.
Saat mua niin kuin sokeaa kuljettaa
voin kantaa sua jos vauhti uuvuttaa
otan jalkoihin rytmin sun sydämestä
lue karttaa mun kämmenestä.

Otteet toisista tiukentuu ja katseet, jotka he toisiinsa luovat, ovat syviä. He ymmärtävät toistensa sanattomat viestit, ne sanat, joita kumpikin ajattelee ja joita muut eivät kuule. He ainoastaan tietävät, mitä tämä tanssi ja tämä hetki heille toisilleen merkitsee. Suunta on tuntematon, ihmiset väistyvät heidän tieltään, he huomaavat vain toisensa ja tuntevat kosketuksen, joka kertoo heille enemmän kuin niille, jotka heidän tanssinsa näkevät. Muiden ei tarvitse tietää, mitä he ajattelevat.

Tää valssi on päättynyt kyyneliin
me on molemmat nähty se juttu
mut nyt mua ei pelota ollenkaan
sä olet niin rakas ja tuttu.

Rakkaus. Se yhdistää heitä molempia ja valssin pyörteissä rakkaus vain syvenee. Heidän tekisi mieli suudella, heidän tekisi mieli koskettaa toisiaan sillä kielletyllä tavalla, mutta he kieltäytyvät tekemästä niin. He kieltäytyvät katkomasta valssin ja heidän kahdenkeskisen tanssinsa harmoniaa. Suudelmat ja kosketukset ehtisi myöhemminkin, sinä hetkenä, kun olisi hyvästien ja viimeisten rakkaudenosoitusten aika. Nyt on vain he kaksi, ja tämä valssi. He molemmat tietävät, mitä toiselle on tapahtunut menneisyydessä, eivätkä he halua enää ikinä satuttaa toisiaan sillä tavalla, millä tavalla joku muu on heitä aikoinaan satuttanut. He tulisivat rakastamaan toisiaan aina, ikuisesti.

Tää valssi on vaikea tanssia
jos miettii vaan mihin se johtaa
mut parempi ennuste niillä on kai
jotka hetkessä toisensa kohtaa.
Kuka uskaltaa enää tanssia tätä pahamaineista valssia?

Valssikappale alkaa loppua. Askelet hidastuvat ja lopulta pysähtyvät. Kyynelet valuvat kummankin silmistä ja he halaavat toisiaan. Sanattomasti taas viestien he kävelevät pois ihmisten ilmoilta. Jonnekin, missä voivat osoittaa toisilleen rakkautta rauhassa sen mahdollisesti viimeisen kerran ennen toisen lähtöä.

Ota lujasti kiinni niin tanssitaan
yks eteen, kaks taa,
tai paikallaankin pyöriä voidaan
ei tärkeää oo kanssasi suunta tai määränpää.
Saat mua niin kuin sokeaa kuljettaa
voin kantaa sua jos vauhti uuvuttaa
otan jalkoihin rytmin sun sydämestä
lue karttaa mun kämmenestä.

Tiukka halaus ja käsi toisen hiuksissa. Ne hellät suudelmat, huulet jotka maistuvat mansikalta. Suudelmat, jotka eivät enää kauaa ole helliä vaan saavat mukaansa himon ja rakastamisen. Kosketukset, jotka viestivät toiselle, että häntä rakastetaan. Ne rakastavat hipaisut sormenpäillä, ne hiljaiset kuiskaukset. Ne sanat, joita kumpikaan ei tulisi koskaan unohtamaan.

Eron hetkellä vuodatetaan lisää kyyneliä, luvataan ikuista rakkautta. Kerrotaan, kuinka tärkeä toinen on toiselle, ja kuinka ei voisi elää ilman toista. Kuinka sydän halkeaisi, jos toinen ei koskaan palaisi. Kyynelsilmin vielä suudellaan, viimeiset kosketukset annetaan, kuiskataan viimeiset hellät sanat. Sitten toinen on poissa, eikä tiedetä kuinka kauan. Mutta heidän rakkautensa on ikuista.

A/N2: Kuten kommenteissa jo sanoinkin, niin tarinan hahmot eivät ole jääneet "vahingossa" etäisiksi ja vähälle kuvailulle. Jätin tarkoituksella heidät tulkinnanvaraisiksi, joten lukija voi itse kuvitella miltä he näyttävät tai mitä sukupuolta he ovat ja niin edelleen.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2016 22:29:31 kirjoittanut SparklingAngel »
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Lizaahh

  • ***
  • Viestejä: 9
    • Blogini Musteella & Hopealla
Vs: Valssin pyörteissä, S
« Vastaus #1 : 03.02.2016 19:02:27 »
Tykkäsin, tykkäsin tästä ja tarinan tunnelmasta todella paljon ♡ Ja tää laulukin oli jotenkin todella kaunis, mutta...

Olisin itse halunnut aavistuksen verran enemmän jotain kuvailua henkilöistä, he jäivät nyt vähän etäisiksi ja suloisiksi :3

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Valssin pyörteissä, S
« Vastaus #2 : 03.02.2016 19:26:22 »
Oi kiitos kommentista Lix! Ois ehkä pitänyt lisätä alkutietoihin, mutta tän tarinan pointti ja henkilöiden etäisyys johtui juuri siitä, että ihmiset saa itse kuvitella miltä ne hahmot näyttää, onko ne vaikka kaksi naista, vai mies ja nainen vai kaksi miestä. Jätin siis ihan tarkoituksella tulkinnanvaraa, kun halusin kokeilla kirjoittaa jotain sellaista, missä ei kaikki henkilöistä selviäkään ja jää omatulkintaiseksi. Mutta kiitos kommentista silti! <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3